PDA

View Full Version : lieve ttm-ers


PETRA2
23 februari 2002, 14:06
Hallo lieve ttm-ers,
Hier het eerste bericht van Petra2. Ik spreek jullie allemaal aan met "lieve ttm-ers", want ik kan jullie niet uitleggen hoezeer ik jullie wil bedanken voor al de berichten die jullie geschreven hebben aan dit forum. Ik ben de man van Petra2.
Mijn vrouw (37 jaar nu) lijdt al sinds haar 15e jaar aan ttm. We zijn er pas achter gekomen toen het bericht van een van jullie in de Libelle stond. Ik weet even niet meer hoe ze heet, maar haar naam heb ik tussen de berichten wel gelezen. Heel jammer was dat wij daarna vergeten waren hoe de ziekte heette. Ik ben daarom een aantal weken geleden naar de dokter geweest om te achterhalen hoe het ook al weer heette. Hij liet mij plaatjes zien hoe mensen daar aan lijden en noemde ttm. Ik pushte steeds mijn vrouw om naar de dokter te gaan, om er meer van te weten te komen, maar uit schaamte durfte zij niet. De dokter gaf echter niet zoveel meer informatie, Petra slikt al anafranil, en dus ging ik thuis maar eens het internet op.
Velen van jullie hebben het al genoemd; wat een openbaring zijn jullie verhalen geweest voor mijn vrouw. Ik verwacht dat zij binnenkort zelf haar verhaal gaat vertellen op het web, maar ze kan niet met de pc overweg (ik help haaar wel).
Ik wil alvast aangeven dat Petra2, na 22 lange jaren, sinds twee weken "trekvrij" is !!!!!!!(zo noemen jullie dat toch?). We zijn zielsgelukkig en hopen dat we het volhouden. Ik praat maar over we, want we zijn samen sterk om het probleem aan te pakken en ik kruis mijn vingers met de hoop dat ze het volhoudt.
Door ttm heeft ze zo'n dreun gehad in haar leven. Zelfvertrouwen nul komma nul procent en daardoor onzeker door het leven gaan, met alle gevolgen van dien.
Ik ga eerst eens proberen of dit berichtje goed te verzenden is, anders heb ik dit voor niets getypt.

met vriendelijke groetjes,
an van Petra2