PDA

View Full Version : [saw palmetto] Algemeen


Pagina's : [1] 2 3 4 5

Mika
2 september 2002, 17:14
Propecia stopt haaruitval bij 90% van de mannen

Er is nu met een nieuw onderzoek uit dat laat zien dat het medicijn Propecia bij veel mannen goed werkt om haaruitval af te remmen. Het gaat hier om een goed opgezet onderzoek, omdat er ook een controlegroep was èn de studie over 5 jaar uitgesmeerd werd.

De resultaten laten ondermeer zien dat bij 65% van de 1.600 proefpersonen wat haar teruggroeide.

Het is het eerste onderzoek dat naar de effecten van Propecia op lange termijn kijkt, de meeste andere onderzoek gaan niet verder dan één of twee jaar. De hergroei van het haar blijkt trouwens minimaal, dus de effecten van dit medicijn zijn niet zo zichtbaar als haartransplantatie.

Bijzonder aan de onderzoeksresultaten is dat er een groot verschil te zien was tussen de mannen die 5 jaar lang een neppil slikten en de behandelde groep. De verschillen werden steeds groter en groter.

Hieruit blijkt: als iemand een probleem heeft met de haargrens kun je het beste vroeg beginnen met innemen van Propecia, want dan zijn de resultaten relatief het grootst.

Ongeveer 2% van de mannen die Propecia slikte, meldde dat ze last kregen van verminderde belangstelling voor seks of erectieproblemen. Die problemen verdwijnen als de inname van finasteride gestopt wordt.

Propecia is gewoon hetzelfde als 1 mg Finasteride, dat al jarenlang gebruikt wordt tegen prostaatvergroting. Dat wordt net als haaruitval in gang gezet door DHT (bepaalde actieve vorm van testosteron). Finasteride wordt in veel landen al gebruikt, maar is in ons land officieel nog niet goedgekeurd. Je kunt het wel via de Nederlandse huisartsen en dermatologen krijgen, omdat het onder de naam Proscar (voor prostaatvergroting) verkocht wordt in 5 mg pilletjes. Die kun je makkelijk met een pillensnijdertje in vieren hakken en er daarvan één per dag innemen.

We kunnen verder vermelden dat er aan een ander veelbelovend medicijn gewerkt wordt: Dutasteride. Het is in de VS al goedgekeurd ter behandeling van prostaatvergroting. Dutasteride (GI198745) lijkt in werking op Propecia / Finasteride, want het remt het enzym dat testosteron omzet in DHT. In tegenstelling tot Finasteride blokkeert het de beide typen enzymen die DHT produceren in plaats van maar één. Daardoor werkt het zoals het er nu naar uit ziet krachtiger tegen haaruitval dan finasteride.

Er zijn overigens ook natuurlijke alternatieven die dezelfde werking hebben als Finasteride, zoals het kruid zaagtandpalm. Wel berichten we je alvast dat druivenpittenextract (proanthocyaniden), groene thee en omega-3-vetzuren ook de aanmaak van DHT remmen.
(Bron: European Journal of dermatology)

RICK
9 september 2002, 17:06
Eigenlijk ben ik wel benieuwd of er hier mensen zijn die saw palmetto gebruiken en daar al dan niet iets postiefs van ervaren.

Hier trouwens nog wat meer inf over saw p.

http://follicle.com/section3/3_2.html

Mika
10 september 2002, 14:31
Ik gebruik nu al een tijdje Saw Palmetto-> prostaplex van Lucovit, en volgens mij is mijn haaruitval gestabiliseerd.

Samen met rooscure shampoo voelt mijn haar ook echt steviger aan.

Ik hoop echt dat het werkt, maar zeker weet ik het niet.
Er zijn ook geen studies gedaan naar de effectiviteit bij gevallen van AA.

RICK
10 september 2002, 16:31
Waar haal je die tabletten, en wat kosten ze?

Heb je ook last van evt bijwerkingen?

Mika
11 september 2002, 06:31
Ik heb de tabletten bij de drogist gehaald en ik geloof dat ik 30 euro voor 180 tabletten heb betaald.

Tot nu toe geen last van bijwerkingen.

RICK
11 september 2002, 09:54
Die zijn dus zonder recept te halen. Is het de bedoeling dat je iedere dag 1 pil in neemt, en heb je nog verschillende doseringen in die pillen?

Hoelang ben je nu al bezig met SP?

Is de originele werking ook bestemt voor de prostaat, net zoals finasteride? Of heeft het ook andere doelen?

grtn

Johnny
11 september 2002, 15:59
hey Mika,
bij welke drogist ben je geweest? Ik ben net naar het kruidvat, de trekpleister en etos geweest. Ze hadden allemaal een grote hoeveelheid middeltjes voor de prostaat, maar geen van allen hadden ze saw palmetto.
Groeten,
Johnny

rudiratlos
11 september 2002, 16:10
Het is een bewezen middel tegen prostaat vergroting en er zijn vel vergelijkende studies gedaan met finasteride...
SP werkt minstens net zo goed als SP (permixon) tegen prostaatvergroting en heeft minder bijwerkingen...
er is 1 studie (2002)gedaan naar kaalheid en liet vergelijkbare resultaten zien als finasteride.

neem 2x daags 160 mg SP (minimaal 80 a 90% sterolen en vetzuren) neem dus gestandariseerd product!!

rudiratlos
11 september 2002, 16:12
ik bedoel natuurlijk SP werkt net zo goed (wrs zelfs beter) dan finasteride mbt prostaat vergroting!!

Mika
11 september 2002, 16:28
Ik heb die tabletten bij de etos gekocht.
Het is eigenlijk voor de prostaat.

Het bevat geloof ik 176 mg sabal serralatum oftewel saw palmetto.

Ik slik nu al ruim 2 maanden 2x 2 tabletten per dag.
's-ochtends en 's-avonds bij het eten.

Het zou jammer zijn dat ALS het net zo effectief is als fina, niet meer mensen gebruik maken van dit veel goedkopere middel.
Ik las ook een artikel op internet dat er geen serieus onderzoek naar wordt gedaan mbt AA omdat de winsten veel geringer zijn dan bij farmaceutische producten zoals fina.

Voor mensen die het willen kopen; kijk goed op de verpakking/bijsluiter voor de ingredïenten.
Het hoofdbestanddeel moet Sabal Serralatum (Serenoa Repens?).
Ook is geloof ik een hoge concentratie zink gebruikelijk.

Max
12 september 2002, 07:43
Kun je Saw Palmetto en Fina ook tegelijkertijd gebruiken of hou je dan bij wijze van spreken geen prostaat meer over? (Ik doe maar een gooi :) )

Groeten,


Max

rudiratlos
12 september 2002, 08:48
een hogere dosis (bv door te combineren met finast) hoeft niet te betekenen dat het beter werkt...de gangbare dosis is 2xdaags 160 mg vh extract van SP. .. er worden al jaren onderzoeken gedaan naar SP en wordt vooral in europa veel voorgeschreven als middel (onder de naam permixon) tegen prostaat vergroting en daardoor volgende (nachtelijke) plas problemen

er is dit jaar `publicatie geweest mbt AGA.. (hier onder het linkje)

de theorie achter de werking van SP is dat het vooral de androgene receptor blokkeerd (waardoor DHT niet kan binden en dus z`n werk niet kan doen) mogelijk is dit de reden dat de bijwerkingen ook minder zijn dan finasteride.. (bv impotentie en libido verlies zijn vergelijk baarmet de placebo groep er is in iedergevaal geen significant verschil)
ook een studie van 5 jaar liet geen duidelijke bijwerking zien (ook een studie naar mensen met prostaat klachten)

waarom hoor je dan zo weinig van het middel
ik denk dat veel mensen het niet aandurven dit middel 6 maanden te gaan gebruiken terwijl hun haar uitvalt..logisch ook wel..want het is nooit bewezen dat het helpt tegen AGA dus veel mensen gaan toch finast gebruiken... en 2 er zijn ook veel SP producten op de markt die niet gestandariseerd zijn en dus te weinig werkzame stof bevatten...
Kijk dus op het label en daar moet opstaan dat het tussen de 80 en 90% lipiden en sterolen bevat

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=12006122&dopt=Abstract

RICK
12 september 2002, 10:36
Misschien dat het een goed idee is om zoveel mogelijk informatie te verzamelen m.b.t. Saw Palmetto, ik bedoel er is nu al zoveel bekend over finasteride, en het lijkt dat de postbus "medicijnen" alleen nog maar over finasteride gaat.

Als het inderdaad zo is dat het dezelfde werking heeft als finasteride zou dat nogal voor een openbaring zorgen voor veel AA-ers.

-makkelijker te verkrijgen
-goedkoper
-geen bijwerkingen

Ik vraag me nu nog dit af; moeten we saw palmetto nu zien als een medicijn of meer als een soort homeopatisch middel?

ps: mensen die het middel reeds gebruiken willen we natuurlijk ook graag horen over hun ervaringen.

rudiratlos
12 september 2002, 11:22
als medicijn...het heeft een bewezen werking tegen hyperplasie vd prostaat en wordt in europa ook echt voorgeschreven als middel (onder de naam permixon)..

overigens heb je wel kans op bijwerkingen, maar het percentage mensen met bijwerkingen is lager dan bij finasteride..

door je cel te blokkeren voor DHT..maak je hem relatief gevoeliger voor oestrogeen.. dit zou wat klachten kunnen geven..
echter een goed dieet ( vet arm ) en een laag vetpercentage in het algeheel (veel sporten ) dus kan dit voorkomen

overigens is het suplementeren met omega 3 vetzuren aan te raden(bv lijn zaad olie bevat 57 % Omega3 en 17 % omega 6 vetzuren) dit is goed voor je algehele gezondheid en remt Pro-inflammetoire Mediatoren zoal Tumor necrose factor (dus remt algehele onstekings reakties) en kan je helpen om een laag vetpercentage te behouden!!

RICK
12 september 2002, 12:01
Dit is heel vreemd, als je www.sawpalmetto.nl intikt in je url kom je ineens uit op de site van het haarlab, waar ze vervolgens het produkt Nihafor aanprijzen, waar ze volgens mij niet eens spreken over het produkt SP.

???

RICK
12 september 2002, 12:38
klik hier (http://www.serenoarepens.com/baldness.html) om een artikel te lezen over SP voor behandeling tegen AA

Mika
12 september 2002, 14:46
http://www.cheapregaine.nl

heeft iemand ervaring met deze site?
of de middelen tegen haaruitval die hier worden aangeboden?

timo2
12 september 2002, 19:01
Ik slik SP (serenoa repens) nu ongeveer een maand of 4/5. Ik moet zeggen: ik heb sterk de indruk dat het werkt. Echter de laatste weken lijkt het mij haaruitval weer wat toe te nemen. Nu slik ik maar 1 capsule per dag = 170 mg, die dosis zou ik natuurlijk kunnen verdubbelen, al ben ik daar nog wat huiverig voor, ik ben tenslotte geen prostaatpatient.

Iemand schreef dat 2x 160 gebruikelijk is, maar gebruikelijk voor wie? voor een prostaatpatient, of voor iemand met haaruitval? Ik heb overigens nog geen SP in de etos aangetroffen. Wat is daar dan de merknaam van?

Mika
13 september 2002, 10:45
prostaplex van Lucovit,

ongeveer 30 euro voor 180 tabletten,

hoofdbestanddeel; sabal serralatum oftewel serenoa repens oftewel saw palmetto

maar volgens mij zijn er ook andere fabrikanten, anders moet je het even vragen aan een van de medewerkers

Johnny
13 september 2002, 13:47
ik ben net naar de da geweeest, van sundown: 7,89 euro voor 60 capsules waarin 450 gram saw palmetto zit. Het lijkt me dat je dan maar 1 tablet per dag nodig hebt. Overigens weet ik nog niet wat ik van saw palmetto moet verwachten, maar je kunt het altijd proberen, lijkt me. Saw palmetto zit overigens ook in Folligro. Ik heb nog weinig positieve verhalen hierover gehoord op deze website. Maar we wachten af......

rudiratlos
13 september 2002, 14:42
saw palmetto succes storie!!!

http://www.angelfire.com/dc2/spooky/

RICK
13 september 2002, 15:28
Een mooi verkoopverhaal, of niet?

Saw Palmetto the Natural Alternative to Propecia or Minoxidil

Saw Palmetto is now seeing outstanding results in the treatment of Androgenic Alopecia (Pattern Baldness).

This herb appears to work by blocking the 5- alpha reductase enzyme that converts testosterone into DHT, which is responsible for male and female pattern baldness. DHT interrupts the normal function of the hair follicles in the scalp. The final result ranges from the partial destruction the complete obliteration of hair follicles.

The decreased production of DHT consistently allows for prevention of further hair loss and promotes regrowth in thinning and bald areas. A decrease in the rate of fallout is usually seen after the first 1-2 months of treatment. Actual regrowth is usually seen within 2-4 months in males and 2-3 months in women. It is noteworthy that the drug Propecia also works by blocking 5-alpha reductase and reducing DHT levels. However, Propecia cannot be used by women and may even cause male sexual dysfunction. Saw Palmetto is an excellent alternative to Propecia. It can stimulate hair growth for both men and women and is remarkably free of side effects or drug interactions. In short, this is a remarkable supplement that should be taken by any adult concerned about hair loss.

Oja waarom er zo weinig bekend is over Saw Palmetto komt omdat het totaal niet interessant is om hier research in te doen. Research betekent vaak veel (geld) investeren met de hoop het er later weer uit te halen. Maar omdat het een natuurlijk produkt betreft is het nog altijd zo dat je daar geen patent op aan kunt vragen.

Stel je voor, dat SP net zo goed werkt als finasteride, of misschien wel beter....

RICK
13 september 2002, 15:36
Een andere bevestiging:


HairSite


IF IT'S OUT THERE, IT'S IN HERE


HAIR LOSS TREATMENT AGENTS

--------------------------------------------------------------------------------

SERENOA REPENS / SAW PALMETTO
Serenoa repens is the medical name for the herb saw palmetto.

Some studies have shown that saw palmetto may have the same effect as the drug finasteride in treating hair loss and prostate enlargement diseases. It has been suggested that both hair loss and prostate disease are related to the hormone DHT (Dihydrotestosterone) which is formed when the enzyme 5-alpha reductase interacts with the male hormone testosterone.

Finasteride is marketed as Proscar® (5 mg finasteride) or Propecia™ (1 mg finasteride) by the Merck & Co. Both Proscar and Propecia are oral medication and has been approved by the FDA in the United States. Proscar is usually prescriped for people with benign prostate enlargement. Propecia was approved by the FDA in December 1997 as the first ever anti-baldness pill. Both Proscar and Propecia are available by prescription only.

Finasteride works as an 5-alpha reductase inhibitor. It reduces the amount of 5-alpha reductase in our body and thereby reduces the formation of DHT, which is the main cause for hair loss and prostatic disease. DHT is formed when 5-alpha reductase interacts with the male hormone testosterone. DHT is a derivate of testosterone but is many times more potent. Hair follicles that are sensitive to DHT tend to fall off when exposed to the hormone.

Research has shown that the herb Saw Palmetto has the same effects as finasteride in treating patients with benign prostate enlargement. In fact, the herb is very popular and common in Germany and is available as an over-the-counter medication. There are many research and studies in Germany that confirm the effectiveness of Saw Palmetto in treating patients with prostatic disease.

Since both hair loss and prostatic disease are related to DHT, many suggest that Saw Palmetto will also be effective in treating people with hair loss by reducing the amount of DHT in our body and around the hair follicles. Although there is no formal study or testing to confirm the effectiveness of Saw Palmetto in treating hair loss, many companies are already preparing topical hair lotions that are formulated with Saw Palmetto.


Availability:

Saw Palmetto is available both as a dietary supplement as well as a topical lotion. However, while most health food stores carry Saw Palmetto as a dietary supplement, it is relatively difficult to find topical lotions that are formulated with Saw Palmetto.

I have reviewed many products in the market and found the following product lines that used Saw Palmetto in their formula:

ANAGEN HAIR CLINIC
CRINAGEN
NIOXIN
NISIM

Mika
17 september 2002, 11:07
Hallo lotgenoten,

Ik had een vraagje.
Ik kan me niet voorstellen dat er niet meer mensen saw palmetto gebruiken of gebruikt hebben.
Het is echt van belang dat jullie je ervaringen hier vermelden zodat mensen die door kunnen lezen en we met z'n allen eventueel conclusies kunnen trekken over het al dan niet werkzaam zijn van dit middel.

Dus reageren!

Groeten,

Mika

tamara
17 september 2002, 18:40
Kan ik als vrouw zijnde ook SP gaan innemen of niet?
want ik lees hier dat Saw palmetto oorspronkelijk bedoeld is voor de prostaat.
Graag jullie reacties

thomas
17 september 2002, 19:02
Beste Lotgenoten,

Ik lees de laatste tijd veel op het forum over dit middel. Maar volgens mij is dat verspilling van tijd en geld.

Ik heb nog nooit gelezen (ook niet op de bekende Hairsites www.hairlosshelp.com , www.hairlosstalk.com, www.thebaldtruth.com ) dat dit middel alleen echt helpt. Wordt wel als aanvulling gebruikt op fina of minox maar dan nog is het twijfelachtig of het echt zoden aan de dijk zet.

