PDA

View Full Version : Gekopieerd van Haaruitval.net


Raymond79
8 oktober 2003, 01:21
Author Topic: haartransplantatie en tevredenheid
jorn
Member
Member # 4
posted 03-07-2003 20:21
--------------------------------------------------------------------------------
HOi allemaal,
ik wilde graag een discussie starten op dit forum. Ik ben benieuwd naar mensen die een haartransplantatie hebben ondergaan en wat ze er nu van vinden: zijn ze tevreden, waar zijn ze geweest, hoe was het proces, hoe lang is het geleden, welke techniek is gehanteerd etc.
Groeten Jorn


--------------------------------------------------------------------------------
| IP: Logged

Ron 1
Member
Member # 144
posted 05-10-2003 00:42
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo allemaal!
Het is nu 2 jaar geleden dat ik mijn haar heb laten doen bij transhair. Mijn haarlijn vind ik niet netjes afgewerkt. Een aantal single crafts zitten op sommige plekken veel te ver van mijn haarlijn af. Heel slordig. Ik ben behandeld met de prikmethode,maar desondanks is al het haar wat er nog tussenstond helemaal verdwenen. Terwijl bij mij pa (30 jaar ouder) daar nog wel haar staat. Ik heb al 2 jaar pijn in mijn kop(achter) en heb het gevoel dat mijn gezicht ook anders is gaan staan, strakker voorhoofd. Op sommige zitten zelfs 2 haartjes, waar singles zouden moeten zitten, geen gezicht. De consultant was daarintegen zeer enthousiast over het resultaat, zal de lul zijn naam niet noemen. Verder is mijn kop net een gatenkaas. Het ene gaatje is veel dieper als de ander. Ik loop al 5 jaar met een pet op en doe 'm echt niet meer af voordat ik nog een behandeling onderga en zeker niet bij transhair. Er zijn andere klinieken met veel betere en verfijnde methoden, ik heb de resultaten zelf mogen zien. Verder zijn mijn inhammen bijna zo groot als het continent zuid-afrika en tranhair wou mijn haarlijn net lager plaatsen. Bij de kliniek waar ik nu naartoega gaan ze 2 cm lager en planten de hetzelfde aantal haartjes in 1 cm brede haarlijn, die bij transhair werd verspreid over een gebied van 5 vierkante cm. Ik zou iedereen willen adviseren en neem dit echt van me aan: ALs je over je hart kan verkrijgen, scheer allemaal lekker je kop kaal. Ben je meteen van het gezeik af en het scheelt je een ontzettende hoop pijn verdriet en ellende en bovendien veel geld. Ik weet 't, ik kon het ook niet over m'n hart verkrijgen, maar durf nu mijn kop niet kaal te scheren vanwege alle gaten en littekens en een pruik is voor mij geen optie. Ze hebben me dus mooi bij de ballen.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, sterkte mensen, Ron 1

P.s zijn er mensen die hun met priktechniek hebben laten doen en die nu hun hoofd kaal hebben geschoren? Vallen de gaatjes en littekens erg op? En zien de triple crafts er net uit als een handje spaghetti die uit je hoofd groeit?


--------------------------------------------------------------------------------
| IP: Logged

Ron 1
Member
Member # 144
posted 05-10-2003 09:25
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo allemaal,
Ik was vergeten te vertellen dat mijn hoofdhuid nog steeds een beetje rood is(na 2 jaar)en het haar is heel erg stug en droog. De groeirichting daar ben ik ook niet blij mee, staat allemaal een kant op en bij een scheiding staat het recht omhoog. Verder wordt ik bij mijn slapen steeds kaler en als je dan veel haar bovenop heb, kloppen de verhoudingen niet meer...Dus ik ga lekker scheren denk ik.

Groetjes, Ron 1


--------------------------------------------------------------------------------
| IP: Logged

Ron 1
Member
Member # 144
posted 05-10-2003 20:30
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo weer,
Kwam weer iets boven, nu ik toch bezig ben: Tijdens mijn eerste vakantie, 11 maanden na mijn transplantatie en een lekker vel zonnetje, flink verbrand, begon mijn hoofd te zwellen en kwam er allemaal geel en korstachtig spul uit de gaatjes van de transplantaten. Mijn voorhoofd was 2 keer zo groot(ok ik overdrijf, zo voelde het, maar wel flink opgezwollen, geen gezicht). Het duurde bijna een week voordat het weg was, fijne vakantie met mijn nieuwe haar dus, dank voor de inlichting transhair.


