PDA

View Full Version : Succesverhalen


DunHaar
23 februari 2010, 00:16
Kan iemand misschien hier een link plaatsen met allemaal succes verhalen. Dan word ik misschien wat blijer

sjoerd12345
23 februari 2010, 00:27
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=5467&highlight=succesverhalen

AnthonieH
23 februari 2010, 07:58
Dank, Sjoerd.

Dit is de rubriek voor overige oplossingen. Dus als iemand een succesverhaal heeft waaraan niet bekende haargroeimiddelen of een transplantatie aan te pas komen, dan kan dat hier wel worden geschreven. Alle overige successen dus graag delen via de link die Sjoerd gaf.

O ja, ook mensen die in een trail zitten voor een revolutionair nieuw middel mogen hier successen posten :)

wesley1982
23 februari 2010, 08:17
ik snap het al :P

zodra er succes mee geboekt is, zal het gepost worden
we zitten nog maar 3 weken ver, het is nog veel te vroeg :cool:

DunHaar
23 februari 2010, 21:39
Ik zou graag succesverhalen willen horen zonder medicijnen. Alleen bijv natuurlijke middeltjes of dergelijke.

Of zijn die er niet

DunHaar
23 februari 2010, 21:40
Dank, Sjoerd.

Dit is de rubriek voor overige oplossingen. Dus als iemand een succesverhaal heeft waaraan niet bekende haargroeimiddelen of een transplantatie aan te pas komen, dan kan dat hier wel worden geschreven. Alle overige successen dus graag delen via de link die Sjoerd gaf.

O ja, ook mensen die in een trail zitten voor een revolutionair nieuw middel mogen hier successen posten :)


Daar ben ik het met je eens. Kom op mensen plaats verhaaltjes:D

AnthonieH
23 februari 2010, 21:54
Ik zou graag succesverhalen willen horen zonder medicijnen. Alleen bijv natuurlijke middeltjes of dergelijke.

Of zijn die er nietDat soort verhalen zijn er alleen voor mensen die geen AGA bleken te hebben. Haaruitval door stress, een schimmel, een of ander tekort of door een hormonale onbalans.

Het spijt me, je bent natuurlijk ook gehersenspoeld door de 'natuur-is-goed' maffia, maar nee, echt werkende natuurlijke middeltjes tegen AGA zijn er niet. Mannen worden al sinds het begin der tijden kaal en al die tijd heeft nog niemand een wonderplantje ontdekt dat echt altijd goed werkt.

Tato
23 februari 2010, 22:00
Dat soort verhalen zijn er alleen voor mensen die geen AGA bleken te hebben. Haaruitval door stress, een schimmel, een of ander tekort of door een hormonale onbalans.

Het spijt me, je bent natuurlijk ook gehersenspoeld door de 'natuur-is-goed' maffia, maar nee, echt werkende natuurlijke middeltjes tegen AGA zijn er niet. Mannen worden al sinds het begin der tijden kaal en al die tijd heeft nog niemand een wonderplantje ontdekt dat echt altijd goed werkt.

Volgens mij is het best mogelijk om met Saw Palmetto enig resultaat te boeken in een zeer gunstige situatie. Maargoed, dat middel doet eigenlijk hetzelfde als finasteride maar is zwakker. Dus echt anders zou het niet zijn indien dit inderdaad klopt.

DunHaar
23 februari 2010, 22:06
Dat soort verhalen zijn er alleen voor mensen die geen AGA bleken te hebben. Haaruitval door stress, een schimmel, een of ander tekort of door een hormonale onbalans.

Het spijt me, je bent natuurlijk ook gehersenspoeld door de 'natuur-is-goed' maffia, maar nee, echt werkende natuurlijke middeltjes tegen AGA zijn er niet. Mannen worden al sinds het begin der tijden kaal en al die tijd heeft nog niemand een wonderplantje ontdekt dat echt altijd goed werkt.

Ja ik snap wat je bedoeld maar ik hoop nog steeds geen aga te hebben. De ene dermatoloog zegt ik heb aga en de ander zei ik heb TE.

