PDA

View Full Version : Vraagje over Toppik


Homeboy84
2 juli 2012, 11:39
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een setje Toppik aan te schaffen, maar zou graag eerst even wat antwoorden willen op een paar vragen. Op de site van hairlabs zag ik het volgende Toppik-pakketje staan voor maar €35,95 (dacht altijd dat het veel duurder was)

http://www.hairlabs.nl/toppik-hair-care-set

*Hoe lang gaat zo'n busje 'Hair Fattener' mee?
*Maakt het nog uit of je blond, grijs, bruin, rood of zwart haar hebt? Ik kan namelijk maar één soort bestellen, maar ik meen me te herinneren dat er wel degelijk verschillende soorten zijn??
*Hoe zit het met die shampoo en conditioner...? Ik ken Toppik enkel als Hair Fattener-poeder en dat lijkt mij al heel goed te werken. Is die shampoo/conditioner niet een beetje overbodig?
*Heeft iemand van jullie wel eens nadelen ondervonden met Toppik?

dZinee
2 juli 2012, 21:33
Die set die jij geeft is GEEN toppik (ofja, geen toppik hair fibers).
Het is van het merk toppik, maar het zijn niet de vezels waar jij waarschijnlijk naar op zoek bent.

Dit is wat je nodig hebt, en het is ook wat duurder:
http://www.hairlabs.nl/toppik/toppik-25-gram
Dit kun je in meerdere kleuren bestellen..

Als je boven de 100 euro besteld krijg je die set er gratis bij, dus kan alsnog nuttig zijn. Heb er zelf geen ervaring mee maar ben wel benieuwd.

het enorme grote huuuuuge nadeel van toppik is dat het super verslavend is, maar je beperkt in veel manieren. Zo is zwemmen een no go, is regen een ramp en moet opletten met zon en zweet...
Maar het werkt zo goed dat je het dus altijd wilt gebruiken..

Homeboy84
4 juli 2012, 00:38
Hoe lang kan ik ongeveer doen met zo'n busje van 25 gram? Ik ben nergens volledig kaal, maar ik krijg wel inhammen en op de kruin wordt het dunner. Goed te zien als de zon er vol op schijnt... maar binnen ziet het er gewoon ietsje dunner uit.

dZinee
4 juli 2012, 10:20
dat ligt uiteraard aan je gebruik, maar ik doe er erg lang mee.
Ik was mijn haar om de dag en laat toppik dus steeds 1 nacht gewoon in/op mn haar.

Voordat ik een nieuwe nodig heb kan ik me meestal niet herinneren wanneer ik de vorige heb gekocht..zeker 2 maanden.

Homeboy84
4 juli 2012, 13:23
Ok, bedankt voor de antwoorden :-) Ik denk dat ik het gewoon even test met die 10,3 gram bus.

dZinee
4 juli 2012, 14:08
goed plan, succes:)

Homeboy84
2 augustus 2012, 14:39
Heb inmiddels m'n potje Toppik bijna opgebruikt, dus ik dacht ik deel even m'n mening over dit product.

Ik heb het direct na m'n bovenstaande berichtje va 4 juli (woensdag) besteld. Ik weet niet meer zo goed wanneer het nou binnenkwam... vrijdag 6 juli? Of toch na het weekend, maandag 9 juli. Afijn, zodra het binnenkwam gelijk maar even uitgeprobeerd. Met wat filmpjes over het effect van Toppik in m'n achterhoofd ben ik het over m'n haar gaan strooien. Eerst heel voorzichtig, maar dat had niet zoveel effect als ik dacht. Ik schrok er wel een beetje van hoeveel van dat spul ik eigenlijk nodig had, omdat ik eigenlijk niet heel kaal ben op m'n kruin. Je kunt zien dat het allemaal wat dunner wordt op de kruin, maar ik heb d'r nog geen kale plek. Toch vond ik dat ik best veel van dat spul nodig had om m'n dunnigheid te verbergen.

Een ander nadeel dat ik ondervond was het aanbrengen aan de voorkant, bijvoorbeeld de inhammen. Dat is nogal lastig en het lukt me echt niet om het aan te brengen zonder dat er aardig wat op m'n voorhoofd terecht komt. Ik vond sowieso dat het niet heel erg goed lukte om de inhammen te verbergen. Op de kruin werkt het echter uitstekend.

