PDA

View Full Version : Haaruitval door melkzuur(/stress)


TheBaldingBaron
23 september 2003, 23:40
Hallo allemaal,

ik merk al een paar jaar dat m'n haar geleidelijk aan dunner wordt, wat gepaard gaat met zeer irritante jeuk en vaak ook roodheid vd hoofdhuid. Omdat er in mijn familie helemaal niemand voorkomt met kaalheid, lijkt het me sterk dat het erfelijke kaalheid is (of het moet 3 generaties hebben overgeslagen). Nizoral heb ik gebruikt en dat werkt wel om jeuk en roodheid tegen te gaan, maar gaat gepaard met nog meer haaruitval.
Nu las ik op http://www.herenkappers.com/haaruitmelkzuur.htm over haaruitval veroorzaakt door melkzuur. Ik herken mezelf helaas helemaal in het profiel van het type mens waarbij dit voor kan komen. Er worden daar ook 2 producten genoemd, nl. hydrotoxa lotion en hydrotoxa shampoo en een merknaam te weten DYNAMISANTE. Heeft er iemand ervaring met deze producten of weet waar je dit soort shampoo en lotion kan kopen? Zijn er hier nog meer mensen die vermoeden dat hun haaruitval komt door melkzuur en wat doen jullie om dit tegen te gaan?
Groeten,

Koen

TheBaldingBaron
26 september 2003, 17:30
Bedankt voor alle reacties. Ik heb tot nu toe altijd gedacht dat ik de enige was met dit probleem, maar dankzij dit forum weet ik nu tenminste dat ik niet alleen sta.

Koen

Henk
27 september 2003, 09:46
Hoi koen, het kan misschien toch nog wel erfelijke kaalheid zijn. Bij mij in de familie komt kaalheid haast niet voor. Maar toch..
Ik had de zelfde symptomen als jou toen ik een jaar of twintig was. Vooral die jeuk was verschrikkelijk. Ik herken mezelf overigens ook wel in dat profiel over melkzuur.
Maar ik heb geen ervaring met die producten. Misschien anderen...

Groetjes Henk.

pindakaas
27 september 2003, 17:03
Originally posted by Henk
Ik herken mezelf overigens ook wel in dat profiel over melkzuur.

Henk, gebruik jij nog bepaalde medicatie/middelen tegen je haaruitval? Zo ja, wat? En mocht het toch dat melkzuur-type zijn wat jij hebt...Heb jij dan nog met de middelen die je nu gebruikt, nog "positieve" veranderingen m.b.t. je haaruitval kunnen ontdekken?

Grt. :)

Henk
27 september 2003, 19:38
Ja ik gebruik momenteel duta en minox. Mijn haar is zeker "duta-gevoelig" want ik merk nu duidelijk een verbetering op. Minox. gebruik ik nog niet zo lang, maar ik heb het weleens eerder gebruikt, en toen verminderde het mijn haaruitval wel. Ben er meegestopt omdat er moeilijk aan te komen was. (Er was toen nog geen internet). (Moeilijk voor te stellen nu;) .
Dus wat dat betreft zou je zeggen dat het een pure erfelijkheidskwestie is. Ook al is er bijna geen één in mijn familie die op vroege leeftijd al begon te kalen. (Heel leuk met familiefeestjes dus). Maar nu ik deze posting zag van Koen begin ik echt te twijfelen. Misschien is het wel een combinatie.
Dat profiel kan ik me goed in vinden. Goeie posting overigens Koen.

