PDA

View Full Version : ALDI komt met anti-haaruitval producten (20-01-10)


secret-user
13 januari 2010, 19:33
Hallo mensen!

Ik zie dat nu zelf de ALDI anti-haaruitval producten aanbied. Ben zelf maar een maand bezig met middelen. Dus troep of geen troep?:D goedkoop is het wel.


http://aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_03/BILD05K.JPG
http://aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_03/OFF05.SHTML


Cafeïne tonic per stuk 3.99

• gaat haaruitval, en dunner wordend haar tegen
• versterkt de haarwortels
• 150 ml


--------------------------------------------------------------------

http://aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_03/BILD06K.JPG

http://aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_03/OFF06.SHTML

Cafeïne shampooper stuk 1.99

• milde reiniging van haar en hoofdhuid
• geschikt voor dunner wordend haar
• gaat haaruitval tegen
• stimuleert de haargroei
• 250 ml

M1989
13 januari 2010, 20:15
Ik weet het niet. Goedkoop kan ook duurkoop zijn.
Wellicht kan iemand naast cafeïne alle ingedienten opzoeken en beoordelen of het mogelijk kan helpen.
@ ts. Probeer het en houd ons op de hoogte :cool:

John18
13 januari 2010, 21:50
Erg interessant dit, misschien een goede stap naar het aanbieden van dit soort producten via supermarkten en dergelijke zodat we niet allemaal zo hoeven te kutten via vage buitenlandse sites.

Denk overigens niet dat die troep hierboven werkt.

roloff
13 januari 2010, 22:06
Erg interessant dit, misschien een goede stap naar het aanbieden van dit soort producten via supermarkten en dergelijke zodat we niet allemaal zo hoeven te kutten via vage buitenlandse sites.

Denk overigens niet dat die troep hierboven werkt.

Cafeïne ....... ik neem gewoon wel een kop koffie op het werk.

Houdoe:)
Roloff

vrosjnivosj
13 januari 2010, 22:54
Er zit ook procapil in.
http://www.baldingblog.com/2006/10/31/procapil-nizoral-and-dht-blockers/

Hairy Potter
13 januari 2010, 23:59
Waaron niet ?
Ziet er uit als een zeer degelijk en veilig middel voor beginners.

Bevat naast caffeine ook procapil:

http://www.follicare.com/products-spray-procapil.php

Een "bewezen" herbal complex. Niet in een peer-reviewed journal uiteraard.
Hoedan ook prijs kwaliteit is er geen beter alround topical lijkt mij. Alleen als dermatologisch acceptable vehicle voor het zelf maken van topicals kan het al uit.

Als je zelf nog naargelieven nog peer-reviewed bewezen stofjes als niacinamide (1 studie), extra caffeine (3 in-vitro studies), carnitine (2 studies), taurine (1 in-vitro studie ) en eventueel creatine toevoegd kan het nog wel wat worden.
Als je vervolgens voor de down regulatie van sensitiviteit voor androgenen en stress hormonen ook nog pyridoxal-5-fosfaat toevoeg (Hoewel zwak als a5-reductase inhibitor, een van werelds effectiefste hormoon receptor transcriptie inhibitors!) Dan misschien zelfs wel Wow!

Vooral de combinatie Caffeine/Niacinamide is een topper. Beide middelen werken anti-fibrotic. Caffeine heeft invitro bewezen zowel het remmend effect op haargoei van testosteron/DHT als CRH en TGF-b (abstracts op conference posters) te kunnen tegen gaan.
Het reguleerd o.a de SMAD-pathway (anti-fibrose), sonic hedgehoc, en inhibits de A2A adenosine receptor (remt collageen productie -> fibrose). Topical is het geen vasoconstrictor zoals veel mensen denken.

Zelf experimenteer ik al 2 jaar met caffeine en een half jaar met niacinamide. De laatste combinatie (2% caffeine, 4% niacinamide) leide wel tot een sterke tijdelijke shed langs de haarlijn (zo'n 20% uitval). Dat haar groeide vervolgens gelukkig weer terug. Enkele haren (niet alle) zijn nu erg opvallend dik, stug en donker gekleurd.

Hier is een onlangs aangevraagd patent door procter & gamble als "haar verdikker" met deze combinatie:

http://www.faqs.org/patents/app/20090220448

Boris
14 januari 2010, 00:58
Toen de Aldi zo'n 13 jaar geleden computers begon te verkopen, stond iedereen er ook van te kijken. Inmiddels zijn deze computers en de supergarantie die erbij wordt geboden een serieuze concurrent voor de kant-en-klaar computers van Dell, HP en Acer.

