PDA

View Full Version : Ik wil een kleiner voorhoofd


Firestorm
7 maart 2004, 03:25
Hallo, dit is mijn eerste post op dit forum.
Ik ben een jongen van 19 jaar met een probleem.
Ik heb best wel een groot voorhoofd. Al vanaf de geboorte. Het zit in de familie want m'n vader heeft het ook. Ik zit al lang te denken over een haar transplantatie. Wel eentje die geen littekens achterlaat. Dus iets zoals die FUE-procedure ofzo waarbij de haartjes 1 voor 1 worden verplaatst. Het is op zich niet zo veel wat ik veel transplanteren. Ik wil mijn haarlijn zo'n 2 centimeter verlagen. Dus eigenlijk is het een stuk van ongeveer 2 bij 14 cm ofzo (breedte is maar een schatting) Dan is m'n gezicht veel ronder. heeft iemand tips voor mij aub? Oplossingen en prijzen daarvan ofzo?

met vriendelijke groet,
FireStorm

Firestorm
7 maart 2004, 03:30
Kijk, ik wil meer zo'n haarlijn hebben:

http://www.vips24.gr/resources/images/E390492D-E38E-4C43-847D-1997948AAD52.jpg

Roland
9 maart 2004, 10:01
ja...

Maar toch even toelichten dan maar. Dat willen we allemaal..Wil niet zeggen dat dit iig door een HT mogelijk is. Doe het niet, echt niet. Want je krijgt 'r gegarandeerd spijt van.

Firestorm
10 maart 2004, 00:10
ik moet er wel even aan toevoegen dat ik geen haarverlies heb ofzo dus gewoon heel vol 19 jarig haar en dat ik dus alleen de haarlijn 2 cm wil verlagen. het is dus meer cosmetisch dan preventief.

bverotti
10 maart 2004, 09:28
Ik geef Roland 100% gelijk, doe het niet. Je weet wel waar het begint, maar niet waar het eindigt.
De meeste HT klinieken zullen je zowiezo weigeren te behandelen.

Firestorm
10 maart 2004, 12:07
Bedankt voor jullie mening. Kunnen jullie misschien toelichten waarom het niet zo verstandig is? En wat mis KAN gaan?
Want dit is een probleem wat ik in de toekomst toch op een
of andere manier zal willen verhelpen. Want met mijn huidige
situatie ben ik zeer ontevreden. Ik heb veel informatie opgezocht en iedereen zegt dat een transplantatie heel natuurlijke resultaten kan opleveren. Zie foto:
http://www.hairtransplantnetwork.com/hair_transplant_photos/Dr_Kabaker/Female_Forehead_Reduction_1_session_Dr_Kabaker.jpg

bverotti
10 maart 2004, 12:52
Het probleem ligt em daarin dat je in de toekomst misschien zeer veel haar verliest.

Een man met veel haarverlies vooraan en die een transplantatie ondergaat krijgt een hoge, volwassen haarlijn. Dit heeft 3 redenen :
1. Als je 60 bent en je hebt een haarlijn van een 18jarige dan weet iedereen dat er iets niet klopt (getransplanteerde haren vallen in principe niet uit)
2. Als je nu een lage haarlijn laat doen, dan is de oppervlakte die je moet opvullen na eventueel verder haarverlies veel groter en kom je uiteindelijk haar tekort om overal een voldoende dichtheid te bekomen.
3. indien je inderdaad verder haar verliest dan ben je bijna verplicht verdere transplantaties te ondergaan, anders ziet je haar er totaal onnatuurlijk uit;

Vertrouw er niet op dat je geen haar verliest omdat je vader of je broer al zijn haar heeft behouden. Ik ken persoonlijk mensen waarbij de vader zijn haren behouden heeft en zijn zonen op hun 30 st al bijna kaal waren. Persoonlijk had ik ook niet gedacht dat ik mijn haar zou verliezen. Toen ik jouw leeftijd was kreeg ik regelmatig opmerkingen over hoeveel haar ik had !

Firestorm
10 maart 2004, 18:09
Bedankt voor het advies bverotti, u weet er duidelijk veel van af. :) Ik was inderdaad al op de hoogte van dat risico. Er is in mijn gezin echter niemand met haarverlies of kalingsverschijnselen. Niet eens grijs haar en mijn opa die over een paar jaar 100 wordt loopt nog steeds rechtop zonder hulpmiddelen. ALS ik over 50 jaar haar verlies dan zal ik gewoon de transplantaten weer terugzetten (het is maar 2x14cm)of een haarmultiplicatie ondergaan. 50 jaar geleden bestond FUE ook niet. Als 19 jarige een haarlijn van een 30 jarige hebben is ook geen pretje. (Ik heb een mooi gezicht wat niet in harmonie is met z'n haarlijn. Zie het maar als een leuk schilderij met een te grote frame eromheen. Mijn haar als ik het lang wil dragen verlaat mijn scalp in een slechte hoek richting de grond. Dus ik ben gedwongen om het camouflerend te dragen.)

