PDA

View Full Version : Ten einde raad?


Charlotte
20 augustus 2001, 17:08
Nou, ik kende deze site ook niet, toevallig las ik jullie berichten en voelde me verplicht ook wat toe te voegen. Ik ben namelijk ook al zo'n 6 jaar aan het zwoegen met Ttm. Ik ben wel naar een dokter geweest.. Deze man maakte me ontzettend belachelijk :sad: Naja.. dat is alweer een paar jaar terug.. Intussen ben ik naar mijn eigen huisarts gegaan, deze man zag de ernst er niet van in; "gaat vanzelf over". Ondertussen loop ik al 2 jaar bij een psyschologe mijn tijd te verdoen. Ook slik ik al bijna 1 jaar pillen, die ik van mijn nieuwe dokter heb gekregen.
Kortom: niks helpt...
Ik ga denk toch maar over op haarwerkjes..misschien dat ik dan eindelijk eens goed in mijn vel kom te zitten en van het probleem af kom...

monique3
8 september 2001, 10:24
Ik wilde toch nog even reageren,ook al is het dan wat laat misschien.Je bent ten einde raad,en dat kan ik me indenken.
Ik heb dat een tijd geleden ook gehad,maar ik vraag me af of je wel eens therapie hebt gehad voor de ttm?Zo nee,vraag dan eens aan je huisarts of hij je doorverwijst naar het Riagg of een psychotherapeut.En vraag om psycho-therapie.Dat is het enige dat kan helpen,vaak samen met medicijnen,dat is mijn ervaring.
Ik draag een pruik,en daardoor voel ik me wel beter,maar het lost het probleem niet op.Want jij had het erover om een haarstukje te gaan nemen,maar dat is maar een tijdelijke oplossing.Het zal best moeilijk zijn,maar probeer het in ieder geval voor elkaar te krijgen,doe het voor jezelf.
En denk niet langer negatief als je weer eens geplukt hebt,dat doe ik ook niet meer.Heel realistisch gezien moet je maar denken dat je dit probleem al heel lang hebt,en als je er iets tegen gaat doen dan zal dat niet een twee drie over zijn.Je zal best nog een aantal keren terugvallen en dus gaan plukken,dat heb ik ook nog steeds.Wij hebben er tenslotte niet om gevraagd om dit idiote gedoe,maar we zullen er toch zelf tegen moeten vechten.Nou Charlotte ik hoop dat je hier wat aan hebt,sterkte.