Ik denk dat dit op de markt is omdat Nivea gewoon groots een relatief goedkope tonic heeft gelanceerd (ik gebruik deze en heb geen haaruitval). Er gaan nu steeds meer merken op dit soort producten inspelen. Maar goed ook, want de meesten zijn idioot duur!!!

Tato
14 januari 2010, 02:17
Ja jongens, de Aldi biedt vast en zeker de vervanger voor finasteride en minoxidil aan....;)

Strider
14 januari 2010, 09:16
Ik meen me te herinneren dat teveel aan Cafeïne juist eerder averechts werkte?

wesley1982
14 januari 2010, 16:43
was het niet teveel caffeine intern dat soms omgekeerd kan werken ?
extern zou het je haar beschermen tegen testosteron en een groeiboost geven , al zal het wel afhangen van persoon tot persoon (opnamewaarde van de huid enz... )

het kan iets helpen, maar enkel op cafeine zou ik toch niet rekenen , de werking is nog steeds heel zwak hoor...

Norwood_III
17 januari 2010, 23:01
Caffeïne werkt écht niet hoor, maak jullie geen illusies.

moksel
18 januari 2010, 19:30
Fijn dat je dat zo welbespraakt onderbouwd Noorwood_111, en lees nu de iets uitgebreidere posts van hairy potter eerst maar even...

vrosjnivosj
18 januari 2010, 23:50
Invitro studies lees ik.

Hairy Potter
19 januari 2010, 19:22
Dus ik houd me al 2 jaar voor de gek met het placebo effect van mijn eigengemaakte caffeine topicals.:eek:

Goed dat ik het nu van de expert zelf hoor dat het niet werkt.....bespaart me een hoop tijd.:P

Norwood_III
19 januari 2010, 22:23
Dus ik houd me al 2 jaar voor de gek met het placebo effect van mijn eigengemaakte caffeine topicals.:eek:


Inderdaad. Geef me eens één link naar een in vivo studie die aantoont dat caffeïne ook maar de minste haargroeicapaciteiten heeft ?

Hairy Potter
19 januari 2010, 23:39
Als je echt daadwerkelijk zo veel waarde hecht aan in-vivo bewezen ingredienten dan snap ik persoonlijk niet waarom je zelf de HW topical gebruikt dat bestaat uit samengeraapte ingredienten met vaak slechts vage in-vitro aanwijzingen uit muismodelen of niet tissue gerelateerde studies, gepubiliseerd in exotische journals met een impactfactors van 0,0.
Touche!:P

secret-user
20 januari 2010, 17:19
Heb de Cafeïne tonic bij de Aldi gekocht. Hierbij de ingredienten van het middel. Zit dit er veelbelovend uit?

Aqua
Alcohol denat.
Glycerin
Butylene glycol
Panthenol
PEG-40 hydrogenated castor oil
Cafeinne
Acrylates/C10-30 alkyl acrylatecrosspolymer
Parfum
Aminomethyl
Propanol
Niacinamide
PPG-26-buteth-26
Menthol
Linalool
Citric acid
Limonene
Citronellol
Geraniol
Alpha-isomethyl ionone
Apigenin
Oleanolic acid
Biotinoyl tripeptide-1

Hanna
20 januari 2010, 17:36
Gelukkig geen propyleenglycol! :)

Ik zit te denken om het te mixen met de tonic van Nivea Hair Recharge, welke bestaat uit:

aqua, alcohol denat, carnitine, creatine, l-methylhydantoin-2-lmide, menthol, laureth-9, panthenol, PEG-40 hydrogenated castor oil,sodium citrate, limonene, citral, parfum.

Ben benieuwd wat Hairy Potter daarvan vindt...

vrosjnivosj
21 januari 2010, 01:14
Dus ik houd me al 2 jaar voor de gek met het placebo effect van mijn eigengemaakte caffeine topicals.:eek:

Goed dat ik het nu van de expert zelf hoor dat het niet werkt.....bespaart me een hoop tijd.:P
Ik kan niets zeggen over wat een middel doet bij een bepaald persoon...
Maar op internet kan iedereen wat tokkelen, subjectief enz.
Daarom is het beter om elke post met een korreltje zout te nemen.
(wat vind je van spectral rs?)

Over HW topical, ik wist als ik de post Invitro studies lees ik. poste dat er zeker iets van ging gezegd worden.
Beetje voorspelbaar :) maar er zit wat van waarheid in.

Hanna
21 januari 2010, 11:41
(wat vind je van spectral rs?).

