PDA

View Full Version : ben hier nieuw en ook weer niet


maantje
2 april 2004, 11:32
Hallo allemaal,ik zal me dan ook eindelijk maar eens voorstellen na al die weken meelezen.Ik ben Marjan en weet sinds 6 weken dat ik A.A. heb.Het is begonnen met 1 plekje en nu 6 weken later ben ik meer dan de helft van mijn haar kwijt.De kale plekken zijn niet meer te camoufleren...Had van de dokter een zalf en shampoo gekregen maar helaas het werd alleen maar erger.Na 2 weken van huilen mezelf maar eens opgeraapt en met sjaaltjes en hoofddoekjes begonnen,helaas komen er teveel plekken bij en kan ik er niet meer om heen.In overleg met de huisarts ben ik vandaag naar een haarstudio geweest.Ik dacht eerst dat ik met een haarstukje toe kan maar aangezien er overal plekken komen-bovenop-zijkant van mijn hoofd zit ik dus aan een pruik vast.Heb dus een pruik uitgezocht en dan zal de rest van mijn haar eraf moeten :( Nu begin ik toch zo te twijfelen...moet ik toch niet eerst naar een dermatoloog gaan ?? aan de andere kant het gaat nu zo snel achteruit en voor ik daar aan de beurt ben zal ik wel helemaal kaal zijn.Wat een toestand dat je wereld in 6 weken zo kan veranderen..voel me helemaal ongelukkig.En het ergste is ik voel de plekken aankomen..mijn haar doet zeer net of het de verkeerde kant aan het opgroeien is.

sandra24
2 april 2004, 13:07
Hai,
bij mij ging het ook zo hard, de dermatoloog kon niks doen en dus ben ik de alternatieve weg ingeslagen. Ik zeg niet dat je dat ook moet doen, maar bij mij hielp het wel.
Als er niet echt een rede voor is dat je het hebt, niet in de familie, en vroeger nooit gehad enzo, kan het zijn dat het een tijdelijek reactie van je lichaam is. Dat was bij mij bijvoorbeeld een schimmel. Nu heb ik via een vrouw antischimmelpillen en het is gelukkig gestopt met uitvallen.
Ik zeg niet dat dit de oplossing is, want ik weet dat het niet bij iedereen helpt, maar zeker als het ineens zo hard gaat, wil je toch alles proberen.
Je zou de gok kunnen wagen. Zij zei bij mij dat ik ent op tijd was, want als alles weg is, is het moeilijker weer terug te krijgen.
Sterkte ermee,

maantje
2 april 2004, 13:20
Hoi Sandra,bedankt voor je reactie.het zit bij ons niet in de familie en het enigste wat ik kan bedenken waar het door komt is 12 jaar lang stress.Ik ben al overal steeds aan het rondkijken maar hoe kom ik aan een goede alternatieve genezer of hoe zo'n persoon ook heet.Zit nu weer helemaal in een dip en de tranen rollen maar weer.Als ik volgende week die pruik ophaal dan moet de rest van mijn eigen haar eraf en dan is het wel heel erg definitief.Weet het even allemaal niet meer.

sandra24
2 april 2004, 13:24
Hoi,
klopt het dat je in Overijssel woont? staat bij je posts, vandaar... Ik ben namelijk in Slagharen geweest, bij Nora Wulff. Die kan kijken of er wat in je lichaam mis is. Ik geloof dat ze een website heeft, zal even voor je kijken. www.totaalbalans.nl
Ik weet niet of je er wat aan hebt, anders moet je sowieso internet maar een beetje afzoeken.
Ik weet een ebetje hoe je je voelt, en meer mensen op dit forum denk ik. Sterkte!!

