PDA

View Full Version : Levenspatroon


Melvin25
10 maart 2004, 16:25
Mensen misschien is het wel eens zo slim om elkaar levenstijl te bekijken... Dus bijvoorbeeld antwoorden op vragen als:
- Drink je veel alcohol/koffie/water
- Zit je op school/werk, veel stress
- Rook je/gebruik je drugs
- Heb je veel sociale contacten/ben je veel alleen
- Heb je een slechte weerstand (veel griep etc etc)
- Eetpatroon (wat/hoeveel/wanneer eet je?)
Misshien brengt het ons wel wat inzicht..
Groeten

Melvin25
10 maart 2004, 16:29
Want misschien is de levenwijze belangrijker dan je denkt ik weet het niet :D

Jaapie
10 maart 2004, 16:35
- Drink je veel alcohol/koffie/water

* 4 liter water per dag, alleen koffie als ik moet studeren voor een examen, alcohol drink ik met mate en alleen als ik uitga.

- Zit je op school/werk, veel stress

* momenteel werk, volgend jaar weer aan de studie.

- Rook je/gebruik je drugs

* ik rook niet, en heb nog nooit drugs gebruikt.

- Heb je veel sociale contacten/ben je veel alleen

* Mijn sociale contacten zijn goed, ga elke weeg wel uit enzo.

- Heb je een slechte weerstand (veel griep etc etc)

* uhhh al meer dan een jaar niet meer ziek geweest. (lang leve de vitamines :D )

- Eetpatroon (wat/hoeveel/wanneer eet je?)

* heeeeeel veeeeel :D
vast voedingschema ivm mijn sport. 6 -7 maaltijden per dag van 800+ KCAL en minimaal 30 gram eiwitten per maaltijd.

2 punten die ook wel belangrijk zijn:

- Sport:
5X in de week fitness/bodybuilding hoe je het ook wilt noemen.

- sex:
Niets over te klagen :D lijkt wel hoe langer ik aan fitness doe, des te meer vrouwen er op me af komen :D Een leuke tip voor jullie dus hehe.

Melvin25
10 maart 2004, 16:49
Ow handig als ik mijne erzelf ook wel bijzet hehe

- Drink je veel alcohol/koffie/water

* 3 liter water per dag, sinds 2 maanden 2 koffie per dag op het werk en tijdens het weekend drink ik best veel..

- Zit je op school/werk, veel stress

Ik werk...Best wel stressen soms

- Rook je/gebruik je drugs

Ik rook wel , gebruik geen drugs, nooit gedaan ook

- Heb je veel sociale contacten/ben je veel alleen

Heb ook veel sociale contacten, ik stap 2 keer per week voel me nooit alleen eigenlijk

- Heb je een slechte weerstand (veel griep etc etc)

De laatste weken wel last van een beetje griep steeds...verkouden hosten..maar niet heel erg

- Eetpatroon (wat/hoeveel/wanneer eet je?)

Sja ik eet smorgens gewoon brood, drink melk, neem brood mee naar werk en 'savonvd eet ik eigenlijk veelzijdig... In het weekend chips etc ;)

- Sport:

Vroeer eigenlijk veel gesport....toen 3 jaar niet en in die tijd is (waar schiujnlijk toevallig) ook mijn haargroe slechter geworden..
Nu fitness ik 5 dagen per week weer

- sex:
Had 5 jaar vaste relatie, nu 2 jaar weer vrijgezel af en toe sex (moet iets tegenkomen he! :)

Groet
Melvin

jemig
10 maart 2004, 17:12
Je levensstijl is misschien wel van invloed op je haargroei/verlies, maar dat is denk ik allemaal minimaal. Als je haarverlies hebt gaat dat niet over door te stoppen met roken of minder te drinken. 'T is nu eenmaal genetisch zo bepaald. Zoals Stig de hele tijd over geen sex zit posten is net zoiets. Ik wou dat het wel zo was dan zou ik mijn levensstijl direct aanpassen. Maar als jullie wel verbeteringen opmerken door het veranderen van je levensstijl hoor ik het graag.

the stig
10 maart 2004, 17:19
Originally posted by jemig
Je levensstijl is misschien wel van invloed op je haargroei/verlies, maar dat is denk ik allemaal minimaal. Als je haarverlies hebt gaat dat niet over door te stoppen met roken of minder te drinken. 'T is nu eenmaal genetisch zo bepaald. Zoals Stig de hele tijd over geen sex zit posten is net zoiets. Ik wou dat het wel zo was dan zou ik mijn levensstijl direct aanpassen. Maar als jullie wel verbeteringen opmerken door het veranderen van je levensstijl hoor ik het graag.