Ik heb wel nog een vraag: Hoeveel grafts is ongeveer nodig om een gebied van 2x14cm te bedekken?

Firestorm
10 maart 2004, 18:18
p.s: bverotti ik denk dat het verstandig is dat als jullie FUE kliniek er is dat ik dan gewoon een keertje langskom en we er over praten ofzo. Dan ziet u beter hoe de situatie is en wat wel of niet slim zou zijn.

jornkielman
10 maart 2004, 21:09
Firestorm,
je moet gewoon een afspraak maken voor een consult. ER zijn veel vrouwen die bij ons een dergelijke haartransplantatie ondergaan. Het is echter wel een feit dat er rekening gehouden moet worden met eventueel toekomstig verlies van haar. Ik zou gewoon een gesprek aanvragen bij verschillende klinieken en hun mening vragen......
Succes,
Jorn

Jaapie
10 maart 2004, 21:30
Zeker voor zoiets lijkt FUE mij wel geschikt als je het toch wilt laten doen. Laat je geen normale haartransplantatie aanpraten waar ze een reep huid van je achterhoofd wegsnijden! Sommige consultanten, zijn echt sluwe mannetjes.

jornkielman
10 maart 2004, 21:32
Wat is dat nou voor onzin.............?! FUT is prima voor een dergelijke ingreep, waarom niet?

Henk
10 maart 2004, 21:53
Eigenlijk zou er een gedragscodes voor haarklinieken moeten komen. Eéntje daarvan zou moeten zijn dat jullie geen haartransplantaties bij mannen onder de vijfentwintig jaar ofzo zouden mogen doen.
Omdat je dan gewoon nog niet kunt zeggen hoe de kaalheid doorzet. En jongens die jong beginnen te kalen raken vaak in paniek en ze zoeken om er iets aan te doen. Ze hebben geen idee hoe de haartransplantatie er over vier jaar uitziet als de kaalheid heeft doorgezet.
Een andere regel zou moeten zijn dat er geen kortingen mogen worden aangeboden als iemand direkt beslist.
Laat ze er toch een paar nachtjes over slapen. Het is geen broodje kip-kerrie wat ze kopen. ;)
Wat vinden jullie daarvan. (Jorn en Bverotti)

En Firestorm probeer je probleem op een andere manier op te lossen. Ga naar een goeie kapper en vertel je probleem.
Mijn vader heeft op zijn 66ste meer haar dan toen ik een jaar of twintig was. En mijn opa's hadden ook allebei een dikke bos haar.
Alleen 1 oom van mij vroeg kaal. Dat zegt dus niet alles.
Mocht je het persé willen doen laat dan zeker geen strip uit je hoofd snijden. Op FUE gebied heb ik goeie verhalen over
dr Cole (amerika) en Woods (Australië) gehoord. Maar ik verwacht dat zij je zullen weigeren omdat je gewoon nog veel te jong voor zoiets bent.

jornkielman
10 maart 2004, 22:01
Daar heb je gelijk in:

code: die komt er wel hoor, maar dan met name op het gebied van de gehele cosmetische chirurgie, al blijft het altijd niet eenvoudig om het kaf van het koren te scheiden. Er is zoveel verschil tussen klinieken, terwijl je dat als client niet kunt weten of achterhalen.

Kortingen: vind ik belachelijk behalve als men bijvoorbeeld op een reservelijst staat of als je als kliniek al weet dat je het portret mag gebruiken voor bijvoorbeeld de marketing. En dan heb ik het niet over een fotootje op internet, maar over tv-spots, brochuremateriaal en aanwezigheid op open dagen etc. Ook de modellen die bij ons live op de open dag worden behandeld krijgen wel een korting, wat ik normaal vind.

Henk
10 maart 2004, 22:04
Hoi Jorn,

Maar toch beantwoord je mijn vraag maar half.
Kortingen vind je belachelijk maar toch heb ik verhalen gehoord van jonge jongens die bij jullie op consult waren geweest die onder "druk" werden gezet met een aanbod van korting.
En wat vind jij van een minimale leeftijdgrens?

jornkielman
10 maart 2004, 22:12
dat kan ik me niet voorstellen. Natuurlijk wordt er na een consult wel gevraagd of er interesse is en zo ja wordt er naar een datum gekeken, maar gepusht wordt er niet, niet in VLijmen in ieder geval. Ik weet, maar daar gaat mijn objectiviteit weer, dat dit bij andere klinieken wel gebeurt...slechte zaak. Ik zal het eens navragen!

