PDA

View Full Version : Welke vloeibare zelfbruiner is goedkoop?


theo sluis
24 mei 2010, 20:25
Welk merk zelfbruiner geeft een sterke bruining en is toch relatief goedkoop? Dat kan bijvoorbeeld een zelfbruinende crème zijn of een lotion.

Kale plekken in donker haar vallen minder op als je je hoofdhuid daaronder bruin maakt met een zelfbruinende crème met dihydroxyaceton (DHA). Dat is veilig en watervast. Het moet wel een aantal uur intrekken en daarna moet je het deel dat niet is ingetrokken afspoelen. Je kunt eventueel ook een heel goedkope zelfbruiner kopen en die heel dik opsmeren denk ik.

Georgie
26 mei 2010, 10:52
Hema en Kruidvat komen prima uit de testen. Het is niet de bedoeling dat je het zo dik opbrengt, dat er na twee uur nog crème op het hoofd ligt.
Vrijwel alle zelfbruiners bevatten DHA.

Het heeft niets te maken met 'watervast' of 'intrekken': de DHA gaat een reactie aan met de huidcellen, die daardoor donker kleuren.

theo sluis
26 mei 2010, 11:34
Hema en Kruidvat komen prima uit de testen. Het is niet de bedoeling dat je het zo dik opbrengt, dat er na twee uur nog crème op het hoofd ligt.
Vrijwel alle zelfbruiners bevatten DHA.Bedankt. Welke tests bedoel je precies? En welke betaalbare zelfbruiner geeft al na één keer aanbrengen een sterke bruining?

Hanna
26 mei 2010, 11:37
Na één keer dun en vooral gelijkmatig aanbrengen, zul je inderdaad zien dat de huid al bruiner is geworden. Na het aanbrengen wel goed je handen wassen.

Georgie
22 juni 2010, 18:01
Bedankt. Welke tests bedoel je precies? En welke betaalbare zelfbruiner geeft al na één keer aanbrengen een sterke bruining?

Van de Consumentenbond en Kassa.

theo sluis
23 juli 2011, 18:10
Wat zijn nu de zelfbruiners die het sterkst werken en die dus de hoogste concentratie DHA hebben?

lenora
24 juli 2011, 18:20
Ik heb zelf geen ervaring met dit merk zelfbruiners; maar op internet kom ik regelmatig mensen tegen die helemaal lyrisch zijn over de producten van Sun Laboratories. Prijzig is het wel een beetje, maarja als het goed werkt;) Op youtube zijn wel wat filmpjes te vinden van mensen die deze producten uit hebben geprobeerd met de resultaten. Succes ermee!

theo sluis
29 oktober 2011, 19:38
Ik heb zelf geen ervaring met dit merk zelfbruiners; maar op internet kom ik regelmatig mensen tegen die helemaal lyrisch zijn over de producten van Sun Laboratories. Prijzig is het wel een beetje, maarja als het goed werkt;) Op youtube zijn wel wat filmpjes te vinden van mensen die deze producten uit hebben geprobeerd met de resultaten. Succes ermee!Dank je. Wie heeft nog meer informatie over zelfbruiners die een donker resultaat geven?

AnthonieH
29 oktober 2011, 22:40
Dank je. Wie heeft nog meer informatie over zelfbruiners die een donker resultaat geven?Zelf slik ik betacaroteenpillen. Goedekope, van Etos. 15mg pillen. Ze schrijven er 1 per dag voor, maar ik slik er 2. Je krijgt een bruinere basis en als je in de zon komt (of onder de zonnebank), dan bruin je veel sneller. Ik ben ondanks mijn blonde haar het hele jaar door de bruinste onder de autochtonen in de fitness ;)

Mmm, zag net de titel pas, vloeibare zelfbruiners. Ik laat het toch maar staan, ter leringhe ende vermaeck.

lenora
29 oktober 2011, 23:20
Toevallig heb ik de laatste 3 maanden behoorlijk wat zelfbruiners uitgetest. (wel op mijn lijf niet in mijn gezicht)

Alle merken doekjes slechte ervaring mee! Op de een of andere manier altijd strepen en de kleur trekt lelijk weg.