ninja
2 april 2004, 19:04
hallo Marjan even voorstellen ik ben Ninja ,van het zelfde bouwjaar en ook moeder van twee kids.Ik heb al ongeveer 10 jr alopecia,alleen wist ik dat 10jr geleden nog niet.Sinds vijf en een half jr draag ik ook een pruik.Ik weet dus precies door welke hel jij gaat.Bij mij begon het ook met hier en daar een plekje.Maar 6jr geleden begon het heel heftig uit te vallen,en heb ik ook maanden met sjaaltjes ,hoofddoekjes en petjes gelopen. Tot ik het op een gegeven moment ook niet meer kon bedekken,toen moest ik wel voor een pruik gaan VERSCHRIKKELIJK.Ik werkte toen op een interne afd. van een ziekenhuis,waar veel kanker patienten lagen ,waardoor ik een hekel kreeg aan die zg kant en klare pruiken.Dus heb ik altijd gezegd als ik ooit zo,n shit ding moet dragen wil ik wel een maatwerk.Toen ben ik naar een haarwerker in belgie gegaan (ik dacht hoe verder uit de buurt hoe beter).Nu om een heeeel lang verhaal kort te maken kreeg ik naar 6mnd mijn eerste haarwerk. Ik was die dag kotsmisselijk,ik wilde helemaal geen PRUIK.Toen ik samen met mijn man in belgie aan kwam ,zei ik nog tegen hem ik draag dat dom ding toch niet.(net een klein kind)Toen de kapper op een gegeven moment begon te knippen ,zoals ik het hebben wilde voelde ik me steeds beter,en het eind resultaat was perfect niet van echt te onderscheiden!.Ik ging dolgelukkig maar 4500gld armer naar huis.Maar ik voelde me happy,ik heb de hele weg naar huis het liedje van Shania Twain gezongen I FEEL LIKE A WOMEN.Maar anderhalf jr later begon mijn ,,dure,, pruik toch wel te slijten en ben toen weer terug gegaan en heb een tweede precies de zelfde besteld(daaaaag vakantie)weer 2500 euro .Ik durfde geen ander model of naar een andere haarwerker te gaan.Maar na twee jaar was dit haarwerk eigenlijk ook weer versleten.Ik had geen zin om weer zo veel geld uit te geven en ben toen naar een haarwerker bij mij in de stad geweest.En nu heb ik een heel pittig koppie voor 750 euro.Dolgelukkig!!.Maar om nu op je verhaal terug te komen , ik heb jaren bij een dermatoloog gelopen zonder resultaat,ik heb van alles op mijn hoofd moeten smeren,ik weer niet wat ik allemaal geslikt heb maar ik ben nog steeds kaal.Ik heb alle alternatieven geneeswijze,s die er zijn gehad en het heeft me alleen maar handenvol geld gekost.Er zullen best wel mensen baat bij gehad hebben ,bij mij nada niks.Nu ben ik zover dat ik me er bij neer gelegd heb ,ik ben happy met mezelf,dit heeft natuurlijk heel wat tranen gekost maar nu ben ik zo ver dat ik het accepteer,komt het ooit terug graag,komt het niet jammer dan .Ik ben ook zo gaan denken in het belang van mijn kids,zodat ze later niet zeggen mijn moeder was altijd depri of huilerig.Ik heb nu makkelijk praten,ik ben ook altijd heel open geweest over mijn ziekte,ik heb heel veel steun van fam. en vrienden en collega,s gehad en nu nog.Nu voel ik me goed ,en als je je goed voelt zie je er ook goed uit en dat is weer goed voor je zelfvertrouwen.phoe phoe wat een verhaal ik wens je veel sterkte de komende tijd en hopelijk gaat voor jou de zon ook weer schijnen gr Ninja.

Mariska22
2 april 2004, 19:06
Hoi,

Bij mij ging het ook heel snel, binnen een periode van twee weken was ik bijna al mijn haar kwijt. Nu vanaf september.
Ik loop wel bij een dermatoloog in Zwolle, maar die kan me ook niet veel vertellen, ja dat ik moet afwachten. Ik heb een lotion gekregen, maar ben hier nu even mee gestopt, want zag hier geen resultaat in.
Ik draag nu vanaf oktober een pruik, en ga volgende week al weer heen voor een andere. Want die ik nu heb wordt al lelijker, ik krijg dan waarschijnlijk een met echt haar.