Mijn advies voor iedereen is om alleen wetenschappelijk bewezen
medicijnen te gebruiken tegen de mannelijke vorm van kaalheid dus :

Voor mannen : fina en/of minox.
Voor vrouwen : minox.

Een haartransplantatie is ook voor sommigen een goede methode.

De praktijk wijst uit dat overige middelen alleen valse hoop geven.

Voor degenen die zich nog niet lang verdiept hebben adviseer ik om bovengenoemde sites (en links hierop) regelmatig te bezoeken. Anno 2002 zouden we ons niet meer moeten laten foppen door allerlei verzinsels in de strijd tegen kaalheid.

THOMAS

Johnny
17 september 2002, 19:19
Ik heb dus die Saw Palmetto bij de DA gekocht. Er staat echter niet in dat het gestandaardiseerd is of dat het 80 a 90% sterolen en vetzuren bevat. Wat betekent dit? Het is een product van Sundown, dat ik ken als een bekende fabrikant, die dus niet het eerste het beste product op de markt brengen. Kan ik het gewoon gebruiken? En waarom zou het niet werken voor mij, terwijl het wel voor prostaatpatienten zou werken?

rudiratlos
18 september 2002, 09:03
als er niet op staat dat het gestandariseerd is zou ik het niet gebruiken!!

over wel of niet bewezen... het werkt bewezen tegen de benigne prostaat vergroting... waar DHT ook verantwoordelijk voor is..
zowel finasteride als daw palmetto remmen de vorming van DHT..

het is aannemlijk om te zeggen dat SP dan ook zou werken tegen AA... zeker als je weet dat SP naast type2 ook type1 A5 reductase remt.
natuurlijk is dit nooit aangetooond (Afgezien van die ene studie)
en er zal wel niet veel onderzoek naar gedaan worden aangezien met finasteride veel geld wordt verdient en SP niet te patenteren is... er zijn du te weinig commerciele belangen..


er is 1 studie gedaan mbt AA en daarin wordt beschreven dat meer dan 60% een verbetering laat zien na Saw palmetto gebruik

Peter
18 september 2002, 11:24
linkje:
http://www.psycholoog.net/2001/12/17

bevestigend meer niet, veel meer info staat er niet

rudiratlos
18 september 2002, 11:53
nog ff over cheapregain.nl

daar bieden ze SP aan van trunature... dit is een gestandariseerd product 85-95% ..dus goed...

het is voor nederlands bergrippen goedkoop ..echter in america is dit product te koop voor 16.99 US dollar voor 250 caps (ruim 4 maanden) hier via chaepregain...33 euro...

ik heb ze gemaild naar dit verschil ..dit is hun antwoord


Dank voor uw opmerking. Bij inkoop van USD11.99 is onze netto-marge EUR7,00 per fles van EUR33,00. Restant opgeld wordt uitgegeven aan BTW in California, BTW en invoerrechten in Nederland, transport en BTW afdrage hier in Nederland. Iets soortgelijks en net zo jammerlijk voor inwoners van Nederland is het verschil in benzine-prijs in Nederland en de VS.

Nog is EUR33,00 voor 250 caps. "cheap" daar waar elders in Nederland soms EUR16,50 voor 60 wordt gevraagd.

Men kan rechtstreeks in Amerika bestellen en ook onbelast daar kleine zendingen makkelijker doorglippen, doch schijnt men hier nog huiverig voor te zijn. En dan nog heeft men sowieso te maken met verzending van wellicht USD10.00 met de reguliere post.

Vragen gaarne naar info@cheapregaine.nl


Met vriendelijke groet,
Frank Philippi

CheapRegaine Team

een eerlijk antwoord lijkt me..zegt wel iets over de betrouwbaar heid!!

Mika
24 september 2002, 17:09
Saw Palmetto Extract
Saw palmetto has been extensively studied over the past several years for the treatment of enlarged prostate in men ( BPH ). Saw Palmetto extract which is a known anti-androgen is the liposerolic extract of the fruit of Saw Palmetto.


Saw Palmetto has shown to effectively block the formation of DHT and is also believed to block the androgen receptors which are found on the hair follicles. Like GLA and ALA it also blocks Type 1 and Type 2 forms of 5 alpha-reductase and has shown to be more potent than Finasteride, the active ingredient of Propecia

Dit heb ik van www.thebaldtruth.com.
Dus het schijnt wel goed te zijn.

Johnny
9 november 2002, 13:07
Zijn er al mensen met resultaten?

Robster
16 november 2002, 18:42
Hey!!

Deze link stond al in deze post, maar hij heeft die site weer geupdate, best interessant om te zien. Die vent heeft echt mega teruggroei!!

http://www.angelfire.com/dc2/spooky/

Ik gebruik nu ook een paar weken Saw Palmetto en Vitamine B en Zink. Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet zeggen. In eerste instantie dacht ik echt wel dat mn haaruitval flink minder was en dat er in mn inhammen van dat donshaar kwam. Van de week had ik echter weer mega uitval, dus sja.. we wachten het nog maar even af!!

Groetjes
Robster!!

mar
17 november 2002, 11:14
Hoi Robster,

Inderdaad, heb de site gisteren bezocht aangezien hij aangaf om half november een update te geven. Ik moet zeggen het ziet er goed uit. Met de zinc/b6 bedoelt hij overigens niet de vitamine vorm, maar de brouwsel die hij maakt. Het brouwseltje is ook gewoon te koop (Crinagen, http://www.hairlosstalk.com/productreviews/crinamow.htm), ik zou het graag willen uitproberen, maar heb helaas geen creditcard. Dus als iemand het wil uitproberen, wil ik graag meebestellen en delen we alle kosten.


Weet jij of iemand anders trouwens over welke forum hij het heeft?

Groet

Pat
20 november 2002, 17:17
toch vind ik deze ervaringen wel goed klinken. Ben dus ook benieuwd of dit middel geen effect heeft op je libido, erectie, geilheid, etc.
waar ik ook benieuwd naar ben is de reactie van Ids Boersma, van het Haarkabinet. Hij weet er veel van maar verdient ook veel geld aan de finasteride pillen. Als er iemand binnenkort bij hem op bezoek gaat, vraag hem eens naar zijn mening hierover?

Peter
5 februari 2003, 23:42
weet iemand een goede dosering? 2 tabletten per dag... periodes zonder om gewenning tegen te gaan... of iets heel anders?

palm
17 februari 2003, 14:25
Hallo dan,

Onlangs weer eventjes wat oude posts doorgelezen.
Ik begrijp dat fina voornamelijk type 2 5ar blokt (right??)
SP zou voornamelijk type 1 5ar blokken (androgene receptoren??)

Duta zou voornamelijk goed werken om dat het beide typen 5ar blokt.

Is dan de conclusie dat Fina+sp net zo goed (of bijna net zo goed) helpt als Duta????

immers, door 1 mg fina per dag wordt 70 % DHT geblokt. is er nog 30% over die je dan met SP verder zou kunnen blokken, zou ik dan weer denken.

heeft iemand anders hier een mening over??

Groet,

Palm

Mika
17 februari 2003, 17:18
Het probleem is dat er geen serieuze studies zijn gedaan naar de effectiviteit van SP. Dus niemand zou je daar een duidelijk antwoord op kunnen geven.

Of je moet andere forums even nachecken.
Ik hoor het graag van je.

Groeten,

Mika

GEorGE
21 februari 2003, 18:40
hallo mensen,

Ik heb ook maar eens een poging gewaagd met SP. Ik heb capsules van 200 mg en gestandaardiseerd op 35% vrije vetzuren, is dat goed of juist niet. Ik slik er twee per dag.

Ik ben ook wel benieuwd of er nog meer mensen zijn die goede ervaring hebben met SP, naast de mensen die hierboven al hun ervaringen hebben verteld.

George

Promise
21 februari 2003, 20:50
Originally posted by GEorGE
hallo mensen,

Ik heb ook maar eens een poging gewaagd met SP. Ik heb capsules van 200 mg en gestandaardiseerd op 35% vrije vetzuren, is dat goed of juist niet. Ik slik er twee per dag.

Ik ben ook wel benieuwd of er nog meer mensen zijn die goede ervaring hebben met SP, naast de mensen die hierboven al hun ervaringen hebben verteld.

George

Nee dat is niet het goede, het moet gestandariseerd 85%-95% (136-152 mg) vetzuren en actieve sterols bevatten. Aanbevolen dosering is 2 x 160mg per dag.

GEorGE
21 februari 2003, 21:17
Dank je Promise, nog een merk wat je kunt aanbevelen of wat je zelf gebruikt?

Promise
21 februari 2003, 21:56
Originally posted by GEorGE
Dank je Promise, nog een merk wat je kunt aanbevelen of wat je zelf gebruikt?

Ik heb het zelf besteld bij http://www.cheapregaine.nl/sawpalmetto.html Verder heb ik er nog geen ervaringen mee. Succes.

GEorGE
22 februari 2003, 16:32
Ik heb SP besteld bij cheapregaine. Ik vraag me alleen af in hoeverre dit een betrouwbaar bedrijf is. Zag wel een mailtje van ze in dit topic, maar hun site op zich geeft geen informatie over het bedrijf.
Heeft iemand al dan niet goede ervaringen met dit bedrijf?(cheapregaine/phipp trading)

vbm
24 februari 2003, 15:11
Originally posted by GEorGE
Ik heb SP besteld bij cheapregaine. Ik vraag me alleen af in hoeverre dit een betrouwbaar bedrijf is. Zag wel een mailtje van ze in dit topic, maar hun site op zich geeft geen informatie over het bedrijf.
Heeft iemand al dan niet goede ervaringen met dit bedrijf?(cheapregaine/phipp trading)


Hey,

Ik heb gister bij cheapregaine.nl besteld. Je betaald aan de postbode, dus dan heb je wel enige zekerheid. Maar of je ook echt krijgt wat je hoopt te krijgen weet ik niet. Dat weet je trouwens ook niet als je Fina besteld via dru-online.

Nog mensen ervaring met SP in het algemeen? Sheddings?, werkt het alleen op de kruin?, bijwerkingen?.

Alvast bedankt!!

VBM

Alonso
24 februari 2003, 17:39
Hoi aan alle (toekomstige) SP gebruikers

Onderstaande link verwijst je naar een website die gaat over SP, onderaan de pagina vind je alle bedrijven die de echte SP online verkopen, plus de prijzen.


http://www.mendosa.com/sawpalm.htm

Alonso

Rocco
25 februari 2003, 23:26
Is dan de conclusie dat Fina+sp net zo goed (of bijna net zo goed) helpt als Duta????

Sorry, helaas gaat deze conclusie niet op. Er zijn zelfs medicinale 5ar type 1 blockers te verkrijgen, maar als je deze samen met Fina gaat gebruiken, levert die combi niet een betere resultaat op dan Fina alleen .

De ene helft van de Dutasteride molecuul is magnetisch zodat het ook de type 1 5 ar blockt.

Er is geen comibinatie die de effectiviteit van Duta kan evenaren, helaas.


Groetjes

Alonso
7 maart 2003, 19:33
Hoi als je Saw Palmetto combineert met Azelaic Acid, Vitamine B6 en Zink, dan schijn je 90 % van het enzym 5 Alpha-reductase te blokken, weet iemand of je deze combinatie ergens in Nederland kan kopen? (Ik heb nl geen zin om dit via internet ergens in timboektoe te gaan bestellen)

Alonso

Mathijs
7 maart 2003, 21:20
Beste Alonso, hoe kom je aan deze informatie?

GEorGE
8 maart 2003, 12:51
Hallo,
Ik weet niet of deze link al eerder gepost is, maar voor de zekerheid dan. Hier vind je van alles over natuurlijke dht blockers.

http://www.skinbiology.com/hairregrowth.html#Is%20Copper%20Better%20Than%20Pr opecia®%20for%20Blocking%20DHT

George

Alonso
8 maart 2003, 13:23
Mooie site!! :)

Ik citeer :"Saw palmetto is often combined with zinc and vitamin B6 which add to the anti-DHT activity and can be purchased from most health stores".

Ik heb mijn informatie onder andere via de volgende link:


http://www.serenoarepens.com/baldness.html


Weet iemand waar je de cominatie SP-zink-B6 kunt kopen in Nederland?

Alonso

Robster
8 maart 2003, 13:59
Hey Alonso,

Ik heb zelf een paar maanden SP gebruikt, waarbij ik zink slikte en een vitamine B complex én ik gebruikt nog es rooscure (had echt de aanval ingezet ;))
Maargoed.. hoewel ik wel het idee had dat mn haaruitval iets minder werd, ben ik er toch na een maand of 4 mee gestopt omdat ik nog niks echt zag gebeuren. Ik weet wel dat je het wat langer moet gebruiken, maar ben nu eenmaal ongeduldig. Nu ben ik dus overal mee gestopt een tijdje, maar ben maar weer begonnen, want mn haar jekkerde echt uit mn schedel! Maar dat was de vraag niet :) SP kun je het best bestellen bij www.cheapregaine.nl hier kun je een pot bestellen van 250 capsules, heb je snel in huis en het is neit megaduur. Zink en B6 kun je gewoon bij de drogist halen, maar het beste is het volgens mij omdat bij zo'n kruidenwinkeltje te halen, daar hebben ze toch vaak wat meer kwaliteit vitamines staan. De vitB en zink zijn verder nog best wel aan de prijs, maargoed.. gaan we dat vergelijken met duta bijvoorbeeld.....

Ik hoop dat je wat wijzer bent!!

Groetjes
Robster

Alonso
8 maart 2003, 16:33
Hoi bedankt voor de informatie.

Echter ik zoek een combinatie van SP icm zink (gluconate) en vitamine B6. Anders ga je 4 (of meer) pillen per dag slikken. en daar heb ik weinig zin in :(

Zink gluconate en B6 hebben een synergie effect en blokken DHT. Gluconate is blijkbaar de beste vorm, want die wordt het snelste opgenomen in je bloed.

Ik heb 2 links waar je die combinatie kunt bestellen:


http://www.nutritionblvd.com/111111-whp-sp2.html

http://www.health-pages.com/sp/

Maar het liefst heb ik natuurlijk dat je dit gewoon ergens in Nederland bij de drogisterij/speciaalzaak kunt kopen....


Alonso

GEorGE
8 maart 2003, 19:40
He Alonso,

Op die site die ik had gepost hier staat het volgende:

'Copper ion in the skin is more effective in inhibiting the type 1 form which is primarily producing the DHT that damages follicles and can be administered locally to the skin. Sugimoto et al (Sugimito 1995) found that copper ion is a potent inhibitor of 5-alpha reductase, inhibiting both types of 5-alpha reductase (both type 1 and type 2) that produce DHT and is the only metal to do so. Copper ion inhibits (50% reduction in activity) type 1 alpha reductase at 1.9 micromolar (0.12 micrograms copper ion per milliliter) and type 2 alpha reductase at 19.2 microM (1.2 micrograms copper ion per milliliter).
No other metal has these effects. ' (zelf bold toegevoegd)

En verder:

'One problem with high dosages of zinc is that it competes with copper for receptor sites. Too much zinc can drive out copper from the scalp. Without adequate copper, angiogenesis (new blood vessel formation) will not occur and ultimately this will produce scalp damage. '

Copper deficiency in animals causes increased cellular oxidation, increased cancer, increased cardiovascular risk, more atherosclerosis, higher LDL-cholesterol, decreased HDL-cholesterol, more lipid oxidation, aortic aneurysms, osteoarthritis, rheumatoid arthritis, osteoporosis, chronic conditions involving bone and connective tissue, brain defects in newborn, obesity, graying of hair, increased sensitivity to pain, obesity, and reproductive problems. See more below.

In humans, copper deficiency is associated with all of the previous plus depression, impaired brain function, and general fatigue. For more information, please visit www.skinbiology.com/copperhealth.html.

Copper is usually in short supply in the body and high zinc usage drives copper from the body and can produce copper deficiency.

Bron: http://www.skinbiology.com/

Wellicht dus dat koper meer voor je zal doen?
Ik kan niet goed beoordelen hoe betrouwbaar deze site is.

George

Alonso
10 maart 2003, 13:59
Hoi George, dat klopt inderdaad wat daar staat. Je moet dus ook inderdaad je zink dosis beperken, vaak staat op zink preparaten een ADH van 30 mg per dag.

Zie onderstaande link:

http://www.healthyroads.com/MyStore/Content/productmatch.asp?productID=4095&cat=1


IK citeer:
"Long-term use of more than 100 mg of zinc has been associated with anemia, immune suppression, and heart problems.
Long-term use of more than 40 mg of zinc has been associated with severe copper deficiency"

Alonso

GEorGE
10 maart 2003, 23:07
Een vraag aan alle SP gebruikers die het al langere tijd gebruiken (langer dan een half jaar)
Werkt het? Wat zijn de resultaten?
Ik hoor namelijk geen positief nieuws meer over SP:yawn:

George

Alonso
16 maart 2003, 14:09
Hoi George en anderen,

Ik heb ook een bestelling geplaast voor 160 mg gestandaardiseerd SP. Mijn Finasteride gebruik ben ik langzaam aan het afbouwen, zodat mijn lichaam na een half jaar (hopelijk) is hersteld...

