PDA

View Full Version : Blowen,fitness invloed op haar?


gebruiker68
19 juli 2010, 01:48
Heeft blowen of fitnessen invloed op je haar zodat ze gaan uitvallen of iets dergelijks?

AnthonieH
19 juli 2010, 06:43
Heeft blowen of fitnessen invloed op je haar zodat ze gaan uitvallen of iets dergelijks?Zaken die slecht zijn voor je lichaam zijn vaak ook slecht voor je haar.

Ik geloof niet dat je haren nou van blowen zullen uitvallen. Blowen is iets voor domme jongens die net de pubertijd achter de rug hebben ... net de tijd dat ook vaak de eerste kleine stapjes op het pad van kaler worden gezet.

Fitness hoeft ook geen invloed te hebben, tenzij je er allemaal middelen bij gebruikt misschien.

Overigens, als het gaat om erfelijke mannelijke kaalheid (AGA), dan ben ik van mening dat 'goede' zaken het proces misschien wat kunnen vertragen en 'slechte' zaken het iets kunnen versnellen, maar als je het over een mensenleven bekijkt, dan zal het niet veel verschil maken.

0416Dr
19 juli 2010, 08:32
Blowen is iets voor domme jongens die net de pubertijd achter de rug hebben ...

waaauwww, wat een arrogantie zeg. Het zegt behoorlijk iets over je eigen intelligentie als je zo praat AnthonieH. Ik heb de HBO afgerond en na 6 jaar werk ik nu als een med. process manager......en dat terwijl ik zo nu en dan blow (vanaf mn 16de).

Jij bent zeker slim omdat je niet blowt? Ik snap je beredenering niet.



Ik denk eerder dat blowen kan zorgen voor minder haaruitval als het stressgerelateerd is....je wordt er immers wel rustig van. Daarentegen is roken wel slecht voor je haren.

AnthonieH
19 juli 2010, 08:48
waaauwww, wat een arrogantie zeg. Het zegt behoorlijk iets over je eigen intelligentie als je zo praat AnthonieH. Ik heb de HBO afgerond en na 6 jaar werk ik nu als een med. process manager......en dat terwijl ik zo nu en dan blow (vanaf mn 16de).

Jij bent zeker slim omdat je niet blowt? Ik snap je beredenering niet.Het is een discussie apart, maar het is gewoon een persoonlijke mening. Ik vind (met mijn universitaire graad ... ik scherm daar met grote terughoudendheid mee) verslavende gewoonten die rommelen met je geestgesteldheid of die je gezondheid ondermijnen gewoon dom. Daar schaar ik ook alcohol en sigaretten onder. En mijn eigen cola-verslaving.

Overigens heeft 'dom' niks met intelligentie te maken. Ik vind het dus nogal dom dat een intelligent iemand als jij met zo'n opmerking komt.

Ook intelligente mensen kunnen domme dingen doen en ik vind blowen niet bijster slim.

gebruiker68
19 juli 2010, 11:29
Ik draai soms 3 jointjes op een dag. maar daarnaast gebruikte ik ook creatine tijdens krachttraining. Aangezien dat ik daar maagklachten van kreeg ben ik ermee gestopt. Ik heb nou een andere probleem ik wil ook met blowen stoppen elke keer als mijn vriend tegen me zegt van kom we gaan eentje draaien durf ik geen nee te zeggen. Wie weet een tip om dat af te leren? Ik wil dat hij ook niet blowt. Er ontstaat ook meestal discussie tussen ons en dat dreigt wie er kan winnen.

Georgie
19 juli 2010, 11:29
Ik heb een behoorlijk IQ (mag lid worden van Mensa), maar heel lang gerookt. Vroeger ook wel geblowd. Ook dom.
Dat soort domheid heeft niets met intelligentie te maken.

AnthonieH
19 juli 2010, 14:40
Ik heb een behoorlijk IQ (mag lid worden van Mensa), maar heel lang gerookt. Vroeger ook wel geblowd. Ook dom.
Dat soort domheid heeft niets met intelligentie te maken.Grappig, ik heb net die thuistest op hun site gedaan (ik vond hem redelijk simpel en had er 16 minuten voor nodig). Maar ik krijg geen uitslag te zien, alleen de mededeling dat ik volgens deze test boven de 98% percentiel val en dus mogelijk in aanmerking kom voor lidmaatschap als ik op de Mensa-eindtest (€42,50) ook slaag.

Ik ben een tikje wantrouwend nu, zou iedereen die uitslag voor deze online-test krijgen en heb ik net 16 minuten voor jandoedel zitten dubben over keuzes? :)

Ik begrijp dat je in een behoorlijk lastige situatie zit, Gebruiker68. Verslaafden stoppen niet met hun verslaving als ze zelf niet beseffen dat dat waarschijnlijk het verstandigst zou zijn. Je vriend is kennelijk nog niet in dat stadium. Hij is ook verslaafd, dus is het in zijn belang dat zoveel mogelijk anderen in zijn omgeving ook verslaafd blijven. Hoe meer mensen het doen, hoe minder lijkt het op een verslaving en hoe minder 'noodzakelijk' is het om ermee te stoppen.

Door te willen stoppen ben je een grotere bedreiging voor hem dan een buitenstaander die uitlegt hoe slecht het op termijn is voor je gezondheid. Overloper die je bent! Misschien moet je hem duidelijk zien te maken dat hij dat niet als zodanig moet zien, dat je stopt om jezelf en dat het je niet uitmaakt dat hij gewoon door gaat met blowen.

AnthonieH
19 juli 2010, 14:51
Ik ben een tikje wantrouwend nu, zou iedereen die uitslag voor deze online-test krijgen en heb ik net 16 minuten voor jandoedel zitten dubben over keuzes? :)Mmm, net even expres veel fouten zitten maken en nu krijg ik de mededeling dat de test pas na ongeveer een dag pas weer voor mij wordt vrijgegeven omdat ze op basis van mijn score toch echt geen betrouwbaar advies kunnen geven ... maar ja, ik moet nu een IQ van 10 hebben gescoord, tenzij puur bij toeval antwoorden die ik als totaal en overduidelijk fout zag toch goed bleken te zijn ... of zouden ze er van uit gaan dat middelmatig slimme mensen deze strategie zouden proberen om hun gevoel van wantrouwen te overwinnen om alsnog toch die test van €42,50 te ondergaan en te zakken?

Ik ben niet slim genoeg om -zonder te weten hoe hoog mijn score is- te kunnen bepalen of ik een serieuze kans maak of dat ik dalijk de kas spek van een elitair gezelschap, maar toch geen lid mag worden :(

Hanna
19 juli 2010, 15:42
Ieder mens heeft één of meerdere verslavingen. En de ene verslaving wordt meestal ingeruild tegen een andere. Eetverslaving, gokverslaving, sexverslaving, etc.etc.
Veel ex-rokers zijn nu baggervet of juist fanatieke gezondheidsverslaafden en hardcore vegetariërs.
Wie zal het langste leven met een fraaie haardos? God zal 't (misschien) weten.

0416Dr
19 juli 2010, 15:58
Het is een discussie apart, maar het is gewoon een persoonlijke mening. Ik vind (met mijn universitaire graad ... ik scherm daar met grote terughoudendheid mee) verslavende gewoonten die rommelen met je geestgesteldheid of die je gezondheid ondermijnen gewoon dom. Daar schaar ik ook alcohol en sigaretten onder. En mijn eigen cola-verslaving.

Overigens heeft 'dom' niks met intelligentie te maken. Ik vind het dus nogal dom dat een intelligent iemand als jij met zo'n opmerking komt.

Ook intelligente mensen kunnen domme dingen doen en ik vind blowen niet bijster slim.

Vandaar die arrogantie....als je dat nu gelijk had gezegd (dat je universitair geschoold bent) dan had ik niet eens gereageerd.

Als je nu had gezegd dat blowen niet goed voor je gezondheid is en dat onderbouwt (onverstandig, onverantwoord etc.) dan had ik ook niet gereageerd.

Ik reageer misschien aanvallend, maar het is niet leuk als een kennis van je terminaal was (inmiddels is hij overleden). Op moment hebben ze hem verteld dat hij beter wiet kon roken om de pijn te verzachten en zijn eetlust op gang te krijgen.

"Vanaf 1 september 2003 is in Nederland medicinaal gebruik toegestaan en is marihuana verkrijgbaar op doktersrecept bij een apotheek. Medicinale cannabis kan verlichting geven van klachten (bijvoorbeeld pijn) die zich voordoen bij onderstaande aandoeningen."

Ook het roken valt onder medicale cannabis, hoewel je rookt met een vaporizer valt dat nog onder blowen.

Dan is het gewoon jammer dat jij blowen voor domme mensen vindt. Maar goed, jouw mening + jouw arrogantie....en die vrijheid heb je. Voor mij ben jij dan iemand die alles over één kam scheert...ik beoordeel per individu en kijk dan of diegene nu echt dom is of niet.

Er is ook een verschil in: ik vind blowen dom of jouw quote "Blowen is iets voor domme jongens". Mijn inziens had je het toch anders moeten formuleren.

AnthonieH
19 juli 2010, 16:02
Ieder mens heeft één of meerdere verslavingen. En de ene verslaving wordt meestal ingeruild tegen een andere. Eetverslaving, gokverslaving, sexverslaving, etc.etc.
Veel ex-rokers zijn nu baggervet of juist fanatieke gezondheidsverslaafden en hardcore vegetariërs.
Wie zal het langste leven met een fraaie haardos? God zal 't (misschien) weten.Hanna, ik val je niet aan op je verslaving. Overigens vertoon je wel het klassieke gedrag van een verslaafde. Direct in de verdediging en gul met jij-bakken strooien. Afleidingsmanouvres om vooral niet te veel de hand in eigen boezem te hoeven steken. Het is de interne junk die de primaire reacties stuurt :)

Ik heb mijn eigen verslavingen en ik zie die als een zwakte van mezelf.

Maar dat ergens verslaafd aan zijn gewoon niet slim is, dat lijkt me toch een redelijk vaststaand feit. Dat geldt ook voor verslavingen die verder redelijk onschuldig (voor gezondheid, portemonnee en omgeving) lijken. Ik durf het woord dom te gebruiken, maar op z'n minst is een verslaving onhandig, omdat je altijd moet zorgen dat je aan die behoefte moet voldoen of anders met de stress zit dat je niet aan die behoefte kunt voldoen.

Kijk maar eens hoe chagerijnig verslaafden worden als je hun een fix onthoudt. Rokers zijn geen prettig gezelschap op een intercontinentale vlucht (kettingrokers zijn al een ramp op een vlucht naar Malaga). En echt hoor, mijn dag is grondig verpest als iemand een afspraak door mijn fitnessuurtje plant. En als ik twee dagen geen cola heb kunnen scoren, dan word ik kortaf en nurks.

Maar deze hele discussie is verder eigenlijk onnodig.

AnthonieH
19 juli 2010, 16:05
Vandaar die arrogantie....als je dat nu gelijk had gezegd (dat je universitair geschoold bent) dan had ik niet eens gereageerd.

Als je nu had gezegd dat blowen niet goed voor je gezondheid is en dat onderbouwt (onverstandig, onverantwoord etc.) dan had ik ook niet gereageerd.

Ik reageer misschien aanvallend, maar het is niet leuk als een kennis van je terminaal was (inmiddels is hij overleden). Op moment hebben ze hem verteld dat hij beter wiet kon roken om de pijn te verzachten en zijn eetlust op gang te krijgen.

"Vanaf 1 september 2003 is in Nederland medicinaal gebruik toegestaan en is marihuana verkrijgbaar op doktersrecept bij een apotheek. Medicinale cannabis kan verlichting geven van klachten (bijvoorbeeld pijn) die zich voordoen bij onderstaande aandoeningen."

Ook het roken valt onder medicale cannabis, hoewel je rookt met een vaporizer valt dat nog onder blowen.

Dan is het gewoon jammer dat jij blowen voor domme mensen vindt. Maar goed, jouw mening + jouw arrogantie....en die vrijheid heb je. Voor mij ben jij dan iemand die alles over één kam scheert...ik beoordeel per individu en kijk dan of diegene nu echt dom is of niet.

Er is ook een verschil in: ik vind blowen dom of jouw quote "Blowen is iets voor domme jongens". Mijn inziens had je het toch anders moeten formuleren.Mijn formulering is misschien onhandig. Ik vind verslavingen dom. En ik vind mensen met verslavingen op dat punt dus dom. Goed geformuleerd?

Ik weet ook niet of ik jou nu zo slim vind ... om aan te nemen dat cannabis gezond is omdat terminale patienten het tegen pijn mogen gebruiken ... waarom dan geen stralingstherapie voor het ontbijt? ;)

0416Dr
19 juli 2010, 16:05
Maar dat ergens verslaafd aan zijn gewoon niet slim is,


En dat is toch heel anders dan dat je zegt dat blowen voor domme mensen is ipv dat blowen niet slim is.


Je kwam bij mij echt over dat alle mensen die blowen zijn gewoon simpelweg dom. Ipv dat je zegt dat mensen die blowen maken een domme keuze......

Maar goed, we gaan erg offtopic denk ik.

0416Dr
19 juli 2010, 16:09
Mijn formulering is misschien onhandig. Ik vind verslavingen dom. En ik vind mensen met verslavingen op dat punt dus dom. Goed geformuleerd?

Ik weet ook niet of ik jou nu zo slim vind ... om aan te nemen dat cannabis gezond is omdat terminale patienten het tegen pijn mogen gebruiken ... waarom dan geen stralingstherapie voor het ontbijt? ;)

Ik heb ook niet gezegd dat het slim is of gezond is....de dokter gaf het aan. :S Ik neem aan dat je meestal de dingen van de dokter toch wel in acht neemt of?

Jij moet gewoon je gelijk krijgen....helaas is dat een slechte eigenschap van mensen die universitair geschoold zijn. Ze kunnen slecht tegen kritiek en iemand gelijk geven...(je begint ook met "misschien", daarmee toon je aan dat je mij eigenlijk geen gelijk wilt geven en bij je eigen standpunt blijft dat blowen voor domme mensen is).

Maar hierbij mijn mening: blowen is onverstandig en onverantwoord gezien het slecht voor je gezondheid is. Je kunt longkanker krijgen, wanneer je het met tabak mixt. Je wordt loom, waardoor je minder actief wordt en sociaal ga je er ook niet op vooruit.

Hanna
19 juli 2010, 16:17
Ik heb mijn eigen verslavingen en ik zie die als een zwakte van mezelf.

Het enige dat ik probeer te zeggen is, dat ieder van ons een verslaving heeft en niet moet doen alsof zijn/haar verslaving minder erg is dan die van een ander.

Mijn supergezonde hoogbejaarde vader die eeuwig liep te drammen over mijn roken en nu zelfs het electronisch roken verafschuwt, maar zelf een hele fles rode wijn per avond leeg drinkt in zijn eentje, zou pisnijdig worden als ik hem een verslaafde/alcoholist zou durven te noemen. :)

Georgie
19 juli 2010, 17:32
Grappig, ik heb net die thuistest op hun site gedaan (ik vond hem redelijk simpel en had er 16 minuten voor nodig). Maar ik krijg geen uitslag te zien, alleen de mededeling dat ik volgens deze test boven de 98% percentiel val en dus mogelijk in aanmerking kom voor lidmaatschap als ik op de Mensa-eindtest (€42,50) ook slaag.

Ik ben een tikje wantrouwend nu, zou iedereen die uitslag voor deze online-test krijgen en heb ik net 16 minuten voor jandoedel zitten dubben over keuzes? :)



't Is maar een indicatie. Ik ben vaker getest, en kwam meestal wel hoog uit. Maar met Mensa heb ik verder niet echt veel. Je moet eerst ter plaatse nog een 'echte test' doen. Die schijnt pittiger te zijn.

Georgie
19 juli 2010, 17:34
Ieder mens heeft één of meerdere verslavingen. En de ene verslaving wordt meestal ingeruild tegen een andere. Eetverslaving, gokverslaving, sexverslaving, etc.etc.
Veel ex-rokers zijn nu baggervet of juist fanatieke gezondheidsverslaafden en hardcore vegetariërs.
Wie zal het langste leven met een fraaie haardos? God zal 't (misschien) weten.

Ik heb geen verslavingen. Ik zal best een van de weinigen zijn. Sinds ik gestopt ben met roken ben ik helemaal 'clean'. Glas wijn af en toe, that's it. Maar dat kan ik ook heel goed laten staan. Niet iedereen over één kam scheren, graag.

Edit: nu gaan mij waarschijnlijk allemaal rare verslavingen worden toegedicht. Ben heel benieuwd, Hanna!

Georgie
19 juli 2010, 17:35
Ik ben niet slim genoeg om -zonder te weten hoe hoog mijn score is- te kunnen bepalen of ik een serieuze kans maak of dat ik dalijk de kas spek van een elitair gezelschap, maar toch geen lid mag worden :(

Maar waarom zou je eigenlijk lid willen worden?

Hanna
19 juli 2010, 17:42
Glas wijn af en toe, that's it. Maar dat kan ik ook heel goed laten staan. Niet iedereen over één kam scheren, graag.