We zijn nu bijna een maand verder, maar ik heb zeker niet elke dag Toppik gebruikt (omdat het nu vakantie is, anders had ik het waarschijnlijk wel elke dag gebruikt). Ik denk dat ik het in totaal zo'n 10x gebruikt heb en ben nu bijna door m'n busje van 10,3 gram heen. Ik gebruik dus iets minder dan een gram per keer. Het busje van 10,3 gram kost € 29,95. Om heerlijk eerlijk te zijn vind ik dat vrij prijzig. Nu is het nog iets minder dan een gram per keer, maar over een jaar waarschijnlijk iets meer dan een gram. Op een gegeven moment wordt het gewoon een heel duur product en om eerlijk te zijn vind ik het nu al een beetje te duur, vooral als je kijkt naar waar het product nou eigenlijk uit bestaat lijkt het me dat het extreem commercieel is, maar dat zal wel gelden voor veel meer producten tegen haaruitval.

Tja, ik weet eigenlijk nog niet of ik nog zo'n potje bestel. Volgens mij heeft het een verslavende werking, en als ik nu begin met het gebruiken ervan, dan is het heel moeilijk om bijvoorbeeld over een jaar ineens te stoppen. Dan ben ik voor m'n omgeving van de één op de andere dag ineens een heel stuk kaler.

Een leraar van me gebruikt het volgens mij ook. Van bovenaf gezien heeft hij een redelijke haardos, maar als je van voren recht tegen ze haar inkijkt tel je maar een paar haartjes en kun je tot redelijk ver over z'n schedel kijken. Ook is hij een keer vergeten op tijd nieuwe Toppik te bestellen... kon je goed zien hoe weinig haar hij eigenlijk had (en hoe goed Toppik kan werken, maar ik denk dat hij er dan héél veel over strooit).

Anyway, ik twijfel. Ik denk eigenlijk dat ik dit niet doorzet. Een groot nadeel vind ik dat het niet zo effectief is als het lijkt (ik vind die filmpjes op internet behoorlijk misleidend, want het verschil tussen die filmpjes en de 'echte' werking vind ik vrij groot), maar het grootste nadeel vind ik dat het eigenlijk gewoon telkens een beetje duurder wordt, terwijl ik het sowieso al aan de prijzige kant vind.

sonico
2 augustus 2012, 15:22
Als je het 10x hebt gebruikt en je busje is bijna op, dan ben je of kaler dan je denkt of je 'plamuurt' je hoofd helemaal dicht. ;)

Weet je zeker dat je het product goed gebruikt? Toppik aanbrengen vereist wel wat oefening. Als je het eenmaal onder de knie hebt, dan kun je echt hele mooie resultaten behalen. Bij een licht kalend kun je toch wel zo'n 2 a 3 maanden met het spul vooruit.

Wat ik zou doen is een kapper (o.i.d.) zoeken die dealer is van Toppik en een demonstratie vragen. Je ziet dan precies hoe je het moet gebruiken.

Die filmpjes zijn ook iets te mooi allemaal, maar in het echt kun je het wel zeer benaderen. En als je leert om het goed op te brengen, dan is het niet zo kostbaar als je denkt.

Succes!

Heb inmiddels m'n potje Toppik bijna opgebruikt, dus ik dacht ik deel even m'n mening over dit product.

Ik heb het direct na m'n bovenstaande berichtje va 4 juli (woensdag) besteld. Ik weet niet meer zo goed wanneer het nou binnenkwam... vrijdag 6 juli? Of toch na het weekend, maandag 9 juli. Afijn, zodra het binnenkwam gelijk maar even uitgeprobeerd. Met wat filmpjes over het effect van Toppik in m'n achterhoofd ben ik het over m'n haar gaan strooien. Eerst heel voorzichtig, maar dat had niet zoveel effect als ik dacht. Ik schrok er wel een beetje van hoeveel van dat spul ik eigenlijk nodig had, omdat ik eigenlijk niet heel kaal ben op m'n kruin. Je kunt zien dat het allemaal wat dunner wordt op de kruin, maar ik heb d'r nog geen kale plek. Toch vond ik dat ik best veel van dat spul nodig had om m'n dunnigheid te verbergen.

Een ander nadeel dat ik ondervond was het aanbrengen aan de voorkant, bijvoorbeeld de inhammen. Dat is nogal lastig en het lukt me echt niet om het aan te brengen zonder dat er aardig wat op m'n voorhoofd terecht komt. Ik vond sowieso dat het niet heel erg goed lukte om de inhammen te verbergen. Op de kruin werkt het echter uitstekend.

