PDA

View Full Version : AGA of AA


Jack
17 maart 2004, 20:42
kan iemand mij nu vertellen wat het verschil nu is tussen AGA en AA, ik bedoel is het een niet een verschikkelijk rappe versie van de ander?

Jack
17 maart 2004, 21:13
ik probeer hier niemand mee tegen zijn benen te trappen, maar bij mij is het de afgelopen maanden ook erg snel gegaan en zie dit ook om mij heen, dat het in een keer een spurt neemt. wat ik erg vreemd vind. stress is bv bij allebei funest

Anjo
19 maart 2004, 22:59
Nog nooit gehoord van AGA (is dat niet een fotomerk?) dus ook geen idee waar je op doelt. :confused:

Ik heb mijn eigen theorie over stress. Tuurlijk is stress altijd van invloed op je eigen welzijn, maar bij mij (in korte tijd al mijn hoofdhaar kwijt) had dit echt niet met stress te maken. Dan had ik al veel eerder al mijn haar moeten verliezen. Het blijft gissen hoe het nu precies komt..

Groetjes,

Anjo

Tiuri
11 april 2004, 22:12
kan iemand mij nu vertellen wat het verschil nu is tussen AGA en AA, ik bedoel is het een niet een verschikkelijk rappe versie van de ander?

Volgens mij zijn er twee soorten kaalheid:



Alopecia Androgenetica (AAG). Typisch mannelijke kaalheid, genetisch bepaald. De "normale", veelvoorkomende kaalheid, zeg maar. Kan ook bij vrouwen voorkomen. Misschien bedoel je dit met AGA?

Alopecia Areata (AA). Pleksgewijze kaalheid. Dit is een huid-/haarziekte die vaak gepaard gaat met een droge huid, eczeem en kuiltjes in de nagels. De kaalheid verloopt niet volgens een patroon en beperkt zich niet tot het hoofdhaar (zoals bij AAG), maar er komen op willekeurige plaatsen op het lichaam kale plekken.


De een is dus niet rapper dan de ander, het zijn twee totaal verschillende dingen.
Zo een beetje geholpen?

Jack
12 april 2004, 09:50
ja dat was me al bekend, maar van AA zijn ze er nog steeds niet achter hoe het nou precies komt en van AGA een klein beetje.

maar thnx in ieder geval