Biljartbal
28 september 2003, 14:45
Originally posted by TheBaldingBaron
Hallo allemaal,

ik merk al een paar jaar dat m'n haar geleidelijk aan dunner wordt, wat gepaard gaat met zeer irritante jeuk en vaak ook roodheid vd hoofdhuid. Omdat er in mijn familie helemaal niemand voorkomt met kaalheid, lijkt het me sterk dat het erfelijke kaalheid is (of het moet 3 generaties hebben overgeslagen). Nizoral heb ik gebruikt en dat werkt wel om jeuk en roodheid tegen te gaan, maar gaat gepaard met nog meer haaruitval.
Nu las ik op http://www.herenkappers.com/haaruitmelkzuur.htm over haaruitval veroorzaakt door melkzuur. Ik herken mezelf helaas helemaal in het profiel van het type mens waarbij dit voor kan komen. Er worden daar ook 2 producten genoemd, nl. hydrotoxa lotion en hydrotoxa shampoo en een merknaam te weten DYNAMISANTE. Heeft er iemand ervaring met deze producten of weet waar je dit soort shampoo en lotion kan kopen? Zijn er hier nog meer mensen die vermoeden dat hun haaruitval komt door melkzuur en wat doen jullie om dit tegen te gaan?
Groeten,

Koen

Ik herken mij ook in dat profiel, zeker wat betreft zweethanden en gevoeligheid voor stress. Het kan best kloppen wat ze op die site te vertellen hebben

Mcsnip
21 april 2004, 10:57
Is er al iemand die dit spul heeft gebruikt??

Therion
5 augustus 2009, 19:57
"Herkenningspunten van type mens dat haaruitval heeft tengevolge van melkzuur.
- vaak congestieve= warme doorbloede huid.
- transpirerende handen
- Stressgevoelige mensen
Kenmerken van haar en hoofdhuid:
· klant klaagt ' s morgens over vet haar
· jeukerige hoofdhuid
· geen volume in het haar
· zij- en achterkant goede kwaliteit haar
· dun fijn geworden haar bovenop het hoofd, dit van slechte kwaliteit.
· merkt pas haaruitval bij wassen"

Vooral het stuk over warm doorbloede huid komt mij erg bekend voor. En dun fijn haar bovenop het hoofd van slechte kwaliteit is in een aantal maanden snel werkelijkheid geworden.
Zijn er mensen met bovenstaande producten bekend.

Of is een warme gloeiende rode hoofdhuid een normaal verschijnsel bij inflammation die bij AGA hoort?

Therion
5 augustus 2009, 21:58
kan iemand reageren en dan vooral op

"Of is een warme gloeiende rode hoofdhuid een normaal verschijnsel bij inflammation die bij AGA hoort? "

Hanna
5 augustus 2009, 22:05
Volgens mij zijn er héél veel mensen met AGA zonder warme gloeiende rode hoofdhuid/inflammation.

Therion
5 augustus 2009, 22:12
dan rest de vraag...zijn er ook mensen die dat wel hebben....en werkt dat hydroxata spul of zijn er andere middelen die die rode warme huid tegengaan?

Hanna
5 augustus 2009, 22:21
Moet je even aan Kevin of Strider vragen, die weten veel over inflammation.

Strider
5 augustus 2009, 22:39
dan rest de vraag...zijn er ook mensen die dat wel hebben....en werkt dat hydroxata spul of zijn er andere middelen die die rode warme huid tegengaan?

Ik heb zelf nog nooit gehoord van hydroxata spul.

Maar het enigste wat voor mij echt goed hielp zijn de haarweb topicals, andere middeltjes zoals shampoos of topicorte deed voor mij te weinig.

Ik herken btw ook die warme gloed die je hebt, maar die is gelukkig daarmee weggegaan :)

Therion
5 augustus 2009, 23:04
De belangrijkste taak is de invloed die melkzuur heeft tot staan te brengen. De lotion HYDROTOXA elke avond gedurende 1 maand. 's Ochtends wassen met shampoo HYDROTOXA. Dit heeft tot effect dat het melkzuur omgezet wordt in twee voor het lichaam positieve stoffen te weten een hydraterende (vochtinbrengende) stof en een stimulerende stof. De lotion DYNAMISANTE is een produkt voor geintoxineerde huiden, melkzuur is een intoxstof (= gifstof) voor de huid.


Ik doel op dat spul. had jij ook een rode hoofdhuid dan?