Dan zijn er wel andere dingen die je niet kunt nalaten.
Bijvoorbeeld voortdurend met je gezondheid bezig zijn en/of discussiëren. :P

Georgie
19 juli 2010, 17:48
Dan zijn er wel andere dingen die je niet kunt nalaten.
Bijvoorbeeld voortdurend met je gezondheid bezig zijn en/of discussiëren. :P

Ik zat er op te wachten. :D
Tja, ik kan me voorstellen dat je geneigd bent als je zelf verslaafd bent aan iets (zoals jij aan tabak), je graag iemand anders ook een verslaving toedicht.
Maar ik vind gezond eten en sporten en af en toe eens discussiëren geen verslaving.

Maar zoals Antonie al zegt:

Hanna, ik val je niet aan op je verslaving. Overigens vertoon je wel het klassieke gedrag van een verslaafde. Direct in de verdediging en gul met jij-bakken strooien. Afleidingsmanouvres om vooral niet te veel de hand in eigen boezem te hoeven steken. Het is de interne junk die de primaire reacties stuurt .

Hanna
19 juli 2010, 18:02
Ik zat er op te wachten. :D
Tja, ik kan me voorstellen dat je geneigd bent als je zelf verslaafd bent aan iets (zoals jij aan tabak), je graag iemand anders ook een verslaving toedicht.
Maar ik vind gezond eten en sporten en af en toe eens discussiëren geen verslaving.

Ik heb mijn nicotineverslaving al een flink eind teruggebracht door electronisch te dampen, maar bij mij moet mijn mond iets te doen hebben, hetzij praten tot een ander blaren op zijn oren krijgt, of eten tot ik moet kotsen, of electronisch dampen.
Erg veel bezig zijn met gezondheid en sporten, is wel degelijk een vorm van verslaving, ook al willen de betrokkenen -zoals bijna alle verslaafden- dat niet toegeven; ze zeggen zelfs daar een ander niet mee te storen, maar alle tijd en geld die men steekt in zichzelf, besteedt men niet aan een ander.

Georgie
19 juli 2010, 18:19
Ik heb mijn nicotineverslaving al een flink eind teruggebracht door electronisch te dampen, maar bij mij moet mijn mond iets te doen hebben, hetzij praten tot een ander blaren op zijn oren krijgt, of eten tot ik moet kotsen, of electronisch dampen.
Erg veel bezig zijn met gezondheid en sporten, is wel degelijk een vorm van verslaving, ook al willen de betrokkenen -zoals bijna alle verslaafden- dat niet toegeven; ze zeggen zelfs daar een ander niet mee te storen, maar alle tijd en geld die men steekt in zichzelf, besteedt men niet aan een ander.

Elke dag gemiddeld een half uur sporten, wat een ongelooflijke verslaving! Gezond eten... Oei, oei, oei! Hoe durf ik het hè, die tijd aan mezelf te besteden. En dan koop ik ook nog wel eens wat voor mezelf... 't Zal de ontkenningsfase wel zijn, denk ik, dat ik het allemaal niet besef. 't Vreemde is wel, dat ik als ik op reis ben zonder problemen niet sport. Raar hoor. Ik kan het zelfs gewoon laten.

Mijn man is net vier dagen op zee geweest, maar ik ga straks even vragen, of hij zich erg verwaarloosd voelt. Tenslotte gaat het allemaal van 'zijn' tijd af.:D Misschien nog even alle vrienden en kennissen bellen met dezelfde vraag... Zouden ze het geloven, als ik zeg, dat ik het echt nooit geweten heb, dat ik onbewust verslaafd was? Dat het me echt heel erg spijt, dat ik zomaar elke dag tijd aan sporten heb besteed, en niet aan hen? Wat ben ik blij dat me de ogen geopend zijn!

Misschien kunnen we hier nog wat nieuwe verslavingen bedenken.

Haarwerkverslaving?
Minoxidilverslaving?
Toiletverslaving? (er zijn mensen die heel vaak gaan, en die tijd gaat wel van de tijd af, die je aan anderen zou kunnen besteden, natuurlijk, om nog niet te te spreken van de kosten van toiletpapier:eek:)

Ontkennen helpt niet, forummers!

Nu weer on topic, graag.

Hanna
19 juli 2010, 18:25
On topic: nee, blowen is niet ongezond of slecht voor je haar. Het voorbeeld van Simon Vinkenoog hieromtrent heb ik al vaak aangehaald.

Hanna
19 juli 2010, 18:29
Ieder mens is verslaafd, sowieso verslaafd aan het leven.

Amen.

Georgie
19 juli 2010, 18:30
On topic: nee, blowen is niet ongezond of slecht voor je haar. Het voorbeeld van Simon Vinkenoog hieromtrent heb ik al vaak aangehaald.

Ik heb Simon Vinkenoog zelf een paar keer ontmoet, en hij was altijd behoorlijk de weg kwijt. Cannabis beïnvloedt het kortetermijngeheugen nogal. Daarnaast verhoogt het de hartslag, zodat het hart harder moet werken. En de afgifte van bepaalde stoffen in je hersenen wordt flink verstoord. Maakt verder niet uit: Simon had inderdaad een flinke bos haar!

Georgie
19 juli 2010, 18:33
Ieder mens is verslaafd, sowieso verslaafd aan het leven.

Amen.

Tuurlijk! Als er een ding is, waar je niet buiten kan...
Verzin er nog eens een paar.

Ik ga trouwens koken. Gezond natuurlijk. De pc gaat bij mij 's avonds lekker uit.

Ambo
19 juli 2010, 19:21
't Is maar een indicatie. Ik ben vaker getest, en kwam meestal wel hoog uit. Maar met Mensa heb ik verder niet echt veel. Je moet eerst ter plaatse nog een 'echte test' doen. Die schijnt pittiger te zijn.

Stelt weinig voor, ik heb die test in mijn twintiger jaren gedaan en uit die test kwam dat zelfs ik hoogbegaafd zou zijn... :confused:

Hanna
19 juli 2010, 19:24
Ik heb Simon Vinkenoog zelf een paar keer ontmoet, en hij was altijd behoorlijk de weg kwijt. Cannabis beïnvloedt het kortetermijngeheugen nogal. Daarnaast verhoogt het de hartslag, zodat het hart harder moet werken. En de afgifte van bepaalde stoffen in je hersenen wordt flink verstoord. Maakt verder niet uit: Simon had inderdaad een flinke bos haar!

En Simon is er flink oud mee geworden, ouder dan mijn moeder die haar kortetermijngeheugen volledig kwijt was zonder ooit cannabis te hebben gebruikt.
Wat de goden voor je in petto hebben, kun je toch niet beïnvloeden, ook al maakt men zichzelf dat graag wijs.

Ambo
19 juli 2010, 19:26
Ik heb mijn nicotineverslaving al een flink eind teruggebracht door electronisch te dampen, maar bij mij moet mijn mond iets te doen hebben, hetzij praten tot een ander blaren op zijn oren krijgt, of eten tot ik moet kotsen, of electronisch dampen.

Jij doet je man pas iets tekort.... :P

Hanna
19 juli 2010, 19:26
Tuurlijk! Als er een ding is, waar je niet buiten kan...
Verzin er nog eens een paar.

Wie echt Mensa-niveau heeft, kan dat makkelijk zelf. :cool:

Ambo
19 juli 2010, 19:27
En Simon is er flink oud mee geworden, ouder dan mijn moeder die haar kortetermijngeheugen volledig kwijt was zonder ooit cannabis te hebben gebruikt.
Wat de goden voor je in petto hebben, kun je toch niet beïnvloeden, ook al maakt men zichzelf dat graag wijs.

Oh, dat is dat verhaal van iemands opa die honderd is geworden terwijl hij altijd een kettingroker is geweest, dus roken is niet slecht voor de mens... :confused:

Hanna
19 juli 2010, 19:28
Jij doet je man pas iets tekort.... :P

Ik heb niet uitvoerig alle details vermeld, want die verzin jij er normaliter zelf wel bij. :P

Ambo
19 juli 2010, 19:30
Ik heb niet uitvoerig alle details vermeld, want die verzin jij er normaliter zelf wel bij. :P

Goh, had niet gedacht dat je hier openlijk zou vertellen dat jij je man nog zo verwent... ;)

Hanna
19 juli 2010, 19:30
Oh, dat is dat verhaal van iemands opa die honderd is geworden terwijl hij altijd een kettingroker is geweest, dus roken is niet slecht voor de mens... :confused:

Het LEVEN is slecht voor de mens, je gaat eraan DOOD!

AnthonieH
19 juli 2010, 21:30
Ik heb ook niet gezegd dat het slim is of gezond is....de dokter gaf het aan. :S Ik neem aan dat je meestal de dingen van de dokter toch wel in acht neemt of?

Jij moet gewoon je gelijk krijgen....helaas is dat een slechte eigenschap van mensen die universitair geschoold zijn. Ze kunnen slecht tegen kritiek en iemand gelijk geven...(je begint ook met "misschien", daarmee toon je aan dat je mij eigenlijk geen gelijk wilt geven en bij je eigen standpunt blijft dat blowen voor domme mensen is).

Maar hierbij mijn mening: blowen is onverstandig en onverantwoord gezien het slecht voor je gezondheid is. Je kunt longkanker krijgen, wanneer je het met tabak mixt. Je wordt loom, waardoor je minder actief wordt en sociaal ga je er ook niet op vooruit.Je wordt wel persoonlijk, 0416Dr, met het toekennen van algemene eigenschappen van 'universitair geschoolden' aan mij. Onterecht ook, alsof je mensen serieus in groepen kan verdelen en kan verwachten dat je oordeel over de groep voor ieder individu geldt. Zo'n houding ligt aan de basis van racisme, discriminatie en meer lelijke zaken. Ik kan volgens mij beter tegen kritiek dan velen. Ik ben mijn eigen grootste criticus. Maar de kritiek moet wel enige grond hebben. En op een goede manier gebracht worden. En ja, ik wil graag gelijk krijgen als ik echt vind dat ik gelijk heb.

Ik wil er overigens op wijzen dat jij begon te zwaaien met je HBO-diploma om kennelijk te bewijzen dat blowen niet alleen iets is voor lager opgeleiden of zo. Die illusie heb ik nooit gehad. Hoog opgeleiden kunnen ongelofelijk domme dingen doen en soms ook heel domme dingen denken. Het zijn net mensen :)

En als we semantisch verder gaan, mijn 'misschien' leg je verkeerd uit. Mijn formulering was 'misschien' onhandig, in die zin dat niet iedereen kennelijk de definitie van dom deelt (i.h.c. jij). Voor jou is dom kennelijk een kwestie van IQ. Omdat je zelf waarschijnlijk een ruim bovengemiddeld IQ hebt, vind ik dat behoorlijk arrogant van je (om de bal maar weer even terug te kaatsen). Alsof jouw IQ je vrijwaart van de kwalificatie 'dom'. Want iedereen is bij tijd en wijle wel eens dom. En iemand die zich bloot stelt aan een serieuze verslaving kan ik niet anders dan dom vinden. Dus ja, toen je er aan begon was je een domme jongen.

Ik vind de discussie over verslavingen in het algemeen ook erg interessant, vooral omdat ik besef dat ik dus wel degelijk verslavingen heb. Het feit dat ik chagerijnig word als ik een fitnessles mis is niet normaal. Ik moet dus erkennen dat ik een soort sportverslaving heb. Ik weet het, er kunnen ergere verslavingen zijn, maar ik heb ook al eens gemerkt dat ik smoesjes verzon om eerder uit vergaderingen weg te kunnen om te gaan sporten. Het is dus feitelijk schadelijk gedrag. Ik moet er echt aan werken. En ik ga ook niet fel de verdediging in. Sporten kan verslavend zijn en het kan negatief voor je uitpakken. Maar ik ga ook niet direct verkondigen dat het ongezond is.

Mijn verslaving aan cola is een ander punt, al ben ik nu al 2 maanden aan het methadon-equivalent van cola ... de cola light. Wel de kick, maar niet de kilo's suiker. Voor mij kwam het keerpunt toen ik besefte wat een vreselijk slechte eter ik was. Door alle suiker uit de cola was mijn behoefte aan normaal, gezonder, voedsel heel klein.

En mijn allerdomste verslaving is natuurlijk mijn verslaving aan mijn oude uiterlijk. Mijn fixatie op het behoud van mijn haar. Daarvoor gebruik ik serieuze middelen en neem ik dus risico's met mijn gezondheid. Ik geef er geld aan uit dat ik vast aan veel betere doelen had kunnen besteden en ik stop er tijd en energie in waar ik ook andere doelen in mijn leven mee zou kunnen realiseren. Feitelijk breng ik met deze verslaving ook schade toe aan mezelf.

En dan schemert misschien toch mijn arrogantie door ... ik vind het goed van mezelf dat ik herken en erken dat ik verslavingen heb. Ik kan er nu in ieder geval aan werken. Het blijven ontkennen zie ik als dom, er niet mee kunnen stoppen zie ik als zwak. Ik vrees dus dat ik misschien niet dom, maar wel zwak ben ;)

En voor de rest hou ik er nu maar over op, Gebruiker68 heeft niks aan deze discussie.

hektor
19 juli 2010, 21:56
Heerlijk dit....:cool:! Trouwens haarweb is ook een verslaving voor mij :D.

gebruiker68
19 juli 2010, 23:49
Ik heb toen straks nog een hasj jointje gerookt met mijn vriend. Je voelt het elke keer anders dat is gewoon spannend om dat te voelen. Je bent dan nieuwschierig hoe je die dag hi gaat worden, daarom ben je er aan verslaafd. Maar mijn vriend die doet dat echt over de grens ik zie ook aan hem ogen dat hij bijna knock-out gaat, toch zegt hij laat mij doen wat ik wil doen. Ik heb dat zo vaak tegen hem gezegd (Niet te vaak doen dan komt de stront tevoorschijn).

AnthonieH
20 juli 2010, 08:44
Ik heb toen straks nog een hasj jointje gerookt met mijn vriend. Je voelt het elke keer anders dat is gewoon spannend om dat te voelen. Je bent dan nieuwschierig hoe je die dag hi gaat worden, daarom ben je er aan verslaafd. Maar mijn vriend die doet dat echt over de grens ik zie ook aan hem ogen dat hij bijna knock-out gaat, toch zegt hij laat mij doen wat ik wil doen. Ik heb dat zo vaak tegen hem gezegd (Niet te vaak doen dan komt de stront tevoorschijn).Helder ;)

Ik weet het verder niet. Als ik je verhaal hierboven lees, dan krijg ik het gevoel dat het misschien wel slim is om aan stoppen te gaan denken. Maar het is iets dat je helemaal voor jezelf moet uitmaken. Ik neem aan dat je alle gezondheidsrisico's (http://nl.wikipedia.org/wiki/Marihuana#Gezondheidsrisico.27s) ondertussen wel kent, maar je hoeft in ieder geval niet te stoppen uit angst voor kaler worden.

0416Dr
20 juli 2010, 09:24
Persoonlijk? Whatever....ik had moeten zeggen "de meeste die ik tegenkom in het bedrijfsleven"

AnthonieH, nu kun je wel de hele tijd proberen om je gelijk te krijgen door termen om te draaien etc. Overigens het ging er mij niet om of ik met mn diploma aan het zwaaien ben of nie, dat jij dat gelijk zo ziet zal wel aan jouw liggen. Alleen ik zie een verschil tussen dom zijn of dom handelen en jij blijkbaar niet en ik gaf puur een voorbeeld (dom = met weinig verstand. Dus iemand die weinig verstand heeft of iemand die onverstandig handelt. Verstand = vermogen tot denken. Bron= Van Dale). Wel netjes dat je zelf aangeeft dat de termen "dom" en "misschien" onhandig zijn gebruikt.

Maar ik zal je verlossen: jij hebt gelijk: blowen is voor domme mensen....whatever. En mensen die kanker hebben en dat gebruiken voor medische doeleinden zijn ook dom.

Dat is wat je wilt horen en meer niet. Mijn gevoelens worden opnieuw bevestigd. En inderdaad....we kunnen beter stoppen omdat het totaal geen toegevoegde waarde heeft. Wel jammer dat je percee je gelijk moet krijgen.

AnthonieH
20 juli 2010, 09:38
Persoonlijk? Whatever....ik had moeten zeggen "de meeste die ik tegenkom in het bedrijfsleven"

AnthonieH, nu kun je wel de hele tijd proberen om je gelijk te krijgen door termen om te draaien etc. Overigens het ging er mij niet om of ik met mn diploma aan het zwaaien ben of nie, dat jij dat gelijk zo ziet zal wel aan jouw liggen. Alleen ik zie een verschil tussen dom zijn of dom handelen en jij blijkbaar niet en ik gaf puur een voorbeeld (dom = met weinig verstand. Dus iemand die weinig verstand heeft of iemand die onverstandig handelt. Verstand = vermogen tot denken. Bron= Van Dale). Wel netjes dat je zelf aangeeft dat de termen "dom" en "misschien" onhandig zijn gebruikt.

