PDA

View Full Version : bedankt!


ann20
4 maart 2002, 19:56
hey
ik wil jullie allereerst even bedanken voor alle reacties, dit gaf me een heel fijn gevoel het klinkt als een cliche maar inderdaad praten met mensen die precies weten hoe je je voelt is echt heel fijn.
sinds ik er meer mee bezig ben neemt het plukken ook weer wat af..
en hoewel ik de meeste truukjes al eens geprobeerd heb ga ik die met de tape (of in ieder geval pleisters of zo) eens proberen.
Ook draag ik `s avonds (bij het tv kijken) een petje dat scheelt ook best wel.
Betrap mezelf er wel eens op dat mijn hand toch heel sneaky onder dat petje probeert te komen.
Maar misshcien moet ik niet teveel willen bereiken in 1 keer, maar gewoon al eens heel trots zijn als ik een dag niet getrokken heb.

nog maals heel erg bedankt voor de reacties!

liefs ann

eus
4 maart 2002, 21:59
Hoi Ann,
Ik denk inderdaad dat je moet proberen om alles van dag tot dat te bekijken. Als het je 1 dag lukt om niet te trekken, lukt het je wellicht ook een tweede dag, en een derde.......
Op deze manier schep je voor jezelf ook een realistisch beeld, denk ik. Ik heb er een week niet aangezeten, maar toenstraks zat ik er eerst heel de tijd aan te voelen en trok ik er een haartje uit. Ik kon gelukkig snel stoppen, dus daar was ik blij mee.
Succes, en tot ziens op het forum,
groet eus.

ilseke
6 maart 2002, 07:54
Hoi Ann20,
dag voor dag lijkt mij de beste instelling.
Ik heb gisteren pleisters rond mijn vingers gedaan (tips van eus) en ja hoor, ik heb het een hele dag volgehouden! Nu weet ik wel dat 1 dag nog geen reden tot vieren is (is mij vorige week ook al eens gelukt met mijn valse staart in te doen) Maar dit is anders, door de pleisters word je er nog meer van bewust (vind ik)
Voelde mij met die pleister wel net Wako Jacko (grapje) Misschien nieuwe modetrent?
Zeker het proberen waard!!!:)
groetjes,
Ilse

eus
6 maart 2002, 16:10
Hoi ilse,
Tof dat het al een hele dag gelukt is om niet te trekken.
Mijn advies is om de pleisters echt 24 uur per dag om te doen, en ze ook altijd bij te hebben. Mij lukt het nu al ruim een week. Ik heb ook het idee dat het echt help wat betreft het bewust worden van je handeling. Ik heb nog meerdere malen per dag de neiging en dan gaat mijn hand naar mijn ogen, maar dan word ik a.h.w. direct verstoord door die pleisters en dan stop ik. Als ik ga werken ofzo doe ik altijd een aantal alvast in reepjes geknipte pleisters in mij tas zodat ik ze altijd kan 'verschonen'. Ze worden bij mij namelijk vaak vies en nat maar dan doe ik gewoon direct nieuwe om. Ik vind het ook wel even wennen met die pleisters om m'n vingers, maar ik denk maar zo; Liever een paar maanden met die pleisters om (en een beetje Wacko Jacko voelen, ha,ha) maar hopelijk krijg ik het trekgedrag op deze manier uit mijn systeem.
Tevens hou ik zoveel mogelijk een boekje bij over wanneer ik wilde trekken en wat ik dan deed.etc. De laatste dagen zit ik er meer aan te voelen als de eerste dagen dus begint nu de moeilijkere tijd, maar ik heb volle moed en wil er echt vanaf.
Tot snel maar weer, en veel succes!! Oja, bij mij help het ook om tegn mezelf te zeggen dat ik er ook niet 1 uit mag trekken. Voorheen stond ik me dat namelijk wel toe. Achja, een haar maakt niet uit, achja, twee of drie haartjes maken toch niets uit......En dan was het vaak te laat en zat ik alweer in de trance en kon niet stoppen. Dus voor mij vanaf nu, geen een!!!! Ook niet die rare krullende, of schuine of 'verkeerde' haar. Alle haren mogen er zijn.
groet eus.

ilseke
6 maart 2002, 20:34
Alles is vandaag goed gegaan tot deze namiddag... Mij eventjes laten gaan met 1 haartje, al gauw werden het er 2, enz... (ik had mijn pleistertjes verwijderd, ik had moeite met brieven sorteren vandaar, STOM van me, ik had er geen reserve bij)
Maar geef me nog niet gewonnen. Het lezen van je mailtje geeft me terug moed om mezelf een halt toe te roepen. Ik KAN EN VOORAL IK WIL STOPPEN!!! Ik zou dat beter boven mijn bed hangen! Enfin, bravo voor jou, doe zo voort, meisje!!!
Lieve groetjes,
Ilse

