PDA

View Full Version : mijn verhaal...


miekje
30 juli 2003, 12:37
hallo,
ik heb hier al wat berichtjes gezet, maar ik dacht, ik ga ook eens wat uitgebreider mijn verhaal vertellen. Ik ben 20 en heb dus overbeharing op mijn buik en rug en ook wat op mijn bovenlip, maar die haren zijn blond en lichtbruin. Ik heb er al lang last van op mijn rug, maar de rest pas sinds de puberteit, ik denk zo rond 15-16 jaar. In het begin dacht ik dat het wel over zou gaan na de puberteit en met enige hulp van de diane 35 pil. Maar...dat was dus niet zo, dus heb ik mijn moed bijeengeraapt en ben ik begonnen met laserbehandelingen ( diode medische laser) op buik en rug.Ik heb er nu 4 gehad en het resultaat valt wel mee, maar ik heb al geen illusies meer dat ik ooit haarloos zal zijn. Ik heb ook al een lichtflitsbehandeling gehad op de bovenlip, en in dat instituut is het er een met een koelelement zodat er geen gel moet gebruikt worden en ze scheren de bovenlip ook niet. Daar was ik wel blij om want ik zag scheren niet echt zitten en die vrouw deed het bij zichtzelf ook zonder scheren omdat die haartjes kort genoeg zijn.Maar, van die behandeling merk ik wel amper resultaat, over een week ga ik terug en ik zal het wel laten weten dan.

Ik begin me eigenlijk steeds meer te fixeren op dat haar en dat irriteert me wel, ik voel me steeds onzekerder terwijl ik van andere mensen wel soms complimenten krijg enzovoort.
tja, ik hoop dat het over een jaartje ofzo een beetje in orde is en dat ik echt kan beginnen leven...

groetjes,
Miekje

Carla
17 augustus 2003, 19:42
Hey Miekje,

Goed hoor dat je je verhaal op het web zet.
Het is toch best een hele stap om erover te gaan praten en het web is gewoon een hele goede manier om erover te 'praten' met mensen die hetzelfde meemaken.
Iedereen ervaart het hebben van overbeharing weer anders en de één heeft het ook veel erger dan de ander, maar we herkennen allemaal dat gevoel van hopeloosheid en frustratie.
Ik begrijp dat je 1 ellipse behandeling op je bovenlip hebt gehad? Volgens mij is het niet zo gek dat je na de eerste behandeling nog niets merkt hoor. Dat wil op zich niet zeggen dat het helemaal nooit gaat werken. Ik heb er ook eigenlijk helemaal geen verstand van hoor. Ik wilde alleen even reageren op je verhaal en je het gevoel geven dat je niet alleen staat.
Dat je van anderen juist complimenten krijgt moet je niet naast je neerleggen hoor! Geniet ervan en geloof het maar en houd vooral hoop voor de toekomst!
Groetjes,
Carla

ATE1983
18 december 2003, 22:14
He mieke,

Ik ben een jongen van 20 en heb ook last van overtollige haartjes op mijn schouders en wat op de bovenarmen, en ben best behaar op de borst en buik en rug ik weet wat je voelt, en ook ik zit er erg mee het word niet geaccepteerd door onze hedendaagse maatschappij,

Ik wens je veel sterkte toe !!!!