Maar ik zal je verlossen: jij hebt gelijk: blowen is voor domme mensen....whatever. En mensen die kanker hebben en dat gebruiken voor medische doeleinden zijn ook dom.

Dat is wat je wilt horen en meer niet. Mijn gevoelens worden opnieuw bevestigd. En inderdaad....we kunnen beter stoppen omdat het totaal geen toegevoegde waarde heeft. Wel jammer dat je percee je gelijk moet krijgen.Ik zie een verschil tussen (altijd) dom zijn en dom handelen. Maar op het moment dat je dom handelt, ben je gewoon dom bezig. Een domme jongen dus. En goed dat je Van Dale quoot, je leest in de definities niets terug over intelligentie of IQ. Iedereen kan onverstandig handelen en dus dom zijn.

Toegeven aan verslavingen is dom. En je verslaving rechtvaardigen met het argument dat kankerpatienten er in de pijnbestrijding veel profijt van hebben is ongelofelijk dom. Als het neerkomt op blowen vind ik je dus een domme jongen. Eerlijk gezegd vind ik je des te dommer omdat je wel zegt intelligent te zijn. Je zou weerbaarder moeten zijn of je zou gewoon moeten kunnen toegeven dat je dom bezig bent, maar dat je daar voor jezelf geen probleem mee hebt.

Ik spreek wel vaker verslaafden waarvan ik sommigen werkelijk heel hoog heb zitten. Maar als het op het punt van hun verslaving komt, dan kan ik ze alleen maar dom vinden. Discussieren met domme mensen over hun domheid is zinloos, dus in het dagelijks leven laat ik het er maar bij. Dat ik hier wel door discussieer is vooral omdat er anderen meelezen en misschien iets kunnen leren van de discussie.

Ik hoef ook niet persé gelijk te krijgen, ik heb gewoon gelijk. Ergens verslaafd aan zijn (en blijven) dat je schaadt is onverstandig. En volgens Van Dale is onverstandig handelen dom. Je haalde het zelf aan, dus ik zie niet hoe je het verder kunt ontkennen.

0416Dr
20 juli 2010, 10:18
Jouw quote "Blowen is voor domme jongens" impliceert dat het altijd dom is. Daar verschillen we in mening, want zoals ik al eerder aangaf en iedere keer zie ik dat je dat negeert, is dat een kennis van mij dat heeft gebruikt niet omdat hij dom is maar kanker had. Dat jij dit niet inziet en dus iedereen onder dom schaart is jouw probleem. En blijkbaar heb jij degelijk een probleem, zie je eigen arrogantie. Hoe jij overkomt is dat jij mensen, die dit uit medische redenen doen, dom vindt. Dus vindt jij de mening van de dokter ook dom gezien hij dit heeft geadviseerd...

Overigens, de arrogantie druipt er weer vanaf:
Ik hoef ook niet persé gelijk te krijgen, ik heb gewoon gelijk.

:puke::puke::puke::puke::puke::puke::puke:

Dat is genoeg voor mij.

Voor mij heb jij zeer zeker niet gelijk en gelukkig mag ik die mening ook hebben. En ook dit mag iedereen zien. Jij vindt dat jij gelijk hebt en dus scheiden onze wegen hier....gelukkig ook maar.:P

Georgie
20 juli 2010, 11:00
Wie echt Mensa-niveau heeft, kan dat makkelijk zelf. :cool:

Ik vraag het toch aan jou? Ik ben zelf gewoon te intelligent voor domme vergelijkingen.

Georgie
20 juli 2010, 11:02
Stelt weinig voor, ik heb die test in mijn twintiger jaren gedaan en uit die test kwam dat zelfs ik hoogbegaafd zou zijn... :confused:

't Is niet echt hoogbegaafd, je hoeft er maar een IQ van 130 voor te hebben. Is niet zo erg hoog.

AnthonieH
20 juli 2010, 12:03
Jouw quote "Blowen is voor domme jongens" impliceert dat het altijd dom is. Daar verschillen we in mening, want zoals ik al eerder aangaf en iedere keer zie ik dat je dat negeert, is dat een kennis van mij dat heeft gebruikt niet omdat hij dom is maar kanker had. Dat jij dit niet inziet en dus iedereen onder dom schaart is jouw probleem. En blijkbaar heb jij degelijk een probleem, zie je eigen arrogantie. Hoe jij overkomt is dat jij mensen, die dit uit medische redenen doen, dom vindt. Dus vindt jij de mening van de dokter ook dom gezien hij dit heeft geadviseerd...

Overigens, de arrogantie druipt er weer vanaf:


:puke::puke::puke::puke::puke::puke::puke:

Dat is genoeg voor mij.

Voor mij heb jij zeer zeker niet gelijk en gelukkig mag ik die mening ook hebben. En ook dit mag iedereen zien. Jij vindt dat jij gelijk hebt en dus scheiden onze wegen hier....gelukkig ook maar.:PAch, je moet zelf uitmaken hoe je het leest. Kennelijk leest iemand die blowt het anders dan ik het bedoel. Maar dat wijt ik niet aan mezelf. Ik vermoed dat de meeste lezers me wel begrijpen. Wat ik zelf besef is dat je je aangevallen voelt. De hele discussie hebben we meer omwille van jouw overdreven verdedigingsreactie dan om dat ene zinnetje van mij.

Dat je er steeds dat medicinale gebruik van cannabis bij haalt, verbaast me trouwens. Blowen om het blowen is dom. Domme jongens dus die daar aan beginnen op een leeftijd dat ook kaler worden vaak begint (mijn oorspronkelijke opmerking). Ja, ik deel je op dit punt dus in bij de domme jongens, sorry, deal with it.

Blowen uit medische overwegingen is anders dan blowen om het blowen. Dus niet dom. Voor die vriend van je kan ik dus alleen maar hopen dat het zijn situatie dragelijker maakt en dat het verder goed komt. En dat hij dan niet met een verslaving zit waar ie niet meer vanaf komt. Maar in dat opzicht heb ik alle vertrouwen in de arts die het aan hem heeft voorgeschreven, die zijn tegenwoordig heel scherp op medicijnverslavingen.

Ik zou het dus erg flauw vinden als je je verslaving rechtvaardigt omdat ook kankerpatienten het gebruiken. Je hebt toch geen kanker?

Je bent gewoon verslaafd en je haalt ieder argument aan om je verslaving te verdedigen. Ik vind dat een teken van domheid. Ik ken mijn eigen verslavingen en ik erken gewoon dat ik kennelijk zwak ben om me daar aan over te geven. Dat mag jij arrogant vinden.

En nu is het voor mij ook voldoende, steek er nog eentje op, daar wordt je rustig van ;)

0416Dr
20 juli 2010, 12:26
Sorry hoor, maar jij reageert erg zielig. Je denkt echt dat je superieur bent.....maar ja...arrogantie he? Of kan je er gewoon niet tegen dat iemand je verbetert die jonger is dan jij?

Ik verdedig dit niet omdat ik zelf wel eens een blowtje rook. Ik kan het niet eens altijd, vanwege m'n werk. Zoals dat iemand wel eens een wijntje drinkt.

Waar het mij om gaat is dat jij alles (nog steeds) op één hoop gooit en daar heb ik moeite mee. Meerdere mensen doen dat ook bij mn ras.......snap je waarom ik die verdedigingsmechanisme heb? Niet alles is zo zwart/wit als jij denkt en ik snap niet dat jij met een dergelijk academisch niveau dit juist niet snapt. Wellicht is het te makkelijk voor je.

Nogmaals, je kan niet zeggen "blowen is voor domme jongens". En als jij vindt van wel, dan is dat gewoon jouw mening maar geen feit. Dus je hebt geen gelijk....als blowen voor domme mensen is, dan wil ik nu een officieel stuk zien of een betrouwbaar bron die het bevestigd.

Dat je er al vanuit gaat dat iedereen jouw mening deelt....waaaauuuwww ik vraag me af hoe jij in het echt bent, heb jij wel vrienden? (sorry voor de persoonlijkheid)

Ik zou het dus erg flauw vinden als je je verslaving rechtvaardigt omdat ook kankerpatienten het gebruiken. Je hebt toch geen kanker?
Dat is jouw probleem ook, dat je te veel aannames maakt. Zoals dat je aanneemt dat je gelijk hebt, dat alle andere lezers ook denken dat je gelijk hebt. Ik heb niets gerechtvaardigd. Mijn gaat het erom dat jij ALLE blowers op één hoop gooit, terwijl dat gewoon niet zo is.


Je bent gewoon verslaafd en je haalt ieder argument aan om je verslaving te verdedigen.

Ook al een aanname welke niet klopt. Als ik verslaafd was, dan was ik afhankelijk van dit spul en zou dit zich weerspiegelen naar mn sociale contacten, mn werk en mn leven. Dus zodra ik iets enkele keren in het jaar doe schuif jij het onder verslaving? Allemaal aannames en meer niet....totaal gebasseerd op niets. En jij noemt jezelf slim? Ik noem je niet dom, zo ben ik niet. Je probeert mij wel te dissen en noemt me dom, dat zegt behoorlijk wat over jezelf eigenlijk. Ik begin te denken dat mensen jouw zowiezo arrogant vinden.....meerdere hier....

Ik heb je nergens dom genoemd en jij mij al wel....dat is pas triest. Als jij zo je discussies wint, vraag ik me af wat de lezers hier echt van je vinden. Want andere mensen dom noemen is pas laag. Misschien kun je er gewoon niet tegen dat mensen jouw arrogant noemen....dus jij springt hier ook continu in een verdediging.

Georgie
20 juli 2010, 13:20
Ik vind Antonie zeker niet arrogant. Ik denk alleen dat hij iets zegt, dat jou helemaal niet bevalt. Jullie zijn het gewoon niet eens. Nou en?

Blowen is niet slim. Het voegt niets toe en is schadelijk. Het is je eigen keuze, net als al dan niet roken of drinken en noem maar op.
Toen ik rookte, bedacht ik ook altijd van allerlei redenen waarom ik het deed, en waarom het eigenlijk toch niet zo erg was. En wat waren al die niet-rokers saai! Dat maakte mij in bepaalde opzichten een dom persoon. Pas nu ik al jaren niet meer rook, zie ik het mechanisme achter die gedachten.

Ik heb zelf geblowd, heb veel mensen gekend die blowden, sommigen veel, sommigen weinig. Ik ken eerlijk gezegd niemand die er beter van geworden is. De ontspanning van een blowtje is heel simpel met andere methoden te bereiken. Eigenlijk is iedereen er ook gewoon weer mee opgehouden.

Dat kankerpatiënten cannabis roken, zegt niets over het feit of het al dan niet gezond is.

Stereotypen bestaan voor alles: mannen, vrouwen, ras, geloof, geaardheid. Allerlei verdedigingsmechanismes gebruiken heeft geen zin. Toen ik als enige vrouw bij een multinational regelmatig de fabriek in moest bij het plannen van de productie, had ik er vaak mee te maken. Ook in andere situaties. Wie zich daarover opwindt, doet zichzelf te kort. Natuurlijk is het lastig, leuk is het niet. Maar je kunt er beter boven staan en je er niet zo door laten opfokken.

0416Dr
20 juli 2010, 13:33
Ik vind Antonie zeker niet arrogant. Ik denk alleen dat hij iets zegt, dat jou helemaal niet bevalt. Jullie zijn het gewoon niet eens. Nou en?

Blowen is niet slim. Het voegt niets toe en is schadelijk. Het is je eigen keuze, net als al dan niet roken of drinken en noem maar op.
Toen ik rookte, bedacht ik ook altijd van allerlei redenen waarom ik het deed, en waarom het eigenlijk toch niet zo erg was. En wat waren al die niet-rokers saai! Dat maakte mij in bepaalde opzichten een dom persoon. Pas nu ik al jaren niet meer rook, zie ik het mechanisme achter die gedachten.

Ik heb zelf geblowd, heb veel mensen gekend die blowden, sommigen veel, sommigen weinig. Ik ken eerlijk gezegd niemand die er beter van geworden is. De ontspanning van een blowtje is heel simpel met andere methoden te bereiken. Eigenlijk is iedereen er ook gewoon weer mee opgehouden.

Dat kankerpatiënten cannabis roken, zegt niets over het feit of het al dan niet gezond is.

Stereotypen bestaan voor alles: mannen, vrouwen, ras, geloof, geaardheid. Allerlei verdedigingsmechanismes gebruiken heeft geen zin. Toen ik als enige vrouw bij een multinational regelmatig de fabriek in moest bij het plannen van de productie, had ik er vaak mee te maken. Ook in andere situaties. Wie zich daarover opwindt, doet zichzelf te kort. Natuurlijk is het lastig, leuk is het niet. Maar je kunt er beter boven staan en je er niet zo door laten opfokken.


Waar zeg ik dan dat het slim is? Lees mn vierde reactie maar waar ik aangeef dat het erg onverstandig is. Herhaling is dus niet nodig.

Maar een reactie als "blowen is voor domme jongens" is heel erg zwart/wit.

En jij vindt hem niet arrogant, terwijl hij maar verwijst naar mn domheid? Hij al die aannames doet?

Jij verdedigt hem omdat je hier al een tijdje zit en hem nu al een tijd kent....zou ik ook doen, is natuurlijk.


Dat kankerpatiënten cannabis roken, zegt niets over het feit of het al dan niet gezond is.

Daar ging het niet om, het gaat erom dat onze arrogante AnthonieH die mensen dom vindt.


ps ik rook niet, ik blow paar keer in een jaar....sporadisch, dus geen gewoonte. Volgens mij is een verslaving het niet in staat zijn om los te komen van een gewoonte, met nadruk op gewoonte? En AnthonieH heeft me al bestempeld als verslaafde....zo ken ik meer mensen die mij als eea bestempelen voor ze met me gesproken hebben. Zielige mensen zijn het.

Hanna
20 juli 2010, 13:41
Bij vele universitair geschoolden wemelt het van de spel- en taalfouten, zoals in enkele berichten hierboven; zij zijn dus niet accuraat; de meeste jonge artsen vind ik daarom doodeng.

Bij de Mensa gaat het niet direct om de hoogte van je IQ, maar om je denkwijze.

Veel bewegen is goed, maar sporten is dom, want sporters krijgen om de haverklap blessures, waardoor ze bovendien vaak doktershulp nodig hebben en de maatschappij daarmee handenvol geld kosten.

Verder wordt marihuana ook ingezet tegen ondraaglijke pijn waarbij andere medicatie niet helpt; ik heb een familielid met (al 30 jaar lang) een ernstige onbehandelbare rugkwaal waardoor de rug permanent in de stofzuighouding blijft; van kankerpatiënten weet ik dat ze morfine(opium) voorgeschreven krijgen.

AnthonieH is een schat van een man, maar ziet nog niet in, dat ieder mens, net als hijzelf, recht heeft op een vorm van verslaving; het hoort bij het mens-zijn; een mens zonder enige verslaving bestaat niet.
Veel leefregels, waslijsten met geboden en verboden, dat is strenge religie, waar ieder normaal mens een hekel aan heeft.

0416Dr
20 juli 2010, 13:46
Tjah, mijn verslavingen zijn piano spelen en programmeren, maar volgens AnthonieH ben ik nu dom...want wie speelt er nu piano en gaat programmeren voor kennisverrijking?! Verslavingen zijn toch ow zo dom?:frusty:

Overigens heeft het geen impact op mn leven. Piano speel ik ong. 5 uur per week en programmeren +- 10 uur per week. Heeft alleen maar positieve effecten op mn werk, mn sociale leven....gewoonweg mn eigen leven :)

Georgie
20 juli 2010, 13:53
B
Bij de Mensa gaat het niet direct om de hoogte van je IQ, maar om je denkwijze.

Om tot Mensa te worden toegelaten, moet je een bepaald IQ hebben. Hetb draait daar dus wel degelijk direct om. Mijn denkwijze kan nog zo ontwikkeld zijn, als mijn IQ te laag is, kan ik geen lid worden.

Veel bewegen is goed, maar sporten is dom, want sporters krijgen om de haverklap blessures, waardoor ze bovendien vaak doktershulp nodig hebben en de maatschappij daarmee handenvol geld kosten.

Wat versta jij dan onder veel bewegen? Is hardlopen veel bewegen of sporten? Is yoga een sport of een beweging? En wanneer is het teveel? Wie bepaalt dat? Mijn buurman loopt elke week een paar keer hard. Is dat sport? Hij is laatste op het duindijkje hier gestruikeld tijdens het bewegen. Is dat een blessure? Of gewoon pech?

Verder wordt marihuana ook ingezet tegen ondraaglijke pijn waarbij andere medicatie niet helpt; ik heb een familielid met (al 30 jaar lang) een ernstige onbehandelbare rugkwaal waardoor de rug permanent in de stofzuighouding blijft; van kankerpatiënten weet ik dat ze morfine(opium) voorgeschreven krijgen.

AnthonieH is een schat van een man, maar ziet nog niet in, dat ieder mens, net als hijzelf, recht heeft op een vorm van verslaving; het hoort bij het mens-zijn; een mens zonder enige verslaving bestaat niet.
Veel leefregels, waslijsten met geboden en verboden, dat is strenge religie, waar ieder normaal mens een hekel aan heeft.