Mijn anti DHT kuur bestaat uit:
- 2 x 160 mg SP (nog in bestelling), dagelijks
- Nizoral 3 x per week
- Minoxidil 5% in combinatie met Folligen, dagelijks
- combinatie 50 mg Pyridoxal - 30 mg elementair zink, dagelijks


Alonso

Pat
17 maart 2003, 15:42
Wat is voor jou de reden om met minoxidil te stoppen, Alonso?
Heb een maand geleden ook (voor 4 maanden) dat spul gekocht, maar ik ben het geklieder al zat en al gestopt. Als er iemand geinteresseerd is in het restant mag die dat voor een zacht prijsje overnemen. Mail maar naar patvanvliet@hotmail.com

vbm
17 maart 2003, 17:03
Waar is die Nizoral te krijgen Alonzo?

alex
17 maart 2003, 20:45
[QUOTE]Originally posted by Alonso
[B]Hoi George en anderen,

Ik heb ook een bestelling geplaast voor 160 mg gestandaardiseerd SP. Mijn Finasteride gebruik ben ik langzaam aan het afbouwen, zodat mijn lichaam na een half jaar (hopelijk) is hersteld...

Mijn anti DHT kuur bestaat uit:
- 2 x 160 mg SP (nog in bestelling), dagelijks
- Nizoral 3 x per week
- Minoxidil 5% in combinatie met Folligen, dagelijks
- combinatie 50 mg Pyridoxal - 30 mg elementair zink, dagelijks

hey alonso,

ik ga ook overschakelen van fina op SP...heb een paar vraagjes

Hoe bouw jij je fina-dosering af?

Ik heb mijn SP besteld via www.cheapregaine.nl...gaat het hier over de échte SP?

en de laatste 2 producten (pyridoxal en zink)...wat is de werking ervan en waar zijn ze te krijgen?

grtz

Alex

Alonso
18 maart 2003, 11:37
Hoi Alex,

Waarom stap jij over van Fina naar SP?

Nizoral is verkrijgbaar bij bijna alle online apotheken in de USA.

Als ik de site van Cheapregaine mag geloven is het inderdaad de meest zuivere vorm van SP, ik heb nog geen verzend bevestiging van hen ontvangen van mijn bestelling

De eerste 4 jaren gebruikte ik 1,25 Fina per dag, sinds een half jaar heb ik het afgebouwd naar 0,6 mg per dag, sinds een maand om de 2 dagen 0,6 mg. Als ik mijn SP binnen heb, stop ik helemaal met de Fina

De combinatie vitamine B6 en zink schijnt (er zijn artsen die het hiermee oneens zijn) 5 alpha-reductase in de hoofdhuid te blokken, het is wel belangrijk welke vormen je gebruikt en in welke hoeveelheden. De pyridoxal vorm van B6 is de meest zuivere vorm en die blokt 5 alpha-reductase, de andere vorm Pyridoxine, schijnt juist meer 5 alpha-reductase aan te maken. Wat betreft zink schijnen zink gluconaat, sulfaat en orotaat de beste vormen te zijn. Zink en B6 tabletten zijn in iedere goede reformzaak te verkrijgen. Echter ik ben al een tijdje op zoek naar een capsule combinatie van die twee. Alle vormen van SP, samen met zink en B6 bevatten de verkeerde soorten zink en/of B6 naar mijn weten....

Alonso

alex
28 april 2003, 13:36
Originally posted by Alonso Hoi Alex,

Waarom stap jij over van Fina naar SP?

Nizoral is verkrijgbaar bij bijna alle online apotheken in de USA.

Als ik de site van Cheapregaine mag geloven is het inderdaad de meest zuivere vorm van SP, ik heb nog geen verzend bevestiging van hen ontvangen van mijn bestelling

De eerste 4 jaren gebruikte ik 1,25 Fina per dag, sinds een half jaar heb ik het afgebouwd naar 0,6 mg per dag, sinds een maand om de 2 dagen 0,6 mg. Als ik mijn SP binnen heb, stop ik helemaal met de Fina

De combinatie vitamine B6 en zink schijnt (er zijn artsen die het hiermee oneens zijn) 5 alpha-reductase in de hoofdhuid te blokken, het is wel belangrijk welke vormen je gebruikt en in welke hoeveelheden. De pyridoxal vorm van B6 is de meest zuivere vorm en die blokt 5 alpha-reductase, de andere vorm Pyridoxine, schijnt juist meer 5 alpha-reductase aan te maken. Wat betreft zink schijnen zink gluconaat, sulfaat en orotaat de beste vormen te zijn. Zink en B6 tabletten zijn in iedere goede reformzaak te verkrijgen. Echter ik ben al een tijdje op zoek naar een capsule combinatie van die twee. Alle vormen van SP, samen met zink en B6 bevatten de verkeerde soorten zink en/of B6 naar mijn weten...


hey alonso ik ga overschakelen omdat mijn erecties minder krachtig werden....

trouwens ik heb die SP al anderhalve maand besteld en is nog steeds niet aangekomen.... is er iemand met hetzelfde probleem

gtrz

Alex

romeo
28 april 2003, 16:24
Dag iedereen:)

Ik gebruik nu anderhalve maand saw palmetto extract in combinatie met een vitamine complex (tablet) wat ook zinc bevat. Het extract zit in tegenstelling tot wat ik veel in het forum lees, in een spray flesje. Ik heb het verkregen via

www.eigenhaar.nl (http://www.eigenhaar.nl)

Misschien een ideetje voor anderen. Ik heb gezien dat er nog al wat vraag was naar een tablet met de juiste vitamines en zinc. Dus ik hoop dat dit iets is dat jullie kunnen gebruiken.

Tablet bevat:
Fenegriek extract, calcium pentothenaat, nicotinamide, vit. B6, B2, en foliumzuur.
Spray bevat: Dwergpalmbes extract, niacinamide, zinkgluconaat, alpha-tocopherol.
Dagelijkse inname.

Ik heb nog geen resultaten om over naar huis te schrijven maar ik wacht af...

Weet iemand of er een verschil in werking is tussen de tabletten (o.a. verkrijgbaar bij de drogist) en de spray? De tabletten zijn namelijk (van wat ik gelezen heb in de forum) een stuk goedkoper.

Zijn er nog meer mensen die dit product gebruiken?

Groetjes:) :)

vbm
2 mei 2003, 09:09
Beste Alonso, waar heb jij gelezen dat de pyridoxine-vorm van B6 meer 5 alpha reductase aanmaakt?

Ik ben 9 weken geleden begonnen met Saw Palmetto van Cheapregaine. Daarvoor slikte ik 1 maand 0.6 mg Fina en weer daarvoor 5 maanden 1.25 mg Fina.
Ik heb wel het idee dat ik de laatste paar weken meer haaruitval heb. Weet iemand of sheddings ook bij gebruik van SP voorkomen?

Hopelijk heb je je SP binnen Alex. Bij mij duurde het maar een paar werkdagen via Cheapregaine. Je kan ze ook mailen.

Succes.

Alonso
2 mei 2003, 10:32
Zowel op Regrowth.com als Follicle.com staan onderzoeksresultaten vermeld dat Pryridoxine, 5 alpha-reductase laat toenemen, en Pyridoxal het 5 alpha-reductase gehalte laat afnemen.

Alonso

Rocco
3 mei 2003, 16:32
vbm

Ik ben 9 weken geleden begonnen met Saw Palmetto van Cheapregaine. Daarvoor slikte ik 1 maand 0.6 mg Fina en weer daarvoor 5 maanden 1.25 mg Fina. Ik heb wel het idee dat ik de laatste paar weken meer haaruitval heb. Weet iemand of sheddings ook bij gebruik van SP voorkomen?


Als SW netzoveel of een aantal % meer DHT zou blokken als Fina dan zou je geen shedding mogen hebben. Immers er vindt dan geen / nauwelijks hormoonbalansschommeling plaats in je lichaam. Haren zijn erg gevoelig voor hormoonschommelingen ( m.n. DHT schommelingen ). Het shedden verschilt per persoon, maar toch.

IK weet niet of SW daadwerkelijk 5ar blokt en zo dus je DHT, het kan goed zijn dan SW niets doet en dat je haren weer zijn begonnen met uitvallen omdat je gestopt bent met Fina.



Groetjes

Heer Olivier
14 juli 2003, 14:24
Zijn er al mensen met praktijkervaringen over SP????

Ik zou dit graag horen!!!

Alvast bedankt!

Heer Olivier

Francis
14 juli 2003, 17:28
Originally posted by Alonso
De combinatie vitamine B6 en zink schijnt (er zijn artsen die het hiermee oneens zijn) 5 alpha-reductase in de hoofdhuid te blokken, het is wel belangrijk welke vormen je gebruikt en in welke hoeveelheden. De pyridoxal vorm van B6 is de meest zuivere vorm en die blokt 5 alpha-reductase, de andere vorm Pyridoxine, schijnt juist meer 5 alpha-reductase aan te maken. Wat betreft zink schijnen zink gluconaat, sulfaat en orotaat de beste vormen te zijn. Zink en B6 tabletten zijn in iedere goede reformzaak te verkrijgen. Echter ik ben al een tijdje op zoek naar een capsule combinatie van die twee. Alle vormen van SP, samen met zink en B6 bevatten de verkeerde soorten zink en/of B6 naar mijn weten....

Dus m.a.w. je zou een produkt moeten gebruiken dat B6 onder de vorm van pyridoxal bevat (als ik het goed begrijp)?
Weet iemand waar of hoe je dit kunt krijgen (wanhopig op zoek)?

pindakaas
14 juli 2003, 17:41
Is dit dan ook voor(tegen) beide types 5ar? :confused:

groetjes

vbm
14 juli 2003, 19:55
Originally posted by Francis
Dus m.a.w. je zou een produkt moeten gebruiken dat B6 onder de vorm van pyridoxal bevat (als ik het goed begrijp)?
Weet iemand waar of hoe je dit kunt krijgen (wanhopig op zoek)?


Hoi,

B6 Pyridoxaal-5-fosfaat is moeilijk te verkrijgen heb ik gemerkt. Ik heb een aantal drogisterijen afgebeld en de meesten weten niet wat je bedoeld met de pyridoxaal-5-fosfaat vorm. Je moet er dus duidelijk bij zeggen dat je niet de pyridoxine variant wil. Pyridoxaal moeten ze bestellen vaak. Een fabrikant van Pyridoxaal is AOV. Dat kan je erbij zeggen. Met een potje van 60 stuks (50mg) doe je 1 a 2 maanden en kost 14.35 euroos.

Kijk voor meer info ook eens op www.orthos.nl en www.soe.nl.

succes!!!

vbm
14 juli 2003, 20:06
Originally posted by Heer Olivier
Zijn er al mensen met praktijkervaringen over SP????

Ik zou dit graag horen!!!

Alvast bedankt!

Heer Olivier


Hey,

Ik gebruik naast SP ook zink en B6 (pyridoxaal vorm) en MSM (voor een soepele celwand en celademhaling). Ik heb het idee dat het allemaal goed werkt in mijn kruin, maar zeker (nog) niet voor op mijn hoofd. Nog even afwachten dus.

VBM

Francis
14 juli 2003, 20:14
Originally posted by vbm
Hey,

Ik gebruik naast SP ook zink en B6 (pyridoxaal vorm) en MSM (voor een soepele celwand en celademhaling). Ik heb het idee dat het allemaal goed werkt in mijn kruin, maar zeker (nog) niet voor op mijn hoofd. Nog even afwachten dus.

VBM

Hoeveel pilletjes per dag zijn dit totaal?
Dit lijkt me alhaast onmogelijk om dat iedere dag allemaal in te nemen :( (vooral als je ze snel en discreet wilt innemen - bijvoorbeeld wanneer je niet thuis bent ofzo)

vbm
15 juli 2003, 23:20
Originally posted by Francis
Hoeveel pilletjes per dag zijn dit totaal?
Dit lijkt me alhaast onmogelijk om dat iedere dag allemaal in te nemen :( (vooral als je ze snel en discreet wilt innemen - bijvoorbeeld wanneer je niet thuis bent ofzo)


Dat zijn 6 pilletjes per dag. Heel wat ja. Ik ga daar nog tot maximaal het einde van het jaar mee door. Dan heb ik wel een indruk of het werkt voor mij.
Ik slik ook wel een periode (eerste 5 dagen van de maand) niets om gewenning tegen te gaan. En een dagje overslaan als het een keer niet uit komt lijkt me geen probleem.

Jaapie
16 juli 2003, 10:04
Ik ben gisteren begonnen aan een kuur SP en minoxidil 5%
besteld bij cheapregaine.nl, ik heb 3 weken moeten wachten voordat ik het binnen had!
Tevens wil ik er Azelaic Acid, Vitamine B6 en Zink bij nemen.
Ik houd vanaf vandaag een logboek met foto's van mijn inhammen bij die ik eenmaal per week update.

Gerben
18 juli 2003, 04:22
Hoi Rick, als ik www.sawpalmetto.nl intyp kom ik heel ergens anders uit dan jij zegt, nl. bij Alopesan. Dat is inderdaad een saw palmetto-product (ik gebruik het ook trouwens)

RICK
18 juli 2003, 11:27
Hallo Gerben,

dit klopt, maar toendertijd was dat dus niet het geval. Dit kan 2 dingen betekenen, nl dat de fabrikanten van Alopesan de domeinnaam hebben overgekocht, of dat het Haarlab hier ook weer een dikke vinger in de pap hebben.

Maar hoe werken de pillen voor jou? Gebruik je ze al lang...

Btw ben je echt een gebruiker, of werk je soms gewoon voor alopesan? Er staan ineens zoveel positieve reacties op dit forum over alopesan...... Ik snap ook niet helemaal waarom je nu na 8 maanden gebruik je ineens in mei dit jaar heb ingeschreven in dit forum terwijl het goed schijnt te werken... Als iets goed aanslaat is een menselijke gewoonte om dan niet echt actief opzoek te gaan en rond te neuzen in forums, maar misschien zie ik spoken en heb je wel goede bedoelingen, indien dit het geval is kun je vergeten wat ik geschreven heb.


grt

GEorGE
20 juli 2003, 15:23
Ik moet zeggen dat het mij ook wel op viel, dat Gerben erg positief is over dat middel.
Werk jij voor dat bedrijf Gerben?
Mocht jij gewoon een hele tevreden gebruiker zijn, dan heb ik niks gezegd.

Gerben
20 juli 2003, 17:35
Haha, nee ik werk niet voor ze, maar ik ben wel een fervent aanhanger van kruidengeneeskunde. Ik geloof (en van veel kruiden is dat ook gewoon bewezen) dat je met kruiden vaak net zo veel soms meer kunt bereiken als met medicijnen. Belangrijk voordeel is dat kruiden vaak geen of minder bijwerkingen hebben. Saw palmetto hoef je al helemaal niet bang van te zijn, want dat wordt sinds mensenheugnis al gegeten, gewoon als lekkernij zeg maar.

DHTkiller
20 juli 2003, 18:37
Klinkt te mooi om waar te zijn, ik heb sterk de indruk dat het weinig tot niets zal doen.

Gerben
20 juli 2003, 19:11
Als middel voor vergrote prostaat wordt Saw Palmetto door artsen al heel lang als alternatief voor Finasteride voorgeschreven. Als DHT-killer dus...

DHTkiller
20 juli 2003, 19:45
Gerben,

Het zou natuurlijk mooi zijn als SP daadwerkelijk evengoed of beter zou werken dan fina, en dat nog zonder bijwerkingen, maar ik ben altijd al sceptisch geweest tegenover planten en kruiden. SP is niet de enige alternatief om AA te stoppen, want hetzelfde zeggen sommige artsen ook over zinc, groene thee, azelaic acid, vitamine B en andere natuurlijke stoffen dat ook AA kan tegen gaan.

Mijn vraag is: Hoeveel DHT in% blockt SP en hoe lang werkt het in het lichaam?

User-X
20 juli 2003, 22:13
Verwar je kruiden/plantengeneeskunde nu niet met homeopathie?

Planten staan toch vaak aan de basis van moderne medicijnen en hebben idd vaak een bewezen werking (b.v Aspirine werd gemaakt uit de bast van een wilgenboom).
Er zal trouwens vast wel veel kaf onder het koren zitten bij de kruidenbrouwsels.
In de werking van homeopatische middelen geloof ik trouwens niet (en al helemaal niet bij haaruitval).

Ik gebruik sinds kort ook Saw Palmetto maar niet lang genoeg om resultaat te melden.
Da's bij mij toch lastig te bepalen omdat de haaruitval vrij langzaam gaat.
De inhammen begonnen zich bij mij reeds op 16 jarige leeftijd te vormen.
Vanaf mijn 25ste werd het echt zichtbaar en begon ik er toen ook echt psychisch hinder van te ondervinden.
Ben nu 32 jaar, de hoofdhuid op kruin en bovenop zijn al behoorlijk zichtbaar maar ik weet het op goede haardagen nog redelijk te camoufleren.
Een gezonde levenswijze doen de goede haardagen bij mij overigens wel toenemen.

Erg benieuwd of sp effect zal hebben maar ik ben bang dat ik er wat te laat mee ben begonnen, tenminste voor hergroei.

