PDA

View Full Version : haarwerk??


ronnie1981
24 februari 2004, 21:47
Hallo,

dit is eigenlijk de eerste keer dat ik op bij de haarwerken zoek als oplossing. Dit is omdat overal sterk wordt afgeraden om een haartransplantatie te doen. Ik was er gelukkig net op tijd mee gestopt. Maar nu heb ik wat vragen voor de echte beginner. Ik heb op de site toplace gekeken maar kreeg geen antwoord op de volgende vragen

1. als je overal nog haar hebt alleen heel dun kan je dan haarwerken gebruiken?

2.hoe lang kan je met een haarwerk doen?

3.blijft het een week\maand zitten of moet hij elke dag los...??

ik hoop snel antwoord te krijgen want het wordt dunner

alvast bedankt

Justice
25 februari 2004, 14:08
Originally posted by ronnie1981
Hallo,

dit is eigenlijk de eerste keer dat ik op bij de haarwerken zoek als oplossing. Dit is omdat overal sterk wordt afgeraden om een haartransplantatie te doen. Ik was er gelukkig net op tijd mee gestopt. Maar nu heb ik wat vragen voor de echte beginner. Ik heb op de site toplace gekeken maar kreeg geen antwoord op de volgende vragen

1. als je overal nog haar hebt alleen heel dun kan je dan haarwerken gebruiken?

2.hoe lang kan je met een haarwerk doen?

3.blijft het een week\maand zitten of moet hij elke dag los...??

ik hoop snel antwoord te krijgen want het wordt dunner

alvast bedankt

Hoi ronnie,

Wat antwoorden op je vragen:

1: Ja
2: Dat ligt o.a. aan:

- het materiaal van het haarwerk, dus de 'base' waar de haren op geknoopt zijn,
- de knoopdichtheid van het haar (hoe dunner de knoopdichtheid, hoe eerder je toe bent aan een vervanging/reparatie),
- daarnaast het soort haar (echt of synthetisch),
- de kwaliteit van het echte haar,
- de manier waarop je ermee omgaat (slaap je ermee, wat voor een werk doe je, draag je het alleen overdags of slaap je er ook mee, enz...)

Al met al is het van veel factoren afhankelijk, maar ik denk dat je gemiddeld kunt zeggen dat je 1 tot 1,5 jaar met een regulier haarwerk doet (er zijn nl. ook haarwerken waarvan je er 4 per jaar nodig hebt). Het beste is om 1 jaar aan te houden (dat doet de verzekeringsmaatschappij nl. ook)

3. Dat ligt er ook maar helemaal aan waar je voor kiest. Er bestaan bevestigingsmethodes waarbij het haarwerk compleet wordt vastgelijmd op je hoofdhuid: een dergelijk haarwerk kun je dus NIET zelf afzetten. Je kunt ook kiezen om je haarwerk met klemmetjes vast te zetten aan de achterkant en zijkant en op de voorkant gebruik je dan tape : dit kun je dus afzetten wanneer je dat zelf wilt. Hetzelfde geldt voor een haarwerk wat rondom bevestigd wordt met alleen tape (zonder klemmetjes).

Succes met je keuze!
Justice.

ronnie1981
25 februari 2004, 23:02
Justice hardstikke bedankt voor je reactie! Je antwoorden hebben alleen nog wat vragen gecreeerd:D je moet begrijpen dat ik hier nog maar een paar dagen mee bezig ben en er eigenlijk NIKS van weet. maar .......de vragen

Als je nog haar hebt staan hoe maak je dan het haarwerk vast ik heb hier veel gelezen over allemaal soorten tape (en vooral over het verwijderen hiervan:P ) maar met mijn haar eraan dat lijkt me nogal pijnlijk..Verder heb ik wat gelezen over toplase.com deze schijnt goedkoop en goed te zijn. Maar moet je daar de spullen bestellen en vervolgens de haarwerken zelf in elkaar zetten.

Als iemand hier antwoorden op heeft hoor ik het graag, ook een site met alle basis-weetjes over haarwerken zou welkom zijn.

alvast bedankt

cyberhairman
25 februari 2004, 23:13
Hoi,

ik had ook dun haar en heb nu een haarwerk. Ik heb rode en blauwe tape. De rode is niet zo sterk en de blauwe heel erg sterk. Dit komt mede omdat deze vloeibaar wordt na een paar dagen. Als je de tape op je hoofd moet bevestigen, dan scheer je eerst alle haren weg op de plek waar het haarwerk komt te liggen. Dit is hygienischer maar voelt ook beter aan.
Hoop dat ik je een beetje heb geholpen.
groetjes

Justice
26 februari 2004, 10:52
Originally posted by ronnie1981
Justice hardstikke bedankt voor je reactie! Je antwoorden hebben alleen nog wat vragen gecreeerd:D je moet begrijpen dat ik hier nog maar een paar dagen mee bezig ben en er eigenlijk NIKS van weet. maar .......de vragen

Als je nog haar hebt staan hoe maak je dan het haarwerk vast ik heb hier veel gelezen over allemaal soorten tape (en vooral over het verwijderen hiervan:P ) maar met mijn haar eraan dat lijkt me nogal pijnlijk..Verder heb ik wat gelezen over toplase.com deze schijnt goedkoop en goed te zijn. Maar moet je daar de spullen bestellen en vervolgens de haarwerken zelf in elkaar zetten.

Als iemand hier antwoorden op heeft hoor ik het graag, ook een site met alle basis-weetjes over haarwerken zou welkom zijn.

alvast bedankt

Hoi ronnie1981,

Als je nog haar hebt (zoals de meeste mannen en vrouwen met alopecia androgenetica) dan zijn er verschillende bevestigingsmethodes mogelijk. Als je rondom tape wilt gebruiken, dan wordt er inderdaad stukjes haar afgeschoren, zoals cyberhairman zegt.

Als je klemmetjes gebruikt aan de zijkanten en achterkant, dan hoef je géén haren af te scheren, aangezien deze klemmetjes juist je haarwerk vastklemmen in je eigen haar.

Ook zijn er salons die je haarwerk helemaal vastlijmen rondom en daarvoor moet je dus op die plekken ook kaalgeschoren worden.

Bij internet bedrijven hoef je uiteraard je haarwerk niet zelf in elkaar te zetten, dat doen hun voor je, naar aanleiding van de gegevens die jij ze verstrekt. Vaak moet je een 'mal' maken van je hoofd, deze opsturen met wat stukjes haar van jezelf en aanvullende gegevens (wensen) vwb je haarwerk. Je kunt hier meer over vinden op de betreffende buitenlandse websites van deze bedrijven.

Succes,
Justice.

ronnie1981
26 februari 2004, 16:47
ok, heel erg bedankt voor alle info zal ff de sites gaan checken.

Marloes
27 februari 2004, 10:56
soms bevestigen ze je haarwerk ook aan je haar vast door een klein plukje door het haar werk heen te halen en een druppel lijm, dit gebeurt op een plaats of 4 - 5. En dan moet je eens in de 6 a 8 weken terug zodat ze je haar werk weer opnieuw kunnen bevestigen.

Groetjes
Marloes