PDA

View Full Version : Haarverlies tijdens en na wasbeurt???


Rocket_queen
22 november 2003, 14:28
Hey allemaal, ik las onlangs een artikel over haaruitval. Normaal zou zijn dat je 50 tot 100 haren per dag zou verliezen. Ik verlies de meeste dagen ongeveer 30-60 haren.MAAR de dag dat ik mijn haar was, kunnen het wel tot 200 haren zijn... Tijdens het wassen en ook nog de uren daarna heb ik een aantal haren mee telkens ik door mijn haar wrijf. Is dit perfect normaal of moet ik me toch een beetje zorgen maken?

Gemiddeld kom ik niet aan 100 haren per dag, maar het haarverlies kent een piek op de dagen dat ik mijn haar was...
Aan mijn haarbos is niks echt te merken. Ik merk wel kalere plekjes op, maar vermoed dat het altijd al zo is geweest, alleen let ik er nu pas op...

Kunnen jullie je ervaringen delen en mij eventeel zeggen dat ik gewoon een neurotisch geval ben en me zorgen maak om niets:(

margje
22 november 2003, 17:35
Hoi,
Bij mij vallen er ook veel meer haren uit tijdens het harenwassen. Helaas heb ik dan ook nog eens een coupe, waarbij dat iedere dag moet gebeuren, anders loop ik voor schut. Ook ik zou graag willen weten hoe dat komt. Er wordt altijd beweerd dat je van shampoo niet kaal wordt, maar ik vraag het me soms af...
Groet,
Margje

Lonneke
25 november 2003, 20:54
Volgens Dr. Boersma mag je tijdens en na het haren wassen 200 haren verliezen...

monique37
26 november 2003, 20:06
Hoi ik ben 37 en heb verschrikkelijk haar verlies tijdens het wassen en daarna,wanneer ik mijn haren afdroog met de handdoek dan zit die gewoon vol haren voorraan zie je al een kale plek vroeger had ik dik haar nu moet ik al kijken hoe ik ze leg ik ben daarvoor nu al 2 maanden anacapse aan het slikken anaphase shampoo en neodixil lotion maar geen resultaat:(

Lonneke
26 november 2003, 20:46
Ik herken je verhaal. Ook ik had vroeger dik haar en ook ik heb nu een kale plek vooraan. Die helaas steeds groter wordt....
Ik heb deze extreme haaruitval nu al 7 jaar, dus ik heb de hoop opgegeven dat het ooit over gaat. Ik zal het een plaatsje moeten geven, hoe moeilijk het ook is.
Hier zitten mensen die je begrijpen, da's wel fijn. In mijn omgeving krijg ik weinig begrip. "Er zijn ergere dingen", wordt er dan gezegd. En dat weet ik ook wel, maar dat wil niet zeggen dat haaruitval niet moeilijk kan zijn!

monique37
26 november 2003, 21:23
lonneke heb jij ook anacaps ,anaphase shampoo en neodixil lotion gebruikt gehad en wat zou bij jou de oorzaak zijn als ik u dat mag vragen

margje
28 november 2003, 12:27
Hoi Lonneke,
Volgens dr. Boersma mag je dus bij het harenwassen 200 haren verliezen. Heeft hij je ook vertelt hoe dat komt? En wat doe je dan als je zo iemand bent die z'n haar eigenlijk iedere dag moet wassen om niet voor gek te lopen?
Groet, Margje

Rocket_queen
28 november 2003, 15:14
Dat vraag ik me ook wel af Margje...
Ikzelf was mijn haar maar 1x om de 5 à 6 dagen. ik probeer het altijd wat te rekken, omdat het naar het schijnt, steeds sneller vettig wordt hoe vaker je het wast...

Rocket_queen
13 maart 2004, 02:01
Hey allemaal,

Het is nu al enkele maanden geleden dat ik hier gepost heb. Sinds mijn laatste post ben ik nog door een diep dal gegaan. Helemaal depri door die haren die maar bleven uitvallen.
Intussen ben ik er weer helemaal bovenop. Vooral dankzij het feit dat mijn huisarts me een Zink-toevoeging heeft voorgeschreven (Zinc van Gammadyn, zo bij de apotheker te verkrijgen).
Vanaf het moment dat ik dit ben beginnen nemen, is de haaruitval stilaan gestopt, ik verlies er natuurlijk nog, maar het is absoluut niet meer zorgwekkend. Iedereen mag het nemen, want iedereen heeft er eigenlijk een tekort aan omdat we het moeilijk via onze voeding kunnen opnemen.
Ik wou het toch even met jullie delen, wie weet kan het iemand helpen.

Groetjes!
RQ