PDA

View Full Version : Testmethoden om te bepalen of je kaal wordt


bmazen100
13 december 2003, 15:23
Hoi,

Kan iemand mij verder helpen? Ik ben nl. op zoek naar een methode om te bepalen of ik kaal wordt. Ik wil dit graag weten zodat ik iets kan ondernemen indien ik inderdaad kaal aan het worden ben.

Hebben die instituten zoals transhair geen testmethode?

Ik heb nl. al een jaar of 10 last van enorme inhammen (vooral rechts), het lijkt wel of ze groter worden maar ik weet het niet 100% zeker omdat ik nooit iets heb gemeten of gefotografeerd.

Alvast bedankt.


Grt. Bart

pindakaas
13 december 2003, 16:33
Hoi Bart,

Op http://www.propecia.nl kun je een zelftest doen, of je dus daadwerkelijk mannelijke kaalheid hebt. Er staan ook plaatjes bij die aangeven in welk stadium (Norwood) je dan verkeert.

bmazen100
16 december 2003, 12:37
Bedankt voor het antwoord.
Die tekening ken ik wel. Ik zit zo rond type 1 en 2 maar dit heb ik al vanaf mijn 16e ofzo. Als mijn haren niet nat zijn dan lijkt het alsof ik een volle bos heb. Als het wel nat is dan heb ik enorme inhammen.

Is er geen test (medisch ofzo) die definitief vaststeld of je kaal aan het worden bent??
Ik wil geen medicijnen gaan slikken als dat niet nodig is.

Alvast bedankt.


Bart

pindakaas
16 december 2003, 16:49
Het gaat er eigenlijk om hoe je haar eruit zag vóór je zestiende (voor de puberteit dus) Probeer de foto`s vanaf kinds af aan eens te bekijken en oordeel daarmee of je haargrens dermate naar achteren is opgeschoven. Natuurlijk kan het ook zijn dat je juist van nature een soort van licht inham-model hebt. Maar als je bij je inhammen dunne kleurloze haartjes ziet en het wordt steeds duidelijker.. dan kun je er wel vanuit gaan dat je een vorm van kaalheid hebt/krijgt.

goedie
20 augustus 2005, 18:41
kan je niet nagaan via de kaalheidvan je vader en grootvaders ofje later ook kaal wordt ?

ycelik
21 augustus 2005, 02:09
Kan je als een richtlijn gebruiken maar ook dan kan je makkelijk door het lot bedrogen worden.
Want er zijn veel mensen die geen kaalheid hebben bij familieleden en zelf wel kaal worden.

ycelik
21 augustus 2005, 02:14
Bedankt voor het antwoord.
Die tekening ken ik wel. Ik zit zo rond type 1 en 2 maar dit heb ik al vanaf mijn 16e ofzo. Als mijn haren niet nat zijn dan lijkt het alsof ik een volle bos heb. Als het wel nat is dan heb ik enorme inhammen.

Is er geen test (medisch ofzo) die definitief vaststeld of je kaal aan het worden bent??
Ik wil geen medicijnen gaan slikken als dat niet nodig is.

Alvast bedankt.


Bart

Heb precies hetzelfde hier.
Als mijn haren vettig of nat worden dan is het niet zo mooi :D, maar als het droog is dan lijkt het jah alsof ik een volle bos heb.
Ook ik zat te twijfelen of ik wel medicijnen moest slikken want sommige mensen kunnen blijven haken in die type 2.
Maar omdat bij mij in de familie dubbeltje zo dubbelzijdig is neem ik liever die risico niet en slik ik finasteride.
Je kan testen en al alleen het probleem is je kan nooit zonder een crystalen bol zien hoe het over zo'n 5 jaar eruit gaat zien.

Kniekous
19 juli 2006, 13:05
http://www.regrowth.com/hairloss-guide/other_hair_loss_scales.cfm

Kam je haar in een scheiding en je kan alles controleren. ;) (Zelf heb ik bij alles een 1, heb deze test met mijn pa gedaan, die heeft bij dichtheid, fontraal een 1, maar na zijn medicijngebruik heeft hij nu wat uitval bij de kruin, ik zou zeggen savin 3/4, maar gekke is dat er middein weer haat teruggroeit..... :P)

Volgens mij is dit de enige manier om echt te checken in hoeverre je kaal wordt. Of je moet je haar laten mappen. Vraag ook je kaper om raad.

DikkieD
29 juli 2006, 17:25
ik heb alleen savin F5. Wat zou ik daar het beste tegen kunnen doen, behalve mijn haar in een scheiding dragen net als nu?



thnks

jorisb
2 augustus 2006, 12:30
Sorry hoor,
Maar als je echt kaal wordt dan heb je enkel een spiegel nodig om dat te zien.
Bovendien, als je twijfelt dan zal het wel niet zo erg zijn zeker ??

Edit Tiuri: thread gesloten wegens off-topic chat, graag on-topic posten, desnoods in nieuwe thread.