PDA

View Full Version : Camouflage Toppik


corneke
29 december 2011, 20:28
Hoi allen,

Ook bij mij Alopecia Areata geconstatteerd. Wist het bestaan ervan niet maar ja, je komt bij de kapper en er zit een kaal plekje van zo'n 2.5 cm. Nu 3 maanden later is het pleke 7 bij 6 cm groot. Wordt dus steeds groter. Zit naast de kruin dus zie het zelf niet in de spiegel alleen andere mensen natuurlijk wel.

Ik ga nog niet beginnen met allerlei cremes die de aargroei stimuleren want op dit forum zijn er nogal wat meningsverschillen over de werking, althans bij de een werkt dit en bij de ander dat.

Sinds vorig jaar heb ik ook exceem, deze zomer heel erg grote bulten en veeel jeuk. Allerlei zalfjes en anti biotica voor gekregen, wellicht is er een verband maar al paar keer bij dokter geweest en Dermatoloog maar die doen er nogal luchtig over.

Ik weet door dit forum wat er tegen te doen is en weet helaas nog niet hoe ver dat het gaat, geen zekerheid maar ik heb wel een vraagje:
Gezien mijn situtatie een kaal plek van 7 bij 6 cm die ik enigsins wil camoufleren is dan Toppic geschikt of zijn er nog andere produkten ter camouflage (geen haarwerk, althans nog niet).

Ik wil graag weten of Toppik of iets dergelijks zin heeft bij mij. ZIjn er bijwerkingen van Toppik, en kun je Toppik ook gewoon bij de Apotheek halen..

Inmiddels heel veel gelezen op dit forum maar toch weer zo'n vraag....

AnthonieH
30 december 2011, 09:10
Ik wil graag weten of Toppik of iets dergelijks zin heeft bij mij. ZIjn er bijwerkingen van Toppik, en kun je Toppik ook gewoon bij de Apotheek halen.Toppik bestaat uit hele kleine vezeltjes die zich aan de haren plakken waardoor deze dikker en dus dekkender worden. Voorwaarde is dus wel dat er in ieder geval nog wel wat haren staan, want op kale huid werkt het niet.

Ik dacht niet dat er bijwerkingen zijn, het is gewoon een soort poeder wat niet in de huid dringt of zo. Fijngemalen wol of zo.

En ik denk niet dat er een apotheek is die zoiets verkoopt. Mascara en lippenstift hebben ze daar ook niet :)

Misschien is Volluma meer iets voor jou, als de plek volledig kaal is. Dat is meer een soort huidverf waarmee je de kale huid in de kleur van je haar verft.

dZinee
30 december 2011, 10:03
Als de plek volledig kaal is, zal geen enkele concealer werken...Als je er volluma of fullmore op doet krijg je gewoon een bruin(?) gespoten huid, en dat ziet er niet uit.
Als je echter uitgeDUNd haar op die plek hebt, werken deze concealers als een wonder...Toppik staat voor mij ver bovenaan het lijstje. Werkt perfect, en ik doe er ook nog best wel lang mee..
Bestellen kan bijvoorbeeld via hairlabs.nl, maar als je op internet zoekt vind je vast wel meer bronnen.
===========

Om meer inhoudelijk terug te komen. Als je in 3 maanden een plek van 7 bij 6cm krijgt is dit wel iets om te onderzoeken lijkt me...dit is wel ZEEr snel. Weet je zeker dat al deze getallen kloppen? Als de dermatoloog er luchtig over doet, ga naar een andere..succes ermee

corneke
30 december 2011, 13:04
Bedankt voor de tips.

Ik heb haar dat altijd omhoog staat. Doe er geen gel in maar het plek zit naast de kruin en de kruin gaat er ook bij komen vrees ik. Echter omdat mijn har bovenop "redelijk" lang is (ik zal toch wel weer een keer naar de kapper moeten...) kan ik het een beetje eroverheen kammen maar je ziet het wel. Rondom het plek zitten witte haren, op de randen nu stoppels wit.

Omdat ik het er een beetje de lange delen overheen kan kammen dacht ik in eerste instantie aan Toppik. Volluma weet ik nog niets van dus ga ook eens zoeken naar volluma wat dat precies doet.

Maar omdat Toppik het haar dikker maakt en er toch een beetje overheen valt dat dikker wordt dan zie het dus minder zou ik zeggen.

De kapper constateerde in eerste instantie een cirkel met een grootte van een rijksdaalder. Paar weken later heeft mijn vrou het opgemeten en die kwam op 3 bij 3. Weer een paar weken later mijn vrouw weer gemeten en die kwam toen op 5 bij 4. Eergisteren dus weer 3 weken later is het 7 bij 6. Dat gaat inderdaad heel erg hard maar ik lees ook overal dat het grillig verloopt.
De dermatoloog en huisarts zeggen simpel, niets aan te doen is Alopecia Areata en groeit vanzelf weer aan.
Ik heb wel een zalf gekregen maar niet voor de plek dit is voor de korstjes die ik krijg van het krabben op mijn hoofd, dit is cort.../bethameson. Dit helpt goed tegen de jeuk op mijn hoofd wat volgens mij gewoon exceem is. Op mijn huid heb ik ook dagelijk plekken / bultjes exceem dat erg jeukt met vlagen en waarvoor ik Elecon vet gebruik.

Met andere woorden net zoals vele mensen: vele ellende, maar je moet er toch mee leren leven, ik vraag me alleen af waar stopt het...