Dat is hetzelfde als zeggen dat te veel en te vet eten geen invloed heet op je (over)gewicht.

Lik
10 maart 2004, 20:23
Jaapie je bent vast breeeed !!!

opzichgoed
10 maart 2004, 20:39
- Drink je veel alcohol/koffie/water

Alcohol als ik uitga of soms biertje bij het eten
Koffie af en toe op mijn werk
Water niet veel wel veel dubbel fris enzo...

- Zit je op school/werk, veel stress

School en Werk wel veel te doen hele dag vol....

- Rook je/gebruik je drugs

Rook niet. Blowen / Herbals af en toe

- Heb je veel sociale contacten/ben je veel alleen

Niet zo veel alleen veel vrienden + hele lekkere vriendin :D

- Heb je een slechte weerstand (veel griep etc etc)

Nooit ziek (klopklop) veel vitamines?

- Eetpatroon (wat/hoeveel/wanneer eet je?)

In de ochtend meestal brinta, middag lunch broodje of 5,
savonds meestal laat bija elke dag groente of pasta maar ook weleens frituur. (koken van aardapels kost veel tijd en tijd heb ik niet echt)

Lars
10 maart 2004, 20:50
Originally posted by the stig
Dat is hetzelfde als zeggen dat te veel en te vet eten geen invloed heet op je (over)gewicht.

Iedereen die maar genoeg eet wordt op een gegeven moment dik, maar iemand die maar een slecht genoeg leefpatroon heeft wordt niet automatisch kaal. Daar hebben je genen uiteindelijk meer invloed op natuurlijk.

Maar van de andere kant, als je een kalende ééneigentweeling zou nemen, en de ene leeft gezond (en heeft regelmatig, maar misschien niet overmatig seks ;) ) en de ander ongezond, dan zit het er dik in dat de gene met de gezonde levensstijl het langst van z'n haar mag genieten (als die ander niet vals speelt en finastride gaat slikken natuurlijk).

opzichgoed
11 maart 2004, 01:11
Originally posted by Lars
niet overmatig seks ;)

Wat is niet overmatig dan?

ugh
11 maart 2004, 02:17
- Drink je veel alcohol/koffie/water
Puur kraanwater en thee
- Zit je op school/werk, veel stress
School. Niet echt stress.
- Rook je/gebruik je drugs
Nope
- Heb je veel sociale contacten/ben je veel alleen
Genoeg
- Heb je een slechte weerstand (veel griep etc etc)
Eens in de paar jaren ziek. Laatste keer kan ik me niet meer herinneren. (Zowel met als zonder extra vitaminen)
- Eetpatroon (wat/hoeveel/wanneer eet je?)
Ik eet het liefst gespreid en gezond. Probeer genoeg groente binnen te krijgen. Moet alleen wat meer fruit nemen.
-Sport
Bodybuilding/krachttraining. (Naturel) Paar keer per week, maar zou eigenlijk wat meer moeten. Doe het iets van 5 jaar. Als ik tijd zou hebben, wil ik ernaast gaan hardlopen.

Melvin25
11 maart 2004, 09:28
Ik denk ook niet dat onze levenstijl van invloed is op de hoeveelheid haren op je hoofd groeit, maar zeker wel op de KWALITEIT van het haar. Zoals ik al eerder eens zei, ik zie drugsverslaafden en alcoholisten met een volle bos haar rondlopen..Maar nu ik er op ben gaan letten is het echt droog dun haar.. :)
Ik denk ook dat het in je genen zit of je kalend wordt of niet eigenlijk ehe

Lars
11 maart 2004, 10:00
Originally posted by opzichgoed
Wat is niet overmatig dan?

Ik zou het ook echt niet weten, maar die site waar 'the stig' naar verwijst werd ook gesproken over overmatig masturberen. Het zal wel per persoon verschillen waar de grens ligt. Maar ik kan me best voorstellen (maar ik heb er niet veel verstand van verder) dat als je te vaak ejaculeerd je hormoon productie een beetje 'out of wack' raakt.

