PDA

View Full Version : Groene thee


Pagina's : [1] 2

jornkielman
4 november 2003, 14:54
ik ben toch op zoek naar betrouwbare bronnen betreffende GROENE THEE. Wie heeft dit in de groep gegeooid en waarom zou dat helpen. Ik heb net overigens groene thee gehaald. Ik heb het gevoel dat je iedereen ook wel wijs kan maken dat kiwi's goed zijn tegen haaruitval, als je het maar onderbouwt.

Dus waarom ben ik verstandig geweest om GROENE THEE te halen?

ugh
4 november 2003, 16:01
http://www.hairlosshelp.com/forums/messageview.cfm?start=1&catid=10&threadid=19110
Green Tea
Mechanisms of cancer and hairloss prevention by tea polyphenols based on inhibition of TNF-alpha expression.
Suganuma M, Sueoka E, Sueoka N, Okabe S, Fujiki H. - Saitama Cancer Center Research Institute, Japan.

Of greatest interest to those with androgenetic alopecia is evidence that green tea can influence serum concentrations of hormones and inhibit TNF-a. Research in this area is primarily with reference to hormonal effects on the development of cancer and how green tea and other caffeine containing products might mediate changes in hormone levels. For example, high intake of Green tea has been associated with higher levels of sex hormone binding globulin (SBHG) and lowered levels of serum estradiol (estrogen) concentration in women (Nagata 1998). Increased SBHG may be of help in reducing the effects of androgenetic alopecia. SBHG is a molecule that binds with high affinity to testosterone. Testosterone bound to SBHG is not bioactive and cannot bind to androgen receptors or be converted into dihydrotestosterone. An increase in SBHG concentration effectively reduces free testosterone. Green tea may also have an affect on the type I 5 alpha reductase enzyme that converts testosterone to dihydrotestosterone. These two distinct, but complementary, effects of green tea may influence androgenetic alopecia.

One cup of green tea roughly equals 50 mg of tea catechins. Typically research investigations have involved individuals drinking six cups of green tea, or utilizing Green Tea Extracts (300mg or more catechins) each day. Green tea is well tolerated by most individuals with no significant side effects reported.


Kan zowel topisch als oraal gebruikt worden. Weet niet precies wat het beste is.
Verder heb je dus groene thee, maar ook groene thee extract.

Melvin25
4 november 2003, 16:26
Weet niet hoor....Maar de mensen die aan de groene thee zitten..Waar halen die het vandaan? Ik hoop niet uit de supermarkt want dan heb je er weinig aan. Ik weet van echte thee (Toen ik in Thailand op vakantie was) dat ze echte bladeren gebruikten die wel 30 minuten moesten weken.

Ik las dan ook het volgende ergens en kan me er ook zeker in vinden.

De zakjesthee is stofthee en die staat meestal helemaal onderaan de kwaliteitsladder omdat deze thee erop gericht is om onder alle omstandigheden snel veel kleur en weinig smaak af te geven en bovendien in 99% van de gevallen dusdanig gemelangeerd is om altijd dezelfde smaakbeleving teweeg te brengen. Een mooi kopje thee met een constante kwaliteit dus. Theeliefhebbers scharen theezakjes derhalve onder de watertomaten en legbatterijkippen en andere onechte producten die nog maar een slap aftreksel zijn van wat het produkt oorspronkelijk waard was.

http://www.innerned.com/thee.html

Verder denk ik dat de werking tegen haar of tegen hartklachten wel heel minimaal is het is nog nooit wereldschoend nieuws geweest

pindakaas
4 november 2003, 17:44
Green Tea has been well documented for its therapeutic effects, and it is known to contain powerful antioxidants called polyphenols which scavenge free radicals. Other components of Green Tea include caretenoids which are another group of natural antioxidants.
Recently there has been some suggestion that Green Tea has an anti-androgenic effect on the body similar to that of Saw Palmetto. There are also Shampoos available that contain Green Tea Extract because of its beneficial effects on hair and skin.

The polyphenols in Green Tea are powerful anti-oxidants which scavenge for free radicals. And in some studies the Green Tea extract has been shown to inhibit male hormones which are considered to be the underlying cause of androgenic alopecia.

pindakaas
4 november 2003, 17:47
Green Tea
Green Tea is an extremely powerful anti-oxidant. It also reduces dht and cholesterol. It is believed that drinking the tea or taking a pill extract can stop hair loss and facilitate re-growth. Green tea contains flavonols and catechins, substances that have been found to have significant antioxidant, antitumor, anti-inflammatory, and antimicrobial properties.

Green Tea in the strategy

*Reduces dht and cholesterol
*Anti-aging due to its powerful anti-oxidant properties.
*Promotes hair growth and health

Henk21
5 november 2003, 12:33
Even voor de duidelijkheid...
Is de groene thee uit de supermarkt van pickwick wel/niet DHT verlagend?????

User-X
5 november 2003, 23:15
Ik drink al bijna twee jaar groene thee, eerst getrokken uit theezakjes van de Lidl maar nu ik op dit forum gelezen heb dat het haaruitval tegen kan gaan ben ik ook overgestapt op losse thee (men zegt altijd dat losse thee kwalitatief beter is).

Dus gewoon voor de zekerheid losse thee, da's vaak ook nog eens goedkoper dan zakjes.
Nu heb ik 250 gram "Gunpowder" groene thee gekocht bij De Tuinen voor € 5,50.

kid
6 november 2003, 09:23
geloven jullie nu werkelijk dat THEE werkt :)

Jaapie
6 november 2003, 10:32
Originally posted by kid
geloven jullie nu werkelijk dat THEE werkt :)
studies bewijzen van wel.
Ow jij bent er zo eentje die alles gelooft wat boersma etc zeggen.

kid
6 november 2003, 10:51
bepaald niet maar denk je echt dat thee wat uit maakt. Een lichaam heeft 8 .lt bloed. hoeveel thee wil je drinken zodat het ooit bij de hoofdhuid komt en dan opgenomen word.

Gerben
6 november 2003, 11:12
Beste Kid,

Hoe dacht je dat dat bij 1 mg Finasteride werkt? Of willekeurig welke micronutriënt dan ook (vitaminen, mineralen, etc.)

Jaapie
6 november 2003, 11:27
Idd :D

Retteketet
6 november 2003, 19:56
MISCHIEN BEST EENS LEKKER, VOOR EEN INHOUD VAN 7 LITER PROPECIA NEMEN :P :P :P :P

ugh
6 november 2003, 22:05
Originally posted by kid
geloven jullie nu werkelijk dat THEE werkt :)
Neem eens de moeite om het hierboven vermelde onderzoek te lezen. Daarin is bewezen dat het uitmaakt, hoeveel het precies uitmaakt is alleen niet vermeld.

Retteketet
6 november 2003, 22:13
ik geloof wel dat het werkt inderdaad, het is toch iets wat je inneemt.
Ik zou zeggen allemaal 1 emmer per dag, dan zie je dr binnen een maand uit als bob marley haha. Nee zonder gekheid.Ik geloof er ook in:D

Gerben
6 november 2003, 22:17
Ik ook. En zelfs als het niet helpt is goed voor heel veel andere dingen. En zonder gekheid: niet voor niets komt haaruitval met name voor in blanke, Westerse culturen. Zal best met de voeding te maken hebben. Leuk weetje: groene thee is de op één na meest gedronken drank ter wereld (nummer 1 is water)!

pindakaas
6 november 2003, 22:19
Originally posted by kid
bepaald niet maar denk je echt dat thee wat uit maakt. Een lichaam heeft 8 .lt bloed. hoeveel thee wil je drinken zodat het ooit bij de hoofdhuid komt en dan opgenomen word.

8 Liter bloed..? Maak er maar een liter of 5 (maximaal 6) van...
Kan je in ieder geval, wat minder thee te drinken... :D :D :D

kid
7 november 2003, 07:44
waarom geen jonge jenever??
bessen jenever wel te verstaan :)

pindakaas
7 november 2003, 09:01
:confused:

pindakaas
19 december 2003, 21:43
Very interesting study about TNF-alpha inhibition by Green Tea." Of greatest interest to those with androgenetic alopecia is evidence that green tea can influence serum concentrations of hormones and inhibit TNF-a. Research in this area is primarily with reference to hormonal effects on the development of cancer and how green tea and other caffeine containing products might mediate changes in hormone levels. For example, high intake of Green tea has been associated with higher levels of sex hormone binding globulin (SBHG) and lowered levels of serum estradiol (estrogen) concentration in women (Nagata 1998). Increased SBHG may be of help in reducing the effects of androgenetic alopecia. SBHG is a molecule that binds with high affinity to testosterone. Testosterone bound to SBHG is not bioactive and cannot bind to androgen receptors or be converted into dihydrotestosterone. An increase in SBHG concentration effectively reduces free testosterone. Green tea may also have an affect on the type I 5 alpha reductase enzyme that converts testosterone to dihydrotestosterone. These two distinct, but complementary, effects of green tea may influence androgenetic alopecia" ( Mechanisms of cancer and hairloss prevention by tea polyphenols based on inhibition of TNF-alpha expression, Saitama Cancer Center Research Institute, Japan )

Jaapie
21 december 2003, 12:31
Zeer interessant om te horen, maar over welke dosages groene thee spreken we dan als je dat gewenste effect wilt bereiken?

mjoy
24 december 2003, 18:15
Misschien domme vraag maarja..
Als men over 'Green Tea' spreekt dat zogenaald goed is voor de haargroei, is dat de groene tee (munt-tee?) die men de supermarkt kan kopen ? Of is er nog andere tee?

Baldy
24 december 2003, 19:37
Ik gebruik deze groene thee, zelf weet ik niet of het wel de juiste is.
http://www.caddyhome.be/_media/items/zoom/HOPE005083.jpg

pindakaas
25 december 2003, 19:29
Eigenlijk zijn de echte "groene thee bladeren" het beste en het sterkst natuurlijk :)

Haarmannetje
30 maart 2004, 23:14
Hallo,

Het zal ongetwijfeld ergens anders ook wel vermeld staan, maar ik zie door de haren het kapsel niet meer. ;).

Ik wil ook maar eens aan de groene thee gaan. Ik lees er goede berichten over. De wetenschap heeft zich er nog niet echt serieus mee bezig gehouden, maar men begint er nu toch echt in te geloven, dat groene thee wel degelijk goed werk kan verrichten.

In ieder geval is mijn vraag voor de groene thee drinkers onder jullie: waar koop je de juiste groene thee? Waarschijnlijk is de groene thee in de reguliere supermarkt niet echt geschikt. Hoeveel moet je per dag drinken? Enzovoort.

Alvast bedankt en drink er nog een groene thee op vanavond. :D.

Iemand
30 maart 2004, 23:20
Hallo,
In ieder geval is mijn vraag voor de groene thee drinkers onder jullie: waar koop je de juiste groene thee? Waarschijnlijk is de groene thee in de reguliere supermarkt niet echt geschikt. Hoeveel moet je per dag drinken? Enzovoort.


Maakt niet uit welke groene thee..groene thee is juist een bepaalde mix van spulletjes wat het groene thee maakt :P Iets anders er in en het is geen groene thee meer.

Hoeveel per dag drinken..mwoah..gaat er meer om dat je wat meer anti-oxidanten binnen krijg dan normaal..1 bakkie per dag is al genoeg, maar het is thee..kan weinig kwaad dus je kan er net zo goed 3 drinken :)



De wetenschap heeft zich er nog niet echt serieus mee bezig gehouden, maar men begint er nu toch echt in te geloven, dat groene thee wel degelijk goed werk kan verrichten.


er is weinig misterieus aan, anti-oxidanten zijn goed voor je haar..net als zoveel dingen..het is niet alsof je ineens een fantastische bos haar krijg met groene thee :P

Haarmannetje
30 maart 2004, 23:28
Maakt niet uit welke groene thee..groene thee is juist een bepaalde mix van spulletjes wat het groene thee maakt :P Iets anders er in en het is geen groene thee meer.

Hoeveel per dag drinken..mwoah..gaat er meer om dat je wat meer anti-oxidanten binnen krijg dan normaal..1 bakkie per dag is al genoeg, maar het is thee..kan weinig kwaad dus je kan er net zo goed 3 drinken :)

Dus de groene thee van die natuuurlijke productenlijn (die je in de supermarkt kunt kopen), ben de naam even kwijt (dat met die gele verpakking en een zonnebloem, je hebt er veel suikervrije producten ook van), kan ook gewoon? Of moet je echt van de bladeren kopen?


er is weinig misterieus aan, anti-oxidanten zijn goed voor je haar..net als zoveel dingen..het is niet alsof je ineens een fantastische bos haar krijg met groene thee :P
Misschien op de langere termijn. Ik las net een artikel waarin werd gezegd dat voldoende hoeveelheid groene thee ongeveer gelijk staat met finasteride, maar dan natuurlijk zonder de nare bijwerkingen. Het is in ieder geval een mogelijkheid om de uitval te stoppen/reguleren.

pizzacat
30 maart 2004, 23:35
de wetenschappelijke mening omtrent anti-oxidanten is nogal wisselvallig. vergelijk t met de discussies als: is zuivel, alcohol, of eieren goed voor je. tis de hele tijd een beetje pingpongen goed-slecht-goed-slecht.
nieuwe inzichten leiden tot nieuwe standpunten. T lijkt iig geen kwaad te kunnen dus zuupen maar die groene thee. en recent onderzoek heeft aangetoond dat je er wel lekker op slaapt

sitelink (http://www.psycholoog.net/news.php?p1=viewcomment&which_article=509)

P.S. nog ff wat gegoogeld op anti-oxidanten en ze zitten nu wel weer in 'het groen'. dus pak die bak!(thee)

Gerben
31 maart 2004, 05:31
Groene thee is voor allerlei dingen goed, wellicht ook voor je haar (chinezen drinken heel veel groene thee en hebben veel minder last van haaruitval, tja). Mocht het niet helpen je haar te behouden, dan is het alsnog goed voor je bloeddruk, huid en tal van andere organen. Ik drink gewoon pickwick met citroensmaak en meng het met 'gewone' thee. Hartstikke lekker ook nog. Staat niet in mijn 'regime' want ik doe het niet stelselmatig.

Jaapie
31 maart 2004, 08:16
Ik had ergens gelezen dat pure groene thee het beste is, de bladeren zelf dus. Maar gewone groene thee zal ook wel zijn werking doen.

mjoy
31 maart 2004, 13:47
Groene thee, hoort hieronder ook cintroenthee, muntthee, appelthee, ... (uit zo van die zakjes) onder ?

Melvin25
31 maart 2004, 14:27
Volgens mij maakt het wel degelijk uit waar je groene thee koopt..
Het schijnt dat de thee in supermartken vaak versterkt wordt zodat het een betere smaak krijgt..
Bovendien zitten in pure chocola veeel meer ant-oxidantn als in grne thee

Iemand
31 maart 2004, 17:57
Volgens mij maakt het wel degelijk uit waar je groene thee koopt..
Het schijnt dat de thee in supermartken vaak versterkt wordt zodat het een betere smaak krijgt..
Bovendien zitten in pure chocola veeel meer ant-oxidantn als in grne thee

1. ik zei ook niet dat er geen verschil was, maar elke groene thee doet in meer of mindere mate hetzelfde.
2. van constant pure chocola eten wordt je misselijk :P

cherifo
31 maart 2004, 18:10
hé mensen onder groene thee..verstaan jullie dan ook de marokkaanse groene munt thee??

Iemand
31 maart 2004, 18:29
Groene thee is zover ik weet gewoon chinees..dus nee :P

cherifo
31 maart 2004, 18:31
kan er iemand een bepaald merk geven van deze groen thee dan?

pizzacat
31 maart 2004, 19:15
er zijn een heleboel merken...ik heb bv gewoon van Pickwick, is 76% groene thee en de rest zijn nog wat andere smaakmakers.

af en toe eens een stukje pure chocola kan geen kwaad, veel is echter weer slecht door suikers en vetten, dat nadeel heb je met groene thee dus niet. Groene thee heeft ook veel andere voordelen: je slaapt er beter van en door de thee gaat je lever meer vet verbranden en je krijgt ook nog eens veel water binnen.

Gerben
1 april 2004, 00:33
Thee is van oorsprong altijd groen, dus of het nou Marokkaans of Chinees is maakt niks uit. Dat thee, die we in Nederland drinken, donker is komt door het fermentatieproces (een moeilijk woord voor roesten of rotten zo je wilt). Door dit rottingsproces worden de bladeren bruin en uiteindelijk zwart en is van de krachtige voedingsstoffen niet meer veel over. Daarom is groene thee gezonder dan bruine/zwarte thee.

Haarmannetje
1 april 2004, 07:11
Maar is hier niemand die op basis van veelvuldig gebruik van groene thee (dagelijks +/- 300mg, 4 koppen ofzo?) ook resultaat heeft gezien? Dus minder haaruitval, betere haargroei, enzovoort? Als het werkelijk een DHT inhibitor is die zich volgens sommigen kan vergelijken met finasteride (maar dan veel gezonder natuurlijk :)), dan zou het toch merkbaar moeten zijn na verloop van tijd (een maand bijvoorbeeld). Dus iemand?

Lars
1 april 2004, 09:51
Ik denk eerlijk gezegt niet dat er hier iemand is die zijn geld alleen op groen thee heeft gezet.

Je moet het er gewoon bijnemen, het kan geen kwaad, het is niet ranzig (er bestaat wel een groot verschil in kwaliteit, en niet te lang het laten trekken, groen thee wordt snel te bitter) en wie weet hou je er nog een paar haren aan over ook (zie dat dus als een eventuele bonus).

pizzacat
1 april 2004, 10:17
het is inderdaad zoals Gerben zegt net als alle andere thee maar anders geproduceerd
check het verschil hier (http://www.stashtea.com/teawhere.htm)

volgens mij is groene thee geen DHT remmer dus niet te vergelijken met fina of SP. wel is het gewoon heel gezond voor je. en als jij gezond bent zijn je haren vaak ook gezonder.

Iemand
1 april 2004, 11:15
Thee is van oorsprong altijd groen, dus of het nou Marokkaans of Chinees is maakt niks uit

"Groene Thee" is gewoon een bepaald soort thee net als bosbessen ;d..het gaat helemaal niet om de kleur. Een thee met groene kleur is niet automatisch "Groene thee"

pizzacat
1 april 2004, 13:15
Volgens de info die ik kan vinden is groene thee gewoon thee (dus echte thee, geen rooibos of iets dergelijks) die minder lang aan de lucht is blootgesteld.

maar t maakt allemaal niet zoveel uit..vraag gewoon naar groene thee bij de supermarkt of ga eventueel naar een reformzaak als je daar meer vertrouwen in hebt.