MInimale grens= niet direct nodig(18+ zou ik zeggen), maar je moet wel zeer voorzichtig kijken naar de situatie. Zelf hebben we bijvoorbeeld onlangs een jongen van 15 behandeld die een kale plek heeft overgehouden aan een verbranding...Dan is een ondergrens niet nodig......Ik heb nog een interessant wetenschappelijk stuk over HT's bij jongeren. Ik zal eens kijken waar dat ligt en dan zal ik het wel inscannen en op de site zetten......

Juul
11 maart 2004, 15:45
Najaaaaaaaaa Jorn, dat kon ik me ook haast niet voorstellen van een gerenommeerd instituut als Transhair. Toch maar even het volgende stukje van jullie site geplukt.

Waarschuwing:
Na jarenlang met bekende Nederlanders te hebben geadverteerd heeft transhair gekozen voor de onbekende Nederlander. Dit heeft geresulteerd in een enorme kostenbesparing waardoor we de prijzen met maar liefst 20% hebben kunnen verlagen. Wij spreken uit ervaring als we stellen dat geen enkele bekende Nederlander belangeloos meewerkt aan reclameactiviteiten.

Op deze manier kun je een korting ook leuk verpakken, maar komt het op hetzelfde neer. Hoe zit dat met jullie interne communicatie?

Groet,

Juul

jornkielman
11 maart 2004, 15:49
Juul,

ik begrijp je niet helemaal....Joling heeft bijvoorbeeld een aantal jaar reclame gemaakt voor transhair...Denk je echt dat hij dat gratis deed....Uiteindelijk worden die kosten verdisconteerd in de verkoopprijs...Transhair maakt dus geen reclame met BN'ers en investeert dat geld liever niet of in andere zaken.

Juul
11 maart 2004, 16:07
Jorn,

Ga eerst maar eens navragen hoe het zit met het over de streep trekken van potentiele klanten............

Groet,

Juul

jornkielman
11 maart 2004, 16:32
hoe bedoel je? Wat wil je weten? Natuurlijk worden er klanten over de streep gehaald, maar wel op een goede manier!

Jack
11 maart 2004, 22:03
tis natuurlijk wel een bedrijf he, en ook al is maatschappelijk verantwoord/betrokken ondernemen een leuk een leuke thema uit uiteindelijk gaat het wel om de centjes.

Jack
11 maart 2004, 22:05
ik vind het trouwens maar moeilijk te bepalen, wanneer je het zou moeten laten doen, zeker omdat kaal worden een neverending story is totdat je alleen een band over hebt, of is er apparatuur voor in de maak, want er mote toch een verschil zijn in de haren voor 'de rand'en erna. begrijp gewoon niet dat de natuur een rand zo scherp kan krijgen.

Mathijs
11 maart 2004, 23:44
Jorn, rot op!!!!!!!!!!
Even een tijdje weggebleven tot alles omtrent jou weer rustig werd en nu ben je er weer met je verkooppraat!!!!!
Zo doe je dit nu al zeker twee jaar. Ga adverteren in een landelijk dagblad en bedenk op je marketinafdeling dure reclamecampagnes (ipv goedkoop op dit forum te willen profiteren) dan zouden jullie prijzen ook beter te verklaren zijn!



:puke:

jornkielman
12 maart 2004, 13:32
Mathijs,
wat ben jij toch een aardige verbale jongen! Ik ben hier aanwezig en zal hier ook gewoon aanwezig blijven.
Prettig weekend!

melvinpoorter
12 maart 2004, 14:58
Wat betreft over de streep trekken bij Transhair.

Ik ben er 1 keer op een consult geweest en dat is alweer een tijdje geleden, en had toen nog de dichtheid waarbij je niks van m'n hoofdhuid zag. Ik ging voor een consult om me te orienteren op de toekomst mocht m'n haar verder uitvallen dat ik weet wat er in de toekomst aan te doen zou zijn. Volgens de consultant van Transhair moest ik zo snel mogelijk een ht laten doen zodat het niemand zou opvallen dat ik haar verlies had. Ik liet duidelijk merken dat ik kwam om meer op de toekomst te orienteren. De consultant zei dat ik het juist zo snel mogelijk moest doen. Hij zette me min of meer onder druk door te zeggen dat als ik nu gelijk zou beslissen om een ht te nemen ik 500 euro korting zou krijgen en anders niet. Ik zei dat ik niet gelijk wilde beslissen om een ht te nemen en toen raakte hij gepikeerd. Zei dat het zonde van m'n geld was om de nu-gelijk-beslissen korting van 500 euro aan te nemen immers vanochtend had een andere jongen het wel gedaan.
Een week later op consult geweest bij Dr. Boersma die zei dat mijn haaruitval nog niet ver genoeg gevorderd was om een ht te laten doen.

