PDA

View Full Version : krachttraining en haaruitval


thomaspomas
17 maart 2010, 18:41
Nu ik heb even zitten zoeken met de zoekfunctie maar niet direct iets concreet gevonden op mijn vraag.

Nu is mijn vraag, heeft krachttraining invloed op de haaruitval. Aangezien je lichaam meer testosteron aanmaakt.

Zijn hier wetenschappelijke artikels over die bevestigen of tegenspreken dat powertraining het haaruitval kan versterken.

mvg

norwood2
17 maart 2010, 20:10
Daar is volgens mij best al veel over besproken. Naar wat ik mij kan herinneren is dat er wel degelijk.

Normaal ben ik niet zo van ogenschouwelijke waarnemingen, maar het is echt schrikbarend, 't verhoudingsgewijs het % aan mannen dat kaal/kalend is, en wat aan krachttraining doet. Bij de afgelopen Olympische Spelen (bobsleën) wederom de ogen uit gekeken. Dat is zeker geen toeval of valse waarneming.

Strider
17 maart 2010, 20:39
Als je Testo. omhoog gaat gaat ook je DHT omhoog, dusja vul zelf maar in.

thomaspomas
17 maart 2010, 21:07
Als je Testo. omhoog gaat gaat ook je DHT omhoog, dusja vul zelf maar in.

zal die reactie van norwood maar negeren zeker...

mja wordt dan ook alle testosteron die bijkomt omgezet naar dht?

thomaspomas
17 maart 2010, 21:10
Daar is volgens mij best al veel over besproken. Naar wat ik mij kan herinneren is dat er wel degelijk.

Normaal ben ik niet zo van ogenschouwelijke waarnemingen, maar het is echt schrikbarend, 't verhoudingsgewijs het % aan mannen dat kaal/kalend is, en wat aan krachttraining doet. Bij de afgelopen Olympische Spelen (bobsleën) wederom de ogen uit gekeken. Dat is zeker geen toeval of valse waarneming.

dan moet je eens een wedstrijd zwemmen bekijken...

AnthonieH
17 maart 2010, 22:14
dan moet je eens een wedstrijd zwemmen bekijken...Die zijn scheermeskaal :)

Ambo
17 maart 2010, 22:15
Die zijn scheermeskaal :)

Zijn allemaal badmutsen... :D

Strider
17 maart 2010, 22:55
zal die reactie van norwood maar negeren zeker...

mja wordt dan ook alle testosteron die bijkomt omgezet naar dht?

Ik weet niet meer hoe het precies zit, maar meer testo is ook meer dht. En met krachttraining krijg je meer testo.

Maar dit wil niet zeggen dat je nu moet stoppen met krachttraining, want hoeveel het effect hiervan is weet ik niet. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je het doet.

Ryan R
17 maart 2010, 23:16
Als je met fina de boel onder de duim houdt moet je gewoon lekker gaan knallen in de sportschool hoor.

Ook als je niet aan fina doet, als je niet meer kan sporten vanwege je haar ga je te ver imo (zegt de man met meer dan 1000 posts op een haarforum).

thomaspomas
18 maart 2010, 14:11
Als je met fina de boel onder de duim houdt moet je gewoon lekker gaan knallen in de sportschool hoor.

Ook als je niet aan fina doet, als je niet meer kan sporten vanwege je haar ga je te ver imo (zegt de man met meer dan 1000 posts op een haarforum).

was het ook niet van plan om het te laten, was meer uit interesse.

nuja ben pas begonnen met finas. en nu ook terug met sporten(voetbal) wat volgens mij ook alleen maar positief kan werken.

en denk nu niet dat 2 a 3keer powertraining per week zo'n verhoging in testos zal opleveren.

norwood2
18 maart 2010, 14:33
zal die reactie van norwood maar negeren zeker...Wat was er mis met mijn opmerking ? :confused:

thomaspomas
18 maart 2010, 14:43
Wat was er mis met mijn opmerking ? :confused:

kwam redelijk sarcastisch over. misschien foute interpretatie van mij dan, indien zo mijn excuses

Tato
18 maart 2010, 14:46
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je aan krachttraining doet, je testosteron gaat het meest omhoog van korte maar intensieve trainingsarbeid van eigenlijk max. 45 minuten. Als je uren traint is dat misschien beter voor het uithoudingsvermogen, maar je testosteron zal er minder door stijgen.

norwood2
18 maart 2010, 16:08
kwam redelijk sarcastisch over. misschien foute interpretatie van mij dan, indien zo mijn excusesNee, was bloedje serieus. :cool:

Uiteraard is tegenwoordig krachttraining vereist in iedere sport, maar heb het wel over die echte krachtpatsers, zoals bobsleers, gewichtheffers etc.