Haarmannetje
1 april 2004, 13:22
Maar er zijn wetenschappers die serieus beweren dat groene thee de natuurlijke vervanging kan zijn van finasteride en dan zonder de bijwerkingen. Ik vraag mij namelijk eerder af, of de mensen hier gewoon niet willen zien dat het zou kunnen helpen. Met het idee van, de medische wetenschap heeft alle antwoorden. Ik denk juist dat de natuur meer oplossing kan bieden. Hoe gezond kan chemische ondersteuning (zoals finasteride) nu precies zijn?

pizzacat
1 april 2004, 13:43
Ik zeg ook niet dat het niks zou doen, wederom, het is hoe dan ook gezond.

je stelt ook iets anders aan de orde: natuurlijke versus geproduceerde/geraffineerde geneesmiddelen. Dat is een hot topic in de wetenschap en op het moment is er niet veel voor of tegen te zeggen. Van fina is het wetenschappelijk bewezen dat het werkt (met soms stevige bijwerkingen). Van groene thee is nog niet bewezen dat het even goed en op dezelfde manier werkt als fina. Het is wel bewezen dat het gewoon gezond is. dus met die info moet je het doen. Tot men met onderzoeksresultaten komt die de fina-gelijkenis ondersteunen. Het is aan jou om te denken of te hopen dat het misschien hetzelfde doet als fina. Ik drink t gewoon door, en ik merk het wel.

als afsluiter een mooie quote ;)

The absence of evidence isn't evidence of absence

pizzacat
2 april 2004, 01:45
deze dus ;) (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=2068)

veel info over groene thee en voedingsmiddelen, veel goed werk van Pindakaas en Ugh.

Edit: heb die thread maar ff gebumped... Ugh kun je me vertellen hoe t precies zit met die grape seed extract. kan men die ook bij de drogist verkrijgen?

ugh
2 april 2004, 20:41
[..]Ugh kun je me vertellen hoe t precies zit met die grape seed extract. kan men die ook bij de drogist verkrijgen?Ik denk niet dat je dat gemakkelijk bij een drogist zal vinden.
Probeer anders bij:

http://www.vitadvice.nl
http://www.derooderoos.com
http://www.vitaminevoordeel.nl
http://www.mijnapotheek.nl

pizzacat
2 april 2004, 22:11
Dank je..heb al wat gevonden..60 mg, 100 stuks = €30...duur spul zeg...

Haarmannetje
6 april 2004, 19:07
Zijn hier ook mensen die de groene thee topical gebruiken? Dus naast het drinken ook na het haar wassen bijvoorbeeld een kopje als laatste spoelwater gebruiken? Zo ja, zijn er goede ervaringen?

Henk21
6 april 2004, 19:38
Dank je..heb al wat gevonden..60 mg, 100 stuks = €30...duur spul zeg...

http://www.vitadvice.nl/

En dan zoeken naar Green

Veel goedkoper!!

Boris
6 april 2004, 22:56
ik ben gewoon naar een grote soort van reformhuis gegaan, eentje waar ze ook minoxidil, avtar en SP verkopen. Ik heb een hele puntzak groene thee voor 2 euro ofzo. Deze stop ik van die papieren zakjes kosten ook maar 2 euro per 100 stuks. Je moet de groene thee wel 15 min ofzo laten trekken. Smaakt wel lekker en ook erg puur. Japanse restaurants hebbe overigens ook vaak goede losse groene thee

pizzacat
7 april 2004, 00:03
Oftopic: dankje Henk maar het ging toen over grape seed extract, ik was een beetje met de thread aan de haal aan het gaan. Ik zal mezelf beter gedragen voortaan ;)

ontopic: goede tip Boris..ik ga eens kijken in de buurt.

klaas
8 april 2004, 12:46
Ik las laast in de krant dat groene thee ook leukimicellen ofzoiets kapot maakt. Dus veel minder kans op bloedkanker enz. nog een voordeel met groene thee

Boris
9 april 2004, 10:15
klaas :Ik las laast in de krant dat groene thee ook leukimicellen ofzoiets kapot maakt. Dus veel minder kans op bloedkanker enz. nog een voordeel met groene thee

Klopt ik had het ook aan een natuurarts gevraagd en die zei dat groene thee niet zo overgewaardeerd moet worden. Pure is wel goed, maar je moet evengoed veel water blijven drinken.

pizzacat
9 april 2004, 18:38
is ook zo..maar het is een van die weinige middelen met (zover ik weet) nul slechte en veel goede bijwerkingen. dus das altijd reden om te juichen :P

IntrusionNow
10 april 2004, 09:53
Misschien kan iemand een zak verse groene thee bladeren op de kop tikken bij max havelaar ofzo. Elke dag wat bladeren kauwen... wie weet.

herman
17 april 2004, 00:09
dag iedereen

ik lees vaak dat men groene thee drinkt. Mijn vraag is dus of groene thee helpt bij haaruitval of haargroei??

Tiuri
17 april 2004, 13:11
Ten eerste: er is nog nooit onderzoek naar gedaan dus er is niemand die dat weet.

Bovendien bestaan er geen voor- en na-foto's van mensen die zes maanden groene thee drinken en dan weer een hernieuwde haardos hebben. Als groene thee zo goed zou werken, zouden deze foto's allang bestaan.

Er zijn wel geruchten in de medische wereld dat er drie natuurlijke producten zijn die EVENTUEEL het kaalwordingsproces zouden kunnen vertragen/omkeren:
- druivenpittenextract (proanthocyaniden);
- groene thee;
- omega-3-vetzuren.

Deze stoffen zouden anti-oxidanten bevatten. De krachtigste anti-oxidanten zouden androgeenreceptoren kunnen blokkeren. Dit wil zeggen dat het dus anti-androgeen zou kunnen gaan werken. Anti-androgeen betekent dat het de werking van mannelijke hormonen kan tegengaan, hetzelfde wat finasteride (in propecia) doet dus. Hierdoor wordt testosteron niet of minder snel omgezet in de actieve vorm, DHT. En DHT is weer de hoofdoorzaak van haaruitval bij mannen die hier een erfelijke gevoeligheid voor hebben.

Dus zo bekeken zou het wel moeten werken. Ik geloof er persoonlijk weinig van. Misschien is het een idee om het bij je pillenkuurtje te drinken, maar ALS het de aanmaak van DHT al stopt, zal het zelfstandig niet sterk genoeg zijn om kaalheid echt tegen te gaan, en al helemaal niet om voor teruggroei te zorgen.

We moeten oppassen dat we niet in de Jomanda-sfeer terechtkomen met onze middeltjes tegen kaalheid. Ik persoonlijk gebruik alleen dingen waarvan de werking wetenschappelijk is aangetoond.

Overigens is het volgens mij wel wetenschappelijk aangetoond dat groene thee sowieso gezond voor je is, dus wat dat betreft zal het je in ieder geval niet schaden iedere dag een kopje (of twee) te drinken. Jammer dat het niet zo lekker is he.

ugh
17 april 2004, 15:19
Ten eerste: er is nog nooit onderzoek naar gedaan dus er is niemand die dat weet.In de FAQ staan wel links met studies waarin het effect van Groene thee en 5ar is onderzocht.

Tiuri
25 april 2004, 23:32
WARME CHOCO GEZONDER DAN GROENE THEE

Het is zoet, lekker, warm en…gezond! Nieuwe onderzoeken tonen aan dat een beker warme chocolademelk twee keer zo veel anti-oxidanten bevat als groene thee. Ook rode wijn moet het afleggen tegen al het goede van cacao.

Anti-oxidanten
Cacao, met name in de vorm van warme chocolademelk is gezond. De drank is rijk aan polyphenol anti-oxidant voedingsstoffen, die ervoor zorgen dat vrije radicalen uit het lichaam worden verdreven. Hierdoor kunnen ze geen schade aanrichten aan de lichaamscellen, zodat ernstige ziekten, zoals kanker, geen vat kunnen krijgen.

Groene thee
De afgelopen jaren zijn verschillende onderzoeken gedaan naar de gezondheidsfactoren in dranken als thee, rode wijn en cacao. In China concludeerden de wetenschappers dat gebruikers van groene thee, tot twee keer toe minder kanker ontwikkelden dan mensen die geen groene thee dronken.

Rode wijn
Langer dan een jaar geleden ontdekten Franse onderzoekers de goede eigenschappen van rode wijn. Een glas rode wijn per dag kan het risico op een tweede hartaanval bij hartpatiënten drastisch verminderen. In 1998 is onderzoek gedaan naar de goede eigenschappen van chocolade. Ongeveer 8.000 Amerikanen deden mee aan het onderzoek. Conclusie: chocolade met een hoog cacaogehalte, kan het leven met wat jaartjes verlengen.

Minder vet
Cacao is vooral in pure vorm gezond. De wetenschappers raden het eten van vele repen chocolade af. In repen chocolade zitten namelijk veel suiker en verzadigde vetten. Ter vergelijking: een reep chocolade van 40 gram bevat ongeveer 8 gram verzadigd vet, in een gemiddelde mok warme chocolademelk is dit ongeveer 0,3 gram.

Bron: http://www.planet.nl/planet/show/id=75098/contentid=417290/sc=6ca3f2

Biljartbal
25 april 2004, 23:51
Ik geloof best dat Groene thee haaruitval kan tegen gaan.

Ik zag ooit een reportage over de Al Qaida in Afghanistan. De commentator zei het volgende:"..groene thee is heilig in Afghanistan, het wordt volop gedronken..."


nu komt het! Is je het nooit opgevallen dat maar weinig mensen in Aghanistan last hebben van haaruitval?

Dus ik denk dat het best helpt

TheBaldingBaron
26 april 2004, 20:49
Ik geloof best dat Groene thee haaruitval kan tegen gaan.

Ik zag ooit een reportage over de Al Qaida in Afghanistan. De commentator zei het volgende:"..groene thee is heilig in Afghanistan, het wordt volop gedronken..."


nu komt het! Is je het nooit opgevallen dat maar weinig mensen in Aghanistan last hebben van haaruitval?

Dus ik denk dat het best helpt
Dat komt omdat ze geen stress hebben van werk. Is het je nooit opgevallen dat maar weinig mensen uit en in die contreien werken?

Ik drink tegenwoordig ook groene thee.
Groetjes,

Sweder

Vince001
27 april 2004, 13:12
Ik zag ooit een reportage over de Al Qaida in Afghanistan. De commentator zei het volgende:"..groene thee is heilig in Afghanistan, het wordt volop gedronken..."

nu komt het! Is je het nooit opgevallen dat maar weinig mensen in Aghanistan last hebben van haaruitval?


Misschien iets genetisch? Heb ooit op tv iets gezien over een volk in Nieuw Guinee (of in die richting) en die waren allemaal zo rond hun 25e kaal. Zomaar, kregen ze er gratis bij. Misschien een ideetje om daar groen thee te gaan schenken? Als ‘t dan helpt, weet je zeker dat je iets goeds in handen hebt. :D

Iemand
28 april 2004, 17:10
Groene thee is voor zoveel dingen goed!
kijk maar: http://www.tweakers.net/nieuws/32169
:D

Beetje eng: groene thee wordt in dat artikel dus gebruikt om schijfkoppen glad te krijgen, is nou net het tegenovergestelde van wat wij proberen :D

ps: ik weet het, is geen serieuze post, eens wat anders mag toch wel eens? :)

pizzacat
28 april 2004, 20:29
Damn.... Iemand die wilde ik ook al doen :) goed bezig...ja die koppen glanzen weer!

Tiuri
28 april 2004, 22:06
Weten jullie dat je groene thee trouwens niet moet drinken met kokend water??!?! Als je je water gekookt hebt moet je 't een minuut of 5 laten afkoelen. Ideale temperatuur is 85 graden Celsius.

Als je de thee laat trekken in te heet water gaat al het gezonde eraan verloren en kun je net zo goed nix drinken.

Leek me wel relevant...

pizzacat
28 april 2004, 22:49
hmmmm daar zeg je wat....al een maand dus voor jan lul zitten drinken...ff laten staan dus

ugh
28 april 2004, 22:56
Weten jullie dat je groene thee trouwens niet moet drinken met kokend water??!?!Heb je een bronvermelding? (Niet dat ik je niet geloof.)

Melvin25
29 april 2004, 09:56
Maakt niet zoveel uit... Als je het lang laat koken gaat echter wel de zuurstof verloren, thee smaak wordt bitterder..

Tiuri
29 april 2004, 10:18
Maakt niet zoveel uit... Als je het lang laat koken gaat echter wel de zuurstof verloren, thee smaak wordt bitterder..

Ik heb begrepen dat het wél uitmaakt. Inderdaad wordt de thee eerder bitter. Maar ook gaan grote delen van de gezonde stoffen van de thee verloren.

Mijn bron is de koffie- en thee-speciaalzaak Simon Lévelt. Da's een goeie winkel en die zit in de meeste grote steden. Moet je maar eens vragen, daar hebben ze er meestal wel veel verstand van.

Ze gaan daar binnenkort ook speciale theethermometerjes verkopen: dan kun je precies aflezen wanneer het water de goede temperatuur heeft en wanneer je het zakkie/thee-ei er dus in kan doen.

Ik heb begrepen dat je de groene thee 2 tot 3 minuten moet laten trekken (niet langer), in water met een temperatuur van 70-85 graden Celsius.

Je moet voorkomen dat de thee bitter wordt, dat is een teken dat je het fout doet (dan is het water te heet of hou je het zakje er te lang in). Daarom kun je ook beter geen Pickwick groene thee kopen. Daar zit namelijk ook citroen in, zodat je het minder goed proeft als de thee verkeerd gezet is.

Melvin25
29 april 2004, 11:30
Ja klopt, maar dat geldt voor alles :) Ook bij het koken van eten..
Even koken kan geen kwaad maar niet te lang..

Tiuri
29 april 2004, 17:57
Ja klopt, maar dat geldt voor alles :) Ook bij het koken van eten..
Even koken kan geen kwaad maar niet te lang..

Ik blijf erbij dat dit niet hetzelfde is als met alles. Er zijn een hoop stoffen/vitaminen die bij 100 graden celsius (het kookpunt van water zoals we allemaal weten) nog niet verloren gaan. Bij groene thee is dat andere koek. Ook "even koken" is niet goed voor groene thee.

IK zou 't geen seconde in kokend water doen.

Andastra
27 mei 2004, 17:01
Is jullie haaruitval gestabiliseerd? Ook mede door andere sterkere producten natuurlijk, maar is 't gestopt?

Mcsnip
28 mei 2004, 08:53
Groene thee is wel gezond, maar of het bijdraagt aan een gezonde haargroei :confused:! Mijn haar blijft gewoon uitvallen. Dronk eerst ook veel groene thee per dag, nu nog maar 1 a 2 kopjes per dag(tassen) ;)! Want teveel drinken is ook niet gezond.

Haarmannetje
28 mei 2004, 11:15
Ik heb de hoop wat betreft groene thee ook al op gegeven. Ik drink ook, net als Mcsnip, een kopje of twee per dag. Soms ook helemaal niet. Om eventueel enig effect te bereiken (en dat effect is niet eens zeker) zou je zo'n zes koppen per dag moeten drinken. Dat komt bij mij neer op ertegen moeten drinken en dat lijkt me, net zoals Mcsnip zegt, niet gezond.

Groene thee is heel gezond, maar drink het met mate ;). Ik laat bijvoorbeeld wel de koffie staan. Ik meen ergens gelezen te hebben dat veelvuldig koffie drinken ook slecht is voor je haar. Ik dronk per dag zo'n vijf kopjes en nu drink geen koffie meer... helemaal niet meer.

Richard33
10 juni 2004, 20:06
Ik gebruik nu ongeveer 2 maanden groene thee en heb het idee dat mijn haar meer is uitgevallen en wat droog aan voelt komt dat omdat het toch een beetje de zelfde werking heeft als finasteride.
Heb wel het idee dat je te vaak met je haren bezig ben het alleen maar slechter gaat haar word met de week dunner echt een diffuse probleem en zeker op de bovenkant

Groene thee
Gestopt met roken

Andastra
10 juni 2004, 20:24
Je "gebruikt" groene thee? Uitwendig of inwendig? Meer uitleg gevraagd :)

Richard33
10 juni 2004, 21:35
Je "gebruikt" groene thee? Uitwendig of inwendig? Meer uitleg gevraagd :)


Ik gebruik het inwendig.. en denk wel 4 a 5 bekers per dag.

Tiuri
8 juli 2004, 19:10
Green Tea and Hair Loss

Using green tea to grow hair probably relates to the evidence for influencing circulating hormones in the body. A high intake of green tea correlates to higher levels of sex hormone-binding protein - or globulin, which carries hormones like testosterone around the body in a bound, unusable form so that tissues cannot use it directly. Testosterone is usually carried around the body by this binding protein, therefore, reducing levels of free testosterone, so that it cannot be converted to dihydrotestosterone (DHT) in the hair follicle, which is thought to shorten the hair cycle and cause hair loss in men. Green tea is thought to effect the 5a-reductase type I enzyme, which converts testosterone to DHT. There are two forms of 5a-reductase, and type I is the enzyme in higher amounts around the body, but it is the type II enzyme, which is thought to be responsible for most of the DHT formed in the hair follicle. Finasteride/Propecia effects or inhibits the type II form found in hair follicle.

In any case, the 5a-reductase enzymes can be confusing when you try to figure out what type I does and what type II does and what the difference is for hair growth. From a hair growth perspective, both can be important, it is just that Merck makes a big hype about the fact that their product, finasteride/Propecia inhibits type II and this is supposed to be the main enzyme form found in hair follicle, however, research work done in my lab a few years ago, revealed both forms in hair follicle, and also sebaceous glands. If anything, the type I enzyme is found mostly in sebaceous gland, which is just next door to the hair follicle and can also effect the level of male hormones around the hair follicle.

Again, no clinical studies have been done to show efficacy of green tea for hair loss, so it is up to the user to be aware of the cost, side effects, the fact that no proper dose level is known to effect hair growth, etc.

Lees volledig artikel op http://www.hairlosstalk.com/newsletter/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=259

Richard33
9 juli 2004, 12:24
Drink al meer als 3 maanden groene thee en mijn haar is wel meer uitgevallen kale plek op voorhoofd is groter geworden kan dan dat dit een soort shedding is en dat het toch gaat helpen tegen haaruitval heeft iemand dit ook meegemaakt zo ja vertel

:o

pizzacat
9 juli 2004, 13:25
Richard33, gebruik alsjeblieft fatsoenlijke zinnen, dit leest erg beroerd.

/ontopic

Het lijkt me erg stug dat de groene thee je shedding veroorzaakt. Groene thee zou kunnen werken tegen haaruitval, maar dat is nog niet echt hard gemaakt.

Uitgeblust
13 augustus 2004, 03:00
Groene thee = Chinese thee. Zouden Chinezen daarom het minst sex hebben. In ieder geval veel minder dan Europeanen.

Druifstuif
13 augustus 2004, 09:05
Zeer interessant om te horen, maar over welke dosages groene thee spreken we dan als je dat gewenste effect wilt bereiken?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ik drink al jaren groene thee, maar mijn haaruitval is gewoon doorgegaan. Ik drink meestal zo'n 2 mokken per dag.

kevin
13 augustus 2004, 09:40
Ik had een tijdje geleden 90 groene thee capsules gehaald en het werkte wel bij mij. Iig haaruitval werd minder, het stopte niet, maar werd wel minder. Ik nam wel 4-6 capsules per dag in.

mjoy
13 augustus 2004, 13:48
Kan je even zeggen of dit groene thee capsules met caffeine is ?
En waar kun je die capsules kopen ?