Als je het drie keer per dag doet dan zal dat vast niet goed zijn voor je haar als je toch al kalend was, maar het helemaal niet doen kan gewoon ook nooit goed zijn (en je seksuele drang onderdrukken vast ook niet)

ff ontopic:

- Drink je veel alcohol/koffie/water:
Overdag vooral water en thee, maar een pilsje lust ik ook wel op z'n tijd, en 's ochtens af en toe een bak koffie.

- Zit je op school/werk, veel stress:
Wel op school, maar daar heb ik niet erg veel stress van, af en toe wel last van stress, maar dat is dan over onzinniger dingen.

- Rook je/gebruik je drugs:
Ik rook, maar probeer er overdag zoveel mogelijk af te blijven, en blow af en toe.

- Heb je veel sociale contacten/ben je veel alleen:
Genoeg sociale contacten, maar ik moet af en toe met rust gelaten worden.

- Heb je een slechte weerstand (veel griep etc etc):
Ik denk dat die vrij goed is.

- Eetpatroon (wat/hoeveel/wanneer eet je?):
Ik eet meestal gezond, ik probeer d'r zeker wel op te letten iig. Laten we zeggen dat ik 1/2 keer per maand naar de friettent ga en één keer per maand naar de Mac.

-Sport:
1/2 keer per week fitnessen (kleine 2 uur), heb er te weinig ijd voor jammer genoeg. Tegen de tijd dat de zomer er aan begint te komen voor ik het meestal een paar maanden op naar 2/3 per week.

Boris
11 maart 2004, 10:08
Mensen misschien is het wel eens zo slim om elkaar levenstijl te bekijken... Dus bijvoorbeeld antwoorden op vragen als:
- Drink je veel alcohol/koffie/water
Veel water en groene thee en ook veel bier

- Zit je op school/werk, veel stress
Beiden. Nu weinig stress, dit was 3 jaar geleden wel anders.

- Rook je/gebruik je drugs
Met allebei gestopt.

- Heb je veel sociale contacten/ben je veel alleen
Heel veel sociale contacten.

- Heb je een slechte weerstand (veel griep etc etc)
Goede weerstand, nooit ziek

- Eetpatroon (wat/hoeveel/wanneer eet je?)
Steeds gezonder, banenen, kiwi's, vis en tomaten

Axel
11 maart 2004, 11:15
- Drink je veel alcohol/koffie/water
Veel water, Groene Thee en af en toe multivitaminendrankjes en heel zelden bier en gesuikerde dranken.

- Zit je op school/werk, veel stress
Werk, geen stress

- Rook je/gebruik je drugs
Nee

- Heb je veel sociale contacten/ben je veel alleen
Heb goede sociale contacten, ben weinig alleen

- Heb je een slechte weerstand (veel griep etc etc)
Vroeger wel, laatste tijd niet echt meer, komt wrs door de gezonde levensstijl.

- Eetpatroon (wat/hoeveel/wanneer eet je?)
Veel Groenten en fruit, 3x daags en op regelmatige tijdstippen. (en ik probeer frituur te mijden, en das best wel moeilijk als belg ;))

Melvin25
11 maart 2004, 11:25
Hmmz we leven wel allemaal supergezond hehelijkt het..

Boris
11 maart 2004, 11:44
ja maar melvin25 iedereen moet ook even zijn libido aangeven. IK ben het roerend met The Stig eens dat dat ook heel erg van invloed is.

Melvin25
11 maart 2004, 12:01
Roerend eens..Nouja ik totaal niet..
Zonder sex zou ik veel meer stress hebben en veel ongelukkiger zijn..

the stig
11 maart 2004, 13:36
Originally posted by Melvin25
Roerend eens..Nouja ik totaal niet..
Zonder sex zou ik veel meer stress hebben en veel ongelukkiger zijn..

Dan zou ik zeggen :ga gewoon door,maar lig dan niet te jammeren dat je haren uitvallen.