Je haalt twee dingen door elkaar. Iedereen heeft het recht te doen, wat hem of haar goeddunkt. Ook als dat slecht voor de gezondheid is. Dat heet zelfbeschikking. Antonie geeft hier zijn mening over verslaving, dat heeft niets met het 'recht' erop te maken.
Een mens zonder verslavingen bestaat wel degelijk, maar jij ziet het liever anders, je kunt vanuit je eigen gezichtspunt niet oordelen hoe dat is, omdat je zelf verslaafd bent en dat graag rechtvaardigt.

Leefregels hoeven niet te storen, als je ze met overtuiging kunt opvolgen. Als je iets niet wilt, dan wordt het een verbod of gebod. Dat is inderdaad voor iedereen vervelend. Wie uit een oprechte behoefte gewoon gezond eet, heeft daar geen moeite mee, en heeft ook geen behoefte aan 'slecht' voedsel. Als iemand me eens een heerlijke bonbon aanbiedt, eet ik die zonder problemen: ik kan de 'regel' ook gemakkelijk loslaten, er is geen sprake van dwang.
Ik eet gezond, en heb er geen behoefte aan, mezelf vol te stoppen met bijvoorbeeld snoep. Ik denk er niet eens aan: ik hoef mezelf ook niet te dwingen om me aan die 'regel' te houden.
Ik rook niet meer: ik heb niet meer de behoefte om een sigaret op te steken. Na verloop van tijd verdwijnt die gewoon, dus waarom zou ik het doen? Het heeft niets te maken met 'niet mogen', of met een 'gebod' of 'verbod'. Voor jou zou het dat wel zijn, omdat je nog aan je pijpje lurkt. Ik heb de verslaving losgelaten, het doet me niets meer.

Je opmerking dat het leven een verslaving is, is onzin:
verslaving is een toestand waarin een persoon fysiek en/of mentaal van een gewoonte of stof afhankelijk is, zodanig dat hij/zij deze gewoonte of stof niet, of heel moeilijk los kan laten.

0416Dr
20 juli 2010, 14:07
Georgie, wat vindt je van deze quote dan:
Je bent gewoon verslaafd en je haalt ieder argument aan om je verslaving te verdedigen.

Je zag zojuist (al vanaf het begin) dat ik dit sporadisch doe, zeg maar zo'n 3 tot 4 keer per jaar....ik weet het niet eens, omdat ik het niet bijhoud. Volgens jouw definitie ben je pas verslaafd als je er afhankelijk van wordt.

AnthonieH heeft gelijk he....omdat hij dat weet is het ook zo.

Dat soort mensen zijn pas misselijk (zomaar aannames hebben) en daarom noem ik hem arrogant.

AnthonieH
20 juli 2010, 14:08
Waar het mij om gaat is dat jij alles (nog steeds) op één hoop gooit en daar heb ik moeite mee. Meerdere mensen doen dat ook bij mn ras.......snap je waarom ik die verdedigingsmechanisme heb? Niet alles is zo zwart/wit als jij denkt en ik snap niet dat jij met een dergelijk academisch niveau dit juist niet snapt. Wellicht is het te makkelijk voor je.He bah, toch maar weer reageren :)

Dan vind je me maar arrogant, ik heb daar verder geen probleem mee. Maar ik vind het wel frapant dat jij steeds met zaken begint en dan mij ervan beschuldigt. Eerst met 'niveau', waar jij het nodig vond te melden dat je een HBO-er bent en nu weer met vooroordelen, waar jij mee begon door alle academici over één kam te scheren.

Nu sleep je er jouw afkomst en mijn leeftijd bij? Volgens mij ben je heel goed in etiketjes plakken! Ik weet niet hoe oud je bent. Ik weet niet waar je ouders vandaan komen. Ik weet niet uit welk deel van het land je afkomstig bent. Ik moet er zelfs maar naar raden dat je waarschijnlijk wel een man ben. Ik reageer puur op je woorden. Als je dat niet snapt, dan snap ik jou niet. Dat heeft niks met mijn 'niveau' van doen. Ik zie de wereld in vele grijstinten en hier op HaarWeb vooral in schakeringen van blauw :)

En ik kan gerust zeggen dat ik blowen iets voor domme jongens vind. Dat is mijn persoonlijke mening en persoonlijke meningen kan ik niet staven met onderzoeken. Iemand die goed nadenkt begint niet aan dat spul of houdt er snel weer mee op wanneer hij beseft dat ie er toch om de verkeerde redenen mee begonnen is.

Wat wel wetenschappelijk te staven is, is het verslavende vermogen van cannabis en de negatieve effecten voor je gezondheid (lichamelijk en geestelijk) op lange termijn. Daarnaast is het bewijsbaar hinderlijk voor je omgeving (het stinkt) en de kleine deeltjes in de lucht kunnen bewijsbaar irritatie opleveren bij mensen met gevoelige ogen of longproblemen. Maar wees eerlijk, daarmee vertel ik je echt niks nieuws.

Ik vind heel veel jongens dom hoor, om allerlei verschillende redenen. Domme jongens die te veel drinken, achter het stuur stappen en ooit nog eens zichzelf of iemand anders dood gaan rijden. Domme jongens die zich lekker uitleven met onbeschermde seks en enge ziektes oplopen, domme jongens die hun eerste peuk opsteken om stoer te doen, etc. Ook al doen ze het maar 1 keer per jaar. Het is niet raar en het is van alle tijden. Domme jongens denken dat ze onsterfelijk zijn en dat alle vervelende dingen in de wereld alleen maar anderen overkomen.

Wat dat betreft is het wel mijn persoonlijke mening (als je google-t op internet zul je diverse theoriën tegenkomen die dat wel ondersteunen) dat mannelijke leden van het menselijk ras vooral in de periode na de pubertijd geneigd zijn dommer te zijn dan anderen. Dat is ook evolutionair bepaald. Mannen moesten nu eenmaal altijd al risico's nemen om andere mannen af te troeven en vrouwen te winnen. De écht domme domme jongens overleefden dat niet of eindigden ergens aan de rand van de samenleving.

Maar in het algemeen vind ik gewoon heel veel mensen dom. Jongens, mannen, meisjes, vrouwen, bejaarden. Alleen babies en opgroeiende kinderen niet. Feitelijk denk ik dat ik bijna iedereen op enig moment en op enig vlak wel dom zal vinden. Mezelf incluis.

Dat is jouw probleem ook, dat je te veel aannames maakt. Zoals dat je aanneemt dat je gelijk hebt, dat alle andere lezers ook denken dat je gelijk hebt. Ik heb niets gerechtvaardigd. Mijn gaat het erom dat jij ALLE blowers op één hoop gooit, terwijl dat gewoon niet zo is.Lees eens terug. De discussie was over domme jongens in de leeftijdscategorie waarop jongens wel vaker al beginnen te kalen. En categorie waar maar weinig jongens zullen blowen uit oogpunt van pijnbestrijding bij kanker of zo. Die hele categorie heb jij erbij gesleept, niet ik.

En weet je, laat ik dan zo arrogant zijn om te beweren dat iedereen die een gewoonte die verslavend, hinderlijk en op termijn schadelijk voor de gezondheid is niet dom vindt, zelf dom is :)

Hoe verslaafd jij zelf bent, weet ik niet. Ik ken je niet. Ik zie alleen de typische reactie van iemand die verslaafd lijkt te zijn en die zijn verslaving wil rechtvaardigen. Jij noemt mij arrogant zonder mij echt te kennen, ik noem jou dom zonder jou te kennen. We zijn inderdaad een triest stel.

0416Dr
20 juli 2010, 14:11
We zijn inderdaad een triest stel.

Inderdaad. We kunnen een hand schudden. ;)

Thanks voor de discussie. :D We zijn eruit! ahahahaha:P]


In ieder geval mijn excuses als het te beledigend overkwam. Ik ben niet uit op ruzies (niet dat ik zeg dat jij daar wel op uit was). Wellicht heb ik inderdaad emotioneel gereageerd, maar toen ik las dat blowers voor domme mensen is volgens jou, moest ik aan mn kennis denken. Hij is inmiddels overleden (paar maanden nu).

Georgie
20 juli 2010, 14:17
Georgie, wat vindt je van deze quote dan:


Je zag zojuist (al vanaf het begin) dat ik dit sporadisch doe, zeg maar zo'n 3 tot 4 keer per jaar....ik weet het niet eens, omdat ik het niet bijhoud. Volgens jouw definitie ben je pas verslaafd als je er afhankelijk van wordt.

AnthonieH heeft gelijk he....omdat hij dat weet is het ook zo.

Dat soort mensen zijn pas misselijk (zomaar aannames hebben) en daarom noem ik hem arrogant.

Je doet iets, wat niet goed voor je is. Punt. Dat is, voorzichtig gezegd, niet slim. Je rechtvaardigt het met allerlei argumenten: ik doe het maar af en toe, het beïnvloedt mijn sociale leven niet, etc. etc. Daarin zit de verslaving: de gebruiker wil graag iets doen, weet dat het niet goed is, maar haalt er allerlei onlogische argumenten bij. Waarom zou je als verstandig, volwassen mens, iets doen dat op zich slecht voor je is? Waarom zou je je lichaam beschadigen, hoe dan ook? Wat is de meerwaarde ervan? Je maakt daarin zelf je afweging, maar dat maakt het niet gezond.

Begrijp me goed, ik heb het zelf ook gedaan. Geblowd, gerookt, teveel gedronken. Ik ben zeker niet smetteloos. Ik ben alleen veel ouder dan jij, en dat scheelt. Dat klinkt betuttelend, maar met het klimmen der jaren ga je dingen anders zien. En dan merk je, dat een verslaving of ongezonde gewoonte geen vrijheid geeft. Als je dat los kunt laten, word je vrij. Dan voel je geen dwang. Niet om iets te laten, en niet om iets te doen.

Veel 'gebruikers' (van wat dan ook) rechtvaardigen wat ze doen als: ik mag helemaal niets meer, al die regels zijn zo vervelend, dood ga ik toch wel. Daar zit de crux: je MAG alles. Maar wie vrij is, HOEFT niet meer. En ervaart 'iets laten' dan ook helemaal niet als een gemis.

Georgie
20 juli 2010, 14:18
Inderdaad. We kunnen een hand schudden. ;)

Thanks voor de discussie. :D We zijn eruit! ahahahaha:P]


In ieder geval mijn excuses als het te beledigend overkwam. Ik ben niet uit op ruzies (niet dat ik zeg dat jij daar wel op uit was). Wellicht heb ik inderdaad emotioneel gereageerd, maar toen ik las dat blowers voor domme mensen is volgens jou, moest ik aan mn kennis denken. Hij is inmiddels overleden (paar maanden nu).

Internet is snel, en ook eigenlijk emotieloos. Niemand ziet de 'achterliggende' gedachten achter jouw verhaal. Dat maakt het soms moeilijk.

Je kunt ook besluiten om het gewoon met elkaar oneens te zijn.

0416Dr
20 juli 2010, 14:21
Ja maar Georgie, noem jij dat dan verslaving? Sporadisch blowen? Dat het slecht is, heb ik al aangegeven en ben ik volledig mee eens. Maar om nu te zeggen of ik verslaafd ben....neeh denk het niet, want dan bestaat heel mn leven uit verslavingen. Ik sla zelfs een jaar over.....het is alsof ik zin heb in een bepaald gerecht zoals garnalen (eet ik ook sporadisch), dus eet ik dat....ben ik dan verslaafd? Zo gaat dat met blowen bij mij ook.

CO2 inademen is ook slecht, maar is dan niet automatisch een verslaving?

Ik rechtvaardig helemaal niks...ook voor de zoveelste keer....

0416Dr
20 juli 2010, 14:33
Internet is snel, en ook eigenlijk emotieloos. Niemand ziet de 'achterliggende' gedachten achter jouw verhaal. Dat maakt het soms moeilijk.

Je kunt ook besluiten om het gewoon met elkaar oneens te zijn.

Inderdaad, maar dat geldt andersom ook.

Maar ik denk dat het nu wel duidelijk is.

Georgie
20 juli 2010, 14:40
Ja maar Georgie, noem jij dat dan verslaving? Sporadisch blowen? Dat het slecht is, heb ik al aangegeven en ben ik volledig mee eens. Maar om nu te zeggen of ik verslaafd ben....neeh denk het niet, want dan bestaat heel mn leven uit verslavingen. Ik sla zelfs een jaar over.....het is alsof ik zin heb in een bepaald gerecht zoals garnalen (eet ik ook sporadisch), dus eet ik dat....ben ik dan verslaafd? Zo gaat dat met blowen bij mij ook.

CO2 inademen is ook slecht, maar is dan niet automatisch een verslaving?

Ik rechtvaardig helemaal niks...ook voor de zoveelste keer....

Nee, zo is het niet bedoeld. Je rechtvaardigt een slechte gewoonte (laten we het dan gewoon geen verslaving noemen). Waarom zou het doen terwijl het slecht voor je is?

Het inademen van CO2 kun je niet ontlopen, helaas. Garnalen zijn niet ongezond. Dat kun je dus geen verslaving noemen. Een verslaving is een gewoonte die je niet los kunt laten, tegen beter weten in.

0416Dr
20 juli 2010, 14:49
Nee, zo is het niet bedoeld. Je rechtvaardigt een slechte gewoonte (laten we het dan gewoon geen verslaving noemen). Waarom zou het doen terwijl het slecht voor je is?

Het inademen van CO2 kun je niet ontlopen, helaas. Garnalen zijn niet ongezond. Dat kun je dus geen verslaving noemen. Een verslaving is een gewoonte die je niet los kunt laten, tegen beter weten in.

Ik weet dat het slecht is dus ik heb het niet gerechtvaardigd. Waarom doen mensen dingen die slecht zijn? Tjah, goede vraag....waarom maken mensen elkaar af? Ik snap dat ook niet :)

Ik doe het omdat ik er gewoon zin in heb.....of het nu slecht is of niet. Waarom speel ik piano en geen gitaar...ik weet het gewoon niet. Ik maak keuzes. Misschien wil ik eea gewoon doen en proberen omdat ik juist maar één keer leef en hoewel ik gematigd gelovig ben kan ik niet met 100% zekerheid zeggen dat er leven na de dood is....ik hoop het wel, maar kan ook anders zijn.

Hanna
20 juli 2010, 14:53
Je opmerking dat het leven een verslaving is, is onzin:
verslaving is een toestand waarin een persoon fysiek en/of mentaal van een gewoonte of stof afhankelijk is, zodanig dat hij/zij deze gewoonte of stof niet, of heel moeilijk los kan laten.

Het leven is een gewoonte die een psychisch gezond mens niet kan noch wil loslaten.

Ik schreef dat 't bij de Mensa niet direct om je IQ gaat.
Het gaat om een andere denkwijze, niet uit boekjes alles stompzinnig uit je hoofd leren, niet zomaar aannemen wat de overheid je wil laten geloven, zelf creatief denken, etc., wat sommige mensen met een hoge IQ toch nooit leren.

Hanna
20 juli 2010, 14:54
.. noem jij dat dan verslaving? Sporadisch blowen? Dat het slecht is, heb ik al aangegeven en ben ik volledig mee eens. Maar om nu te zeggen of ik verslaafd ben....neeh denk het niet, ....

Nee, sporadisch blowen, roken, alcohol drinken e.d. is geen verslaving.
Vooral de ex-gebruikers zijn bijzonder fanatiek, laat maar kletsen.

Vooral iemand die met haaien stoeit, heeft mijns inziens scheit aan een arm of been minder, als je haar maar goed zit. ;)

AnthonieH
20 juli 2010, 14:55
Je verwoordt zaken beter dan ik het kan, Georgie. Wat je zegt over werkelijk vrij zijn omdat iets zonodig niet meer HOEFT, dat ga ik onthouden. Rechten en plichten. De balans tussen de wetteloosheid van het alles mogen en de dictatuur van het alles moeten. Het woord 'hoeven' komt in die discussie bijna nooit naar boven!

Dat je die ervaring had met een kennis, kon ik niet weten, 0415Dr. Het spijt me heel erg dat je zoiets hebt moeten meemaken, maar voor mij staat medicinaal cannabisgebruik volledig los van enige verslavingsdiscussie. Ik reageerde vooral vanwege Gebruiker68. Die duidelijk verslaafd is.

Hoe verslaafd jij bent, kun je alleen zelf bepalen 0415Dr. Ik heb nooit gerookt, dus ik kan me ook niet goed voorstellen wat iemand 4 keer per jaar beweegt om het ineens voor een keer te doen. Het enige mechanisme dat ik kan verzinnen is verslaving (mentaal, niet fysiek), maar ik heb dus geen ervaring met dit onderwerp.

Verslavingen kennen verschillende frequenties. Een kennis van mij is verslaafd aan totale zonsverduisteringen. Hij steekt zich in de schulden om ze te kunnen bijwonen en zijn huwelijk is er door op de klippen gelopen. Pas was hij weer een weekje weg dus zal er wel weer ergens zo'n verduistering geweest zijn. Nu is de volgende geloof ik pas weer in 2012. Tot die tijd houdt hij zich bezig met zijn versie van 'methadon'. Hij koestert foto's, polijst zijn website bij en gaat naar lezingen.