Haarmannetje
13 augustus 2004, 14:26
Ik had een tijdje geleden 90 groene thee capsules gehaald en het werkte wel bij mij. Iig haaruitval werd minder, het stopte niet, maar werd wel minder. Ik nam wel 4-6 capsules per dag in.
Hoezo het stopte niet? Hoe kun je nu echt goed bepalen of je haaruitval stopt of niet? Dat kun je toch pas echt goed zeggen na een jaar ofzo lijkt me.

kevin
13 augustus 2004, 14:30
zijn zonder caffeine en ik heb ze gehaald bij medicijnen.nl

en haarmannetje, ik had daarvoor ook al ~1 maand dit gedaan +nog 1 maand dus ong. 2 maanden, dan moet je denk ik wel kunnen zeggen of het helpt.

Boris
13 augustus 2004, 22:43
aan kevinme: slik je ze nog steeds?

kevin
13 augustus 2004, 23:01
nee niet meer, omdat ik naar mijn gevoel aan genoeg pillen neem en het geld groeit mij ook niet op de rug :P

Tiuri
4 februari 2005, 14:33
interessant stukje tekst:

Quercetine

De krachtigste anti-oxidant in thee blijkt androgeenreceptoren te kunnen blokkeren. Een onderzoeker van het Amerikaanse Mayo Clinic ontdekte dat quercetine de androgeenreceptoren in prostaatcellen kan blokkeren.

Quercetine zit in thee, citrusvruchten, bonen en bladgroenten. Onderzoekers zijn al dertig jaar bezig te onderzoeken of ze allergiën en chronische ontstekingen met quercetine kunnen bestrijden. De Mayo-onderzoekers voegden de stof toe aan menselijke kankercellen, en ontdekten dat de afgifte van stoffen als PSA en hK2 afnam. De cellen maken die stoffen aan als testosteron koppelt aan de receptoren.

De onderzoekers denken dat quercetine een alternatief kan worden voor castratie. Dat is bij ernstige gevallen van prostaatkanker dikwijls de enige manier waarop artsen nog kunnen proberen de voortgang van de ziekte te stoppen.

De kanker ontstaat als de schakelaars, waar testosteron en DHT aan vastkoppelen, te vaak en te veel worden omgehaald. Bestrijding van de kanker wordt bemoeilijkt omdat de kankercellen leren om steeds meer receptoren aan te maken. Een minuscule hoeveelheid testosteron kan daardoor nog genoeg zijn om de kanker verder te laten groeien.

Eerder ontdekten Griekse onderzoekers al dat ook andere flavonoïden in wijn, zoals catechine en epi-catechine, in dezelfde soort kankercellen de androgeenreceptoren kunnen blokkeren. In een ander type kankercellen bleek resveratrol, een andere anti-oxidant in wijn, een krachtige concurrent van testosteron te zijn. Vooral in combinatie met NO, een stof die vrijkomt als je Viagra of grote hoeveelheden arginine gebruikt, is de blokkade van de receptoren aanzienlijk. Bij hoge doseringen, tenminste.

Zijn dit soort stoffen slecht voor sporters die spierweefsel op willen bouwen? De wetenschappers hebben geen flauw idee. Alle onderzoek is gericht op de androgeenreceptoren in de prostaat. Over andere androgeenreceptoren kun je niks zeggen. Binnen de verschillende soorten kankercellen zijn er al verschillen tussen de impact van de stoffen. Bij het ene type blokkeert stofje zus de receptoren, bij het andere stofje zo.

Overigens ontdekten Amerikaanse onderzoekers al in 1993 dat deze zelfde stoffen ook receptoren voor estrogenen kunnen blokkeren. Dan gaat het om quercetine, naringine en kampferol.
[bron (http://www.drugsbase.nl/artikel.asp?artikel=3932)]

Guoy
22 juni 2005, 15:30
Aangezien je finasteride het beste zo laat mogelijk kunt innemen in verband met de testosteronpiek die 's nachts het hoogst is, zou je dan ook je groene thee zo laat mogelijk moeten drinken zodat het ook het beste werkzaam is tijdens deze piek? Of maakt dit voor groene thee niet uit?

Ik koop altijd groene thee van pickwick die ik wel op de juiste wijze klaarmaak, maar door sommigen wordt dit soort thee "afvalthee" genoemd. Ik vroeg me af er betere merken zijn om groene thee van te kopen, en zo ja waar je dit dan koopt?

pizzacat
22 juni 2005, 15:39
je hebt vat wel een koffie en theespecialist in de buurt. Groene thee is niet-gefermenteerde thee, de term 'afval thee' lijkt me nonsense, dat zou voor pickwick suggereren dat ook hun zwarte thee afval thee is.

daarnaast zijn er ongetwijfeld momenten dat een medicijn/product net een paar procent effectiever is, maar dat zijn marginale verschillen. Drink die thee wanneer je wilt, het is toch ook lekker?

Guoy
22 juni 2005, 16:07
Het is absoluut lekker! Maar zowel 's avonds als overdag. Maar aangezien finasteride een korte halfwaardetijd heeft en daarom het beste 's nachts ingenomen kan worden, vroeg ik me af hoe dat met groene thee zit. Maar ik ga er waarschijnlijk te diep op in. Laat maar zitten. Ik drink het gewoon wanneer ik trek heb!

Tiuri
22 juni 2005, 17:14
Dat zei SonofSam ja, dat je fina het beste 's avonds in kan nemen. Mij lijkt me dat echter de grootste onzin. Of je het nou 's ochtends inneemt of 's avonds, je zal hetzelfde resultaat behalen hoor.

annemarie3
24 juni 2005, 08:55
Ik koop altijd groene thee van pickwick die ik wel op de juiste wijze klaarmaak, maar door sommigen wordt dit soort thee "afvalthee" genoemd. Ik vroeg me af er betere merken zijn om groene thee van te kopen, en zo ja waar je dit dan koopt?

Ik denk dat Groene thee extract beter werkt. Het bevat minder of geen looizuur.
Looizuur is ook weer niet gezond!

Een hoge consumptie van groene thee helpt ook diverse aspecten van de leverstofwisseling te optimaliseren. Daarbij moet er echter wel rekening mee worden gehouden dat men door het drinken van grote hoeveelheden groene thee ook veel looizuur naar binnen krijgt, waardoor de opname van essentiële mineralen uit het spijsverteringskanaal kan worden belemmerd en op den duur zelfs nierbeschadigingen kunnen optreden. Daarom is het belangrijk dat AOV's Groene thee-extract 250 mg géén looizuur bevat.

Anne-marie

Guoy
25 juni 2005, 02:48
DOH! heb ik weer. Heb ik eindelijk iets lekkers en "gezonds" gevonden, heeft het ook weer nadelen. Maar wat zijn deze "grote hoeveelheden"? Ik drink ongeveer 3 tot 4 koppen groene thee per dag afkomstig uit 2 zakjes pickwick. Dit kan toch nog wel of moet ik het minderen? Ik wil namelijk niet alles uit pillen gaan halen, en bovendien kosten die ook veel meer dan gewone groene thee is het niet?

Ik las trouwens ook dit op internet op "www.fonteine.com/looizuur.html" dat als je melk drinkt bij je thee dat het looizuur uit de thee zich dan bindt aan het kalk uit de melk, en dat het op deze manier geen negatieve effecten heeft. Kent iemand deze al?

lanne
25 juni 2005, 10:11
Ja, van die melk kende ik ook.
De pech is alleen dat ik geen zuivel drink.
Zou sojamelk ook helpen of iets anders?
Maar ik denk dat je het looizuur ook kan beperken door de thee eruit te halen als je ziet dat zich looizuur vormt.

Lekkere groene thee: - van piramide, losse thee: groene thee met jasmijn.
te halen bij een biowinkel. lekker zachte smaak.

Ook hele goede thee: witte thee.
het minst gefermenteerd, is dus groene thee. Bij Siomon L. winkels.

Ik meng mijn thee vaak zelf, bijv. met losse thijm of pepermunt. Erg lekker.

Guoy
25 juni 2005, 12:57
Ok, maar dat looizuur, heeft dat ook maar iets met de goede eigenschappen van groene thee te maken? Ik bedoel, als ik bij al mijn groene thee nu melk ga toevoegen haal ik dan niet juist de goede werking van groene thee onderuit of niet?

Ik drink 3 tot 4 koppen groene thee per dag afkomstig uit twee zakjes pickwick. Maar vanaf wanneer drink je groene thee in "te grote hoeveelheden"?

En hoe kan je zien wanneer er looitzuur wordt gevormd in de thee?

dropper
28 juli 2005, 20:06
Goeiedag iedereen,

Net een interessante studie gevonden op pubmed die ik hier nog niet eerder gepubliceerd zag. Ik quote:

"The objective of this study was to examine the effects of polyphenolic compounds, present in noncommercially available green tea, on hair loss among rodents. In an experimental study, we randomly assigned 60 female Balb/black mice, which had developed spontaneous hair loss on the head, neck and dorsal areas into two equal groups; A (experimental) and B (control). Group A received 50% fraction of polyphenol extract from dehydrated green tea in their drinking water for six months. Group B received regular drinking water. Both groups were fed regular rodent diets (Purina Rodent Chow 5001) and housed individually in polycarbonate cages. The results showed that 33% of the mice in experimental Group A, who received polyphenol extract in their drinking water, had significant hair regrowth during six months of treatment (p = 0.014). No hair growth was observed among mice in the control group, which received regular water."

Bron: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=16035581&query_hl=4

Het gaat hier natuurlijk wel om een extract en om een test met knaagdieren. Niettemin lijkt het wel boeiend om in rekening te nemen als je overweegt met groene thee te beginnen. Zelf drink ik dagelijks meerdere tassen groene thee en gebruik ik ook vaak nog een 350 mg groene thee extract. Niet echt voor haarproblemen, maar heb gewoon heel goede ervaringen ermee wat algemene gezondheid betreft.

Groetjes

rizla
29 juli 2005, 04:11
Het gaat hier natuurlijk wel om een extract en om een test met knaagdieren

zijn toch ook zoogdieren? en hebben elk orgaan wat wij hebben enzovoort. waarom voelen wij mensen ons nu altijd zo anders??:P

Georgie
29 juli 2005, 08:58
zijn toch ook zoogdieren? en hebben elk orgaan wat wij hebben enzovoort. waarom voelen wij mensen ons nu altijd zo anders??:P

Omdat dieren vaak heel anders reageren op bepaalde stoffen. Denk bijvoorbeeld aan het drama met Softenon, dat bij mensen geboortemisvormingen veroorzaakte en dat bij dieren niet deed.
Konijnen verdragen probleemloos bepaalde stoffen die voor mensen giftig zijn.

kevin
29 juli 2005, 09:10
Goeiedag iedereen,

Net een interessante studie gevonden op pubmed die ik hier nog niet eerder gepubliceerd zag. Ik quote:

"The objective of this study was to examine the effects of polyphenolic compounds, present in noncommercially available green tea, on hair loss among rodents. In an experimental study, we randomly assigned 60 female Balb/black mice, which had developed spontaneous hair loss on the head, neck and dorsal areas into two equal groups; A (experimental) and B (control). Group A received 50% fraction of polyphenol extract from dehydrated green tea in their drinking water for six months. Group B received regular drinking water. Both groups were fed regular rodent diets (Purina Rodent Chow 5001) and housed individually in polycarbonate cages. The results showed that 33% of the mice in experimental Group A, who received polyphenol extract in their drinking water, had significant hair regrowth during six months of treatment (p = 0.014). No hair growth was observed among mice in the control group, which received regular water."

Bron: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=16035581&query_hl=4

Het gaat hier natuurlijk wel om een extract en om een test met knaagdieren. Niettemin lijkt het wel boeiend om in rekening te nemen als je overweegt met groene thee te beginnen. Zelf drink ik dagelijks meerdere tassen groene thee en gebruik ik ook vaak nog een 350 mg groene thee extract. Niet echt voor haarproblemen, maar heb gewoon heel goede ervaringen ermee wat algemene gezondheid betreft.

Groetjes

Ik heb zelf een hele lange tijd 360mg (60% poly) genomen. 6 tot 7 maanden, maar ik merkte er zelf weining van.

rizla
29 juli 2005, 13:35
Omdat dieren vaak heel anders reageren op bepaalde stoffen. Denk bijvoorbeeld aan het drama met Softenon, dat bij mensen geboortemisvormingen veroorzaakte en dat bij dieren niet deed.
Konijnen verdragen probleemloos bepaalde stoffen die voor mensen giftig zijn.

nouja dat wist ik niet sorry maar groene werd veel gedronken door mijn mooeder
dat verklaard een hoop over mij dan:P

goedie
20 augustus 2005, 14:29
michien een dome vraag :

werkt LIPTON ICE TEA GREEN ook ?


ik drik namelijk niet graag gewone thee.

dus is ICE TEA GREEN michien de oplossing ?
ben benieuwd naar reacties.

jean-bob
20 augustus 2005, 14:42
michien een dome vraag :

werkt LIPTON ICE TEA GREEN ook ?


ik drik namelijk niet graag gewone thee.

dus is ICE TEA GREEN michien de oplossing ?
ben benieuwd naar reacties.

Hmm, dat vroeg ik me gisteren toevallig ook af. Er zit wel groene thee extract in (0,12%), dat lijkt me nou niet bepaald een hele hoge dosering....

pizzacat
20 augustus 2005, 20:06
Kansloos, vergeet het maar, te bewerkt en daarnaast nog eens een boel suikers, dus gewoon echte groene thee (tip: een half lepeltje honing).

Tiuri
21 augustus 2005, 14:09
Kansloos, vergeet het maar, te bewerkt en daarnaast nog eens een boel suikers, dus gewoon echte groene thee (tip: een half lepeltje honing).mjummm, honing in de thee... zalig. :)

Boris
22 augustus 2005, 23:35
Hey tiuri,

waarom heb je zo'n rare avatar?

ycelik
22 augustus 2005, 23:46
Ik drink zelf groene thee van pickwick , ik weet niet of de groene thee die daar in verwerkt is wel een beetje invloed heeft op de DHT hormoon, hoe dan ook ik hoop van wel begin het net zo lekker te vinden.

bas739
23 augustus 2005, 02:35
Hey tiuri,

waarom heb je zo'n rare avatar?

offtopic/ Onze Tiuri is vegetarier toch?
Lijkt me verder duidelijk dan... zijn toch dooie kipjes nietwaar?

ontopic/
Ik vind mijn groene thee van zonnatura niet echt lekker.
Ben eigenlijk beetje op zoek naar zuipbare thee voor de winter.
Meeste lui drinken die van pickwick geloof ik? Naja, waarschijnlijk
gewoon een kwestie van een aantal soorten proberen uit de plaatselijke
drogisterij.

Tiuri
23 augustus 2005, 09:09
offtopic/ Onze Tiuri is vegetarier toch?
Lijkt me verder duidelijk dan... zijn toch dooie kipjes nietwaar?
[off-topic]
Ja dat klopt :) Ik heb verder niets tegen vleeseters hoor, eigenlijk eet zowat iedereen die ik ken vlees (ook mn beste vrienden), maar ik ben een voorstander van whole process thinking (zelfbedachte term! ik lijk haarmannetje wel :D). Dat wil zeggen dat ik me bij meer en meer dingen ga afvragen wat er aan vooraf is gegaan. Bij vlees is dat dus bijv. de bio-industrie, bij chocola is dat kinderslavernij etc etc. Als de consumenten dan op de hoogte zijn van de whole process information kunnen ze beter beoordelen of het aanschaffen van het betreffende product wel of niet overeenkomt met hun normen en waarden.
[/off-topic]

[on-topic]
Ik koop zelf mijn groene thee voortaan bij de Simon Lévelt. Ze hebben zowel losse groene theesoorten die je dan in zo'n thee-ei moet doen, maar ze hebben ook gewoon kant en klare zakjes. Allebei zijn ze gewoonweg verrukkelijk. Bij Simon Lévelt hebben ze ook echt verstand van thee want je wordt daar ook goed geinformeerd over de juiste temperatuur enzo. Dikke aanrader dus.
[/on-topic]

ycelik
23 augustus 2005, 10:25
offtopic/ Onze Tiuri is vegetarier toch?
Lijkt me verder duidelijk dan... zijn toch dooie kipjes nietwaar?

ontopic/
Ik vind mijn groene thee van zonnatura niet echt lekker.
Ben eigenlijk beetje op zoek naar zuipbare thee voor de winter.
Meeste lui drinken die van pickwick geloof ik? Naja, waarschijnlijk
gewoon een kwestie van een aantal soorten proberen uit de plaatselijke
drogisterij.

Bas ik had er 1 van de chinees en die vond ik ranzig, maar die kon misschien wel juist een betere concentratie hebben en dus effectiever zijn dan die van pickwick.
Pickwick groene thee heeft toegevoegde citroen smaak wat ik weer heel erg lekker vind.
Probeer het zal ik maar zeggen.

Tiuri
23 augustus 2005, 12:11
Posts over vegetarisch eten afgesplitst en naar de discussie in Van alles en nogwat verplaatst. Hier gaan we on-topic verder over groene thee als haargroeimiddel.

Zimza
23 augustus 2005, 16:28
Een alternatief voor de 'gewone chinese' thee is Marokkaanse thee. Tis gemaakt van groene thee met muntbladeren en heeel veel suiker. Erg lekker, kan ik jullie verzekeren; zowel in de winter als in de zomer. Wat ook lekker is groene thee met yasmijn-bloemetjes of groene thee met kaneel.

kevin
23 augustus 2005, 16:59
Een alternatief voor de 'gewone chinese' thee is Marokkaanse thee. Tis gemaakt van groene thee met muntbladeren en heeel veel suiker. Erg lekker, kan ik jullie verzekeren; zowel in de winter als in de zomer. Wat ook lekker is groene thee met yasmijn-bloemetjes of groene thee met kaneel.

Erg veel suiker is volgens mij iets wat wij proberen te vermijden?

ycelik
23 augustus 2005, 17:02
Een alternatief voor de 'gewone chinese' thee is Marokkaanse thee. Tis gemaakt van groene thee met muntbladeren en heeel veel suiker. Erg lekker, kan ik jullie verzekeren; zowel in de winter als in de zomer. Wat ook lekker is groene thee met yasmijn-bloemetjes of groene thee met kaneel.

I will get into it.

En kevin het is maar een suggestie hoor, omdat sommigen van ons standaard groene thee niet trekken en zij vind dat dat met een wat zoeter flavor te drinken is.

kevin
23 augustus 2005, 17:08
I will get into it.

En kevin het is maar een suggestie hoor, omdat sommigen van ons standaard groene thee niet trekken en zij vind dat dat met een wat zoeter flavor te drinken is.

Groene thee +suiker = zoet?

Zimza
23 augustus 2005, 22:46
Groene thee +suiker = zoet?

Suiker = zoet

Heeft suiker een negatieve invloed op het haar?

kevin
23 augustus 2005, 22:52
Suiker = zoet

Heeft suiker een negatieve invloed op het haar?

Niet direct, maar veel suiker is niet goed voor je lichaam in het algemeen.

goedie
27 augustus 2005, 22:33
Hmm, dat vroeg ik me gisteren toevallig ook af. Er zit wel groene thee extract in (0,12%), dat lijkt me nou niet bepaald een hele hoge dosering....

