PDA

View Full Version : Hallo


Janne
6 februari 2004, 20:45
Ik wil me eventjes voorstellen. Ik ben 17 jaar, en heb al een tijdje AA. Sinds een week is mij pas duidelijk wat dit inhoud. Echt beseffen doe ik het nog niet, vooral omdat ik nu nog veel haar heb.

Maar zodra ik ook maar even aan mijn haar zit, trek ik al de bossen uit. Ik durf mijn haar niet meer te wassen, want dan heb ik mijn hele handen vol. Sinds drie dagen draag ik een mutsje, ook in de klas. Mijn omgeving reageert heel goed, maar toch, van binnen zit het gewoon dwars. Ik ben blij dat ik dit forum gevonden heb, want niemand begrijpt beter waar ik het over heb dan jullie.

Groetjes
Janne

Janne
7 februari 2004, 15:06
Misschien dat er mensen zijn die willen mailen, dat zou ik erg fijn vinden:)

pindakaas
7 februari 2004, 21:24
Originally posted by Janne
Maar zodra ik ook maar even aan mijn haar zit, trek ik al de bossen uit

Hai Janne,

Is het toevallig geen TTM ipv. AA waar je aan lijd...? Zie: http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=14 voor meerdere informatie.

Groetjes pindakaas.

Webmaster
7 februari 2004, 21:35
Pindakaas, dat is zo te zien niet wat Janne bedoeld!

pindakaas
8 februari 2004, 13:07
Oh! :yawn:

Janne
8 februari 2004, 15:22
Nee, het is niet zo dat ik ze met opzet zeg maar uittrek. Het gebeurd vanzelf. Worden jullie niet af en toe zo moedeloos hiervan, vooral omdat ik mijn toekomst niet bepaald heb voorgesteld om met een pruik te leven. Natuurlijk doet niemand dat, maar het idee gewoon...

Mariska22
9 februari 2004, 12:30
Hoi Janne

Ik ben 22, en heb last van AA vanaf ongveer mijn 15e, maar dat waren kleine kale plekjes, die je makkelijk kon camoufleren. NU begon het in september bij mij ook met 1 plekje, en nadat ik er voor mee naar de dokter was geweest begon het ineens allemaal uit te vallen. Ik durfde mijn haar oook niet meer te wassen, te kammen of wat dan ook. het viel er met bosjes uit. Ik draag nu vanaf oktober een pruik, en gelukkig kun je niet zien dat ik een pruik draag (want dat was mijn grootste angst).
Ik wens je veel sterkte!

Groetjes Mariska

WendyZ
22 februari 2004, 23:41
Bij mij is de ziekte anderhalf jaar geleden begonnen waardoor ik een groot deel van de achterkant van m'n haar ben kwijtgeraakt en mijn rechterwenkbrauw. Op de wenkbrauw na en een klein plekje achterop was het allemaal weer aan het bijgroeien maar in september kreeg ik op een andere plaats weer een kaal plekje en ben ik binnen 3 maanden kaal geworden.
Het vreselijkste vond ik dat ik er constant aan herinnerd werd want werkelijk overal vond ik haren: op m'n trui, m'n jas, m'n borstel zat elke dag vol (ik had haar tot ongeveer 20 cm over m'n schouders) en douchen was een marteling omdat ik er haren uit bleef trekken! Ergens ben ik nu wel erg blij dat ik dat niet meer heb want dat scheelt een boel stress en nu kan ik eindelijk beginnen om te wennen aan m'n nieuwe spiegelbeeld. Accepteren zal ik het nooit want het is gewoon niet mooi maar er mee leren leven zal me wel lukken.
Weet je, je krijgt nooit meer ellende op je bord dan je aan kan, misschien dat die woorden je wat troosten.
Mocht je behoefte hebben aan wat meer contact of dat je eens lekker van je af wilt schrijven, mail me dan gerust: wendyzeeman@hotmail.com

Groetjes en hou vol he!

Wendy

ag0807
17 maart 2004, 21:36
Hallo,

ik zal me even voorstellen, ik ben Anouk Gremmen, 23 jaar en heb sinds november AA. Mijn haar is sinds eind januari begin februari in een snel tempo uitgevallen. Ben in die tijd ook naar de dermatoloog geweest en toen is AA vastgesteld. Het vorig jaar, alwel last gehad van een paar kleine plekjes, waar uiteindelijk weer haar terug is gekomen. Nu is het veel erger. Heb nu ook stukje tussen mijn linker wenkbrauw en wimper uit.

Loop sinds een maand ook op straat rond met een hoedje, vooral voor de kou eigenlijk. Ik zou graag willen weten waar je leuke hoedjes, sjaaltjes etc. kan kopen. Ben verder ook benieuwd hoe jullie er mee omgaan. Hoop snel iets van jullie te horen.

Groetjes Anouk

WendyZ
17 maart 2004, 22:50
Kijk eens op de board met onderwerp Foto's. Daar worden veel tips gegeven wat betreft sjaaltjes e.d.

Sterkte!

Wendy

sandra24
18 maart 2004, 11:12
Hai, ik ben ook 23 en ik heb ook sinds november AA. Misschien ligt het ook nog eens aan de tijd van het jaar??? Nou ja, in elk geval, ik ben bijna alles kwijt geraakt, maar nu, eindelijk, valt het niet meer uit!!!! Ik ben zo blij! Ik moet nog wel over straat met iedere dag een mooie sjaal, maar ik hoop dat dat ooit ook over gaat. De achterkant van mn hoofd is nog steeds kaal...
Ik heb heel veel sjaaltjes uit van die wierook winkeltjes gehaald, die hebben ze in bijna elke stad wel denk ik. En nu de lente komt, zijn ze sowieso in bijna elke winkel wel te krijgen. Bij de V&D bijvoorbeeld, hebben ze ook hele leuke en vrolijke.
Ik heb het nu redelijk geaccepteerd, maar heb af en toe nog wel een klaag en zeur bui...
Ik ebn wel benieuwd ook naar andere verhalen,
Groetjes

Tsol
18 maart 2004, 11:48
Originally posted by sandra24
Hai, ik ben ook 23 en ik heb ook sinds november AA. Misschien ligt het ook nog eens aan de tijd van het jaar??? Nou ja, in elk geval, ik ben bijna alles kwijt geraakt, maar nu, eindelijk, valt het niet meer uit!!!! Ik ben zo blij! Ik moet nog wel over straat met iedere dag een mooie sjaal, maar ik hoop dat dat ooit ook over gaat. De achterkant van mn hoofd is nog steeds kaal...
Ik heb heel veel sjaaltjes uit van die wierook winkeltjes gehaald, die hebben ze in bijna elke stad wel denk ik. En nu de lente komt, zijn ze sowieso in bijna elke winkel wel te krijgen. Bij de V&D bijvoorbeeld, hebben ze ook hele leuke en vrolijke.
Ik heb het nu redelijk geaccepteerd, maar heb af en toe nog wel een klaag en zeur bui...
Ik ebn wel benieuwd ook naar andere verhalen,
Groetjes
Tjah ik kreeg het in de zomervakantie....

Bij mij heb ik nog wel een heel groot deel van mn haar, er is net genoeg uitgevalen om niet meer zonder petje ofzo ergens rond te kunnen lopen. Erg verrot...