PDA

View Full Version : Oplossing tegen alopecia areata: knoflook?


Lotgenote
15 augustus 2010, 14:33
Hallo,

Ik kwam een website tegen waarin er wordt vertelt dat knoflook en nog een paar andere dingen de oplossing is voor kaalheid. Wat denken jullie hiervan?

Recept:
Stamp heel veel knoflookteentjes en meng deze met olijfolie. Stop het in een fles, wat je elke zondag moet gebruiken. Zodra het tijd is om te gebruiken moet je 1 eigeel in het mengel toevoegen. Ik raad je ook aan om een beetje biergist, henna en een paar brandnetels toe te voegen (als je het ergens kan aanschaffen). Roer het mengsel stevig en smeer het daarna diep in het haar. Daarna met een handdoek of krant deppen. Het liefst met een krant, want anders krijg je een vieze geur op de handdoeken. Laat het 2 uurtjes inwerken. Dit moet je gedurende 2 tot 3 maanden elke week uitvoeren.

Bron (http://www.alatoerka.nl/2010/08/15/oplossing-tegen-alopecia-areata-en-kaalheid-knoflook/)

Hanna
15 augustus 2010, 15:13
Die onzin is al vaak besproken op dit forum. Het is een stinkende vette boel en heeft totaal geen nut.
In jouw eerste bericht zei je trouwens dat je AGA hebt en nu is dat ineens areata?

Lotgenote
15 augustus 2010, 17:32
Iemand heeft hem hier verplaatst. Ik lees op Internet positieve ervaringen en wilde dat hier delen. Ik ga het ook proberen :)

Tibetaan
15 augustus 2010, 17:57
Iemand heeft hem hier verplaatst. Ik lees op Internet positieve ervaringen en wilde dat hier delen. Ik ga het ook proberen :)

...als je maar bij mij uit de buurt blijft :P

Hoe dan ook, succes!

Hanna
15 augustus 2010, 18:29
Iemand heeft hem hier verplaatst. Ik lees op Internet positieve ervaringen en wilde dat hier delen. Ik ga het ook proberen :)

Of je AGA of AA hebt, in beide gevallen kun je beter minoxidil-lotion gaan gebruiken; dat is een door wetenschappelijk onderzoek bewezen werkend middel en minstens het halve forum gebruikt het.

Lotgenote
15 augustus 2010, 19:19
Zijn er al mensen die inmiddels genezen zijn?

Lotgenote
15 augustus 2010, 19:20
...als je maar bij mij uit de buurt blijft :P

Hoe dan ook, succes!

Bedankt :D! Ik heb het vandaag gedaan en ik moet zeggen dat de geur enorm meevalt...

Hanna
16 augustus 2010, 13:50
Zijn er al mensen die inmiddels genezen zijn?

Van AGA genees je nooit; men moet levenslang medicatie blijven gebruiken.
AA kan vanzelf genezen, maar dat is helaas meestal tijdelijk.

Als je niet weet of je AA of AGA hebt, moet je eerst zorgen dat je een goede diagnose krijgt.