Mijn haaruitval lijkt wel veel op Aga. Ik hoop het echt niet. Ben echt bang dat het wel zo.

En nog steeds wacht ik op dat natuurlijk middeltje. Al moet ik hiervoor de wereld afreizen

Tato
23 februari 2010, 22:16
En nog steeds wacht ik op dat natuurlijk middeltje. Al moet ik hiervoor de wereld afreizen

Waarom moet het per sé natuurlijk zijn en niet chemisch? Bij een chemisch middel weet je precies welke stof je inneemt terwijl in een natuurlijk middel altijd veel meer spul zit waarvan de werking niet altijd bekend is. Daarbij is natuurlijk niet gezegd dat het natuurlijke middel werkt en geen bijwerkingen geeft.

DunHaar
23 februari 2010, 22:25
Waarom moet het per sé natuurlijk zijn en niet chemisch? Bij een chemisch middel weet je precies welke stof je inneemt terwijl in een natuurlijk middel altijd veel meer spul zit waarvan de werking niet altijd bekend is. Daarbij is natuurlijk niet gezegd dat het natuurlijke middel werkt en geen bijwerkingen geeft.

Nee dat klopt maar laat ik het zo zeggen ik hoop op een nauurlijke middel die ik niet voor altijd hoef te gebruiken. En de meeste chemische middels nu moet je altijd gebruiken anders valt je haar er weer uit

AnthonieH
23 februari 2010, 22:33
Nee dat klopt maar laat ik het zo zeggen ik hoop op een nauurlijke middel die ik niet voor altijd hoef te gebruiken. En de meeste chemische middels nu moet je altijd gebruiken anders valt je haar er weer uitMaar dat zou voor een werkend natuurlijk middel net zo goed opgaan, DunHaar. AGA is voor de rest van je leven, dus middelen ertegen ook. Het is naief om te denken dat iets natuurlijks je zomaar ineens voor altijd van een erfelijke aandoening gaat afhelpen!

DunHaar
23 februari 2010, 22:41
Maar dat zou voor een werkend natuurlijk middel net zo goed opgaan, DunHaar. AGA is voor de rest van je leven, dus middelen ertegen ook. Het is naief om te denken dat iets natuurlijks je zomaar ineens voor altijd van een erfelijke aandoening gaat afhelpen!

Iedereen hoopt ergens op wat ook waarschijnlijk onmogelijk is

AnthonieH
23 februari 2010, 23:02
Iedereen hoopt ergens op wat ook waarschijnlijk onmogelijk isNatuurlijk, ik hoop ook dat de medische wetenschap nog eens met een middel komt dat kaalheid voor eens en voor altijd uitbant. Maar ik vrees dat dat dan een zorgvuldig vormgegeven zuiver chemisch middel zal zijn ;)

(overigens, alles is chemisch he, ook de natuur ;))

wesley1982
24 februari 2010, 07:20
aga is genetisch bepaald...
wil dus zeggen :

wij hebben overal androgene receptoren, ook bij onze haarwortels, nu bij mensen met aga hebben in in het norwoodpatroon bovenop dus dubbele androgene receptoren...
dit zijn soort van eiwit-ontvangers bij je haarwortels en deze nemen hormonen op , nu bij dubbele receptoren verstikken de hormonen van binnenuit je haarwortels waardoor deze steeds blijven verzwakken met kaal zijn als gevolg...

testosteron word via een enzym in ons bloed omgezet naar een veel krachtiger hormoon : dht , dit is 6x zo krachtig als testo en word wel 10x zo goed opgenomen bij de androgene receptoren...
de al bewezen methode is : dht verlagen....
toekomstige methode is : de androgene receptoren afbreken/verzwakken

je mag gerust saw palmetto proberen hoor , ik ben er totaal niet voor, er zijn geen studies naar gedaan voor haaruitval , dus je weet niet of het iets zal doen bij jouw... ook bij jonge mannen draaien de androgenenproductie op volle toeren ,dus verwacht maar niet teveel

fina blijft de beste methode om degelijk middel te hebben dat dht tot in de 70% kan verlagen