Pat
20 juli 2003, 22:58
Ik gebruik nu een maand of 6 SP. Ben overgestapt van Fina naar SP omdat ik na 2 jaar Fina gebuik toch nog steeds last had van een verminderd libido. Ondanks dat Ids Boersma e.d. beweren dat dit niet zo (Boersma zegt zelfs dat fina gebruik in theorie een positief effect zou hebben op het libido) is merkte ik wel degelijk invloed (en wat gelukkig na het stoppen met Fina weer verbeterd is).
Ik vind het nog steeds moeilijk te beoordelen hoe SP nu werkt. Ik heb wel het gevoel weer kaler geworden te zijn in vergelijking met de tijd dat ik nog fina slikte. (maar ook hoor ik nog wel eens dat bij mensen die fina slikken ook na 2 of 3 jaar het effect minder wordt).
Blijft al met al heel lastig te oordelen wat nu wel en niet goed werkt en wat je dus het beste kunt slikken. Mocht er nog eens iemand een consult bij het haarkabinet en/of Ids Boersma hebben, dan zou ik hun mening ook wel eens willen horen over SP. Zij verdienen daar namelijk niets aan en het is een (goedkope) concurent van de door hen verkochte 'pro-hair' (fina) pillen.

Biljartbal
17 augustus 2003, 17:47
Ik lees hier veel over SP, maar is er iemand die het gebruikt en er baat bij heeft gehad?

Want ik wil het bestellen bij cheapregaine, maar zit echt te twijfelen tussen SP en Alopesan 400. Alleen de prijs zit me nog dwars van Alopesan 400

Jaapie
18 augustus 2003, 09:12
Ik gebruik SP al ongeveer een maandje. De jeuk op mijn hoofd is weg, tevens die witte korreltjes. Haaruitval is nog hetzelfde, hoewel er op mijn inhammen wel wat kleine haartjes beginnen te groeien maar dat komt denk ik door de minoxidil.

Als ik jou was zou ik gewone SP kopen, en daarbij zink, vitamine B en andere supplementen slikken. Dan ben je veel goedkoper uit.

Biljartbal
18 augustus 2003, 13:52
Ja dat lijkt mij ook. SP + vitamine b + zink. Veel goedkoper. Echter het verschil is dat Alopesan speciaal voor haaruitval ontwikkeld is.

Francis
18 augustus 2003, 18:05
Originally posted by Biljartbal
Ja dat lijkt mij ook. SP + vitamine b + zink. Veel goedkoper. Echter het verschil is dat Alopesan speciaal voor haaruitval ontwikkeld is.

Ik zou die Alopesan willen proberen - alleen, ik weet niet of het een betrouwbaar produkt is...

Jaapie
18 augustus 2003, 18:23
Ja ik weet het niet, je moet het toch een paar maanden gebruiken voordat je echt resultaat ziet en dan ben je al heel wat $$$$ verder.

Gerben
19 augustus 2003, 12:16
Ik gebruik Alopesan, maar niet twee keer, maar één keer per dag. Want zover ik heb kunnen nagaan krijg je daarmee voldoende SP binnen (evenveel als de SP van cheapregain). Je doet dan drie maanden met een potje - dat vind ik wel te doen financieel. Daarnaast neem ik een multivitamine.

Biljartbal
19 augustus 2003, 22:29
Originally posted by Gerben
Ik gebruik Alopesan, maar niet twee keer, maar één keer per dag. Want zover ik heb kunnen nagaan krijg je daarmee voldoende SP binnen (evenveel als de SP van cheapregain). Je doet dan drie maanden met een potje - dat vind ik wel te doen financieel. Daarnaast neem ik een multivitamine.

Gerben maar tast dat niet de goede werking aan dan? Hoeveel SP moet je binnenkrijgen om DHT af te remmen?

Dank je

Biljartbal
19 augustus 2003, 22:33
Wat ik van plan ben is eerst 3 maanden Alopesan gebruiken en daarna direcht overschakelen op SP van cheapregaine. Dat zou wel goed zijn eh?

Gerben
19 augustus 2003, 22:52
Volgens mij kun je het beter andersom doen: eerst alleen SP en dan Alopesan, omdat dat laatste ook ingredienten bevat om de haargroei te stimuleren. Volgens mij is één pil genoeg, want in de tests die zijn gedaan wordt gesproken van 320 mg per dag. Alopesan bevat 400 mg per capsule.

Johan999
19 augustus 2003, 23:17
Zijn er nog mensen met nieuwtjes of ervaringen ivm Saw Palmetto?
Ik heb de indruk dat dit topic aan het wegzinken is, en dat is zeer spijtig!

Biljartbal
20 augustus 2003, 01:26
Je hebt helemaal gelijk...

RICK
20 augustus 2003, 10:58
Gebruikt hier iemand het produkt "Man Prostaat" van Sundown?

De ingredienten zijn :

Saw palmetto (Serenoa repens) 225 mg
Kruidenmix 50 mg
Bitteramandel (Pygeum africanum)
Brandnetel (Urtica dioica)
Zink 2,5 mg 17%

Ik heb wel een ergens gelezen dat Pygeum ook goed tegen haaruitval zou zijn. Verder zit er ook zink in.

Francis
20 augustus 2003, 19:10
Op de site van Alopesan staat het volgende vermeld:

Alopesan 400 bestaat uit een krachtige formule van: Sabal serrulat (ook wel: Saw Palmetto) extract (100 mg), in een concentratie van 4:1 (100 mg = 400 mg Sabal serrulat)

Zo'n concentratie van 4:1 geeft dit dan werkelijk hetzelfde effect als 400mg of is er toch nog een verschil? Ik veronderstel dat die 100mg die er inzit overeenkomt met 400 mg, maar misschien zit er nog een addertje onder het gras?

Gerben
21 augustus 2003, 01:46
Goeie vraag, ik heb geen idee. Het zal wel net zoiets zijn als geconcentreerde Dreft, werkt net zo goed, maar je hebt er minder van nodig. De veel aangehaalde 320 mg is trouwens ontleend aan de werking van SP ten behoeve van een vergrote prostaat.

Als je de dosering Finasteride t.b.v. prostaatvergroting (5mg) vergelijkt met Finansteride t.b.v. haaruitval (1 mg), dan zou je zelfs kunnen volstaan met 320/5 = 64mg per dag.

Natuurlijk is dit een beetje kort door de bocht, maar toch....

Francis
21 augustus 2003, 17:26
Originally posted by Gerben
Als je de dosering Finasteride t.b.v. prostaatvergroting (5mg) vergelijkt met Finansteride t.b.v. haaruitval (1 mg), dan zou je zelfs kunnen volstaan met 320/5 = 64mg per dag.

De lijn mooi doorgetrokken :) , maar ik heb zo mijn twijfels. Uiteindelijk hebben we hier met 2 verschillende produkten te maken, bestaande uit verschillende bestanddelen.
Die aanbevolen dosis van Alopesan (2 x 1 tablet per dag) lijkt me ook wel vreemd - ik denk dat we het gewoon moeten uitproberen... (alleen die 4:1 baart me wat zorgen)...

jst
22 augustus 2003, 01:39
hallo
ik heb nu ook alopesan400 besteld . Ik ben van plan om elke dag 1 capsule in te nemen , in combinatie met een vitamine B pil . Ik ben benieuwd wat het effect zal zijn . Ik laat het hier wel weten !

Gerben
22 augustus 2003, 17:53
Ik heb bij vitamust even nagevraagd wat 'concentratie 4:1' nou precies inhoudt. Het blijkt een techniek te zijn om de werkzame stoffen te concentreren en niet-werkzame stoffen te verwijderen. Letterlijk schreven ze:

'Concentratie is het aantal deeltjes per gewichts (of volume eenheid). Neem je 100 mg van een plant, dan heb je een deel actieve stofjes, maar ook een deel materiaal dat erbij zit, maar wat niets doet. In een aantal gevallen is het mogelijk door een paar extra stappen meer van de overige bestanddelen kwijt te raken en dus per gewichtseenheid meer werkzame stof over te houden.'

Gerben
25 augustus 2003, 02:37
Een vriend van me gebruikt Alopesan nu een paar maanden en hij heeft daadwerkelijk wat nieuwe haargroei gekregen. 't zijn nog kleine donshaartjes maar toch. Bij mijzelf heb ik dat nog niet gezien, wel verminderde haaruitval. Zijn er meer mensen die al effecten van SP zien?

Biljartbal
25 augustus 2003, 18:54
Gerben hoelang gebruik jij Alopesan? Gebruik je eigenlijk alopesan of gewoon SP?

Gerben
25 augustus 2003, 19:30
Ik gebruik het nu ruim zes maanden (Alopesan). In het begin 2x daags, de laatste drie maanden 1x daags.

Francis
25 augustus 2003, 19:55
Originally posted by Gerben
Ik gebruik het nu ruim zes maanden (Alopesan). In het begin 2x daags, de laatste drie maanden 1x daags.
En gebruik je enkel dit of Alopesan in combinatie met een ander produkt?

D.H.T. Blokker
26 augustus 2003, 00:12
Hallo,

Ik ben 35 jaar en gebruik nu sinds een maand SP samen met Rooscure. Op mijn 29e begon ik haar te verliezen (is redelijk normaal) en omdat ik dit wilde tegengaan raadde mijn kapper me Nioxin Shampoo en Conditioner aan. Hij moest er wel aan verdienen natuurlijk ;) Een bevriende drogist uit de buurt adviseerde me Kiezelzuur. Die combinatie is gedurende 6 jaar redelijk effectief geweest voor mij, ik klaag toch niet snel :) Tot voor kort had ik matig verlies op mijn kruin en kleine inhammen en dat heb ik maar geaccepteerd. Echte mannen zeuren niet over de negatieve gevolgen van Testosteron dat noodzakelijk is voor veel meer leuke dingen :cool:

In april van dit jaar merkte ik meer haarverlies o.a. bij mijn scheidingen en op de kruin. Na het stiekum :) volgen van de discussies op dit forum en vele artikelen en ervaringen te lezen op het net besloot ik te stoppen met Nioxin en over te gaan op Rooscure. Ook heb ik in juli SP van cheapregaine.nl besteld. Het is nog wel vroeg maar het lijkt voorlopig goed te werken. Ik verlies minder haar en er komt weer wat terug op de kruin en bij de scheidingen.

Omdat er minder DHT wordt geproduceerd en er dus meer Testosteron overblijft in het lichaam zit ik nu waarschijnlijk in het proces van zelfregulatie (lichaam past productie van testosteron aan aan gebruikelijk niveau). In de afgelopen periode had ik een verhoogd libido en sterkere erecties waarschijnlijk door het hogere testosteronniveau (maar misschien was het het voorjaar :D ) Dit is nu echter sterk afgenomen. Op mijn zoektocht naar info op het net kwam ik de volgende pagina tegen:
http://www.actionlove.com/cases/case8965.htm

Ook al lijkt dit een verkoopverhaal het zit wel heel gedegen in elkaar. Deze pagina werpt voor mij een nieuw licht op de werking van DHT in het lichaam en plaatst SP niet alleen in een positief daglicht. Het minder produceren van 5 Alpha Reductase en de conversie naar DHT is niet het grootste probleem. De hoeveelheden van deze stoffen zijn het grootst tijdens het geslachtsrijp worden en toch is er dan geen haaruitval bij de meeste mensen. Het is veel belangrijker dat de androgene receptoren geblockt worden zodat DHT niet hieraan bindt. Tijdens onze puberteit zorgt onze lever dat dit niet gebeurt. SP zet de prioriteit dus net verkeerd door de conversie tegen te gaan en in mindere mate de binding.

Wat is jullie mening over deze pagina?

Johan999
26 augustus 2003, 11:21
Originally posted by D.H.T. Blokker
Hallo,

Ik ben 35 jaar en gebruik nu sinds een maand SP samen met Rooscure. Op mijn 29e begon ik haar te verliezen (is redelijk normaal) en omdat ik dit wilde tegengaan raadde mijn kapper me Nioxin Shampoo en Conditioner aan. Hij moest er wel aan verdienen natuurlijk ;) Een bevriende drogist uit de buurt adviseerde me Kiezelzuur. Die combinatie is gedurende 6 jaar redelijk effectief geweest voor mij, ik klaag toch niet snel :) Tot voor kort had ik matig verlies op mijn kruin en kleine inhammen en dat heb ik maar geaccepteerd. Echte mannen zeuren niet over de negatieve gevolgen van Testosteron dat noodzakelijk is voor veel meer leuke dingen :cool:

In april van dit jaar merkte ik meer haarverlies o.a. bij mijn scheidingen en op de kruin. Na het stiekum :) volgen van de discussies op dit forum en vele artikelen en ervaringen te lezen op het net besloot ik te stoppen met Nioxin en over te gaan op Rooscure. Ook heb ik in juli SP van cheapregaine.nl besteld. Het is nog wel vroeg maar het lijkt voorlopig goed te werken. Ik verlies minder haar en er komt weer wat terug op de kruin en bij de scheidingen.

Omdat er minder DHT wordt geproduceerd en er dus meer Testosteron overblijft in het lichaam zit ik nu waarschijnlijk in het proces van zelfregulatie (lichaam past productie van testosteron aan aan gebruikelijk niveau). In de afgelopen periode had ik een verhoogd libido en sterkere erecties waarschijnlijk door het hogere testosteronniveau (maar misschien was het het voorjaar :D ) Dit is nu echter sterk afgenomen. Op mijn zoektocht naar info op het net kwam ik de volgende pagina tegen:
http://www.actionlove.com/cases/case8965.htm

Ook al lijkt dit een verkoopverhaal het zit wel heel gedegen in elkaar. Deze pagina werpt voor mij een nieuw licht op de werking van DHT in het lichaam en plaatst SP niet alleen in een positief daglicht. Het minder produceren van 5 Alpha Reductase en de conversie naar DHT is niet het grootste probleem. De hoeveelheden van deze stoffen zijn het grootst tijdens het geslachtsrijp worden en toch is er dan geen haaruitval bij de meeste mensen. Het is veel belangrijker dat de androgene receptoren geblockt worden zodat DHT niet hieraan bindt. Tijdens onze puberteit zorgt onze lever dat dit niet gebeurt. SP zet de prioriteit dus net verkeerd door de conversie tegen te gaan en in mindere mate de binding.

Wat is jullie mening over deze pagina?

Ik kan niet goed volgen: is SP nu wel of neit goed tegen haaruitval volgens die site?

pindakaas
26 augustus 2003, 11:27
Originally posted by Johan999
Ik kan niet goed volgen: is SP nu wel of neit goed tegen haaruitval volgens die site?

Volgens blokker is "het dweilen met de kraan open" omdat je met SP alleen het gevolg, deels wegneemt en niet de bron.

D.H.T. Blokker
26 augustus 2003, 22:56
Originally posted by pindakaas
Volgens blokker is "het dweilen met de kraan open" omdat je met SP alleen het gevolg, deels wegneemt en niet de bron.

Hoi Pindakaas,

Een mindere werking van de lever zorgt voor binding van hormonen aan de androgene receptoren. Dit heeft volgens de pagina twee onderliggende oorzaken:

1. DHT wordt niet goed meer uit het lichaam gefilterd waardoor het gehalte van DHT in het lichaam toeneemt. Dit geldt overigens ook voor andere schadelijke hormonen zoals estradiol.

2. Door de vervuiling van het bloed met verzadigd vet wordt het dikker (clodging). Dit zorgt voor een minder goede doorstroming van de bloedvaten (in de hoofdhuid vnl de dunne haarvaten). Hierdoor krijgen lichaamscellen minder voeding en worden ze "gebaad" in schadelijke hormonen die dus eerder zullen binden aan de receptoren.

SP wordt overigens niet afgeraden op de pagina maar de werking ervan is niet voldoende. De rem op de conversie naar DHT zorgt voor conversie naar andere schadelijke hormonen zoals binding met aromatase naar estradiol Dit effect kan worden tegengegaan door het drinken van groene thee wat ik overigens ook al jaren doe. http://www.ergogenics.org/aromatase2.html

Ik ga dus gewoon door met SP om DHT (nog steeds de voornaamste oorzaak van haaruitval) te blokken maar drink daarnaast groene thee, ga twee keer per week naar de sportschool en let op dat er niet teveel verzadigde vetten en kunstmatig toegevoegde hormonen in mijn voeding zitten dus dat ik gezond eet. Dit lijkt mij een niet te ingewikkelde en gezonde levenswijze.

pindakaas
27 augustus 2003, 17:22
Heb je al baat gehad bij je groene thee?
Er zijn volgensmij niet echt wetenschappelijke aanwijzingen voor de werking van groene thee..
Ik drink het zelf nu ook al ongeveer een half jaar, maar om nou te zeggen dat het bij mij helpt :confused:

Gerben
27 augustus 2003, 18:48
Hoi Francis, ik gebruik momenteel alleen Alopesan. Vroeger gebruikte is van alles door elkaar, maar dan weet je op een gegeven moment niet mee wat wel en niet werkt. Met Propecia/finasteride ben ik gestopt omdat ik toch wel wat last had van bijwerkingen. Bovendien wil ik niet mijn hele leven medicijnen slikken. Van minoxidil kreeg ik een rode, gevoelige hoofdhuid, dus ook mee gestopt.

