PDA

View Full Version : haargroei op oudere leeftijd erger?


marc_05
7 augustus 2009, 12:34
Even wat proberen te verhelderen, ik ben een man van 39 jaar. Ik heb nu al voor mijn gevoel teveel haargroei.... mijn hele rug. Vaak zie je juist op oudere leeftijd dat mannen met enorme bossen haar op de rug.

Is het nu zo dat wanneer je ouder wordt er steeds meer haren op je lichaam komen. Ikzelf namelijk constateer nu ook opeens haren op mijn bovenarmen. Ben zo bang dat het patroon heel veel erger wordt en dat ik ook van zulke bossen op mijn rug krijg.


Verder wat ik misschien nog nooit verteld heb, mijn broer heeft bijna helemaal geen haren op zijn borst en rug al helemaal niet.
Mijn vader had helemaal niets op zijn rug en borst matig. Ik vind het zo vreemd dat ik het wel heb. Mijn opa zelfs had het niet eens. Raar toch!


Groeten Marc

Anoalm
8 augustus 2009, 20:59
hier 1 met zelfde... ik ben alleen in de 20 ( begin ). Ach je kunt ook zo denken, wat jij al die jaren teveel hebt gehad, zal ook eens op zijn :P

Altijd positief bekijken he ;)

Condens
2 februari 2010, 15:03
Na je 25ste jaar neemt je testosteronspiegel al af dus daar kan het niet aan liggen. En vanaf 40 daalt het nog sneller. Hoe zag jou haargroei er uit dan rond:

-je pubertijd
-na je 20 ste
-na je 30 ste

Is het echt iets van de laatste jaren?

Condens
2 februari 2010, 15:09
De ontwikkeling van de mannelijke lichaamsbeharing begint aan het begin van de puberteit, maar zet zich ook daarna nog jaren door. Het is mogelijk dat het lichaam van een man tussen de 20 en 30 jaar behaard is op de borst, bovenarmen, schouders en rug, maar er zijn veel mannen die op geen van deze plekken haar hebben, of maar op enkele. Het is in ieder geval zo dat de lichaamsbeharing van een man aan het einde van de puberteit nog niet is volgroeid. Tot aan de zesde levensfase blijft het haar zich ontwikkelen, daar waar de ouderdom (http://nl.wikipedia.org/wiki/Leeftijd) begint op te treden.