duta verlaagd dht tot 93% (wel nogal zwaar middel , dus enkel als de rest niet helpt bij jouw haaruitval)

dan heb je ook nog minoxidil dat de haren langer in anagene faze houdt, maar dit is dan ook slechts een rem erop zetten, van binnenuit worden nog steeds hormonen opgenomen bij de receptoren

bij elk werkend middel is de regel : zolang je het gebruikt zal het blijven werken, dus begin je ermee en heb je resultaat , dan hang je voor de rest van je leven aan dat middel vast , of tot er nieuwe zaken op de markt komen, wat de eerste 3 jaar niet zal gebeuren....
stop je ermee: dan verlies je al je gewonnen haar terug, of soms wel meer
iets tijdelijk , een kuurtje, dat helpt niks , dus jullie zoeken iets dat niet bestaat.... geloof me ik heb ver alles al geprobeerd... :cool:
ik heb eerst jaren herbal-kruiden zaken geprobeerd, dan toen ik bijna zo goed als kaal bovenop was een haartransplantatie en erna van het ene zware haarmedicijn op het andere
en mensen : die zware middelen helpen wel , die kruiden hielpen niet , had ik direct aan de haarmeds geweest was mischien een transplantatie niet nodig geweet....

ik voorzie de toekomst dat de receptoren zullen verzwakt of aangevallen worden zonder je hormonen te wijzigen , dit zal ook voor de rest van je leven moeten gebruikt worden
want receptoren , die herstellen zich snel... dus permanente zaken bestaan niet, ook deze middelen zijn chemische varianten van hun kruiden.... kruiden zijn simpel genoeg niet sterk genoeg
de definitieve oplossing voor kaalheid zal gen-therarpy zijn... je dna aanpassen dat dubbele receptoren bovenop verwijderd worden... ook dan best voor je kaal bent denk ik , dit zal zeker nog 10 jaar duren of zelfs langer...

HairCoach
24 februari 2010, 09:14
Ik geloof niet dat ze de dna re-programmering gaan toepassen voor haaruitval.

Daar is de behandeling TE complex voor en TE duur.

Wel denk ik dat er straks een drankje of pilletje komt met een gerichte androgen destroyer i.c.m. dht verlaging.

Topische behandelingen zijn omslachtig en te ingrijpend op je levenswijze.

elke dag (of 2x per dag) je haren wassen, wachten tot het spul is ingetrokken. etc....

INT
24 februari 2010, 19:15
toekomstige methode is : de androgene receptoren afbreken/verzwakken



Zijn daar al studies of ontwikkelingen van? Of is dat jouw 'suggestie aan de wetenschap'?:P

wesley1982
24 februari 2010, 19:34
wel de asc-j9 trails zijn al bezig hoor hiervoor...

ik ben er zo van overtuigd dat deze manier beter is dan enkel dht onderdrukken dat ik op eigen houtje zelf aan een trail ben begonnen hiermee ... :P

INT
24 februari 2010, 19:49
wel de asc-j9 trails zijn al bezig hoor hiervoor...

ik ben er zo van overtuigd dat deze manier beter is dan enkel dht onderdrukken dat ik op eigen houtje zelf aan een trail ben begonnen hiermee ... :P

Ik ben daar ook van overtuigd. Snap niet dat wetenschappers zich tegenwoordig zoveel bezig houden met zaken als HM en dergelijken terwijl de manier van oplossen zoals jij die beschrijft veel beter is.

Dat asc-j9... is dat niet dat top secret spul waar jij mee aan het experimenteren bent?:P

bombarie
24 februari 2010, 20:38
Vind dit wel een bizar verhaal met finas en minox
http://www.hairlosstalk.com/interact/viewtopic.php?f=28&t=56072&st=0&sk=t&sd=a&start=20

Ryan R
24 februari 2010, 20:41
Wat dacht je van SE-freak, das de beste responder ooit, full recovery terwijl zn haar er eerst ronduit crap uitzag.

bombarie
24 februari 2010, 21:36
ja maar deze knaap heeft van kale inhammen volle gekregen en se freak was difuus!

