PDA

View Full Version : Journalistiek Kim


lotte
19 maart 2002, 01:08
webmaster
er moet me iets van het hart, de opzet van het forum was toch eigenlijk niet bedoeld voor comerciele doeleinden?
toch ervaar ik dit bij het oproepje van de student die mensen zoekt met haarproblematiek.
vooral de mededeling dat ze het eindresultaat verkopen kan aan een vrouwenblad stoot me tegen het zere been.
Er staat ook al een reactie op de leeftijdsgrens, terecht
Kan zoiets niet voorkomen worden , bijvoorbeeld dat zo,n oproep geplaatst wordt bij mededelingen?
LOTTE

Webmaster
19 maart 2002, 20:16
Beste Lotte,

Inderdaad, de opzet van HaarWeb is en BLIJFT: het aanbieden van een niet-commerciële support website aan lotgenoten.
Dit geldt dus zowel voor de website zèlf als het HaarWeb Forum.

Ik kan me voorstellen dat je de oproep van de betreffende studente als storend c.q. commerciëel ervaart. Wij denken echter dat het goed is als er op diverse wijzen aandacht wordt geschonken aan de door HaarWeb behandelden haarziektes.

Hoewel HaarWeb niets met de betreffende oproep heeft te maken (Kim heeft zèlf deze oproep geplaats, zònder dit eerst met ons te bespreken) denken wij dat het niet verkeerd als een student op zoek is naar lotgenoten om haar te helpen bij haar scriptie.
Daarnaast kan ik me ook goed voorstellen dat vooral de opmerking m.b.t. de verkoop van haar onderzoek lotgenoten tegen het verkeerde been stoot. Mensen hebben zich al afgevraagd: 'waarom zou je zo'n onderzoek überhaupt willen verkopen aan een maandblad? Als het een afstudeerscriptie is, dan zal deze nl. ook openbaar toegankelijk zijn voor iedereen in de bieb van de betreffende universiteit ?'.

Het is niet ongebruikelijk dat maandbladen betalen voor artikelen die door derden worden geschreven en als deze studente deze plannen heeft, dan gaat ook dat geheel buiten HaarWeb om.

Wat betreft die leeftijdsgrens: daar ben ik het absoluut met je over eens. De Viva heeft voor dezelfde soort artikelen ook een bepaalde leeftijdsgrens gesteld : je kunt je afvragen of je met het hanteren van een dergelijk strikte leeftijdsgrens niet je doel voorbij schiet. Het lijkt ons dat iemand van 50 je toch net zo goed kan vertellen (zoniet nog beter, aangezien zij méér ervaring heeft) wat voor een impact haar haarprobleem op haar heeft (gehad), als iemand van 25?
Maar goed, maandbladen richten zich op een bepaalde doelgroep en daar hoort -vaak- ook een bepaalde leeftijdsgrens bij. Je zou denken dat dit niet uit moet maken, aangezien dit soort interviews sowiezo meestal anoniem worden gepubliceerd, maar goed.

Wat bedoel je precies met je opmerking:

Kan zoiets niet voorkomen worden , bijvoorbeeld dat zo,n oproep geplaatst wordt bij mededelingen?
Je bedoelt dat men éérst contact op dient te nemen met ons, zodat wij zelf kunnen beslissen of er iets geplaatst wordt of niet?

Laat ons weten wat je ideeën hierover zijn, dan gaan wij kijken wat wij daarmee kunnen gaan doen!

Bedankt voor je opmerkingen!

De Webmaster.

lotte
19 maart 2002, 21:25
zelf ben ik een leek op gebied van computers dus ik kan me voorstellen dat het niet duidelijk is;
Een aparte colom bij de homepage, net als ''mededelingen vd webmaster.'' Dan is ieder persoon vrij om het te lezen ,
trouwens nog een vraagje,; hoeveel mensen moeten accoord gaan met het chatten? Ik geloof dat er nu 11 mensen ja hebben gestemd, dus de helft vd ttm leden.

lotte.

Webmaster
19 maart 2002, 23:16
zelf ben ik een leek op gebied van computers dus ik kan me voorstellen dat het niet duidelijk is;
Een aparte colom bij de homepage, net als ''mededelingen vd webmaster.'' Dan is ieder persoon vrij om het te lezen ,
Dus, als ik het goed begrijp wil je ook dat dit soort mededelingen op de SITE geplaatst worden? Dat gaat trouwens in de toekomst zeker gebeuren: een goed idee dus. Verder zou het inderdaad wellicht ook handig zijn als dit soort verzoeken óók via de webmaster geplaatst worden in de mededelingen-rubriek ipv dat mensen dit eigenhandig gaan doen op het Forum.

trouwens nog een vraagje,; hoeveel mensen moeten accoord gaan met het chatten? Ik geloof dat er nu 11 mensen ja hebben gestemd, dus de helft vd ttm leden.
Er zit géén criterium aan vast. Het is een peiling om te kijken of er behoefte aan is onder de TTM-ers. Tot nu toe heeft nog niemand op 'Nee' gestemd....dus dat zegt genoeg! Reken er dus op dat je op niet al te lange tijd zult kunnen chatten op HaarWeb!

Heb ik hiermee je vragen voldoende beantwoord?

De Webmaster.

Webmaster
7 mei 2005, 18:36
Ondertussen hebben wij duidelijke Richtlijnen m.b.t. commerciële activiteiten.