O ja, wijsneus die ik ben moet ik even reageren op het gegeven dat CO2 inademen slecht is. Dat is natuurlijk alleen waar als de concentraties heel hoog zijn. Als je een CO2 blusser in een kleine ongeventileerde ruimte laat spuiten of zo. Andere manieren om CO2 concentraties zo ver op te laten lopen dat ze schadelijk worden ken ik niet. Lang voor je dan nadelige effecten ervaart ben je al overleden aan CO, als je het bijvoorbeeld probeert met een lopende automotor in een garage. Naarmate zuurstof wordt opgebruikt wordt de verbranding onvollediger, de productie van CO neemt toe, CO hecht zich aan je rode bloedlichaampjes waardoor er geen plaats meer is voor zuurstof en feitelijk stik je dus ruim voordat er te weinig zuurstof nog is in de lucht. Op dat moment is de hoeveelheid CO2 nog niet schadelijk.

CO2 is een doodnormale stof die we allemaal iedere seconde van ons leven produceren en via de adem afvoeren. De hele klimaatdiscussie wordt zo dom gevoerd dat hele volkstammen menen dat CO2 zwaar giftig is of zo :)

Georgie
20 juli 2010, 14:58
Het leven is een gewoonte die een psychisch gezond mens niet kan noch wil loslaten.

Het leven is geen 'gewoonte', Hanna. Kijk nog eens na, wat een gewoonte is.

Ik schreef dat 't bij de Mensa niet direct om je IQ gaat.

Het gaat om een andere denkwijze, niet uit boekjes alles stompzinnig uit je hoofd leren, niet zomaar aannemen wat de overheid je wil laten geloven, zelf creatief denken, etc., wat sommige mensen met een hoge IQ toch nooit leren.

Zoals gezegd: Mensa (niet 'de Mensa') stelt een hoog IQ als voorwaarde. Daar draait het dus wel degelijk om. En niet om een andere denkwijze.

Pas maar op, binnenkort word je hier nog 'draaikont van het jaar'.:D

Georgie
20 juli 2010, 15:00
Nee, sporadisch blowen, roken, alcohol drinken e.d. is geen verslaving.
Vooral de ex-gebruikers zijn bijzonder fanatiek, laat maar kletsen.

Vooral iemand die met haaien stoeit, heeft mijns inziens scheit aan een arm of been minder, als je haar maar goed zit. ;)

Ik zou ook de definitie van het woord verslaving nog eens opzoeken, daar hebben we het hier namelijk over.

En het woord is 'schijt', Hanna.

Ik zwem met haaien. Al heel lang. Ik kan me voorstellen dat de meeste mensen denken, dat dat gevaarlijk is, maar dat is niet zo. Wie normale voorzorgen in acht neemt, heeft niets te vrezen. Niet oordelen over dingen waar je geen verstand van hebt.
Maar mijn haar zit er zeker goed bij.

Strider
20 juli 2010, 15:09
Mensen die dagelijks blowen zijn in mijn ogen echt niet slim bezig, het is al tijden aangetoond dat blowen leidt tot o.a. geheugenverlies. Toon gewoon een keer wat discipline en stop ermee :)

Georgie
20 juli 2010, 15:15
Je verwoordt zaken beter dan ik het kan, Georgie. Wat je zegt over werkelijk vrij zijn omdat iets zonodig niet meer HOEFT, dat ga ik onthouden. Rechten en plichten. De balans tussen de wetteloosheid van het alles mogen en de dictatuur van het alles moeten. Het woord 'hoeven' komt in die discussie bijna nooit naar boven!:)

Het is een andere manier van iets beschouwen. Ik heb lang gerookt (dom, ja:D, ik weet het). Wilde nooit stoppen, dat vond ik betutteling, en al die zeikerds die niet rookten hadden het bij het verkeerde eind. Roken was mijn enige slechte gewoonte, het viel allemaal wel mee met die gezondheidsschade, etc. etc. Bovendien vond ik dat ik dan helemaal niets meer 'mocht'. En het verkeer is ook slecht, van leven ga je dood, en al die flauwekul. Noem alle drogredenen maar op.
Tot ik op zeker moment in een situatie terecht kwam waarin ik heel veel rookte (dood van een goede vriend), en me daar zo slecht onder voelde: de stank, de smaak, de noodzaak om elke keer een plek te zoeken om te kunnen roken (zelfs de begrafenisdienst duurde me te lang). En toen had ik er genoeg van. Ik ging er vanuit, dat stoppen heel, heel moeilijk zou worden. Was eerder gestopt, en dat was me niet echt bevallen. Na een tijdje weer begonnen. Ik ben dus gestopt. Ik had er gewoon geen zin meer in om mijn geld en mijn gezondheid in het roken te steken. Ik wilde ook geen nicotinevervangers, pleisters, pijpjes e.d. Dat houdt de verslaving alleen maar in stand: de overtuiging dat je iets NODIG hebt.

En wat denk je: het viel 100% mee. Vrijwel probleemloos gestopt. En na een tijdje mis je het niet eens meer. Roken maakt het leven niet leuker, niet gezelliger, niet fijner. Het verslechtert het alleen maar. Het maakt je onvrij. Er is voor iedereen een tijd geweest, dat je geen behoefte had aan roken, als kind bijvoorbeeld. Je taalde er niet naar. Dat is de normale toestand, niet de toestand dat je continu zit te smachten naar een sigaret. Die is aangeleerd. Niet het stoppen veroorzaakt de problemen, het roken zelf veroorzaakt de problemen. Het kost even tijd om naar de oorspronkelijke toestand terug te keren. Dat kan ook lastig zijn. Maar verhip, dat ging vanzelf over.

Als je mensen in een restaurant ziet, die niet 'mogen' roken, is dat vermakelijk. Ze wijten het ook altijd aan het rookverbod, dat ze problemen hebben. Dat is de zaak verdraaien. Het roken veroorzaakt de problemen, niet het verbod. Wie niet rookt, heeft er geen problemen mee.

Ik heb verder totaal geen problemen met rokers, ga nog wel eens naar een kroeg waar weer volop wordt gerookt. Ook in mijn stamkroeg komen na 21.30 uur de asbakken op tafel. Het stoort me, op de stank na, niet. Iedereen moet het zelf maar weten. Alleen ik hoef niet meer.

0416Dr
20 juli 2010, 15:16
lol @ AnthonieH. Zo erg is dat zeer zeker niet. Er is niets kapot gegaan aan mn blowgedrag van die paar keer dat ik het doe. Overigens als ik zie dat mn vriendin daar problemen mee heeft of mijn vrienden, dan zou ik er onmiddelijk mee stoppen. Gezien het nergens invloed op heeft (in mijn geval) maak ik een dergelijk keuze.

Waarom het mij beweegt om sporadisch een blow te roken....waarom drink men sporadisch een wijntje? Omdat diegene het lekker vindt. Hoe gek het ook klink, ik vind een blowtje ook heerlijk...kwa smaak, kwa geur en kwa gevoel op dat moment. Zoals iemand het heerlijk vindt om pasta naar binnen te werken. De ene lust spinazie en de ander niet.

Dat het slecht voor je is...tjah...dat is mijn verantwoordelijkheid.

Volgens Van Dale ben je verslaafd als je afhankelijk bent van de gewoonte (of stof) ongeacht frequentie.

Strider
20 juli 2010, 15:20
lol @ AnthonieH. Zo erg is dat zeer zeker niet. Er is niets kapot gegaan aan mn blowgedrag van die paar keer dat ik het doe. Overigens als ik zie dat mn vriendin daar problemen mee heeft of mijn vrienden, dan zou ik er onmiddelijk mee stoppen. Gezien het nergens invloed op heeft (in mijn geval) maak ik een dergelijk keuze.

Waarom het mij beweegt om sporadisch een blow te roken....waarom drink men sporadisch een wijntje? Omdat diegene het lekker vindt. Hoe gek het ook klink, ik vind een blowtje ook heerlijk...kwa smaak, kwa geur en kwa gevoel op dat moment. Zoals iemand het heerlijk vindt om pasta naar binnen te werken. De ene lust spinazie en de ander niet.

Dat het slecht voor je is...tjah...dat is mijn verantwoordelijkheid.

Volgens Van Dale ben je verslaafd als je afhankelijk bent van de gewoonte (of stof) ongeacht frequentie.

Dit zijn echt geen slimme vergelijkingen, wijn met mate is gezond, pasta met mate is gezond, spinazie met mate is gezond.

Blowen met mate, is niet gezond. Wees gewoon verstandig en stop er gewoon mee, ga ergens anders je chillheid uit halen.

0416Dr
20 juli 2010, 15:50
Misschien zijn mn vergelijkingen niet zo goed Strider, maar kan jij mij vertellen of iemand dood is gegaan aan marihuana (dus niet tabak, maar puur marihuana)? Probeer dat maar eens te googlen :) Wel rechtsstreeks relateren aan de drug zelf en niet een gevolg ervan...bijv. roken van een blow en gevolg daarvan een ongeluk.


Ik kan je genoeg websites laten zien hoeveel mensen dood zijn gegaan aan drank. Rechtsstreeks gerelateerd aan drank cq alcohol.

Ik kan je genoeg websites laten zien hoeveel mensen dood zijn gegaan aan eten. Rechtsstreeks gerelateerd aan eten cq slechte voedingsstoffen.

Als je mij toch wilt laten stoppen met sporadisch een blowtje, wil je eerst tegen de rest van de wereld zeggen of ze willen stoppen met alcohol....en stoppen met "te" veel eten en ongezond eten? Want dat brengt veel meer ellende en dood met zich mee.


Ik wil ook wel wedden met jou...kijken wie het langer vol houdt (laten we zeggen dat we deze situatie als sporadisch beschouwen en we doen het 4 x per jaar):
Ik ga hele nacht blowen...zeg maar 6 uur achter elkaar, en jij doet dat met drank, ok je mag voor de wijn gaan. Ieder hijs die ik neem is voor jou een slok. Ik neem dan ieder 15sec. een hijs en jij een slok en dat 6 uur lang. Ik weet zeker dat ik het overleef.....stoned als een garnaal maar goed. Ik vraag me af in hoeverre jij dan wel niet vergiftigd bent en/of je de volgende keer erbij bent. Dus mensen die allemaal beweren dat drank gezond is....flauwekul.

Maar ik zal wel weer te horen krijgen dat ik nu appels met peren vergelijk....

Dus ik kies er gewoon voor om paar keer ongezond te doen....of het slecht is of niet, ik bepaal dat wel voor mezelf. Lopen op straat is in principe al ongezond, gezien je uitlaatgassen en weet ik veel wat allemaal in je longen terecht komen :-)

Maar ik krijg het gevoel dat iedereen hier mijn stellingen onderuit probeert te halen, ik vind het raar dat iemand CO2 al niet als gevaarlijk aanduidt....ook al is het in redelijk kleine hoeveelheden. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Koolstofdioxide (http://nl.wikipedia.org/wiki/Koolstofdioxide)

1% blijkt al impact te hebben op onze lichaam.
"1 % Slecht geventileerde drukke (werk) ruimte. Sufheid bij langere blootstelling. "



Al met al....wat ik doe is niets meer dan onschuldig.

Georgie
20 juli 2010, 15:56
Wat heeft de rest van de wereld ermee te maken? Het gaat er toch om, wat jij doet en wilt? En het effect op jou? Je neemt je eigen besluiten, ongeacht wat de rest van de wereld doet, vindt of leuk vindt.

Dat iemand ergens niet dood aan gaat, maakt het niet gezond.

0416Dr
20 juli 2010, 16:00
Misschien is dat bij jouw niet zo, maar de rest van de wereld heeft zeer zeker wel invloed op mij.


Als iedereen dood zou gaan aan blowen, dan liet ik het wel uit mn hoofd. Daarom laat ik het uit mn hoofd om een fles whiskey te killen.

De omgeving heeft degelijk wel invloed op hoe en wie je bent...althans, laat ik het zo zeggen, dat is mijn mening en mijn ervaring. Wie met pek omgaat wordt er mee besmet ;)

Oww in jouw geval Georgie, ik rechtvaardig niet dat het gezond is. Ik neem aan dat het wel duidelijk is dat ik het ongezond vind.



Ps. ik zal nog eens excuses aanbieden, alleen dit keer naar de forum opzich. Sorry voor de offtopic de hele tijd. Gebruiker68 zal wel denken...."ik stelde maar een simpel vraag" ahahhahahah

Strider
20 juli 2010, 16:06
Misschien is dat bij jouw niet zo, maar de rest van de wereld heeft zeer zeker wel invloed op mij.


Als iedereen dood zou gaan aan blowen, dan liet ik het wel uit mn hoofd. Daarom laat ik het uit mn hoofd om een fles whiskey te killen.

De omgeving heeft degelijk wel invloed op hoe en wie je bent...althans, laat ik het zo zeggen, dat is mijn mening.

Oww in jouw geval Georgie, ik rechtvaardig niet dat het gezond is. Ik neem aan dat het wel duidelijk is dat ik het ongezond vind.

Nu ga je weer de mist in met je vergelijkingen :P

Wijn is met let op mate gezond (mate = max. 1 glas per dag), blowen is met mate (laten we bij deze definitie 1x per week nemen) niet gezond.

Van blowen hoef je niet per definitie eerder dood te gaan, of juist wel omdat blowen de kans op kanker wel degelijk vergroot. Maar ik wil je alleen maar laten realiseren dat blowen ongezond is en je beter de discipline kunt nemen om er gewoon mee te stoppen.

Probeer je ontspanning gewoon ergens anders uit te halen.


Verder no offence, maar toen ik als kind tegen mijn oom zei waarom stop je niet gewoon met roken, dat is toch slecht? Kreeg ik altijd als reactie terug, jij snoept toch ook dat is ook ongezond? ieder zijn ding.
Typische verslavingsuitspraken, het goed praten van je eigen verslavingsgewoontes door het te vergelijken met andere dingen. Wat jij dus ook doet door het te vergelijken met drank, pasta, groente en het lopen over straat.


Ik denk eerder dat blowen kan zorgen voor minder haaruitval als het stressgerelateerd is....je wordt er immers wel rustig van. Daarentegen is roken wel slecht voor je haren.

Als je blowt rook je ook shag, en dan denk jij dat blowen niet slecht voor je haaruitval is en roken wel? Hiernaast heb ik ooit een nieuwsbericht gelezen waarin geschreven stond dat 1 joint roken hetzelfde was als 20 sigaretten roken.

0416Dr
20 juli 2010, 16:16
:D

Ik snap je punt Strider. Maar we kunnen zo uren doorgaan. Ik geloof niet (mate = max. 1 glas per dag) gezond voor je is. http://alcoholengezondheid.nl/alcohol_info_(kopie)

"Er is geen eenduidige internationale definitie van wat onder ‘matige alcoholconsumptie’ wordt verstaan. Als je níet drinkt, wordt niet aanbevolen om (om gezondheidsredenen) te gáán drinken. "

Op diezelfde site zie je dus dat met mate 2x per dag is en voor een vrouw 1x per dag. Maar ik vind die laatste zin erg opvallend :) En in sommige gevallen wordt het zelfs afgeraden, de voordehand liggende gevallen als kinderen, zwangerschap, medicatie etc.


Maar ik geloof niet dat het zoveel kwaad kan (mn blowgedrag). Ik ken mensen die al meer dan 10 jaar lang iedere dag blowen en zelfs zij hebben nog steeds hun baan, hun huwelijk etc. Het valt allemaal wel mee. Die paar keer.....zoals ik eerder zei, ik doe het niet alleen voor de ontspanning, maar vooral voor de smaak.


Ik weet van mezelf, dat ik na mn 30ste niks meer inhalleer dan alleen lucht (en wat afvalstoffen :P).



Maar sporadisch gebruik valt volgens jullie allemaal onder verslaving (op Hanna na)?????

Georgie
20 juli 2010, 16:18
Misschien is dat bij jouw niet zo, maar de rest van de wereld heeft zeer zeker wel invloed op mij.


Als iedereen dood zou gaan aan blowen, dan liet ik het wel uit mn hoofd. Daarom laat ik het uit mn hoofd om een fles whiskey te killen.

De omgeving heeft degelijk wel invloed op hoe en wie je bent...althans, laat ik het zo zeggen, dat is mijn mening en mijn ervaring. Wie met pek omgaat wordt er mee besmet ;)

Oww in jouw geval Georgie, ik rechtvaardig niet dat het gezond is. Ik neem aan dat het wel duidelijk is dat ik het ongezond vind.



Ps. ik zal nog eens excuses aanbieden, alleen dit keer naar de forum opzich. Sorry voor de offtopic de hele tijd. Gebruiker68 zal wel denken...."ik stelde maar een simpel vraag" ahahhahahah

Zeker heeft je omgeving invloed. Wat ik alleen bedoel te zeggen is, dat je je eigen besluiten neemt. Ik weet, dat bijvoorbeeld veel rokers (roken was mijn hardnekkigste verslaving) altijd roepen: ach, maar die rookt ook, en die, en die... Dan kan het nooit zo slecht zijn.

