PDA

View Full Version : Toppik en Volluma (erg goede middelen)


robbert166
10 februari 2011, 12:46
Beste mensen,

Ben ook kalend en sinds kort begonnen met medicijnen en eerst Volluma als haarcamouflage. Ik was echt verbaasd over het effect, vond het echt waanzinnig. Toen begon ik verhalen te lezen, ook van Hanna (wiens kennis ik erg op prijs stel) en veel mensen vonden het een beetje te "hardnekkig". Ik ben erg panisch over of dingen misschien slecht voor mijn haar kunnen zijn, dus ben overgestapt op Toppik. Ook hierover was ik erg verbaasd en vond het effect eigenlijk evengoed. (mits je het met die hold spray ofso gebruikt). Ik gebruik trouwens ook wax erna om het in model te brengen (Loreal studio architect ofzo). Gebruik dus geen Volluma meer maar Toppik omdat ik Volluma ook wel erg hardnekkig vond. (erg moeilijk eruit te wassen en is een soort 'verf' als je het eruitwast, terwijl toppik bijna met water er zelfs uit te krijgen is. Nu is mijn vraag, omdat ik bijna de deur niet meer uit durf zonder Toppik, is het slecht voor je haar, of tenminste je hoofdhuid. (krijg wel af en toe last van jeuk op mijn hoofdhuid na een tijdje). Was eerst van plan het maar eens in de zoveel tijd te gebruiken maar ben toch wel erg tevreden als ik weer met "haar" over straat loop:D. Dus kan je dit elke dag gebruiken, en moet je het elke dag eruit wassen met shampoo? Was niet elke dag mijn haar met shampoo maar eens in de 2 of 3 dagen. Bedankt

Hanna
10 februari 2011, 14:13
Toppik bestaat uit minuscule vezeltjes van schapenwol, wat ongevaarlijk is.
Het is wel de bedoeling dat je het op de haren strooit en niet op de hoofdhuid, want dan krijg je het overgespoten effect. Haarlak kan -denk ik- niet goed zijn voor de hoofdhuid.
Ik heb ook wel eens gelezen van sommige gebruikers, dat zij eerst de gel of wax aanbrengen en daar de vezeltjes in strooien, a.h.w. in plakken, dus zonder haarlak.
Misschien kun je dat 's proberen.
Gebruik je trouwens minoxidil? Dan zou dat de oorzaak van de jeuk kunnen zijn.

Diksy
10 februari 2011, 20:24
Beste mensen,

Nu is mijn vraag, omdat ik bijna de deur niet meer uit durf zonder Toppik, is het slecht voor je haar, of tenminste je hoofdhuid. (krijg wel af en toe last van jeuk op mijn hoofdhuid na een tijdje). Was eerst van plan het maar eens in de zoveel tijd te gebruiken maar ben toch wel erg tevreden als ik weer met "haar" over straat loop:D. Dus kan je dit elke dag gebruiken, en moet je het elke dag eruit wassen met shampoo? Was niet elke dag mijn haar met shampoo maar eens in de 2 of 3 dagen. Bedankt

Beste Robert,
Toppik is in de USA dermatologisch getest om huidproblemen te voorkomen. Dus maak je geen zorgen.

Gegroet,
Hans J.Diks, Haarconsument, voormalig importeur van Toppik.

robbert166
28 februari 2011, 14:40
Ok bedankt, nee gebruik nog geen minoxidil dus dat is de jeuk niet. Denk ook niet dat toppik slecht voor je haar is maar misschien voor je hoofdhuid, als je het er niet elke dag uitwast? Omdat het na een dag wel eens gaat jeuken

lab
2 maart 2011, 12:23
Toppik is erg geschikt voor het "verdoezelen" van kalende plekken. Je hebt gewoon weer een volle bos haar. En het grootste voordeel is natuurlijk dat het volkomen veilig is.

pinejo
5 maart 2011, 21:44
Hallo Robert,

ik gebruikte eerst ook voluma, maar omdat dit toch wel in de papieren ging lopen ben ik naar een goedkoper (en goed)alternatief gaan zoeken.

koop nu op het moment bij www.eenvollebos.nl (http://www.eenvollebos.nl) spray en fibers, dit is ech stukken goedkoper en werkt goed! Misschien heb je er iets aan :cool:

laterrr Jos

HairCoach
8 maart 2011, 10:00
Je kunt ook kijken naar Fullmore.

Is Topik in een spuitbus.
Werkt hetzelfde als Volluma, maar je wast het er heel gemakkelijk uit.

robbert166
16 maart 2011, 17:57
Bedankt weer mensen!:D

dZinee
20 maart 2011, 17:45
hoelang doe je ongeveer met bijvoorbeeld een bus fullmore? (ligt er natuurlijk aan hoeveel je gebruikt etc. , maar gewoon een indicatie)