PDA

View Full Version : Plinck of boersma??


Jaapie
27 september 2003, 21:24
Hey,
Ik wil binnenkort toch een een haaronderzoek laten doen, maar ik weet nog niet bij wie... En wat ik allemaal wil laten onderzoeken.
Dus mijn vraag is, wat kun je allemaal laten onderzoeken en welke dr. of praktijk is het beste?

Groetjes,
Jaapie

pindakaas
27 september 2003, 22:08
Hahahaha...voordat je beslist moet je toch echt ff deze thread bekijken: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=1876

Of je moet graag een aminexil-kuur willen, dan zou ik toch echt naar Boersma aka :puke: gaan!

Grt.

Jaapie
28 september 2003, 10:29
Ok ok... :D
Geen boersma dus, te commercieel..
WIe is dan de beste dermatoloog in NL?
Ik wil een grondige test uit laten voeren...

Johnny
28 september 2003, 12:07
Boersma is in ieder geval het bekendst. Haarproblemen worden op tv en in tijdschriften vaak bij hem voorgelegd, maar dat heeft inderdaad ook weer verband met zijn commerciële instelling. Het is moeilijk te zeggen wie er hier het beste is. Je kunt Boersma wel afrekenen op Aminexil, maar dit product schijnt toch echt een bepaalde werking te hebben (hoewel het bij mij ook 3x niets was).

Heer Olivier
28 september 2003, 19:47
Ik ben bij zowel Boersma als Plinck geweest voor een consult. Ik moet zeggen dat de benadering toch wel verschillend was. Boersma legde de nadruk op het feit dat ik over 10 a 13 jaar volledig kaal zou zijn en Pro Hair de beste oplossing zou zijn.

Het consult bij Boersma kwam mij vrij commercieel over, zijn eigen Pro Hair zou de beste oplossing zijn. Op mijn vraag of Aminexil werkte antwoordde hij dat het de haaruitval maar zeer marginaal zou remmen: in plaats van over 10 jaar zou ik dan over 11 jaar kaal zijn. Dit bevreemdde mij, omdat hij op diverse plekken verkondigde dat Aminexil wel zou helpen.

Het consult bij Plinck kwam op mij wat onafhankelijker over: stelde Plinck dat de erfelijke haaruitval bij mij zeer licht was en dat minoxildil voorlopig voldoende was en dat zwaarder en duurdere middeln als finasteride (nog) niet nodig waren.
Ook Plinck werkt wel commercieel, maar toch had ik bij hem het gevoel dat het allemaal iets objectiever was, volgens mij verdinet hij ook niet aan de middelen die hij voorschrijft, maar honderd procent zeker weet ik dit natuurlijk niet.

Een ander verschil is dat bij Plinck een haarwortelonderzoek en bloedtest wordt afgenomen, en bij Boersma een bloedtest wordt gedaan en foto's van je hoofd en de hoofdhuid worden gemaakt.

Wie er gelijk heeft met betrekking tot mijn haarsituatie zal de tijd moeten leren. Persoonlijk voelde ik mij iets meer thuis bij de benadering van Plinck, maar dat is natuurlijk maar persoonlijk!!

Mocht je nog vragen hebben , laat het me even weten!!

Met vriendelijke groet,

Heer Olivier

Jaapie
28 september 2003, 20:23
Ja, hoeveel kosten die onderzoeken? :D

Heer Olivier
29 september 2003, 18:25
Ik weet het niet meer exact, maar ik geloof bij Boersma iets van 140 euro en bij Plinck alles bij elkaar iets van 80 euro.