Mijn besluit stond daar los van. Los van het feit, of iemand anders het nou wel of niet deed. IK beslis iets.

0416Dr
20 juli 2010, 16:19
Georgie, zoals ik dus beslis om sporadisch een blowtje te roken :) :D

AnthonieH
20 juli 2010, 16:20
Misschien zijn mn vergelijkingen niet zo goed Strider, maar kan jij mij vertellen of iemand dood is gegaan aan marihuana (dus niet tabak, maar puur marihuana)? Probeer dat maar eens te googlen :) Wel rechtsstreeks relateren aan de drug zelf en niet een gevolg ervan...bijv. roken van een blow en gevolg daarvan een ongeluk.Iets hoeft toch niet perse meteen dodelijk te zijn om slecht te zijn? Marihuana verstoort je cognitieve en psychomotorische functies. Het kan leiden tot paranoia en paniekaanvallen, ademhalingsproblemen en er kan geheugenverlies optreden. En als je al enige aanleg hebt, dan kan het de trigger tot psychoses, halucinaties en schizofrenie zijn. Depressiviteit kan erdoor worden versterkt. Ik haal dat even van wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Marihuana#Gezondheidsrisico.27s), maar een serieuze zoektocht zal vast ook serieuze onderzoeken opleveren om het te bevestigen.

Maar vrees niet, je vergelijkt nergens appels met peren. Je komt met de typische jij-bakken die echte verslaafden ook gebruiken. Misschien stiekem toch een teken dat je met 4 jointjes per jaar wel degelijk verslaafd kunt zijn?

Wijzen naar andere zaken die ook slecht zijn. Dat maakt de eigen gewoonte geen klap gezonder of beter! Waarom zou een ander moeten stoppen met alcohol zuipen voordat jij stopt met blowen omdat marihuana slecht is? Waarom zou ik niks over jouw marihuanaverslaving mogen zeggen als ik iedere avond een bakje paprikachips eet? Struisvogelgedrag. Je wil gewoon niet horen dat het slecht is :)

En over 1% CO2 als redelijk kleine hoeveelheid. Besef je hoeveel dat wel niet is? 25 keer zo veel als er van nature in de lucht zit. En nou ja, je wordt er suf van na een paar uur. 1 minuut in de frisse buitenlucht en het is over zonder enig nadelig effect te hebben. Bij 20% is het wel heel snel dodelijk. Maar dan zit je dus al op 500 keer zoveel! Dus ga vooral niet snuiven aan een brandblusser in een afgesloten bezemkast. Ik weet eigenlijk niet meer wat dit in de discussie doet, wat heeft het met verslavingen of haaruitval te maken?

Georgie
20 juli 2010, 16:21
Verder no offence, maar toen ik als kind tegen mijn oom zei waarom stop je niet gewoon met roken, dat is toch slecht? Kreeg ik altijd als reactie terug, jij snoept toch ook dat is ook ongezond? ieder zijn ding.
Typische verslavingsuitspraken, het goed praten van je eigen verslavingsgewoontes door het te vergelijken met andere dingen. Wat jij dus ook doet door het te vergelijken met drank, pasta, groente en het lopen over straat.



Zo gaat het toch de hele tijd al? Zal ook altijd wel zo blijven gaan ook. Ik heb volgens sommigen geen recht van spreken omdat ik verslaafd zou zijn aan sport of gezonde voeding, discussiëren en omdat ik met haaien duik.:D

Strider
20 juli 2010, 16:27
:D

Ik snap je punt Strider. Maar we kunnen zo uren doorgaan. Ik geloof niet (mate = max. 1 glas per dag) gezond voor je is. http://alcoholengezondheid.nl/alcohol_info_(kopie (http://alcoholengezondheid.nl/alcohol_info_%28kopie))

"Er is geen eenduidige internationale definitie van wat onder ‘matige alcoholconsumptie’ wordt verstaan. Als je níet drinkt, wordt niet aanbevolen om (om gezondheidsredenen) te gáán drinken. "

Op diezelfde site zie je dus dat met mate 2x per dag is en voor een vrouw 1x per dag. Maar ik vind die laatste zin erg opvallend :) En in sommige gevallen wordt het zelfs afgeraden, de voordehand liggende gevallen als kinderen, zwangerschap, medicatie etc

Bekijk anders eens de volgende hits :)

http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q=1+glas+wijn+per+dag&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=1

0416Dr
20 juli 2010, 16:31
Je wil gewoon niet horen dat het slecht is :)


Kom op...ik had ondertussen beter verwacht AnthonieH. Ik weet niet hoe vaak ik nu al heb aangegeven hoe slecht het wel niet is en hoe onverstandig. Ik weet het al vanaf het begin toen ik aan deze discussie begon. En ik heb het al meerdere malen aagegeven....en nu zeg je dat nog steeds.

Weet wat ik niet wil horen? Dat anderen mij vertellen hoe ik moet leven. Dus wellicht is hier miscommunicatie. Het werkt averechts wanneer je mensen juist dingen gaan verbieden of continu advies opdringen dat het ongezond voor je is. Kijk maar hoe pubers daarop reageren :)


Ja, laat dat CO2 maar zitten hahahahahaha.

Dus nog steeds blijf ik erbij, die paar keer kan nooit een verslaving zijn gezien ik noch lichamelijk noch geestelijk verslaafd ben. Dat zijn toch de officiele betekenissen en nu gaan we een discussie voeren of VanDale wel gelijk heeft of niet? Ik laat die discussie graag achterwege :)

Strider
20 juli 2010, 16:33
Je vind jezelf niet verslaafd, stop er dan gewoon mee ;)

0416Dr
20 juli 2010, 16:33
@Strider:
Je doet nu precies hetzelfde als ik doe. Verdedigen dat alcohol zogenaamd wel goed is. (Althans....ik probeer niet te zeggen dat een blowtje gezodn is, maar het kan gewoon geen kwaad) Dus jij zou alle niet alcohol gebruikers aanraden om 1x per dag wijn te drinken?

Ik niet!


Je vind jezelf niet verslaafd, stop er dan gewoon mee

Die besluit neem ik zelf wel. Ik ga jouw toch ook niet vertellen dat je moet stoppen met alcohol? Heb je de jeugd van tegenwoordig wel eens gezien met dat comazuipen?! Die kunnen die adviezen veel harder gebruiken :)

Overigens als ik me leven zo liet beinvloeden door Jan en alleman, dan lag ik nu in een psychiatrisch centrum.

Georgie
20 juli 2010, 16:39
Weet wat ik niet wil horen? Dat anderen mij vertellen hoe ik moet leven. Dus wellicht is hier miscommunicatie. Het werkt averechts wanneer je mensen juist dingen gaat verbieden of continu raad opdringen dat het ongezond voor je is. Kijk maar hoe pubers daarop reageren :)

Niemand vertelt jou, hoe je moet leven. Dat haal je er helemaal zelf uit.
De enige die jou iets kan verbieden, ben jij zelf. Als jij met volle overtuiging achter je standpunt staat, doet dit soort uitspraken je niets. Dan accepteer je gewoon dat anderen een andere mening hebben dan jij. Maar wat doe jij? Je gaat rare vergelijkingen maken, wordt kwaad en sleept er van alles bij.

En pubers? Ben je nog een puber dan?

En matige alcoholconsumptie wordt aanbevolen door veel artsen, geheelonthouders zijn ongezonder dan matige drinkers. Kijk hier maar even:
http://www.depers.nl/wetenschap/302608/Geheelonthouder-ongezonder.html

Heeft in veel kranten gestaan.

Strider
20 juli 2010, 16:42
@Strider:
Je doet nu precies hetzelfde als ik doe. Verdedigen dat alcohol zogenaamd wel goed is. (Althans....ik probeer niet te zeggen dat een blowtje gezodn is, maar het kan gewoon geen kwaad) Dus jij zou alle niet alcohol gebruikers aanraden om 1x per dag wijn te drinken?

Ik niet!

Die besluit neem ik zelf wel. Ik ga jouw toch ook niet vertellen dat je moet stoppen met alcohol? Heb je de jeugd van tegenwoordig wel eens gezien met dat comazuipen?! Die kunnen die adviezen veel harder gebruiken :)

Overigens als ik me leven zo liet beinvloeden door Jan en alleman, dan lag ik nu in een psychiatrisch centrum.

Ik verdedig mijn standpunt omdat ik kan aantonen waarom een glas wijn per dag wel gezond is, en ja hoor bij deze raad ik iedereen aan om 1x per dag een glas wijn te drinken, mits er geen andere alcoholische dranken genuttigd worden :P

Maar bij blowen raad ik het nog steeds iedereen af.

0416Dr
20 juli 2010, 16:44
Georgie, je begrijpt me verkeerd. Ik ben al een tijdje niet boos :s of kwaad :s waar haal je het vandaan?

Overigens, vrijheid van meningsuiting en vrijheid op informatie ligt er hoog in het vaandel bij mij. Dus graag mij daar niet op aanvallen. Ik respecteer ieder zn mening, maar respecteer dan ook de mijne. Stel ik vind een blowtje gezond (ik heb al meerdere malen gezegd dat het niet zo is) dan is dat mijn mening, maar laat mij dan ook in waarde. Jij probeert dat ook continu onderuit te halen.

@Strider:
We verschillen daar in mening :) Ik kon aantonen dat alcohol niet gezond is als je er aan begint...

Hoe dan ook zie ik verschillende paradoxen. Vooral op lange termijn. Ook bij matig gebruik.

http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act=esite.tonen&a=2&b=13&c=191&d=192

Strider
20 juli 2010, 16:48
@Strider:
We verschillen daar in mening :) Ik kon aantonen dat alcohol niet gezond is als je er aan begint...

En wanneer is het niet gezond, als je meer drinkt dan met mate, iig in dit geval met wijn :D

Trouwens hoeveel blow je eigenlijk? Gemiddeld gezien

0416Dr
20 juli 2010, 16:50
"Drinken heeft invloed op alle hersenfuncties. Na het drinken van 1 à 2 glazen werken de hersenen al minder goed dan normaal."

Ja ja, gezond! hahahah

0416Dr
20 juli 2010, 16:51
En wanneer is het niet gezond, als je meer drinkt dan met mate, iig in dit geval met wijn :D

Trouwens hoeveel blow je eigenlijk? Gemiddeld gezien

Aha, ik kreeg al het gevoel dat je niet alles had gelezen.

Maar ik denk gemiddeld in heel mn leven....komt misschien uit op 3 of 4 per jaar ofzo? Ook wel eens een jaar gehad dat ik niets deed, vanwege werk naar het buitenland etc.

Ik denk er NOOIT aan....

Georgie
20 juli 2010, 16:52
Georgie, je begrijpt me verkeerd. Ik ben al een tijdje niet boos :s of kwaad :s waar haal je het vandaan?

Lees je eigen posts nog eens, zou ik zeggen. n.

Overigens, vrijheid van meningsuiting en vrijheid op informatie ligt er hoog in het vaandel bij mij. Dus graag mij daar niet op aanvallen. Ik respecteer ieder zn mening, maar respecteer dan ook de mijne. Stel ik vind een blowtje gezond (ik heb al meerdere malen gezegd dat het niet zo is) dan is dat mijn mening, maar laat mij dan ook in waarde. Jij probeert dat ook continu onderuit te halen.




Geef dat dan ook gewoon als je mening. Sleep er niet van alles bij: net weer comazuipen, dan weer vergelijkingen met het eten van pasta en spinazie, etc. etc. Nu wil je weer niet horen dat andere vertellen hoe jij moet leven. Dat doet niemand. Dat dat jouw conclusie is, is heel wat anders. Ik zie overigens nergens, waar ik jouw vrijheid van meningsuiting zou aantasten. Integendeel.

Strider
20 juli 2010, 16:54
"Drinken heeft invloed op alle hersenfuncties. Na het drinken van 1 à 2 glazen werken de hersenen al minder goed dan normaal."

Ja ja, gezond! hahahah

En is dat gezond? Sterven er hersencellen af na het nuttigen van 1 glas wijn? Dat je hersens tijdelijk minder goed werken dan normaal is logisch, maar dat betekend niet dat het ongezond is!

Kom dan met een wetenschappelijke bron dat 1 glas wel degelijk ongezond is?

0416Dr
20 juli 2010, 17:00
Georgie, doe eens normaal. Ik bepaal zelf wel of ik vergelijkingen erbij haal, je geeft nu aan dat ik dat niet moet doen, wil je mijn mond snoeren? Jij bent degene die nu heftig reageert, niet ik.

Hanna
20 juli 2010, 17:08
Ik zou ook de definitie van het woord verslaving nog eens opzoeken, daar hebben we het hier namelijk over.

Daar gaat men de fout in... definities die door joost-mag-weten-wie verzonnen zijn, op je eigen manier interpreteren.

Ik zwem met haaien. Al heel lang. Ik kan me voorstellen dat de meeste mensen denken, dat dat gevaarlijk is, maar dat is niet zo. Wie normale voorzorgen in acht neemt, heeft niets te vrezen. Niet oordelen over dingen waar je geen verstand van hebt.
Maar mijn haar zit er zeker goed bij.
Het zijn geen gedomesticeerde beesten, terwijl je daar notabene ook altijd mee moet oppassen; wilde dieren zijn zeer gevaarlijk en menig dompteur of andere grapjas kan het niet meer navertellen.

0416Dr
20 juli 2010, 17:08
Ik heb al genoeg bronnen laten zien...

Georgie
20 juli 2010, 17:16
Georgie, doe eens normaal. Ik bepaal zelf wel of ik vergelijkingen erbij haal, je geeft nu aan dat ik dat niet moet doen, wil je mijn mond snoeren? Jij bent degene die nu heftig reageert, niet ik.

Ik zeg helemaal niet, dat je dat niet zo mogen doen of moeten doen. Ik zeg alleen dat je het doet.

Hanna
20 juli 2010, 17:18
Zoals gezegd: Mensa stelt een hoog IQ als voorwaarde. Daar draait het dus wel degelijk om. En niet om een andere denkwijze.
Tja, je snapt toch wel dat ze met debielen niets kunnen beginnen. Mensen met een hoog IQ kunnen ook vaak totaal niet met elkaar communiceren, omdat de denkwijzes verschillen en daarom draait 't om dat laatste.


Wijn is met let op mate gezond (mate = max. 1 glas per dag)..
Nee, het gaat daarbij om de flavonoïden die ook in rode druiven en andere rode vruchten zitten; je kunt beter rode druivensap drinken, dus zonder alcohol.

Hiernaast heb ik ooit een nieuwsbericht gelezen waarin geschreven stond dat 1 joint roken hetzelfde was als 20 sigaretten roken.

Een kwartiertje uitlaatgassen inademen b.v. in een file (of nog erger in een parkeergarage) staat gelijk aan 20 sigaretten roken, volgens een onderzoek van de Consumentenbond.

Verder zijn hier heel veel mensen verslaafd aan haargroeimiddelen, zelfs wimpergroeimiddelen, plus allerlei schoonheidsprodukten en -behandelingen; zwaar verslaafd aan uiterlijk schoon, en dan gaat 't niet om slechts 3 of 4 keer per jaar.
Veel van die middelen zijn niet gezond te noemen.

Georgie
20 juli 2010, 17:19
Daar gaat men de fout in... definities die door joost-mag-weten-wie verzonnen zijn, op je eigen manier interpreteren.

Ja, dat doe je toch?

Bij mij in de buurt niet, want dan zou het in dialect "skiet" worden.

Het zijn geen gedomesticeerde beesten, terwijl je daar notabene ook altijd mee moet oppassen; wilde dieren zijn zeer gevaarlijk en menig dompteur of andere grapjas kan het niet meer navertellen.


Hanna, wie zwemt er met haaien? Jij of ik? Ik, dacht ik. Al achttien jaar. Zonder enig probleem. Ik denk dus, dat ik er meer verstand van heb dan jij. Ik denk dat je te veel naar Jaws hebt gekeken. Een haai is inderdaad niet gedomesticeerd, en qua gedrag niet te vergelijken met een beer, leeuw of tijger.
Heerlijk, in december weer zes weken naar Zuid-Afrika, voor de blauwe haaien.

Hanna
20 juli 2010, 17:22
Sjemig, wat is het druk in dit topic! :D

Strider, doe niet zo eigenwijs, bij één slok alcohol sterven er al tienduizenden hersencellen af. Niet tijdelijk, maar definitief.
Niet zo erg trouwens, want veel mensen gebruiken nog geen 10% van hun hersencellen. ;)

Georgie
20 juli 2010, 17:26
Tja, je snapt toch wel dat ze met debielen niets kunnen beginnen. Mensen met een hoog IQ kunnen ook vaak totaal niet met elkaar communiceren, omdat de denkwijzes verschillen en daarom draait 't om dat laatste.

Daarbij draait het bij Mensa nog steeds om het hebben van een hoog IQ. Nog altijd niet om de denkwijze. Waarom denk je dat steeds?