We zijn nu bijna een maand verder, maar ik heb zeker niet elke dag Toppik gebruikt (omdat het nu vakantie is, anders had ik het waarschijnlijk wel elke dag gebruikt). Ik denk dat ik het in totaal zo'n 10x gebruikt heb en ben nu bijna door m'n busje van 10,3 gram heen. Ik gebruik dus iets minder dan een gram per keer. Het busje van 10,3 gram kost € 29,95. Om heerlijk eerlijk te zijn vind ik dat vrij prijzig. Nu is het nog iets minder dan een gram per keer, maar over een jaar waarschijnlijk iets meer dan een gram. Op een gegeven moment wordt het gewoon een heel duur product en om eerlijk te zijn vind ik het nu al een beetje te duur, vooral als je kijkt naar waar het product nou eigenlijk uit bestaat lijkt het me dat het extreem commercieel is, maar dat zal wel gelden voor veel meer producten tegen haaruitval.

Tja, ik weet eigenlijk nog niet of ik nog zo'n potje bestel. Volgens mij heeft het een verslavende werking, en als ik nu begin met het gebruiken ervan, dan is het heel moeilijk om bijvoorbeeld over een jaar ineens te stoppen. Dan ben ik voor m'n omgeving van de één op de andere dag ineens een heel stuk kaler.

Een leraar van me gebruikt het volgens mij ook. Van bovenaf gezien heeft hij een redelijke haardos, maar als je van voren recht tegen ze haar inkijkt tel je maar een paar haartjes en kun je tot redelijk ver over z'n schedel kijken. Ook is hij een keer vergeten op tijd nieuwe Toppik te bestellen... kon je goed zien hoe weinig haar hij eigenlijk had (en hoe goed Toppik kan werken, maar ik denk dat hij er dan héél veel over strooit).

Anyway, ik twijfel. Ik denk eigenlijk dat ik dit niet doorzet. Een groot nadeel vind ik dat het niet zo effectief is als het lijkt (ik vind die filmpjes op internet behoorlijk misleidend, want het verschil tussen die filmpjes en de 'echte' werking vind ik vrij groot), maar het grootste nadeel vind ik dat het eigenlijk gewoon telkens een beetje duurder wordt, terwijl ik het sowieso al aan de prijzige kant vind.

HairCoach
2 augustus 2012, 16:21
probeer anders eens fullmore....

geeft overvhet algemeen een directer en beter resultaat.

succes

dZinee
2 augustus 2012, 21:36
wow na 10x gebruiken op, dan gebruik je echt VEEL te veel!
Ik doe er minstens 30, ik denk wel 60x mee. Zoals hierboven al aangegeven word je moet het niet dicht plamuren. Dat ziet er niet uit. Heb je goed licht waar je het aanbrengt?

Lees anders ook dit stukje eens: http://www.haarweb.nl/forum/blog.php?b=266
over 'verslaving' van toppik.

@Haircoach: Ik vind toppik een stuk fijner dan fullmore, maar dat zal wel verschillen per persoon..

Homeboy84
2 augustus 2012, 22:45
Nou, laat ik er dan maar 10~15x van maken, maar ik had het wel over het allerkleinste busje hè? Die van 10 gram...

dZinee
3 augustus 2012, 09:53
Er is nog een kleiner busje, travellers can.
Maar inderdaad, die van 10 gram. Daar moet je veel langer mee doen.

Homeboy84
4 augustus 2012, 01:34
Ok, nou maar hij is nog niet op. Misschien zit ik er wel naast. Is lastig te controleren hoe vol hij nou precies uit. Ik doe dat door te schudden en dan lijkt er niet heel veel meer in te zitten. Misschien gebruik ik teveel, misschien is ie minder leeg dan ie lijkt. Ik zal nog wel een berichtje maken als het potje écht leeg is.

dat zet ik de teller vanaf nu op 12.

dZinee
7 augustus 2012, 01:10
Dus jij kunt een verschil van 10 gram waarnemen ;)?
Je kunt je verbazen hoeveel er nog in zit als je denkt dat die bijna leeg is.

Je kunt overigens gewoon de bovenkant van het busje (dus met de gaatjes) eraf halen om te zien hoeveel er nog in zit.

Homeboy84
26 augustus 2012, 20:34
Dus jij kunt een verschil van 10 gram waarnemen ;)?
Je kunt je verbazen hoeveel er nog in zit als je denkt dat die bijna leeg is.

Je kunt overigens gewoon de bovenkant van het busje (dus met de gaatjes) eraf halen om te zien hoeveel er nog in zit.

Is ie nieuw helemaal tot aan de gaatjes gevuld dan?

dZinee
26 augustus 2012, 22:34
Ja vrijwel vol, denk halve cm eruit.