D.H.T. Blokker
28 augustus 2003, 01:32
Originally posted by pindakaas
Heb je al baat gehad bij je groene thee?
Er zijn volgensmij niet echt wetenschappelijke aanwijzingen voor de werking van groene thee..
Ik drink het zelf nu ook al ongeveer een half jaar, maar om nou te zeggen dat het bij mij helpt :confused:

Hoi Pindakaas,

Ik denk dat je bedoelt dat er geen bewijs is dat groene thee haarverlies voorkomt, dat is er dus ook niet. Ik ben het zelf gaan drinken om verouderingsprocessen tegen te gaan en ik moet zeggen dat veel mensen mij geen 35 geven. Zelf ben ik duidelijk van mening dat de combinatie groene thee met kiezelzuur hieraan een bijdrage heeft geleverd. Dit resultaat heb ik trouwens behaald ondanks het feit dat ik de afgelopen jaren vrij veel bier etc. heb gedronken.

Haarverlies is ook een gevolg van ouder worden bij mij en ik schrijf mijn goede resultaten dan ook gedeeltelijk toe aan groene thee. Mijn broer die een jaar jonger is, is al helemaal kaal terwijl ik toch nog een goeie bos haar heb. Bijgaand link ik een foto van twee jaar terug (mijn uiterlijk is nauwelijks veranderd) als "bewijs".
http://home.wanadoo.nl/~r.vdridder/Robklein.jpg

Nog even een vraagje voor iedereen.
Sinds ik Saw Palmetto ben gaan gebruiken ben ik redelijk wat kilo's kwijt en is mijn buik geslonken. Hebben meer mensen deze ervaring?

Gerben
28 augustus 2003, 01:44
Ik weet wel waardoor je bent afgevallen, door de groene thee (en niet door SP). Zie o.a. dit artikel: http://www.ajcn.org/cgi/reprint/70/6/1040.pdf

D.H.T. Blokker
28 augustus 2003, 16:57
Originally posted by Gerben
Ik weet wel waardoor je bent afgevallen, door de groene thee (en niet door SP). Zie o.a. dit artikel: http://www.ajcn.org/cgi/reprint/70/6/1040.pdf

Hallo Gerben,

Ik ben bang van niet. Groene thee drink ik namelijk al jaren. Ik heb eerder het vermoeden dat de olien in SP hier iets mee te maken hebben. SP bestaat voor 85% uit olijfolie. Ik moet tegenwoordig ook vaker naar de WC voor een "grote boodschap" en zweet meer 's nachts.

Het zou wel kunnen dat SP gecombineerd met groene thee zorgt voor deze dingen. Ik voel me in ieder geval een stuk energieker en heb minder honger. De olijfolie valt trouwens wel zwaar op je maag. Tijdens mijn vakantie in Spanje hield ik het effe niet meer vol vnl omdat ze daar normaal al zoveel olijfolie gebruiken.

pindakaas
31 augustus 2003, 23:30
Originally posted by D.H.T. Blokker
Haarverlies is ook een gevolg van ouder worden bij mij en ik schrijf mijn goede resultaten dan ook gedeeltelijk toe aan groene thee. Mijn broer die een jaar jonger is, is al helemaal kaal terwijl ik toch nog een goeie bos haar heb. Bijgaand link ik een foto van twee jaar terug (mijn uiterlijk is nauwelijks veranderd) als "bewijs".
http://home.wanadoo.nl/~r.vdridder/Robklein.jpg

Dus eigenlijk wil je zeggen dat je met groene thee je meeste haar kunt behouden...? Terwijl je broer helemaal kaal is? En hoelang drink je het al en hoeveel per dag? Je zou volgensmij wel flink moeten tanken als je je DHT met groene thee wilt onderdrukken.. En dat kiezelzuur.. wat houd dat precies in?
Greetz :D

Alessandro
7 september 2003, 01:05
Overigens: het extract is bij een 4:1 verhouding 25% van de ruwe stof. dus dat betekent dat 2 X 100mg extract/dag bij Alopesan, terwijl de SP van cheapregaine 2 x 160 mg extract is, dus totaal 320mg extract. Dus is cheapregaine veel goedkoper. Ik denk er ook over om van fina daarop over te gaan.

Alessandro
7 september 2003, 01:07
He DHT blokker, wat is eigenlijk je probleem:confused:
Als er iemand geen last heeft van dit probleem ben jij het geloof ik wel.

D.H.T. Blokker
8 september 2003, 21:06
Originally posted by Alessandro
He DHT blokker, wat is eigenlijk je probleem:confused:
Als er iemand geen last heeft van dit probleem ben jij het geloof ik wel.

Hoi Alessandro

Ik ben het met je eens dat bij mij tot nu toe alles redelijk goed is gegaan. Ik heb ook nooit aangegeven dat ik een echt probleem heb. Met mijn initiele posting wilde ik alleen aangeven dat de oorzaak van haarverlies volgens die pagina een combinatie is van factoren die je met meer dan een middel moet tegengaan.

Mijn probleem "als je het zo wilt noemen" is dat er mensen zijn die willen denken dat je met een wondermiddeltje je haarverlies kunt tegengaan terwijl haarverlies alleen maar een symptoom is van deze factoren.

Alonso
18 september 2003, 12:10
hallo,

Je leest vaak dat je als man Saw Palmetto niet mag gebruiken als je vrouw/vriendin zwanger wil worden. Heeft iemand onderzoeksinformatie hierover, of juist onderzoeksinformatie waarin staat dat het juist niks uitmaakt?

Alonso

Gerben
18 september 2003, 15:15
Hoi Alonso,

Dat geldt wel voor Finasteride/Propecia, maar niet voor SP.

Francis
18 september 2003, 17:26
Originally posted by Alessandro
Overigens: het extract is bij een 4:1 verhouding 25% van de ruwe stof. dus dat betekent dat 2 X 100mg extract/dag bij Alopesan, terwijl de SP van cheapregaine 2 x 160 mg extract is, dus totaal 320mg extract. Dus is cheapregaine veel goedkoper. Ik denk er ook over om van fina daarop over te gaan.
Betekent dit dus dat m.a.w. de SP van vitamust (Alopesan) geen voldoende dosering heeft? De aanbevolen dosis is toch 2 x 160 mg i.p.v. 2 x 100 mg?

Gerben
18 september 2003, 20:57
Francis, juist niet. Alopesan bevat SP in 4:1 concentratie, dus 100 mg komt overeen met 400 mg. Alopesan bevat dus verglijkbaar met 800 mg SP.

Alonso
19 september 2003, 22:26
Hallo,

Zijn er hier mensen die SP gebruiken, maar nu een gezond kind ter wereld hebben gebracht? Dit vraag ik omdat ik het volgende heb gelezen:

"Onderzoek uit maart 1999 wees ook al in de richting van verminderde vruchtbaarheid bij kruidengebruik. Uit tests met gingko biloba, sintjanskruid, echinacea en saw palmetto bleek dat de eerstgenoemde drie in hogere concentraties de bevruchtingskracht van spermacellen verminderde. Het sintjanskruid was zelfs in staat de spermacellen te muteren."

http://www.orthoeurope.com/nieuws0011a.htm

Alonso

Gerben
20 september 2003, 14:51
Uit tests met (1) gingko biloba, (2) sintjanskruid, (3) echinacea en saw palmetto bleek dat de eerstgenoemde drie in hogere concentraties de bevruchtingskracht van spermacellen verminderde.

Alonso
30 september 2003, 17:15
OK bedankt Gerben, ik had het iets te snel gelezen

Alonso;)

Keen
6 april 2004, 22:36
Ik lees hier enkel ervaringen over minoxidil en finasteride
Nooit iets over alopesan400 waarvan de werking toch ook bewezen is
Nou, IK WIL IETS MEER HOREN OVER ALOPESAN 400 !!!

* Werkt het?
* Heeft het ook bijwerkingen?
* Te verkrijgen bij de apotheker?
* ......

bedankt als je me kan helpen

Gerben
6 april 2004, 23:58
Ahum, ik heb in de searchbox het woord Alopesan ingevoerd en hierbij het resultaat:

http://www.haarweb.nl/forum/search.php?searchid=1255

jemig
7 april 2004, 09:14
Ik heb nu ongeveer een halfjaar haarverlies. Omdat dit tegen te gaan gebruik ik nu ruim 3 week Alopesan 400. Alopesan 400 is minder krachtig dan bijvoorbeeld finasteride, maar als je nog niet zo lang haren verliest lijkt me dit de beste 'vertrager'. Ik zit nu in een behoorlijke shedding en heb ook het gevoel dat mijn haar droger en slechter van kwaliteit word door Alopesan. Maar ja ik kan er meer over zeggen na 2-3 maand.

ugh
7 april 2004, 22:05
Het verschil tussen minoxidil&finasteride en Alopesan400 is o.a. dat de eerste 2 een soort van middel is, en Alopesan400 een commercieel merkproduct.

Het hoofdbestandsdeel van Alopesan400 is Saw Palmetto, waar toch wel een aantal threads over te vinden zijn. (Net zoals Alopesan 400 trouwens.)

Haarmannetje
10 april 2004, 15:55
Ik lees wel goede resultaten over Alopesan 400 en SP, maar waar ik geen antwoord op kan vinden is de vraag in hoeverre er echte teruggroei geconstateerd wordt. De vaste gebruikers van Alopesan 400 of SP, die daarnaast verder geen chemische hulpmiddelen gebruiken (zoals fina), merken die bijvoorbeeld dichtgroeiende kruin en/of inhammen?

Bedankt!

Jaapie
10 april 2004, 16:18
Het heeft er bij mij voor gezorgt dat mijn haaruitval gestopt is. Mijn haar is dikker geworden, dus ik neem aan dat de haardichtheid is toegenomen? Helaas ondervind ik geen hergroei op de inhammen bij enkel gebruik van alopesan of SP. Je moet het zo zien, deze middelen orgen voornamelijk voor stabilisatie van je haaruitval, en middelen als minox en innovate voor de hergroei.

Haarmannetje
10 april 2004, 17:33
Je resterende haren zijn dus wel echt dikker geworden en je gebruikt(e) daarnaast verder niets?

Haarmannetje
10 april 2004, 17:37
Ik heb overigens gelezen dat Alopesan 400 een kuur is. Betekent dat dat je het maar eenmalig (of misschien tweemalig) hoeft te gebruiken? Of moet je het voor altijd slikken?

Gerben
10 april 2004, 18:06
Je moet het blijvend gebruiken.

Jaapie
10 april 2004, 19:02
Toen ik ermee begon gebruikte ik er niets bij volgens mij. Inmiddels heb ik hier een hele apotheek staan hehe.

jornkielman
13 april 2004, 09:42
Wie kan mij vertellen waat ik Saw Palmetto(zaagpalm) kan kopen en onder welke naam.... Ik bedoel niet de Alopesan van 1 euro per dag, maar puur de SP die je bij de ETOS of Kruitvat zou kunnen kopen.....

Jorn

Boris
13 april 2004, 11:18
bij reformhuizen Jorn! Ze hebben daar vaak van verschillende merken en verschillende doseringen.

jemig
13 april 2004, 11:40
Jorn jij gebruikt al 4 jaar finasteride.. Heeft dit medicijn zich bij jouw bewezen?

Boris
13 april 2004, 11:53
ja op die foto van jou ziet je haar er wel in orde uit toch??

Haarmannetje
13 april 2004, 12:24
Wat zijn de resultaten met enkel SP? Dus bij mensen die verder niets anders gebruiken dan SP?

Nate
13 april 2004, 15:19
Jorn..als je ook al fina gebruikt...heeft SP toch geen zin...of denk jij daar anders over.
Volgens mij had je het ook over dat Boersma dat gezegd had van die SP..kan dat kloppen?

Russel

Jaapie
13 april 2004, 16:26
SP blokt zowel 5ar type I & II. Fina blokt alleen type II. Dus een combinatie van beide middelen zou in feite meer resultaat kunnen geven dan fina alleen.

jornkielman
13 april 2004, 17:19
klopt. SP kan van type I ook het een en ander blokkeren. Ik wil dus ook aan de SP, alleen hoeveel moet ik slikken. Verder ziet mijn haar er ok uit hoor. Er gaat ergens een foto van mij rond op dit forum, maar die is tijdens de zomervakantie genomen. Het haar is dan blonder en ziet er altijd gezonder uit vind ik.
Maar welke sterkte moet ik nu slikken...? Ik ben eigenlijk van plan om gewoon bij een drogist een potje te kopen dat Zaagpalm bevat, is dat ok denken jullie? ik ga geen 45 euro per maand betalen voor een supplement..

jornkielman
13 april 2004, 17:21
fina heeft zich ZEKER bewezen bij mij. Nog steeds en ik gebruik het ruim 4 jaar. En geen bijwerkingen!
Ik vraag me alleen of of het verstandig zou zijn om nu een paar maanden te stoppen om vervolgens weer met de dagelijkse hoeveelheid te beginnen. Ik wacht op een antwoord van Intermedica....

DHTkiller
13 april 2004, 20:56
Waarom begin je niet met duta?

Men beweert dat SP DHT verlaagt in de bloedbaan, zal ongetwijfeld wel zo zijn, maar hoe lang werkt dat in het lichaam, bij fina is dat 6-8 uren (halfwaardetijd). Zijn er studies die weergeven hoe lang SP in het lichaam actief is (halfwaardetijd) en de verlaging van scalp en serum-DHT?

Boris
13 april 2004, 23:32
hey Jorn hoe ons op de hoogte van wat intermedica zegt. Ik ben zelf ook erg benieuwd of na een paar jaar eventjes stoppen met fina een verstandige zet is :)

Henk21
13 april 2004, 23:33
hey Jorn hoe ons op de hoogte van wat intermedica zegt. Ik ben zelf ook erg benieuwd of na een paar jaar eventjes stoppen met fina een verstandige zet is :)

Boris, je hebt een PM

jornkielman
14 april 2004, 09:49
Intermedica heeft mij het volgende gezegd:

De eliminatie van 5-alpha-reductase door finasteride berust op een chemisch reactie en die is niet beinvloedbaar door het aantal jaren dat iemand finasteride gebruikt. Er ontstaat niet zoiets als tolerantie. De enige theoretische mogelijkheid om het met deze stelling eens te zijn zou zijn dat er gaandeweg, in de loop van vele jaren finasteridegebruik, steeds meer 5-alpha-reductase wordt gevormd. Dit is ook onmogelijk.


Stoppen met propecia zou dus geen zin hebben. Ik twijfel echter om bijvoorbeeld even met propecia te stoppen en Saw Palmetto te gaan slikken, maar dat weet ik nog niet!

jornkielman
14 april 2004, 09:50
Hoeveel mg Saw Palmetto moet je slikken voor een goed resultaat? Ik heb in de winkel Saw Palmetto gezien met 265 MG en ook een van 50 mg....

Iemand
14 april 2004, 10:03
Hoeveel mg Saw Palmetto moet je slikken voor een goed resultaat? Ik heb in de winkel Saw Palmetto gezien met 265 MG en ook een van 50 mg....

2x daags 160mg gestandaardiseerd(85-95%), en je hoef niet voor elk klein vraagje een nieuw topic te openen hoor... :)

Boris
14 april 2004, 15:02
ehm het blijft dus vaag.... :confused: Wat jij schrijft Jorn is ook wat ik te horen kreeg van dokters. Ik hoop dat dat gewoon de waarheid is en ik nog lekker 20 jaar aan de fina ga!! :D :D

Heer Olivier
14 april 2004, 18:22
www.cheapregaine.nl

cherifo
15 april 2004, 15:13
bij reformhuizen Jorn! Ze hebben daar vaak van verschillende merken en verschillende doseringen.

hallo ,wat zijn reform huizen ..?maar dan wel in belgië!!

matt
15 april 2004, 22:00
hallo ,wat zijn reform huizen ..?maar dan wel in belgië!!
in belgie gewoon naar de apotheker gaan (heb je gestandariseerd)of gewoon in de zogenaamde natuurvoedingswinkels.moet meestal wel besteld worden maar binnen een weekje heb je het spul.
groetje en succes

Melvin25
24 april 2004, 18:40
Ik weet niet of meer mensen er last van hebben..
Sinds Alopesan heb ik echt van die kurkdroge haren..
Klinkt voor de hand dat het door de minox komt..
Maar Ik heb het eigenlijk sinds ik alopesan gebruik..
Kan ook toeval zijn...want ik ben eigenlijk 2 maanden ervoor pas minox gaan gebruiken hehe

Jaapie
24 april 2004, 20:01
Nee, geen last van droge haren. Misschien komt het door je minox. Er zit alcohol in he. Dat droogt uit.

Keen, als je een beetje op het forum zoekt vindt je genoeg opmerkingen over alopesan.

Melvin25
24 april 2004, 20:30
Aha dat idee had ik ook al ja.. Ik begon na 2 maanden ongeveer na mijn minox met alopesan, en droog haar zal natuurlijk na een tijdje ontstaan..
Denk dus ook dat het door minox komt, maarja het kwam precies toen ik begon met het gebruiken van alopesan :)

jemig
25 april 2004, 13:26
Nou ik moet zeggen dat na het gebruik van Alopesan mijn haren ook erg droog zijn geworden. Dat is echt in een hele korte periode gebeurd. Dus ja.. beetje vreemd. :confused:

Crazy9
25 april 2004, 13:33
Maar werkt Alopesan wel??

