PDA

View Full Version : Het nut van haaruitval?


IntrusionNow
24 maart 2004, 20:32
Misschien een beetje een `vreemde` post... maargoed,

Je lichaam is een complex produkt van evolutie (en god natuurlijk :D ). Alles heeft wel een handige functie.
evolutie = overleven lijkt me zo.

Als mannelijk kaalheid op zulke grote schaal voorkomt, wat wil dat dan zeggen over kaalheid? Is het bv. een signaal dat er iets mis is met je voor het andere geslacht omwille van het nageslacht ofzo?

pindakaas
24 maart 2004, 21:16
Als eerste geloof ik niet zo in het bestaan van een "God"
Persoonlijk denk ik dat leven is ontstaan door een samenloop van de perfekte omstandigheden.

Maar om op jouw vraag terug te komen. Ik denk eerder dat kaalheid een vorm van evolutie is. Je ziet steeds vaker jongeren die op jonge leeftijd, lichte tekenen van beginnende kaalheid vertonen. Ook bij jongeren die tot voor kort, een volle bos haar hadden en ineens op zeer korte termijn, kaler worden. Als je het mij vraagt word de mens steeds eerder kaal. Mede door het feit, dat het "kaalheids-gen" door steeds meer mensen gedragen kan worden. En dus ook eventueel geactiveerd word.
Waarom wij over dit gen beschikken...!? :confused:
Ik kan helemaal geen voordelen bedenken met een kale kop... (naast het feit van het niet hoeven kammen, drogen etc.)
Hoofdhaar is er altijd geweest om de mens te beschermen voor div. weersomstandigheden.

Nog meer Theoriën???

IntrusionNow
25 maart 2004, 00:01
Als eerste geloof ik niet zo in het bestaan van een "God"
Persoonlijk denk ik dat leven is ontstaan door een samenloop van de perfekte omstandigheden.

Maar om op jouw vraag terug te komen. Ik denk eerder dat kaalheid een vorm van evolutie is. Je ziet steeds vaker jongeren die op jonge leeftijd, lichte tekenen van beginnende kaalheid vertonen. Ook bij jongeren die tot voor kort, een volle bos haar hadden en ineens op zeer korte termijn, kaler worden. Als je het mij vraagt word de mens steeds eerder kaal. Mede door het feit, dat het "kaalheids-gen" door steeds meer mensen gedragen kan worden. En dus ook eventueel geactiveerd word.
Waarom wij over dit gen beschikken...!? :confused:
Ik kan helemaal geen voordelen bedenken met een kale kop... (naast het feit van het niet hoeven kammen, drogen etc.)
Hoofdhaar is er altijd geweest om de mens te beschermen voor div. weersomstandigheden.

Nog meer Theoriën???

Kunnen we eigenlijk wel vaststellen dat er steeds meer en vroeger kalende mannen geboren worden ipv mannen met een gezonde vacht. Misschien is het wel zo dat kaalheid juist een oerfunctie had die nu al tijden niet meer nodig is. Ik bedoel... het komt te vaak voor om het te classificeren als `onschuldig toevallig kwaaltje. Zelfs zovaak dat het volkomen normaal is.

Maar eigenlijk is het juist niet normaal.

De wetenschap wijst in de richting van hormonen met name DHT.. maar bijna iedere man heeft deze hormoonhuishouding, dus waarom zou het juist bij een aantal mannen de haarzakjes zodanig aantasten totdat het gaat uitvallen. Als je eenmaal de genen in je hebt zitten bepalen zij hoe, en vooral wanneer het gaat gebeuren.

Je libido zwaar onderdrukken lijkt mij geen legitieme oplossing, tevens werkt het bij lange na niet voor de volle 100%. Ik zou de conventionele gedachtegang omtrent de materie eens herzien en vervolgens eens heel diep gaan nadenken over de `trigger`. :cool:

pindakaas
25 maart 2004, 16:31
Ik zou de conventionele gedachtegang omtrent de materie eens herzien en vervolgens eens heel diep gaan nadenken over de `trigger`. :cool:

Dan doe ik met je mee..

the stig
25 maart 2004, 19:54
Als eerste geloof ik niet zo in het bestaan van een "God"
Persoonlijk denk ik dat leven is ontstaan door een samenloop van de perfekte omstandigheden.