Ryan R
18 maart 2010, 16:30
Bobsleers? Die zitten alleen maar in een bakje :confused:

Zijn de falers voor de 'gewone' olympische spelen (dikwijls) en gaan ze het maar met bobsleen proberen.

thomaspomas
18 maart 2010, 16:40
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je aan krachttraining doet, je testosteron gaat het meest omhoog van korte maar intensieve trainingsarbeid van eigenlijk max. 45 minuten. Als je uren traint is dat misschien beter voor het uithoudingsvermogen, maar je testosteron zal er minder door stijgen.

als je langer dan 45min +- dan aan kracht training doet, gaat je lichaam cortisol aanmaken tegen de verzuring van de spieren. alleen werkt dit cortisol wel tegen de spieropbouw.

dus als je massa ofzo wilt bijwinnen is dit al geen vereiste voor krachttraining.

ik probeer toch onder het uur te blijven met men trainingen

AnthonieH
18 maart 2010, 17:08
Bobsleers? Die zitten alleen maar in een bakje :confused:

Zijn de falers voor de 'gewone' olympische spelen (dikwijls) en gaan ze het maar met bobsleen proberen.Poei, dan heb je die gasten die de tweemansbob aanduwen niet gezien! De stuurman niet, maar de man er achter. Dat zijn hele sterke gasten, echte beulen, je ziet ze een aanloop nemen en dan smijten ze die hele bob met enorme kracht naar voren.

INT
18 maart 2010, 17:22
Dat van krachttraining je testo omhoog gaat snap ik... maar of dat nu zoveel invloed op je AGA heeft denk ik niet.

Ten eerste je testo gaat slechts tijdelijk omhoog. Zo heel veel DHT zal dat dus echt niet schelen. Bovendien is sporten goed voor lichaam en geest en ik denk dat die factoren heel wat belangrijker zijn dan het al dan niet sporten.

Denk dat het dus met meerdere factoren in gedachten genomen niets uitmaakt.

norwood2
18 maart 2010, 17:54
Bobsleers? Die zitten alleen maar in een bakje :confused:

Zijn de falers voor de 'gewone' olympische spelen (dikwijls) en gaan ze het maar met bobsleen proberen.Haha, je bent me er ook één soms. Zie Anthon's relaas. ;)

Je zal wel teveel curling hebben gekeken.

Ryan R
18 maart 2010, 18:44
Poei, dan heb je die gasten die de tweemansbob aanduwen niet gezien! De stuurman niet, maar de man er achter. Dat zijn hele sterke gasten, echte beulen, je ziet ze een aanloop nemen en dan smijten ze die hele bob met enorme kracht naar voren.


ah, ok.

Ryan R
18 maart 2010, 18:50
Haha, je bent me er ook één soms. Zie Anthon's relaas. ;)

Je zal wel teveel curling hebben gekeken.


Het klopt gewoon dat het afvallers zijn vaak, vind het gewoon geen goed voorbeeld om aan te halen om naar op te kijken, zo van ja dat zijn echt de zieke gasten, thats all.

"...je bent me er ook één soms", right back at ya

norwood2
18 maart 2010, 22:12
Het klopt gewoon dat het afvallers zijn vaak, vind het gewoon geen goed voorbeeld om aan te halen om naar op te kijken, zo van ja dat zijn echt de zieke gasten, thats all.

"...je bent me er ook één soms", right back at yaHuh, ik kan je niet meer volgen nu ?

Welk voorbeeld heb ik gegeven dat je moet opkijken tegen die gedrongen figuren ? Hou op zeg, zo wil je er toch niet uitzien, laat staan je schoonmoeder. Dat maak je er nu zelf allemaal maar van.

We hadden het over kaalheid in combi met krachttraining...duh.

Ryan R
18 maart 2010, 22:16
Huh, ik kan je niet meer volgen nu ?

Welk voorbeeld heb ik gegeven dat je moet opkijken tegen die gedrongen figuren ? Hou op zeg, zo wil je er toch niet uitzien, laat staan je schoonmoeder. Dat maak je er nu zelf allemaal maar van.