Al met al heb ik een wrange smaak overgehouden aan mijn bezoek aan transhair.

Mathijs
12 maart 2004, 16:23
En die Jorn maar beweren dat hij hier op dit forum is om aan geinterseerden zijn kennis te willen delen! De enige reden dat hij hier op dit forum is om, al levert het maar 3 HT's per jaar op, mensen binnen te slepen. Kenbaar maken dat Transhair bestaat. Gemiddeld kost een HT al gauw 4000 a 5000 Euro maal 3 loont de moeite om op dit forum aanwezig te blijven. Jorn Kielkut, dat ik zo verbaal tegen je reageer doe ik omdat dat de enige manier tegen commerciele pikken is! Volgens je omgeving (Erasmus) ben je een gladde gluipert. Verder, loop je nog steeds stage of ben je nu eindelijk eens klaar, hemm??!! Sukkel. Ik ken je beter dan je denkt.

jornkielman
13 maart 2004, 17:54
Zo zo, vertel me dan waar ik jou van moet kennen...Ik een gladde gluipert??? Interessant.......

Webmaster,
hoe zit het met mensen die beginnen te schelden?

Mathijs
13 maart 2004, 18:17
Webmaster, hoe zit het mensen die hier alleen voor de reclame aanwezig zijn?

En ik scheld niet, ik noem je alleen bij je achternaam, sorry dat ik deze verkeerd schreef!

Je lijkt wel een klein kind dat om zijn moeder (webmaster) vraagt!
Kun je dit zelf niet aan jongen? Niet huilen:sad:!

Jaapie
13 maart 2004, 18:37
Nou nou... zo kan ie wel weer jongens. Vecht het anders via PM uit.

Firestorm
13 maart 2004, 21:05
Ja, terug naar het onderwerp aub. ;)
Wie voert er allemaal FUE of een dergelijke littekenloze procedure uit in nederland/belgie/duitsland/omstreken?

Henk
13 maart 2004, 21:31
Gho (Maastricht). Ik heb via hairsite met iemand gemaild die daar een FUE had laten doen. En hij was trouwens tevreden over het resultaat.

Mathijs
14 maart 2004, 13:59
Ja, sorry. Ik ga me vanaf nu maar wat minder met Jorntje bezighouden. Maar iemand moet hem soms even dwarszitten!

Iemand anders van dit forum en iemand uit de VS op het forum van hairsite.com hebben slechte ervaringen met hem. Ze beweren dat een bos met bomen nog dichter opelkaar staan gepland. En hij kan slechts kleine sessie uitvoeren zoals ik heb begrepen in tegen stelling tot een Canadese dokter waar bveroti zich heeft laten behandelen. En hij beweerd binnenkort te kunnen klonen, maar volgens mij is dit slechts een publiciteitsstunt en loopt hij ver achter op de Mexicaanse arts die er dit jaar echt mee begint.

Roland
14 maart 2004, 23:12
Tja, mathijs komt zeker wel ff lekker uit de hoek, maar ik kan ook niks anders als het daarmee eens zijn. En ik kan het weten..Heb m'n mik ook flink vol van heel die verkooppraatjes. Regel eerst maar eens wat positiefs, zoals kosteloze corrigerende operaties bij mensen die een achteraf mislukte HT hebben ondergaan, en daarna praten we wel weer 's verder. En niet eerder...

Bovendien hoor ik nu steeds meer die FUE-shit weer de kop op steken en daar word ik ook niet goed van. Het blijft gewoon dezelfde k*tbehandeling met dezelfde schamele resultaten met dezelfde onomkeerbaarheid.

Roland

Webmaster
17 maart 2004, 15:45
Originally posted by Jaapie
Nou nou... zo kan ie wel weer jongens. Vecht het anders via PM uit.

Inderdaad: ik sluit me geheel aan bij deze opmerking van Jaapie.

Originally posted by jornkielman
Webmaster,
hoe zit het met mensen die beginnen te schelden?

Mathijs: het is niet de bedoeling dat discussie's vervallen in 'scheldpartijen' tussen leden onderling. Ik wil je graag verzoeken om hier rekening mee te houden.