In ICE tea GREEn zit dus 0.12% GROENE THEE EXTRACT.

geen idee of dit veel is.
als je gewoon groene thee maakt is dat toch ook vooral water ; michien is er dan wel minder dan 0.12% groene thee extract.

Ik vroeg me dit af , want ik wil best vaker ice thea green gan drinken als dit enig effect heeft.

pizzacat
28 augustus 2005, 03:42
In ICE tea GREEn zit dus 0.12% GROENE THEE EXTRACT.

geen idee of dit veel is.
als je gewoon groene thee maakt is dat toch ook vooral water ; michien is er dan wel minder dan 0.12% groene thee extract.

Ik vroeg me dit af , want ik wil best vaker ice thea green gan drinken als dit enig effect heeft.

Wat zijn jullie eigenwijs!!!!!! :eek: :eek: :crybaby: :crybaby: :P :rolleyes: :) :( :(

Koop groene thee bij de supermarkt (pickwick of eigen merk) of nog beter bij de koffie- en theehandel. De ice tea zijn gewoon gesuikerde frisdranken met wat esthers (smaakstoffen) en een heel klein beetje groene thee. De kracht van groene thee ligt in de grote hoeveelheid antioxidanten en de DHT remmende werking. Daar blijft niks van over als het eenmaal in de Ice Tea zit.

danarni
4 september 2005, 19:12
Ik ben gisteren in een natuurwinkel binnen geweest en daar 100g Chinese groene thee blaadjes gekocht.

De verkoopster wist dat dit de beste kwaliteit was.

De blaadjes zijn gedroogd en opgerold. Als je die dan in een warm kopje water doet dan plooien ze langzaam terug open.

Koste 12 Euro voor 100g.

In het bijhorend boekje staat dat je van dezelfde blaadjes tot drie keer thee kan maken waar dat bij elke keer andere stoffen en eigenschappen vrijkomen.
PS: Ze hadden nog veel andere soorten groene thee, maar deze was de beste. Spijtig dat ik de verpakking al heb weggegooid. Dus verder geen info...

Zimza
5 september 2005, 11:30
Ik ben gisteren in een natuurwinkel binnen geweest en daar 100g Chinese groene thee blaadjes gekocht.

De verkoopster wist dat dit de beste kwaliteit was.

De blaadjes zijn gedroogd en opgerold. Als je die dan in een warm kopje water doet dan plooien ze langzaam terug open.

Koste 12 Euro voor 100g.

In het bijhorend boekje staat dat je van dezelfde blaadjes tot drie keer thee kan maken waar dat bij elke keer andere stoffen en eigenschappen vrijkomen.
PS: Ze hadden nog veel andere soorten groene thee, maar deze was de beste. Spijtig dat ik de verpakking al heb weggegooid. Dus verder geen info...

beste kwaliteit in wat? Groene thee=groene thee. Mischien van smaak van betere kwaliteit, maar om daar 12 euro tegen aan te gooien? Groene thee is al te verkrijgen voor nog geen euro per 100 gram.

cherifo
5 september 2005, 18:40
beste kwaliteit in wat? Groene thee=groene thee. Mischien van smaak van betere kwaliteit, maar om daar 12 euro tegen aan te gooien? Groene thee is al te verkrijgen voor nog geen euro per 100 gram.
nou ik maak regelmatig munt thee..arabische dan..en ik koop een doos van 500 gram groene chineese thee..van zeer goede kwaliteit(kan niet op de naam komen) hoor voor 2 euro.
dit koop ik in een marokkaanse winkel in belgië..brussel.
en dit vermeng ik dan met munt in een echte arabische thee pot..hmmmm lekker is dat.

millie
7 september 2005, 11:45
nou ik maak regelmatig munt thee..arabische dan..en ik koop een doos van 500 gram groene chineese thee..van zeer goede kwaliteit(kan niet op de naam komen) hoor voor 2 euro.
dit koop ik in een marokkaanse winkel in belgië..brussel.
en dit vermeng ik dan met munt in een echte arabische thee pot..hmmmm lekker is dat.
ik gebruik gewoon groene thee van de lidl,met vanille smaak!super lekker en het is gemaakt van gedroogde groene thee met een vanille aroma gemaakt!echt een aanrader hoor.

ycelik
7 september 2005, 19:52
ik gebruik gewoon groene thee van de lidl,met vanille smaak!super lekker en het is gemaakt van gedroogde groene thee met een vanille aroma gemaakt!echt een aanrader hoor.

Hmm dat moet ik effe eens proeven dan , zou zeker niet eens zo duur zijn :D.

chriz
7 september 2005, 21:02
Ik koop zelf mijn groene thee voortaan bij de Simon Lévelt. Ze hebben zowel losse groene theesoorten die je dan in zo'n thee-ei moet doen, maar ze hebben ook gewoon kant en klare zakjes. Allebei zijn ze gewoonweg verrukkelijk. Bij Simon Lévelt hebben ze ook echt verstand van thee want je wordt daar ook goed geinformeerd over de juiste temperatuur enzo. Dikke aanrader dus.


Daar koop ik dus ook altijd mijn thee en koffie. In de gier en barteljorestraat in Haalem. Daar zitten ze nu alweer bijna 200 jaar. Weten er allees van hun producten af. Kunnen je exact vertellen vor welke smaak belevenis je welke oogst moet hebben. Ook kunnen ze je alles vertellen over de plantage . Voor thee neem ik meestal Indische Oothu groene thee. Meestal als losse thee, maar ook wel al gemengt met b.v. jasmijn. ook vaak de Khoi San Rooibos thee. Op het werk hebben ze van die pickwickzakjes smaakt echt minder.

Guoy
14 september 2005, 01:41
Tiuri, weet jij of dat stofje EGCG in alle groene thee zit of voornamelijk in die quasi verantwoorden groene theeblaadjes van de reformwinkel? Er zijn zo nu en dan nogal wat discussies gaande dat pickwick groene thee slecht is en eigenlijk afvalthee is en dat je beter die reform winkel groene thee kan kopen. Echter, deze is veel duurder!! Ik koop zelf namelijk gewoon altijd mijn groene thee van pickwick, zonnatura, albert heijn of een ander thuismerk. Ik drink het in zulke grote hoeveelheden, dat ik blij ben dat er tenminste IETS van mijn regime lekker goedkoop is. Maar als er in dat soort thee weinig EGCG zit, dan kan ik beter wat meer geld erin steken anders drink ik het voor niks! Weet jij iets van EGCG in "afvalthee"?

Tiuri
14 september 2005, 09:01
Tiuri, weet jij of dat stofje EGCG in alle groene thee zit of voornamelijk in die quasi verantwoorden groene theeblaadjes van de reformwinkel? Er zijn zo nu en dan nogal wat discussies gaande dat pickwick groene thee slecht is en eigenlijk afvalthee is en dat je beter die reform winkel groene thee kan kopen. Echter, deze is veel duurder!! Ik koop zelf namelijk gewoon altijd mijn groene thee van pickwick, zonnatura, albert heijn of een ander thuismerk. Ik drink het in zulke grote hoeveelheden, dat ik blij ben dat er tenminste IETS van mijn regime lekker goedkoop is. Maar als er in dat soort thee weinig EGCG zit, dan kan ik beter wat meer geld erin steken anders drink ik het voor niks! Weet jij iets van EGCG in "afvalthee"?Ik heb je post effe verplaatst naar deze thread, Guoy.

Om ten eerste even een groot misverstand weg te nemen: er is op de hele aarde maar één theeplant te vinden: de camellia sinensis. Er bestaat dan ook maar één soort thee ter wereld, namelijk thee getrokken van de bladeren van de camellia sinensis. Het is taaltechnisch misgegaan toen mensen al de drankjes die zijn getrokken uit allerhande kruiden ook "thee" zijn gaan noemen. Maar rooibos, sterrenmunt, venkel etc. bevatten helemaal geen blaadjes van de theeplant, dus in feite klopt de naam "thee" hier niet.

Groene thee is dus wel gemaakt van de camellia sinensis. Het verschil met de "gewone" zwarte thee (vaak "Engelse thee" genoemd) is dat bij groene thee de theeblaadjes niet zijn gefermenteerd. Fermenteren is een proces waarbij de theebladeren worden gekookt. Hierdoor worden de theebladeren zwart, worden alle gezonde stofjes eruit gebrand en komt er cafeïne in. Groene thee is gemaakt van ongefermenteerde blaadjes van de theeplant. Veel mensen vinden de zwarte thee veel lekkerder, ik vind juist de groene thee veel lekkerder omdat het veel puurder van smaak is.

Nu dus je vraag waar je het beste groene thee kan kopen. In principe is iedere groene thee van dezelfde plant afkomstig dus maakt het geen reet uit. Je kunt je echter wel voorstellen dat de goedkope theemerken misschien grote restpartijen van de theeplant opkopen waardoor de kwaliteit hiervan wat minder goed zal zijn. Ik zou me zo kunnen indenken dat je het beste de groene thee kan drinken van mooie, grote, goed geteelde theeplanten waarin de gezonde stofjes optimaal hebben kunnen "rijpen". Maar of de huismerkthee van Albert Heijn hier wel of niet aan voldoet weet ik niet. Opzich een onderzoekje van de consumentenbond waard :)

chriz
15 september 2005, 23:23
Om ten eerste even een groot misverstand weg te nemen: er is op de hele aarde maar één theeplant te vinden: de camellia sinensis. Er bestaat dan ook maar één soort thee ter wereld, namelijk thee getrokken van de bladeren van de camellia sinensis. Het is taaltechnisch misgegaan toen mensen al de drankjes die zijn getrokken uit allerhande kruiden ook "thee" zijn gaan noemen. Maar rooibos, sterrenmunt, venkel etc. bevatten helemaal geen blaadjes van de theeplant, dus in feite klopt de naam "thee" hier niet.
Dit klopt, de officiele naam voor dranken die getrokken zijn van kruiden is infuus. Als het van de camellia bladeren is gemaakt heet het een thee infuus, in de volksmond afgekort tot simpelweg thee.


Nu dus je vraag waar je het beste groene thee kan kopen. In principe is iedere groene thee van dezelfde plant afkomstig dus maakt het geen reet uit. Je kunt je echter wel voorstellen dat de goedkope theemerken misschien grote restpartijen van de theeplant opkopen waardoor de kwaliteit hiervan wat minder goed zal zijn. Ik zou me zo kunnen indenken dat je het beste de groene thee kan drinken van mooie, grote, goed geteelde theeplanten waarin de gezonde stofjes optimaal hebben kunnen "rijpen". Maar of de huismerkthee van Albert Heijn hier wel of niet aan voldoet weet ik niet. Opzich een onderzoekje van de consumentenbond waard :)

Tja, wat doen je er in? Ik weet het ook niet. Ik weet alleen dat de verse bladeren die ik haal voller smaken dan die van pickwick, Die van zonnature heb ik ook 1 keer gekocht, vond deze niet lekker, een beetje raar nasmaakje en wat zurig.

Wat mij wel opvalt is wat op de doosjes/zakjes van pickick en de anere staat, en wat er acher op staat bij de 'verse' onvermalen bladeren. Wat op die laatste kat staat, komt overeen met mijn boek over de natuurgeneeswijze en mijn boek over de macrobiotiek.

Daar staat: Neem 2 theelepels bladeren op 1 1/4 liter kokent water, dek dit af en laat het 15 minuten trekken, zeef het infuus af. Zoet dit eventueel aan met honing

Dit is een stuk langer dat bij de thheblad stof zakjes. En er zullen danook wellicht andere stoffen uit de thee komen. Ook zijn 2 theelepels bladeren volgens mij meer dan in zo'n 1 pots zakje zit.

Het schijnt wel te zijn dat de zakjes van oa. pickwick en andere (huis)merken vermengt worden uit verschillende oogsten (ook oudere). En dat sommige merken / typen niet volledig rooibos, groene, jasmijn, venkel zijn, maar dat daar ook zwartethee door gemengt wordt. Of er ook hulpstoffen zoals conserveer, kleur, geur, smaak, emulgeer of vulmidedellen bijgaan weet ik niet, maar zou mij niets verbazen.

kurt
28 september 2005, 00:15
ik drink al jaren thee en inderdaad thee uit zakjes mag je weggooien, ik drink alleen losse thee, ik drink alleen japanse groene thee! in japan is de meest gedronken thee sencha omdat dat goed is van kwaliteit en ook van prijs. de hele goede noemt men gyokuro maar dat is duur ik drink dat ook wel eens maar meestal is sencha heel goed. je mag zeker geen kokend water gebruiken ongeveer 80 graden is goed het moet ongeveer drie min trekken. wel moet de thee voldoende ruimte hebben in het water dus zo klein thee eitje is zeker niet goed. groeten

Sjaak
9 januari 2006, 15:08
Wat me alleen nog niet helemaal duidelijk is welke hoeveelheid groene thee het beste effect geeft. Is er een bepaalde maatstaf, bijvoorbeeld een hoeveelheid "koppen" per dag of in de vorm van een tablet het aantal mg?

kevin
9 januari 2006, 17:50
Wat me alleen nog niet helemaal duidelijk is welke hoeveelheid groene thee het beste effect geeft. Is er een bepaalde maatstaf, bijvoorbeeld een hoeveelheid "koppen" per dag of in de vorm van een tablet het aantal mg?

Maak je er dan geen wedstrijd mee? Drink gewoon de hoeveelheid die je wil drinken. Ga je niet houden aan maatstaven die misschien wat tegen haaruitval kunnen doen.

Sjaak
9 januari 2006, 18:22
Nee dat niet, maar er zijn bijvoorbeeld nogal wat verschillen in dosering gekeken naar de groene thee extract pillen.

kevin
9 januari 2006, 18:28
Nee dat niet, maar er zijn bijvoorbeeld nogal wat verschillen in dosering gekeken naar de groene thee extract pillen.

Het gaat er volgens mij om dat je groene thee hebt met een hoog percentage aan catechins, hier 2 a 300mg van.

vrosjnivosj
9 januari 2006, 19:52
Hehe groene thee als haargroeimiddel :shiny: het is me wat.
Ik drink het omdat het lekker is. Het is gebleken dat groene thee gezond is dus goed voor mij of voor ons.
Maar nu als haargroeimiddel: de polyphenols uit thee houden de bloedvaten mooier(maar voor dit effect moet je wel wat thee drinken)
dus krijgt het haar meer voedingsstoffen zou ik zeggen
In groene thee zitten ook oestrogeen achtige componenten zoals in soja misschien speelt dit een rol.
Mijn mening je zal er nieks van merken althans voor je haar.
En in de onderzoeken staat er inhibt 5-ar reductase 1 en dit heeft +- geen invoeld op mannelijk kaalheid.

kevin
9 januari 2006, 20:34
In groene thee zitten ook oestrogeen achtige componenten zoals in soja misschien speelt dit een rol.

Hoe kom je daar bij?

vrosjnivosj
10 januari 2006, 18:15
Ik heb verkeerd gelezen over thee (sorry hiervoor)

in thee zitten er geen fyto-oestrogenen maar wel in soja:

(deze tekst geeft lijk aan dat het juist tegenovergestelde werking heeft dan oestrogenen dus eigenlijk slechter voor mannelijke kaalheid ik spreek me wel hierover niet uit)

Fyto-oestrogenen zijn plantaardige stoffen waarvan de werking in het lichaam enigszins verwant is aan die van het vrouwelijk geslachtshormoon oestrogeen. In bepaalde weefsels zijn hun eigenschappen vergelijkbaar met die van oestrogeen en in andere weefsels lijken fyto-oestrogenen juist een aan oestrogeen tegengestelde werking te hebben. De twee belangrijkste categorieën van fyto-oestrogenen zijn isoflavonen (http://www.medicinfo.nl/{178270b2-f468-4fa0-8e15-37ada7ffeb0c}) en lignanen (http://www.medicinfo.nl/{6abad70a-b2bb-4e3e-99ba-94f1a76636a1}). Hiervan blijken, volgens wetenschappelijk onderzoek, isoflavonen het krachtigst.
bron:
http://www.medicinfo.nl/{e325c181-bd57-41f4-b90e-2b723f565d5d}/{13433d74-7b76-43ce-ba52-7baaf7403932}


In thee zitten er wel flavonoïden en deze zijn goed voor hart en bloedvaten
en voor de prostaat.
flavonoïden(genistin, daidizin, glycitin ) zitten ook in supplementen voor prostaatvergroting. maar dit wil wel niets zeggen over de bewezenheid omdat ze in supplementen zitten.
Wat wel is dat als iets goed voor de prostaat goed is het goed is voor mannelijke kaalheid (5-ar reductase vermindering)

link over flavonoiden
http://www.medicinfo.nl/{e325c181-bd57-41f4-b90e-2b723f565d5d}/{98442783-9cac-4871-a432-966e9e534d21}

kevin
10 januari 2006, 19:56
Ik heb verkeerd gelezen over thee (sorry hiervoor)

in thee zitten er geen fyto-oestrogenen maar wel in soja:

(deze tekst geeft lijk aan dat het juist tegenovergestelde werking heeft dan oestrogenen dus eigenlijk slechter voor mannelijke kaalheid ik spreek me wel hierover niet uit)

Fyto-oestrogenen zijn plantaardige stoffen waarvan de werking in het lichaam enigszins verwant is aan die van het vrouwelijk geslachtshormoon oestrogeen. In bepaalde weefsels zijn hun eigenschappen vergelijkbaar met die van oestrogeen en in andere weefsels lijken fyto-oestrogenen juist een aan oestrogeen tegengestelde werking te hebben. De twee belangrijkste categorieën van fyto-oestrogenen zijn isoflavonen (http://www.medicinfo.nl/{178270b2-f468-4fa0-8e15-37ada7ffeb0c}) en lignanen (http://www.medicinfo.nl/{6abad70a-b2bb-4e3e-99ba-94f1a76636a1}). Hiervan blijken, volgens wetenschappelijk onderzoek, isoflavonen het krachtigst.
bron:
http://www.medicinfo.nl/{e325c181-bd57-41f4-b90e-2b723f565d5d}/{13433d74-7b76-43ce-ba52-7baaf7403932}


In thee zitten er wel flavonoïden en deze zijn goed voor hart en bloedvaten
en voor de prostaat.
flavonoïden(genistin, daidizin, glycitin ) zitten ook in supplementen voor prostaatvergroting. maar dit wil wel niets zeggen over de bewezenheid omdat ze in supplementen zitten.
Wat wel is dat als iets goed voor de prostaat goed is het goed is voor mannelijke kaalheid (5-ar reductase vermindering)

link over flavonoiden
http://www.medicinfo.nl/{e325c181-bd57-41f4-b90e-2b723f565d5d}/{98442783-9cac-4871-a432-966e9e534d21}

In je lichaam is minder beter, in je hoofdhuid juist andersom.

vrosjnivosj
10 januari 2006, 21:44
Je hebt het over groene thee, het laat de hoofdhuid samen trekken en is goed voor de hoofdhuid maar wat kan het doen tegen mannelijke kaalheid das de vraag.

