PDA

View Full Version : Zijn er successtories met het gebruik van Neoral?


Justsid
26 februari 2011, 07:21
Na vanaf mijn 19de last te hebben alopecia universalis heb ik de eerste jaren alle mogelijke wegen bewandeld om hier wat aan te doen. Varierend van verschillende medicijnen via de officiele weg tot homeopatcische middelen, tot Tibetaanse geneesheren aan toe.

Maar niks leek te helpen. Ik had de strijd dan ook gestaakt met een gevoel van berusting in mijn lot. Ik had op verschillende fora en van verschillende doktoren gehoord dat er na 5 jaar eigenlijk vrij weinig kans meer is dat het ooit nog terrugkomt.

Recentelijk ben ik eigenlijk in aanraking gekomen met een arts die mij Neoral heeft voorgeschreven. Nu ik het ongeveer 6 weken gebruikt heb zonder duidelijk merkbare bijwerkingen begint mijn haar toch wel heel duidelijk te groeien. Vooral mijn baardgroei en wenkbrouwen zijn duidelijk voelbaar. Ook al is het nog niet echt goed zichtbaar in de spiegel.

Nu kun je je voorstellen dat ik hier vrij enthousiast over ben na 12 jaar in totaal zonder haar rondgelopen te hebben. Maar mijn enthousiasme werd enigzins getempterd toen ik al de negatieve verhalen zag op het forum.

Mijn vraag is dus. Zijn er ook mensen met AAU die dit middel gebruikt hebben en die ondanks dat ze gestopt zijn met het gebruik, nog steeds rondlopen met enige vorm van haar.

Kortom, zijn er succesverhalen? :)

mooontje
8 maart 2011, 23:23
na 4 maanden gebruik van neoral had ik al mijn haar weer terug