PDA

View Full Version : trichotillomanie


mandy
24 augustus 2001, 14:50
Hallo,
mijn naam is Mandy,ik ben er sinds kort achter dat ik lijd aan trichtillomanie,
Ik had het woord nog nooit gehoord ,maar dat er ook nog andere mensen zijn die zoiets doen ,had ik helemaal niet verwacht ,ik dacht dat ik de enigste was met die "rare afwijking"
Ik ben begonnen op ongeveer mn 10de denk ik ,ik weet het niet precies
Het is begonnen met draaien in mn haar
Ik ben blij dat er meer mensen zijn met dit vreemde gedrag
Waarom doe ik het?
Ik weet het niet !!! Nervositeit? ,ik weet het niet
Ben blij dat ik andere lotgenoten heb gevonden ,ik ben dus niet de enigste
Groetjes Mandy

Mandy2
18 februari 2005, 17:17
Hey Mandy,


Net als jij heb ik ook trichotillomanie. Ik heb al veel gelezen op dit haarweb, voornamelijk van vrouwen die hun hoofdharen uittrekken. Nu trek ik niet mijn hoofdharen, maar mijn wimpers en wenkbrauwen uit..... en dat al vanaf mijn 8e. Soms kan ik er wel een paar dagen afblijven, maar dan begint het te jeuken en de haartjes weer door te komen en dan begint het getrek weer..... met als gevolg een minderwaardigheidscomplex van heb-ik-jou-daar. Echt, ik kom zonder make-up ECHT niet de straat op!!! En toen ik mijn man leerde kennen heb ik de eerste tijd zelfs 's nachts mijn make-up opgelaten......

Misschien kunnen we elkaar tot steun zijn....

Liggen er bij jou ook andere problemen aan ten grondslag misschien?? Of worden jouw klachten ook verergerd door stress en problemen????

Liefs, Mandy2

Kristel
21 februari 2005, 12:38
Hoi Mandy,

Ik ben Kristel en trek aan m'n hoofdharen.
Sinds ik hier op het net zit, heb ik veel bijgeleerd en ben ik wat tot rust gekomen, je zal zien dat je niet alleen bent op de wereld met die rare trekjes en je zult veel erkenning en gelijkenissen vinden met lotgenoten.
En ik kan je verzekeren, dat geeft echt een goed gevoel.
Ik ben sindsdien wat tot rust gekomen, maar helaas zit ik (ook) nog steeds met m'n TTM. Ups en downs, zo gaat dat, maar volhouden is de boodschap.
Hopelijk heb je veel aan ons allen.

Veel succes, groetjes en tot schrijfs

babbeltje
22 februari 2005, 18:10
Hoi allemaal!

Vandaag heb ik ontdekt dat wat ik doe een naam heeft.
Ik trek haren sinds mijn zestiende en ben nu 29. Het gaat met up en downs, zo ben ik al wel een half jaartje "trekvrij" geweest, maar dat is nu inmiddels een paar jaar geleden. Destijds had ik mezelf beloofd om een haarstukje of extensions te kopen als het me lukte om een maand te stoppen. Nou, dat lukte, dus toen mocht ik (voor het eerst sinds jaren) van mezelf naar de kapper om dat haarstukje. Ik was super blij en hield het dus bijna een half jaar vol om geen haar uit mijn hoofd te trekken. Helaas ben ik weer begonnen (waarom en hoezo...ik heb geen flauw idee) en op het moment is het weer heel erg.
Omdat ik zoooo graag wil stoppen, ben ik gaan zoeken op internet (had ik veel eerder moeten doen!!) en toen kwam ik deze site tegen.
Nou ja, dat was even in het kort mijn verhaal. Ik ga hier zeker vaker komen om jullie reacties en ervaringen te lezen (en om mijn eigen ervaringen neer te zetten).
Groetjes van Babbeltje