PDA

View Full Version : Crisis


karin_68
14 januari 2002, 15:24
Olé, olé, mijn alcoholische partner is terug aan het drinken ... dat maakt de ganse situatie wel wat moeilijker om van mijn haar af te blijven. Ik heb dus nu een plakkertje rond mijn vinger gedaan, zodat ik me toch al meer bewust ben van het trekken, en het op deze manier kan stoppen. Het lukt me nu toch al 2 dagen. Doch, zaterdag is mijn partner terug begonenn te drinken, nog neit veel, maar in vroegere tijden was dat op twee weken tijd sloten alcohol. Ik houd mijn hart vol.

Langs de ene kant kan ik me nu natuurlijk niet van de gedachte ontdoen dat mijn partner terug is begonnen te drinken omdat ik nu minder was -ik ben sinds ik probeer te stoppen met trekken echt veel zenuwachtiger, ik heb veel meer angsten (we hebben anderhalf jaar geleden een zeer zware homejacking gehad, en nu komt die angst ook terug meer boven), maar langs de andere kant denk ik dat ik toch eens de knoop moet doorhakken en aan mezelf werken. Wie weet hoe goed ga ik me achteraf voelen en dat is toch voor beide goed.

bolleke
14 januari 2002, 18:19
Hallo Karin,
Tja, wat je schrijft maakt het natuurlijk wel heel moeilijk en ik denk echt dat je stap voor stap moet tewerk gaan. En terwijl je aan jezelf (je écht goed voelen, los van de ttm), of je relatie, of je eventuele banden met het verleden (los-laten van ouders of ex-partners of misschien een job) aan het werken bent, dat je dan gewoon die ttm erbij moet nemen... hoe vervelend dat ook moge zijn. Mijn ervaring is dat je pas echt aan ttm kan gaan werken door eerst de rest (wat ik hierboven dus schreef) op punt te zetten, maar dat is een héél lang proces en daarvoor moet je soms door een diep dal gaan, in elk geval heb je daar een goede therapeut bij nodig...
Dit forum is oké, elkaar helpen bij moeilijke momenten is heel belangrijk, maar de fundamentele verandering moet van heel diep uit jezelf komen, is mijn ervaring hé! Ik wil je hier geenszins ontmoedigen, wil je heel graag steunen in je strijd, maar wil je ook behoeden voor onrealistische verwachtingen...
Je mag me gerust mailen hoor, wil je graag helpen.
Lieve groetjes en veel sterkte!
Bolleke.

karin_68
15 januari 2002, 11:08
Bolleke, je hebt overschot van gelijk, ... ttm kan pas aangepakt worden als de rest enigzinds aangepakt is.
Ik ga nu al een maand of twee naar een goede therapeut, en ik begin ergens al een gat te vinden.
Het drankprobleem van mijn partner is iets waar ik mee leer leven, het is zeker niet altijd even gemakkelijk, maar er zijn goede periodes en minder goede, en dankzij alanon kan ik het allemaal veel beter aan en ben niet meer echt een slachtoffer van de drank. (alhoewel ik nog altijd het liefste zou hebben dat hij zou kunnen stoppen , natuurlijk.)
Ik heb nu voor mezelf uitgemaakt dat ik verder ga met ttm aan te pakken, ik heb ook de koffie geschrapt en drink nu kamillethee (alhoewel ik dat niet lekker vind, maar dat wordt aangeraden, en het zou kalmerend werken). Of hij nu drinkt of niet. De fout die vele partners van maken is hun leven te laten leiden door het alcoholisme van hun partner, en dat ga ik niet doen nu. Het komt geen van beiden ten goede. En vooral, hij heeft nogal oog voor vrouwelijk schoon, en dus dat is een extra motivatie.
We zien wel, ik denk wel (ik hoop) dat ik deze herval kan doorkomen zoals ik heb aangeleerd bij Alanon.

Alvast bedankt voro je reactietje