Strider
6 augustus 2009, 22:02
De belangrijkste taak is de invloed die melkzuur heeft tot staan te brengen. De lotion HYDROTOXA elke avond gedurende 1 maand. 's Ochtends wassen met shampoo HYDROTOXA. Dit heeft tot effect dat het melkzuur omgezet wordt in twee voor het lichaam positieve stoffen te weten een hydraterende (vochtinbrengende) stof en een stimulerende stof. De lotion DYNAMISANTE is een produkt voor geintoxineerde huiden, melkzuur is een intoxstof (= gifstof) voor de huid.


Ik doel op dat spul. had jij ook een rode hoofdhuid dan?

Met dat spul heb ik geen ervaring, en ja ik had en heb nog steeds een wat rode hoofdhuid.

AnthonieH
6 augustus 2009, 22:28
De belangrijkste taak is de invloed die melkzuur heeft tot staan te brengen. De lotion HYDROTOXA elke avond gedurende 1 maand. 's Ochtends wassen met shampoo HYDROTOXA. Dit heeft tot effect dat het melkzuur omgezet wordt in twee voor het lichaam positieve stoffen te weten een hydraterende (vochtinbrengende) stof en een stimulerende stof. De lotion DYNAMISANTE is een produkt voor geintoxineerde huiden, melkzuur is een intoxstof (= gifstof) voor de huid. Als je er in gelooft, dan moet je het middel gewoon proberen.

Zelf geloof ik er niet zo in. Melkzuur is voor cellen een veel te aantrekkelijke brandstof als er voldoende zuurstof in de omgeving is. Met een beetje goede doorbloeding treedt de citroenzuurcyclus in werking en hebben je mitochondriën er in no time weer wat extra ATP bij :)

ey!
8 augustus 2009, 21:42
Melkzuur is voor cellen een veel te aantrekkelijke brandstof als er voldoende zuurstof in de omgeving is. Met een beetje goede doorbloeding treedt de citroenzuurcyclus in werking en hebben je mitochondriën er in no time weer wat extra ATP bij :)

Dus stel je haarverlies is (deels) te wijten aan melkzuur en je gebruikt minox dan vererger je alleen maar de invloed van melkzuur op je haren?

AnthonieH
8 augustus 2009, 22:41
Dus stel je haarverlies is (deels) te wijten aan melkzuur en je gebruikt minox dan vererger je alleen maar de invloed van melkzuur op je haren?Ik heb het al eerder gezegd, ik geloof niet zo in het melkzuurverhaal. Ik denk dat iemand ooit bedacht heeft dat haren oplossen in zuur omdat ze van kalk zijn en dat er dus in het lichaam vast ook een zuur verantwoordelijk voor is ... dat moet dan wel melkzuur zijn, want maagzuur komt niet bij je haren.

Als er al sprake zou zijn van melkzuur op cellulair niveau bij je haarwortels, dan zou dit behoorlijk effectief worden bestreden door de betere doorbloeding die minoxidil mede veroorzaakt (het mengsel met alcohol is bloedverdunnend). Zuurstof + melkzuur betekent in het lichaam afbraak van die melkzuur.

Tenminste, voor zover mijn beperkte kennis van de biologie reikt.

ey!
11 augustus 2009, 11:18
Aaah oke oke, bedankt voor de uitleg.
En of het een broodje aap verhaal is laten we dan maar even in het midden.

Noob
16 mei 2010, 17:35
Iemand al eens geprobeerd?

neushoorn30
12 mei 2011, 13:35
Het kan inderdaad komen door melkzuur. De behandeling die bij deze vorm van haaruitval benodigd is bestaat uit twee aspecten.
- Een haarmassage om de doorbloeding te verbeteren, zodat het melkzuur weg kan.
- Een lotion of shampoo tegen melkzuur / melkzuurkristallen, zodat deze van de hoofdhuid zijn verwijderd.

Hoop dat je er wat aan hebt.
Bronnen:
Een thread van haarweb zelf (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=13868)