PDA

View Full Version : Toppik op hoofdhuid vastlijmen?


theo sluis
24 mei 2010, 11:40
Ik lees op dit forum over Toppik. Het nadeel van Toppik schijnt vooral te zijn dat het uit het haar kan vallen. Zou het mogelijk zijn om Toppik op de schedel te plakken met huidlijm? Dus met lijm waarmee ook toupets op de hoofdhuid worden vastgelijmd?

Ambo
24 mei 2010, 12:40
Ik lees op dit forum over Toppik. Het nadeel van Toppik schijnt vooral te zijn dat het uit het haar kan vallen. Zou het mogelijk zijn om Toppik op de schedel te plakken met huidlijm? Dus met lijm waarmee ook toupets op de hoofdhuid worden vastgelijmd?

Ik vrees dat dat niet het resultaat zal geven wat je voor ogen hebt...

Ik vraag me ook af of die lijm onzichtbaar is.

Hanna
24 mei 2010, 14:01
Het is helemaal niet de bedoeling om Toppik op de hoofdhuid aan te brengen. Bovendien ziet dat er vreselijk uit, alsof je schedel overgespoten is.
Je strooit gewoon een beetje op de kalende plek, wrijft het door je haren, bekijkt het resultaat, strooit desnoods nog een beetje, krabt zachtjes met een kam de overtollige Toppik van de huid weg, en fixeert daarna alles met een beetje haarlak.

theo sluis
24 mei 2010, 14:05
Het is helemaal niet de bedoeling om Toppik op de hoofdhuid aan te brengen. Bovendien ziet dat er vreselijk uit, alsof je schedel overgespoten is.
Je strooit gewoon een beetje op de kalende plek, wrijft het door je haren, bekijkt het resultaat, strooit desnoods nog een beetje, krabt zachtjes met een kam de overtollige Toppik van de huid weg, en fixeert daarna alles met een beetje haarlak.Toppik is dus volgens jouw niet geschikt voor een kalende plek bij mannen waarop de meeste haren verdwenen zijn?

Hanna
24 mei 2010, 14:13
Als de kale plek te groot is, dan zijn middelen als Toppik, Fullmore, Volluma, etc. inderdaad niet geschikt voor degenen die een mooi natuurgetrouw effect willen bereiken; hoogstens tijdelijk, in de hoop dat minoxidil-lotion snel nieuwe haren zal laten groeien op de kalende plek.
Anders zit er niets anders op dan kiezen voor een haarwerkje of haartransplantatie.

annabel72
24 mei 2010, 14:19
Ja ik vind het net zoals hanna het zegt.
Als je haar dun zijn en je strooit om de onderliggende hoofdhuid te camoufleren, werkt het goed. Maar als het haar echt weg is, lijkt het heel onnatuurlijk. Alsof je je huid hebt zitten te verven, heel lelijk, surtout als de zon erop schijnt.

theo sluis
24 mei 2010, 14:22
Als de kale plek te groot is, dan zijn middelen als Toppik, Fullmore, Volluma, etc. inderdaad niet geschikt voor degenen die een mooi natuurgetrouw effect willen bereiken; hoogstens tijdelijk, in de hoop dat minoxidil-lotion snel nieuwe haren zal laten groeien op de kalende plek.
Anders zit er niets anders op dan kiezen voor een haarwerkje of haartransplantatie.Vanaf welke diameter vind je een kalende plek te groot om te behandelen met een product zoals Toppik? Daarmee bedoel ik als op die plek het merendeel van de hoofdharen verdwenen is en er rondom nog wel goede haargroei is bij een man.

Hanna
24 mei 2010, 14:54
Moeilijk te zeggen, want het is er van afhankelijk hoeveel haren nog op de kalende plek aanwezig zijn. Bij 3 haren op een kalende plek van 2 cm diameter, zal 't geen succes worden.