PDA

View Full Version : Haaruitval en lenigheid


melvinpoorter
12 oktober 2003, 12:52
Als het om lenigheid gaat ben ik echt zo stijf als een plank. Zou er geen verband bestaan tussen lenigheid en haaruitval.
Misschien dat lenigheid=vitaliteit=gezonde haardos.

pindakaas
12 oktober 2003, 13:00
Is wel erg ver gezocht hoor :) Het zou natuurlijk altijd kunnen. Maar ik zie nog altijd van die acrobaten optreden met af en toe hier een daar een glanzend bolletje en aangezien deze meestal wel lenig zijn... :)

Henk
12 oktober 2003, 17:41
Bassie was volgens mij toch ook nog wel best lenig

Johnny
12 oktober 2003, 19:21
Kijk maar eens in de sport. Over het algemeen zijn sporters behoorlijk lenig en volgens mij vallen zijn er relatief evenveel kale sporters als kale mensen. Bergkamp, Van Halst en ga zo maar door. Stuk voor stuk lenige mannen.

Uitgeblust
21 oktober 2003, 22:00
Originally posted by melvinpoorter
Als het om lenigheid gaat ben ik echt zo stijf als een plank. Zou er geen verband bestaan tussen lenigheid en haaruitval.
Misschien dat lenigheid=vitaliteit=gezonde haardos.

Lenigheid is meer dat je kraakbeen wat beter ontwikkeld is. Lenigheid en kaalheid hebben weinig met elkaar te maken. Het enige plausibele argument dat lenigheid het kaal worden tegengaat is dat het heel veel oefenen en sporten vergt. Tijdens het sporten verbrand je enorm veel testosteron, hierdoor wordt minder DHT aangemaakt en loop je dus minder risico om kaal te worden. Maar dan moet je wel vaak spprten.