eus
6 maart 2002, 23:00
Hai Ilse,
He, wat balen he dat het vandaag even mis ging. Maar denk aan die andere dagen dat het je WEL lukte om ervan af te blijven, geef nooit de moed op!! Zie zo'n 'terugvalletje' als een leerschool, probeer er iets uit te halen. Door dit voorval wordt je je wellicht weer meer bewust van bijv. momenten waarin je sneller gaat plukken, zodat je dat weer beter weet voor een volgende keer. Blijf het proberen, blijf vertrouwen houden en zie zo'n terugval ook niet als iets heel slechts of groots. Het is heel vervelend, maar er is ook niets meer aan te doen. Dus.....gewoon weer opnieuw proberen, je kunt het!!!!
Wat ik wel iets heel lastigs vind van de ttm is dat je zo hard 'gestraft' wordt als je eventjes trekt. Ik bedoel, je kan het bij wijze van spreken twee, of drie maanden niet doen en je haren zijn weer sterk en lang, maar dan, owee, 1 aanval van plukken en alles is er weer uit!!! Dan voel ik altijd even de moed in de schoenen zakken en moet ik weer bij het nulpunt (ik trek dan vaak ALLE wenkbrauwen en wimpers eruit) beginnen.
Maargoed, weer met volle moed ertegenaan o.k.?
liefs, eus.

ilseke
7 maart 2002, 00:13
Positief denken is de boodschap.
Het is inderdaad nogal deprimerend wanneer je bij een terugval alle haartjes uittrekt. Bij je hoofdhaar is het minder erg (qua haarverlies moet je al wat doen om volledig kaal te zijn). Maar je bent goed bezig en daar moet je op voortgaan. Wanneer je ooit (hopelijk niet) toch een terugval mocht krijgen onthou dan wel dat je KAN stoppen want je hebt het reeds bewezen! (voor mij is dat heel belangrijk dit te beseffen)

Ik las ergens dat je vroeger een soort bril opzette wanneer het te erg werd. Klopt dit? Helpt het ook niet met een gewone bril ?(eventueel met gewoon glas erin, deze sierbrilletjes zijn verkrijgbaar in SHE Women) Je botst dan toch telkens tegen het glas aan en dat zorgt er toch voor dat je terug bewust wordt van de handeling? Jij hebt het nu wel niet meer nodig maar ik vroeg mij dat ineens af.
Liefs,
Ilse

eus
7 maart 2002, 00:34
Hoi ilse,
Je bent ook nog zo laat op het forum aanwezig en ik las net jouw berichtje.
Wat die bril betreft dat was meer een soort grap van een creatieve vriend die ik ooit had. Hij wist van mijn probleem en stelde voor om zelf een bril te maken die me elke keer dat ik wilde gaan trekken 220 volt gaf!! Gelukkig heb ik die bril nooit gehad, anders zat ik hier waarschijnlijk nu niet. Op zich zou het een optie zijn om een soort brilletje te kopen, inderdaad met gewoon glas aangezien ik geen brildrager ben...wie weet, voor nu hou ik het nog bij de pleisters.
je KAN stoppen want je hebt het reeds bewezen! (voor mij is dat heel belangrijk dit te beseffen)
Dit is ook heel belangrijk om te beseffen, en vergeet niet dat jij het kunt!! Je schreef dat je eergisteren ofzo ook een hele dag niet hebt getrokken, dus 1 dag kunnen er ook 2 worden, en 3 en 4!!!! Zo'n terugval dag probeer ik te zien als een waarschuwing, de ttm ligt nog op de loer, maar je kunt zonder!! Uiteindelijk levert het je maar een korte bevreding op om wel et trekken en een lange termijn bevrediging om het niet te doen, maar hiervoor moet je door dat moment/periode van intense drang heengaan!
Ik vergelijk het ook vaak met afkicken van hard-drugs. Een hele lange tijd is het hardstikke moeilijk, en het is ozo verleidelijk om toe te geven aan je verlaving, maar........uiteindelijk geeft het je een vele intensere bevrediging en ontspanning om het niet te doen en a.h.w. clean te zijn.
Ga je nu nog door met de pleisters om je vingers, of niet?
Ik ga zo naar bed, tot de volgende keer.
Houd moed, en tot de volgende keer
lieve groet eus.

ilseke
7 maart 2002, 08:33
Je kan al goed overweg met het quoten hoor.
Ik heb er mij nog niet zo in verdiept (is wel duidelijk hé)

Nog een geluk dat je toendertijd inderdaad die bril niet gedragen hebt (van 220Volt zou je beslist aangebrand ruiken) Was dat deel vergeten uit je mail (die 220 V wel te verstaan - niet onbelangrijk- ha ha)

Ik ga door met de pleisters, door 1 tegenslag laten we ons niet kisten hoor! Het zal vandaag wel iets moeilijker gaan want het is mijn vrije dag en dan is het kuisen geblazen (steeds met je handen in het water is niet bevordelijk voor pleisters)! Zal ze dus dikwijls mogen vervangen.