Melvin25
25 april 2004, 16:32
Tot nu toe niks..Alleen maar droge haren
Daar doe ik het niet voor he! :)

Melvin25
25 april 2004, 16:33
En oja..Bij mij kwam het na de eerste week Alopesan inderdaad

Crazy9
25 april 2004, 16:50
Melvin,

Wat merk je bij het gebruik van die spullen??

Het haaruitval stopt, en misschein al wat hergroei???

Melvin25
25 april 2004, 18:13
Bij minox echt heel snel beetje donshaar (echt na 4 weken al).. Maar nu, 1 maand verder is het nog steeds een beetje donshaar :)
Zit nu denk 3 weken aan de Alopesan, te vroeg om wat te zeggen, alleen dat mijn haar kurkdroog ervan wordt. Ga nu ook voor 2 weken stoppen met Alopesan, als het dan weer beter wordt weet ik 100% zeker dat het hierdoor komt en dan kap ik helemaal met de Alopesan.
Als het droog blijft..Dan moet het de minox zijn...dan stop ik met minox en ga ik verder met Alopesan..
snap je het nog? hehe

jemig
25 april 2004, 19:43
Melvin hou mij (ons) op de hoogte, want ik heb exact hetzelfde. Vind het alleen zo zonde om nu al met Alopesan te stoppen. Ik heb 2 potjes en 1 daarvan is bijna op. Mijn haarverlies is niet gestopt en eigenlijk alleen maar erger geworden. Maar ja resultaat kan je pas na 3 maand verwachten. Als dit niet slaagt ga ik aan de finasteride, alleen dan waarschijnlijk weer een shedding en daar heb ik niet zo'n zin in.

Melvin25
26 april 2004, 13:11
Jemig.. gebruik jij er ook minox bij?

jemig
27 april 2004, 08:47
Nee gebruik er geen Minox bij. ik heb zwaar mijn twijfels over Alopesan... Heb de laatste tijd echt veel haarverlies, dat moet toch eens minderen met Alopesan?

Melvin25
27 april 2004, 11:10
Nouja ik zal er binnekort meer over kunnen zeggen..Ben nu 2 dagen gestopt met Alopesan en ga door met Minox..Als de jeuk weggaat weet ik genoeg..Indien niet, ook :)
Hou je wel op de hoogte!

Biljartbal
27 april 2004, 11:52
Nee gebruik er geen Minox bij. ik heb zwaar mijn twijfels over Alopesan... Heb de laatste tijd echt veel haarverlies, dat moet toch eens minderen met Alopesan?

Ik heb het 6 maanden gebruikt, en ik had echt 5 maanden zwaar haarverlies. Ik heb toen extreem veel haar verloren. De laatste maand ging het wat minder. Maar ja, toen was zowat alles al uitgevallen

Tiuri
27 april 2004, 11:54
Wetenschappelijk is de werking van Alopesan 400 nooit bewezen.
This product has been proven to help with enlarged prostates for many men, but has not been studied for hair loss.

Saw Palmetto belemmert evenals dutasteride de werking van de beide typen 5-apha-reductase enzymen. Daardoor stopt of vertraagt het middel prostaatvergroting en haaruitval, hoewel dat laatste nog niet ondubbelzinnig bewezen is.

Het is dus wetenschappelijk aangetoond dat het voor prostaatvergroting werkt, maar voor haaruitval is dat nooit bewezen.

Persoonlijk denk ik dat het middel niet werkt tegen haaruitval. Als je ziet hoeveel moeite finasteride al heeft om voor stabilisatie en hergroei te zorgen, zal Alopesan 400 daar nog meer moeite mee hebben. De werking van een natuurlijk product is vaak minder. Misschien kan het 't proces wat vertragen, maar ik denk niet dat je moet rekenen op stabilisatie en al helemaal niet op hergroei.

Misschien is het wel een idee om het te gebruiken bij een kuurtje fina of duta, als die alleen niet goed aanslaan. Alopesan kan dan misschien net die extra DHT killen om je haar te redden.

Gerben
27 april 2004, 13:08
Dit onderzoek gaat over SP en haaruitval. Is dus wel onderzocht!

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=12006122

Trouwens, Melvin25, ik vermoed dat de jeuk wordt veroorzaakt door Minox. Heb ik ook een blauwe maandag gebruikt, maar ik kreeg er jeuk van en rode vlekken op mijn schedel. Ben ik toen maar gauw mee gestopt.

Melvin25
27 april 2004, 13:42
Merken we snel genoeg toch... Heb gekozen om een poosje te stoppen met alopesan omdat ik wel resultaat heb bij minox..Mocht ik het houden dat droge haar, dan wordt het Alopesan :)
Tijd zal het leren ;)

Sjaak
27 april 2004, 14:17
Ter Info:

Ik gebruik alopesan nu een aantal maanden maar merk niet in het bijzonder dat mijn haar droger is geworden. Merk wel dat ik bijvoorbeeld na het douchen als ik mijn haar ga "gellen" echt veel haaruitval heb. Vind ik toch raar als je net gedouched heb. Toch had ik dat ook al voordat ik alopesan gebruikte en ik ben niet kaler geworden. Het proces loopt bij mij heel traag en is al een aantal jaar niet of nauwelijks veranderd. Ook al vallen er veel haren uit, kennelijk komen ze weer terug ofzo.

jemig
27 april 2004, 15:08
Ik zit nu echt met een dilemma. Moet ik doorgaan met Alopesan terwijl ik er een slecht gevoel bij heb. Ik gebruik het nu 1,5 maand en mijn haarkwaliteit is alleen maar minder geworden. Of moet ik stoppen en dan maar aan de finasteride? En dat kan ook weer vele bijwerkingen hebben. Eigenlijk wil ik die 3 maand Alopesan vol maken, alleen denk ik dat het niks uitmaakt, dat het niet werkt. Pff dat haar, hoefde ik er maar helemaal niet over na te denken :confused:

Sjaak
27 april 2004, 15:19
tja, als jij er een slecht gevoel bij hebt moet je ermee stoppen en kiezen voor een andere behandeling. Maar kijk wel uit dat je niet te snel van het een op het ander overspringt. Je moet een bepaalde behandeling wel de tijd geven.

Tiuri
27 april 2004, 15:50
Ik zit nu echt met een dilemma. Moet ik doorgaan met Alopesan terwijl ik er een slecht gevoel bij heb. Ik gebruik het nu 1,5 maand en mijn haarkwaliteit is alleen maar minder geworden. Of moet ik stoppen en dan maar aan de finasteride? En dat kan ook weer vele bijwerkingen hebben. Eigenlijk wil ik die 3 maand Alopesan vol maken, alleen denk ik dat het niks uitmaakt, dat het niet werkt. Pff dat haar, hoefde ik er maar helemaal niet over na te denken :confused:

Ik zou gewoon Alopesan blijven slikken en finasteride erbij nemen. Natuurlijk is het zo dat je een behandeling de tijd moet geven, maar aan de andere kant moet je ook niet te lang wachten, want helaas is het met haar meestal nog zo: weg is weg. Behouden die hap dus en fina erbij nemen, dan heb je geen risico's.

cherifo
27 april 2004, 16:25
ik was ook begonnen met alopesan en voelde me steeds zo moe..ik was al een maand bezig..dan overgestapt naar minox2% en voel me nu echt beter..wat alopesan me heeft bijgebracht,daar is de periode van een maand tekort voor denk ik..maar ik moet zeggen dat ik wel een serieuze schedding had..nu met de minox is mijn haar dikker geworden toch al een beterschap op zich vind ik..ik ga binnekort nog wat foto's van een maand later op de forum plaatsen( zie vorige foto's);in the thread:"minoxidil,de werking"..

Hamsterhein
30 april 2004, 14:44
Slik ook al 3 maanden alop 400, haar is idd droger geworden en aan die shedding lijkt maar geen einde te komen, het zal dus wel in ieder geval in mijn geval niet werken.

Biljartbal
30 april 2004, 17:08
Slik ook al 3 maanden alop 400, haar is idd droger geworden en aan die shedding lijkt maar geen einde te komen, het zal dus wel in ieder geval in mijn geval niet werken.

Ik had na zes maanden nog steeds een shedding, en ben toen ermee gestopt. Ik heb toen echt veel haar verloren, ik heb spijt dat ik eraan begonnen was. Want voor ik met alopesan was begonnen had ik best veel haar op mijn hoofd. Door die alopesan heb ik zowat niks meer over.

Hamsterhein
30 april 2004, 20:57
ehm gerben, als je onderzoek gericht is op het vinden van een positieve werking van alopesan dan vind je dat, is je onderzoek gericht op het vinden van een negatief resultaat dat vind je dat ook. Een inmiddels klassiek voorbeeld is de betuwelijn, in andere woorden een paar onderzoeken zegt geen ene reet.

Zover ik heb kunnen lezen zijn de ervaringen op dit forum met alopesan 400 vooral negatief, ik wil nog wel even doorzetten met alop 400, maar in mijn geval vallen vooral gezonde dikke haren uit, haren die ik koester. Overtuig me svp.

Kay
30 april 2004, 21:31
Ik had na zes maanden nog steeds een shedding, en ben toen ermee gestopt. Ik heb toen echt veel haar verloren, ik heb spijt dat ik eraan begonnen was. Want voor ik met alopesan was begonnen had ik best veel haar op mijn hoofd. Door die alopesan heb ik zowat niks meer over.Ik herken dit wel moet ik je zeggen.Ik erger me hier vreselijk aan.
Dat wanneer je bij volgens mij ieder haarmiddel probeert, die stomme shedding komt.Dan moet je maar afwachten wanneer het eens gaat aanslaat
En ben je straks bijv. 6 of 7 maanden verder,en nog niks nada geen werking,stop je ermee heb je toch wel minder haar dan je was begonnen.Is alleen maar erger geworden deze drama.Eigenlijk moeten ze in de bijsluiter van elk haarmiddel neerzetten hoelang het ECHT nodig is dat het gaat aanslaan.een soort van richtlijn.Naar mij idee mag een shedding zeker geen 6 maanden duren,hooguit 3 maanden.

Melvin25
2 mei 2004, 15:20
Ik stop net Alopesan....Nu een week gestopt en het haar is echt weer iets beter geworden..Misschien was het ook wel de combinatie minox en alopesan..
Anyway de eerste weken minox waren veelbelovend en de verhalen over alopesan zijn hier ook niet al te positief..
Ik wacht wel weer op iets nieuws en blijf voorlopig aan de minox :)

Biljartbal
2 mei 2004, 16:20
Melvin hoelang gebruik jij Minox al? En gebruik je het twee keer per dag?

jemig
3 mei 2004, 09:05
Zou er ook een nep-Alopesan circuleren? Soms vraag ik me af of ik wel de goede heb. Kan nog wel even nazoeken via welke site ik mijn Alopesan heb, maar iig dat gebruikersvoorschrift wat erbij zit met spelfouten, een 06 nummer wat je kan bellen. Ik vind dat al zo onbetrouwbaar overkomen. Of is er ook iemand die zijn Alopesan anders ontvangen heeft?

ugh
3 mei 2004, 14:18
Al redelijk oud topic, maar ik houd graag informatie centraal, dus dan maar dit topic :)

Gebruik als het kan de "Title" subject veld bij het posten van een message, dit maakt het overzicht in een grote thread overzichtelijker. (Ik probeer hier voor mezelf een gewoonte van te maken.)

Ik ben op 25-04-2004 gestart met 160mg Standardized 85-95% Saw Palmetto per dag. Dus de halve dosering van wat gebruikelijk is.

Mijn bevindingen komen ongeveer overeen met dat van Jaapie in http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=1584.
-talg productie lijkt hoger
-aantal haren wat ik verlies is denk ik gedaald

Binnen enkele dagen leek het al of haaruitval tijdens het haren wassen en minoxidil insmeren verminderd was.

Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit door SP komt. Ook zou het misschien een placebo effect kunnen zijn. (Een effect waarbij doordat men weet dat een bepaald middel gebruikt wordt, niet-expres een positiever resultaat vermeld wordt.)

ugh
3 mei 2004, 14:22
Francis, juist niet. Alopesan bevat SP in 4:1 concentratie, dus 100 mg komt overeen met 400 mg. Alopesan bevat dus verglijkbaar met 800 mg SP.Om de informatie voor anderen vollediger te houden:
Bij Alopesan 400 is geen standardisatie percentage vermeld. Hierdoor is het met de gegeven informatie niet mogelijk het kwa effectiviteit te vergelijken met wel gestandardiseerde Saw Palmetto producten.

Meer info zie: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=2592

Donny
7 mei 2004, 20:42
Hoi, ik ben neiuw hier, wel veel gelezen opo het forum.
Ik gebruik nu 8 mnd SP van tru nature 160 mg softgels 2 per dag. Ik kan nu niet zeggen dat het er beter van geworden is, ik ben benieuwd naar positieve efecten, anders stop ik er mee..

Groeten

Donny

Melvin25
8 mei 2004, 20:34
Nu 2 weken gestopt met alopesan...Geloof het of niet maar mijn haar is totaal niet meer droog..Kap dus definitief met Alo en hij het lekker bij minox..Dikker haar en ik zie lichte puntjes..En dat in bijna 2 maanden al!! :) Maar oke, dit klinkt veel te positief..Ik ben de enige die het waarschijnlijk ziet..Andere mensen zullen het niet eens opmerken..Tis dat ikzelf zo gefixeerd ben en bijna met vergrootglas kijk hehe

Hou jullie op de hoogte

jemig
10 mei 2004, 09:32
Ik ben ook sinds een paar dagen gekapt met Alopesan. Mijn haar is er ook droog door geworden. Jammer dat ik veel haar heb verloren door Alopesan, maar je moet het toch eerst proberen voordat je weet of t werkt of niet. En voor mij werkt het blijkbaar niet. -Offtopic- Ik neem even een periode niks en ga dan finasteride bestellen. Ik zie net dat bestellen bij dru-online niet wil met een credit-card. Kan dit op een andere makkelijke manier?

Kay
10 mei 2004, 14:11
Ik ben ook sinds een paar dagen gekapt met Alopesan. Mijn haar is er ook droog door geworden. Jammer dat ik veel haar heb verloren door Alopesan, maar je moet het toch eerst proberen voordat je weet of t werkt of niet. En voor mij werkt het blijkbaar niet. -Offtopic- Ik neem even een periode niks en ga dan finasteride bestellen. Ik zie net dat bestellen bij dru-online niet wil met een credit-card. Kan dit op een andere makkelijke manier?
Hoe lang had je Alopesan gebruikt en waarom ben je gestopt?

cherifo
10 mei 2004, 15:26
ik ben er ook mee(alopeasan 400) gekapt hoor en dit omdat ik te vermoeid geraakte..en ook een shedding gehad,,maar ja ik had het ook maar een maand gebruikt en miss te vroeg om ermee te kappen!maar ik werd er zo vermoeid van.. :(

Kay
10 mei 2004, 15:37
ik ben er ook mee(alopeasan 400) gekapt hoor en dit omdat ik te vermoeid geraakte..en ook een shedding gehad,,maar ja ik had het ook maar een maand gebruikt en miss te vroeg om ermee te kappen!maar ik werd er zo vermoeid van.. :(
misschien had je toch nog door moeten zetten Cherifo,shedding en vermoeidheid is zeker @##% maar na een maandje al stoppen?,Kom op jongen zet door!!! Probeer een maand of 4 uit en als je nog steeds last hebt van die rot shedding en vermoeidheid dan zou ik als ik jouw was wel overwegen te stoppen.

sterkte!

cherifo
10 mei 2004, 16:40
misschien had je toch nog door moeten zetten Cherifo,shedding en vermoeidheid is zeker @##% maar na een maandje al stoppen?,Kom op jongen zet door!!! Probeer een maand of 4 uit en als je nog steeds last hebt van die rot shedding en vermoeidheid dan zou ik als ik jouw was wel overwegen te stoppen.

sterkte!

ivm sterkte..alvast bedankt hoor..maar maar ik zie een beetje overal in de forum dat de meeste toch niet zo positief zijn met de alopesan 400..en ook al omdat ik slechte ervaring heb gehad met de fina..ben ik er direct mee gestopt..en ga ik gewoon verder mer de minox5%..

d-devil1000
10 mei 2004, 16:53
Ben nog maar 24 jaar en heb lekkere inhammen en een goed uitdunnende en oplopende haargrens, echter heb altijd al nie veel haar on the front gehad.
Ik wordt er echt niet goed van. Ik denk dat vele het wel kennen lekker voor de spiegel staan kijken hoe het elke keer, weer en weer minder wordt.
Overal waar ik kijk, als ik klaar ben in de badkamer kom ik wel haar tegen.
Het is trouwens helemaal drama als ik het haar ff lekker ga gellen, het lijkt dan wel of ik haar op me handplamen heb :crybaby: heel erg frustrerend maar ja he.