Spectral RS bevat ethanol en propyleenglycol; bovendien géén caffeïne, creatine, carnitine, noch niacinamide.
http://www.biovea-deutschland.com/Biovea/product_detail.aspx?PID=1764#

moksel
21 januari 2010, 13:15
Hanna, bevat dat Aldi middel ook niet ethanol ? ( Alcohol denat ) Die term "denat" ken ik alleen niet

Hanna
21 januari 2010, 13:45
Hanna, bevat dat Aldi middel ook niet ethanol ? ( Alcohol denat ) Die term "denat" ken ik alleen niet

Ik vrees dat alcohol denatured inderdaad hetzelfde is/net zo slecht voor de hoofdhuid en haren als ethanol.
Waarom ze dat in topicals stoppen i.p.v. "long hydrocarbon chain alcohols" zoals: behenyl alcohol, cetearyl alcohol, cetyl alcohol, lanolin alcohol, lauryl alcohol, myristyl alcohol of stearyl alcohol, is mij een raadsel.

Ethanol is an alcohol with a short hydrocarbon chain (i.e. a small molecule). These short chain alcohols can dry out and damage human hair. Isopropanol or rubbing alcohol is another short chain alcohol.

vrosjnivosj
21 januari 2010, 15:27
Spectral RS bevat ethanol en propyleenglycol; bovendien géén caffeïne, creatine, carnitine, noch niacinamide.
http://www.biovea-deutschland.com/Biovea/product_detail.aspx?PID=1764#
Weet ik wel :). Ik denk wel dat de niacinamide (B3) erin zit maar dan in het vitamine complex.
Gewoon ff vragen...

Manalske
21 januari 2010, 23:32
Ik heb het vandaag gekocht, en begin er morgen mee!! spannend jullie horen van me..

Hairy Potter
24 januari 2010, 01:19
Hanna ik zal de twee topicals niet mixen, want de concentraties zijn vermoedelijk al (te) laag. Ik zal eerst de ALDI topical testen (want die is het goedkoopst) of het qau vehicle bevalt en dan hier zelf (de goed oplosbare vorm) ethyl-creatine (bijv. 2%) en l-carnitine-l-tartraat (bijv. 5%) bij mixen (goedkoop te bestellen zonder fillers op bijv. creanite.nl). De 5% impv. 2% l-carnitine-l-tartraat omdat het zonder liposomale vehicle slecht opgenomen wordt, hogere concentraties kunnen licht irriteren (LCLT is zwak zuur in opl.).

De Aldi topical bevat zowaar een a5-reductase inhibitor: Oleanolic acid. Het probleem met deze hype topicals blijft echter dat de concentraties vaak aan de lage kant is. Met caffeine is dit begrijpelijk, de wettelijke beperking is 1% (shampoo) en de topicals bevatten slechts 0.2%. Met caffeine wil men o.a. marketing technisch uiteraard geen risicos nemen (caffeine sensitive personen). Qau werking kun je er dan ook niet te veel van verwachten.

Zelf gebruik ik nu alleen deze topical (2x per dag), intern gebruik ik verder niks:

(vehicle Kruidvat klitwortel.....goedkoop top vehicle !!)

2% Caffeine
4% Niacinamide (geen niacin!!!)
0.2% Pyridoxal-5-phosphate
5% l-carnitine-l-tartrate

Elke dag de volgende shampoo (Piroctone Olamine + 4% taurine en 4% ethyl-creatine en 2% caffeine ) . En daarnaast ketoconazol 2% (2x per week al zinds 4 jaar ).

Taurine (heeft me overtuigd na een publicatie waar het de effecten van tgf-b1 tegen ging) en caffeine zijn matig oplosbaar. Deze samenstelling is voornamelijk gericht tegen cytokines en fibrose (TNF-a, IL, TGF-b1 en TGF-b2 en SMAD) en heeft eigenlijk alleen Pyridoxal-5-phosphate voor o.a de downregulering van AR transcriptie.

De recentelijke toevoeging van niacinamide veroorzaakte een tijdelijke sterke shedding langs de haarlijn, deze haren zijn aan het terug groeien en enkele zijn opvallend dik.
De algemene haaruitval is nu echter opvallend laag, zelfs nihil. Ook zie ik een aantal opvallende haren voor de haarlijn groeien waarvan ik niet zeker weet of ik ze voor de shedding ook al had. Afwachten nog......echter lijkt de shedding gezien de massale hergroei zo goed als zeker veroorzaakt door een gesynchroniseerde inductie van de anagene fase en niet door het AGA proces.