Maar om op jouw vraag terug te komen. Ik denk eerder dat kaalheid een vorm van evolutie is. Je ziet steeds vaker jongeren die op jonge leeftijd, lichte tekenen van beginnende kaalheid vertonen. Ook bij jongeren die tot voor kort, een volle bos haar hadden en ineens op zeer korte termijn, kaler worden. Als je het mij vraagt word de mens steeds eerder kaal. Mede door het feit, dat het "kaalheids-gen" door steeds meer mensen gedragen kan worden. En dus ook eventueel geactiveerd word.
Waarom wij over dit gen beschikken...!? :confused:
Ik kan helemaal geen voordelen bedenken met een kale kop... (naast het feit van het niet hoeven kammen, drogen etc.)
Hoofdhaar is er altijd geweest om de mens te beschermen voor div. weersomstandigheden.

Nog meer Theoriën???

Jongeren beginnen steeds eerder met seks.
Samenleving wordt steeds prestatiegerichter.Dit brengt stress met zich mee.De beste manier om van die stress af te komen:seks.Steeds makkelijker aan te komen:internet en tv.Hoe eerder je begint met seks hoe eerder je kaal wordt.

Jaapie
25 maart 2004, 20:05
Ik ben het ook wel eens met die evolutietheorie. Iets anders lijkt mij onwaarschijnlijk.

IntrusionNow
26 maart 2004, 14:18
Ik ben het ook wel eens met die evolutietheorie. Iets anders lijkt mij onwaarschijnlijk.

Weet je wat het is: Sinds ik mijn maniertje gebruik om mijn hoofdhuid te zuiveren van die vervelende verstikkende talg kom ik tot de volgende conclusie:

Hoe meer talg ik zuiver op de plekken waar de kaalheid intreed, hoe harder het lichaam gaat werken om de talglaag daar te herstellen. MAAR: Op plekken waar het haar niet is aangetast blijft de huid stabiel, dus geen overmatige talgproductie terwijl ik de gehele hoofdhuid behandel.

Blijkbaar wil het `gen` dat ik kaal ga worden volgens de norm die het gen heeft in geprogrameerd, het duldt kennelijk geen verstoring in het systeem en zal dan ook meteen actie ondernemen om de boel te herstellen. Dit wijst op een complex werking waarvan ik mij afvraag waarom het bestaat. Ik denk dat we er nog maar heel weinig van begrijpen.

Je zou als tegenargument kunnen gebruiken:

Ja maar... fina/duta Bijvoorbeeld werken tegen haaruitval en dan is er geen tegenoffensief van het gen.

1. Is dit wel bewezen?
2. Wat kunnen wel eigenlijk concreet zeggen over shedding?
3. Het gen gebruikt dht als hoofdingredient om zijn doel te verwezenlijken, zou je dit gedeeltelijk wegnemen dan heeft het al minder impact, maar omdat je dht helemaal niet volledig kan en mag reduceren blijft het gen altijd nog wel een zijn werk doen (al is het op een lager niveau). Dit is ook denk de oorzaak waarom middelen altijd maar voor de helft werken: symptoombestrijding?

Sex, stress etc... lijken mij niet de oorzaak van haaruitval. Misschien versnelt het de boel maar hoe je haar gaat zitten staat toch al vast. Dit zal toch niet voor jan bout zo zijn.

Wat denken jullie ervan?

the stig
26 maart 2004, 20:16
Als het met evolutie te maken heeft is Dries van Agt dus een soort Neandertaler.
Die heeft gewoon een gezond leven geleefd en vooral alles met mate gedaan.Dat geeft zijn hoofdhaar aan.
IEDERE dermatoloog zegt dit: gezond haar op een gezond lichaam.
Haaruitval?
Je lichaam probeert met je te communiceren:je doet iets fout!
Net zo simpel als met overgewicht:je eet te veel.