In ieder geval heb ik al een paar kuren amenexil er tegen aan gegooid en niet zomaar een kuurtje nee, die uitgebreide van Mister Hans Bolder; Met shampoo en een of ander goedje tussen de amenexil kuren door. (450 Euri ja ja)
Heb nu ook al drie potten alopesan naar binnen gewerkt en ik krijg de indruk dat alleen mijn fucking schaamhaar extra hard groeit.
Meschien is het nog te vroeg om te oordelen over de Alopesan ik zit nu aan de drie maanden gebruik en dat is ongeveer de tijd die overbrugd moet worden om resultaat te zien.
Maar daarintegen, Ik denk dat dit pure commerciele uitbuiterij is. (Ik wou dat ik zo'n Handel had) misbruik maken van andermans ongeloofelijke leidensweg ( de een staat nou eenmaal sterker in de schoenen als de ander)

Maar ja genoeg bulshit kom net terug van de docter die mij procecia (Finasteride) heeft voorgeschreven, ik hoop dat ik er geen bijwerkingen van krijg, anders nok ik met alle bulshit en dan wordt het maar kaal.
Maar daarintegen heb ik al zoveel mensen gesproken over dit middel die uiterst positief waren over de effecten, maar of dit afweegt tegen de bijwerkingen.
Ik weet het niet, Ik zal het snel genoeg uitvinden.
Nou daar gaat het eerste exemplaar naar binnen, Proost

Sterkte iedereen ik voel jullie pijn en machteloosheid


P.S zijn er leuke vrouwen die van kalende mannen houden.

Biljartbal
10 mei 2004, 17:10
Ben nog maar 24 jaar en heb lekkere inhammen en een goed uitdunnende en oplopende haargrens, echter heb altijd al nie veel haar on the front gehad.
Ik wordt er echt niet goed van. Ik denk dat vele het wel kennen lekker voor de spiegel staan kijken hoe het elke keer, weer en weer minder wordt.
Overal waar ik kijk, als ik klaar ben in de badkamer kom ik wel haar tegen.
Het is trouwens helemaal drama als ik het haar ff lekker ga gellen, het lijkt dan wel of ik haar op me handplamen heb :crybaby: heel erg frustrerend maar ja he.

In ieder geval heb ik al een paar kuren amenexil er tegen aan gegooid en niet zomaar een kuurtje nee, die uitgebreide van Mister Hans Bolder; Met shampoo en een of ander goedje tussen de amenexil kuren door. (450 Euri ja ja)
Heb nu ook al drie potten alopesan naar binnen gewerkt en ik krijg de indruk dat alleen mijn fucking schaamhaar extra hard groeit.
Meschien is het nog te vroeg om te oordelen over de Alopesan ik zit nu aan de drie maanden gebruik en dat is ongeveer de tijd die overbrugd moet worden om resultaat te zien.
Maar daarintegen, Ik denk dat dit pure commerciele uitbuiterij is. (Ik wou dat ik zo'n Handel had) misbruik maken van andermans ongeloofelijke leidensweg ( de een staat nou eenmaal sterker in de schoenen als de ander)

Maar ja genoeg bulshit kom net terug van de docter die mij procecia (Finasteride) heeft voorgeschreven, ik hoop dat ik er geen bijwerkingen van krijg, anders nok ik met alle bulshit en dan wordt het maar kaal.
Maar daarintegen heb ik al zoveel mensen gesproken over dit middel die uiterst positief waren over de effecten, maar of dit afweegt tegen de bijwerkingen.
Ik weet het niet, Ik zal het snel genoeg uitvinden.
Nou daar gaat het eerste exemplaar naar binnen, Proost

Sterkte iedereen ik voel jullie pijn en machteloosheid


P.S zijn er leuke vrouwen die van kalende mannen houden.

die "uitgebreide van Mister Hans Bolder" helpt voor geen meter. Ik heb het ook gebruikt. Zonde van je geld eigenlijk ;)

Kay
10 mei 2004, 17:18
Ik heb die website gezien van hem ,hij komt iedere keer met die aminexil troep ,hij kan niets anders adviseren dan dat,zelf vroeg iemand eens of hij die troep zelf gebruikte,toen was er geen antwoord terug.Omdat hij donders goed weet dat het nauwelijks tot niet werkt.Zo iemand moeten ze verbannen naar Mars ofzo.

pindakaas
10 mei 2004, 17:21
zelf vroeg iemand eens of hij die troep zelf gebruikte,toen was er geen antwoord terug.Omdat hij donders goed weet dat het nauwelijks tot niet werkt.Zo iemand moeten ze verbannen naar Mars of zo.

Goh, wie zou dat nou geweest zijn... :rolleyes:

Kay
10 mei 2004, 17:26
Goh, wie zou dat nou geweest zijn... :rolleyes:
Jah dat weten de kijkers thuis ook wel dat jij het was Pindakaas als ze die website zien :D Ik wilde geen namen noemen!!

pindakaas
10 mei 2004, 17:34
Het is idd wel érg vaag dat die vent nu echt helemaal niet meer reageert.
Misschien mag hij niet liegen van z`n mamma :)

jemig
11 mei 2004, 17:01
Ik ben na 2 maand gestopt met Alopesan. Nu zullen de meeste denken.. ga nog even door. Maar de kans dat mijn haaruitval d.m.v. Alopesan stopt lijkt me niet zo groot. Ze zeggen vaak dat je het 3 maand moet aanzien, maar dan moet er in die 2 maand toch wel enige reactie van je lichaam komen? (dus minder haarverlies) Het is toch niet zo dat in 1x je haarverlies gestopt is. Daarom denk ik dat als ik doorga alleen maar onnodig veel haar zal verliezen, want dat was wel wat Alopesan veroorzaakte; droog, lelijk haar en daarbij haaverlies. Nu moet ik naar andere oplossingen zoeken en denk dus dat finasteride de volgende stap is...

pindakaas
11 mei 2004, 19:09
Ik ben na 2 maand gestopt met Alopesan. Nu zullen de meeste denken.. ga nog even door. Maar de kans dat mijn haaruitval d.m.v. Alopesan stopt lijkt me niet zo groot. Ze zeggen vaak dat je het 3 maand moet aanzien, maar dan moet er in die 2 maand toch wel enige reactie van je lichaam komen? (dus minder haarverlies) Het is toch niet zo dat in 1x je haarverlies gestopt is...

Euh... eigenlijk is die 3 maanden niet voor iedereen gelijk he... bij de één kan het langer duren (dat zou jij bijv. kunnen zijn) Die 3 maanden is alleen maar aangehouden omdat daar ongeveer de 'meesten' enig resultaat zien/waarnemen. Ik bedoel hier in geen geval mee dat je door moet gaan met Alopesan, maar zie het als een advies om in de toekomst langer door te gaan met een middel. En als dat nou fina, duta of alopesan is, 2 maanden is echt véél te kort om hierover een oordeel te geven...

Jouw haaruitval is toch ook niet 2 maanden geleden begonnen..??
(hier gingen toch ook jaren overheen...)

promo
12 mei 2004, 14:15
Ok zal mijn verhaal hier ook eens wegzetten.

Op mijn 18e begon ik inhammen te krijgen en op mijn 21e besloot ik hier iets aan te gaan doen. Eerst ben ik begonnen met aminexil. Dit heb ik een jaar gedaan zonder resultaat. Koste me veel geld.

Op mijn 22e ben ik begonnen met vitamindepillen (centrum), alopesan van vitamust en monoxidil van cheapregaine.nl. Hiernaast ben ik gestopt met roken en begonnen met regelmatig sporten.

Dit doe ik nu al een jaar en ik ben supertevreden met het resultaat. Haaruitval is zo goed als gestopt en mijn haar ziet er veel beter uit. Ik begon een jaar geleden een doorschijnende kruin en haarlijn te krijgen. Nu zie je hier niets meer van. Kruin is mooi dicht en haarlijn ziet er gezond uit.

Ik weet zeker dat als ik dit allemaal niet had gedaan ik een dikke kale plek achter op me kop had gehad en inhammen voor op me kop waar ik depressief van zou worden. Mijn vader was volledig kaal voor zijn 30e en alle mannen aan mijn moeders kant van de familie zijn ook allemaal volledig kaal. Als ik nu eens kijk naar mijn neven (en ik heb er ontzettend veel) dan zie ik duidelijk dat hun steeds kaler en kaler worden en ik gewoon hetzelfde blijf.

Mijn tip aan iedereen hier is probeer ook gezonder te leven, stoppen met roken en sporten scheelt ook heel erg veel. Dit samen met alopesan en monoxidil was voor mij genoeg om haaruitval te stoppen.

p.s. Nooit bijwerkingen gehad, zelfvertrouwen terug en ik heb een supersonisch sexleven :D

peter10
12 mei 2004, 14:21
altijd leuk, een postief bericht......
Maar heb je ook last gehad van een shedding bij het gebruik van alopesan ? Dus dat je haar de eerste maanden meer uitviel, dunner werd ?

promo
12 mei 2004, 14:40
Ik heb nooit echt bewust een shedding meegemaakt. Toen ik begon was ik nog maar 22 he. Ik ging toen naar een NW2 toe maar ben nu meer een NW1.

Je moet er wel op tijd bij zijn denk ik. Als je dit probeert als je NW3 NW4 zul je mischien iets veel heftigers willen hebben.

Ik merkte eigelijk al na twee weken dat ik er veel minder haren uitvielen. Normaal zat echt heel mijn bed onder de haren nu zijn dat er maar een paar.

jemig
12 mei 2004, 17:01
Promo heeft gelukkig een positief verhaal. Maar ik merk al dat zijn lichaam heel anders reageert op Alopesan als de mijne. Ik heb eigenlijk al snel in een shedding gezeten en mijn haar begon droog te worden. Nu heb ik ook nog geen zichtbare kale plekken en valt niemand nog niets op. Dus misschien maakt het ook uit in wat voor NW je zit..

Hamsterhein
13 mei 2004, 15:02
ehm vrij nieuwe user (ben ik bij de weg ook) die zichzelf promo(tie) noemt en positieve resultaten behaalt, ruikt naar ... ach misschien ben ik gewoon pessimistisch :D

pizzacat
13 mei 2004, 15:47
Kan me niet voorstellen in dit geval. Promo laat gewoon een positief geluid horen, er wordt hier toch al zoveel gezucht en ge-ach-en-wee-d.

peter10
13 mei 2004, 20:32
even een algemene vraag ; wanneer weet je dat je haaruitval gestopt is ?
Het is toch niet meer dan normaal dat je haren verliest tijdens het douchen en dat er een paar haren op je kussen ligt na een nacht slapen ?
Betekent "haaruitval gestopt" dat je echt geen haren meer verliest ? dit kan ik me bijna niet voorstellen omdat dat toch voor een deel een noodzakelijk biologisch proces is.......

jenssen
18 mei 2004, 00:39
Ik heb een positief resultaat gebruik het nu 6 weken en echt nergens last iets wat droge haar is helemaal weg met de rozemarijn shampo gaat echt super

Tiuri
18 mei 2004, 08:25
Op mijn 18e begon ik inhammen te krijgen en op mijn 21e besloot ik hier iets aan te gaan doen. [...] Ik ging toen naar een NW2 toe maar ben nu meer een NW1.

Promo: Je wilt toch niet beweren dat je met vitamines, alopesan400 en minoxidil je inhammen hebt dichtgekregen? Dat gaat er bij mij niet in zonder foto's.

pizzacat
18 mei 2004, 11:14
Dat zegt hij toch ook niet, hij geeft aan dat ie weer wat richting NW1 is gegaan. Staat nergens dat hij zn inhammen weer helemaal vol heeft gekregen

Hamsterhein
18 mei 2004, 13:45
ook ik slik mijn laatste potje alopesan leeg, maar ik raak er hoe langer meer van overtuigd dat we als we ergens het etiquette 'natuurlijk' opplakken dat het in ons ogen meteen een geweldig middel is.
Het verhaal van promo gaat er bij mij niet, klinkt puur als marketing, verder lees ik ergens op dit forum dat jaapie nota bene reseller van alopesan, toch wel ook heel graag duta wil gaan slikken???

Misschien ben ik te negatief omdat alopesan nog geen vruchten bij mij heeft afgeworpen en mijn haaruitval alleen maar is toegenomen, ik realiseer me ook dat ik de laatste maanden harder ben gaan studeren en minder slaap dan voorheen :D , wellicht heeft dit ook invloed.

Nogmaals een paar onderzoeken zeggen me niets: Als ik onderzoekbureau A de opdracht geef om te onderzoeken waarom het boren naar aardgas in de waddenzee gunstig is, dan komen er voldoende redenen boven water drijven, vraag ik onderzoekbureau B om te onderzoeken waarom er juist niet geboord moet worden, dan vindt bureau B ook voldoende redenen.
Kortom het ligt aan je preferenties wat de uitkomst wordt, een echt onafhankelijk onderzoek bestaat niet.

pizzacat
18 mei 2004, 18:17
onafhankelijke onderzoeken bestaan wel degelijk natuurlijk, dubbelblinde studies met genoeg proefpersonen door een onafhankelijke instantie. 1 onderzoek is echter niet voldoende, een onderzoek moet reproduceerbaar zijn, zodra een stuk of 4-5 onafhankelijke onderzoeken dezelfde uitslag hebben, dan kun je vrijwel zeker aannemen dat het in de praktijk ook echt zo is. Dat betekent dat de vele enkele onderzoeken mbt haargroeimiddelen simpelweg omdat ze niet herhaald zijn door anderen
niet heel betrouwbaar zijn.

Over Promo's stukje; ik geloof hem wel, maar dat doet er verder niet toe. Ik vindt het echter opvallend om te zien dat een onverdeeld positieve mededeling zo wantrouwend benadert wordt, Bij sommigen kan iets nou eenmaal goed uitpakken. En dat meldt hij waarschijnlijk niet om ons jaloers te maken of om iets te verkopen, gewoon om ons een hart onder de riem te steken.

Gerben
18 mei 2004, 18:50
Ik ben het met je eens Pizzacat. Als je iets positiefs schrijft (over iets anders dan finasteride) wordt je al snel gewantrouwd. Ik gebruik al heel lang kruiden- en andere alternatieve producten bij verschillende kwaaltjes, nu dus ook voor haaruitval. En die werken vaak prima. Niet op de korte termijn (daar kun je beter 'gewone' medicijnen voor gebruiken), maar wel op de lange termijn.

Het is jammer dat er naar natuurlijke geneeswijzen minder onderzoek wordt verricht. Dat komt omdat er geen rijke farmaceutische industrie achterstaat, die het kan betalen. Op het gebied van deugdelijke onderzoeken zullen de gewone medicijnfabrikanten altijd een voorsprong houden, ook al zijn er goede (betere?) natuurlijke alternatieven.

pizzacat
18 mei 2004, 21:27
nog ff iets over goede onderzoeken. Een goed onderzoek geeft ook altijd de cijfers en niet alleen een conclusie. Met die cijfers kan men voor zichzelf bekijken of men die conclusie deelt: waar ligt de grens voor een significant verschil (de zogenaamde alpha, die wordt beinvloed door de groepsstandaardeviatie, aantal proefpersonen, etc). Een conclusie moet altijd vergezeld gaan van alle data en motivering. Iets dat helaas weinig gebeurt.

doet me denken aan een item op tv een tijd terug. Er was een schuifhekje op de markt ( zon harmonikageval dat moet voorkomen dat kleine kinderen van de trap lazeren). Op de doos stond TNO getest. klinkt vertrouwenwekkend denk je. wat blijkt hij is door TNO op 1 criterium getest, nl de lengte en die bleek niet te kloppen, getest is dus nog niet goedgekeurd.

jenssen
18 mei 2004, 21:27
Gerben zat jij niet eerst op 1x daags Alopesan??
En zo ja waarom deze verandering ???

Gerben
18 mei 2004, 21:34
Jenssen, ja dat klopt, maar ben het toch weer 2x daags gaan nemen. Niet echt beargumenteerd eigenlijk, had geen last bij 1x. Wel vergeet ik het nogal eens in te nemen (zeker wel twee keer per week), dus zo probeer ik het een beetje te compenseren.

ugh
18 mei 2004, 21:44
Ook een voorbeeld van fout uitgevoerde onderzoeken zijn die van homeopathie. Verschillende specialisten gingen de fout in tijdens de onderzoeken. Ze concludeerden dat water "geheugen" zou hebben.

Toen het onderzoek erg gecontroleerd werd uitgevoerd door experts, bleek dat water helemaal geen "geheugen" had. De werkwijze van dit laatste onderzoek werd ook goedgekeurd door de zogenaamde "specialisten".

Om het ontopic te houden:
Van Saw Palmetto (zon beetje het belangrijkste bestandsdeel van Alopesan 400) zijn niet echt goede onderzoeken uitgevoerd op AGA.

D.H.T. Blokker
20 mei 2004, 00:03
Tijd voor een update!

Ik ben nu sinds een ruim maand na 6 mnd gestopt met SP. De effecten waren op langere termijn zeer negatief. Mijn haarverlies werd er zeker niet minder door en mijn haar zag er erg ongezond uit. Ook werd ik veel te zwaar, waarschijnlijk door de vetten die de softgels bevatten. :sad: Ik ben 1,70m en was 87,5 kg.

Mijn mening is dat SP voor mij niet helpt en dat het naast het veroorzaken van wat maagklachten zorgt voor gewichtstoename. Schluss damit.