Wie de HairyPotter topical ook wil proberen kan het op eigen risico proberen.
Maar blijf realistisch en heb geduld.

Paniek is nergens voor nodig.

groeten

Hairy

Hanna
24 januari 2010, 12:42
Hairy Potter,
Hartelijk dank voor de uitleg!
Elke dag mijn haar wassen en ook nog ketoconazol gaan gebruiken, geeft bij mij echter te veel haaruitval plus uitdroging. En als 5% LCLT kan gaan irriteren bij de gemiddelde mens, zal 't bij mij zeker gaan irriteren.
Ik heb nog wel een fles klitwortel op alcohol in huis, waar verder geen ingrediënten op vermeld staan, ooit gekocht bij Trekpleister, nog stammend uit het gulden-tijdperk. Al die uitdrogende alcoholen zijn voor mij ook niet geschikt; ik zal dus eerst maar eens die Kyrell zonder eigen toevoegingen gaan uitproberen.

martindeman
24 januari 2010, 18:27
Hanna ik zal de twee topicals niet mixen, want de concentraties zijn vermoedelijk al (te) laag. Ik zal eerst de ALDI topical testen (want die is het goedkoopst) of het qau vehicle bevalt en dan hier zelf (de goed oplosbare vorm) ethyl-creatine (bijv. 2%) en l-carnitine-l-tartraat (bijv. 5%) bij mixen (goedkoop te bestellen zonder fillers op bijv. creanite.nl). De 5% impv. 2% l-carnitine-l-tartraat omdat het zonder liposomale vehicle slecht opgenomen wordt, hogere concentraties kunnen licht irriteren (LCLT is zwak zuur in opl.).

De Aldi topical bevat zowaar een a5-reductase inhibitor: Oleanolic acid. Het probleem met deze hype topicals blijft echter dat de concentraties vaak aan de lage kant is. Met caffeine is dit begrijpelijk, de wettelijke beperking is 1% (shampoo) en de topicals bevatten slechts 0.2%. Met caffeine wil men o.a. marketing technisch uiteraard geen risicos nemen (caffeine sensitive personen). Qau werking kun je er dan ook niet te veel van verwachten.

Zelf gebruik ik nu alleen deze topical (2x per dag), intern gebruik ik verder niks:

(vehicle Kruidvat klitwortel.....goedkoop top vehicle !!)

2% Caffeine
4% Niacinamide (geen niacin!!!)
0.2% Pyridoxal-5-phosphate
5% l-carnitine-l-tartrate

Elke dag de volgende shampoo (Piroctone Olamine + 4% taurine en 4% ethyl-creatine en 2% caffeine ) . En daarnaast ketoconazol 2% (2x per week al zinds 4 jaar ).

Taurine (heeft me overtuigd na een publicatie waar het de effecten van tgf-b1 tegen ging) en caffeine zijn matig oplosbaar. Deze samenstelling is voornamelijk gericht tegen cytokines en fibrose (TNF-a, IL, TGF-b1 en TGF-b2 en SMAD) en heeft eigenlijk alleen Pyridoxal-5-phosphate voor o.a de downregulering van AR transcriptie.

De recentelijke toevoeging van niacinamide veroorzaakte een tijdelijke sterke shedding langs de haarlijn, deze haren zijn aan het terug groeien en enkele zijn opvallend dik.
De algemene haaruitval is nu echter opvallend laag, zelfs nihil. Ook zie ik een aantal opvallende haren voor de haarlijn groeien waarvan ik niet zeker weet of ik ze voor de shedding ook al had. Afwachten nog......echter lijkt de shedding gezien de massale hergroei zo goed als zeker veroorzaakt door een gesynchroniseerde inductie van de anagene fase en niet door het AGA proces.

Wie de HairyPotter topical ook wil proberen kan het op eigen risico proberen.
Maar blijf realistisch en heb geduld.

Paniek is nergens voor nodig.

groeten

Hairy

Ik had in het topic over revita shampoo gelezen dat veel caffeine juist een negatief effect heeft op het haar. Ik geloof dat Tuiri het had over meer dan 0,2% oid. En dit was dan zelfs al een hoge concentratie. Die 2% waar jij het over hebt is dan toch helemaal overkill + juist slecht voor je haar?