--------------------------------------------------------------------------------

Francis
8 oktober 2003, 21:41
Die Ron1 zou dit forum moeten leren kennen, misschien dat hij hier een oplossing kan vinden...

Ik herken wel heel veel uit zijn verhaal. Ik ben nu wel niet bij TransHair behandeld, maar dat maakt niet zo veel uit. De nadelen van een HT blijven hetzelfde, waar je ook behandeld wordt!

Zijn probleem met die zonnebrand is vrij normaal... wanneer je voor het eerst in de zon komt na een HT, dan is je huid hypergevoelig voor U.V.-straling. Extra voorzichtig wezen dus, alhoewel dat ik ook een felle zonnebrand gehad heb ong. een jaar na mijn eerste HT...

Swervy
8 oktober 2003, 22:12
Wow, dat is toch een behoorlijk triest verhaal!

jornkielman
9 oktober 2003, 19:19
Ik heb dit nog NOOIT gehoord. Ik wil ROn1 dan ook aanraden transhair te bellen, want als het zo is, dan wordt er naar een oplossing gezocht.

Beetje raar verhaal.

alberto
9 oktober 2003, 19:37
IK lees in het verhaal inderdaad nrgens dat hij contact heeft opgenomen met de behandelende kliniek. Dit lijkt mij het eerste wat je normaal doet.
Ik herken mij overigens totaal niet in het verhaal. Ik geloof daarom niet dat een aantal zaken typerend zouden zijn voor een HT. Maar ik spreek uiteraard alleen uit persoonlijke ervaring.

Henk
9 oktober 2003, 20:35
Waarom is het een raar verhaal? Vergelijk het met andere verhalen over ht's. Waarom zou dit dan niet bij transhair kunnen gebeuren? Er staat overigens nergens dat hij géén contact met transhair heeft gehad na de ht om zijn ontevredenheid te vertellen. Er staat wel dat hij na de ht een consultant heeft gesproken. En overigens ik ben ook absoluut niet tevreden over mijn ht, maar ik heb nooit geen contact met de kliniek gezocht daarover. Omdat ik zelf zo dom ben geweest om erin te trappen.

jornkielman
9 oktober 2003, 20:50
Ik zal de mail voorleggen aan de directie en aan de consultants. Ik zou als ik ROn was echt contact opnemen met transhair. Ik ben benieuwd.

jornkielman
10 oktober 2003, 10:52
Ik hoop dat Ron1(hoop dat je je echte naam prijs wilt geven) belt naar transhair voor een evnetuele afspraak. Telefoonnummer 073-6847311.
Ook kun je mij mailen jornkielman@hotmail.com. Dan kun je je naam doormailen en kan ik alvast meer doen.



Jorn

Francis
10 oktober 2003, 18:22
Ik wou hier toch nog eventjes dieper op ingaan en vergelijk eventjes mijn situatie (2 HT's bij L.A.) met die van Ron...

Mijn haarlijn vind ik niet netjes afgewerkt.
Heb ik ook, alhoewel er allemaal singles geplaatst zijn op de haarlijn, blijft het er onnatuurlijk uitzien. Het enige wat ik kan doen is mijn haren er voor laten hangen.

Een aantal single crafts zitten op sommige plekken veel te ver van mijn haarlijn af.
Mijn haarlijn is (bewust) gekarteld gemaakt met singles. De dichtheid van die singles is wel niet zo groot, dus op die manier ziet het er automatisch onnatuurlijk uit!

Ik ben behandeld met de prikmethode,maar desondanks is al het haar wat er nog tussenstond helemaal verdwenen.
Idem bij mij - ik hou minder haar over na mijn 2de HT dan dat ik had na mijn 1ste HT.

Ik heb al 2 jaar pijn in mijn kop(achter) en heb het gevoel dat mijn gezicht ook anders is gaan staan, strakker voorhoofd.
Het gedeelte boven mijn litteken is nog altijd gevoelloos, maar geen pijn. Heb ook wel het gevoel dat mijn hoofd strakker geworden is - ik heb vooral dit gevoel bij mijn onderkin...

Op sommige zitten zelfs 2 haartjes, waar singles zouden moeten zitten, geen gezicht.
Slecht uitgevoerd dus - singles moeten gebruikt worden voor vooraan. Gelukkig is dit bij mij niet het geval...