Nee, het gaat daarbij om de flavonoïden die ook in rode druiven en andere rode vruchten zitten; je kunt beter rode druivensap drinken, dus zonder alcohol.

Nee, het is ook de alcohol. Het gaat niet alleen om de flavonoïden. Dat blijkt uit een studie die werd gepubliceerd in het Journal of Epidemiology and Community Health.


http://www.dailymail.co.uk/health/article-66866/Why-beer-just-healthy-wine.html





Een kwartiertje uitlaatgassen inademen b.v. in een file (of nog erger in een parkeergarage) staat gelijk aan 20 sigaretten roken, volgens een onderzoek van de Consumentenbond.

Verder zijn hier heel veel mensen verslaafd aan haargroeimiddelen, zelfs wimpergroeimiddelen, plus allerlei schoonheidsprodukten en -behandelingen; zwaar verslaafd aan uiterlijk schoon, en dan gaat 't niet om slechts 3 of 4 keer per jaar.
Veel van die middelen zijn niet gezond te noemen.

Uitlaatgassen zijn iets anders dan CO2. Ze bevatten ook: * Koolmonoxyde CO

* Onverbrande koolwaterstof HC

* Stikstofoxyde NOx

* Water H 2 O

* Kooldioxyde CO 2

* Roet (partikels) PM

* Stikstof N 2

* Zwaveldioxyde SO 2

* Dioxyde O 2

En nou niet weer draaikonten, Hanna. Zwaar verslaafd aan uiterlijk schoon. Hoe kom je erbij. Het feit dat JIJ alles een verslaving noemt, betekent niet dat het dat ook is. Het gebruik van haargroeimiddelen een verslaving? Ga toch weg. Als het een schadelijk effect op mijn gezondheid zou hebben, hield ik er onmiddellijk mee op. Dat zou ik niet kunnen, als het een verslaving zou zijn. Overigens zijn al mijn bloedwaarden e.d. perfect.
Mijn dermatoloog vertelde me, dat Androcur bij mij wellicht zeer goed zou werken. Dat heb ik dus niet gedaan vanwege de bijwerkingen. Zou ik verblind zijn door 'mijn schoonheidsideaal', dan zou dat helemaal geen overweging geweest zijn.

't Is wel een beetje 'Creatief met kurk' bij jou hè. De 'verslavingen' worden vergezochter.

Georgie
20 juli 2010, 17:27
Sjemig, wat is het druk in dit topic! :D

Strider, doe niet zo eigenwijs, bij één slok alcohol sterven er al tienduizenden hersencellen af. Niet tijdelijk, maar definitief.
Niet zo erg trouwens, want veel mensen gebruiken nog geen 10% van hun hersencellen. ;)


En je bronnen zijn? Dat hoor ik altijd graag.

Ik vond dit: http://www.wonderquest.com/BrainCells.htm

Hanna
20 juli 2010, 17:41
Uitlaatgassen zijn iets anders dan CO2.

Dat wisten we al en dat heeft AnthonieH al een paar pagina's geleden uitgelegd. Waarom denk jij steeds een ander te moeten verbeteren? Ook een verslaving.

Daarbij draait het bij Mensa nog steeds om het hebben van een hoog IQ. Nog altijd niet om de denkwijze. Waarom denk je dat steeds?
Omdat daar een paar jaar geleden een uitgebreide documentaire over op t.v. is geweest.

Verder heb ik vaak geen zin om aan te komen zetten met wetenschappelijke onderzoeken, omdat er altijd een wetenschappelijk onderzoek te vinden is wat daarvan het tegendeel beweert.

Strider
20 juli 2010, 17:56
Nee, het gaat daarbij om de flavonoïden die ook in rode druiven en andere rode vruchten zitten; je kunt beter rode druivensap drinken, dus zonder alcohol.

Een kwartiertje uitlaatgassen inademen b.v. in een file (of nog erger in een parkeergarage) staat gelijk aan 20 sigaretten roken, volgens een onderzoek van de Consumentenbond.

Nee?? Wie is hier eigenwijs?? Het maakt niet uit waar het in dit geval over gaat, 1 glas wijn per dag is volgens vele onderzoeken gezond.

En waar komen die uitlaatgassen nu ineens vandaan?


Sjemig, wat is het druk in dit topic! :D

Strider, doe niet zo eigenwijs, bij één slok alcohol sterven er al tienduizenden hersencellen af. Niet tijdelijk, maar definitief.
Niet zo erg trouwens, want veel mensen gebruiken nog geen 10% van hun hersencellen. ;)

Dit verzin je ter plekke, ik kan ook wel met dingen gaan beargumenteren zonder het te onderbouwen met een bronvermelding :) Omdat er voor ieder onderzoek wel weer een tegenonderzoek is.....

Hanna
20 juli 2010, 18:27
En waar komen die uitlaatgassen nu ineens vandaan?
Als je dit topic hebt gevolgd, had je gemerkt dat AnthonieH 't daar een paar pagina's geleden ook al over had en later Georgie ook.


Dit verzin je ter plekke, ik kan ook wel met dingen gaan beargumenteren zonder het te onderbouwen met een bronvermelding :) .
Nee, dat verzin ik niet zelf; men heeft dat jarenlang lopen beweren in documentaires en tijdschriften.

Hanna
20 juli 2010, 18:39
Hanna, wie zwemt er met haaien? Jij of ik? Ik, dacht ik. Al achttien jaar. Zonder enig probleem. Ik denk dus, dat ik er meer verstand van heb dan jij. Ik denk dat je te veel naar Jaws hebt gekeken. .

Nog even off-topic: Jaws was een irritant slechte film met een rare namaakhaai. Maar zelfs een dolfijn valt soms mensen aan, okay, het beest zal ergens door gefrustreerd zijn, maar toch... Verder heb ik familieleden die in Australië aan de oostkust wonen, waar vaak mensen worden aangevallen door haaien, en echt niet alleen omdat die mensen eruit zagen als een surfboard of het beest aan het treiteren waren. Er zijn vele soorten haaien en vele zijn niet gevaarlijk; misschien zwem jij alleen met ongevaarlijke soorten.

Georgie
20 juli 2010, 18:47
Nog even off-topic: Jaws was een irritant slechte film met een rare namaakhaai. Maar zelfs een dolfijn valt soms mensen aan, okay, het beest zal ergens door gefrustreerd zijn, maar toch... Verder heb ik familieleden die in Australië aan de oostkust wonen, waar vaak mensen worden aangevallen door haaien, en echt niet alleen omdat die mensen eruit zagen als een surfboard of het beest aan het treiteren waren. Er zijn vele soorten haaien en vele zijn niet gevaarlijk; misschien zwem jij alleen met ongevaarlijke soorten.

Ik heb met de grote witte haai (mensenhaai) gezwommen (zonder kooi), de tijgerhaai, de stierhaai en de oceanische witpunthaai. Ze worden allemaal gevaarlijk geacht door mensen die niet beter weten.
Ik weet veel over haaienaanvallen, en volgens mij valt het met die haaienaanvallen allemaal wel mee, daar in Oost-Australië. Ze zijn altijd groot nieuws, en ik hoor er maar heel weinig over.

Hanna
20 juli 2010, 18:49
Zoekende in het ziekenhuis welke deur ik moest hebben, trok ik een keer per ongeluk de deur van de kantine open, waar artsen en verpleegkundigen zaten te pauzeren....
ongelogen waar: BLAUW van de rook! (en als IK dat zeg, is 't echt erg)
terwijl het overal elders in het ziekenhuis verboden is om te roken en het de patiënten ernstig afgeraden wordt.

Georgie
20 juli 2010, 18:51
Dat wisten we al en dat heeft AnthonieH al een paar pagina's geleden uitgelegd. Waarom denk jij steeds een ander te moeten verbeteren? Ook een verslaving.

Hé hé, jij kwam weer met de uitlaatgassen aanslepen.


Omdat daar een paar jaar geleden een uitgebreide documentaire over op t.v. is geweest.

Verder heb ik vaak geen zin om aan te komen zetten met wetenschappelijke onderzoeken, omdat er altijd een wetenschappelijk onderzoek te vinden is wat daarvan het tegendeel beweert.

Ik denk dat je gewoon geen bronnen kunt noemen. En ik heb ook wel eens een docu op tv gezien over mensen. En het draait nog altijd om IQ.

Nog even, en ik ben volgens jou verslaafd aan zuurstof omdat ik niet zonder kan, verslaafd aan eten, omdat ik anders doodga, en verslaafd aan water omdat ik anders uitdroog.
Het wordt bij jou wel een heel ruim begrip.:D

Georgie
20 juli 2010, 18:54
Zoekende in het ziekenhuis welke deur ik moest hebben, trok ik een keer per ongeluk de deur van de kantine open, waar artsen en verpleegkundigen zaten te pauzeren....
ongelogen waar: BLAUW van de rook! (en als IK dat zeg, is 't echt erg)
terwijl het overal elders in het ziekenhuis verboden is om te roken en het de patiënten ernstig afgeraden wordt.

Ja, en? Wat zegt dat? Dat ook artsen en verpleegkundigen verslaafd kunnen zijn? Of is het nu plotseling wel gezond?
Elke keer weer die rechtvaardiging omdat 'anderen het ook doen'... Zo dom.

Hanna
20 juli 2010, 18:56
Ze zijn altijd groot nieuws, en ik hoor er maar heel weinig over.

Hoe kun je er weinig over horen als het groot nieuws is? :confused:
Wel is het zo dat de regeringen aan de Middellandse Zee er ook liever over zwijgen. Is namelijk niet goed voor het toerisme.
Journalisten denken er echter anders over, o.a. National Geographic Channel heeft al ontzettend veel uitgezonden over allerlei haaiensoorten en haaienaanvallen.

Georgie
20 juli 2010, 19:11
Hoe kun je er weinig over horen als het groot nieuws is? :confused:
Wel is het zo dat de regeringen aan de Middellandse Zee er ook liever over zwijgen. Is namelijk niet goed voor het toerisme.
Journalisten denken er echter anders over, o.a. National Geographic Channel heeft al ontzettend veel uitgezonden over allerlei haaiensoorten en haaienaanvallen.

Als het gebeurt, is het groot nieuws. Omdat het nauwelijks gebeurt, is het ook zelden nieuws. Ik weet dat NG erover uitzend, maar het is vaak van alles uit de oude doos. Bovendien worden die oude docu's ongeveer 25 keer herhaald.

In de Middellandse Zee is ooit een werker aan een onderzeese rioolbuis aangevallen. Dat is echt al lang geleden, het aantal grote witte haaien is er helaas schrikbarend laag.

Omdat ik zelf journaliste ben, en ook schrijf over haaien, heb ik er ook een mening over. Gebaseerd op feiten.

Voorbeeld: laatst werd er weer panisch gedaan over grote, gevaarlijke haaien bij Zuid-Engeland. Bleken de jaarlijks langstrekkende planktonetende 'basking sharks' te zijn. Maar de woorden haai, gevaarlijk en groot blijven hangen.

Zwemmen met haaien is absoluut niet gevaarlijk, als je je aan hele normale, vanzelfsprekende regels houdt. Vorig jaar op zoek geweest naar de grote witte haai, en het duurde vijf dagen voordat er eentje kwam. Zodra je met perslucht in het water sprong, was hij verdwenen. Uiterst schuw. Daarom maar gaan snorkelen. Het image dat een haai alles verscheurend is, is vooral opgeklopt door de media.

Er sterven jaarlijks vijf mensen door haaien, gevallen waarover ik altijd uitgebreide info opzoek, gezien mijn professie. Er overlijden 100 mensen door olifanten en tijgers, om maar wat te noemen.

Hanna
20 juli 2010, 19:11
Ja, en? Wat zegt dat? Dat ook artsen en verpleegkundigen verslaafd kunnen zijn? Of is het nu plotseling wel gezond?.

Een hypocriet zootje is het, dat bedoel ik. Met het wijsvingertje een ander vermanen; roken als oorzaak van zo ongeveer iedere ziekte aanwijzen, waar halen ze het lef vandaan?!
Een paar jaar geleden ging ik naar de huisarts omdat mijn ogen lichtgevoeliger reageerden dan ik ooit eerder had meegemaakt... mag je één keer raden wat volgens hem de oorzaak was...
De kwaal is vanzelf weer overgegaan, zonder 1 peuk minder te roken.

Iets anders: ze zeggen altijd dat roken de bloeddruk verhoogt. Ik heb lage bloeddruk, dus vroeg ik een arts of mijn bloeddruk niet te ver zou dalen als ik zou stoppen met roken... Zij zei dat ze daarop geen antwoord mocht geven.

Georgie
20 juli 2010, 19:17
Een hypocriet zootje is het, dat bedoel ik. Met het wijsvingertje een ander vermanen; roken als oorzaak van zo ongeveer iedere ziekte aanwijzen, waar halen ze het lef vandaan?!
Een paar jaar geleden ging ik naar de huisarts omdat mijn ogen lichtgevoeliger reageerden dan ik ooit eerder had meegemaakt... mag je één keer raden wat volgens hem de oorzaak was...
De kwaal is vanzelf weer overgegaan, zonder 1 peuk minder te roken.

Iets anders: ze zeggen altijd dat roken de bloeddruk verhoogt. Ik heb lage bloeddruk, dus vroeg ik een arts of mijn bloeddruk niet te ver zou dalen als ik zou stoppen met roken... Zij zei dat ze daarop geen antwoord mocht geven.

Ik denk dat ze daarop geen antwoord kan geven. Mijn bloeddruk is ook altijd laag geweest, vaak 60 onderdruk, 100 bovendruk. Sinds ik gestopt ben, is het 70 / 110.

En hypocriet, zeker. Maar iedereen kan verslaafd raken aan peuken. Geen moeite. Er zijn ook artsen verslaafd aan medicijnen en cocaïne.

Hanna
20 juli 2010, 19:23
Het image dat een haai alles verscheurend is, is vooral opgeklopt door de media.

Weet ik. En ook dat Discovery, Animal Planet en NGC vervelend veel herhalingen vertonen van oude uitzendingen.
Ik ben b.v. niet bang voor geen enkele hond, maar kijk wel goed uit bij sommige rassen, vooral sinds het gezicht van mijn zusje kapot gebeten is. Gelukkig kun je vaak de opvoeding van een hond al inschatten als je het soort eigenaar ziet, wat bij een haai niet mogelijk is.

Hanna
20 juli 2010, 19:25
Ik denk dat ze daarop geen antwoord kan geven.

Nee, ze zei dat ze er geen antwoord op MOCHT geven en mompelde er iets achteraan in de trant van "politiek incorrect".

AnthonieH
20 juli 2010, 23:02
Nee, ze zei dat ze er geen antwoord op MOCHT geven en mompelde er iets achteraan in de trant van "politiek incorrect".Natuurlijk, je gaat geen slechte gewoonte aanbevelen om een gezondheidsprobleem aan te pakken! (voor 0412Dr, pijnbestrijding met canabis zie ik in een ander licht) Een middel erger dan de kwaal kan een medicus nooit voorstaan. Dat is niet ethisch. Iemand met gevoeligheid voor beroertes kan ook het best zorgen dat zijn promilage altijd flink verhoogd is. Alcohol verdunt het bloed. Je moet dan dus wel zorgen om permanent aangeschoten te zijn ... korsakov en cirrose liggen dan om de hoek ...

Ik vertel mijn neefjes ook dat snoepen slecht is voor hun tanden en dat ze niet te veel cola en andere zoete drankjes moeten drinken ... ben ik hypocriet bezig omdat ik zelf wel sloten cola dronk of gewoon verstandig om ze te behoeden om dezelfde slechte gewoontes aan te kweken als ikzelf? Of ben ik gewoon hypocriet én verstandig? Het feit dat ik sloten cola drink (of dronk) maakt het voor mijn neefjes niet gezonder om het ook te doen :)

Verder weet ik nooit helemaal zeker wat ik met verhalen van meelevende doktoren aanmoet. Een buurvrouw vertelde ons na een beenamputatie vanwege ernstig vernauwde aderen en nadat mijn moeder in het ziekenhuis verbaasd aan haar vroeg waarom ze nog rookte, dat de dokter haar had gezegd dat ie nog nooit zulke mooie schone longen had gezien. Zelfmisleiding, zachte heelmeester of waarheid? Of misschien gewoon een dokter met voouitziende blik. Ze is in het harnas gestorven.

Strider
20 juli 2010, 23:27
Een hypocriet zootje is het, dat bedoel ik. Met het wijsvingertje een ander vermanen; roken als oorzaak van zo ongeveer iedere ziekte aanwijzen, waar halen ze het lef vandaan?!
Een paar jaar geleden ging ik naar de huisarts omdat mijn ogen lichtgevoeliger reageerden dan ik ooit eerder had meegemaakt... mag je één keer raden wat volgens hem de oorzaak was...
De kwaal is vanzelf weer overgegaan, zonder 1 peuk minder te roken.

Iets anders: ze zeggen altijd dat roken de bloeddruk verhoogt. Ik heb lage bloeddruk, dus vroeg ik een arts of mijn bloeddruk niet te ver zou dalen als ik zou stoppen met roken... Zij zei dat ze daarop geen antwoord mocht geven.

