PDA

View Full Version : Toppik maakt je hoofdhuid groen! (zon+zweet)


dZinee
6 augustus 2011, 11:45
hallo allemaal,

stond ik daar lekker te feesten op een festival.
Zonnetje op mn kop.
Totdat steeds mensen mensen begonnen te vragen wat voor iets groens ik op mn hoofd had...
Ik dacht eerst dat het wellicht een residue was van de super zix, maar het blijkt gewoon dat toppik met zweet en zon groen word!

Het ziet er niet uit..
Iemand ervaring hier mee? en goede tips?

Hanna
6 augustus 2011, 13:46
Nee, is mij nooit overkomen. Dat ligt dan waarschijnlijk aan de kleur die je besteld had.

dZinee
7 augustus 2011, 00:34
kleur is light brown.
Ik baal er echt flink van..
Is een meerdaags festival, en ben nu speciaal naar huis gekomen om me te douchen en opnieuw toppik erop te doen (wat morgen waarschijnlijk weer groen kleurt.. :( )

Hanna
7 augustus 2011, 00:39
Tja, misschien kun je vóór en na foto's maken en opsturen naar de leverancier. Ondertussen even snel een alternatief kopen, misschien SuperMillion Hair of dat spul van de Etos (Hair Volume heet dat geloof ik)

Birgit Jansen
7 augustus 2011, 03:28
Ik heb ook wel gehad dat mensen iets opmerkte over de toppik ze gingen op mijn hoofd kijken en vroegen wat heb je daar zitten?
Waarbij ik me gauw wegdraaide en er niet teveel aandacht aan gaf. Vooral was het onder TL verlichting.
Met vocht merk ik ook dat het niet zo goed reageert de toppik volgens mij kan het daar niet tegen, daarom ben ik ook altijd bang voor een regenbui dat mijn haar er daarna niet uitziet. Je wast het onder de kraan er ook uit de toppik dus het reageert wel op water.

groetjes Birgit

HairCoach
7 augustus 2011, 08:49
Gewoon Fullmore gebruiken..

Valt 100x minder op en is echt vele malen effectiever in de camouflage.

dZinee
7 augustus 2011, 12:25
zo ziet het er dus uit:
http://www.youtube.com/watch?v=r4GO3UHQIg4

Hanna
7 augustus 2011, 13:55
Misschien ligt het aan die fiber hold spray?
Die gebruikte ik nooit, maar wel haarlak van Wella Forte.

dZinee
9 augustus 2011, 00:26
Ja ik had dezelfde gedachte als jou.
Had de toppik (50gram) via engeland gekocht, en je kreeg de spray er voor 2 euro bij. Toen dus maar gedaan.

In ieder geval.
Heb de laatste dag nogmaals toppik 'opgedaan' ZONDER de spray, en had GEEN groene hoofdhuid....dus dit is dan misschien een goede tip voor toppik gebruikers met light/brown.

Mijn theorie is:
De spray bind niet alleen de overtollige vezels aan de haren, maar ook aan de hoofdhuid..En bij (zeer) kort haar is die hoofdhuid nog steeds goed zichtbaar, en zie je direct als hier de toppik verkleurd.
Je zweet op je hoofdhuid..dus daar verkleurd het

Hanna
9 augustus 2011, 12:19
Ik weet niet of een spuitbusje van Wella Forte (ook maar 2 euro) beter zou zijn, want met een kam verwijderde ik de vezeltjes die op de hoofdhuid terechtgekomen waren.

dZinee
9 augustus 2011, 13:05
Met een kam?
Hoe doe je dat dan? gewoon kam door je haren halen? waarom pakt die dna net de vezeltjes op je hoofdhuid..

Hanna
9 augustus 2011, 13:09
Nee, natuurlijk niet door je haar halen, want dan ben je alle vezeltjes weer kwijt.
Gewoon met de tanden van de kam de huid schoonkrabben. (Nou ja, 'krabben' is een te sterke uitdrukking) Met een wattenstaafje zou ook kunnen.

dZinee
10 augustus 2011, 12:35
Klinkt niet zo gezond voor je hoofdhuid eerlijk gezegd...