DunHaar
24 februari 2010, 22:02
aga is genetisch bepaald...
wil dus zeggen :

wij hebben overal androgene receptoren, ook bij onze haarwortels, nu bij mensen met aga hebben in in het norwoodpatroon bovenop dus dubbele androgene receptoren...
dit zijn soort van eiwit-ontvangers bij je haarwortels en deze nemen hormonen op , nu bij dubbele receptoren verstikken de hormonen van binnenuit je haarwortels waardoor deze steeds blijven verzwakken met kaal zijn als gevolg...

testosteron word via een enzym in ons bloed omgezet naar een veel krachtiger hormoon : dht , dit is 6x zo krachtig als testo en word wel 10x zo goed opgenomen bij de androgene receptoren...
de al bewezen methode is : dht verlagen....
toekomstige methode is : de androgene receptoren afbreken/verzwakken

je mag gerust saw palmetto proberen hoor , ik ben er totaal niet voor, er zijn geen studies naar gedaan voor haaruitval , dus je weet niet of het iets zal doen bij jouw... ook bij jonge mannen draaien de androgenenproductie op volle toeren ,dus verwacht maar niet teveel

fina blijft de beste methode om degelijk middel te hebben dat dht tot in de 70% kan verlagen

duta verlaagd dht tot 93% (wel nogal zwaar middel , dus enkel als de rest niet helpt bij jouw haaruitval)

dan heb je ook nog minoxidil dat de haren langer in anagene faze houdt, maar dit is dan ook slechts een rem erop zetten, van binnenuit worden nog steeds hormonen opgenomen bij de receptoren

bij elk werkend middel is de regel : zolang je het gebruikt zal het blijven werken, dus begin je ermee en heb je resultaat , dan hang je voor de rest van je leven aan dat middel vast , of tot er nieuwe zaken op de markt komen, wat de eerste 3 jaar niet zal gebeuren....
stop je ermee: dan verlies je al je gewonnen haar terug, of soms wel meer
iets tijdelijk , een kuurtje, dat helpt niks , dus jullie zoeken iets dat niet bestaat.... geloof me ik heb ver alles al geprobeerd... :cool:
ik heb eerst jaren herbal-kruiden zaken geprobeerd, dan toen ik bijna zo goed als kaal bovenop was een haartransplantatie en erna van het ene zware haarmedicijn op het andere
en mensen : die zware middelen helpen wel , die kruiden hielpen niet , had ik direct aan de haarmeds geweest was mischien een transplantatie niet nodig geweet....

ik voorzie de toekomst dat de receptoren zullen verzwakt of aangevallen worden zonder je hormonen te wijzigen , dit zal ook voor de rest van je leven moeten gebruikt worden
want receptoren , die herstellen zich snel... dus permanente zaken bestaan niet, ook deze middelen zijn chemische varianten van hun kruiden.... kruiden zijn simpel genoeg niet sterk genoeg
de definitieve oplossing voor kaalheid zal gen-therarpy zijn... je dna aanpassen dat dubbele receptoren bovenop verwijderd worden... ook dan best voor je kaal bent denk ik , dit zal zeker nog 10 jaar duren of zelfs langer...


Hey Wesley,

Ik heb de vrouwelijke AGA misschien of TE. Mijn haar valt overal wel uit maar aan de bovenkant is het dunner.

Ik had een vraagje? Ik heb zelf sebb eczeem en ijzertekort. Als ik dat heb verholpen is dan mijn aga ook wat minder geworden?

Ik lees namelijk hier op deze webiste dat iedereen naar een oorzaak opzoek is en dat probeerd op te lossen. Ik zie ook heel veel mensen net als mij die hun ijzertekort willen verhelpen en seb eczeem.

Ik zit trouwens ook aan een haartransplantatie te denken. Hoeveel heeft het jou ongeveer gekost

Ik hoop dat iemand hier op kan antwoorden.

Groetjes
Dunhaar

DunHaar
24 februari 2010, 22:04
En oh ja Wesley,

Ik zat ook te denken om een herbal te bezoeken. Maar welke ervaring heb jij precies hiermee en welke?