We hadden het over kaalheid in combi met krachttraining...duh.

Eh...nee je volgt me idd niet meer..

en hoe oud was je...begin 30...met je duh? :eek:

norwood2
18 maart 2010, 22:50
Eh...nee je volgt me idd niet meer..

en hoe oud was je...begin 30...met je duh? :eek:Vind ik nu een beetje triest he. Loop je zelf een stukje slap te ouwehoeren, en zou ik het verkeerd begrijpen. Je komt zelf aankakken met dat geneuzel hoor.

Lees nu eerst eens wat er gezegd wordt en als je dat verkeerd begrepen hebt, c'est la vie, maar blijkbaar voel je je "te cool". Hoe is het met David Beckham gesteld, Ryan ?

Ryan R
18 maart 2010, 23:06
Vind ik nu een beetje triest he. Loop je zelf een stukje slap te ouwehoeren, en zou ik het verkeerd begrijpen. Je komt zelf aankakken met dat geneuzel hoor.

Lees nu eerst eens wat er gezegd wordt en als je dat verkeerd begrepen hebt, c'est la vie, maar blijkbaar voel je je "te cool". Hoe is het met David Beckham gesteld, Ryan ?


AHAHA het wordt meneer allemaal teveel aaahh arm kereltje :D

cees
18 maart 2010, 23:29
ok, back to the subject kiddo's! Er is volgens mij al best wat over geschreven, maar ik ga met INT mee, ik denk namelijk niet dat het enige invloed heeft op je DHT waarde als je aan krachttrainming doet!

Mocht iemand er anders over denken, hoor ik het graag onderbouwd.

jord-y
18 maart 2010, 23:40
Relax haarmensjes:P!!
Stres en ruzie is niet goed voor onze haartjes die we nog hebben;)
Je kan ook discuseren tot je een ons weegt van wie er gelijk heeft of niet dan ben je weer 10 pagina's verder of het moet echt 100% bewezen zijn zover ik weet niet.
Mensjes gewoon even buitenlucht nemen en achter de dames aangaan is goed voor je gemoedsstand hehe en uitkijken dat je hormoontjes niet teveel op hol slaan DHT je weet he ;)

Ryan R
18 maart 2010, 23:46
Nou jammer, ik begon em nou juist lekker op de kast te krijgen :)

Kniekous
21 maart 2010, 11:36
Als je ene erectie hebt stijgt je testosteron meer dan bij gewichtjes heffen. Dus dan moet je dat maar niet meer krijgen! :D

Ambo
21 maart 2010, 12:17
Als je ene erectie hebt stijgt je testosteron meer dan bij gewichtjes heffen. Dus dan moet je dat maar niet meer krijgen! :D

Ik kreeg altijd een erectie tijdens het gewichtheffen, dat verklaart alles... :(

Kniekous
21 maart 2010, 12:20
Van de gewichtjes of de dames of heren naast je?

norwood2
21 maart 2010, 14:14
Nou jammer, ik begon em nou juist lekker op de kast te krijgen :)Heb je zo'n minderwaardigheidscomplex dat je je eigen en anderen daar steeds van moet overtuigen. ;)

wesley1982
21 maart 2010, 15:38
allemaal ambo zijn schuld natuurlijk :P die off topic hype
het viel me nu pas op... jij hebt 6000 posts staan ???


bij het dagelijks trainen kan je testoproductie inderdaad stijgen, als je dan op je voeding let kan het nog wat meer stijgen
het teveel aan vrije testo kan omgezet worden naar 2 andere hormonen door enzymen
je hebt het 5ar enzym , dat zet testo om naar dht
en het aromatizatie enzym dat zet testo om naar oestrogeen

risico van te hoge testo is dan ook gyno , kijk maar naar bodybuilders
neem fina en train gerust je dht zal niet stijgen , als het kan zelfs dagelijk curcumin bijnemen, zou goed zijn voor inflammation , vetverbranding , gaat spierafbraak tegen , werkt anti-gyno (beperkt) ik zou niet weten waarom dit niet bij je training/fina te gebruiken eigentlijk... :cool:

Ryan R
21 maart 2010, 17:19
ik kreeg altijd een erectie tijdens het gewichtheffen, dat verklaart alles... :(


:d

Ryan R
21 maart 2010, 17:21
Heb je zo'n minderwaardigheidscomplex dat je je eigen en anderen daar steeds van moet overtuigen. ;)


Jouw posts spreken boekdelen

Ambo
22 maart 2010, 16:13
Van de gewichtjes of de dames of heren naast je?