Melvin25
26 maart 2004, 20:33
Volgens mij is het ook gewoon meer de evolutie theorie...
Vroeger was haar om je te beschermen..De mens leefde primitief en had die bescherming nodig..Nu is haar niet meer nodig dus zal het langzaam verdwijnen...
Ik had ooit de gedachte...Als we een kind hebben en leggen we in het water en zo generaties door..ben ik er van overtuigd dat het lichaam zich aanpast en dat de 10000ste generatie ooit zwemvliezen gaat krijgern..rare theorie he? :)

Boris
26 maart 2004, 21:01
Ik ben het meer eens met The Stig theorie dan met de evolutietheorie om eerlijk te zijn

IntrusionNow
26 maart 2004, 21:58
Volgens mij is het ook gewoon meer de evolutie theorie...
Vroeger was haar om je te beschermen..De mens leefde primitief en had die bescherming nodig..Nu is haar niet meer nodig dus zal het langzaam verdwijnen...
Ik had ooit de gedachte...Als we een kind hebben en leggen we in het water en zo generaties door..ben ik er van overtuigd dat het lichaam zich aanpast en dat de 10000ste generatie ooit zwemvliezen gaat krijgern..rare theorie he? :)

Vroeger had je een experiment met fruitvliegjes... die hebben veelal de zelfde genen als in het menselijk genomen.. met name genen die verantwoordelijk zijn voor bepaalde kwalen.

Ze lieten honderden generaties aan fruitvliegjes in een donkere kast broeden (dit vanwege de korte levenscyclus). Je zou verwachten dat er iets zou veranderen aan de oogjes.. maar dat gebeurde dus niet.

IntrusionNow
26 maart 2004, 22:00
Als het met evolutie te maken heeft is Dries van Agt dus een soort Neandertaler.
Die heeft gewoon een gezond leven geleefd en vooral alles met mate gedaan.Dat geeft zijn hoofdhaar aan.
IEDERE dermatoloog zegt dit: gezond haar op een gezond lichaam.
Haaruitval?
Je lichaam probeert met je te communiceren:je doet iets fout!
Net zo simpel als met overgewicht:je eet te veel.

Waarom is haaruitval dan zo plaatselijk? (talgverhaal) En eigenlijk vergeleken met vroeger .... leven we nu dus veel gezonder.. kijk maar eens naar de leven verwachting van de mens die met 50 jaar is gestegen

Melvin25
26 maart 2004, 22:06
Evolutie theorie...
Dat gaat niet over 2 a 3 jaar zoals het met die test van die fruitvliegjes is gegaan....

nobody
27 maart 2004, 13:22
Misschien een beetje een `vreemde` post... maargoed,

Je lichaam is een complex produkt van evolutie (en god natuurlijk :D ). Alles heeft wel een handige functie.
evolutie = overleven lijkt me zo.

Als mannelijk kaalheid op zulke grote schaal voorkomt, wat wil dat dan zeggen over kaalheid? Is het bv. een signaal dat er iets mis is met je voor het andere geslacht omwille van het nageslacht ofzo?

Het is wel opvallend dat het percentage kale topsporters volgens mij lager is dan in beroepsgroepen waar optimale gezondheid minder belangrijk is. Het aantal kale voetballers in de eredivisie kan je volgens mij op 1 hand tellen. Dit zou natuurlijk kunnen komen doordat ze gedeeltelijk worden geselecteerd op uiterlijk. Geen idee of dit echt zo is, maar het zou me niets verbazen als er een verband is. Daar zouden ze eens onderzoek naar moeten doen.

IntrusionNow
27 maart 2004, 19:55
Het is wel opvallend dat het percentage kale topsporters volgens mij lager is dan in beroepsgroepen waar optimale gezondheid minder belangrijk is. Het aantal kale voetballers in de eredivisie kan je volgens mij op 1 hand tellen. Dit zou natuurlijk kunnen komen doordat ze gedeeltelijk worden geselecteerd op uiterlijk. Geen idee of dit echt zo is, maar het zou me niets verbazen als er een verband is. Daar zouden ze eens onderzoek naar moeten doen.