Stop gewoon met roken, je huid wordt er toch ook niet beter van, en vrouwen moeten een mooie huid behouden! :D

Hanna
21 juli 2010, 00:56
Natuurlijk, je gaat geen slechte gewoonte aanbevelen om een gezondheidsprobleem aan te pakken! (voor 0412Dr, pijnbestrijding met canabis zie ik in een ander licht) Een middel erger dan de kwaal kan een medicus nooit voorstaan....
Dat weet ik ook allemaal wel, allerbeste AnthonieH, maar ze bood dus geen alternatief/geen oplossing om de bloeddruk dan op peil te houden, zei verder niks, rookte zelf waarschijnlijk ook.

Ik vertel mijn neefjes ook dat snoepen slecht is voor hun tanden en dat ze niet te veel cola en andere zoete drankjes moeten drinken ... ben ik hypocriet bezig ?
Ja. En veel te streng. Goed tandenpoetsen na al die zoetigheid is genoeg.
Ik ken ook iemand die tegen iedereen beweert nooit te snoepen en hij weigert inderdaad alle snoepjes, koekjes en gebakjes, maar... hij verorbert wel een hele pot mierzoete jam in z'n eentje per week, ook nog een halve pot honing, keukenstroop, appelstroop en ontzettend veel suiker in de koffie...
maar hij heeft nog steeds geen rotte tanden en notabene een lager bloedsuikergehalte dan ik die bijna nooit zoetigheid op brood eet, hooguit 3 glazen frisdrank per week drinkt, geen alcohol, geen snoep, geen koekjes, af en toe chocola, weinig suiker in veel minder koppen koffie.
Met andere woorden, 't zal zo'n vaart niet lopen en ieder lolletje verbieden heeft sowieso een averechtse uitwerking.
Dat zie je ook aan de jeugd in het algemeen: het roken van sigaretten is teruggelopen, maar het slikken van allerlei pillen en comazuipen is er voor in de plaats gekomen.

Een buurvrouw vertelde ons na een beenamputatie vanwege ernstig vernauwde aderen en nadat mijn moeder in het ziekenhuis verbaasd aan haar vroeg waarom ze nog rookte, dat de dokter haar had gezegd dat ie nog nooit zulke mooie schone longen had gezien. Zelfmisleiding, zachte heelmeester of waarheid? Of misschien gewoon een dokter met voouitziende blik. Ze is in het harnas gestorven. De dokter had gelijk: het was toch al te laat om te stoppen met roken, dus gun dat mens haar laatste plezier.
Schone longen zijn bij mij ook geconstateerd; in het algemeen weet de patiënt echt niet wat de arts daarmee bedoelt, is stomverbaasd, maar vraagt niet verder en denkt alleen maar: die vent is gek of hij heeft de röntgenfoto's verwisseld met die van een andere patiënt.

Na allerlei hartonderzoeken i.v.m. VES-sen, bleek mijn hart kerngezond te zijn volgens de cardioloog, die een hele uiteenzetting gaf over het feit dat de hersenen miljoenen zenuwprikkels per minuut moeten seinen, en dat 't helemaal niet gek is als daar af en toe iets een beetje mis gaat, dat overkomt iedereen wel eens en gaat vanzelf weer over. Toch eindigde hij zijn betoog met: "Maar je begrijpt toch wel dat je moet stoppen met roken?"
Ik dacht: "Huh? Na alles wat je net verteld hebt? Spoor je nog een beetje? Of heb je zelf nu last van foute zenuwprikkels?" en rookte gewoon door, waarna de VES-sen vanzelf zomaar verdwenen en nooit meer teruggekomen zijn. Kun jij daarbij met je mooie pet? Ik niet.

Hanna
21 juli 2010, 01:12
Stop gewoon met roken, je huid wordt er toch ook niet beter van, en vrouwen moeten een mooie huid behouden! :D
Lieverd, ik heb 2 leeftijdgenoten in mijn directe omgeving die helemaal nog nooit gerookt hebben en toch hebben ze meer rimpels dan ik. Dat verwondert hen, maar mij niet, zij liggen namelijk heel vaak in de zon te bakken en daardoor is hun huid al helemaal craquelé. Dat de zon de oorzaak is, willen ze niet geloven, want ze gebruiken een hoge beschermingsfactor. Nou ja, dan zal 't wel een kwestie van genen zijn. ;)

Georgie
21 juli 2010, 11:33
Nog steeds bezig om ongezonde gewoontes te vergelijken en te vergoelijken?:D

Overigens is mijn huid na het stoppen met roken veel frisser en gladder.

Georgie
21 juli 2010, 11:57
Ja. En veel te streng. Goed tandenpoetsen na al die zoetigheid is genoeg.


Niet gelijk, hoop ik. Dan poets je namelijk je glazuur kapot omdat het zachter wordt door de in de mond bij het eten gevormde zuren.
Mijn broer dacht er ook goed aan te doen zijn zoontjes direct na snoepen e.d. te laten poetsen, tot bij de jongste bleek, dat zijn melktandjes vrijwel 'kaal' waren.

Hanna
21 juli 2010, 13:13
Nog steeds bezig om ongezonde gewoontes te vergelijken en te vergoelijken?:D
Tuurlijk. Andere mensen nemen veel grotere risico's. Maar dat mag ieder zelf weten. Geen betutteling en geen hypocrisie.


Overigens is mijn huid na het stoppen met roken veel frisser en gladder.
Kan kloppen. Het schijnt ongeveer 5 jaar te duren, dan heeft het lichaam zich hersteld. Maar de menopauze gaat de boel weer verstieren.

Niet gelijk, hoop ik. Dan poets je namelijk je glazuur kapot omdat het zachter wordt door de in de mond bij het eten gevormde zuren.
Ook zo'n giller, nu wordt beweerd dat citrusvruchten je glazuur aantasten. Ik heb meteen getest of ik met citroensap mijn tandsteen weg kon krijgen... no way!

Mijn broer dacht er ook goed aan te doen zijn zoontjes direct na snoepen e.d. te laten poetsen, tot bij de jongste bleek, dat zijn melktandjes vrijwel 'kaal' waren.
Melktandjes zijn ook erg zwak en worden gelukkig vervangen door echte tanden.

Georgie
21 juli 2010, 13:19
Tuurlijk. Andere mensen nemen veel grotere risico's. Maar dat mag ieder zelf weten. Geen betutteling en geen hypocrisie.


Kan kloppen. Het schijnt ongeveer 5 jaar te duren, dan heeft het lichaam zich hersteld. Maar de menopauze gaat de boel weer verstieren.


Ook zo'n giller, nu wordt beweerd dat citrusvruchten je glazuur aantasten. Ik heb meteen getest of ik met citroensap mijn tandsteen weg kon krijgen... no way!

Melktandjes zijn ook erg zwak en worden gelukkig vervangen door echte tanden.

Roken veroorzaakt ziekten en kwalen. Velen gaan er gewoon aan dood. Iedereen moet het risico zelf maar afwegen, maar doe nou niet alsof het niet erg ongezond is omdat sommigen er wel oud mee worden en er artsen zijn die rokent. Ik heb nooit gezegd, dat iemand het NIET zelf zou mogen weten.

Menopauze? Ik ben 51 hoor, rol er probleemloos doorheen. Goede voeding, beweging e.d. dragen veel bij aan een goede hormoonbalans. Dan blijft je huid ook prima.

Je leest weer niet! Zuren na het eten en drinken maken het glazuur zacht, wie daarna direct gaat poetsen, tast het glazuur aan. De zuren op zich niet. Je kunt beter minimaal een half uur wachten na het poetsen. Kan elke tandarts je vertellen.

Gelukkig worden melktandjes inderdaad vervangen, maar je kunt hetzelfde met je gewone tanden krijgen.

Georgie
21 juli 2010, 13:40
Ik zat net te denken: Wat ben ik toch ongelooflijk blij, dat ik niet meer verslaafd ben. Nergens aan. En gelukkig voel ik ook al heel lang de behoefte niet meer om me als verslaafde in allerlei bochten te wringen om recht te praten wat gewoon krom is.
Het is wel een amusante discussie, maar ik zet er nu maar eens een punt achter.

Ambo
21 juli 2010, 16:07
Het is wel een amusante discussie, maar ik zet er nu maar eens een punt achter.

Precies, voordat je er aan verslaafd raakt... ;)

(er zijn leukere dingen om aan verslaafd te raken...)

Hanna
21 juli 2010, 16:49
Mijn bloeddruk is ook altijd laag geweest, vaak 60 onderdruk, 100 bovendruk. Sinds ik gestopt ben, is het 70 / 110.

Dit vind ik toch wel buitengewoon. Stoppen met roken lijkt de bloeddruk omhoog te hebben gebracht in plaats van omlaag, terwijl je bovendien enigszins bloeddrukverlagende minoxidil-lotion gebruikt. Bij een ander is de bloeddruk dan toch echt gezakt.
Het lijkt er op dat je nu een bloeddrukverhogend dieet volgt of er wordt andere meetapparatuur gebruikt of de bloeddruk wordt niet op de juiste manier gemeten.

Hanna
21 juli 2010, 17:03
Zuren na het eten en drinken maken het glazuur zacht, wie daarna direct gaat poetsen, tast het glazuur aan. De zuren op zich niet..

Als dat zou kloppen, zouden die zuren het tandsteen ook zacht moeten maken, waardoor het makkelijk weg te poetsen is. Sterker nog, tandsteen is veel zwakker dan glazuur, dus het zou meteen moeten oplossen na contact met vers citroensap.

AnthonieH
21 juli 2010, 19:20
Dit vind ik toch wel buitengewoon. Stoppen met roken lijkt de bloeddruk omhoog te hebben gebracht in plaats van omlaag, terwijl je bovendien enigszins bloeddrukverlagende minoxidil-lotion gebruikt. Bij een ander is de bloeddruk dan toch echt gezakt.
Het lijkt er op dat je nu een bloeddrukverhogend dieet volgt of er wordt andere meetapparatuur gebruikt of de bloeddruk wordt niet op de juiste manier gemeten.Totaal offtopic, maar toch even de vraag. Ik weet dat roken de bloeddruk verhoogt omdat het bloedvaten vernauwt en verhardt en het zorgt voor artherosclerose (ook vernauwing, maar dan door verhoogde afzetting van vet op de wanden). Maar verlaagt de bloeddruk dan weer snel na stoppen? Vooral dat laatste lijkt me een proces dat redelijk onomkeerbaar is.

En is het effect dusdanig klein dat het niet gewoon heel goed mogelijk is dat andere factoren veel sterker wegen? Uiteindelijk is er ook een theorie dat roken zorgt voor een zekere mate van anorexie, wat juist de bloeddruk vermindert. Als dat mechanisme bij iemand sterker dan de degeneratie van de bloedvaten, dan zou de bloeddruk dus net zo goed kunnen stijgen. Enne, het kan ook gewoon puur toeval zijn. Ook bloeddruk is niet een heel mensenleven constant.

O ja tandsteen, het ontstaat minder snel bij mensen met minder basisch speeksel. Ik heb wel eens gelezen dat het in het westen van het land (door het hardere drinkwater) meer voorkomt dan in het oosten. In dat geval zou het dus heel goed kunnen dat het meer drinken van zure dranken vorming van tandsteen tegengaat. Maar ja, als ik het niet weg kreeg met 6 liter cola per dag, dan vermoed ik dat je toch wel heel zuur zal moeten drinken ;)

gebruiker68
22 juli 2010, 01:29
Een joint in de morgen is een dag zonder zorgen:D,

Ambo
22 juli 2010, 11:33
Een joint in de morgen is een dag zonder zorgen:D,

Domme, domme jongen... ;)

Tato
22 juli 2010, 14:00
Door de verhippiesering van de maatschappij zien velen kans om hun eigen kwalijke en dikwijls decadente gewoonten goed te praten onder het mom van "vrijheid", "geen betutteling" of "iedereen is wel ergens aan verslaafd". Of het nou drank, tabak of slecht eten is, het eist zn slachtoffers gewoon. Kijk maar naar het percentage van de Nederlandse bevolking dat te dik is, dat is echt erg hoog. Allemaal door die instelling van "het moet allemaal kunnen" en blablabla.

Helaas komt het besef dat men verkeerd bezig is vaak pas op momenten dat het al te laat is.

Hanna
22 juli 2010, 19:06
Komt wel goed, Tato, meer en meer mensen laten zich bekeren tot de amerikaanse religie (gebaseerd op angst voor hogere ziektekostenpremies en de huidige noodzaak van een jong uiterlijk).

AnthonieH, Ik weet 't niet en de dokter gaf geen fatsoenlijk antwoord. Bij G. schijnt de bloeddruk na het stoppen met roken plus het gebruik van minoxidil te zijn gestegen, dus misschien zijn haar bloedvaten toen nog verder vernauwd?
Ook maakt 't natuurlijk een hemelsbreed verschil of men wel of niet over de longen rookt.
Vooral vroeger zag je vaak dames (en verwijfde mannen) doen alsof ze rookten, om zich een houding aan te meten: teugje nemen en subiet weer uitblazen. Bij dergelijke 'rokers' zal er bar weinig tot geen verslechtering aan longen of bloedvaten zijn veroorzaakt.

Over 't idee dat roken anorexia zou veroorzaken: nee, anorexia is een psychische aandoening waarbij men denkt dik te zijn (terwijl men al graatmager is); wel is het zo, dat hoe meer men rookt, des te minder eetlust; ook lukt 't niet om te eten en roken tegelijkertijd. Een echte roker zal ook altijd eerst de sigaret volledig op roken en niet vroegtijdig doven.

Ik woon in het oosten des lands en heb extreem veel tandsteenvorming. Tandartsen hebben daar nooit een deugdelijke verklaring voor. De ene zei tegen een collega van mij die ook altijd veel tandsteen had, dat het komt door veel theedrinken, de andere tandarts zei tegen een pijprokende collega, dat roken de oorzaak is, en de volgende tandarts zegt dat 't ligt aan de samenstelling van het speeksel. Zal wel afhankelijk zijn van het aantal bijscholingscursussen dat ze gevolgd hebben; de wetenschap komt iedere keer weer met een ander theorietje.
Voor de aardigheid zal ik nog eens proberen het tandsteen weg te krijgen, door dit maal het verse citroensap langer te laten inwerken. Normaliter pak ik gewoon een grote (gehoekte) tapijtnaald en mijn vergroot(5x)spiegel, wrik dan het tandsteen makkelijk los zonder iets te beschadigen; gaat sneller en met veel minder gedonderjaag dan bij de tandarts; later doet de tandarts of mondhygiëniste het verdere priegelwerk, zonder zich overigens af te vragen waarom juist het midonder-binnenkant-gedeelte zo keurig schoon is.

Als ik trouwens 's morgens start met ontbijten, heb ik binnen 3 uur weer honger en dan moet ik gedurende de rest van de dag ongeveer om de 3 uur etenmaken, eten, afwassen, veel vaker boodschappen doen en ook veel vaker naar de WC. Van dat geheenenweer word ik ontzettend chagrijnig.
Als ik ontbijt en lunch oversla, krijg ik pas tegen 16 uur honger en eet dan een klein hapje omdat ik anders het avondmaal niet op kan.
Pff, alweer 19.00 uur geweest, ik moet 't avondmaal gaan klaarmaken.

AnthonieH
22 juli 2010, 21:10
Over 't idee dat roken anorexia zou veroorzaken: nee, anorexia is een psychische aandoening waarbij men denkt dik te zijn (terwijl men al graatmager is); wel is het zo, dat hoe meer men rookt, des te minder eetlust; ook lukt 't niet om te eten en roken tegelijkertijd. Een echte roker zal ook altijd eerst de sigaret volledig op roken en niet vroegtijdig doven.Ik schreef dan ook anorexie, geen anorexia. Het is de officiele term voor gebrek aan eetlust.

Ik zie trouwens dat onze eetgewoonten wel wat op elkaar lijken, al vind ik een enkele keer zelfs het avondeten wat veel moeite. Heel slecht, ik weet het, hoewel sommigen beweren dat een vastendagje zo af en toe helemaal geen kwaad kan.

Tato
23 juli 2010, 14:20
Komt wel goed, Tato, meer en meer mensen laten zich bekeren tot de amerikaanse religie (gebaseerd op angst voor hogere ziektekostenpremies en de huidige noodzaak van een jong uiterlijk).


Ik zou niet weten wat de "Amerikaanse religie" is, ik denk dat zaken als veel te veel roken, drinken en slecht eten vooral daar hoogtij vieren. Kan jij dat uitleggen?

gebruiker68
24 juli 2010, 11:35
Mensen maak geen ruzie, steek er gewoon eentje op af van die stress;)

wesley1982
30 juli 2010, 21:46
meeste gasten dat ik ken dat blowen hebben meestal zeer mooi haar hoor...
er zitten soort oestrogeenbevorderende stoffen in die thc...
ik denk voor mensen dat dit al hele tijd doen en dan stoppen dit wel een omgekeerd effect kan geven aangezien ze dan ineens blootgesteld worden aan meer stress enz...