PDA

View Full Version : Haartuitval door (variant van) Pfeiffer


maart84
31 maart 2004, 16:40
Beste mensen,
Ik heb een week geleden een bloedonderzoek laten doen, aangezien ik de laatste tijd (afgelopen maanden) erg veel last had van (inspannings)moeheid, bleek, en futloos etc.
Afijn, bloed afgenomen en vanochtend belde de arts me , om te vertellen dat ik de ziekte van Pfeifer heb gehad, en dat aan mn bloed was te zien dat het nu herstellende was.
In de afgelopen paar maanden heb ik ook heel erg last gehad van haaruitval.
Nou vroeg ik me dus af, of een virusinfectie (zoals de ziekte van Pfeiffer) invloed kan hebben op het haar en dus de haaruitval die ik heb geconstateerd.
Ik had er wel eens wat over gelezen, maar weet het dus niet zeker.

Weten jullie hier wat van?
Alvast heel erg bedankt
groetjes
Maart

pizzacat
31 maart 2004, 19:19
jazeker kan dit invloed hebben. een langdurige onstekingsreactie in het lichaam is slecht voor je, dus ook voor je haar. Een collega van mij is kaal geworden toen hij Pfeiffer kreeg (het is waarschijnlijk ontzettend versneld toen).
maar of er in jou geval een direct verband is kan ik niet zeggen vanuit mn stoel.

maart84
12 april 2004, 13:49
Weet iemand een antwoord op miojn vraaag? :)

pizzacat
12 april 2004, 13:57
het is dus niet te zeggen, iig niet zonder een persoonlijk onderzoek. maar zoals in mijn vorige reply staat is het wel degelijk mogelijk.

DHTkiller
12 april 2004, 14:50
Merk je ook dat bepaalde gebieden van je scalp minder en dunner haren produceren, kruin, inhammen etc? Haren kunnen uitvallen als gevolg van bepaalde ziekten, maar het hoeft niet altijd alopecia androgenetica te zijn (het kan echter alopecia androgenetica wel versnellen als je daar de aanleg voor hebt).

Boris
12 april 2004, 22:00
ik weet dat je door pfeiffer wel veel dunner krijgt.

Boris
12 april 2004, 22:04
heb ik nml. zelf ook gehad. Ik heb ook wel eens gehoord dat als je last gaat krijgen van erfelijke kaalheid pfeiffer sosm de aanzet wordt van het kaalingsproces, net als bijv gebruik van afslankpillen, slaappillen, drugs, maar ook topsport