Melvin25
11 maart 2004, 13:51
OF misschien zou jij eens sex moeten hebben , kan helpen tegen neerslachtigheid en depressies hoor..
Anyway..we verschillen dus in gedachte, dus laatik daar maar over ophouden :)

Boris
11 maart 2004, 14:09
Ik wil nog een ding hieraan toevoegen. Geen seks leidt tot stress. Klopt!!!. 1 a 2 keer in de week seks vermindert de stress voor jou misschien enorm, maar 12 keer per week ofzo daar krijg je misschien alleen maar weer meer stress van. Daarbij is het gewoon niet goed voor je lichaam.

Robster
11 maart 2004, 15:29
Ik zag laatst bij Oprah Winfrey (ik zapte toevallig langs.. ;)) dat vier keer week een orgasme/seks je leven met zoveel jaar zou verlengen. Het lijkt me dus dat dit zo'n beetje de juiste 'dosis' seks is.

mazzol
Robster

PS: Nu maandje bezig met innovate. Kan er nog niks zinnigs over zeggen. Geen hergroei oid, haar valt nog wel steeds uit.

ralluf
11 maart 2004, 20:33
Niet om het 1 of ander, maar ik volgens mij ligt het probleem van haaruitval echt niet alleen bij een gezonde levenstijl. Ken genoeg mensen uit mijn omgeving die roken en zuipen als een ketter en totaal niet bezig zijn met sport e.d. en die een haardos hebben waar je u tegen zegt.

En dan die onzin dat veel sex slecht voor je is, is in mijn ogen ook de compleete onzin. Moet je juist geen sex hebben en dan als een gefrusteerde gast door het leven gaan? Kom toch op. Je bent maar 1 keer jong toch?

Maar begrijp me goed, ik wil echt niet iemand zijn regime onderuit halen ofzo, maar ik snap niet dat sommige hiero er zo mee bezig zijn dat ze zelfs geen sex meer willen hebben, zonder dat er ook maar enig bewijs is dat het hieraan ligt.

Boris
11 maart 2004, 20:52
Het blijft een leuk item dat seks verhaal. Maar ik meen dat er op dit forum al enkele links staan die wel stellenb dat seks niet zo goed is voor je haar.

Boris
11 maart 2004, 20:52
Het blijft een leuk item dat seks verhaal. Maar ik meen dat er op dit forum al enkele links staan die wel stellenb dat seks niet zo goed is voor je haar.

Jack
11 maart 2004, 21:51
misschien is dit ook wel een goeie, schrijf erbij welk levenspatroon je had voordat je erachter kwam dat er haar uit viel, want iedereen die op deze site ronddarteld durft hier niet neer te zetten dat ie. een pak shag per dag op snuift, daar bij een krat pils per maaltijd weg kolkt. de hele tijd op zijn luie reet zit. en voor Stig=> elke dag zijn vriendin (echt of virtueel) alle hoeken van het matras laat zien....

Axel
11 maart 2004, 23:40
goed idee!

Mijn levenstijl 'before':

- Slecht slapen, veel stress enzo
- Veel frieten en andere consoorten (4x per week)
- Veel cola en andere gesuikerde frisdranken
- Veel snoep (chips, chocolade enzo)
- Seks/ Masturbatie: min. 1x per dag

the stig
12 maart 2004, 09:00
Originally posted by Axel
goed idee!

Mijn levenstijl 'before':

- Slecht slapen, veel stress enzo
- Veel frieten en andere consoorten (4x per week)
- Veel cola en andere gesuikerde frisdranken
- Veel snoep (chips, chocolade enzo)
- Seks/ Masturbatie: min. 1x per dag
Ik zou zeggen:minimaal 5x per dag.
Laat je de resultaten ook even weten?
Het fijnst zou zijn: een foto voor en na(laten we zeggen 2 maanden)
Succes!

Melvin25
12 maart 2004, 09:40
Als je geen sex wilt omdat je bang bent voor een paar haartjes die (volgens jullie THEORIE) kunen uitvallen...Ben ik gewoon bang dat jullie nog nooit sex gehad hebben..Anders zijn die paar haartjes zwaar ondergeschikt aan een potje sex mm. ;)
Maar goed...verleid ik me toch weer om te reageren hierop...we hjebben allemaal zelfde probleem en willen er allemaal vanaf goed om te weten dat de kennis in de wetenschap zo snel vooruit gaat .
greetz

Boris
12 maart 2004, 09:53
oke mijn levensstijl toen ik AA ontdekte inmiddels 3, 5 jaar geleden.

