PDA

View Full Version : stoppoging


eus
26 februari 2002, 22:46
Hallo lieve ttm-ers,
Ik merk dat ik sinds ik dit forum ken weer veel meer bezig ben met de ttm, in de zin van er over nadenken, oorzaken zoeken, bewust zijn van mijn gedrag en het willen stoppen! Ik heb namelijk ook wel een periodes dat ik het gewoon elke dag doe, maar dat het in mijn gedachten wat meer op de achtergrond zit. Nu denk ik, o.k. ik ga weer een serieuse stoppoging beginnen, ik zit momenteel redelijk goed in mijn vel en heb moed dus daar maak ik gebruik van.
Ik heb handschoentjes bij mijn kapstok gehangen die ik aan doe als ik alleen thuis ben en vooral bij de t.v of boek/krant lezen (voor mij trekmomenten) Ook koop ik morgen sterke pleisters die ik gewoon 24 uur per dag om mijn duimen doe, en ik ga weer (net als bij de therapie) een speciaal schrifje bijhouden waarin ik schrijf als ik drang voel of getrokken heb.
Wie heeft er nog tips of doet er mee met deze stoppoging?
Ik hou jullie op de hoogte!
groetjes eus.

ilseke
28 februari 2002, 17:22
Eus,
Heb net gelezen dat je een paar dagen trekvrij ben, Proficiat hoor!
Ik hoop dat het elke dag ietsje makkelijker zal gaan (de gewoonte om automatisch naar je haartje te grijpen zal wel wat afnemen denk ik) Neem dag per dag en wees niet te streng voor jezelf.
Tot later,
Ilse