PDA

View Full Version : HM Kosten


Robert18
1 februari 2002, 06:40
Zijn er ergens bronnen die iets zeggen over de prijs van Hair Multiplication?

Hoe duur zou bijvoorbeeld inhammen wegwerken zijn. Als het ongeveer even duur is als een gewone haartransplantatie is het voor mij als 18-jarige student zijnde niet bijzonder interessant, want dat is nog steeds erg duur. Maar stel dat het rond de €1000 zou kosten dan zou het al een stuk interessanter zijn.

Het HM principe houdt toch eigenlijk in dat er haarzakjes gekweekt worden, en dat deze dan in de hoofdhuid getransplanteerd worden?

Robert18
1 februari 2002, 06:45
Ik vind gewone haartransplantaties echt NIKS.
Die misleidende foto's op bijvoorbeeld Transhair.nl vind ik nou niet echt bijzonder indrukwekkend, terwijl ze nog in een ideale situatie genomen zijn ook. Je ziet duidelijk dat de 'voor' foto's zijn genomen met een fel licht, en de 'na' foto's met minder fel diffuus licht zodat je geen kale plekken ziet.

Ik hoop echt heel erg dat met HM wel een grote dichtheid bereikt kan worden.

Jay
15 februari 2002, 00:36
Als je er alles over wilt weten, moet je op hairsite.com zijn.

En met HM heb je in elk geval al GEEN donorlitteken. Ook een mooie zaak lijkt me. De operatie zal sowieso een stuk minder zwaar zijn.

Er is overigens een hele lijst van mensen die aan HM technieken werken. Het komt er echt wel.

Rocco
16 februari 2002, 03:51
Vrienden

Vergeet HM. De ECHTE kunst zit in het GEN THERAPY.Eenmaal alle genen verantwoordelijk voor haargroei en haaruitval in kaart gebracht. Dan kunnen we weer haar groeien als toen we 12 waren.

Groetjes

Jay
16 februari 2002, 18:11
Dat snappen de haren op m'n reet ook Rocco, maar gentherapie is *net* iets verder weg dan HM. We zullen het met HM moeten doen om te beginnen. Een tikkeltje arrogant om neer te kijken op de meest re-ele redding in de nabije toekomst.

Daarnaast kan ik diverse theorien aandragen waarom gentherapie niet kan helpen bij het groeien van nieuwe haarfollikels in een kaal hoofd.

Desondanks zegt m'n intuitie me dat gentherapie wel degelijk voor een fijne herbebossing zal kunnen zorgen...

Afijn, het komt vanzelf.....

Rocco
16 februari 2002, 19:10
hahahah.....de haren op je kont? :D

Nou ik hoop voor je dat die ook niet gaan uitvallen. ;)


Daarnaast kan ik diverse theorien aandragen waarom gentherapie niet kan helpen bij het groeien van nieuwe haarfollikels in een kaal hoofd.


O ja? Geef er dan es een paar.

ALLE haarfollicles leven nog , hoewel onzichtbaar voor het oog. Net als bij een pasgeboren baby is het de kunst om de lichaam via genen een signaal te geven voor het opbouw van haar matrixen,nieuwe haarcellen.Dit is gewoon een koud kunstje als je eenmaal weet welke genen. Gezien de onwikkelingen zijn vele genen al in kaart gebracht. Er schijnt al een GEN GEL SHAMPOO te zijn die op een hele KALE hoofd weer haren doet groeien.Ze proberen alleen nog de bijwerkingen ed van dat soort spul te filteren. Zo ver weg is het niet, dat gen therapy.


ZO.... nu eerst een.....Duta ;)


Groetjes

Viper
19 februari 2002, 23:57
Hoi,

ik heb onlangs iets gezien op tv ivm kaalheid. In Amerika waren ze al heel ver met proeven die ze deden. Ze weten ongeveer welk gen er verantwoordelijk is voor de uitval. Ze zeiden nog max een paar jaar en dan hebben ze de hele oplossing ervoor.
Ik hoop dat ze rap iets vinden :)
Ondertussen ga ik mij toch fina moeten aanschaffen.

