PDA

View Full Version : Finasteride - Dustaride??


Rens
1 maart 2002, 18:18
Hallo Allemaal,

Ik ben rens en gebruik nu ongeveer 3 maanden Pro-hair, via boersma. Ik moet wel zeggen dat ik nu al minder haaruitval heb dan voorheen, maar waar ik nog wel erg last van heb is jeuk, en een ontzettend vette hoofdhuid, ik las ergens op dit forum dat finasteride hiervoor ook een goed medicijn is, kan iemand mij vertellen wanneer hijzelf ongeveer van dit probleem verlost was nadat hij finasteride is gaan gebruiken? Ofdat er misschien nog andere medicijnen of behandelingen zijn die hier beter tegen werken.

BEDANKT!

Groeten Rens.

Rocco
3 maart 2002, 22:30
Hoi Rens


Inderdaad Finasteride blocked een gedeelte van je hoofdhuid DHT ong. 32 % bij 1 mg en 40 % bij 5 mg. Hierdoor zou je hoofdhuid minder talg ( moeten ) produceren.

Wat ook heel goed helpt tegen Talg is KETOCONAZOLE shampoo. Je kunt het kopen bij Kruidvat voor 10 Euro ofzo, je hebt dan de 1 %. Een nog actievere , 2 % kun je krijgen via je huisarts. Maar deze 2 % is niet strict nodig.


Groetjes

Rens
20 juni 2002, 17:42
Hoi Rocco,

Bedankt voor je tip, ik gebruik Rooscure nu ongeveer twee maanden en de jeuk/pijn is echt veel minder geworden.

Groeten Rens.