PDA

View Full Version : faillissement sharozan bv. h.o.d.n. theo zantman


marcel vermaat
25 januari 2004, 10:47
Beste haarwerkdragers van Nederland e.o.

Jullie weten zowat allemaal dat het bedrijf Sharozan bv. failliet is gegaan,en zoals sharon zantman verteld is dit te wijten aan mismanagemment.
Wat er precies gebeurd is met de haarwerkzaak Sharozan bv. handelend onder de naam theo zantman is het beste bekend bij de familie zantman,maar wij weten er ook nogal wat van,omdat wij veel klanten hebben gekregen, doordat zij de klanten niet hebben geinformeerd,wat er gaande was, hierdoor zijn de klanten gaan zoeken naar een firma die het zelfde kan en waar ze direkt konden komen om geholpen te worden.

De verhalen die de klanten vertelden waren betreurenswaardig,
er waren mensen die er wissel-,reparatie haarwerken hadden liggen( +/- 600 ), zelfs waren er vele klanten die een nieuw haarwerk hadden gekocht en aanbetalingen hadden gedaan, dit geld waren de mensen gewoon kwijt, dit tot wel het gehele bedrag!!,( vaak tussen de € 300,= tot wel €1695,=)
Vele zouden deze haarwerken nog steeds niet hebben terug gehad, als wij niet voor deze mensen in de bres zouden zijn gesprongen.

Wij hebben vernomen dat vele honderden klanten de curator belden om te vragen hoe en wat verder, maar helaas de curator is geen haarwerker,en kon de haarwerken niet uitzoeken, dus wij hebben voor deze mensen bemiddeld
om de haarwerken weer terug te bezorgen,voor zo goed en zo kwaad het ging,want de haarwerken zaten al in vuilniszakken, (dit omdat de zaken in Rotterdam en Groningen leeg moesten worden gemaakt om verdere zakelijke kosten,huurschulden e.d. te voorkomen).

Als u weet dat we er +/- 300 uren meebezig zijn geweest om de haarwerken te wassen, uit te zoeken en in te orde maken, zodat we ze weer konden tonen aan de eigenaars, dit was geen lekker en gemakkelijk werk, mede omdat de namen niet altijd in het haarwerk stonden.
Wij hadden ook een box waar de haarwerken in zaten waar we niet van wisten van wie het was, als er klanten kwamen die zeker wisten dat er nog een haarwerk bij moest zijn, mochten ze in een prive kamer kijken of hun haarwerk erbij zat.
Andere klanten zagen dit niet, omdat we voor iedere klant een aparte salon hebben.
Tevens hebben we alle ons bekende klanten van sharozan bv.aangeschreven om te laten weten hoe de vlag erbij stond.

Dit zelfs 2 keer ,omdat we in de eerste brief hadden geschreven dat theo zantman failliet was i.p.v. Sharozan bv. h.o.d.n. theo zantman op straffe van fikse claims hebben wij een tweede brief gestuurd, om verdere toestanden te voorkomen.

Dat ze geen klantenlijst hadden zo ze zegt, vind ik vreemd, omdat al de mensen die wij hadden moeten aanschrijven ook tevens een brief hadden gekregen van shazaron bv. h.o.d.n. theo zantman, en klanten die bij ons kwamen dit dus ook tegen ons zeiden.Tevens weet ik geen adressen van klanten van een zaak als ik erniet bij betrokken ben geweest, laat staan dat ik ze kan onthouden.

Maar de reakties van de klanten waren zeer positief , omdat wij dit aandurfden om zo'n moeilijke klus op knappen, want negatieve/ kwade/gedupeerde klanten van een ander bedrijf overnemen is niet de prettigste kennismaking.
En begrip en dankbaarheid is dan ook weleens ver te zoeken van sommige klanten.Ze dachten dat wij verantwoordelijk waren voor de fouten van anderen,i.p.v. dankbaarheid dat we hun haarwerk alsnog gered hadden door betaling van flinke bedragen.

Wij vroegen aan de klanten die alleen hun haarwerk op kwamen halen een tegemoetkoming in de kosten van €100,= of de gemaakte kosten van de reparatie,als de mensen klant werden /worden bij ons betalen ze niets.de prijs is tevens gebaseerd op onderstaande kosten en de 300 uren die we ervoor gewerkt hebben.

De kosten die dit meegebracht heeft waren niet voor de poes.
betalen telefoonrekeningen € 7500,= om voor de klanten bereikbaar te blijven.
Afbreken en leeghalen van de inventaris en schoonmaken van de zaken, zodat ze weer door de eigenaar verhuurd konden worden: 24 mandagen en 4 dagen een verhuiswagen huren,€ 4900,=
2 keer brieven versturen + kosten advokaat om de tweede brief te controleren of ik de tekst in al de brieven wel veranderd had :€6250,=
Betalen overname som.
Tevens veel tijd geinvesteerd om de klanten te ontvangen om de uitgezochte haarwerken terug te bezorgen, waardoor de mensen weer vertrouwen kregen dat er ook een haarwerker is die iets opknapt van een ander,uit goodwill om zo ook klanten te behouden voor de zaak Haarhoeve vermaat.

Tevens de vragen beantwoorden en het verhaal vertellen wat er precies gebeurd was ,hierdoor hebben wij weer zeer veel positieve klanten gemaakt.

Ik vertrouw erop dat ik nu wat meer duidelijkheid heb gegeven in
de gang van zaken bij de overname door de Haarhoeve

En als een van jullie nog vragen heeft bel me, we hebben nog steeds haarwerken liggen die nog niet opgehaald zijn.zowel in onze zaak in Groningen als in Halsteren
0164-255000
050-3121588 /050 3121684
of e-mail
www.haarhoeve.nl
info@haarhoeve.nl

Vriendelijke groeten Marcel Vermaat