Als jij nu eens zorgt dat je elke dag 10 km rent, kunnen we kijken wat er gebeurd met je haar :) . serieus.

nobody
27 maart 2004, 23:46
Als jij nu eens zorgt dat je elke dag 10 km rent, kunnen we kijken wat er gebeurd met je haar :) . serieus.

hehe :) Dat gaat vast niet meer helpen. Maar mijn punt is dat een gezonde levensstijl best wel eens zou kunnen bijdragen tot gezond haar. En dan zou kaalhied dus een signaalfunctie kunnen hebben.

pindakaas
27 maart 2004, 23:58
Het is wel opvallend dat het percentage kale topsporters volgens mij lager is dan in beroepsgroepen waar optimale gezondheid minder belangrijk is. Het aantal kale voetballers in de eredivisie kan je volgens mij op 1 hand tellen. Dit zou natuurlijk kunnen komen doordat ze gedeeltelijk worden geselecteerd op uiterlijk. Geen idee of dit echt zo is, maar het zou me niets verbazen als er een verband is. Daar zouden ze eens onderzoek naar moeten doen.

Het is zeker opvallend (bij de commerciële sporten dan) Kijk je naar bijv. een Rotterdamse marathon, dan zie je al wat meer kale koppies bij de start staan. Kortom, ik denk dat het juist meer de commerciële sporten zijn, waar sporters er naast goed kunnen sporten, er dus ook goed uit moeten zien... En dat word volgensmij steeds erger (kijk naar merchandise etc.) Als je al ziet hoeveel omzet Manchester Utd. met David Beckham en Ruud van Nistelrooy heeft gemaakt...

Lars
28 maart 2004, 12:27
Als het waar is wat de Stig zegt, dat je van een ongezonde levensstijl kaal wordt, hoe komt het dan dat er mensen rondlopen die roken, drinken, zich vet vreten en toch een bos haar hebben? Als je te veel vet eet weet je dat je uiteindelijk dik wordt, de een misschien wat eerder als de andere, maar het is onoverkomenlijk... als deze zekerheid ook voor ongezond leven en kaalheid opgaat hoe verklaar je dan iemand als Theo van Gogh of John Metgod?

Wat mij vooral is opgevallen als het gaat om heikele kwesties wat betreft kaalheid, is dat er altijd wel een studie is te vinden die past bij de positie die je inneemt. Waarschijnlijk hebben commerciele belangen ermee te maken dat er zoveel verschillende studie over sommige onderwerpen rondhuppelen op het internet. Maar sowieso zijn de meeste studies samengevat in een paar alinea's en bestaat er altijd de kans de verkeerde conclusie uit waarneming zijn of worden getrokken.

Oftewel denk ik nog steeds dat erfelijkheid bepaald of je 'aanleg' hebt voor AGA, neemt niet weg dat het mij ook was opgevallen dat er weinig kale voetballers lijken te zijn. Wellicht wordt het tijdstip, de mate, snelheid ed, mede beïnvloed door je levensstijl of andere factoren,... wil nog niet zeggen dat je McDonalds en Carmen Electra de schuld kunt geven van je kale kop natuurlijk :)

Lars
28 maart 2004, 12:48
O ja, en wat betreft evolutie, dat is uiteraard geen bewust proces. Zelfs al hebben we haar niet direct meer nodig, wil nog niet zeggen dat 'de evolutie' er dan wel mee af zal rekenen.

Net als het voorbeeld met die fruitvliegjes, (simpelweg: ) als ze in het donker leven wil niet zeggen dat de evolutie ze wel blind zal maken, maar stel dat door een erfelijk 'afwijking' een blind fruitvliegje ontstaat, is er een veel grotere kans dat deze zal blijven leven en zichzelf voort zal planten.