Jay
20 februari 2002, 12:49
Originally posted by Viper
Hoi,

ik heb onlangs iets gezien op tv ivm kaalheid. In Amerika waren ze al heel ver met proeven die ze deden. Ze weten ongeveer welk gen er verantwoordelijk is voor de uitval. Ze zeiden nog max een paar jaar en dan hebben ze de hele oplossing ervoor.
Ik hoop dat ze rap iets vinden :)
Ondertussen ga ik mij toch fina moeten aanschaffen.

Heel interessant...

Welk net? Wanneer was het? Wat voor programma?

En belangrijker: uit welk jaar kwam dat programma ?

Viper
20 februari 2002, 13:14
Hej Jay,

was vorige donderdagnacht op discovery. Reportage was van december 2001.
Programma ging over kaalheid. Dat er veel mensen op vroege leeftijd te kampen hebben met kaalheid en hoever ze staan in de medische wereld.
Was best wel interessant ze kunnen al heel wat op dieren nu nog op mensen maar lang zal het nietmeer duren denk ik.

Groetjes
viper

Rocco
20 februari 2002, 13:29
The Bald Truth ;)


Groetjes

Jay
20 februari 2002, 17:28
Bald Truth ?

Was dat de naam van het programma? Ik wist niet dat dat op Discovery was...

Die gekke Amerikanen op hairsite hebben het altijd over die show. Ik heb er es een filmpje van gedownload waarin ze hetzelfde zeiden...



Oh well........ ik probeer alles maar van de positieve zijde te zien: Als mijn haargrens straks met behulp van HM-techniek 1 cm omlaag wordt gebracht, zal ik m'n hele, rechte haargrens weer terug hebben. En dat gaat goed voelen..... met haarverlies gekampt hebben, en TOCH het probleem nog helemaal opgelost aan het einde, ondanks dat je dacht dat je voorgoed frustraties zou voelen mbt tot haarverlies.

:)

Rocco
20 februari 2002, 20:52
Jay

Ik ben echt blij voor je :)

Als ik andere vrolijk zie, maakt dat mij ook vrolijk. Ik hoop snel dat of HM of gen therapy reeds beschikbaar zullen zijn voor ons allemaal. Eens zullen we deze LAST van onze schouders werpen.

Voor de een is Finasteride de redding, voor de ander Duta , voor de ander HM.

Als je maar 1 cm bent opgeschoven he, waarom overweeg je geen Haar transplantatie? 1 cm heb je heel mooi en dik opgevuld zo.

Misschien klinkt dit niet leuk, maar wel realistich.Als je maar alleen je haarlijn via HM laat opvullen, moet je Fina ofzo blijven slikken.Anders valt de boven kant van je scalp ook uit. Meest voor de handliggend dat deze follicles ook dht gevoelig zijn.

Maar laten we ons allen focussen op Duta. Voor velen zal dit AL de redmiddel zijn.Hopelijk groeit hij een Norwood 1 of 2 helemaal weer vol.

Groetjes

Alonso
20 februari 2002, 21:53
Bovendien Jay kun je ook eventueel Minoxidil of FNS gebruiken bij je front. Ik zou eerst dit s proberen. Minoxidil n combinatie met Finasteride zorgt ook voor haargroei frontaal. Ik dacht eerst dat dit niet zo was. Maar het schijnt op een gegeven moment ook tot goede resultaten te leiden. En dadelijk als Dutasteride er is en je besluit om daarmee te beginnen, verwacht ik dat de nieuwe verkregen haargroei zal blijven zal blijven. In ieder geval ik zie al beginnende haartjes frontaal door het gebruik van Minoxidil.

Alonso

Alonso
20 februari 2002, 22:05
Rocco by the way. HM is toch klonen van haarfolicels, dus gewoon een exacte kopie van een ander haarfolicel. Ik neem aan dat bij HM, haarfolicels worden gekloond van de krans, dus die geen DHT receptoren hebben en dus ongevoelig zijn voor DHT. Als die haarfolicels dan geplaastst worden frontaal, dan zullen die altijd blijven groeien, ook als je geen Finasteride zou gebruiken.