De consultant was daarintegen zeer enthousiast over het resultaat, zal de lul zijn naam niet noemen.
Idem hier - voor hen is het allemaal mooi gelukt... Alleen toch zo jammer dat al de anderen waar ik mee omga dat niet vinden!

Verder is mijn kop net een gatenkaas. Het ene gaatje is veel dieper als de ander.
Niet het geval bij mij, je moet al een vergrootglas gebruiken om de gaatjes te zien - zou misschien wel duidelijk zijn als ik de haren zou afscheren.

ALs je over je hart kan verkrijgen, scheer allemaal lekker je kop kaal. Ben je meteen van het gezeik af en het scheelt je een ontzettende hoop pijn verdriet en ellende en bovendien veel geld.
Een hele goede raad, al meerdere keren vermeld hier op het forum!

Ik was vergeten te vertellen dat mijn hoofdhuid nog steeds een beetje rood is(na 2 jaar)en het haar is heel erg stug en droog.
Rode verkleuring moet normaalgezien weg zijn na 2 weken. Haar is inderdaad heel stug, zeer statisch, niet modeleerbaar en ook wel droog...

De groeirichting daar ben ik ook niet blij mee, staat allemaal een kant op en bij een scheiding staat het recht omhoog.
Net hetzelfde als bij mij - vooral dat omhoog staan (bijv. in de wind) werkt enorm op mijn zenuwen!

Verder wordt ik bij mijn slapen steeds kaler en als je dan veel haar bovenop heb, kloppen de verhoudingen niet meer...Dus ik ga lekker scheren denk ik.
Bij mij kloppen die verhoudingen ook totaal niet meer - getransplanteerde zone zeer dun en de rest normaal, het is geen zicht!

Tijdens mijn eerste vakantie, 11 maanden na mijn transplantatie en een lekker vel zonnetje, flink verbrand, begon mijn hoofd te zwellen en kwam er allemaal geel en korstachtig spul uit de gaatjes van de transplantaten. Mijn voorhoofd was 2 keer zo groot(ok ik overdrijf, zo voelde het, maar wel flink opgezwollen, geen gezicht).
Zie mijn vorige post, voorzichtig zijn met de eerste zon is een gouden tip!

Ik hoop dat jullier er iets aan hebben...
F.

Erick
18 oktober 2003, 15:15
Goed zo! Ik begijp wel dat het pijnlijk is voor de haartransplantatie klinieken, maar er kan niet genoeg negatieve publiciteit over haartransplantaties geschreven worden. Hoewel ik zeker geloof dat veel mensen tevreden zijn met hun haartransplantie, vind ik dat de klinieken niet kieskeurig genoeg zijn wie wel en wie niet te helpen. Als ik naar mezelf kijk, dan hadden ze bij mij een HT af moeten raden. Ik gaf van te voren aan erg tegen het lidteken op te zien. Dit werd weggewuifd. Ik moet toegeven dat ik bij iemand het lidteken heb gezien voordat ik geholpen werd. Bij hem was het bijna niet te zien, maar achteraf bekeken komt dat doordat hij een goede dichtheid en een redelijke haarlengte op zijn achterhoofd had. Nu heb ik spijt. Als ik een keer naar een andere kapper ga dan gewoonlijk, knippen ze het meestal te kort en loop ik 2 weken met een witte streep op het achterhoofd. Op internet zie ik veel van zulke voorbeelden.

jornkielman
22 oktober 2003, 17:27
Weet iemand al iets van Ron1. Ik heb nog niets gehoord namelijk. Onze chirurgen zijn net terug van het congres van de ISHRS. Er zijn nog geen nieuwere technieken, al wordt er wel veel research gedaan naar transplantatie van lichaamshaar voor opvulling van de dichtheid. Dit kan voor mensen met een minder goed donorgebied interessant zijn. Klonen gaat nog LANG niet gebeuren en Hairmultiplication is ook nog niet alles. Dit wordt allemaal nog onderzocht en duurt nog wel een tijdje. De littekenloze HT wordt niet als een superieure methode gezien, maar kan wel aangeboden worden aan mensen die hun haar erg kort willen hebben. Echter, er zitten ook nadelen aan deze manier van HT:
- vaker terugkomen
- kop steeds kortwieken bij een dergelijke HT
- wel degelijk kleine littekentjes, dus helemaal kaal kan niet.
- hoge kosten


Voordeel is eigenlijk alleen dat je geen litteken hebt, dat zichtbaar is bij een kort kapsel. Echter, dit is bij de huidige HT ook het geval.