Als je kijkt naar hoeveel verschillende soorten levende dieren etc. er hier op Aarde voorkomen kun je wel zeggen dat 'tijd' aan 'kans' een bepaalde waarschijnlijkheid mee kan geven. Wil niet zeggen dat over een paar generaties alle mannen kaal zullen zijn (zeker niet als je kijkt dat uit statistieken blijkt dat haar helpt bij het hebben van succes... )

pindakaas
28 maart 2004, 17:27
Ik ben van mening dat de natuur de populatie van de mens in evenwicht houd d.m.v. kaalheid. Ook in het dierenrijk zie je wanneer een dier er zwak of niet "normaal" uitziet t.o.v. zijn groep, hij afgestoot word.
Het kaalheidsgen is volgensmij hetgeen wat ervoor zorgt, dat de populatie van de mens, op peil gehouden wordt. Sommige worden geboren met een actief gen en anderen weer niet. De één moet dus aantrekkelijk zijn voor het soort en de ander weer niet. Dit is volgensmij één van de vele manieren voor de natuur, om het aantal in de hand te houden.

IntrusionNow
28 maart 2004, 22:45
Ik denk ook wel dat haar een belangrijk onderdeel is in het kader van `natuurlijke selectie`. Tegenwoordig speelt onderhoud (voor de vrouw en het nageslacht) een belangrijke rol, en zal het vrouwelijke geslacht een aantal factoren meenemen in haar keuze voor een partner afgezien alleen uiterlijk.

Ik durf met zekerheid te zeggen dat als je twee mannen (met dezelfde lichaamsbouw en die min of meer hetzelfde type zijn, maar de één is kalend en de andere heeft een volle haardos) de man met de volle haardos meer en meerdere sexuele contacten zal aangaan dan de kalende man.

1.Lifestyle?

Dit gaat er bij mij niet in... als dit zo slecht is voor het haar waarom krijg ik (en 9 van de 10 mannen) juist meer en hardnekkig haar op andere delen van het lichaam... naarmate de kaalheid op het hoofd vordert.

2.Gaf vroeger bescherming tegen weersinvloeden en is nu niet meer nodig?

Dit gaat er bij mij niet in... (zie punt 1)

Het is allemaal gewoon een grote contradictie. :mad:

Iemand
29 maart 2004, 10:11
Jongeren beginnen steeds eerder met seks.
Samenleving wordt steeds prestatiegerichter.Dit brengt stress met zich mee.De beste manier om van die stress af te komen:seks.Steeds makkelijker aan te komen:internet en tv.Hoe eerder je begint met seks hoe eerder je kaal wordt.

sorry dit is echt onzin, in de oertijd had je al 2 koters als je 12 was als vrouw, mannen begonnen ook op die leeftijd te sexen, waren die kaal? nee, in tegendeel. Ik rook niet, ik eet niet vet(1 patatje per maand of minder om maar een voorbeeld te noemen), ik beweeg genoeg, ik snack niet tussendoor, ik drink niet veel, wat doe ik fout..? niks.

Jongeren doen zich trouwens als meer voor dan ze zijn..lang niet allemaal maar een overgroot deel begint helemaal niet vroeg met sex, beetje pochen is het. 17 is zo wel de leeftijd dat het (echt)begint... dat 10-15% vd jongeren eerder begint zegt niks.

Iemand
29 maart 2004, 10:23
Ik ben van mening dat de natuur de populatie van de mens in evenwicht houd d.m.v. kaalheid. Ook in het dierenrijk zie je wanneer een dier er zwak of niet "normaal" uitziet t.o.v. zijn groep, hij afgestoot word.

sja, ik wil niet pochen ofzo maar ik zie dr vrij goed uit, met 1 probleem en dat is het haar :) Het grootste probleem is zelfvertrouwen..ik heb toch wel best knappe vriendinnen gehad (terwijl ik al aardig kalend was,inhammen, etc) Dus hier ligt het probleem toch niet zo..uiteindelijk slagen kale mannen net zo goed (zie dat de meesten nu ook een vriendin hebben dus..gaat dat niet echt op..)
Zou dus een vreemde/niet werkende manier zijn van moeder natuur :)

