PDA

View Full Version : Kwaliteit haar bovenop


Haarmannetje
5 maart 2004, 17:05
Mijn haar bovenop (niet alleen de kruin) is vrij dun en van slechtere kwaliteit. Het is niet mooi glad zeg maar, maar vaak wat geknikt en daardoor lijkt het altijd wat pluizig. Aan de zijkanten en achterkant is het haar wel van goede kwaliteit. Ik begrijp er niets van, want ik behandel mijn haar op iedere plaats hetzelfde: rustig masseren tijdens het wassen, rustig op laten drogen (niet schrobben met de handdoek) enzovoort. En toch droogt het telkens weer op, waarbij de bovenkant zich weer in de oude slechte staat herstelt.

Ik heb wel inhammen maar verder is het bovenop niet echt kalend. Ik heb wel fijn haar, maar ook veel haar, waardoor het altijd wel vol is (ook de zijkanten). Kaalheid komt wel in de familie voor en ik zal ook wel kaal worden uiteindelijk, maar dit is wat anders.

Nu las ik ergens anders iets over melkzuur. Een overschot aan melkzuur zorgt voor een slechtere kwaliteit van de haren bovenop en de oorzaak daarvan is o.a. vaak stress. In mijn geval kan dat wel kloppen. Ik heb overigens ook eerder al een behandeling gehad voor een hoofdhuidprobleem ten gevolge van stress, dus het kan er mee te maken hebben.

In hoeverre kan dit waar zijn? Kan de slechte kwaliteit, afgezien van het kaal worden (wat een genetische factor is), door melkzuur (of misschien wel iets anders) gekomen zijn? Herkent iemand dit verschijnsel (goede kwaliteit rondom en slechte kwaliteit bovenop)?

(Kaal worden vind ik niet zo erg, maar slechte kwaliteit haar vind ik gewoon niet mooi en oogt voor mijn gevoel ook niet echt gezond.)

the stig
5 maart 2004, 18:58
Je hebt gewoon last van alopecia androgenetica.
DHT zorgt ervoor dat dat haar (wat jij aanduidt als haar van slechte kwaliteit) steeds dunner(en lichter van kleur) wordt.
Uiteindelijk stoppen die haarwortels(bovenop je hoofd) met produceren en zul je iets nog veel vervelender ervaren:kaalheid!
Dus ik zou zeggen :Onderneem snel actie.
Mijn ervaring leert me dat een dode haarwortel verrekte moeilijk weer tot leven te wekken is...:

Haarmannetje
5 maart 2004, 19:00
Originally posted by the stig
Je hebt gewoon last van alopecia androgenetica.
DHT zorgt ervoor dat dat haar (wat jij aanduidt als haar van slechte kwaliteit) steeds dunner(en lichter van kleur) wordt.
Uiteindelijk stoppen die haarwortels(bovenop je hoofd) met produceren en zul je iets nog veel vervelender ervaren:kaalheid!
Dus ik zou zeggen:onderneem snel actie.
MIjn ervaring leert me dat een dode haarwortel verrekte moeilijk weer tot leven te wekken is...
Gaat dat niet volgens een bepaald patroon? Dus inhammen en dan de kruin? Dit is over de gehele bovenkant. Op die manier komt het helemaal niet voor in de familie. Waarom zou het geen overmaat aan melkzuur kunnen zijn?

the stig
5 maart 2004, 19:09
Mensen denken vaak dat kaalheid pas begint op het moment dat ze inhammen en een kale kruin ontwikkelen.
In feite is het proces dan al lang aan de gang.
AA start met het dunner worden van je haar bovenop.

Haarmannetje
5 maart 2004, 19:15
Originally posted by the stig
Mensen denken vaak dat kaalheid pas begint op het moment dat ze inhammen en een kale kruin ontwikkelen.
In feite is het proces dan al lang aan de gang.
AA start met het dunner worden van je haar bovenop.
Oke, daar wil ik in meegaan, maar het haar is niet dunner, maar slechter van kwaliteit. Een haar van mijn bovenkant is vaak op diverse punten wat geknikt, terwijl een haar van mijn zijkant/achterkant (die wel gewoon dezelfde dikte heeft) altijd mooi recht is. Het resultaat is dan (overdreven) dat mij zijkanten en achterkant mooi in model blijven en vaak een glanzende "eenheid" vormen. De bovenkant valt daar overheen en is wat meer dof en dor en niet mooi glad.

Edit:
Ik zie overigens ook gewoon vaak jongens/mannen met inhammen en eventueel een kale kruin (op straat of televisie), waarbij de resterende haren bovenop nog steeds van goede kwaliteit zijn. Of in ieder geval van dezelfde kwaliteit als de haren op de zijkanten en achterkant.

the stig
6 maart 2004, 06:30
Originally posted by Haarmannetje
Oke, daar wil ik in meegaan, maar het haar is niet dunner, maar slechter van kwaliteit. Een haar van mijn bovenkant is vaak op diverse punten wat geknikt, terwijl een haar van mijn zijkant/achterkant (die wel gewoon dezelfde dikte heeft) altijd mooi recht is. Het resultaat is dan (overdreven) dat mij zijkanten en achterkant mooi in model blijven en vaak een glanzende "eenheid" vormen. De bovenkant valt daar overheen en is wat meer dof en dor en niet mooi glad.

Edit:
Ik zie overigens ook gewoon vaak jongens/mannen met inhammen en eventueel een kale kruin (op straat of televisie), waarbij de resterende haren bovenop nog steeds van goede kwaliteit zijn. Of in ieder geval van dezelfde kwaliteit als de haren op de zijkanten en achterkant.

Het kaalwordingsproces verloopt niet bij iedereen op dezelfde manier.
Bij de een wordt het zichtbaar bij de inhammen bij sommigen de kruin.

Haarmannetje
6 maart 2004, 09:28
Originally posted by the stig
Het kaalwordingsproces verloopt niet bij iedereen op dezelfde manier.
Bij de een wordt het zichtbaar bij de inhammen bij sommigen de kruin.
Klopt, maar ik heb het daar niet over :). Ik heb het over de gehele bovenkant, waar het niet kaler wordt, maar waar de kwaliteit gewoon achteruit gaat.

the stig
6 maart 2004, 12:20
Voor zover ik weet:de werking van DHT

Eefje
9 maart 2004, 14:30
Originally posted by the stig
(en lichter van kleur) wordt.

:D dan krijg ik weer donker haar

cherifo
18 maart 2004, 13:51
hallo haarmannetje..ik heb of had dat probleem ook hoor en heb ook niemand in de famillie die kaalheid heeft..na een tijdje zal je zien dat je haren nog dunner gaan worden en het stilletjesaan je hoofdhuid zal tevoorschijn komen zolas nu bij mij lichtjes het geval is..ja kan miss eerst je bloed late nakijken..bv te kort aan ijzer(echt veel verstand ivm het bloed op dat vlak heb ik niet hoor!) maar kweet dat sommige vitamine tekorten in je bloed ook een slecht haarkwaliteit kan teweeg brengen!misschien kan er iemand zeggen als we een bloedtest laten doen op welke stoffen we juist moeten letten ivm haaruitval enz..? ik ben namelijk ook op zoek naar een oplossing hoor..als je nieuws hebt let me know..and to all my other friends..suggesties zijn welkom..


----------------------------------------------------------
alopesan400..1x per week