Ryan R
25 februari 2010, 00:34
ja maar deze knaap heeft van kale inhammen volle gekregen en se freak was difuus!

Toch vind ik SE het indrukwekkendst, beide bot uiteraard.

Sher
26 februari 2010, 09:18
Kan iemand misschien hier een link plaatsen met allemaal succes verhalen. Dan word ik misschien wat blijer

Misschien heb je wat aan mijn verhaal.. Je bent toch ook een vrouw? (Toch?...) http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=24076

Ik moet wel zeggen dat ik een vitamine b12 tekort had en dat ik Diane 35 en minoxidil gebruik. Dus mijn verhaal valt niet onder 'overige behandelingen'. Maar misschien dat je er toch wat blijer van wordt.

DunHaar
26 februari 2010, 10:46
Misschien heb je wat aan mijn verhaal.. Je bent toch ook een vrouw? (Toch?...) http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=24076

Ik moet wel zeggen dat ik een vitamine b12 tekort had en dat ik Diane 35 en minoxidil gebruik. Dus mijn verhaal valt niet onder 'overige behandelingen'. Maar misschien dat je er toch wat blijer van wordt.

Hey sher dankjewel voor het reageren. Ik ben een vrouw ja en ben 22jaar. Ik merk dat mijn haar dun is aan de bovenkant. En ook bij de kruin en aan de voorkant. Inhammen heb ik nog niet zo.

Ik ben blij voor je dat je je haar terug hebt door minoxidil enzo. Maar even een vraagje waarom gebruik je nog toppik als je je haar terug hebt?

En moet je minoxidil elke ochtend en avond doen? Ik weet dat je het je hele leven moet gebruiken anders vallen ze er weer uit maar hoe vaak en hoe moet je het gebruiken?

Groetjes

Sher
26 februari 2010, 11:04
Ik ben blij voor je dat je je haar terug hebt door minoxidil enzo. Maar even een vraagje waarom gebruik je nog toppik als je je haar terug hebt?

En moet je minoxidil elke ochtend en avond doen? Ik weet dat je het je hele leven moet gebruiken anders vallen ze er weer uit maar hoe vaak en hoe moet je het gebruiken?



Ik gebruik minoxidil 2x per dag. Het grootste effect is dat mijn haaruitval is gestopt, ik verloor superveel haren elke dag. Ik heb inderdaad ook hergroei, maar ik heb niet alles teruggekregen, vandaar dat ik nog toppik gebruik. Ik gebruik trouwens wel vééél minder dan eerst. Als de hergroei doorzet durf ik misschien zonder! :)

Sher
26 februari 2010, 11:27
Misschien heb je ook wat aan deze engelse site voor vrouwen met haaruitval: http://www.heralopecia.com (http://www.heralopecia.com)

Onder 'A Positive Outlook' staan ook wat succesverhaaljes van andere dames.

Georgie
26 februari 2010, 15:27
Ik heb ook weer een volle bos gekregen. Maar ik moet wel zeggen, dat ik (nog) geen ernstige AGA had. Ik denk dat ik in snel tempo, nadat ik begon met de Mirena, 25% van mijn haar kwijt was.
Gezien het feit dat het bij mij in de familie zit (oma, moeder, zuster, vader, broer), was ik zeer alert, en heb ik heel snel hulp gezocht.

DunHaar
26 februari 2010, 22:39
Ik heb ook weer een volle bos gekregen. Maar ik moet wel zeggen, dat ik (nog) geen ernstige AGA had. Ik denk dat ik in snel tempo, nadat ik begon met de Mirena, 25% van mijn haar kwijt was.
Gezien het feit dat het bij mij in de familie zit (oma, moeder, zuster, vader, broer), was ik zeer alert, en heb ik heel snel hulp gezocht.