Er zijn niet kale mensen die altijd ziek zijn, een zwak gestel hebben, veel ziektes,afwijkingen etc in de familie, dit zijn de soort mensen(en families!) die uiteindelijk niet meer bestaan, kalende gezonde mensen kunnen gewoon blijven:)
Behalve kaalheid is er in mijn familie geen bekende afwijking (geen diabetes, geen erfelijke aanleg voor kanker,geen hartkwalen(hooguit in de kant van mn moeders oma, zo ver bekend is daarvan niks bij ons gekomen :D)

IntrusionNow
29 maart 2004, 10:54
sja, ik wil niet pochen ofzo maar ik zie dr vrij goed uit, met 1 probleem en dat is het haar :) Het grootste probleem is zelfvertrouwen..ik heb toch wel best knappe vriendinnen gehad (terwijl ik al aardig kalend was,inhammen, etc) Dus hier ligt het probleem toch niet zo..uiteindelijk slagen kale mannen net zo goed (zie dat de meesten nu ook een vriendin hebben dus..gaat dat niet echt op..)
Zou dus een vreemde/niet werkende manier zijn van moeder natuur :)

Er zijn niet kale mensen die altijd ziek zijn, een zwak gestel hebben, veel ziektes,afwijkingen etc in de familie, dit zijn de soort mensen(en families!) die uiteindelijk niet meer bestaan, kalende gezonde mensen kunnen gewoon blijven:)
Behalve kaalheid is er in mijn familie geen bekende afwijking (geen diabetes, geen erfelijke aanleg voor kanker,geen hartkwalen(hooguit in de kant van mn moeders oma, zo ver bekend is daarvan niks bij ons gekomen :D)

Misschien geven kale mannen juist een ander signaal af aan hun omgeving (oertijd):

*Pas op ik heb hoge waarden aan testosteron in mijn systeem, dit maakt mij een agressieve tegenstander. Ik domineer.

*Vrouwen zie hier een man met hoge waarden aan testosteron in zijn systeem, dit maakt mij een uiterst vruchtbare partner.

Iemand
29 maart 2004, 11:48
neemt niet weg dat het mij ook was opgevallen dat er weinig kale voetballers lijken te zijn.

Nu zijn de meeste voetballers niet zo oud en zie je het niet zo..ik zie eigenlijk zat kalende voetballers op tv..je moet alleen ff opletten (inhammen enz)
Mn broertje van 2.5 jaar jonger rookt, ik niet (nooit gedaan) en qua kaalheid is hij me aan het inhalen...je levensstijl maakt wel veel uit, maar is bij lange na niet allesbepalend. Mensen die sex afzweren etc zijn gestoord, ik wil veel tegen mn kaalheid doen maar als ik me anders moet gaan gedragen dan ik ben , hoeft het van mij niet. (is ook niet natuurlijk) Als je sport komt er toch ook meer testosteron vrij..moet ik ook stoppen met sporten dan? ..neh ..

Bob
29 maart 2004, 15:48
Volgens mijn is haaruitval niet afhankelijk van je leef style, maar zwakkere haren vallen wel mede door een ongezonde lichaams verzorging sneller uit.
En de meeste leven hier toch niet zo ongezond?
Een aantal vrienden van mij zitten zwaar aan de drugs, maar die hebben geen enkel last van haaruitval

nobody
29 maart 2004, 16:32
Ik durf met zekerheid te zeggen dat als je twee mannen (met dezelfde lichaamsbouw en die min of meer hetzelfde type zijn, maar de één is kalend en de andere heeft een volle haardos) de man met de volle haardos meer en meerdere sexuele contacten zal aangaan dan de kalende man.