Ik moest eventjes lachen toen je aan de Webmaster vroeg wie hij was. Had mij dat ook al afgevraagd, maar durfde de vraag niet te stellen. 'k dacht 'ze gaan mijn hier nogal nieuwsgierig vinden', maar dat buiten ons eus gerekend (grapje) VROUWELIJKE NIEUWSGIERIGHEID, 't is wat hé. Enfin, tof zoals jij de koe bij de horens vat!

Eus, wanneer heb je nu terug je rijexamen? Druk aan het oefenen?
Ik lees het wel , 'k ga ontbijten.

Aan alle dames/ heren hier aanwezig: VANDAAG NIET MET DE HANDEN IN HET HAAR ZITTEN HOOR!
Liefs,
Ilse:D

eus
7 maart 2002, 14:10
Hoi ilse,
Hoe gaat het vandaag zo op je vrije dag? Dat zijn inderdaad soms moeilijke momenten he. Ik hoop heel erg dat het je lukt, volhouden he.
ik hen het al eens eerder geschrevn mar wat bij mij ook wel eens wil helpen op mometen dat ik wil gaan trekken is letterlijk en firguurlijk weggaab van de stoel of plaats waar ik me op dat moment begeef. Dan zet ik een swingende plaat op en ga gewoon even bewegen/dansen en meezingen. Wat lichamelijke activiteit is soms een goede afleiding. OOk probeer ik op die momenten te denken aan hoe ik me zal voelen als ik NIET toegfeef aan de trekdrang, ik weet dat ik me daarna sterker en beter voel, en dat gevoel probeer ik naar boven te halen als ik bijvoorbeeld aan het dansen ben.
Even een korte uitleg over het quoten.
Als ik nu naar beneden scroll zie ik als eerste jouw laatst geschreven berichtje. Met de muis arceer ik het gedeelte of de zin die ik wil quoten, en dit kopieer ik middels 'bewerken-kopieeren'
Vervolgens ga ik weer terug naar boven en kom ik weer in het venster waar ik mijn nieuwe reactie aan het schrijven ben
en toets in
(zonder spaties)hierna plaats ik de muis(dat blokje) en ga weer naar bewerken en zeg;plakken. Dan staat het gequote gedeelte er al. Dit sluit ik af door te typen [ /quote ] (ook weer aan elkaar getypt)
Da's alles. Als andere mensen later je bericht lzen zien ze het weergegeven tussen twee lijnen, met daarboven/onder jou eigen geschrevn text. Ik zal nu een stukje uit jouw bericht quoten
[quote] Je kan al goed overweg met het quoten hoor.
Ik heb er mij nog niet zo in verdiept (is wel duidelijk hé)
Zie je?
Nou, ilse een fijne dag. ik ga zo werken (eerst nog even schone pleisters omdoen) tot de volgende keer.
lieve groet, eus.
En, veel succes

Webmaster
7 maart 2002, 14:39
Beste Ilseke,

Lees dit bericht van mij er eens op na: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?s=&postid=1373#post1373

Daarin staat een uitleg over het quoten. Ik zal dit bericht ook verplaatsen naar de 'Hoe gebruik ik het forum?'-rubriek, aangezien dit soort vragen daar thuis horen.

Mocht je meer vragen hebben over het gebruik van dit Forum, plaats dan a.u.b. in die rubriek je vragen en ik zal er zo spoedig mogelijk op reageren.

Succes,
De Webmaster.

ilseke
7 maart 2002, 17:51
Hoi Eus,
'k ga het eens proberen, het 'quoten':

. Dan zet ik een swingende plaat op en ga gewoon even bewegen/dansen en meezingen. Wat lichamelijke activiteit is soms een goede afleiding. OOk probeer ik op die momenten te denken aan hoe ik me zal voelen als ik NIET toegfeef aan de trekdrang, ik weet dat ik me daarna sterker en beter voel, en dat gevoel probeer ik naar boven te halen als ik bijvoorbeeld aan het dansen ben.

Is het gelukt? Zal het straks wel merken op het forum.

Even iets anders doen helpt inderdaad om de spanning weg te nemen. Soms helpt het ook om gewoon even diep adem te halen, maar eventjes dansen en/of zingen geniet ook mijn voorkeur. Alleen op het werk is dat zo'n zot zicht! Maar ik heb vandaag nog geen enkel haartje uitgetrokken, njet, nada,... Probeer het zo te houden. Ik ben dan ook al de hele dag in de weer met kuisen, boodschappen doen en nu ben ik aan het koken want we hebben vanavond bezoek!
'k Ga voortdoen, want wil mij niet hoeven opjagen (anders oh la la, die haartjes....!!!)
Tot later,
Liefs,
Ilse:P

eus
8 maart 2002, 12:31
Hai die Ilse,
Goed zeg, de hele dag al niet getrokken!! Volhouden he!
En.....het quoten is gelukt zoals je ziet, bravo.
Tot de volgende keer en succes.
groet eus.