Norwood_III
24 januari 2010, 21:27
Als je echt daadwerkelijk zo veel waarde hecht aan in-vivo bewezen ingredienten dan snap ik persoonlijk niet waarom je zelf de HW topical gebruikt dat bestaat uit samengeraapte ingredienten met vaak slechts vage in-vitro aanwijzingen uit muismodelen of niet tissue gerelateerde studies, gepubiliseerd in exotische journals met een impactfactors van 0,0.
Touche!:P

EGCG (belangrijk bestanddeel van de topical) heeft in elk geval een in vivo bewezen werking :

S. Liao1, Jerry Lin1, M. T. Dang1, Hanzhong Zhang1, Y.-H. Kao1, Junichi Fukuchi1 and Richard A. Hiipakka1
(1) Ben May Institute for Cancer Research, Department of Biochemistry and Molecular Biology, MC 6027, University of Chicago, 5841 South Maryland, Chicago, IL 60637, USA e-mail: sliao@huggins.bsd.uchicago.edu, Tel.: +1-773-7026999, Fax: +1-773-8341770, US(2) Tang Center for Herbal Medicine Research, University of Chicago, Chicago, IL 60637, USA, US
Abstract Hamster flank organ growth, as measured by an increase in the area of the pigmented macule, is androgen-dependent. When flank organs of a castrated hamster are treated topically with testosterone, the flank organ becomes larger and darker. Since this growth is known to be dependent on the intracellular active androgen, 5α-dihydrotestosterone (DHT), inhibitors of 5α-reductase which converts testosterone to DHT can inhibit the growth of the flank organ. Certain unsaturated aliphatic fatty acids, such as γ;-linolenic acid and myristoleic acid, as well as other natural compounds, including alizarin and curcumin, are 5·-reductase inhibitors and inhibited flank organ growth. Green tea catechins, including (–)-epicatechin-3-gallate, and (–)-epigallo-catechin-3-gallate (EGCG) are also 5·-reductase inhibitors and inhibited flank organ growth. However, (–)-epicatechin and (–)-epigallocatechin, which are not 5α-reductase inhibitors, also inhibited flank organ growth. EGCG also inhibited DHT-dependent growth of flank organs. These catechins, therefore, may act by a mechanism other than inhibition of 5·-reductase. The effect of EGCG and other compounds was localized at the site of application; they did not affect the growth of the contralateral flank organ in the same animal. Since these compounds do not appear to exhibit systemic effects, they may be potentially useful for treatment of androgen-dependent skin disorders.

filou
31 januari 2010, 22:25
Hanna, bevat dat Aldi middel ook niet ethanol ? ( Alcohol denat ) Die term "denat" ken ik alleen niet
ethanol denat. => is ethanol(alkohol ) die door toevoeging van een andere chemische stof(in zeer kleine hoeveelheid) niet meer voor menselijke consumptie geschikt is en
daardoor vrij is van bv accijnsen door douane enz.
De normale ethanol kan gebruikt worden voor jenever,gin enz , ethanol denat(ured)niet

vrosjnivosj
10 februari 2010, 21:12
Was dit een actie of is het een blijver in het assortiment?
Zouden ze dit ook in Belgie uitbrengen?

Dundee
10 februari 2010, 21:42
Zoiets moet je in de Aldi kopen ja ..... 1 a 2 maand verkrijgbaar en dan plots niet meer, zoals met al hun producten ....of je kan wachten tot het het jaar daarop nog eens uitkomt misschien ? :rolleyes:

Bewust
12 april 2010, 13:33
Ik heb sinds 2 weken weer veel last van jeuk en haaruitval. Ik denk dat het mede door de seizoenswisseling komt. Ik heb op aanraden van Hanna Guhl rozemarijn gekocht en gebruikte Kyrel van de Aldi, omdat ik gek werd van de jeuk.

Ik weet niet of het de de haaruitval stopt. Wel prikt heb bij mij enorm, wanneer ik dit middel gebruik op de plekken waar ik jeuk heb. Na een tijdje zijn deze prikken weg en heb ik een stuk minder last van jeuk etc. Vandaag zelfs helemaal geen last. Ik wil hiermee niet bevestigen dat het werkt tegen uitval, maar bij mij werkt dit middel wel tegen de jeuk.

Ik gebruik het overigens alleen als ik jeuk heb.

Fallen Dreams
13 april 2010, 02:43
Zijn dit goede producten??

En wat doet caffeine eigenlijk voor je haar?

donniedarko
19 april 2010, 12:56
Ik heb sinds 2 weken weer veel last van jeuk en haaruitval. Ik denk dat het mede door de seizoenswisseling komt.

ja! daar heb ik nu ook last van.. altijd midden april.

Bewust
29 april 2010, 20:08
thanx voor bevestiging dat ik niet enigste ben hierzo...
Wordt er beetje gek van... heb je al inhammen, heb je ook nog eens last van
seizoenswisseling.