Hanna
10 augustus 2011, 15:14
Ik bedoel: eerst de losse vezeltjes wegpoetsen met b.v. de tanden van een kam (druk leveren is niet nodig) en daarna pas haarlak spuiten.

dZinee
13 augustus 2011, 12:24
Update on this:

Ik heb de spray niet me gebruikt, wel flink gezweet maar GEEN groene vlekken...
het lijkt dus inderdaad een combinatie te zijn.

eerlijkheidshalve ben ik ook niet meer in de felle zon geweest, dus ik moet even afwachten of het misschien de zon is die die kleur veroorzaakt..

sonico
23 augustus 2011, 14:25
Dit probleem is bekend bij (in ieder geval) Toppik. Ik gebruikte het een aantal maanden totdat ik begon te merken dat het groen werd op sommige stukken (vooral waar het wat dikker was). Ik heb dit aan mijn kapsalon, die het product verkoopt, voorgelegd. Het probleem ligt nu bij Toppik.

De mogelijke (en zeer waarschijnlijke) oorzaak heeft te maken met het pigment in de vezels. In normaal bruin haar zit het pigment rood. Dat is in Toppik bruin niet het geval. Bij belichting wordt de bruine kleur, bij afwezigheid van het roodpigment groen! Oplossing: mengen van Toppik kleuren, bijvoorbeeld; Toppik middenbruin en een klein beetje koperbruin.

[Overigens heb je hetzelfde probleem als je je haar laat verven met een bruine verf, als je daar geen roodtint in mengt, dan wordt je haar ook groen.]

Nu is het bovenstaande bij mij nog in de testfase (vergoed door de kapper :D!), maar ik heb de indruk dat het gaat werken.

Ondertussen bepaalde felle lichtbronnen vermijden. Niet met je gezicht in een lamp kijken, niet onder een lamp staan en niet recht in de zon staan ... Wat ook helpt; de laag Toppik verminderen zodat iets meer hoofdhuid/haar zichtbaar is.

dZinee
24 augustus 2011, 12:48
Update:

Gister weer een lekker groene kop:D.
Volgens mij doet het probleem zich alleen voor in de combinatie van zweet EN zonlicht.
Het is dus niet zo dat het zonlicht het zichtbaar maakt, maar volgens mij ook daadwerkelijk het veroorzaakt.

Gistermiddag buiten gestaan, gezweet, groene kop.
Haren gewassen.
Gisteravond hele avond gefeest, veel meer gezweet, niks aan de hand..

sonico
24 augustus 2011, 13:49
Update:

Gister weer een lekker groene kop:D.
Volgens mij doet het probleem zich alleen voor in de combinatie van zweet EN zonlicht.
Het is dus niet zo dat het zonlicht het zichtbaar maakt, maar volgens mij ook daadwerkelijk het veroorzaakt.

Gistermiddag buiten gestaan, gezweet, groene kop.
Haren gewassen.
Gisteravond hele avond gefeest, veel meer gezweet, niks aan de hand..

Ik vraag me af of het zweet is. Ik geloof eerder in het pigment verhaal. Bij mij werd het ook groen onder een felle lamp in een winkel. Doorgaans niet echt de plek waar ik overmatig op het hoofd zweet ...

Gewoon even roodbruin door je basiskleur mengen ...

elena1
24 augustus 2011, 14:34
Ik gebruik al jaren Toppik en NOOIT in combinatie met spray.
Blijft evengoed zitten.

Hanna
24 augustus 2011, 17:13
Dat van die pigmenten klinkt geloofwaardig. Ik gebruikte Toppik Auburn en Medium Brown, die nooit groen werden.

HaarBusiness
26 augustus 2011, 11:31
Update on this:

Ik heb de spray niet me gebruikt, wel flink gezweet maar GEEN groene vlekken...
het lijkt dus inderdaad een combinatie te zijn.

eerlijkheidshalve ben ik ook niet meer in de felle zon geweest, dus ik moet even afwachten of het misschien de zon is die die kleur veroorzaakt..

