PDA

View Full Version : Vette (hoofd)huid


Haarmannetje
29 maart 2004, 12:02
Hallo,

Wetende dat een vette (hoofd)huid te maken heeft met effecten die ook de haargroei benadelen (hormonen bijvoorbeeld) wil ik hier even wat vragen.

Wie van jullie heeft ook last van overmatige talgproductie op de hoofdhuid en in het gezicht (voorhoofd, neus)? En zo ja, wie van jullie heeft er met succes wat aan kunnen doen?

Ik gebruik nu zelf Grote Klis capsules die na 2 à 3 weken hun werk zouden moeten doen. Ik hoor er wel zeer positieve berichten over, dus misschien dat dit gaat werken. Iemand hier ook ervaring mee?

Bedankt.

Jokertje
29 maart 2004, 12:05
Heb een stuk gelezen over een experiment met muizen dat onlangs in de VS is uitgevoerd. Er is in de huid van de muizen iets ingeplant (een gemanipuleerd gen) en het haar is meteen ongelofelijk gaan groeien. Het is dalijk dus mogelijk om op een geheel kaal hoofd en hele dikke bos te gaan kweken. Hiermee zou men verder gaan om dit ook voor mensen te gaan verwezenlijken. Zal helaas een jaar of 5, misschien wel 10 duren, maar hoop doet leven. Ik zou zeggen: blijf alle remmende middelen gebruiken, want hoe minder je verliest hoe sterker je dalijk terugkomt. Alaaf

Haarmannetje
29 maart 2004, 12:08
Heb een stuk gelezen over een experiment met muizen dat onlangs in de VS is uitgevoerd. Er is in de huid van de muizen iets ingeplant (een gemanipuleerd gen) en het haar is meteen ongelofelijk gaan groeien. Het is dalijk dus mogelijk om op een geheel kaal hoofd en hele dikke bos te gaan kweken. Hiermee zou men verder gaan om dit ook voor mensen te gaan verwezenlijken. Zal helaas een jaar of 5, misschien wel 10 duren, maar hoop doet leven. Ik zou zeggen: blijf alle remmende middelen gebruiken, want hoe minder je verliest hoe sterker je dalijk terugkomt. Alaaf
Dat ziet er veelbelovend uit. Maar het ging mij eigenlijk voornamelijk over een overmatige talgafscheiding. Daar wil ik vanaf, want ik vind het gewoon vies. Niet alleen op mijn hoofdhuid, maar ook in mijn gezicht.

IntrusionNow
29 maart 2004, 12:17
Ja haarmannetje.. ik ken je probleem. In mijn optiek is die overmatige talgafscheiding funest voor je haarzakjes. Ik heb een effectieve methode gevonden om je hoofdhuid hiervan te ontdoen. Helaas kan ik deze methode nog niet met je delen.

Als jij je haren wast, merk jij dan dat het schuim op de aangetaste plekken sneller doodslaat?

Jaapie
29 maart 2004, 13:11
Vitamine B5 reguleert overtollige talgafscheiding. Daarom word het ook veel gebruikt tegen acne.

Haarmannetje
29 maart 2004, 13:38
Ja haarmannetje.. ik ken je probleem. In mijn optiek is die overmatige talgafscheiding funest voor je haarzakjes. Ik heb een effectieve methode gevonden om je hoofdhuid hiervan te ontdoen. Helaas kan ik deze methode nog niet met je delen.

Als jij je haren wast, merk jij dan dat het schuim op de aangetaste plekken sneller doodslaat?
Ja, dat heb ik ook gelezen. Je haarzakjes kunnen verstopt raken door de talglaag.

Waarom kun jij die methode niet met mij delen? :)

Over dat haar wassen. Dat weet ik zo niet, is me in ieder geval niet opgevallen. Ik zal er de volgende keer eens op letten.

Haarmannetje
12 mei 2005, 19:56
Even wat oude koeien uit de sloot halen :). Het valt mij de laatste maanden op dat ik vrijwel geen vette huid meer heb. Mijn voorhoofd is aan het einde van de dag gewoon nog droog! Heerlijk is dat :D! Mijn moeder had ook een periode rond haar 21ste een vette huid (voorhoofd, neus en kin) en dat ging na een poosje ook gewoon over. Misschien is bij mij hetzelfde mechanisme van kracht.

Het valt me vooral de laatste dagen op dat ik denk van "he, verrek, mijn voorhoofd is niet meer zo glanzend en vettig." Ik ben zeer blij met deze lichamelijke ontwikkeling hoop dat dit resulteert in blijvende droogte :).

Mijn hoofdhuid is nog wel altijd iedere ochtend vet (vet haar), maar dat schrijf ik toe aan het iedere dag wassen.

ycelik
1 juli 2005, 09:14
Ik heb bij mijn gezicht en dat soort dingen geen overmatige talg productie dus geen geglim niks.
Maar als ik mijn haren 2,5 dag niet gewassen heb hoef ik nog 3 keer te kammen en dan lijkt het alsof ik een potgel heb gesmeerd.
Ze zeggen ook dat het essentiele ollieen zijn he ,dat het goed voor je haar is, en dat je beter vettig haar kunt hebben dan droog haar.
Tjaah lees het hier en der en hoor het dus , maar misschien is het helemaal niet zo.