Van sommige niet uit de kluiten gewassen dames... :P

Ambo
22 maart 2010, 16:16
allemaal ambo zijn schuld natuurlijk :P die off topic hype
het viel me nu pas op... jij hebt 6000 posts staan ???

Maar we zijn wel tot de conclusie gekomen dat hoe meer erecties je hebt, hoe groter de kans op kaalheid is... ;)

darioo
23 september 2010, 03:20
Ik ben op min 18e begonnen met krachttraining, voor die tijd was ik echt een magere lange slungel, je kon me ribben tellen zeg maar.. toen ben ik gelijk goed begonnen met trainen voedingssupplementen en heb mezelf vol zitten proppen elke dag.. voor deze tijd geen enkele verschijnsel van AGA gehad, het begon op me 19e/20e, toen ik dus een compleet andere lichaamsbouw had gekregen en aardig gespierd was..

ik zit er dus aan te denken om een half jaar te stoppen met krachttraining om te kijken wat het doet met mn haar. als mijn AGA hier door is getriggerd, dan had ik graag dat dunne scharminkeltje willen blijven met een bos haar!

Kniekous
23 september 2010, 13:59
Verband tussen gedegen, niet overdreven krachttraining en haarverlies is er helemaal niet. Van normale (niet overdreven) training gaat je DHT amper omhoog.

at je haaruitval had op je 19e 20e is logisch, zoals je op dit forum ziet begint het vaak op die leeftijd.

AnthonieH
23 september 2010, 14:38
Verband tussen gedegen, niet overdreven krachttraining en haarverlies is er helemaal niet. Van normale (niet overdreven) training gaat je DHT amper omhoog.

at je haaruitval had op je 19e 20e is logisch, zoals je op dit forum ziet begint het vaak op die leeftijd.DHT-gevoeligheid is ook erfelijk ingegeven. Mensen van wie de haren niet gevoelig zijn, die kunnen steroïden spuiten tot ze lichtgevendgroen plassen, maar hun haren vallen er niet door uit. Als je gevoelig bent, dan kan het het proces misschien wel versnellen, maar het is niet de oorzaak.

Ik weet niet wat voor supplementen Darioo gebruikt, maar ik schat ook de kans dat hij kaalt omdat hij 20 is veel groter in dan dat hij kaalt omdat er iets in zijn middeltjes zit.

Kniekous
23 september 2010, 17:42
Echte steroiden zijn over het algemeen wel in staat AGA te kickstarten of vooral te versnellen.

Gewoon een beetje trainen zorgt niet voor veel hogere DHT waarden. Sterker nog er zijn wel onderzoeken te vinden die zeggen dat gematigd gewichtheffen en cardio training DHT verlagen.

jord-y
23 september 2010, 21:42
Gewoon een monnik worden en jezelf opsluiten:cool:.
Geen sex en geen krachttraining de rest van je leven zie resultaat en weelderige bos met haar.

darioo
23 september 2010, 22:01
ik gebruikte wheypoeder eiwitshakes.. ik probeer erachter te komen wat het nou psies is, want over het algemeen zijn mannen met veel testosteron veel sneller de dupe dan iemand als ik: fijn gezicht (babyface), nauwelijks baardgroei, geen borsthaar, zwakke kaaklijn, weinig zweet etc etc

Fallen Dreams
24 september 2010, 15:12
Wheypoeder is in meeste gevallen zelfs goed voor je haar lijkt me. Zitten vaak veel mineralen / vitaminen in die je niet zo snel vind in normale voeding. Moet je wel uitkijken dat het geen anabolen zijn natuurlijk :D maar amoniozuren zijn super goed voor je haar.

wax
26 september 2010, 16:11
Als je eens kijkt op afbeeldingen bij google:

http://www.google.nl/images?q=bodybuilding&biw=1280&bih=685

Zie ik bijna alleen maar mannen met een haarlijn van een 10 jarige....
Volgens mij is er nauwelijks verband tussen kracht training.. tenzij je aan de anabolen gaat of iets.

Maar zoals AnthonieH al zei.. het gaat om de gevoeligheid voor DHT die je meegekregen hebt van je ouders...