Ik zal mischien eens een botle shampoo kopen kruidvat +-5 euro voor 200 of 250 ml. En zal dan wel eens mn bevindingen posten.

Thijs2
16 februari 2006, 12:26
Ik heb een vraagje over de hoeveelheid groene thee...is er ook zoiets dat als je teveel groene thee drinkt dat er een negatief effect ontstaat?


Verder heb ik nog een artikel gevonden waarin thee als slecht wordt beschreven:
"Wat door velen niet gerealiseerd wordt, is dat stress in het lichaam ook veroorzaakt kan worden door voeding. Cafeïne, dat in thee, koffie en bepaalde frisdranken zit, stimuleert de adrenaline activiteit in het lichaam die een negatieve werking heeft op de haargroeihormonen."

http://allwellteam.com/folligro-informatie.htm

Bedoelen ze daar thee in het algemeen? of echt gewoon normale 'thee'

kevin
16 februari 2006, 12:28
Groene thee is goed voor je. Hier zeggen ze dat de Cafeïne in produkten niet goed voor je is.

Guoy
16 februari 2006, 13:46
In groene thee zit juist heel weinig cafeine.

Weet iemand trouwens waar je de ECHT GOEDE groene thee kan kopen? Kan dit bij de tuinen? Het is hier namelijk wel duurder, maar als het in kwaliteit niet veel beter is kan ik misschien net zo goed doorgaan met de groene thee van pickwick.

kevin
16 februari 2006, 13:53
In groene thee zit juist heel weinig cafeine.

Weet iemand trouwens waar je de ECHT GOEDE groene thee kan kopen? Kan dit bij de tuinen? Het is hier namelijk wel duurder, maar als het in kwaliteit niet veel beter is kan ik misschien net zo goed doorgaan met de groene thee van pickwick.

Drinken schiet je weining mee op als je het wil gebruiken tegen haarverlies. Je moet dan 6-10 koppen per dag drinken, wil je genoeg binnenkrijgen.

Tiuri
16 februari 2006, 13:56
In groene thee zit juist heel weinig cafeine.

Weet iemand trouwens waar je de ECHT GOEDE groene thee kan kopen? Kan dit bij de tuinen? Het is hier namelijk wel duurder, maar als het in kwaliteit niet veel beter is kan ik misschien net zo goed doorgaan met de groene thee van pickwick.
In groene thee zit niet minder cafeïne dan gewone thee.

Guoy
16 februari 2006, 14:05
In groene thee zit niet minder cafeïne dan gewone thee.

Oh nee? Ik dacht dit ergens gelezen te hebben. Ook hier op haarweb. Een tabel met verschillende dranken en de hoeveelheid caffeine. Groene thee had in die grafiek minder caffeine dan gewone thee. Maar ik zou nu de bron niet meer weten.

Guoy
16 februari 2006, 14:06
Drinken schiet je weining mee op als je het wil gebruiken tegen haarverlies. Je moet dan 6-10 koppen per dag drinken, wil je genoeg binnenkrijgen.

Dat haal ik makkelijk! :D

kevin
16 februari 2006, 14:10
Dat haal ik makkelijk! :D

Echt waar? Dan doe jij er wel verschrikkelijk veel moeite voor. Water opzetten, wachte, thee klaarmaken, wachten, drinken en dit 6-10 per dag? :eek:

Guoy
16 februari 2006, 14:13
Echt waar? Dan doe jij er wel verschrikkelijk veel moeite voor. Water opzetten, wachte, thee klaarmaken, wachten, drinken en dit 6-10 per dag? :eek:

Nee, ik zet het natuurlijk als kan thee. In 1 kan zitten ongeveer 4 koppen thee. Nou ik haal echt wel 2 kannen thee per dag. :D Ik kan vrij snel drinken... Het thee zetten duurt langer dan het op te drinken.

Maar weet iemand nou waar je echte kwaliteits groene thee kunt kopen? Kan dit in de tuinen?

Guoy
16 februari 2006, 14:14
In 2 minuten kan ik makkelijk een liter thee drinken. Het kost dus niet veel tijd. :D

Thijs2
16 februari 2006, 18:04
Precies, 6 tot 10 koppen haal ik ook makelijk :D wow, blij dit te horen! 2 potten thee zetten en klaar ben je.... maaar bij de groene thee die ik koop (Pickwick) staat op de verpakking dat er 20 éénkopszakjes in zitten..ik gebruik die voor een hele pot. Kan dat?

Guoy
16 februari 2006, 18:17
Precies, 6 tot 10 koppen haal ik ook makelijk :D wow, blij dit te horen! 2 potten thee zetten en klaar ben je.... maaar bij de groene thee die ik koop (Pickwick) staat op de verpakking dat er 20 éénkopszakjes in zitten..ik gebruik die voor een hele pot. Kan dat?

Geen idee of het officieel kan, maar ik doe het wel! Ik krijg er makkelijk een pot thee mooi gekleurd van. Je kunt in ieder geval veel meer dan 1 kop thee maken met 1 zo'n zakje. Ik denk wel 3 of 4, dus een pot moet wel kunnen! :D Ze willen gewoon dat je veel koopt en zeggen daarom dat het voor 1 kopje is.

kevin
16 februari 2006, 18:42
Geen idee of het officieel kan, maar ik doe het wel! Ik krijg er makkelijk een pot thee mooi gekleurd van. Je kunt in ieder geval veel meer dan 1 kop thee maken met 1 zo'n zakje. Ik denk wel 3 of 4, dus een pot moet wel kunnen! :D Ze willen gewoon dat je veel koopt en zeggen daarom dat het voor 1 kopje is.

Maarja je krijgt dan nog niet genoeg binnen, want jij drinkt 3 a 4 koppen uit 1 theezakje en die bezit niet zoveel van het werkend middel. Je moet het zeker blijven drinken als je het lekker vind natuurlijk, maar het zal weinig uitmaken tegen haarverlies.

Persian
16 februari 2006, 19:18
Maar weet iemand nou waar je echte kwaliteits groene thee kunt kopen? Kan dit in de tuinen? Simon levelt beste (biologische) groene thee die er in nederland verkrijgbaar is...

Mijn vader werkt er dus ik heb ongeveer 50 pakjes van 20 zakjes thuis liggen.. laat het me weten als je geintereseerd bent :P

Thijs2
16 februari 2006, 21:34
Maarja je krijgt dan nog niet genoeg binnen, want jij drinkt 3 a 4 koppen uit 1 theezakje en die bezit niet zoveel van het werkend middel. Je moet het zeker blijven drinken als je het lekker vind natuurlijk, maar het zal weinig uitmaken tegen haarverlies.

Ja dit vroeg ik me dus ook af, moet ik nou 6 verschillende kopjes thee zetten met verschillende theezakjes van pickwick voordat ik mijn doel bereik

kevin
16 februari 2006, 22:38
Ja dit vroeg ik me dus ook af, moet ik nou 6 verschillende kopjes thee zetten met verschillende theezakjes van pickwick voordat ik mijn doel bereik

Juist. Als je 6 kopjes uit 1 theezakje haalt, krijg je eigenlijk maar 1 theezakje met ingredienten binnen. Dus je kan beter een supplement hiervoor halen en thee drinken.

Thijs2
16 februari 2006, 23:39
Haha, dus pickwick groene thee, heeft eigenlijk vrij weinig nut...jammer dat ik het 2 maanden full time heb gedronken. Best zuur, Laat ik maar eens bij De Tuinen binnen lopen, kijken of ze daar echte groene thee hebben voor een volle pot

Sjaak
17 februari 2006, 09:41
Ik gebruik naast een paar koppen groene thee per dag ook groene thee xtract pillen. Zit per pil 315 mg groene thee extract in gestandaardiseerd op 15% polyfenolen. Ik slik er daar twee per dag van. Bevalt me tot nu toe goed. Kan niet goed zeggen of het helpt in mijn strijd tegen haaruitval, maar een aantal extra anti-oxydanten kan niet veel kwaad dacht ik zo.

Guoy
17 februari 2006, 14:41
Juist. Als je 6 kopjes uit 1 theezakje haalt, krijg je eigenlijk maar 1 theezakje met ingredienten binnen. Dus je kan beter een supplement hiervoor halen en thee drinken.

Ja dat snap ik. Maar als ik 1 zakje oplos in 1 kopje thee dan krijg ik niet al de werkzame stof eruit. Ik drink ook niet groene thee om dikke hergroei te krijgen. Ik weet dat het goed is voor mijn haar en daarom drink ik het. Gewoon als iets voor erbij. Naast fina en keto en misschien binnenkort wat anders. En ik weet dat het ook gezond is voor andere dingen. Ik heb in het verleden nogal problemen gehad met m'n darmen en ik kwam er laatst pas achter dat groene thee hier ook goed voor is. Dus er is niets mis mee met 1 of 2 keer, en soms zelfs 3 keer per dag een liter groene thee naar binnen te gieten. Het is goed voor m'n darmen, vast ook wel een beetje goed voor m'n haar en waarschijnlijk ook wel ergens goed voor iets anders en het kost me niet veel tijd en het kost niet veel geld. :)

Lucky
11 maart 2006, 12:58
Zoals zovelen drink ik ook groene thee. Echter, ik vind het echt niet lekker en werkte het altijd met pijn en moeite weg. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.

Nu was ik gister bij een reformwinkel en vond daar een pot (380gr) aanmaak groene thee van het merk NAPROZ. Er zitten korrels in en die moet je met water aanmaken, dit kan zowel met koud als warm water. Er zit een vleugje citroen en munt in en het lijkt net alsof je aanmaaklimonade drinkt. :)

Dit drinkt toch wel wat lekkerder weg dan die rommel van Pickwick of andere soorten groene thee. Ik zou zeker even kijken als je zelf nog eens bij de reformzaak gaat shoppen.

Met Naproz Instant Groene Thee maakt u met heet water in een handomdraai een heerlijke ontspannende kop milde groene thee. Met (ijs)koud water (evt met een ijsklontje) heeft u snel een dorstlessende groene ijsthee. Naproz Instand Groene Thee is afkomstig van inheemse, oude theebomen. Deze groeien in de bergen rond het Vietnamnese dorpje Suoi Bu. Het zachte vochtige klimaat en de vruchtbare bodem zijn ideaal voor het verbouwen van deze bijzondere thee. Het bevat het aminozuur theanine. Dat zorgt voor een echte ontspannende werking. Ook bevat deze thee van nature actieve stofwisseling-stimulerende en vetverbrandende stoffen als polyphenolen.

Marit
11 maart 2006, 13:27
Bij de Chinese toko groene jasmijnthee; blaadjes die opgerold zijn tot balletjes (ongeveer de grote van 'n konijnenkeutel :D) Die bolletjes gooi je in 'n glas en giet er water op en dan gaan de blaadjes vanzelf open en geven 'n lekkere subtiele smaak. Ik drink 't gewoon voor 't lekkere overigens.

kevin
11 maart 2006, 18:18
Zoals zovelen drink ik ook groene thee. Echter, ik vind het echt niet lekker en werkte het altijd met pijn en moeite weg. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.

Nu was ik gister bij een reformwinkel en vond daar een pot (380gr) aanmaak groene thee van het merk NAPROZ. Er zitten korrels in en die moet je met water aanmaken, dit kan zowel met koud als warm water. Er zit een vleugje citroen en munt in en het lijkt net alsof je aanmaaklimonade drinkt. :)

Dit drinkt toch wel wat lekkerder weg dan die rommel van Pickwick of andere soorten groene thee. Ik zou zeker even kijken als je zelf nog eens bij de reformzaak gaat shoppen.

Met Naproz Instant Groene Thee maakt u met heet water in een handomdraai een heerlijke ontspannende kop milde groene thee. Met (ijs)koud water (evt met een ijsklontje) heeft u snel een dorstlessende groene ijsthee. Naproz Instand Groene Thee is afkomstig van inheemse, oude theebomen. Deze groeien in de bergen rond het Vietnamnese dorpje Suoi Bu. Het zachte vochtige klimaat en de vruchtbare bodem zijn ideaal voor het verbouwen van deze bijzondere thee. Het bevat het aminozuur theanine. Dat zorgt voor een echte ontspannende werking. Ook bevat deze thee van nature actieve stofwisseling-stimulerende en vetverbrandende stoffen als polyphenolen.

Als je Groene thee niet lekker vind, kun je ook nog supplementen nemen. Dan krijg je veel meer Groene thee binnen en het is makkelijker.

vrosjnivosj
11 maart 2006, 18:43
Ik drink massa's graag lipton thee met pompelmoes zaaaaaalig :D. Ook eens proberen zou ik zeggen. Of witte thee van lipton mjamie.

Als je moeite hebt met groene thee neem dan groene thee met vannile citroen munt pompelmoes enz. Er zal zeker een smaak je bevallen!

Kevinme wat gebruik je nu voor je experimenteel regime je maakt me nieuwsgierig:P .

groet

kevin
11 maart 2006, 19:31
Ik drink massa's graag lipton thee met pompelmoes zaaaaaalig :D. Ook eens proberen zou ik zeggen. Of witte thee van lipton mjamie.

Als je moeite hebt met groene thee neem dan groene thee met vannile citroen munt pompelmoes enz. Er zal zeker een smaak je bevallen!

Kevinme wat gebruik je nu voor je experimenteel regime je maakt me nieuwsgierig:P .

groet

Jaaaaaaa, wanneer de tijd rijp is ;) Ik kan er nu weinig over zeggen.

vrosjnivosj
11 maart 2006, 19:47
Jaaaaaaa, wanneer de tijd rijp is ;) Ik kan er nu weinig over zeggen.
Lol deugniet. ale een tipje van de sluier;)

Lucky
11 maart 2006, 20:52
Als je Groene thee niet lekker vind, kun je ook nog supplementen nemen. Dan krijg je veel meer Groene thee binnen en het is makkelijker.ja goed, maar het lijkt me duidelijk dat ik al "wat" andere vitamientjes slik. ;) Je kunt alles wel in pilvorm gaan gebruiken.

Als het mogelijk is om iets binnen te krijgen zonder gebruik te maken van supplementen e.d. dan moet je dat ook doen vind ik. :cool:

kevin
11 maart 2006, 20:55
ja goed, maar het lijkt me duidelijk dat ik al "wat" andere vitamientjes slik. ;) Je kunt alles wel in pilvorm gaan gebruiken.

Als het mogelijk is om iets binnen te krijgen zonder gebruik te maken van supplementen e.d. dan moet je dat ook doen vind ik. :cool:

Als je het niet lekker vind niet ;) Pillen is life :D

Marit
11 maart 2006, 21:47
Of witte thee van lipton mjamie.
heb toevallig vandaag witte thee van lipton gekocht, zal zo 'ns 'n kopje gaan zetten, ik ken 't nog niet en ben benieuwd naar de smaak

ps: voor gezondheidsredenen al 'ns aan chlorella gedacht?
http://www.fonteine.com/chlorella.html

chriz
13 maart 2006, 19:47
Pickwick en vooral zonnatura vind ik niet te zuipen! Momenteel heb ik een doosje hundred dragons green thee. Is heel erg lekker (ook een lekker vaagdoosje met alle maal chinees er op, en een klein beetje engels en dacht ook wat frans) Heb ik bij de islamitische supermarkt vandaan. Nog een voordeel is goedkoper dan pickwick. Zijn ook een soort balletjes die zich uit rollen. Ik neem zo'n 3 theelepels op een pot van 0.75 lieter heet (niet kokend) water. Is erg lekker en zacht.

Marit
13 maart 2006, 20:45
Celestial Seasonings thee is ook ontzettend lekker! Verkrijgbaar in vele smaken en varianten.

kevin
22 mei 2006, 10:18
Waarom zou je groene thee drinken? Mensen met AGA hebben een lager gehalte aan SHBG. (Hier (http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=98500&postcount=4)) Dit zorgt ervoor dat er meer Testosteron in je bloed komt. Je wilt SHBG dus omhoog prikken zodat er minder Testosteron in DHT omgezet wordt. Groene thee verhoogt SHBG. Om dit effect te bereiken heb je ongeveer 400mg aan Catechins nodig.

Dat zei SonofSam ja, dat je fina het beste 's avonds in kan nemen. Mij lijkt me dat echter de grootste onzin. Of je het nou 's ochtends inneemt of 's avonds, je zal hetzelfde resultaat behalen hoor.

Hier heeft hij gelijk in. 'S avonds/'s nachts is je Testosteron het hoogst. Groene thee heeft hier dus meer effect.

Jkkezh
22 mei 2006, 12:31
Ik haal tegenwoordig mn thee bij een chinese toko. Echt grappig wat voor spul ze daar allemaal hebben, gedroogde slangen, honderden vage potjes met chinese tekens, en het is goedkoop ook. Van die winkel vind ik jasmijn thee en chinese gunpowder wel lekker, allebij groene theen. Ga binnenkort maar weer es wat anders uit proberen. Heb laatst ook cocos-sojapoeder zakjes gekocht (wat heet water erbij en klaar) superlekker. De noodles zijn ook goed daar troues.

PS: Het is beter is om losse groene thee te halen ipv uit zakjes. Ook nooit kokend water bijgooien, met 1/5e deel koud water heb je de goede temperatuur (80 graden) voor groene thee.

Guoy
24 augustus 2006, 15:15
Ik heb gisteren ook groene thee gehaald bij een chinese toko. Een pak gunpowder van 1 kilo voor maar 5 euro. Veel betere kwaliteit dan de supermarkt en bovendien nog veel goedkoper! :) Een aanrader.

kurt
24 augustus 2006, 22:03
Ik heb gisteren ook groene thee gehaald bij een chinese toko. Een pak gunpowder van 1 kilo voor maar 5 euro. Veel betere kwaliteit dan de supermarkt en bovendien nog veel goedkoper! :) Een aanrader.

gunpowder vind ik niet zo lekker veel te sterk aftreksel, het kan niet tippen aan bijv sencha. maar smaken kunnen verschillen

haarmens2
1 september 2006, 17:08
Ik word nogal chagrijnig van groene thee beetje hetzelfde effect als die propecia tabletten. Ben nu echt super chago kan nu helemaal niks hebben enzo maar dat heb ik sinds ik groene thee drinkt. Schopt het mijn hormonenbalans in de war ofzo?

kevin
1 september 2006, 17:11
Ik word nogal chagrijnig van groene thee beetje hetzelfde effect als die propecia tabletten. Ben nu echt super chago kan nu helemaal niks hebben enzo maar dat heb ik sinds ik groene thee drinkt. Schopt het mijn hormonenbalans in de war ofzo?

Nee, het groene thee zelf zorgt daar niet voor. In supplement vorm zou het de caffeine kunnen zijn. Ik weet niet of het ook in drinkbare thee zit.

tellmemore
5 september 2006, 23:06
Ik was laatst bij de Tuinen en daar hadden ze groene thee capsules!