Alonso

Viper
20 februari 2002, 22:44
Hoi,

weet hier iemand waar ik Finasteride kan kopen onder rembours of met bankoverboeking op internet?
Ik vind het nl. vervelend van die creditcard sites ik heb er geen.
En bij ons in belgië zijn ze 10 jaar achter op haargroei. Daar kennen ze nog niks van:)

Groetjes
Viper

Jay
20 februari 2002, 23:01
Originally posted by Rocco
Jay

Ik ben echt blij voor je :)


Tnx! :D

Ik hopelijk ook voor jou als duta blijkt te werken.




Als ik andere vrolijk zie, maakt dat mij ook vrolijk. Ik hoop snel dat of HM of gen therapy reeds beschikbaar zullen zijn voor ons allemaal. Eens zullen we deze LAST van onze schouders werpen.

Voor de een is Finasteride de redding, voor de ander Duta , voor de ander HM.

Als je maar 1 cm bent opgeschoven he, waarom overweeg je geen Haar transplantatie? 1 cm heb je heel mooi en dik opgevuld zo.


M'n huidige haargrens heb ik dus bereikt met een haartransplantatie :)

Het heeft destijds m'n gemoedstoestand gered, maar ik ga mezelf niet nog een keer open laten snijden. Ik haat operaties... Je lichaam voelt anders aan als je ze hebt gehad.



Misschien klinkt dit niet leuk, maar wel realistich.Als je maar alleen je haarlijn via HM laat opvullen, moet je Fina ofzo blijven slikken.Anders valt de boven kant van je scalp ook uit. Meest voor de handliggend dat deze follicles ook dht gevoelig zijn.


Dat maakt me in principe niet uit... ik slik toch al elke dag ik weet niet hoeveel pillen (ProHair + voedingssupplementen in het kader van life-extension). En 100 piek per maand voor ProHair is een kleine prijs voor haarbehoud. Dwz: tot op het moment dat ze in m'n genen kunnen sleutelen en zo bepalen dat mijn haarfollikels niks anders doen dan het voortspuwen van dikke haren :D

Rocco
23 februari 2002, 13:12
Inderdaad Jay

Laten we hopen dat we snel zijn verlost van deze @#$!@#$!probleem.


Groetjes

Viper
23 februari 2002, 13:47
Hoi,

weet hier iemand waar ik Finasteride kan kopen onder rembours of met bankoverboeking op internet?
Ik vind het nl. vervelend van die creditcard sites ik heb er geen.
En bij ons in belgië zijn ze 10 jaar achter op haargroei. Daar kennen ze nog niks van

Groetjes
Viper

Jay
23 februari 2002, 20:43
Je moet ProHair gaan halen man, Vipester!

Doet efkes lekkur un trippie naar Tilburg, en ga bij Boersma op bezoek.

Als je op de bordjes op de snelweg let, kom je ook nog langs een dorpje genaamd Labbegat! Ik wist tot voor kort niet dat wij dat hadden hier in Nederland.... maar ja, de naam alleen al he!

Labbegat..... dat *MOET* een bijzondere bezienswaardigheid zijn! :D

Viper
23 februari 2002, 23:37
Hey Jay:)

Kan je het nergens op internet kopen en betalen via bankoverschrijving of onder rembours in nederland of een ander land:)
Ik heb nog geen autorijbewijs anders duurt het wel lang vooraleer ik Nederland ben:)

Greetz
Vipester :)

Viper
24 februari 2002, 01:08
Hey,

Is er ondertussen nog geen nieuws omtrent duta wanneer het verkrijgbaar zou zijn.
Hopelijk zo vlug mogelijk dat ik vele haartjes mag terugkrijgen:)

Greetz
Vipester

Jay
24 februari 2002, 14:52
Originally posted by Viper
Hey Jay:)

Kan je het nergens op internet kopen en betalen via bankoverschrijving of onder rembours in nederland of een ander land:)
Ik heb nog geen autorijbewijs anders duurt het wel lang vooraleer ik Nederland ben:)

Greetz
Vipester :)

ProHair wordt je gewoon opgestuurd ja...

Je hoeft maar 1 keer naar Boersma, en die schrijft het je dan voor. Daarna kun je gewoon effe bellen om de 3 maanden om te zeggen dat ze de volgende lading moeten sturen.