Twee merken ben ik wel over te spreken, namelijk Dove Summer Glow Lotion (goedkoop!) en Chanel Soleil Identité (duur). Bij alletwee deze producten heb je een versie voor de lichte/normale huid en de normale/donkere huid. Ik ben van mezelf behoorlijk licht van huid, maar kan gewoon de versie voor normale/donkere huid gebruiken zonder problemen. Qua resultaat vind ik Chanel iets beter, ook vanwege de manier van 'slijten'. Bij Dove (als je niet goed gesmeerd heb) heb je kans dat de bruine kleur vlekkerig vervaagd, bij Chanel verdwijnt de kleur geleidelijker. Zolang je alles netjes uitsmeerd en vooral niet een te dikke laag is Dove een prima manier om goedkoop de huid bruiner te krijgen:)

Hanna
29 oktober 2011, 23:36
Mijn partner heeft vroeger zelfbruiners gebruikt met ogenschijnlijk groot succes... totdat we ontdekten dat de kleur onder TL-licht groenig bleek te zijn...

:eek::o

lenora
30 oktober 2011, 11:10
Haha Hanna wat erg! Een verandering tot Hulk onder tl-licht klinkt niet erg aantrekkelijk;) Is dit bij bepaalde merken zelfbruiners of gewoon in zijn algemeenheid?

Hanna
30 oktober 2011, 11:35
Of dat voor alle zelfbruiners geldt, weet ik niet, maar 't lijkt me wel verstandig om uit te testen voordat je je in het openbaar vertoont.

afroindo
3 november 2011, 20:20
Wat ben ik blij dit topic gevonden te hebben. Ik heb altijd Couvre gebruikt wat een creme is die mijn hoofdhuid donker maakt. Dit werkte zo fijn omdat dit er pas uitging bij zeer intensief shampoo gebruik.

Omdat ik momenteel meer shampoo (3x in de week) en elke morgen minoxidil op de hoofdhuid aanbreng was Couvre niet meer handig voor mij. Maar nu ik lees dat ik dmv zelfbruiners ook ongeveer eenzelfde effect kan creeren klinkt me als muziek in de oren. Ik merk zelf ook op dat mijn hoofdhuid echt spierwit is (waarschijnlijk mede door jarenlang camouflagetechniek). Ik ga morgen meteen een flinke fles aanschaffen en de boel goed ondersmeren! Thanks topicstarter!

lenora
3 november 2011, 23:19
Als je huid echt spierwit is kun je het beter opbouwen met steeds een klein beetje zelfbruiner ipv gelijk een dikke laag;) Mocht de kleur niet goed uitpakken (sommige zelfbruiners kunnen enorm oranje uitslaan op bepaalde huidtypes) dan loop je iig niet rond met een knal oranje hoofd:P

Hanna
4 november 2011, 02:04
Ik denk dat Afroindo met 3 x per week Revita en 2 x per dag Rogaine Foam snel het laagje zelfbruinspul er weer af heeft gepoetst.

Misschien toch maar beter een hoogtezon kopen.
Als Afro-Indo hoef je daar vast niet lang onder te zitten. :)

afroindo
4 november 2011, 07:45
Ik denk dat Afroindo met 3 x per week Revita en 2 x per dag Rogaine Foam snel het laagje zelfbruinspul er weer af heeft gepoetst.

Misschien toch maar beter een hoogtezon kopen.
Als Afro-Indo hoef je daar vast niet lang onder te zitten. :)


Haha Hanna toen ik gisteren in bed lag dacht ik er idd nog aan dat een zelfbruiner ook zal vervagen met mijn regime. Maar toch bedankt voor de tip anders had al dat gesmeer me natuurlijk weer een flinke duit hebben gekost.

Als ik hoogtezon even Wikipedia zie ik dit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoogtezon . Ik weet dat mijn ouders ooit eens een gezichtsbruiner van Philips hebben aangeschaft. Best een redelijk modern ding. Zou ik hiermee hetzelfde resultaat kunnen boeken?