Een extreem zwaar libido met mijn vriendin:
Slecht slapen, zware slaappillen.
Roken, blowen, heel soms XTC
Veel vet eten
Na die relatie veel depressie, veel alleen, dit alles i.v.m. werk in het buitenland.



Zoals je ziet had Boris een aantal dingen niet zo goed voor elkaar. Inmiddels wel en mijn haar is, mede door mijn regimen ook waanzinnig verbeterd.

the stig
12 maart 2004, 13:23
Originally posted by Melvin25
Als je geen sex wilt omdat je bang bent voor een paar haartjes die (volgens jullie THEORIE) kunen uitvallen...Ben ik gewoon bang dat jullie nog nooit sex gehad hebben..Anders zijn die paar haartjes zwaar ondergeschikt aan een potje sex mm. ;)
Maar goed...verleid ik me toch weer om te reageren hierop...we hjebben allemaal zelfde probleem en willen er allemaal vanaf goed om te weten dat de kennis in de wetenschap zo snel vooruit gaat .
greetz

Jij wil niet weten hoe vaak ik al sex heb gehad.
En het zijn niet een PAAR haartjes die zijn uitgevallen.

Melvin25
12 maart 2004, 13:57
Ik had er juist helemaal geen last van..

Maarja castratie gaat toch tever...Straks kom je leuk meisje tegen en dan? Wacht dat liever de wetenschap gaat ontwikkeld zich zo snel...Over 3 of 5 of weet ik hoeveel jaar heb je straks vette sptijd hiervan omdat er een goed middel is tegen kaalheid..
Misschien lachen we ons wel rot over een paar jaar, is het met een kuurtje van een week opgelost...Net zoals ze verwachten dat kanker in 5 a 10 jaar gewoon een chronische ziekte is en verder niets ernstigs :) Keep up the mood en laat je ballen in leven ;))

the stig
12 maart 2004, 19:26
Ik moet toegeven dat ik dat idee van castratie al opgegeven heb.
En voor alle duidelijkheid:dat zou ik ook echt niemand aanbevelen.
Alleen zou ik wel wat willen minderen wat seks betreft.

Jaapie
12 maart 2004, 19:34
Originally posted by the stig
Jij wil niet weten hoe vaak ik al sex heb gehad.
En het zijn niet een PAAR haartjes die zijn uitgevallen.
Met jezelf of met vrouwen :D

Mille
12 maart 2004, 22:46
Originally posted by the stig
Ik moet toegeven dat ik dat idee van castratie al opgegeven heb.
En voor alle duidelijkheid:dat zou ik ook echt niemand aanbevelen.
Alleen zou ik wel wat willen minderen wat seks betreft.

hee Unleash the STiG

waarom probeer je Duta niet ? blokt voor 95 % DHT in je lichaam, dat noem ik pas castratie :cool:

p.s. niet negatiefs genoemd tegenover duta gebruikers met deze uitspraak. ;)

Jaapie
12 maart 2004, 22:56
Stig ik weet wel een leuke regime voor je.

Duta
Spironolactone 5% lotion
Xandrox15 of innovate
Multi vit.
ZIX formula (B6 Pyridoxal + Zink sulfaat)

the stig
13 maart 2004, 06:41
Originally posted by Jaapie
Stig ik weet wel een leuke regime voor je.

Duta
Spironolactone 5% lotion
Xandrox15 of innovate
Multi vit.
ZIX formula (B6 Pyridoxal + Zink sulfaat)

Klinkt goed.
Als jij betaalt...

Jaapie
13 maart 2004, 09:54
ZO super duur is het niet.
Ik snap jou niet, je wilt er alles aan doen om je uitval te stoppen, en nieuwe haargroei te laten plaatsvinden. Maar om die ene paar centen zeur je al?

the stig
13 maart 2004, 12:31
Ik dacht dat jij anti-duta was?

Jaapie
13 maart 2004, 12:43
Ik anti-duta? Hoe kom je daarbij?
Ik vind alleen dat je pas duta moet nemen als finasteride of saw palmetto geen resultaat geven.

the stig
13 maart 2004, 17:20
Ik denk dat ik het maar bij mijn huidige regime laat.
Misschien dat ik er nog biotine bij neem.

Jack
14 maart 2004, 05:17
wat is eigenlijk je huidige regime?