PDA

View Full Version : kale dochter van 6


seloua5
27 september 2010, 18:14
Bij mijn dochter van 6 jaar is AA op 4 jarige leeftijd begonnen, tegen haar 5 jarige leeftijd was ze helemaal kaal. Toen is haar haar een jaar later weer gaan groeien. Het was bijna helemaal terug, op een paar kael plekken na. Begin dit jaar is het weer begonnen met eraf te vallen. Ik kon wel huilen toen ik dat doorhad. der laatste keer was het tot een deeel van 1 wenkbrouw gekommen en toen was het gestopt met eraf vallen.
Inmiddels is ze nu weer helemaal kaal, zelf haar wenkbrouwen en haar winpers zijn er af. Af en toe heb ik het er heel zwaar mee. Tuurlijk blijf ik sterk voor haar. Maar ik zie de blikken nog steeds van mensen en de reacties. Ze wil ook vaak niets op haar hoofd, hoewel ze de laatste tijd toch vakaer wat op haar hoofd doet, zoals een muts of een bandera.
Nu gaan wij morgen een pruikje halen, via stichting haarwens.
heeft iemand hier ervaring mee?

Wat betreft medicijneen ben ik gestopt met alles, ik had het gevoel dat het toch geen zin heeft!!! ik ben wel begonnen met wat ayurveda herbal olien die ik elke avodn op hoofd smeer, ik dacht baat het niet, schaadt het niet, omdat het op basis van plantaardige kruiden is en het niet oraal word ingenomen. Ik moet toch die houvast hebben dat ik ermee bezig ben.

Jennelie
30 september 2010, 17:11
Hoi! Mijn dochter van 2 is ook kaal voor de 2e keer!!!! En ik baal ook verschrikkelijk ze had zulke mooie blonde krullen! ze heeft nu alleen nog wel haar wimpers.. de 1e keer waren die ook uitgevalen ze was toen net 4 maanden oud! maar na 3 maanden kwam alles weer terug.. nu is ze al dik een half jaar kaal en groeit er niets meer!!

Ik zit ook al pruikjes te kijken op internet,. ze is alleen nu nog te jong maar ben zo bang voor wat de pubertijd voor haar zal mee brengen! pff arme meiden!

sterkte!

mama
12 november 2010, 21:47
Ik ben ook een moeder van een AA dochter. Zij had het op 6 jarige leeftijd gekregen.Ondertussen is ze 17 jaar en draagt ze haarwerken. Hoe raar het mischien klinkt , ik denk dat hun jonge leeftijd ook een positieve kant heeft.Nu hadden we de school ingelicht . Er werd goed opgelet of er zeker niemand haar plaagde met haar bandana ( ze wilde geen haarwerk)
Tegen dat ze naar "de grote school"(12 jaar) is ze een haarwerk beginnen te dragen (lace volledig verlijmd) omdat ze dan op een volledig nieuwe school met allemaal onbekende medeleerlingen terecht kwam.In de puperteit heb je natuurlijk nog moeilijke momenten , maar ze had nu al 6 jaar ervaring moeilijke opmerkingen en starende blikken.Ze heeft het grotendeels aanvaard.
Ik denk dat het veel moeilijker is om AA te krijgen wanneer je al een puber bent.

Jennelie
13 januari 2011, 22:17
Hoi!

Ja ik denk dat het idd wel makkelijker is dan als ze het pas op haar 12 krijgt. Ze weet nu niet beter!

Maar de haarwerken die u dochter heeft gehad toen ze naar de middelbare school ging?? Zag niemand dan dat ze een pruik had? Want Ik ben zooo bang voor wat voor rot pubertijd mijn kleine meid gaat krijgen de kinderen kunnen zo hard zijn op school!.. of ze word gepest omdat ze kaal is of omdat ze een pruik draagt!! Ik heb nog nooit iemand met een pruik gezien waarvan ik het niet zie dat het een pruik is! denk ik??:confused: en kan ze er dan mee zwemmen en gymen?

gr Katie

Els Bergers
14 januari 2011, 11:36
Hallo Jennelie,

Er zijn hele mooie haarwerken voor kinderen mogelijk, alleen moet je er op letten dat het geen kleine maat haarwerk is voor volwassenen. Kinderen hebben een andere inplant en meestal fijner haar. Tijdens hun puberteit veranderd de structuur van het haar namelijk, daarvoor hebben ze gewoon een andere structuur. Dat je altijd kan zien dat iemand een haarwerk draagt, komt omdat, die haarwerken niet zo goed zijn (of de haarwerkers) als het goed is gedaan zie je het niet.

Groetjes Els Bergers

mama
31 januari 2011, 22:52
JENNELIE

Sorry voor de late reactie.
Haar eerste haarwerk had ze dus wanneer ze naar het middelbaar ging.
Ik had de school ingelicht, maar de leerlingen wisten van niets.
Na een paar maand wisten enkele vriendinnen dat ze een haarwerk had.
Het was zo één waar je met kon zwemmen en sporten.
Zwemmen is wel heel schadelijk voor het haarwerk (de chloor).
Maar voor schoolzwemmen droeg ze die wel.
Het pesten viel goed mee, het heeft bijna een jaar geduurt voor dat niet klasgenoten wisten dat ze een haarwerk droeg.En toen had ze al vele vrienden ,die haar ook beschermde en verdedigde.
Nu weten nog veel mensen niet dat ze een haarwerk draagt.
Als ze een goed model en kleur kiest ( niet te dicht ingeplant) valt het heus niet op, zeker bij niet haarwerkdragers.
Ik had ook zo'n schrik voor de puperteit, maar voor mijn dochter is het allemaal goed meegevallen.
In de kleuterklas en lagere school is ze goed beschermd en opgevangen en heeft het zo grotendeels leren aanvaarden en haar op een zachte manier leren wapenen tegen de puperteitprikkels.

groetjes