Jorn

Henk
22 oktober 2003, 19:28
Originally posted by jornkielman
Echter, er zitten ook nadelen aan deze manier van HT:
- vaker terugkomen
- kop steeds kortwieken bij een dergelijke HT
- wel degelijk kleine littekentjes, dus helemaal kaal kan niet.
- hoge kosten


Voordeel is eigenlijk alleen dat je geen litteken hebt, dat zichtbaar is bij een kort kapsel. Echter, dit is bij de huidige HT ook het geval.


Jorn

Waarom doen jullie het dan?

jornkielman
22 oktober 2003, 21:13
Wij doen het nog niet. Wij gaan het misschien aanbieden. Dan kunnen mensen kiezen. De kosten liggen echter wel hoger voor een dergelijke HT. Ik hou jullie op de hoogte!

Greetz,

JOrn

bverotti
23 oktober 2003, 14:06
Mischien is het niet superieur voor de chirurg maar in elk geval wel voor de patient !! Wie staat er eigenlijk centraal, de patient of de Dr. ?

Ik heb zelf mijn vrienden eens gevraagd welke procedure zij zouden volgen, strip of FUE. Nadat ik hun uitvoerig over de voor en nadelen van elke techniek had uitgelegd heeft 100 % gekozen voor FUE !!! Enkel de prijs was een probleem. En ook hier versta ik niet waarom FUE duurder moet zijn dan strip. Hoeveel assistenten heb je nodig tijdens de strip en daarna voor het versnijden ?
Tijdens mijn FUE procedure was er 1 assistente aanwezig tijdens de extractie. De grafts moeten niet worden versneden want zoals ze eruit komen zijn ze perfect om terug te planten. Voor het implanten waren er 2 meisjes. Reken zelf de kosten maar uit maar het zou onlogisch zijn als FUE duurder moet zijn als strip.

jornkielman
23 oktober 2003, 14:11
wat vind jij de voordelen dan, want ik zie ze eigenlijk niet echt.

Greetz,
jorn

bverotti
23 oktober 2003, 15:53
Oh het meeste verschil zie je niet .... dat voel je als patient !
Ik heb persoonlijk geen pijn gehad aan mijn litteken juist na mijn 1st strip OP. Maar er zijn wel veel mensen die pijn hebben aan het litteken als de verdoving is uitgewerkt(meestal rond de oren) . Er zijn zelfs patienten die er een blijvende pijn aan overhouden.
Na de OP is het litteken helemaal dichtgenaaid en dat voel je wel bij elke beweging. Slapen is ook niet zo eenvoudig op een litteken. Al deze problemen heb je NIET bij FUE.
Daarenboven komt nog dat je meestal een gevoeloze zone hebt op je achterhoofd vanwege het doorsnijden van zenuwen. Ook hier heb je helemaal geen last van bij FUE.
Ik hoef je niet te vertellen dat je geen zichtbaar litteken is, ook bij zeer kort haar. Volgende lente ga ik mijn haar nog eens op 3-4 mm brengen .... wat je wel en niet zal zien hoef ik je niet uit te leggen he. Mischien als blijkt dat BHT (body hair transplant) werkt laat ik mijn litteken opvullen.

Als laatste wil ik zeggen dat ik tijdens mijn 3 dagen FUE OP elke dag gewoon na de operatie in het stad ben gelopen en gaan eten en shoppen (wel met een bandana). Ik wil enkel hiermee bedoelen dat de recuperatie veel veel sneller is dan met een strip.

Ik kan enkel uit persoonlijke evaring schilderen en spreek voor mezelf.

veens764
23 oktober 2003, 21:26
in februari 2001 heb ik 100micros laten plaatsenik kreeg een leuke vorm terug ,omdat ik bovenop vrijwel niets meer had ,was ik tevreden met wat ik terug kreeg nu vandaag de dag valt het er versneld uit het is uitgegroeid, en zullen ook nooit meer terugkomen ,niemand kan er ook maar een zinnig antwoordt op geven hoe dit kan.ik slik nu fina vergoed door de kliniek
omdat ik en de kliniek mischien de schade nog hersteld kan worden ,maar uitgegroeide ht haren kunnen denk ik zelf niet meer terugkomen door fina of toch wel?????????
gr
aag een eerlijk antwoord.
ik slik nu 2,5 maand fina is dit een shedding ,wordt dit bij het proces of is het echt afgelopen?