PDA

View Full Version : FUE behandeling op wenkbrauwen AC Hasselt


Boshair
31 augustus 2009, 12:39
Beste mensen,

Afgelopen woensdag heb ik een FUE behandeling gehad met 400 grafts op de wenkbrauwen. Ik ben erg tevreden over de behandeling en service van de kliniek. De zwelling is gister eigenlijk compleet weggetrokken (heeft maar 4 dagen geduurd). Die camillethee en ananassap blijken toch hun werk gedaan te hebben :) . Momenteel heb ik nog wel wat korstjes op de wenkbrauwen maar die beginnen ook langzamerhand te verdwijnen.

Ik zit nu alleen nog met de vraag die me nog niet echt duidelijk is. Wanneer zie je al resultaat?

Ik weet dat het 9 maanden duurt voordat je het eindresultaat kan beoordelen. Maar is er al direkt duidelijk verschil na 2 weken? Wat is jullie ervaring? (Ook natuurlijk iedereen met transplantaten bovenop hun hoofd)

Laat het me weten, alvast bedankt!

Gr Boshair

AnthonieH
31 augustus 2009, 14:38
Bij transplantatie op het hoofd heeft een enkeling de mazzel dat de transplantaten meteen al gaan groeien. Binnen enkele weken resultaat dus. Maar bij de meesten vallen de haren eerst uit en komen dan pas na een aantal maanden weer terug. Eerste resultaten zichtbaar vanaf een maand of 4 op z'n vroegst dus.

Hoe dat bij wenkbrauwen zit weet ik niet. Een haar hoeft daar natuurlijk maar heel weinig te groeien om goed resultaat te geven.

Uit nieuwsgierigheid, waar komt het donorhaar voor wenkbrauwen vandaan?

Boshair
31 augustus 2009, 14:50
Bij transplantatie op het hoofd heeft een enkeling de mazzel dat de transplantaten meteen al gaan groeien. Binnen enkele weken resultaat dus. Maar bij de meesten vallen de haren eerst uit en komen dan pas na een aantal maanden weer terug. Eerste resultaten zichtbaar vanaf een maand of 4 op z'n vroegst dus.

Hoe dat bij wenkbrauwen zit weet ik niet. Een haar hoeft daar natuurlijk maar heel weinig te groeien om goed resultaat te geven.

Uit nieuwsgierigheid, waar komt het donorhaar voor wenkbrauwen vandaan?

Bij het consult hadden ze me verteld dat het waarschijnlijk uit de borst gehaald zou worden. Maar bij het gesprek vooraf aan de behandeling vertelde dr. Feriduni me dat de haren op het achterhoofd beter geschikt zijn. Dat wordt dus wel elke 1a2 weken knippen. Maarjah als het resultaat maar goed is! Ze hebben me in de kliniek wel verteld dat er al na 2 weken een groot verschil zou moeten zijn met hoe het was.

Ik heb trouwens nog niks gemerkt van haartjes die uitvallen. Eerst maar afwachten tot de korstjes er aan het eind van deze week eraf zijn.

gebruikersnaam1
31 augustus 2009, 15:59
Bij transplantatie op het hoofd heeft een enkeling de mazzel dat de transplantaten meteen al gaan groeien. Binnen enkele weken resultaat dus. Maar bij de meesten vallen de haren eerst uit en komen dan pas na een aantal maanden weer terug. Eerste resultaten zichtbaar vanaf een maand of 4 op z'n vroegst dus.



4 maanden? ik dacht altijd dat na 2 of 3 maanden de hergroei begon

AnthonieH
31 augustus 2009, 18:29
4 maanden? ik dacht altijd dat na 2 of 3 maanden de hergroei begonDat is snel. Ik ga er altijd van uit dat haren na 2 weken uitvallen, dan 3 tot 6 maanden in de telogene fase verkeren en dan pas teruggroeien.

Een haar doet er ook een weekje of 2 over om vanuit de wortel naar de oppervlakte te groeien, dus vanaf 4 maanden na de ingreep ga je de eerste stoppeltjes voelen.

Het verschilt wel van persoon tot persoon.

vriesema
28 september 2009, 14:18
Heb je ook foto's van je wenkbauw implantatie?

Ambo
29 september 2009, 22:31
Bij het consult hadden ze me verteld dat het waarschijnlijk uit de borst gehaald zou worden. Maar bij het gesprek vooraf aan de behandeling vertelde dr. Feriduni me dat de haren op het achterhoofd beter geschikt zijn. Dat wordt dus wel elke 1a2 weken knippen. Maarjah als het resultaat maar goed is! Ze hebben me in de kliniek wel verteld dat er al na 2 weken een groot verschil zou moeten zijn met hoe het was.

Ik heb trouwens nog niks gemerkt van haartjes die uitvallen. Eerst maar afwachten tot de korstjes er aan het eind van deze week eraf zijn.

Vreemd hoor, AC beweert dat de consultant en de arts hetzelfde vertellen (wat me ook wel de normaalste zaak van de wereld lijkt...).

Hib
20 april 2010, 00:54
De eerste twee weken zullen korstjes zichtbaar zijn. Na twee weken zijn de meeste korstjes verdwenen. Soms zijn de eerste weken ronde puntjes zichtbaar: dit is normaal. De meeste getransplanteerde haartjes zullen uitvallen, de eerste weken na de ingreep. Deze haren zullen allemaal hergroeien vanaf de vierde maand. Het zal twaalf tot veertien maanden duren vooraleer het volledige resultaat bereikt wordt. U zal dus voldoende geduld moeten opbrengen vooraleer het definitieve resultaat zichtbaar is.

NAZORG:
Zowel wimper- als wenkbrauwtransplantaties
geven doorgaans zeer positieve resultaten,
met weinig complicaties. Er treedt nauwelijks
bloeding op, er is geen zichtbare littekenvorming
en het algehele resultaat oogt bijzonder natuurlijk.
De meest voorkomende bijwerking van deze
operatie is jeuk achteraf. Krabben kan infecties
veroorzaken. Indien nodig schrijft de arts medicatie
voor om de jeuk tegen te gaan. Om krabben te
ontmoedigen kan een bril worden gedragen. Tijdens de groei van de nieuwgetransplanteerde
haren kan wat extra verzorging nodig zijn, zoals bijknippen en verzorging met een beetje
gel of wax