Iemand enig idee of daar de "catechins" inzitten die nodig zijn om de SBHG ophoog te krijgen! Want ik kon het niet vinden onder de ingredienten...

vrosjnivosj
28 november 2006, 21:54
Hier nog een studie(nog niet gelezen - ga er nog iets bijschrijven)
Human hair growth enhancement in vitro by green tea epigallocatechin-3-gallate (EGCG).
Green tea is a popular worldwide beverage, and its potential beneficial effects such as anti-cancer and anti-oxidant properties are believed to be mediated by epigallocatechin-3-gallate (EGCG), a major constituent of polyphenols. Recently, it was reported that EGCG might be useful in the prevention or treatment of androgenetic alopecia by selectively inhibiting 5alpha-reductase activity. However, no report has been issued to date on the effect of EGCG on human hair growth. This study was undertaken to measure the effect of EGCG on hair growth in vitro and to investigate its effect on human dermal papilla cells (DPCs) in vivo and in vitro. EGCG promoted hair growth in hair follicles ex vivo culture and the proliferation of cultured DPCs. The growth stimulation of DPCs by EGCG in vitro may be mediated through the upregulations of phosphorylated Erk and Akt and by an increase in the ratio of Bcl-2/Bax ratio. Similar results were also obtained in in vivo dermal papillae of human scalps. Thus, we suggest that EGCG stimulates human hair growth through these dual proliferative and anti-apoptotic effects on DPCs.

Jkkezh
7 december 2006, 22:20
Ik ga stoppen met het drinken van groene thee, heb niet het idee dat het iets helpt. Ik lees ook slechte berichten over groene thee. Het zou DHT drastisch kunnen verhogen. Maar samen met soya zou het DHT en testosteron kunnen verminderen. Kortom veel tegenstrijdige berichten en onduidelijkheid.

A concern that is commonly brought up about green tea is the idea that it decreases levels of androgens such as testosterone and DHT. One study reported that after administered to rats, EGCG "significantly reduced food intake; body weight; blood levels of testosterone, estradiol, leptin, insulin, insulin-like growth factor I, LH, glucose, cholesterol, and triglyceride" [22]. However, a different study with green tea catechins in rats found decreased body weight but increased thyroid stimulating hormone (TSH), LH, and testosterone levels [85]. A final study in mice with green tea indicated drastic increases in both testosterone and DHT from green tea treatment, but levels of both were synergistically inhibited when it was adminstered along with soy phytochemicals [86]. In vitro, EGCG inhibits type I 5AR [2, 87], which is partially responsible for the conversion of testosterone to DHT (for this reason, it has been proposed in the topical treatment of acne and hair loss [2]), while in rats, green tea is an aromatase inhibitor, which (in theory) would be responsible for an increase in tesotsterone levels [85].

So, how does one make sense of this mess of contadictory data? It should first be noted that 5AR inhibition has only been shown in vitro [87], while it has not been observed in live animals – in fact, drastic increases in DHT have been found - and it seems that other constituents of green tea counteract the 5AR inhibition [88]. The conclusions of the first study, which found drastic decreases in body weight, testosterone, and other hormones, are very misleading. A drastic reduction in levels of all of the substances mentioned can unfortunately be expected from weight loss in any situation (which is one of the reasons losing weight without losing muscle mass is so difficult). Indeed, when the authors of the same study restricted the food intake of the rats to cause a similar weight loss to that induced by EGCG, similar effects were seen, implying that the changes were not due to EGCG but due to drastic body weight loss [22]. The effect green tea has on levels of androgens and other hormones is complex and depends on various factors, but no detrimental effects have as of yet been seen in human populations.
Bron: http://www.ironmagazine.com/review50.html
Discussie: http://www.regrowth.com/hairloss-forums/viewthread.cfm?f=5&t=15616

Guoy
11 december 2006, 14:21
Ik kan het bovenstaande bericht niet vinden op internet. Maar heeft iemand nou enig idee hoe het zit? Of groene thee nou dht verhoogd of verlaagd is wel essentieel lijkt me. Iemand die weet hoe het zit?

kurt
11 december 2006, 14:26
Ik kan het bovenstaande bericht niet vinden op internet. Maar heeft iemand nou enig idee hoe het zit? Of groene thee nou dht verhoogd of verlaagd is wel essentieel lijkt me. Iemand die weet hoe het zit?
ik drink ook al jaren veel japanse groene thee (sencha) en ik kan niet zeggen dat daardoor mijn haren vlugger uitvielen... ik denk dat het te verwaarlozen is, en het is voor zoveel andere dingen goed... hart, tanden, bepaalde vormen van kanker enz... dus blijf het maar zuipen :D :D

kevin
11 december 2006, 14:49
Ik kan het bovenstaande bericht niet vinden op internet. Maar heeft iemand nou enig idee hoe het zit? Of groene thee nou dht verhoogd of verlaagd is wel essentieel lijkt me. Iemand die weet hoe het zit?

Er klopt vrij weinig aan deze slechte studie. Ik zou maar er niet druk om maken.

unnim
19 december 2006, 00:57
Groene thee dient inderdaad op of onder de 80 graden gezet te worden.
Een thee thermometer kan je bij Simon Levelt halen. (Utrecht vlak bij de dom) of gewoon bij ieder zaak.

Na ongeveer 15 a 20 minuten is het water van 95 graden gedaalt tot ongeveer 85 a 80 graden. afhankelijk natuurlijk van kamertemeratuur en soort ketel dat je gebruikt.

Hoe beter de kwaliteit van Groene Thee, hoe lager de termeratuur.


Lipton Green Ice Tea is bullshit.
Thee in zakjes is mindere kwaliteit. De beste kwaliteit is losse thee blaadjes.

Guoy
19 december 2006, 01:03
Groene thee dient inderdaad op of onder de 80 graden gezet te worden.
Een thee thermometer kan je bij Simon Levelt halen. (Utrecht vlak bij de dom) of gewoon bij ieder zaak.

Na ongeveer 15 a 20 minuten is het water van 95 graden gedaalt tot ongeveer 85 a 80 graden. afhankelijk natuurlijk van kamertemeratuur en soort ketel dat je gebruikt.

Hoe beter de kwaliteit van Groene Thee, hoe lager de termeratuur.


Lipton Green Ice Tea is bullshit.
Thee in zakjes is mindere kwaliteit. De beste kwaliteit is losse thee blaadjes.

Dat zijn ware woorden! Mag ik je trouwens complimenteren met je regime? (Minder rukken) :D :worship:

vrosjnivosj
19 december 2006, 19:47
Kon ik dat maar :o .

unnim
23 december 2006, 17:06
Kon ik dat maar :o .

ik merk dat het helpt. maar afgelopen dagen is mijn vriendin weer langsgekomen. :eek:

vrosjnivosj
23 december 2006, 23:45
Ik geloof er niet echt in, gewoon om energie ergens anders in te steken. :)

Roeltje
24 december 2006, 21:32
Ik geloof er niet echt in, gewoon om energie ergens anders in te steken. :)
ja nouja, in elke zaadlozing zit volgens mij 1 of 2 mg zink. en als je al een zinktekort komt.. :P is niet goed voor je haar.. maar volgens mij heeft t niet echt iets met aga te maken. of t meot iets met dht ofzo te maken hebben.. t word daar allemaal in die streek geproduceerd ofzo :P en mannen die gecastreerd zijn worden niet kaal dusja, mss dat t wel iets van invloed heeft wat we niet weten

Guoy
25 december 2006, 00:42
ja nouja, in elke zaadlozing zit volgens mij 1 of 2 mg zink. en als je al een zinktekort komt.. :P is niet goed voor je haar..

Of je moet je eigen zaad weer op eten/drinken. :eek: AAAAAAAAAAAAAHHHHHH!!!

unnim
25 december 2006, 03:13
Of je moet je eigen zaad weer op eten/drinken. :eek: AAAAAAAAAAAAAHHHHHH!!!

dat laten we wel over aan onze vriendinnen :cool:

Jkkezh
11 januari 2007, 01:28
Groene thee zou (te)veel fluoride bevatten (7 artikelen op deze site)
http://www.greenteahaus.com/group-r.htm
Maarja of dat nou echt zo slecht is, je moet waarschijnlijk heel veel thee drinken wil je de nadelige effecten hiervan ondervinden.

Btw: Ik heb laatst brandnetelthee gekocht (zakje bij de tuinen), ook prima te drinken.

Hairlosstalk over brandnetel:
http://www.hairlosstalk.com/newsletter/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=246

Hairlosstalk over groene thee:
http://www.hairlosstalk.com/newsletter/article259.htm

kevin
11 januari 2007, 10:15
Groene thee zou (te)veel fluoride bevatten (7 artikelen op deze site)
http://www.greenteahaus.com/group-r.htm
Maarja of dat nou echt zo slecht is, je moet waarschijnlijk heel veel thee drinken wil je de nadelige effecten hiervan ondervinden.

Btw: Ik heb laatst brandnetelthee gekocht (zakje bij de tuinen), ook prima te drinken.

Hairlosstalk over brandnetel:
http://www.hairlosstalk.com/newsletter/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=246

Hairlosstalk over groene thee:
http://www.hairlosstalk.com/newsletter/article259.htm

In supplement vorm zul je geen last hebben van Fluoride, omdat ze meestal gestandariseert zijn.

kevin
11 januari 2007, 21:49
Nieuwe (positieve) studie over Groene Thee:

Green tea is a popular worldwide beverage, and its potential beneficial effects such as anti-cancer and anti-oxidant properties are believed to be mediated by epigallocatechin-3-gallate (EGCG), a major constituent of polyphenols. Recently, it was reported that EGCG might be useful in the prevention or treatment of androgenetic alopecia by selectively inhibiting 5alpha-reductase activity. However, no report has been issued to date on the effect of EGCG on human hair growth. This study was undertaken to measure the effect of EGCG on hair growth in vitro and to investigate its effect on human dermal papilla cells (DPCs) in vivo and in vitro. EGCG promoted hair growth in hair follicles ex vivo culture and the proliferation of cultured DPCs. The growth stimulation of DPCs by EGCG in vitro may be mediated through the upregulations of phosphorylated Erk and Akt and by an increase in the ratio of Bcl-2/Bax ratio. Similar results were also obtained in in vivo dermal papillae of human scalps. Thus, we suggest that EGCG stimulates human hair growth through these dual proliferative and anti-apoptotic effects on DPCs.

Bron: Hier. (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=17092697&query_hl=13&itool=pubmed_docsum)

tellmemore
11 januari 2007, 22:52
Nieuwe (positieve) studie over Groene Thee:



Bron: Hier. (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=17092697&query_hl=13&itool=pubmed_docsum)

Fulltext hier (http://home.arcor.de/gekkehenk/HW/Groene%20Thee/01.11.07.Human%20hair%20growth%20enhancement%20in% 20vitro%20by%20green%20tea%20epigallocatechin-3-gallate%20%28EGCG%29.pdf)

kevin
11 januari 2007, 22:56
Fulltext hier (http://home.arcor.de/gekkehenk/HW/Groene%20Thee/01.11.07.Human%20hair%20growth%20enhancement%20in% 20vitro%20by%20green%20tea%20epigallocatechin-3-gallate%20%28EGCG%29.pdf)

Altijd handig ;)

Tiuri
14 januari 2007, 10:29
Hier nog een studie(nog niet gelezen - ga er nog iets bijschrijven)
Human hair growth enhancement in vitro by green tea epigallocatechin-3-gallate (EGCG).
Fulltext hier (http://home.arcor.de/gekkehenk/HW/Groene%20Thee/01.11.07.Human%20hair%20growth%20enhancement%20in% 20vitro%20by%20green%20tea%20epigallocatechin-3-gallate%20%28EGCG%29.pdf)
Goed gevonden, Vrosjni! En bedankt voor de fulltext, tellmemore. ;) Ik heb die fulltext net even bestudeerd en da's allemaal erg interessant. :cool: Ze hebben wat dermal papillacellen (DPC) uit proefpersonen gehaald en gekweekt, de cellen die verantwoordelijk zijn voor de groei van de haren. Deze hebben ze vervolgens in een bakje gelegd met verschillende concentraties ECGC, de belangrijkste antioxidant in groene thee. Dit liet zien dat de celactiviteit van de DPC steeds groter wordt naarmate de dosering ECGC toeneemt. De onderzoekers denken dat dit te verklaren is door het effect dat groene thee heeft op bepaalde eiwittengroepen. Enerzijds worden door ECGC de Bax-eiwitten verlaagd, die verantwoordelijk zijn voor apoptose (celdood), en anderzijds worden de Bel2-eiwitten, die juist een anti-apoptotisch effect hebben, verhoogd.

Het leuke aan deze studie is dat ze het niet alleen bij cellen in bakjes hebben gehouden, maar dat ze ook een 10% ECGC-topical hebben gemaakt die ze op de schedels van personen hebben gekwakt (in vivo-onderzoek dus). Na vier dagen behandelen zijn er wederom wat cellen afgenomen van deze personen om te bestuderen, en hieruit kwamen soortgelijke resultaten (hoewel iets minder sterk) als uit het in vitro-onderzoek.

Wel positief dus. :cool: Het grappige is dat ze hier dus alleen het effect van ECGC op de groei van DPC hebben bestudeerd, terwijl groene thee waarschijnlijk voor veel meer redenen goed kan zijn voor het haar. Zo heeft het ook een anti-androgene en anti-inflammatoire werking (zie haarwoordenboekje).

Het nadeel van de studie is dat ze dus niet echt onderzoek hebben gedaan naar wat groene thee nu precies doet met de haargroei van een kalend persoon. Het wordt uit de studie niet eens duidelijk of de proefpersonen nu wel of geen AGA hadden. Het zou dus heel interessant zijn om eens een trial te starten om te zien wat groene thee precies doet met AGA en welke hoeveelheden precies nodig zijn.

Jkkezh, een paar posts terug zei jij dat je liever stopt met groene thee, je haalde een quote aan van een artikel. Hier is de link naar dat artikel, heel interessant, kan ik iedereen aanraden om even te lezen: http://www.ironmagazine.com/review50.html. Ik vind dit artikel juist helemaal niet zorgwekkend. Het geeft alleen aan dat er wat tegenstrijdige resultaten waren bij muizenstudies over het effect van groene thee op de hormoonhuishouding, maar er wordt ook een verklaring gegeven waarom deze resultaten tegenstrijdig zijn. Ook dit artikel beweert dat groene thee anti-apoptotisch, anti-androgeen en anti-inflammatoir werkt, 3x positief dus voor mensen met AGA.

vrosjnivosj
14 januari 2007, 13:32
Ik zou eig ook willen stoppen met koffie en thee. Krijg er minder mooie tanden van. Tandpasta voor rokers enz. heb ik al geprobeert maar het helpt maar een beetje. Na de tandarts zijn ze wel weer mooi wit :). Ik zal eens proberen om met zout m'n tanden te poetsen. 't Schijnt dat het helpt.

Vince001
14 januari 2007, 14:40
Fulltext hier (http://home.arcor.de/gekkehenk/HW/Groene%20Thee/01.11.07.Human%20hair%20growth%20enhancement%20in% 20vitro%20by%20green%20tea%20epigallocatechin-3-gallate%20%28EGCG%29.pdf)Dit lijkt me interessante informatie. Om, even kort door de bocht, het inflammation-proces op een rijtje te zetten: Androgenen verhoogt TNF, TNF activeert de BAX-eiwit en BAX zorgt voor apoptose. Zou het zo ongeveer kunnen gaan?

Het zou aardig zijn over dit hele proces en de ECGC meer te weten te komen. Tot nu toe zijn er wel cytokine remmers te krijgen die voor het verminderen van TGF zorgen, maar die zijn niet bepaald veilig omdat ze je veel vatbaarder voor ontstekingen en infecties maken. Een soort van plaatselijke variant als topical zou misschien wel voor een ontstekingremmende werking kunnen zorgen, maar niet de nare bijverschijnselen van zware cytokine remmers opleveren...

Jkkezh
14 januari 2007, 14:57
Jkkezh, een paar posts terug zei jij dat je liever stopt met groene thee, je haalde een quote aan van een artikel. Hier is de link naar dat artikel, heel interessant, kan ik iedereen aanraden om even te lezen: http://www.ironmagazine.com/review50.html. Ik vind dit artikel juist helemaal niet zorgwekkend. Het geeft alleen aan dat er wat tegenstrijdige resultaten waren bij muizenstudies over het effect van groene thee op de hormoonhuishouding, maar er wordt ook een verklaring gegeven waarom deze resultaten tegenstrijdig zijn. Ook dit artikel beweert dat groene thee anti-apoptotisch, anti-androgeen en anti-inflammatoir werkt, 3x positief dus voor mensen met AGA.

Idd, ik blijf ook gewoon bij de groene thee.

Ik denk dat wat simpele toevoegingen aan je voeding zoals groene thee veel kunnen toevoegen. Zie ook dit artikel van hairloss-research.org... (Chronic inflammation and hairloss)

http://www.hairloss-research.org/february1.html

DHT inhibition - Finasteride, Saw Palmetto, Rivoflavin, Green Tea Extract, Copper, Peptides, and Topical Bayberry Extract.

PKC down regulation - Grape Seed Extract, Resveratrol, Vitamin E, Soy Isoflavones.

TNF-a down regulation - Curcumin, Ginkgo Biloba Extract, Stinging Nettle Extract, Green Tea Extract, Fish Oil, Borage Oil, Perilla Oil, and Topical Perilla leaf extract.

TGF down regulation - Curcumin, and topical Amacha.

Dundee
6 februari 2007, 05:22
Hier staan ook heel wat tips , en onderzoeken :

http://greenteanation.com/blogs/haircare/default.aspx

gio
6 februari 2007, 15:59
ik las net dat er mensen waren met AGA wat is dat,, kan iemand mij dat vertellen

en even iets uit ervaring: ik gebruikte eerst groene thee door het zakje meteen in het kokende water te doen wat mij helemaal niets deed, sinds kort doe ik het na minimaal 8 minuten afkoelen en ik moet zeggen dat ik in een hele drukke periode nog nooit zo weinig last had van stress ik sliep nog heel erg goed ook terwijl ik later naar bed ging. Kan dit invloed zijn van groene thee?? mijn haar bij inhammen kriebelt ook niet meer zoveel. op school had ik er steeds last van maar dat is nu minder.

mijn oom die sprekend op mijn kale vader lijkt heeft nu de leeftij vna 32 en heeft nog maar net inhammen terwijl mijn pa op 25 helemaal kaal was. mijn moeder zei dat mijn oom altijd zijn haar kamde met een kam die niet de hoofdhuid schaad maar meer een masserende effect gaf. Sinds kort is hij gestopt en misschien dat daarom nu plots de inhammen zijn verschenen
Is het gewoon zo dat mijn oom minder last heeft uit nature of heeft het kammen van haar, dus de hoofdhuid masseren met behulp van een kam en niet je vingertoppen,, een effect op de haargroei??

ik gebruik trouwens groene van ''Perfekt'' die ik koop bij de c1000 en ik trek zelf de conclusie dat groene thee groene thee is en niet dat er veel verschil is tusen de ene en de andere winkel, maar misschien is dat wel zo weet iemand dat?? en zeker??

ik ben maar 17 jaar oud ik heb nog maar weinig verstand van zaken. ik heb alleen maar gelezen en dit is mijn eerste post ik dacht laat ik ook maar wat zeggen please lach me niet uit als ik wat doms gezegt heb ik probeer alleen te helpen.