Heb je huist haaruitval gekregen na de Mirena of? Ik begreep niet wat je helemaal bedoelde ermee. Maar Mirena is toch de diana pil en die is toch juist goed voor mensen met AGA. En hoe heb je weer een volle haarbos gekregen. Wat heb jij daarvoor gebruikt. Ik zou daar een moord voor doen om mijn haar weer helemaal terug te krijgen. Ik ben er ook redelijk vroeg bij vind ik.

Georgie
26 februari 2010, 22:54
Mirena is absoluut NIET de Diane. Mirena (spiraal) is echt androgeen.
Ik heb lang de Diane geslikt tegen (milde) huidproblemen. Als ik af en toe stopte (6-12 maanden), had ik geen problemen. Ik slikte hem eigenlijk meer om e.e.a. te reguleren. Nadat ik voor het laatst met de Diane stopte, begon ik een paar maanden daarna met de Mirena. Binnen 2 weken had ik brandende hoofdhuid en flinke haaruitval.
Pas bijna 10 maanden later ben ik er weer mee gestopt. Ongeveer vijf maanden na het beginnen met de Mirena ben ik begonnen met minox 5% en Spiro 2%. Na weer ongeveer 6-7 maanden kreeg ik hergroei, na een ruim anderhalf jaar was mijn haar weer vol en 'normaal'.

Hanna
27 februari 2010, 01:47
Dunhaar, ik denk dat je in de war bent met Minerva (http://www.efarma.nl/PAGES/winap.asp?ID=1454&Method=infotekst)

DunHaar
27 februari 2010, 14:07
Mirena is absoluut NIET de Diane. Mirena (spiraal) is echt androgeen.
Ik heb lang de Diane geslikt tegen (milde) huidproblemen. Als ik af en toe stopte (6-12 maanden), had ik geen problemen. Ik slikte hem eigenlijk meer om e.e.a. te reguleren. Nadat ik voor het laatst met de Diane stopte, begon ik een paar maanden daarna met de Mirena. Binnen 2 weken had ik brandende hoofdhuid en flinke haaruitval.
Pas bijna 10 maanden later ben ik er weer mee gestopt. Ongeveer vijf maanden na het beginnen met de Mirena ben ik begonnen met minox 5% en Spiro 2%. Na weer ongeveer 6-7 maanden kreeg ik hergroei, na een ruim anderhalf jaar was mijn haar weer vol en 'normaal'.

Ooh nu snap ik het. Ik dacht dat mirena de dianapil was maar ik vewar me met een iets anders.

Maar echt fijn dat je nu je haar terug hebt. Echt super. Jammer dat minox elke dag 2keer gebruikt moet worden. Maar het is in ieder geval beter dan kaal worden. En wat is spiro en wanneer mag iemand dat wel of niet gebruiken? Of wat zijn de bijwerkingen.

Groetjes

DunHaar
27 februari 2010, 14:08
Dunhaar, ik denk dat je in de war bent met Minerva (http://www.efarma.nl/PAGES/winap.asp?ID=1454&Method=infotekst)


Ja klopt ik dacht dat ze de Minerva bedoelde. Maar ik heb het verkeerd gelezen.

Groetjes

Georgie
28 februari 2010, 12:09
Ooh nu snap ik het. Ik dacht dat mirena de dianapil was maar ik vewar me met een iets anders.

Maar echt fijn dat je nu je haar terug hebt. Echt super. Jammer dat minox elke dag 2keer gebruikt moet worden. Maar het is in ieder geval beter dan kaal worden. En wat is spiro en wanneer mag iemand dat wel of niet gebruiken? Of wat zijn de bijwerkingen.

Groetjes

Ik zie nooit het probleem met het tweemaal daags gebruiken van Minox. Het kost mij per keer één enkele minuut. That's it. Ik neem toch ook geen kunstgebit, omdat ik de rest van mijn leven mijn tanden moet poetsen? Ik verzorg mijzelf elke ochtend en avond. Even minox in mijn haar doen hoort daar gewoon bij. Ik sta er niet eens meer bij stil. Als ik op reis ben, beperk ik het overigens tot alleen 's avonds 1,5 ml. Ik duik veel, en dan heeft het weinig zin om het in de ochtend op te brengen.