The Dude
1 juli 2005, 10:50
Ik heb ook vettig haar. Na 2 dagen kan ik het al terug wassen omdat het zo vettig is :mad:

John..
1 juli 2005, 12:45
Misschien kunnen jullie eens proberen om jullie haren te wassen (niet schrobben) met lauw water en dan de resten shampoo heel goed uitspoelen met heel koud water, warm/heet water stimuleert de talgkliertjes.

ycelik
1 juli 2005, 12:47
John dat doe ik al , helpt wel meer maar toch.
Heb het mijn hele leven al ook voor AGA.
Alleen nu vindt ik het niks omdat alles aanelkaar vastzit.

kalevandaal
12 juli 2005, 11:11
Mja ik wil hier dus nu ook wel vanaf :confused:

Kan iemand zijn geheim nu wel met ons delen?? :)

Haarmannetje
12 juli 2005, 11:13
Mja ik wil hier dus nu ook wel vanaf :confused:

Kan iemand zijn geheim nu wel met ons delen?? :)
Als het goed is verdwijnt het straks vanzelf eens een keer, omdat je ouder wordt. Het is vaak maar een bepaalde periode, dat je een vette huid hebt.

Picaroon
12 juli 2005, 16:40
Ik heb niet echt een vette gezichtshuid ofzo en mijn haar wordt niet supersnel vet, kost minstens drie dagen.

Wel ik heb ik allerlei schilferachtige, maar niet superdroge (eerder ietwat vettige) zooi in mijn haar, vaak aan de hoofdhuid gekleefd. En dat alleen op de plaats waar de AGA zijn/haar werk doet. Heeft dit met overmatige talgproductie te maken??? Of is het wat anders? Zo ja, wat dan???

ycelik
12 juli 2005, 19:35
Bij mij is het al sinds ik 13 was dat het zo vettig werd, alleen is het nu met mijn gezicht gelukkig niet het geval maar mijn haar word super snel vettig.
Dag 1 , Uber Bos, Dag 2, More controle , stijler, Dag 3, Stijler en plakkeriger en dan lijk ik op die gasten die de haren zo plat kammen die non chalante look.

ouwe
12 augustus 2005, 18:34
ik heb een erg vette hoofdhuid meestal was ik het twee keer op een dag met guhl rozemarijn shampoo maar wel om de dag met rooscure is dat wel goed dat ik het zo vaak was ?

ycelik
12 augustus 2005, 18:47
Holy crap , ik heb ook een vettige hoofdhuid maar 2 keer wassen op een dag lijkt MIJ te sterk :D.
Rooscure heeft niets voor niets een waarschuwing gebruik het om 2-3 dagen.
Ik was nu om de 2 a 3 dagen, je moet niet denken dat die olie op je kop alleen maar er is om je lastig te vallen.
En je stimuleert het juist door het te vaak te wassen.

ouwe
12 augustus 2005, 18:50
nee ik gebruik rooscure om de dag en de rest was ik met rozemarijn shampoo

chriz
14 augustus 2005, 01:00
Heb zelf al vanaf mijn 12de een vettehuid, en heb het iedee dat dit zelf meer geworden is. Vroeger waste ik mijn haar zo'n 1 maal per week. Als ik nu mijn haar 2 dagen niet gewassen heb zijn het vette slierten, en als je het dan gaat kammen is het net de vette plak haar van Adolf H. Ik probeer het zo min mogelijk te wassen.

Ook mijn gezicht en zelfs handen en onderarmen, en vooral de rug zijn erg vettig. In de warme maanden is het gezicht na het wassen na een uurtje alweer helemal glimmend en vet.

Voor zo lang als ik het mij kan herinneren had ik altijd al kleine inhammen (ook op fot's van een jar of 6 te zien) Maar sind dit jaar worden ze dieper. Ik lijk elke keer dat ik het meer en meer haren te vinden. Als ik het met een 2 maanden geleden bekijk scheelt het wel een centimeter a 1.5.

Sinds deze periode heb ik thuis een niewe TFT monitor. De afgelopen paar maanden ook op het werk een TFT. Lijkt er op dat het er invloed op heeft. Die dingen geven erg veel warmte (straling) af. Ik kijk nogal vaak naar het toetsenbord als ik typ, dan zit je dicht met je voorhoofd bij het scherm en voel je de warmte.

Toeval? Is er bekend of warmte (straling) invloed heeft op de talg productie, en daarmee ook weer op haar uitval?

MikeSpike
3 januari 2007, 16:48
Mijn apotheek en drogist hadden geen grote klis, waar ik al bang voor was.

Weet iemand anders toevallig hoe je een vette hoofdhuid kan bestrijden?

MikeSpike
26 februari 2007, 20:23
Ik heb onlangs een shampoo gehaald tegen een vette hoofdhuid. Alleen nu weet ik niet wanneer ik resultaat kan verwachten. Moet ik dit continue gebruiken (dus 2 a 3x per week, net zolang tot het weg is) of is een behandeling als deze een-of twee-malig en hoort het dan al beholpen te zijn?

Ik heb het namelijk nu 2x achter elkaar gebruikt en zie nog geen vooruitgang.