Dundee
7 februari 2007, 14:35
AGA ,afkorting van ( alopecia androgenetica.) ,is de ziekte waardoor je kaal word .
De correcte uitleg wat AGA juist is ,staat in het haarwoordenboekje ,onder de eerste letter A
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4459

(Losse) groene thee ,is altijd beter dan in buiteltjes ,omdat bepaalde stoffen minder zijn verloren gegaan ,bij het verwerken.

Cory
10 februari 2007, 14:42
Helpt het om een aftreksel te maken van groene thee in alcohol voor een topical?
En zijn er interacties bekend met andere topicals?
Ik heb geprobeerd om gewone (water)thee over mijn hoofdhuid te verdelen maar dat is, zelfs al zou het helpen, geen blijvertje want m'n hoofd wordt nat en koud en m'n kapsel zit pet.

Op het moment heb ik twee zakjes thee overgoten met alcohol in een flesje en het kleurt prachtig groen, maar ik haat overbodige handelingen, dus als iemand iets weet of vermoedt... graag.

kurt
10 februari 2007, 15:36
AGA ,afkorting van ( alopecia androgenetica.) ,is de ziekte waardoor je kaal word .
De correcte uitleg wat AGA juist is ,staat in het haarwoordenboekje ,onder de eerste letter A
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4459

(Losse) groene thee ,is altijd beter dan in buiteltjes ,omdat bepaalde stoffen minder zijn verloren gegaan ,bij het verwerken.

niet alleen dat, maar bij zakjesthee wordt meestal het afval gebruikt waardoor zakjesthee meer bitter is van smaak. als ik mijn japanse thee zet is dat mooi lichtgeel van kleur. met zakjes is het meestal bruingroen:eek:

kevin
10 februari 2007, 18:18
Helpt het om een aftreksel te maken van groene thee in alcohol voor een topical?
En zijn er interacties bekend met andere topicals?
Ik heb geprobeerd om gewone (water)thee over mijn hoofdhuid te verdelen maar dat is, zelfs al zou het helpen, geen blijvertje want m'n hoofd wordt nat en koud en m'n kapsel zit pet.

Op het moment heb ik twee zakjes thee overgoten met alcohol in een flesje en het kleurt prachtig groen, maar ik haat overbodige handelingen, dus als iemand iets weet of vermoedt... graag.

In de Haarweb Topical (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=10695) komt Groene Thee. Wel aan de dure kant als je alleen een Groene Thee Topical wilt hebben natuurlijk. Het schijnt zelfs dat je amper Groene Thee poeder nodig moet hebben voor erg hoge 5AR onderdrukking. 1mg EGCG zou hier al voor zorgen. In de Haarweb Topical thread staat meer informatie.

Cory
14 februari 2007, 10:24
Op het moment zijn de groene thee capsules in de reclame bij De Tuinen.
Voor de halve prijs nu. 120 stuks voor 8,99 euro (wat nog altijd twee tientjes is). Ben nog niet in de gelegenheid geweest, maar het is mijn bedoeling om voor een jaartje in te slaan. Staat niet op de folder hoeveel je er per dag moet innemen.

Hoewel, als ik er net zo laks mee ben als met de MSM en vitaminen dan doe ik er jaren mee.

kurt
14 februari 2007, 15:01
Op het moment zijn de groene thee capsules in de reclame bij De Tuinen.
Voor de halve prijs nu. 120 stuks voor 8,99 euro (wat nog altijd twee tientjes is). Ben nog niet in de gelegenheid geweest, maar het is mijn bedoeling om voor een jaartje in te slaan. Staat niet op de folder hoeveel je er per dag moet innemen.

Hoewel, als ik er net zo laks mee ben als met de MSM en vitaminen dan doe ik er jaren mee.
ik bestel in amerika, vanaf een bepaald bedrag zijn de verzendingen gratis. en de prijs van now supp vallen goed mee en ik ben tevreden over de kwaliteit

http://www.supervits.com/catalognet/product.aspx?categoryID=196

Dundee
14 februari 2007, 16:11
niet alleen dat, maar bij zakjesthee wordt meestal het afval gebruikt waardoor zakjesthee meer bitter is van smaak. als ik mijn japanse thee zet is dat mooi lichtgeel van kleur. met zakjes is het meestal bruingroen:eek:

Jij gebruikt dus japanse ,ik gebruik de chinese ...dat maakt niet zoveel uit zeker ?
Chinese groene GunPowder Thee
http://gezondheidshoek.be/Groene-Thee/

Die is wel heel vers ,als je het Thee ei nadien leegmaakt ,heb je mooie verse groene blaadjes. :P

kurt
14 februari 2007, 17:25
Jij gebruikt dus japanse ,ik gebruik de chinese ...dat maakt niet zoveel uit zeker ?
Chinese groene GunPowder Thee
http://gezondheidshoek.be/Groene-Thee/

Die is wel heel vers ,als je het Thee ei nadien leegmaakt ,heb je mooie verse groene blaadjes. :P

vind ik persoonlijk niet te drinken, te sterke afdronk ik heb enkele thee boeken en ik zal eens zien wat ze zeggen van gunpowder... probeer maar eens sencha bijv en gyokuro is mijn beste thee

kurt
14 februari 2007, 17:36
vroeger ging ik erom naar antwerpen, gyokuro bestelden ze toen voor mij tegenwoordig haal ik ze al een halfjaar bij de theefabriek, nette levering en goede kwaliteit

http://www.theefabriek.nl/catalog/index.php?cPath=124_43_27

Dundee
15 februari 2007, 03:50
Ikzelf vind hem persoonlijk wel goed ,hij is ook heel vers die dat ik koop....en moet er ook niet om het uur gaan van plassen ,wat ik van gewone thee dan weer wel heb. :confused: ,en ik drink veel ...zeker 20 tassen per dag. Heb al heel veel positiefs gelezen over de chinese groene thee...en voel me er ook goed mee sinds ik die drink

Hier staat ook wat uitleg over groene thee .
http://www.groenethee.com/

Gunpowder ....word toch geen buskruit van gemaakt zeker ? :)

Hanna
16 februari 2007, 13:02
Op het moment heb ik twee zakjes thee overgoten met alcohol in een flesje en het kleurt prachtig groen, .

Welke soort alcohol en welk percentage gebruik je daarvoor?
Ik had altijd vette onvoldoendes voor scheikunde, dus moet ik 't wel even navragen.

Dundee
16 februari 2007, 14:06
Als je een aftreksel van thee wil maken om op je hoofd toe te passen ,moet je dat volgens mij met brandnetelthee doen .

'''Het is goed het hoofdhaar te wassen met aftreksel van verse netelen en bovendien nog met het aftreksel van brandnetelwortels.
Brandneteltinktuur is bijzonder gezond voor elke haardos. Het is zelfs aan te raden elke dag de hoofdhuid in te masseren met de brandneteltinktuur. Het resultaat is zeer duidelijk zichtbaar : geen roos, het haar is zeer los, dicht, zacht en mooi glanzend.'''

kevin
22 februari 2007, 12:18
Hier (http://www.lef.org/magazine/mag2005/jun2005_report_sunscreen_02.htm) een artikel over "The benefits of Topical Green Tea", "Grape Seed Polyphenols and Proanthocyanidins" en "Turmeric".

Cory
24 februari 2007, 18:15
Welke soort alcohol en welk percentage gebruik je daarvoor?
Ik had altijd vette onvoldoendes voor scheikunde, dus moet ik 't wel even navragen.
"Gewone" alcohol, uit de apotheek.

Cory
24 februari 2007, 18:17
Ik krijg er overigens een groen hoofd van.

Krullenbol8
25 februari 2007, 17:11
even over de groene thee van de tuinen: 9 euro voor 120caps is inderdaad niet veel, maar hij is gestandariseerd op 15%phenolen...dat is niet bijster veel...
weet iemand wat ongeveer de verhoudingen(van ECGC en phenolen) zijn in normale(vers gezette) groene thee?

kevin
26 februari 2007, 14:09
Dit vond ik op HLT (http://www.hairlosstalk.com/discussions/viewtopic.php?p=297608&highlight=#297608). Hier wordt gezegd dat het onmogelijk is dat verhoogde concentraties van SHBG (zoals Groene Thee doet) voordelig uitpakken voor mensen die AGA hebben, omdat hierdoor meer Testoronen wordt aangemaakt.

As I mentioned in the other thread on SHBG, there is no possible way that increased concentrations of SHBG will benefit a man suffering from MPB long term. Increased SHBG will simply cause the body to produce more testosterone to keep the amount of free testosterone in the body at a constant level. There is a feedback mechanism that governs this process.

In order for this to work, you'd have to put a man on a calorie and carbohydrate restricted diet along with vigorous cardio workouts for a few months to get any hyperinsulinemia under control. That would increase your SHBG...hopefully. Unfortunately, that will also increase our levels of testosterone. This interaction has actually been proven in men taking green tea alone or soy alone, but when you take them together SHBG will go up and 5AR will be inhibited 70%, I believe. Now, the second step of this process would either be 5AR inhibition, androgen receptor antagonism, or steriod synthesis downregulation. Dutasteride or finasteride for the first, flutamide for the second, and something like ketoconazole for the third. A low dose of a drug that inhibits steriod synthesis is probably the way to go if testosterone really increases as much people in this thread says it does.

We could do this, but it would take a far larger committment than simply popping a pill everyday. You'd have to work your ass off for a long time to see results. Also, if you found a doctor that would be willing to help you, you'd be a very lucky man.

muizje
27 februari 2007, 14:15
Betekent dat dan dan groene thee juist slecht is voor je haar ?:confused:

Dundee
27 februari 2007, 15:26
Denk het niet :

Green Tea extract
Green Tea has been well documented for its therapeutic effects, and it is known to contain powerful antioxidants called polyphenols which scavenge free radicals. Other components of Green Tea include caretenoids which are another group of natural antioxidants. Recently there has been some suggestion that Green Tea has an anti-androgenic effect on the body similar to that of Saw Palmetto. There are also Shampoos available that contain Green Tea Extract because of its beneficial effects on hair and skin.
The polyphenols in Green Tea are powerful anti-oxidants which scavenge for free radicals. And in some studies the Green Tea extract has been shown to inhibit male hormones which are considered to be the underlying cause of androgenic alopecia.

Published studies and clinical experience show that Green Tea extract can be an effective herbal hair loss treatment, preventing and treating male pattern hair loss by keeping the body from making its usual amount of the hair loss causing hormone, dihydrotestosterone (DHT).

Topical green tea extract is also excellent for reducing scalp irritation and inflammation. Green tea extract is an effective antioxidant and has a multitude of other possible health benefits, and so is highly recommended aside from just a herbal treatment for hair loss.

muizje
28 februari 2007, 15:13
Maar toch vind ik het vaag. Kevin zegt dat groene thee testosteron verhogend is, dus dan is het dus slecht voor haaruitval ?? of heeft iemand een verklaring waarom het wel goed zou zijn ??

Balou
28 februari 2007, 15:25
Het is met heel veel zaken zo... Neem ook bijvoorbeeld soja. Soms wordt geclaimd dat het goed is, soms ook weer niet...

Ik denk eigenlijk dat ze zelf ook niet goed weten wat wel en niet goed is, er zijn maar een paar producten/medicijnen die echt onomstreden zijn. Over al het andere zul je zowel positieve als negatieve studies/ervaringen zien.

Ik heb zelf bij groene thee wel een positief gevoel...

kevin
28 februari 2007, 15:30
Maar toch vind ik het vaag. Kevin zegt dat groene thee testosteron verhogend is, dus dan is het dus slecht voor haaruitval ?? of heeft iemand een verklaring waarom het wel goed zou zijn ??

Meer Testosteron betekent niet automatisch meer haaruitval. Het gaat voornamelijk om DHT. Daarnaast bied Groene thee een waslijst aan positieve dingen.

muizje
28 februari 2007, 15:49
Meer Testosteron betekent niet automatisch meer haaruitval. Het gaat voornamelijk om DHT. Daarnaast bied Groene thee een waslijst aan positieve dingen.

Die waslijst aan goede dingen zegt me niks, het gaat hiet om haaruitval en niet om andere dingen. En is het bewezen dat groene thee een DHT blokker is, want als dit niet het geval is is een verhoging van het testosteron dus wel slecht.

kurt
28 februari 2007, 15:58
Die waslijst aan goede dingen zegt me niks, het gaat hiet om haaruitval en niet om andere dingen. En is het bewezen dat groene thee een DHT blokker is, want als dit niet het geval is is een verhoging van het testosteron dus wel slecht.

ik slik thee caps en drink daarbij kwaliteit thee, wel ik denk dat het meer doet voor bijv tanden, hart en bloedvaten enz dan dat het iets voor mijn haar doet

kevin
28 februari 2007, 16:35
Die waslijst aan goede dingen zegt me niks, het gaat hiet om haaruitval en niet om andere dingen. En is het bewezen dat groene thee een DHT blokker is, want als dit niet het geval is is een verhoging van het testosteron dus wel slecht.

Het blokt geen DHT, het vermindert 5AR. Niks blokt DHT trouwens. Topisch gezien is Groene thee een goede 5AR inhibiter. Oraal gezien zal het eigenlijk vrij weinig doen, omdat het erg slecht wordt opgenomen door je lichaam.

muizje
28 februari 2007, 22:15
Het blokt geen DHT, het vermindert 5AR. Niks blokt DHT trouwens. Topisch gezien is Groene thee een goede 5AR inhibiter. Oraal gezien zal het eigenlijk vrij weinig doen, omdat het erg slecht wordt opgenomen door je lichaam.

ok duidelijk. thx

muizje
2 maart 2007, 13:50
maar toch blijf ik het drinken, ben er inmiddels verslaafd aan geraakt :P en heel misschien doet het nog iets goed voor het haar, you never know.

vrosjnivosj
22 april 2007, 21:12
Hier een studie van groene thee dat het aromatase(omzetting testosteron naar oestrogeen) vermindert bij vrouwen.
Misschien kun je daardoor stellen dat het misschien niet zo goed is voor je haar, als je niet naar andere onderzoeken kijkt.
En dat de studie alleen gedaan is bij vrouwen.
bron (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=16611391)

Dundee
23 april 2007, 12:56
Ik drink het niet zoveel meer nu ,terwijl ik veel groene thee dronk altijd . Ik heb Tinnitus :confused: ...en vermijd nu zoveel mogelijk cafeïne ... Thee/koffie ,omdat dit het verergerd...pff t'is toch altijd iets.. :(

Georgie
23 april 2007, 13:01
Ik drink het niet zoveel meer nu ,terwijl ik veel groene thee dronk altijd . Ik heb Tinnitus :confused: ...en vermijd nu zoveel mogelijk cafeïne ... Thee/koffie ,omdat dit het verergerd...pff t'is toch altijd iets.. :(

Dundee, heeft mijn man ook. Hij is er goed voor behandeld door een hypnotherapeut. Het gaat niet weg, maar hij heeft geleerd het 'weg te zetten', en heeft er nu nauwelijks last meer van.
Verergert koffie het bij jou echt, of heb je dat van horen zeggen? Bij mijn man is dat niet zo. Het wordt ook wel beweerd van alcohol, maar dat heeft bij hem ook geen effect.

Dundee
23 april 2007, 14:03
Georgie , ja cafeïne.. koffie /thee verergerd het bij mij , maar alcohol nog veel erger. Als ik bevoorbeeld naar een feestje geweest ben ofzo....en wat alcohol gedonken heb ,dan ben ik de volgende dag om gek te worden ,want dan is het minstens 2x zo luid ,en daarom drink ik ook geen alcohol meer ,dan hoogstens max 1 glas wijn misschien (soms) . Ook als ik vermoeid ben en bij stress bv ,heb ik het veel erger . Ik heb het nu reeds 4 jaar ,en heb er ondertussen wel al leren mee leven ,maar toch heb ik het er bij momenten erg moeilijk mee ,het is NOOIT meer stil voor me ,en het is ook soms heel lastig om normaal een gesprek te volgen op dagen dat ik het erg heb :confused: . Ik heb het geluid ruis/suis ,zoals het geluid bij een tv waar je het kabelsnoer uittrekt. In slaap vallen gaat nog wel bij me ,al was dat heel in het begin wel minder het geval ,maar je went er aan na een tijdje ,al heb je toch nooit meer dat leven van vroeger. Het moet een hele opluchting zijn voor je man ,als hij ermee geholpen is ,en het draaglijk geworden is voor hem ,want geloof me....het is echt een heel lastige aandoening ,die de kwaliteit van je normale leven een stuk lastiger maakt.

Laat je oren altijd medisch en audiologisch onderzoeken op eventuele afwijkingen.
Zorg voor voldoende rust en ontspanning.
Probeer goed te slapen.
Vermijd medicijngebruik.
Wees matig met koffie en alcohol.
Vermijd spanning en opwinding.
Zorg voor een afleidend geluid.
Let op je bloeddruk.
Zorg voor afleiding en activiteit.

http://www.gezondheidsnet.nl/index.php?cms%5BcategoryID%5D=847&cms%5Bcm1402%5D%5BcontentID%5D=1075

Georgie
23 april 2007, 15:16
Georgie , ja cafeïne.. koffie /thee verergerd het bij mij , maar alcohol nog veel erger. Als ik bevoorbeeld naar een feestje geweest ben ofzo....en wat alcohol gedonken heb ,dan ben ik de volgende dag om gek te worden ,want dan is het minstens 2x zo luid ,en daarom drink ik ook geen alcohol meer ,dan hoogstens max 1 glas wijn misschien (soms) . Ook als ik vermoeid ben en bij stress bv ,heb ik het veel erger . Ik heb het nu reeds 4 jaar ,en heb er ondertussen wel al leren mee leven ,maar toch heb ik het er bij momenten erg moeilijk mee ,het is NOOIT meer stil voor me ,en het is ook soms heel lastig om normaal een gesprek te volgen op dagen dat ik het erg heb :confused: . Ik heb het geluid ruis/suis ,zoals het geluid bij een tv waar je het kabelsnoer uittrekt. In slaap vallen gaat nog wel bij me ,al was dat heel in het begin wel minder het geval ,maar je went er aan na een tijdje ,al heb je toch nooit meer dat leven van vroeger. Het moet een hele opluchting zijn voor je man ,als hij ermee geholpen is ,en het draaglijk geworden is voor hem ,want geloof me....het is echt een heel lastige aandoening ,die de kwaliteit van je normale leven een stuk lastiger maakt.

Laat je oren altijd medisch en audiologisch onderzoeken op eventuele afwijkingen.
Zorg voor voldoende rust en ontspanning.
Probeer goed te slapen.
Vermijd medicijngebruik.
Wees matig met koffie en alcohol.
Vermijd spanning en opwinding.
Zorg voor een afleidend geluid.
Let op je bloeddruk.
Zorg voor afleiding en activiteit.

http://www.gezondheidsnet.nl/index.php?cms%5BcategoryID%5D=847&cms%5Bcm1402%5D%5BcontentID%5D=1075

Klinkt allemaal heel vervelend, Dundee. Mijn vent heeft het nu ook ongeveer zo lang. Hij heeft er nu echt vrede mee. De verergering na een feestje ken ik wel, maar dat ligt bij hem meer aan het lawaai op het feest of aan de muziek die het geluid 'triggert', niet aan de alcohol. En een gesprek volgen in een drukke ruimte is voor hem niet meer mogelijk.