Ik moet zeggen dat sinds ik gestopt ben, mijn haar weer beter zit en de scheidingen weer wat minder breed lijken te worden. Ook ben ik alweer wat afgevallen 5 kg waarvoor ik overigens een appelazijn kuur heb gekocht (werkt erg goed dus). In die kuur zit trouwens ook Kelp dat schijnbaar ook goed is voor het haar. Verder blijf ik loyaal aan mijn groene thee en zie verder wel wat er gebeurt.

Tiuri
20 mei 2004, 08:20
Verder blijf ik loyaal aan mijn groene thee en zie verder wel wat er gebeurt.

Drink je nu alleen nog maar Groene Thee als regimen? Geen andere medicijnen? Ik wil je niet uit de droom helpen maar daar zullen je scheidingen niet minder breed van worden :confused:

D.H.T. Blokker
23 mei 2004, 14:45
Drink je nu alleen nog maar Groene Thee als regimen? Geen andere medicijnen? Ik wil je niet uit de droom helpen maar daar zullen je scheidingen niet minder breed van worden :confused:

Nee, daar ben ik me ook wel van bewust. Mijn conclusie is wel dat SP gewoon te veel nare bijwerkingen heeft. SP heeft naar mijn idee ondanks zeer regelmatig gebruik grote schommelingen in de hormoonspiegel tot gevolg. Dit is totaal iets anders dan afname van DHT.

In die appelazijnkuur zitten ook Kelp, Lecithine, Grapefruit extract en vit. B6. Deze staan er allemaal om bekend dat ze in meer of mindere mate gunstige werking hebben op het haar. Ik heb echter niet de illusie dat hiermee mijn problemen zijn opgelost.

Overigens gaat mijn haar wel aardig wat vooruit maar dat zou volgens mij inmiddels net zo goed aan het seizoen kunnen liggen.....

Sjaak
25 mei 2004, 15:24
Ik moet wel toegeven dat sinds ik alopesan gebruik ik minder vaak naar de kapper hoef. Waar ik vroeger 1 x om de 4 weken naar de kapper moest is dat nu 1 x in de 6 a 8 weken. Ik heb het model van mijn kapsel niet veranderd. Zou dit kunnen beteken dat mijn haarcyclus vertraagd wordt? en zo ja is dit een goed teken?
ik weet wel dat mijn broertje die anderhalf jaar jonger is al bijna helemaal kaal is. en dat terwijl hij vroeger zo geprezen werd om z'n dikke bos haar. Maar daarentegen moest hij wel bijna om de 2 a 3 weken naar de kapper.

ugh
25 mei 2004, 16:13
Sjaak,

Ik had ook al het idee dat mijn haren trager groeien sinds (25 april) ik Saw Palmetto gebruik.
Iets wat ik als voordeel zie, kappers worden namelijk steeds duurder.

Gerben
25 mei 2004, 16:42
Verdomd! Dat heb ik ook. Vroeger ging ik elke 4 weken naar de kapper, tegenwoordig 1x in de 6 weken.

Andastra
25 mei 2004, 22:05
Okay, ik weet wat jullie gaan zeggen: gebruik de searchknop of wat 't ook is, maar heb 'k gedaan en 'k vind véél teveel en te weinig terzelvertijd...

Ik zou willen weten wat Alopesan400 doet, wat de bijwerkingen zijn en of 't ook bij vrouwen kan toegepast worden met succes...

Ik gebruik nu enkel Minoxidil 2% en 'k heb er niet echt veel vertrouwen in, ik zoek niet naar 'n haargroeimiddel enkel iets dat de haaruitval stopt

Help me aub :o

pizzacat
25 mei 2004, 22:18
Alopesan is een middel in pilvorm of gelcapsule met een aantal ingredienten die haargroei moeten bevorden en haaruitval moeten afremmen. het hoofdeffect komt door de toegevoegde saw palmetto; een DHT remmend product. Daarnaast zit er nog spul in als biotine, vitaminen etc. Het is (uit reacties op het forum) gebleken dat mensen er heel verschillend op reageren, sommigen hebben er baat bij (Jaapie) terwijl anderen het gevoel hebben dat hun haar er op achteruitgaat.
Er is een klein onderzoek geweest dat geen effect van Alopesan heeft kunnen aantonen, dat wil ook weer niet zeggen dat er geen effect is.

Al met al is er eigenlijk niks zinnigs over alopesan te zeggen in jou specifieke geval. De oorzaak van jou haaruitval is toch nog niet achterhaald?

zo dadelijk post er iemand de complete lijst met ingredienten van Alopesan waarschijnlijk ;)
en met een beetje geluk heeft Ugh no0g wel de link naar het onderzoek paraat.

groeten en succes

Tiuri
25 mei 2004, 22:21
Okay, ik weet wat jullie gaan zeggen: gebruik de searchknop of wat 't ook is, maar heb 'k gedaan en 'k vind véél teveel en te weinig terzelvertijd...

Ik zou willen weten wat Alopesan400 doet, wat de bijwerkingen zijn en of 't ook bij vrouwen kan toegepast worden met succes...

Ik gebruik nu enkel Minoxidil 2% en 'k heb er niet echt veel vertrouwen in, ik zoek niet naar 'n haargroeimiddel enkel iets dat de haaruitval stopt

Help me aub :o

alopesan400 is eigenlijk de natuurlijke variant van finasteride/dutasteride. Het is gemaakt van een besje (saw palmetto), maar er zit ook zink en biotine in. Het remt de productie van het 5ar-enzym, wat testosteron omzet in dht. Geeft veel minder bijwerkingen, maar werkt ook minder goed dan fina/duta.

Wat de werking op vrouwen betreft: weet ik niet maar ik denk dat het niet werkt. aangezien finasteride uit onderzoek ook niet echt werkzaam is gebleken bij vrouwen (tenminste dat heb ik begrepen), zal dit het dan ook wel niet doen.

Maar nogmaals: over de werking bij vrouwen weet ik niks.

Mille
25 mei 2004, 22:22
ik neem aan dat je een vrouw bent. :shiny:

als vrouw kan je diane35 (de pil) gebruiken (Cyproterone acetate, vermindert de mannelijke AR receptoren in je lichaam, wordt veelal gebruik bij Hirutism (overbeharing bij vrouwen), net als spirolactone en flutamide is het een anti-androgeen. :worship:
Wij mannen kunnen zulke middelen niet oraal/intern gebruiken, door de onaangename bijwerkingen. leidt zelf bij ons tot impotentie. :mad:

bron:
http://www.farrellmanual.com/topical/cyproterone_acetate.htm

Ik zou zeggen vraag het aan je huisarts die weet het beter.

Ik ben geen arts of deskundige, (bla bla bla.......) ;)

peter10
26 mei 2004, 10:15
ja hoe zit dat nou eigenlijk met de wetenschappelijke onderzoeken ? Vitamust (producent Alopesan400) verklaard dat de werking van hun middel in wetenschappelijk bladen is bewezen, maar waar staan deze dan ?
Is het niet eens een idee om de consumentenbond o.i.d. een intensief onderzoek naar haar(groei)produkten te laten doen om zo min of meer een vorm van keurmerk te verwerven.......

Tiuri
26 mei 2004, 10:52
Is het niet eens een idee om de consumentenbond o.i.d. een intensief onderzoek naar haar(groei)produkten te laten doen om zo min of meer een vorm van keurmerk te verwerven.......

Dat is een heel goed idee!!!!! Wie gaat dit regelen??
Maarja zo'n onderzoek is natuurlijk peperduur en kost vele jaren.

Mille
26 mei 2004, 11:21
Procerin is de zogenaamde alopesan400 buiten NL
HairLossTalk heeft onlangs gepubliceerd dat het 1 grote leugen is (Procerin) op het gebied van beweringen die ze maken.

http://www.hairlosstalk.com/newsletter/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=249&mode=flat&order=0&thold=0

Jaapie
26 mei 2004, 11:24
Hairlosstalk, pff. Die gasten zeggen dat alleen finasteride en dutasteride helpen. De rest is allemaal oplichterij volgens hun. Als je bijvoorbeeld iets positiefs post over een ander middel dan fina of duta word dat gewoon verwijdert. Volgens mij heulen ze gewoon met de fabrikanten van fina en duta.

Mille
26 mei 2004, 11:28
Hairlosstalk, pff. Die gasten zeggen dat alleen finasteride en dutasteride helpen. De rest is allemaal oplichterij volgens hun. Als je bijvoorbeeld iets positiefs post over een ander middel dan fina of duta word dat gewoon verwijdert. Volgens mij heulen ze gewoon met de fabrikanten van fina en duta.

dat soort idee had ik ook, in forums kun je lezen dat de Administrator van HLT Revivogen aanprijst, nadat hij met fina noodgedwongen moest stoppen met het gebruiken daarvan, door 1 of andere reden, en juist bij andere fora;s zoals hairsite zijn ze sceptische tegenover Revivogen. Je kan zelf Revivogen zelf bij hun online kopen :confused:

erg dubieus

Sjaak
26 mei 2004, 11:57
Mischien is het handig om hier een apparte thread van te maken zodat we kunnen kijken of meer mensen dat hebben?

Ugh: absoluut waar die kappers zijn inderdaad niet meer te betalen. he maar als het waar is dat alopesan je haargroeicyclus vertraagd verdien je je geld dat je normaal dus uitgeeft aan SP of alopesan dus gewoon terug doordat je minder naar de kapper hoeft :P

peter10
3 juli 2004, 00:46
wanneer merk je eigenlijk of het produkt effect heeft ? Ik gebruik het nu al zo'n 3,5 maanden en het enige wat merkbaar is is dat mijn haar dunner is door extra uitval (shedding). wanneer treedt stabilisatie op en eventueel hergroei, na hoeveel tijd ?
Ik verwacht geen spectaculaire nieuwe hergroei, maar de verloren extra haren door de shedding komen toch zeker wel weer geheel terug groeien ?

p.s. de meeste posts over alopesan zijn van mensen die het een aantal maanden gebruikten en toen gestopt zijn, zijn er ook mensen die het langere tijd gebruikt hebben en welk merkbaar effect ervaren jullie ?

promo
3 juli 2004, 10:56
Bij mij heeft alopesan naast monoxidil 5% en een wat gezondere levensstijl goed geholpen om mijn haaruitval te stabiliseren.

Ik heb het een jaar gebruikt bij mij begon het na 1-2 maanden te werken. Ik ben nu 24 en ik zit tussen een NW 1 en 2. Ik ben blij met het resultaat en ik weet zeker dat ik zonder de monoxidil en de alopesan en het ongezond leven een heel stuk verder was geweest met het kaal worden.

Ik merkte toch wel wat lichte bijwerkingen na een jaar. Dus ik ben nu een paar weken geleden gestopt en het effect is ook meteen weg. Haar valt weer uit als vanouds. Ik ga binnenkort weer beginnen met alopesan maar dan met 1pil per dag. Dat lijkt mij voor mijn situatie voldoende. Volgens mij is het zowiezo goed voor je lichaam om er minimaal 1x per jaar even een maand mee te stoppen.

Deze manier zal niet voor iedereen werken. Maar voor mij is het voldoende. Ik heb ook niet zon sterke haaruitval en ik was er op tijd bij. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Eminem
3 juli 2004, 11:34
Aan Alopesan zitten helemaal geen bijwerkingen vast :confused:

cherifo
3 juli 2004, 12:07
Aan Alopesan zitten helemaal geen bijwerkingen vast :confused:
niet voor jou miss.,maar voor anderen dan weer wel..wallen onder de ogen ,vermoeider dan anders enz..kijk maar eens op het forum.

Gerben
5 juli 2004, 04:00
Ik merkte toch wel wat lichte bijwerkingen na een jaar.

Wat voor bijwerkingen merkte je, Promo? Zelf heb ik er geen last van, maar van anderen lees ik: vermoeidheid (Cherifo met name) en shedding (alhoewel dat in principe geen bijwerking is).

peter10
7 juli 2004, 16:08
Volgens mij is het zowiezo goed voor je lichaam om er minimaal 1x per jaar even een maand mee te stoppen.


waarom is het beter om er even mee te stoppen ? krijg je dan als je na een maand begint niet weer het hele proces van weer een shedding e.d ?

jenssen
14 juli 2004, 01:31
Hoi ga nu mijn 4 maand met Alopesan 400 in en vind dat ik niet echt resultaten boek.
Weet niet goed wat ik moet doen of nog een keer 3 maanden doorgaan en het half jaar vol maken of over stappen op fina.(proscar)
Wat zouden jullie doen??

Gerben
14 juli 2004, 01:55
He Jenssen,

Waarom neem je Alopesan 1x daags? Kan me voorstellen (zeker in het begin) dat je beter de voorgeschreven 2 kunt nemen. Overigens heb ik ook een tijdje 1 per dag genomen, maar zit nu weer op 2.

baddy
16 juli 2004, 22:35
dr Plinck zei dat er geen enkel bewijs is dat extra vit B haargroei bevordert. Integendeel zelfs, hij zei dat teveel theoretisch zelfs averechts zoui kunnen wewrken. wsaarom slikken zovelen van jullie dan zoveel vit B

Eminem
16 juli 2004, 22:37
dr Plinck zei dat er geen enkel bewijs is dat extra vit B haargroei bevordert. Integendeel zelfs, hij zei dat teveel theoretisch zelfs averechts zoui kunnen wewrken. wsaarom slikken zovelen van jullie dan zoveel vit B

Dr.Plinck kan zoveel zeggen......

pindakaas
16 juli 2004, 22:46
dr Plinck zei dat er geen enkel bewijs is dat extra vit B haargroei bevordert. Integendeel zelfs, hij zei dat teveel theoretisch zelfs averechts zoui kunnen wewrken.

Daar heb je het al... zo is ie altijd gedekt he :)

Jaapie
16 juli 2004, 23:03
die doktoren zullen alles vertellen zolang het maar ten goede komt voor hun eigen producten, believe me.

ugh
18 juli 2004, 15:16
dr Plinck zei dat er geen enkel bewijs is dat extra vit B haargroei bevordert. Integendeel zelfs, hij zei dat teveel theoretisch zelfs averechts zoui kunnen wewrken. wsaarom slikken zovelen van jullie dan zoveel vit BStudies hebben aangetoond dat meer dan ADH van bepaalde vitamines, haargroei bevonderen.
Meer dan ADH betekent niet direct "teveel". ADH is namelijk meer bedoelt als de minimale dosering om gewoon gezond te zijn. Optimale doseringen kunnen hoger liggen.

Het woord "teveel" is betekent sowieso slecht, want het is "te". Een belangrijkere vraag is: hoeveel is "teveel".

Gerben
19 juli 2004, 06:50
TNO Voeding heeft deze week toevallig een artikel gepubliceerd over de maximale, veilige hoeveelheden vitamines en mineralen. Je kunt het artikel lezen op http://www.vitamine-info.nl/Content.cfm?onderdeel=0&Nivo=4&KmK=85&KmK2=-1&KmKList=0&sm=2&VitItemID=352&VolgNr=1

Het komt er op neer dat je vooral op moet passen met in vet oplosbare vitamines (ezelsbruggetje: KADE). De B-vitaminen en vitamine C zijn in water oplosbaar. Daar mag je aardig wat van binnen krijgen.

matt
28 juli 2004, 16:54
hallo,
na vele uurtjes opzoekwerk enkele maanden geleden op zoek gegaan naar het haarmiddel dat mogelijk werkt.saw palmetto kwam als possitief middel uit de bus....de verhalen waw!
jammergenoeg na een half jaartje nog steeds geen resultaat en inhammen blijven dunner worden. :mad:
ben begonnen een vast regime op te stellen op natuurlijke basis
deels overgenomen uit amerikaans forum
hair max
saw palmetto
multi mineralen
sinds vandaag beta- sitosterol
iemand betere resutaten geboekt met sp??
groetjes en groei ze!

Druifstuif
28 juli 2004, 19:02
Bij mij verbeterde de kwaliteit van het haar het eerste jaar dat ik SP gebruikte wel, haren werden dikker en kregen meer pigment, en als ik me niet vergis zelfs een klein beetje terugroei, daarna ging het echter weer langzaam achteruit, maar dat zou goed kunnen komen omdat ik weer begon te roken, iets wat niet zo goed is voor je huid en haar, het verhardt het collageen namelijk.

John00
28 juli 2004, 19:27
Ik heb 1 jaar saw palmetto gebruikt. Er was totaal geen effect waarneembaar. Na veel zoeken op diverse sites ben ik geen enkele wetenschappelijke publicatie tegengekomen waaruit blijkt dat dit een haargroeimiddel is. De enige overeenkomst met finasteride is dat het helpt bij prostaatklachten. Advies: niet gebruiken.

veens764
28 juli 2004, 20:03
rook jii jhonoo???

peter10
28 juli 2004, 20:13
Ik heb 1 jaar saw palmetto gebruikt. Er was totaal geen effect waarneembaar. Na veel zoeken op diverse sites ben ik geen enkele wetenschappelijke publicatie tegengekomen waaruit blijkt dat dit een haargroeimiddel is. De enige overeenkomst met finasteride is dat het helpt bij prostaatklachten. Advies: niet gebruiken.

heb je er dan ook geen shedding van ondervonden, john00 ?