PDA

View Full Version : hebben jullie dit ook?


Robert18
30 maart 2002, 20:12
Ik heb zeer langzaam terugtrekkende inhammen en dan vooral aan m'n rechterkant.
Nu heb ik ook:
- vaak last van enorme jeuk bij inspanningen op m'n hoofd(voornamelijk 's ochtends: net uit douche en op de fiets)
- veel beetje jeukende witte 'korreltjes', die bij het kratsen eruit vallen met vaak een haar of twee.
- en ook nog eens een vette witte laag, dat bij het kratsen over m'n hoofdhuid onder m'n nagels zit. Op sommige plekken zit deze laag veel duidelijker dan op andere plekken.

Nu heb ik op verschillende haaruitval fora gelezen dat er meer mensen zijn met deze problemen. Ik zou graag willen weten of er een verband is tussen deze verschijnselen en de haaruitval.

Ik hoor nog wel van jullie of jullie het ook hebben :-)

Knurft
1 april 2002, 21:54
Alle klachten die je noemt herken ik. Ik heb het ook. Of het in verband gebracht kan worden met haaruitval zou ik niet weten. Heel goed mogelijk.

Succes!

p.s. bezoek eens een huidarts (je huisarts kan je doorverwijzen).

Rocco
1 april 2002, 23:45
Robert18

Type 1 5 ar is actief in je hoofdhuid. T wordt omgezet naar DHT door die type 1 5 ar. DHT tast je hoofhuid aan , zo dus ook je haren. Al die verschijnselen die je opnoemt komt door de DHT.

Fina biedt hiervoor een gedeeltelijke oplossing. Duta biedt hiervoor een veel betere oplossing.

Ketoconazol 1 % is ook een mooie oplossing hiervoor.


Groetjes

Robert18
2 april 2002, 23:24
Ik wil gewoon geen medicijnen gebruiken die oorspronkelijk zijn voor het verkleinen van je prostraat. Dat zie ik gewoon echt NIET zitten. Ook al heb ik nu een behoorlijk kale plek boven m'n rechterslaap. Tis nog te camoufleren.

Ik ben pas 18, en wil niet met hormonen rotzooien, zeker niet als de lange termijn bijwerkingen niet bekend zijn.

Hoe duur zou een haartransplantatie zijn van een stukje huid van ongeveer 3x4cm?

Ik heb btw nog nooit van Ketoconazol 1 % gehoord, wat is dat?

Knurft
3 april 2002, 03:39
...maar ik zou er niet aan beginnen. Wacht liever tot er betere alternatieven zijn. Haartransplantaties zijn zelden zaligmakend en je krijgt een liteken achter op je hoofd (bij een goede chirurg minder, maar het blijft!) Vraag anders eens op een ander gedeelte van dit forum over transplantaties.

Succes!

En bezint eer gij begint!

(nee, nee ik ben niet religieus ;) )

Rocco
9 april 2002, 23:41
Ik heb btw nog nooit van Ketoconazol 1 % gehoord, wat is dat

Dit stuk had ik al es eerder geschreven ..Contol c - Control v ;)

" Ketoconazol : ( gebruikt als hoofdgel) is een hele goede hoofdhuid stabilisator ( immers een kalende hoofdhuid is aangetast door dht...en dht is echt een meester in het verneuken van de hoofdhuid)........het heeft een anti bacterieel , een anti " inflamatory " werking op de hoofdhuid. Het reguleert ook de talg productie....er zijn nauwelijks andere gels die Ketoconazol op remming van talgproductie kunnen evenaren. Het zorgt ervoor dat je hoofdhuid van zaken als roodheid jeuk roos uitslag branderig gevoel worden opgelost. Het schijnt ook zo te zijn dat Keto een anti androgenale werking heeft...dus dht remmend....dus haargroei bevorderend. Heb ook gelezen dat Keto net zo veel effect schijnt te hebben op haar groei als 2 % Minoxidil"

Gebruik wel die van 1 %...die van 2 % is vrij agressief voor je hoofdhuid.

Groetjes

cees
10 april 2002, 08:44
waar kan je deze gel halen?

Rocco
10 april 2002, 11:18
deze 1 % kun je kopen bij de DA of bij de Kruidvat.Wordt verkocht onder de naam ROOSCURE.Kost een Euro of 8.

De 2 % is alleen verkrijgbaar via je huisarts,maar deze heb je niet strikt nodig.Bewezen is dat 1 % veel minder agressief is voor je hoofdhuid en vrijwel gelijke resultaten geeft.


Groetjes

Alonso
10 april 2002, 16:54
Hoi hoi,
Ter info:
Ik gebruik nu 3 maanden de 2% oplossing, 3 keer per week, om de 2-3 dagen. Maar ik heb geen irraties door het gebruik van Ketoconazol, integendeel de roodheid en irritaties die ik eerst had, zijn als sneeuw voor de zon verdwenen!

Alonso

Rocco
10 april 2002, 20:10
Inderdaad,Keto doet echt wonderen voor je hoofdhuid.

Wat ik wilde zeggen was ,dat 2 % bij SOMMIGE mensen na het douchen hun hoofdhuid een klein beetje branderig doet aanvoelen.Dit is ook tevens de ENIGE,MEEST voorkomende bijwerking van Ketoconazole.

Maar inderdaad,roodheid en irritaties die je eerst had voor gebruik,verdwijnen als sneeuw in de zon.

Ik gebruik het nu 9 maanden,ben er ZEER tevreden over.Heb nu helemaal geen last meer van mijn hoofdhuid,problemen zoals jeuk,EXTRA talg,puistjes enz. zijn verdwenen.


Groetjes

cees
11 april 2002, 08:56
werkt dit middel ook tegen haaruitval, of alleen de jeuk e.d.

Rocco
11 april 2002, 12:03
Absoluut helpt het in een bepaalde mate tegen haaruitval.

1-het maakt je hoofdhuid gezond.
2-het stopt tot een bepaalde hoogte DHT in je hoofdhuid.

Om haaruitval tegen te gaan MOET je een gezonde hoofdhuid hebben.Dit is het eerste vereiste voor haargroei...een gezonde hoofdhuid.


Groetjes