Ik ken de richtlijnen hierboven, en stress verergert het zeker. Anderzijds: we leiden soms een spannend leven, met verre reizen en veel avonturen en zo. Dat doen we gewoon graag, en we gaan ook nog graag stappen e.d. Ik heb er een boekje over gehaald een paar jaar geleden (Help! Het is nooit meer stil, heet het), en daarin staat: het kan zijn dat bepaalde dingen iets helpen, zoals geen wijn of koffie drinken. Maar belangrijker is dat je je leven niet laat overheersen hierdoor, en dat je er nog zoveel mogelijk van geniet. En dat doen we dus maar.:D

Overigens: mijn man is werkelijk helemaal ten einde raad geweest in het begin. Wilde zelfs zelfmoord plegen. Echt helemaal wanhopig was 'ie. Ik heb me daar heel, heel veel zorgen over gemaakt. Maar dankzij die therapeute is het echt weer goed gekomen. Hij geniet er weer helemaal van, en 'gebruikt' het geluid nu eigenlijk alleen nog als signaal dat hij het even kalmer aan moet doen, en moet gaan slapen e.d.
Hij heeft geen ruis, maar een soort fluitketel-geluid, een hele hoge giltoon, in het ene oor, en soms kloppende geluiden en fluittonen in het andere oor.

Dundee
23 april 2007, 19:02
Klinkt allemaal heel vervelend, Dundee. Mijn vent heeft het nu ook ongeveer zo lang. Hij heeft er nu echt vrede mee. De verergering na een feestje ken ik wel, maar dat ligt bij hem meer aan het lawaai op het feest of aan de muziek die het geluid 'triggert', niet aan de alcohol. En een gesprek volgen in een drukke ruimte is voor hem niet meer mogelijk.

Ik ken de richtlijnen hierboven, en stress verergert het zeker. Anderzijds: we leiden soms een spannend leven, met verre reizen en veel avonturen en zo. Dat doen we gewoon graag, en we gaan ook nog graag stappen e.d. Ik heb er een boekje over gehaald een paar jaar geleden (Help! Het is nooit meer stil, heet het), en daarin staat: het kan zijn dat bepaalde dingen iets helpen, zoals geen wijn of koffie drinken. Maar belangrijker is dat je je leven niet laat overheersen hierdoor, en dat je er nog zoveel mogelijk van geniet. En dat doen we dus maar.:D

Overigens: mijn man is werkelijk helemaal ten einde raad geweest in het begin. Wilde zelfs zelfmoord plegen. Echt helemaal wanhopig was 'ie. Ik heb me daar heel, heel veel zorgen over gemaakt. Maar dankzij die therapeute is het echt weer goed gekomen. Hij geniet er weer helemaal van, en 'gebruikt' het geluid nu eigenlijk alleen nog als signaal dat hij het even kalmer aan moet doen, en moet gaan slapen e.d.
Hij heeft geen ruis, maar een soort fluitketel-geluid, een hele hoge giltoon, in het ene oor, en soms kloppende geluiden en fluittonen in het andere oor.

Ja je moet het niet onderschatten ,want het is erger zoiets te hebben dan dat veel mensen denken . Weet je als ik dat soms tegen vrienden of nieuwe vrienden vertel ,dat ik Tinnitus heb ...dat er dan personen bij zijn ,die hun schouders eens optrekken en hun hoofd schudden alsof het gewoon niets is....:confused: . Er zijn al meerdere mensen ,die er een eind aan hun leven voor willen maken hebben, en het ook gedaan hebben ,omdat ze het niet meer aankonden ,wat ik heel goed kan begrijpen .Ik heb er al veel over gelezen ,en weet je dat sommigen zelfs geluiden van toeters... bellen..fluiten...gesuis ...en noem maar op ,tot maar liefst 90 decibel kregen/krijgen ....stel je eens voor :eek: . Moet zeker ondraaglijk geweest zijn voor je man die (hoge fluittonen) .Ik heb het geruis ,zoals een tv met sneeuwbeeld als de kabel er niet inzit ,of als een compressor waar continu perslucht uit ontsnapt, en soms ook sisgeluiden.... en dit 24uur/24uur. Vandaag is het iets rustiger dan gisteren ,maar morgen kan het terug enorm kabaal in men oren/hoofd . Ik zoek dus zoveel mogelijk afleiding ....altijd met iets bezig zijn ,en zet ook bijna altijd een muziekje op ,want als je stil zit ,en ook in een stille ruimte....dan gaat de aandacht er natuurlijk direct naartoe....want stil is het NEVER voor iemand met Tinnitus :)

Georgie
23 april 2007, 20:31
Mijn man kan gelukkig gerust zonder geluid om zich heen stil zitten. Hij hoeft geen tv of radio aan te hebben.
Ik vind dat wel apart, want ik hoor vaker jouw verhaal. Hij heeft er ook altijd goed mee kunnen slapen. Dat is echt een zegen.

Maar je hebt gelijk: de meeste mensen begrijpen het niet. Ik ook niet, want ik kan me helemaal niet voorstellen hoe het is. Het LIJKT me heel, heel erg. Ik hou van stilte: mediteren e.d.

Er waren in het begin vaak mensen die hem vroegen: en, is dat oorsuizen al weer weg? Nee, het gaat nooit meer weg. Nooit, nooit meer. En dan waren ze heel verbaasd. Er moet toch IETS aan te doen zijn? Nee, heel, heel weinig. Dat vind ik ook het rottige van een KNO-arts. Je komt er, er wordt gezegd dat het tinnitus is, en je er mee moet leren leven. En dan kun je weer naar huis... Niemand vertelt HOE dat dan moet. Geen advies, geen medelevend woord. Ach, het komt zoveel voor, zeggen ze dan...

Ik heb wekenlang op internet zitten zoeken tot ik het adres van deze therapeute tegenkwam. En toen had mijn vent er geen zin in: een HYPNOTHERAPEUTE??? Of 'ie gek was, zeker. Dáar geloofde hij niet in.
Op mijn smeekbeden is hij toch heen gegaan. En het werkte voor hem. Niets bijzonders of mystieks aan, je leert gewoon je concentratie te verleggen. Net als een ander dat doet met een muziekje, kan hij het als het ware 'achter zich neerleggen', en dan is het er nog wel, maar heel ver weg.

Echt waar Dundee, als ik er nog aan denk hoe hij erbij zat in het begin, dan springen de tranen me weer in de ogen... Soms kwam hij 's middags later thuis, en dan bleek dat hij uren had rondgereden na zijn werk, overdenkend hoe en wanneer hij zich van kant zou maken...

Is het voor jou nu wel leefbaarder dan in het begin? Makkelijker?
Vreemd hè, hoewel mijn man me het al talloze keren helemaal beschreven heeft, weet ik nog altijd niet hoe het voelt. Hij hoort ook wel het geluid van een rondzingende microfoon. Dat hoor ik natuurlijk wel eens, en dan moet ik er niet aan denken dat ik dat altijd zou hebben...

We hebben jaren geleden eens door de woestijn getrokken, en ik weet dat we samen in een vallei stonden, en er links en rechts van ons rode, oranje en roze bergen oprezen. En het was er DOODSTIL. Je hoorde er niets. Een magische plek. Laatst had ik het er met mijn man over, en toen zei hij dat hij wel en niet terugwilde: hij was bang dat hij er niet meer tegen zou kunnen daar weer te staan...

Dundee
24 april 2007, 02:43
Het is fijn van je ,dat je je man zo steunt en hem de eerste stap doen zetten hebt ,wat hulp betreft, en hij zal je ook wel heel dankbaar zijn denk ik. Het eerste wat je te horen krijgt is idd....je moet ermee leren leven ,maar dat is allemaal makkelijk praten voor iemand die het niet heeft en die HEL niet moet doorstaan/meemaken. Ik denk dat ik er uren met je man zou kunnen over praten en ervaringen uitdelen . Ik kan me gewoon 100% voorstellen wat hij heeft moeten doorstaan ,(dan vooral in de beginperiode dat hij het kreeg)...want het is gewoon totaal ondraaglijk. Bij mij verschilt het van dag tot dag ,maar heb echt zelden rustige dagen .Het tackelt mij ook fysiek af ,ik ben veel sneller moe dan normaal .Ik sport heel graag ,loop bijna dagelijks ,rij mountenbike en doe aan bodybulding ,maar soms moet ik gewoon een paar dagen hiermee stoppen ,omdat het bij het minste beetje vermoeidheid dan weer heel hevig word. Heb me er ook een tijdje totaal door opgesloten ,omdat ik er echt depressief van werd. Als ik het bv hevig heb ,en moet dan naar het postkantoor of bank waar de loket bedienden achter glas zitten ,is dit echt wel een vernedering voor me soms ,omdat je de mensen niet of nauwelijks verstaat door dat felle gesuis in je oren/hoofd terwijl er met je normale gehoor totaal niks aan de hand is . Ook heel begrijpelijk is ,dat je man niet echt vlug de stilte van die woestijn zal opzoeken ,gewoon omdat ie bang is volgens mij ,dat zen volle aandacht opnieuw naar dat tinnitus geluid zal gaan...ik zou er juist hetzelfde over denken/beslissen denk ik . Ik ben er nu wel wat aan gewend ondertussen ,het is ondertussen wat leefbaarder geworden ,maar de hinder blijft wel 24/24 uur aanwezig.....en ik blijf hopen op een wonder ,dat ik ooit eens wakker word, en opnieuw als een normaal mens in stilte kan leven.

Dit is het tinnitus geluid dat ik dus al 4 jaar heb 24/24 uur :
http://www.nvvs.nl/download/tinnitus/geluiden/ruisen.wav

Ze hebben er zelfs een cd van uitgebracht met de 150 verschillende tinnitus geluiden :rolleyes:
http://www.nvvs.nl/index.php?s_page_id=1000389

Georgie
24 april 2007, 09:52
Vreselijk, Dundee. Zou hypnotherapie voor jou niets zijn? Zoals gezegd, het is heel concreet, hypnose iets niets meer dan afdalen naar een ander niveau in je bewustzijn. Je doet dat zelf elke dag, bijv. bij het autorijden. Je rijdt dan 'onderbewust': je geest weet prima wat er moet gebeuren. Op een ander niveau denk je vaak aan heel iets anders.
Bij mijn man werkte het al heel snel: na drie behandeling had hij de 'truc' door. Daarna heeft hij twee maanden later nog een behandeling gehad. Werd ook vergoed door verzekering (moet je wel een erkende hypnotherapeut hebben).

Dundee
25 april 2007, 16:12
Vreselijk, Dundee. Zou hypnotherapie voor jou niets zijn? Zoals gezegd, het is heel concreet, hypnose iets niets meer dan afdalen naar een ander niveau in je bewustzijn. Je doet dat zelf elke dag, bijv. bij het autorijden. Je rijdt dan 'onderbewust': je geest weet prima wat er moet gebeuren. Op een ander niveau denk je vaak aan heel iets anders.
Bij mijn man werkte het al heel snel: na drie behandeling had hij de 'truc' door. Daarna heeft hij twee maanden later nog een behandeling gehad. Werd ook vergoed door verzekering (moet je wel een erkende hypnotherapeut hebben).

Ik zal er eens naar informeren...en als het helpt zal ik daar uiteraard heel blij mee zijn :cool:

Georgie
25 april 2007, 19:18
Ik zal er eens naar informeren...en als het helpt zal ik daar uiteraard heel blij mee zijn :cool:

Waar woon je? Wij wonen bij Den Haag, en in Wateringen zit een therapeute met veel ervaring op dit vlak.

Dundee
26 april 2007, 03:18
Ik woon helaas in Belgie Georgie....is wel een beetje ver voor een consultatie eigenlijk he :D ....al ga ik wel graag naar Nederland ,omdat ik me er thuis voel...het is een beetje als goeie buren hebben :)

Had eigenlijk nog nooit van een Hypnotherapeute gehoord :o ,maar ik ga er mij nu wel eens in verdiepen ,en hoop dat ik hier ook een goeie (bekwame) vind ...die me toch een beetje van die kwaal kan verlossen .

Thx.

Dundee
26 april 2007, 22:57
Deze behandeling gaat ook op die manier Georgie ,

Binnen het audiologisch centrum wordt dan ook vanuit een tinnitusteam, bestaande uit verschillende disciplines, maat geleverd', aldus Scheijen. Daarom richten de psychologisch getinte therapieën die het audiologisch centrum aan patiënten geeft zich juist op het loskoppelen van oorsuizingen van negatieve of angstige gevoelens en gedachten. De mensen leren er zo met hun kwaal om te gaan. De kwaal zit daarom ook min of meer tussen de oren. De therapie kan in enkele sessies al gepiept zijn, maar soms duurt ze ook enkele maanden.
Scheijen: 'Het geluid blijft, maar de mensen leren er net zo mee omgaan als met het tikken van de grote klok in hun woonkamer.'

http://www.farmacareers.nl/wsw/index.php?&p=204&ni=32&nd=1

Georgie
27 april 2007, 09:53
Deze behandeling gaat ook op die manier Georgie ,

Binnen het audiologisch centrum wordt dan ook vanuit een tinnitusteam, bestaande uit verschillende disciplines, maat geleverd', aldus Scheijen. Daarom richten de psychologisch getinte therapieën die het audiologisch centrum aan patiënten geeft zich juist op het loskoppelen van oorsuizingen van negatieve of angstige gevoelens en gedachten. De mensen leren er zo met hun kwaal om te gaan. De kwaal zit daarom ook min of meer tussen de oren. De therapie kan in enkele sessies al gepiept zijn, maar soms duurt ze ook enkele maanden.
Scheijen: 'Het geluid blijft, maar de mensen leren er net zo mee omgaan als met het tikken van de grote klok in hun woonkamer.'

http://www.farmacareers.nl/wsw/index.php?&p=204&ni=32&nd=1

Ja, dat is een goede omschrijving. In Duitsland wordt dat ook veel gedaan, daar wordt je met tinnitus standaard doorgestuurd naar een audiologisch centrum. Wat dat betreft is het bij ons maar treurig gesteld...

haaribo
27 juni 2007, 18:13
de groene thee is binnenkort weer in de aanbieding bij de tuinen. 120 stuks a 315mg voor 5 euro. Hoewel ik het al een tijdje niet meer gebruik ga ik er toch weer mee beginnen, toen ik het gebruikte had ik er wel een goed gevoel over. Je moet wel even een bonnetje invullen uit het krantje of van de pdf van de website dan krijg je 75% korting.

Zoevo
28 juni 2007, 08:13
de groene thee is binnenkort weer in de aanbieding bij de tuinen. 120 stuks a 315mg voor 5 euro. Hoewel ik het al een tijdje niet meer gebruik ga ik er toch weer mee beginnen, toen ik het gebruikte had ik er wel een goed gevoel over. Je moet wel even een bonnetje invullen uit het krantje of van de pdf van de website dan krijg je 75% korting.
Okee, kan jij miss nog een x posten als t er is.
Ik woon namelijk zo'n 30 km bij de dichtstbijzijnde tuinen vandaan (A)

kevin
7 augustus 2007, 09:43
Er is net een nieuw artikel uit over groene thee:

"Green tea holds promise as new treatment for inflammatory skin diseases" Jennifer Hilliard - 2007 August 6

"Green tea could hold promise as a new treatment for skin disorders such as psoriasis and dandruff, Medical College of Georgia researchers say.
Researchers studied an animal model for inflammatory skin diseases, which are often characterized by patches of dry, red, flaky skin caused by the inflammation and overproduction of skin cells. Those treated with green tea showed slower growth of skin cells and the presence of a gene that regulates the cells' life cycles."

"Green tea, already shown to suppress inflammation, helps by regulating the expression of Caspase-14, a protein in genes that regulates the life cycle of a skin cell."

"There are no cures for autoimmune diseases. But it is possible that this is a non-toxic way to regulate them. We need further study – on humans – to determine the full effects."

Bron: Hier (https://my.mcg.edu/portal/page/portal/News/archive/2007/Green%20tea%20holds%20promise%20as%20new%20treatme nt%20for%20inflammatory%20sk).

Bikkel124
23 september 2007, 13:57
Ik drink al jaren groene thee, mits goed gezet, helpt het echt wel tegen haaruitval en andere gezondheids gerelateerde zaken. het is wel belangrijk dat je goede thee koopt en niet van die zakjes die ze bij de supermarkt verkopen. Vervolgens is het belangrijk dat je geen kokend water op de thee laat gieten, maar dat je het eerst 3 to 4 minuten laat afkoelen, dan pas op de thee gieten! De thee moet ook minimaal 4 minuten trekken, langer is beter.

Al jij je aan bovenstaande regels houdt, zul je na verloop van tijd merken dat groene thee een duidelijk positieve invloed op je gezondheid heeft en dat je haaruitval ook veel minder wordt.

Voor uitgebreide informatie over groene thee: kijk eens op www.groenethee.com (http://www.groenethee.com). Ik zelf koop sinds kort mijn groene thee op www.groene-thee.eu (http://www.groene-thee.eu), daar koop je goede Chinese groene thee voor een redelijke prijs.

michellabro
25 september 2007, 08:03
Hey,

Ben met een voedingsprogramma gestart van Herbalife (http://dieet.eigenstart.be). Eigenlijk om af te slanken. Nu wil het toeval dat ik overal weer haartjes zie groeien :D
Ben op dit forum beginnen zoeken en inderdaad: ik gebruik een kruidendrank met groene thee erin, een maaltijdvervanger waar alle eiwitten, vitaminen en mineralen enz inzitten... maar ook een supplement (Cell activator) op basis van Chlorella. Dit is een eencellig plantje waar voornamelijk B-vitaminen inzitten. Heb gelezen dat B-vitaminen goed zijn voor huid... en haar!
Ik ben een gelukkig man.
Grtz, M

Guoy
30 oktober 2007, 23:47
Ik heb hier ergens een keer op dit forum gelezen dat topische groene thee DHT met 97% kan verlagen. Ik ben gaan zoeken naar groene thee cremes, en ja hoor, die bestaan! :D Deze site (http://www.bunitesa.nl/producten.htm) verkoopt groene thee cremes. Het zijn alleen wel veel soorten en de concentraties staan er niet bij. Geen idee of het wat waard is, of weer een typische 'don't bother zaak' is.

Hanna
31 oktober 2007, 00:52
Je gaat toch geen vettige crème in je haar smeren?
Dan kun je beter die lotion kopen
of nog goedkoper: loeisterke groene thee zetten en dat op je hoofd doen
of groene thee-capsules slikken, lekker makkelijk.;)

Guoy
31 oktober 2007, 01:21
Je gaat toch geen vettige crème in je haar smeren?
Dan kun je beter die lotion kopen
of nog goedkoper: loeisterke groene thee zetten en dat op je hoofd doen
of groene thee-capsules slikken, lekker makkelijk.;)

Spironolactone en Folligen zijn ook cremes, dus dat maakt niet veel uit denk ik. Groene thee capsules slikken zal denk ik net zoveel effect hebben als groene thee drinken, en dat doe ik al genoeg. ;) Het gaat er om dat het topisch is.