Sterkte!
Groetjes Mariska

maantje
2 april 2004, 19:43
Hoi,dank jullie wel voor de reacties..zat er echt even helemaal door heen.Het enigste wat ik op dit moment eigenlijk wil is rust in mijn hoofd.Ben druk aan het zoeken geweest naar wat voor een soort therapie of wat dan ook.Maar als je op site's leest dat het toch eigenlijk vanzelf weer terug moet komen (of niet) zit ik bij mezelf te denken moet ik dan maar tabletten slikken met rare bijwerkingen?Denk dat ik volgende week maar positief naar mijn nieuwe haar moet kijken (slik).Mijn restjes haar eraf en dan ben ik ook van die haarpijn af.Ik denk dat ik nu aan mezelf moet gaan werken om het te accepteren...hoe dat weet ik nog niet.Poe het lucht wel op dat ik mijn verhaal hier kwijt kan :)

maantje
7 april 2004, 11:10
Het is achter de rug...al mijn haar is eraf en heb nu een haarwerk.En het mooiste is het staat ook nog goed :D Alleen als ik het af zet heb ik nog wel een erg wit kaal koppie dus als het mooi weer word ff bij kleuren.Ben erg opgelucht dat de knoop is door gehakt want ik werd helemaal depri van overal haar tegen komen.Ga vanavond wel een uur onder de douche staan kan ik eindelijk weer genieten.Goh wat kan je leven toch veranderen in 7 weken.En nu maar afwachten wat mijn eigen haar gaat doen.Maar ik heb nu in ieder geval weer een lekkere bos haar :D :D

ninja
7 april 2004, 19:34
Hey Marjan wat fijn voor je dat je tevreden bent met je haarwerk .Nu voel je je een heel ander mens he of niet?.
Heerlijk weer douchen zonder bang te zijn dat je weer meer haar verliest,ik ken het probleem.Geniet maar lekker van je mooie koppie,dat nooit grijs wordt .groetjes Ninja

maantje
7 april 2004, 19:57
toen onze dochter thuis kwam uit school wist ze niet hoe ze het had,mam dit is toch niet je eigen haar hé of toch wel ???Heb de laatste weken ook alleen maar hoofddoekjes enzo op gehad dus was ze ff de kluts kwijt :D Ze vond het heel mooi net echt.Voel me wel 100 kilo lichter net of er een zware last van me af is gevallen.En douchen is weer feest.

ninja
8 april 2004, 13:07
ja, ik herken het zo goed en weet je daarna heb ik alleen nog maar( echt gemeende )complimentjes gehad en dat is zoooo goed voor je zelfvertrouwen.IK ben daarna eigenlijk alleen nog maar gegroeid ik kan niet meer stuk.Mijn haar zit altijd goed en ik voel me perfect.Zo zie je maar een haarwerk heeft toch ook wel voordelen.groetjes Ninja

maantje
8 april 2004, 13:13
hoi Ninja,ja ik zit echt weer goed in mijn vel.Had alleen vanmorgen een beetje problemen om mijn haar weer in de plooi te krijgen :D Het is wel gemakkelijk ...plukje blijft precies zo zitten als ik wil haha dat was ik niet gewend.Voel me nog steeds helemaal happy.Goh terwijl ik 7 weken geleden heb gezegd dat ik nooit met een pruik zou gaan lopen..niet wetende dat het zo erg zou worden.Niets is zo veranderlijk als de mens. :rolleyes:

ninja
8 april 2004, 13:33
ik heb atijd gezegd nooit zo,n stom debielig ding op mijn kop,maar zo als jij zelf zegd niks is zo veranderlijk als de mens.Ik loop dus nooit zonder ,alleen mijn kinder en mijn moeder en een vriendin hebben me ooit zonder gezien.Ik slaap zelfs met ,,helm ,,op ik voel me net een bouwvakker zonder.Mijn man heeft het nog nooit gezien!!.Heb jij op je hele lichaam haaruitval of alleen op je hoofd? Ik heb nergens meer een sprietje,heeft van de zomer ook weer zo z,n voordelen .gr Ninja