Volgens mij is dit niet waar, en is kaalheid in dit opzicht gewoon een van de haarvariaties, net als haarkleur en kapsel. Dingen die hier wel meetbaar invloed op hebben zijn lichaamslengte, sociale status en symetrische lichaamsbouw. Verder schijn je qua lichaamstaal en reuk, onbewust ook erg veel informatie op te nemen over iemand. Maar uiteindelijk is het net als in een casino. Hoe meer kansen je waagt, hoe meer kans je hebt op succes. :)

IntrusionNow
29 maart 2004, 18:01
Volgens mij is dit niet waar, en is kaalheid in dit opzicht gewoon een van de haarvariaties, net als haarkleur en kapsel. Dingen die hier wel meetbaar invloed op hebben zijn lichaamslengte, sociale status en symetrische lichaamsbouw. Verder schijn je qua lichaamstaal en reuk, onbewust ook erg veel informatie op te nemen over iemand. Maar uiteindelijk is het net als in een casino. Hoe meer kansen je waagt, hoe meer kans je hebt op succes. :)

Ik merk dat je een vervent voorvechter bent voor gelijke behandeling tussen kale en niet kale mannen. ;)

Zelf heb ik absoluut geen problemen met de vrouwtjes, ik heb zelfs overschot :D .Ik weet wel hoe dit komt: Ik heb namelijk een verwijft mietig meisjes gezicht, wat erg veel compenseert met de inhammen bovenop. Maar toch... toen ik nog een volle kop met haar had stond er voor mijn deur een rij die langer was dan bij de Première van de Titanic... 24 per dag dit 7 dagen per week. Ik heb dus wat voordeel verloren en ik merk gewoon dat het door dat lelijke toefje komt wat ik nog op mijn hoofd heb staan.

HET IS NIET LEUK ALS MENSEN JE KUIFJE GAAN NOEMEN.

Ik ben veel zekerder geworden dan vroeger, maar dit komt denk door de leeftijd. Weet je, toch hoor ik dingen weleens achteraf.... Vrouwen kunnen samen ook lekker roddelen over de heren (ze doen niets anders)

Bv,
Ahh die Frank is toch een leuke jongen, hij heeft zo`n mooie ogen...maar frank... blablabla. Dave is ook leuk maarja die heeft van die inhammen.... Oja...hahah. En Kees dan ? Die heeft toch een grote ... WOW maar.....blablabla.

Zo gaan die dingen:P

Erick
31 maart 2004, 08:12
Ik ben blij met de reactie van Iemand. Maar volgens mij is niet alleen het evolutieverhaal op deze site twijfelachtig. Wanneer een dermatoloog zegt dat je levensstijl invloed heeft op je hoofdhaar, bedoeld hij/zij niet dat het feit dat je wel of niet kaal wordt door je lifestyle wordt bepaald. Ongezond leven kan het iets versnellen en kan je haar een minder gezond aanzien geven. Maar mannelijke kaalheid is erfelijk bepaald: niets aan te doen dus, tenminste niet op een natuurlijke manier. Wanneer je jezelf aanpraat dat het door je lifestyle komt, ben je riskant bezig. Je zegt dan eigenlijk tegen je zelf dat het jouw SCHULD is. En ik merk op deze site dat er al genoeg mensen psychische problemen hebben die veroorzaakt of verergerd worden door hun kaalheid. Jezelf schuldgevoelens aanpraten maakt alles nog erger, dan ben je kaal en zit je ook nog in de knoop. Als een man dan moeite heeft met het krijgen van een partner komt dat waarschijlijk vooral door zijn onzekerheid.

the stig
31 maart 2004, 18:47
Volgens mijn is haaruitval niet afhankelijk van je leef style, maar zwakkere haren vallen wel mede door een ongezonde lichaams verzorging sneller uit.
En de meeste leven hier toch niet zo ongezond?
Een aantal vrienden van mij zitten zwaar aan de drugs, maar die hebben geen enkel last van haaruitval

Het gebruik van bepaalde drugs zijn juist haaruitvalremmend (heroine bv)

Bob
1 april 2004, 16:00
Zo Eric dat heb je nooi gezegt.
Ik ben het daar mee eens, en heb dat al eerder aangekaart.
Ik vind kaalworden ook erg en soms een drama, maar er zijn grenzen.

Groeten,
Bob

Tiuri
10 april 2004, 09:48
Haaruitval?
Je lichaam probeert met je te communiceren:je doet iets fout!

Dit ga je niet menen...... Als je kaal wordt word je kaal, dat is allemaal vastgelegd in de genen. Kun je nog zo gezond leven. Ongezond leven kan het proces hoogstens versnellen.