Hanna
4 november 2011, 12:33
Ik weet dat mijn ouders ooit eens een gezichtsbruiner van Philips hebben aangeschaft. Best een redelijk modern ding. Zou ik hiermee hetzelfde resultaat kunnen boeken?
Ja, dat moet lukken.

theo sluis
12 november 2011, 17:04
Haha Hanna toen ik gisteren in bed lag dacht ik er idd nog aan dat een zelfbruiner ook zal vervagen met mijn regime.Zelfbruiner met DHA blijft een dag of vijf zitten en dan vervaagt het en moet je het opnieuw aanbrengen. Maar ik denk niet dat het sneller vervaagt door gebruik van medicinale crèmes of lotions, want de kleuring gebeurt in de huid en niet erop.

theo sluis
12 november 2011, 17:08
Mijn partner heeft vroeger zelfbruiners gebruikt met ogenschijnlijk groot succes... totdat we ontdekten dat de kleur onder TL-licht groenig bleek te zijn... :eek::oVeel mensen gebruiken zelfbruiner met DHA en ik heb daarover nog nooit gehoord van een groene kleur onder tl-licht. En ik heb dat ook nooit gezien, dus misschien was het geen DHA, wat je vriend gebruikte, of heeft je vriend een speciale huid. DHA kan wel onprettig ruiken.

theo sluis
12 november 2011, 17:13
Na één keer dun en vooral gelijkmatig aanbrengen, zul je inderdaad zien dat de huid al bruiner is geworden. Na het aanbrengen wel goed je handen wassen.Liever nog rubber handschoenen gebruiken.

theo sluis
12 november 2011, 17:16
Als ik hoogtezon even Wikipedia zie ik dit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoogtezon . Ik weet dat mijn ouders ooit eens een gezichtsbruiner van Philips hebben aangeschaft. Best een redelijk modern ding. Zou ik hiermee hetzelfde resultaat kunnen boeken?Met mate is de hoogtezon wel bruikbaar. Maar je moet daarbij altijd een speciaal hoogtezon-brilletje gebruiken. Heel erg vaak onder de hoogtezon gaan heeft bepaalde risico's.

Hanna
12 november 2011, 17:24
Zelfbruiner met DHA blijft een dag of vijf zitten en dan vervaagt het en moet je het opnieuw aanbrengen. Maar ik denk niet dat het sneller vervaagt door gebruik van medicinale crèmes of lotions, want de kleuring gebeurt in de huid en niet erop.

Zelfbruiner kleurt slechts het buitenste laagje van de opperhuid welke voortdurend door het lichaam wordt vervangen. Het vervaagt dus niet, maar schilfert gewoon af en je kunt 't eraf boenen onder de douche.

theo sluis
12 november 2011, 17:31
Zelfbruiner kleurt slechts het buitenste laagje van de opperhuid welke voortdurend door het lichaam wordt vervangen. Het vervaagt dus niet, maar schilfert gewoon af en je kunt 't eraf boenen onder de douche.Het bruin verdwijnt inderdaad telkens met de vernieuwing van het buitenste huidlaagje.

Als je de huid schrobbend wast met warm water en zeep, dan afspoelt en dan DHA aanbrengt en uren laat intrekken, dan kun je het bruine laagje er pas na een dag of vijf af schrobben.

Hanna
12 november 2011, 17:33
Met mate is de hoogtezon wel bruikbaar. Maar je moet daarbij altijd een speciaal hoogtezon-brilletje gebruiken. Heel erg vaak onder de hoogtezon gaan heeft bepaalde risico's.

Dat klopt: niet te vaak en niet te lang en met een hoogtezon-brilletje, want een hoogtezon filtert geen UV-B stralen zoals een gezichtsbruiner of zonnebank, maar UV-B schijn je wel nodig te hebben voor aanmaak van vitamine D.

theo sluis
12 november 2011, 17:35
Dat klopt: niet te vaak en niet te lang en met een hoogtezon-brilletje, want een hoogtezon filtert geen UV-B stralen zoals een gezichtsbruiner of zonnebank, maar UV-B schijn je wel nodig te hebben voor aanmaak van vitamine D.Bij alle UV-apparatuur is een UV-brilletje nodig.

simone71
24 februari 2012, 16:06
je kunt beter Fullmore kopen een spray in kleur
goede camouflage