Beste mensen,

Ik zal mij even voorstellen.
Ik ben Marco van den Berg en ik werk voor Haarbusiness International. Wij zijn de officiële agent van Toppik in de Benelux.
Naar aanleiding van dit Topic heb ik contact opgenomen met onze leverancier (Spencer Forrest) in Amerika, omdat ik dit verhaal echter nog nooit gehoord had.
Ik heb gevraagd hoe het kwam dat sommige mensen klachten hebben over het krijgen van groen haar na gebruik van Toppik.
Het antwoord hierop is dat het te maken heeft met de zuurgraad van de huid. De gemiddelde zuurgraad van de mens is pH 5,5.
De klachten zijn dus alleen van toepassing bij gebruikers die andere pH waarde heeft.
Het heeft dus niet met zweet of pigment te maken.
Als er nog meer vragen zijn hoor ik het wel.
Verder blijf ik deze forums ook volgen.

Met vriendelijke groet,
Marco van den Berg
HaarBusiness International

dZinee
26 augustus 2011, 12:37
Beste mensen,

Ik zal mij even voorstellen.
Ik ben Marco van den Berg en ik werk voor Haarbusiness International. Wij zijn de officiële agent van Toppik in de Benelux.
Naar aanleiding van dit Topic heb ik contact opgenomen met onze leverancier (Spencer Forrest) in Amerika, omdat ik dit verhaal echter nog nooit gehoord had.
Ik heb gevraagd hoe het kwam dat sommige mensen klachten hebben over het krijgen van groen haar na gebruik van Toppik.
Het antwoord hierop is dat het te maken heeft met de zuurgraad van de huid. De gemiddelde zuurgraad van de mens is pH 5,5.
De klachten zijn dus alleen van toepassing bij gebruikers die andere pH waarde heeft.
Het heeft dus niet met zweet of pigment te maken.
Als er nog meer vragen zijn hoor ik het wel.
Verder blijf ik deze forums ook volgen.

Met vriendelijke groet,
Marco van den Berg
HaarBusiness International

OK, super fijn.
Dus wat doen we eraan? Vind het belachelijk dat toppik hiervan wel op de hoogte is, maar het NERGENS vermeld.

Aan de gebruikers op dit forum te zien is er toch een flink percentage met een afwijkende pH graad..

and to be honest, vind ik het een beetje een zwak verhaal.
Waarom gebeurd het alleen in zonlicht? En zover ik weet in combinatie met zweet?

sonico
26 augustus 2011, 15:11
Beetje sceptisch ben ik ook. Een typisch Amerikaanse reactie om 'lastige' vragen te ontwijken. Stel dat het nl. wél met het pigment te maken heeft, dan zal Toppik sommige bruintinten moeten aanpassen met ander pigment. Dat kost ongetwijfeld geld ...

Maar dat zijn uiteraard allemaal aannames. Ik heb al een paar testjes gedaan met de combinatie Auburn Brown en Medium Brown en het lijkt wel te werken. Ik wil echter in meerdere situaties kunnen testen, dus ik kan nog geen 100% zekerheid geven.

Ik zal binnenkort de ph-waarde van mijn huid meten. ;)

dZinee
23 september 2011, 15:21
Gebruik nu al weken de toppik zonder spray, en heb nooit meer last gehad van zweet OF bruin geworden kussens:P.
Toppik blijft er gewoon goed in zitten. sinds deze week vind ik mn haar lang genoeg om er op het einde nog een beetje fullmore over te sprayen. Enerzijds voor extra effect, anderzijds om toch beetje te fixeren en wellicht wat 'glanzender' te maken

Annechris
30 november 2011, 21:59
Dan sta je ook even te kijken. Mensen zouden nog denken dat je het express hebt gedaan om een nieuw kapsel te proberen. Toch wel lullig.