maantje
8 april 2004, 21:13
Hoi Ninja,gelukkig is het op dit moment alleen mn hoofdhaar wat ik kwijt ben.Mijn man is mee geweest naar de kapper want ik was zo overstuur dat ik er alleen niet was heen gegaan dus hij heeft gezien dat het werd afgeschoren.Vond hij best wel naar om te zien vooral omdat ik zo zat te huilen.Maar sávonds als de kids naar bed zijn doe ik mn sjaal af en loop lekker met mn kale koppie.als het straks een beetje is aangegroeid en een beetje kleur heeft laat ik ze het wel zien nu nog niet want vind het zelf eigenlijk ook maar een raar gezicht.het is net of ik een stuk hoofd kwijt ben,zo'n klein koppie.Ik heb niet de hele dag de pruik op als ik niet meer weg hoef doe ik een sjaal om mn hoofd want moet er best wel aan wennen.ik heb het idee dat het ook iets te strak zit moet dat morgen nog bekijken of het iets losser kan.is ook allemaal nog wennen natuurlijk heb de pruik ook pas 2 dagen.maar heb eindelijk vandaag eens rustig de boodschappen gehaald i.p.v. rennen door de winkel omdat ik zo gestresst was want ik had het idee dat iedereen naar mn kale plekken keek die onder mn hoofdoekje uit kwamen.groetjes marjan

jackie
8 april 2004, 22:52
Hoi Marianne,

Ik ben blij dat het toch wat meegevallen is. Het is ook niet niks als ze je haren eraf scheren. Mijn man was ook mee gegaan. Ik had de gigantische huilbui in de auto al gehad :crybaby: Als ik thuis ben dan gaat de pruik af. Is soms wel lastig als dan ineens de deurbel gaat. (waarschijnlijk zet ik nog wel eens verkeerd om op in mijn haast) Maar mijn dochtertje is altijd wel heel nieuwsgierig wie er aan de deur staat, maar ze wacht altijd netjes met de deur open doen totdat mama haar "haar" gefatsoeneerd heeft!!! Ik moet wel zeggen dat als ik in de spiegel kijk zonder pruik dat dat toch behoorlijk wennen is. Sinds een week is al mijn haar eraf. (mijn man heeft het met een scheermes afgeschoren) Alleen waar nog haargroei zit, groeit het wel snel hoor binnen een week. Denk dat ik binnenkort weer onder het mes moet :( .

Ik wens je heel veel plezier met je pruik en je zult zien er gaat een wereld voor je open. Je bent (tenminste ik) toch een stuk ontspannender.

groetjes Jackie

ninja
8 april 2004, 23:42
Hoi meiden, ik heb altijd een roltrapfobie gehad tijdens de jaren dat mijn haar zo dun werd,maar sinds ik mijn pruik draag niet meer.Ik was altijd bang als men me op mijn hoofd kon kijken en zo mijn kale plekken kon zien.Dat is nu zo,n fijn gevoel dat ik niet meer hoef te vragen ,,zit mijn haar goed, zie je niks, .enz je kent. het wel.Ik vind het wel knap van jullie dat jullie thuis zonder lopen dat durf ik toch niet .Ik heb ook al 5a6 jaar niet meer gezwommen terwijl dat een van mijn grootste hobby,s was.Ik ga over 5wkn met manlief naar kreta ,dat word voor mij alleen maar een strandvakantie en misschien tot op heuphoogte de zee in .Het zwembad in durf ik echt niet stel dat.....brr moet ik niet aan denken.Ik vind het zo fijn dat je hier met,,soortgenoten " kunt praten en precies voelt wat een ander mee maakt of gemaakt heeft,dan heb je niet zo het gevoel dat je de enigste bent de groetjes van Ninja

