PDA

View Full Version : cortisone spuiten


manja.a
16 april 2010, 15:45
Wat voor een ervaring hebben jullie met cortisone spuiten? Doen ze bij jullie ook maar 1 spuitje in de 6 weken? Bij mij begint het nu wel te groeien op die plekken maar zo duurt de behandeling jaren! Heeft er iemand ook ervaring of het blijvend was of viel het na een tijd toch weer uit. Bedankt alvast, Manja.

manja.a
21 april 2010, 17:28
anyone? Wat krijg je toch weinig respons op deze site....:crybaby:

Hanna
21 april 2010, 17:54
Tja, helaas...
Misschien zitten de areata-lotgenoten allemaal op www.aapv.nl (http://www.aapv.nl)

penake
23 april 2010, 00:50
Hoi, ja, ik heb ervaring met cortisone-spuiten! Heb ze maandenlang gekregen in de kale plekken die ik had. Maar moet wel zeggen, dat toen ik ze kreeg, de plekken redelijk beperkt waren. Kreeg het ingespoten in elke plek, elke keer als ik naar de dermatoloog ging, dus niet één plek per keer en ook niet om de 6 weken, maar wel elke 3-4 weken. Bij mij zetten de plekken zich door en op de duur had ik er zoveel, dat het gewoon geen zin maar had. De plekken werden ingespoten, maar ik kreeg dan een paar dagen later alweer een nieuwe plek ernaast, dus ben ik er op een gegeven moment mee opgehouden. Denk dat die spuiten enkel zin hebben, als je kale plekken beperkt in aantal zijn en stabiel blijven!
Succes ermee in ieder geval! Groeten, Penake

manja.a
23 april 2010, 08:51
Bedankt voor je reaktie penkake, ik krijg het steeds op een andere plek ingespoten. Ik heb geen last van meerdere kale plekken. Ik had er slechts een die is uitgegroeit tot meer dan 50% van mijn hoofd. Links is al mijn haar verloren. Mag ik vragen of de behandelde plekken ook weer zijn uitgevallen? Bedankt groetjes Manja

penake
23 april 2010, 20:59
ja, maar het heeft toch bijna geen zin, zo'n reusachtige plek in te spuiten...
Ik ben dus op de duur gestopt met die cortisonespuiten en heb me dan met methotrexaat laten behandelen. Daar ben ik nu ook mee gestopt en toen er weer kale plekken kwamen, ben ik begonnen met diphencyprone... Daar ben ik dus nu sinds een paar maanden mee bezig!

manja.a
24 april 2010, 18:29
ja, maar het heeft toch bijna geen zin, zo'n reusachtige plek in te spuiten...
Ik ben dus op de duur gestopt met die cortisonespuiten en heb me dan met methotrexaat laten behandelen. Daar ben ik nu ook mee gestopt en toen er weer kale plekken kwamen, ben ik begonnen met diphencyprone... Daar ben ik dus nu sinds een paar maanden mee bezig!

Das jammer! Naja elke dermatoloog denkt er anders over. Ik ga dit de volgende keer met haar bespreken. Bedankt voor je reaktie

nieuw
25 april 2010, 23:46
Ik heb vorig jaar ook deze spuiten gehad van de dermatoloog.
In de eerste grote kale plek hebben ze meerdere prikken gegeven en toen heb ik ook 6 weken moeten wachten tot de volgende behandeling.
OP dat moment wilde ze geen nieuwe zetten omdat ze het gewenste resultaat niet zagen. Maar op aandringen van mij hebben ze het wel gedaan. Helaas de volgende 6 weken daarop is het heel erg hard gegaan met mijn haaruitval en heeft de dermatoloog de behandeling stop gezet en gezegd dat hij niets meer voor me kon doen.
Maar dit wil niet zeggen dat het bij jou wel goede resulaten kan hebben!
Ik hoop het voor je!

Groetjes

ps: sorry voor de latere reactie