PDA

View Full Version : Nu al kaal???


Daan
25 februari 2002, 18:40
Hallo iedereen. Ik ben 17 en ik heb 2 inhammen aan weerszijden van mijn hoofd. Dit verontrust me. Ik was m'n haar elke dag en gebruik Haarlak. kan dit er iets mee te maken hebben? ik hoop echt dat er iets tegen te doen is anders kan ik het wel schudden met me acteercarriere. ik ben het vanaf vandaag ook de afstand tussen wenkbrauw en haarlijn aan het bijhouden. En nu maar afwachten.:(

WHsBigRoy
25 februari 2002, 19:22
Don't worry,

Mijn naam is Roy, en ik ben nu 19. Een tijdje geleden begon ik ook ongelooflijk ongerust te worden, ik zag namelijk ook mijn haarlijn stilaan achteruitgaan en ik heb ook 2 bijna inhammen. Het enige wat je moet doen, is eens deze site doorlezen. Vooral al wat er in dit deel van het forum staat, en ga eens langs bij een dermatoloog. Die zal je waarsch verder kunnen helpen. Ik raad je wel aan van eerst eens een beetje meer te leren over al de medicijnen die er bestaan. Op deze site, zo heb ik ondervonden, zijn er genoeg mensen die er meer dan genoeg van weten, en die al heel wat ervaring hebben met allerhande haarproblemen. Volgens mij is voorlopig nog, zo blijkt het toch "Finasteride" het beste op de markt, maar binnenkort zal er dan "Dutasteride" zijn, ik hoop echt dat deze middelen werken, want ik heb ere zelf nog geen ervaring mee, ik moet zelf nog deze week voor mijn eerste keer bij de dermatoloog gaan, ik zal wel zien wat er van komt. In ieder geval, don't worry, ik weet dat ik ermee dagen in mijn hoofd heb gezeten, en er ongelooflijk veel over nagedacht en gepiekerd, maar het is echt niets om bang van te worden. Lees op je gemak eens alles wat er op de forums te lezen valt, en je zal zien dat je echt geen schrik moet hebben.

Veel succes, en laat nog eens iets van je horen,

Roy:)

Cosmic Gate
20 maart 2002, 17:08
Ik heb hetzelfde probleem, sinds januari 2000 is mijn haar langzamerhand steeds dunner geworden, en is het vooral aan de 'voorkant' nu zo dun dat de hoofdhuid duidelijk zichtbaar is, ook heb ik inmiddels 2 inhammen. :(

Ik ben daarvoor ook al een keer naar zowel de huisarts als de dermatoloog geweest.
De (vervangende) huisarts wimpelde mij toen af met de woorden dat het waarschijnlijk wel in de familie zat. :puke: :mad:
De Dermatoloog gaf mij echter een recept voor shampoo mee, Denorex RX, dat is tegen huidschilfering en huidschimmels geloof ik en dus niet zozeer tegen haaruitval ofzo.
Deze behandeling tegen huidschilfering werkte in iedergeval wel, alleen mijn haar bleef dus wel uitvallen.
Hier heb ik me dus een tijdje niets van aangetrokken, maar nu begin ik me er toch wel zorgen over te maken, elke morgen als ik mijn haar kam, dwarrelen er weer een heel stel haren 'naar beneden' en dan kam ik dus gewoon rustig door mijn haar heen. :(
Ik heb nu dus mijn haren naar voren gekamt zitten, en daardoor valt het niet zo heel erg op, maar zo gauw als het waait ofzo dan is het dus heel duidelijk te zien dat mijn haar erg dun is aan de voor en bovenkant van mijn hoofd. :(

Nu heb ik 2 theorien over mijn haaruitval, de een is dat het misschien inderdaad in de familie zit (genetisch bepaald dus) en die mogelijkheid is er ook doordat mijn moeder een oom had die ook vrij vroeg kaal was.
En mijn 2e wellicht meest onwaarschijnlijke theorie is dat het misschien komt door mijn computer monitor...
Ik heb nu al sinds eind 1998 internet, en sinds die tijd zit ik dus ook met grote regelmaat achter de computer.
Nu is het dus ook zo dat eind 1999/2000 mijn haar langzaam zichtbaar dunner is gaan worden, zoals ik al beschreven heb.
Hiervoor is het mij dus ook niet opgevallen, maar kan het natuurlijk wel zijn dat het haaruitvallen al wel begonnen was...
Misschien is het een beetje vergezocht, maar feit is wel dat een monitor een hoeveelheid straling uitzend, en deze misschien bij sommige mensen invloed heeft op de haargroei...
Dat zou ook verklaren waarom mijn haar juist aan de voorkant en bovenkant zo dun is... :confused:
(naja tot zover mijn theorien. :P )

Nu heb ik dus op internet wat rondgezocht, en kwam ik op verschillende site's tegen dat er dus middelen zijn om haaruitval tegen te gaan, dan wel haargroei terug te krijgen.
Ik heb hier verder dus totaal geen verstand van, maar ik neem aan dat daarvoor het beste maar een afspraak kan maken bij de dermatoloog ofzo?

Rocco
21 maart 2002, 19:19
Dag Cosmic Gate



Misschien is het een beetje vergezocht, maar feit is wel dat een monitor een hoeveelheid straling uitzend, en deze misschien bij sommige mensen invloed heeft op de haargroei...

Het is niet de straling die je haren doet uitvallen,maar de DHT niveau in je bloedbaan .

Als de straling je haren voorop zou doen uitvallen, zou het ook invloed moeten hebben op je wenkbrauwen,je wimpers en zelfs je baard zou dan moeten uitvallen. Laat staan je gezichtshuid zelf.Die zou op een of een andere manier ook moeten reageren op de straling.De zij kanten van je hoofd zouden dan ook moeten gaan lopen ( uitvallen ).Hou het maar op DHT.

Jouw lichaam produceert 5 ar met als gevolg DHT,waardoor je haarlijn gaat lopen.

Ik denk dat het puur toeval is, dat je haren zijn begonnen met uit vallen op het moment dat je internet had.


Groetjes

bertvisser
12 februari 2008, 17:16
Hallo,

Voor meer informatie over dit onderwerp verwijs ik u graag door naar http://huidschimmel.startpagina.nl Voor veel informatie en behandelmethodes.