Originally posted by Mathijs
Webmaster, hoe zit het mensen die hier alleen voor de reclame aanwezig zijn?

Mbt het reclame maken op HaarWeb hebben wij op dit moment nog géén vastomlijnde richtlijnen. Wij bekijken het per geval/per discussie. In de toekomst zullen wij echter duidelijker richtlijnen hiervoor opstellen.

jornkielman
18 maart 2004, 19:29
Mathijs,
ik maak geen reclame!

Mathijs
19 maart 2004, 11:26
NU NOKKEN JIJ!

Jaapie
19 maart 2004, 11:27
Wow Mattijs, flinke regime heb je daar :)
Heb je al hergroei?

1.25 mg Finasteride
1 ml Minoxidil 5%
10 mg Ketoconzol,
Rooscure
Shampoo
400 mg Groene thee cap.
1000 mg MSM
20 mg Kelp
1 cap. Amino Acid
15 mg Biergist
1 tab. Vitamine B
complex 50 mg
50 mg Vitamine B6
Pyridoxal (p-5-p)
50 mg Zink
1 tab. Multivitamine
1 tab. Haarvitamine
1 mg Biotine
700 mg Saw Palmetto
200 mg Pompoenpit
100 mg Beta-sitosterol
1 ml Minoxidil 5%
10 mg Ketoconzol,
Rooscure
Shampoo

Skinner
20 maart 2004, 13:43
Ja daar hebben jullie bijna een dagtaak aan :D

Mathijs
27 maart 2004, 12:04
Aan mijn regime kan nog worden toegevoegd; grote klit worel extract dmv een capsule en grote klit lotion op alc. basis. Of het een dagtaak betreft valt wel mee. Gewoon in de juiste samenstelling een paar keer per dag een hoeveelheid pillen innemen. Hte vraagt iets van je maar dan krijg je er ook iets voor terug! :D

pindakaas
27 maart 2004, 12:24
1.25 mg Finasteride
1 ml Minoxidil 5%
10 mg Ketoconzol,
Rooscure
Shampoo
400 mg Groene thee cap.
1000 mg MSM
20 mg Kelp
1 cap. Amino Acid
15 mg Biergist
1 tab. Vitamine B
complex 50 mg
50 mg Vitamine B6
Pyridoxal (p-5-p)
50 mg Zink
1 tab. Multivitamine
1 tab. Haarvitamine
1 mg Biotine
700 mg Saw Palmetto
200 mg Pompoenpit
100 mg Beta-sitosterol
1 ml Minoxidil 5%
10 mg Ketoconzol,
Rooscure
Shampoo


Gebruik jij 2x Rooscure Shampoo per dag??

Tiuri
30 april 2004, 23:05
Inname dagelijks met 2 L Water in onderstaande volgorde.
1.25 mg Finasteride
1 ml Minoxidil 5%
10 mg Ketoconzol,
Rooscure
Shampoo
400 mg Groene thee cap.
1000 mg MSM
20 mg Kelp
1 cap. Amino Acid
15 mg Biergist
1 tab. Vitamine B
complex 50 mg
50 mg Vitamine B6
Pyridoxal (p-5-p)
50 mg Zink
1 tab. Multivitamine
1 tab. Haarvitamine
1 mg Biotine
700 mg Saw Palmetto
200 mg Pompoenpit
100 mg Beta-sitosterol
1 ml Minoxidil 5%
10 mg Ketoconzol
Binnenkort waarschijnlijk ook Skinoren/She-wu-/Viviscal

hahaha wat een lijst!! respect dat je hier discipline voor hebt!! :worship:

Heer Olivier
18 juni 2004, 20:31
Mathijs en Kielman,

Eindig deze overloze discussie, want datr geeft aleen maar stress. En zoals jullie weten is stress erg slecht voor je haar............ :D ;)

Groeten uit het zonnige MC,

Heer Olivier

sema
20 juni 2004, 18:57
Firestorm,

Ons bedrijf bemiddelt tussen mensen die een ht willen en haartransplantatie chirurgen. Ons motto is: do no further harm. Daarom willen we vooraf weten wat de redenen zijn waarom iemand een behandeling wilt en wat zijn/haar verwachtingen zijn. Je bent nog heel erg jong en je hebt geen last van kaalheid. Je bent ontevreden over je eigen haarlijn en wilt een haarlijn zoals de jongen op de foto.........misschien vind je over 4-5 jaar totaal iets anders leuk of ben je heel tevreden met je eigen haarlijn. Mijn verzoek aan jou is: geen haartransplantatie aub.

succes