jackie
11 april 2004, 16:25
Hallo allemaal,

Nu ik een pruik heb ben ik tenminste van 1 probleem af. Ik hoef niet meer te gaan zwemmen. Vind het een goed excuus om niet te hoeven zwemmen met mijn dochtertje die bezig is voor haar diploma C en regelmatig wil oefenen. Papa neemt nu de honneurs waar!!!!! Zo zie je maar weer, elk nadeel heeft zijn voordeel!!! Waar ik wel van baal is dus ook zomers. We hebben een caravan in Zeeland en zijn regelmatig op het strand. Ik zet nu een grote strooien zonnehoed op en mijn kapper gaf mij het advies om tijdens mijn stranddagen mijn oude pruik op te zetten. Deze is toch al versleten en dan is het niet erg dat deze nat wordt etc.

Ik betrap me trouwens er nog wel op dat ik, net zoals in de periode voordat ik een pruik droeg, nog regelmatig vraag of mijn "haar" goed zit!!!!

Een keer heb ik wel een genant ogenblik meegemaakt. (gelukkig dat niemand in de buurt was, behalve mijn ouders) Mijn ouders kwamen mij en ons dochtertje ophalen om ergens naar toe te gaan. Ik stap dus netjes achterin met mijn dochter (kaylee) en trek de deur dicht. Alleen mijn pruik bleef tussen de deur bij het raam zitten!!!! Ik ga zitten en had meteen het gevoel dat ik iets miste. MIJN PRUIK, deze bleek tussen de deur te zitten. :eek: Aangezien dat er een kinderslot op de deur zat kon ik het niet even snel verhelpen. Mijn ouders en Kaylee natuurlijk lagen helemaal in een deuk. Dat zijn de leuke momenten. :D

groetjes Jackie

ninja
11 april 2004, 17:20
OOoo, Jacky achteraf kun je hier natuurlijk om lachen maar op dat moment zou je toch het liefs door de grond zinken he of niet?Bij mij was een van die leuke momenten dat mijn zoontje toendertijd ongeveer een jaar of tien op een gegeven moment met mijn pruik op zijn hoofd naar boven kwam,hij leek precies op mij (alleen een meter korter) we lagen natuurlijk ook in een deuk.Ja ik vind ook dat je de humor er maar in moet blijven zien.groetjes Ninja

maantje
11 april 2004, 20:28
hoi allemaal,moest ook wel lachen om je verhaal hoor Jackie :D heel herkenbaar.Wij gingen vanmorgen wandelen en sommige bomen hadden de takken nogal laag hangen en ik zie zoals gewoonlijk weer niets en sjouw maar door tot dat mijn man zei:kijk eens uit joh je pruik blijft straks nog in de boom hangen..ik lag helemaal in een deuk,zag het al voor me ;) er waren daar ook bomen die pruikenboom heten hahaha hoe toepasselijk.maar ik moet met het in en uit stappen van de auto ook wel uitkijken..tja ben er nog niet echt aan gewend.Had vandaag iets van snik snik snik ik wil mijn haar terug.FF een kleine terugslag dus.We hebben maar een slot op onze slaapkamer deur gemaakt aangezien de katten die los kunnen krijgen en als ze dan met mijn pruik er vandoor gaan zit ik mooi.Heb bijna de hele dag een sjaaltje op mijn hoofd gehad vind ik toch iets fijner zitten.Mijn haar begint goed te groeien alleen waar de kale plekken zaten groeit nog steeds niet blehh. Groetjes Marjan

maantje
11 april 2004, 21:33
Weet niet meer hoe ik deze toestand van me af moet typen dus heb er ook nog een web-log over gemaakt..weet niet of ik dat hier neer mag zetten maar als het niet goed is hoor ik het wel.Bij deze zijn jullie uitgenodigd om eens te komen kijken...www.zosnel.web-log.nl web-log is tijdelijk gesloten.Heb alles heerlijk van me afgeschreven en zit goed in mijn vel.Als ik er behoefte aan heb wordt log wel weer actief maar nu dus ff niet
:D groetjes Maantje