PDA

View Full Version : Iemand van Diprosone gehoord?


WendyZ
16 november 2003, 20:48
Hoi allemaal!

Sinds kort loop ik bij een dermatoloog en van hem heb ik een corticosteroide lotion gekregen die Diprosone heet. Deze moet ik 2 maals daags dun op m'n kale plekken smeren. Heeft iemand dit wel eens voorgeschreven gekregen en zo ja, met welk resultaat?
Ik heb over 6 weken (begin januari) weer een afspraak bij hem en dan wordt gekeken of ik weer haargroei heb. Tegen die tijd zal ik weer mailen om te zeggen of het resultaat heeft gehad, ok?
Groetjes!

Wendy :)

astrid
26 november 2003, 12:04
Hoi Wendy,

Ik heb dat spul ook gekregen heel tijd terug alweer, bij mij heeft het geen effect gehad, maar dat is volgens mij bij iedereen verschillend. Mijn nichtje heeft er ook een keer een zalfje voor gehad en bij haar hielp het gewoon. Dus je moet het gewoon afwachten. In ieder geval wens ik je veel succes en sterkte!!

groet Astrid

Anjo
7 januari 2004, 22:58
Ik ben gewoon een nieuwsgierige meid, die graag wil weten of de Diprosone geholpen heeft! Ik hoop het voor je. laat je wat horen?

Groetjes,

Anjo

*Liejvurd*
15 juli 2004, 18:29
Hoi,

Ik ga morgen weer naar de dermatholoog en dan krijg ik nieuwe medicijnen en dat zijn medicijnen voor het afweersysteem. Hmm...Mensen die bijvoorbeeld een harttransplantatie hebben gehad, krijgen die medicijnen ook. Waarschijnlijk dat je afweersysteem het nieuwe hart niet afstoot ofsow.. Dus ik krijg die medicijnen ook. Het is nog niet zoveel gebruik by allopecia areata patienten, maar ik wilde weten of er ook mensen hier waren die er iets over hebben gehoord of het hebben gehad.
Het klinkt nu allemaal een btje vaag, maar morgen weet ik mee, misschien dat iemand het dan herkent!!

oh ja, hmm..k moet goed letten op mijn bloeddruk..en moet dan om de 6 weken terugkomen naar Tilburg( naar dokter Boersma(hij is toch redelijk bekend?))

Hoop op een reactie,

Bye,Bye

Tiuri
15 juli 2004, 18:40
( naar dokter Boersma(hij is toch redelijk bekend?))

Zoek maar eens via de searchbox op haarweb naar zijn naam... is veel over geschreven.

Koop NIET zijn animexil!!!!!

*Liejvurd*
17 juli 2004, 17:51
Zoek maar eens via de searchbox op haarweb naar zijn naam... is veel over geschreven.

Koop NIET zijn animexil!!!!!


Hoi

Jah, Dank J, K Zal Eens Proberen, Maar Wat Bedoelde J Met Koop Niet Zijn Animexil..:S

K Hoop Op Un Reactie,

Liefs

*Liejvurd*
17 juli 2004, 17:57
Hoi,

Nou, k ben dus weer naar boersma geweest en k kreeg NEORAL mee. Dit wordt veel gebruikt by psoriasispatienten..
Is er iemand die dit eerder heeft gebruikt? Boersma vertelde mii(whihi) dat het nu dus ook by allopeciapatienten wordt gebruikt en er zijn goede resultaten mee geboekt..duss misschien iemand er mee bekend??

Bye,Bye

pindakaas
17 juli 2004, 18:29
Hoi,

Nou, k ben dus weer naar boersma geweest en k kreeg NEORAL mee. Dit wordt veel gebruikt by psoriasispatienten..
Is er iemand die dit eerder heeft gebruikt? Boersma vertelde mii(whihi) dat het nu dus ook by allopeciapatienten wordt gebruikt en er zijn goede resultaten mee geboekt..duss misschien iemand er mee bekend??
Bye,Bye
Lytsa

Hmmm interessant... anyone??

Anjo
17 juli 2004, 23:04
Ik ben ook bij Boersma geweest, hij heeft mij ruim een half jaar Neoral voorgeschreven. In het begin kwamen er weer haartjes terug.. Joepie.. Dat was goed. Maar na een paar maanden slikken, kreeg ik verschrikkelijk veel last van bijwerkingen. Hoge bloeddruk (nog nooit gehad), hartkloppingen, buien, maar het allerergste was dat tijdens het slikken mijn haar steeds meer uitviel. De dosis is toen verlaagd, maar uiteindelijk zei Boersma, sorry, ik kan niets meer voor je doen. Daar stond ik toen. Het is alleen maar erger geworden. Later ben ik gaan informeren bij de arts van de patientenvereniging en hij gaf aan dat dit middel maximaal 3 maanden gebruikt mag worden, dat er minimaal om de vier weken bloeddruk en schildklier getest moest worden. Het werd mij duidelijk dat het geen oplossing was voor Alopecia.

Misschien helpt het bij jou wel. Let in ieder geval heel goed op de bijwerkingen en laat je niet gek maken. Besef dat je haar kan terugkomen, maar dat er altijd een risico is dat als je het niet meer slikt.. je haar opnieuw kan uitvallen..

Succes, jammer dat het geen wondermiddel is..

Groetjes,

Anjo

*Liejvurd*
18 juli 2004, 19:28
Ik ben ook bij Boersma geweest, hij heeft mij ruim een half jaar Neoral voorgeschreven. In het begin kwamen er weer haartjes terug.. Joepie.. Dat was goed. Maar na een paar maanden slikken, kreeg ik verschrikkelijk veel last van bijwerkingen. Hoge bloeddruk (nog nooit gehad), hartkloppingen, buien, maar het allerergste was dat tijdens het slikken mijn haar steeds meer uitviel. De dosis is toen verlaagd, maar uiteindelijk zei Boersma, sorry, ik kan niets meer voor je doen. Daar stond ik toen. Het is alleen maar erger geworden. Later ben ik gaan informeren bij de arts van de patientenvereniging en hij gaf aan dat dit middel maximaal 3 maanden gebruikt mag worden, dat er minimaal om de vier weken bloeddruk en schildklier getest moest worden. Het werd mij duidelijk dat het geen oplossing was voor Alopecia.

Misschien helpt het bij jou wel. Let in ieder geval heel goed op de bijwerkingen en laat je niet gek maken. Besef dat je haar kan terugkomen, maar dat er altijd een risico is dat als je het niet meer slikt.. je haar opnieuw kan uitvallen..

Succes, jammer dat het geen wondermiddel is..

Groetjes,

Anjo


Haaj,

ThnQ Voor J Antwoord, Ma K Wordt ur Wel Un Btje Bang Van..:(, K Hoop Idd Dat Het By Mii Gaat Werken, Maar Als K Het Zow Hoor, Ma IIG Bedankt Voor De Informatie 'nd K Zal J Op De Hoogte Houden!!!

Bye,