Voor spiro even in het Haarwoordenboekje zoeken. Volgens mij heeft het weinig bijwerkingen indien topisch aangebracht. Ik heb nog een flesje, wat mij betreft mag je het gratis hebben (mits je een kleine donatie aan een goed doel doet).

DunHaar
1 maart 2010, 22:39
Ik zie nooit het probleem met het tweemaal daags gebruiken van Minox. Het kost mij per keer één enkele minuut. That's it. Ik neem toch ook geen kunstgebit, omdat ik de rest van mijn leven mijn tanden moet poetsen? Ik verzorg mijzelf elke ochtend en avond. Even minox in mijn haar doen hoort daar gewoon bij. Ik sta er niet eens meer bij stil. Als ik op reis ben, beperk ik het overigens tot alleen 's avonds 1,5 ml. Ik duik veel, en dan heeft het weinig zin om het in de ochtend op te brengen.

Voor spiro even in het Haarwoordenboekje zoeken. Volgens mij heeft het weinig bijwerkingen indien topisch aangebracht. Ik heb nog een flesje, wat mij betreft mag je het gratis hebben (mits je een kleine donatie aan een goed doel doet).

Lieve Georgie dankjewel voor het aanbod. Alleen ik wil nog even niks gebruiken voor mijn haar en afwachten. Ik heb beetje dun haar maar het valt ook nog allemaal mee.

Hoe stom en ontwetend het ook klinkt. Ik wil liever een wat natuurlijker middeltje om alvast te gebruiken.

gr.

Hanna
1 maart 2010, 23:31
. Ik wil liever een wat natuurlijker middeltje om alvast te gebruiken.

Je slikt al ijzertabletten. Zorg dat je te weten komt waardoor er een ijzertekort ontstond, dan kun je wellicht in de toekomst voorkomen dat er een nieuw ijzertekort ontstaat.

Sher
2 maart 2010, 09:29
Ik heb het idee dat je met iets 'natuurlijks' bedoeld iets 'tijdelijks'. Dus waarmee je na een tijd kan stoppen. En ik snap wel dat je niet aan iets wil beginnen dat je je hele leven moet volhouden. Weet je wat de oorzaak is van je haaruitval?Als het ijzertekort de oorzaak is dan heb je wellicht geen andere middelen nodig.

DunHaar
2 maart 2010, 12:26
Je slikt al ijzertabletten. Zorg dat je te weten komt waardoor er een ijzertekort ontstond, dan kun je wellicht in de toekomst voorkomen dat er een nieuw ijzertekort ontstaat.


Hoe kan ik daar achter komen wat de oorzaak is? Mijn ijzer is normaal maar mijn ferittine te laag.

DunHaar
2 maart 2010, 12:28
Ik heb het idee dat je met iets 'natuurlijks' bedoeld iets 'tijdelijks'. Dus waarmee je na een tijd kan stoppen. En ik snap wel dat je niet aan iets wil beginnen dat je je hele leven moet volhouden. Weet je wat de oorzaak is van je haaruitval?Als het ijzertekort de oorzaak is dan heb je wellicht geen andere middelen nodig.

Ja onder andere iets wat ik niet voor altijd moet gebruiken. En als het voor altijd moet dan maar een natuurlijke middel.

Maar de oorzaak van mijn haaruitval is onder andere seb. eczeem en ijzertekort. Maar ook mijn haar is dunner aan de bovenkant dan bij me nek en zijkanten.

De ene dermatoloog zegt dat ik mannelijke type haaruitval heb en de ander zegt ik heb TE.

Maar als het TE was dan had ik niet alleen aan de bovenkant dun haar.

Dus ik weet het niet meer. Ik denk maar dat ik opnieuw een diagnose laat maken.

Hanna
2 maart 2010, 13:08
Mijn ijzer is normaal maar mijn ferittine te laag.

Maar de oorzaak van mijn haaruitval is onder andere seb. eczeem en ijzertekort.

:confused: Je krijgt echt geen ijzertabletten voorgeschreven als je geen ijzertekort zou hebben.

DunHaar
2 maart 2010, 13:21
:confused: Je krijgt echt geen ijzertabletten voorgeschreven als je geen ijzertekort zou hebben.

Mijn ferritine is te laag en daarom krijg ik ijzertabletten? Dat is toch reden genoeg om ijzertabletten te krijgen.

Hoe zou je anders je ferritine omhoog moeten krijgen?

Hanna
2 maart 2010, 13:29
Mijn ferritinegehalte is 125 en er zijn op dit forum lotgenoten met een nog veel hoger gehalte. Dat zegt niks over je ijzergehalte. Ferritine is een eiwit, ijzer is een mineraal. En met een hoog ferritinegehalte kun je nog steeds haaruitval hebben.

DunHaar
2 maart 2010, 13:43
Mijn ferritinegehalte is 125 en er zijn op dit forum lotgenoten met een nog veel hoger gehalte. Dat zegt niks over je ijzergehalte. Ferritine is een eiwit, ijzer is een mineraal. En met een hoog ferritinegehalte kun je nog steeds haaruitval hebben.


Mijn dermatoloog beschreef het op deze manier: Je ijzer is redelijk en je ferittine is aan de lage kant. Ik zal je ijzertabletten voorschrijven om het om hoog te halen. Ik heb dus nu ferrofumaraat.

Ik neem ze 3keer per dag in.

Of mijn dermatoloog heeft het niet goed gezegd of ik heb het verkeerd begrepen.

Hanna
2 maart 2010, 13:49
Ga op deze (http://memoboek.dynapaper.nl/) pagina maar eens lezen over ijzer en over ferritine.

Sher
2 maart 2010, 14:24
Weet je dat zeker Hanna? Ik had begrepen dat ferritine met je ijzervoorraad te maken heeft.

Sher
2 maart 2010, 14:30
ik heb het even opgezocht en kwam hierop uit:
http://www.kiesbeter.nl/MEDISCHEINFORMATIE/ferritine/ferritine/nvkc/

Interessant om te lezen. Onder andere staat er:

Ferritine is een eiwit dat vooral in de lever en in het beenmerg aanwezig is en dat wordt gebruikt om ijzer op te slaan. Een kleine hoeveelheid ferritine zit echter ook in het bloed. De hoeveelheid ferritine in bloed is een maat voor de hoeveelheid ferritine (en dus de hoeveelheid ijzer) in de lever en het beenmerg.

Hanna
2 maart 2010, 14:51
Weet je dat zeker Hanna? Ik had begrepen dat ferritine met je ijzervoorraad te maken heeft.

Ja, dat weet ik zeker; ook sommige andere Haarwebvrouwen hebben een hoog ferritinegehalte, maar nog steeds haaruitval. Het is een beetje moeilijk om uit te leggen, misschien begrijp je het beter als je dit (http://memoboek.dynapaper.nl/33/ferritine.html) leest.

Sher
2 maart 2010, 15:03
Ik heb het altijd al een moeilijk verhaal gevonden met ijzer, HB en ferritine...

Hanna
2 maart 2010, 15:10
Je hoeft je verder ook niet druk te maken als je ijzergehalte(Fe) tussen de 10-30 zit; beneden de 10 heb je ijzertekort, boven de 30 heb je teveel ijzer in je bloed(wat gevaarlijk kan worden).

DunHaar
2 maart 2010, 21:24
Je hoeft je verder ook niet druk te maken als je ijzergehalte(Fe) tussen de 10-30 zit; beneden de 10 heb je ijzertekort, boven de 30 heb je teveel ijzer in je bloed(wat gevaarlijk kan worden).

En moet ik me druk maken om de lage ferritine?

Hanna
2 maart 2010, 21:46
Het antwoord staat heel duidelijk op de website waarvan ik een link gaf.

DunHaar
9 maart 2010, 22:19
Heeft iemand ervaring met herbal? Ik had ergens gelezen dat er iemand ervaring mee heeft.

Niet alleen maar om je haar te laten groeien maar ook om de conditie van je haar te verbeteren. Aangezien mijn haar afbreekt, droog is en statisch en beschadigd.