PDA

View Full Version : Bioscalin


fakkertje
5 april 2002, 16:02
Heeft er al iemand ervaring met het homeopatisch product Bioscalin. het bestaat uit een combinatie van een shampoo, een elixir en een tonicum.

Dank voor uw antwoord:)

Rocco
5 april 2002, 17:27
Ik heb nog nooit van BIOSCALIN gehoord.Een werkend middel voor Androgene haaruitval zal het niet zijn,want anders was ik ( waren wij ) al reeds op de hoogte.

Waar wil je het voor gebruiken.


Groetjes

fakkertje
5 april 2002, 17:56
Wel, ik heb last van trage haaruitval, en dit middel hab ik ontdekt via Gezondheidsmagazine.

Ik gebruik het al een maand of drie maar niet echt met resultaat, alhoewel de bijsluiter vermeldt dat je een 9tal maanden dient te wachten tot er echt resultaat (dit is groei van nieuw haar) is.

Misschien toch maar eens een dermatoloog raadplegen? (alhoewel ik niet zo direct ben voor pilletjes en zalfjes)

Vraag hierbij: kan men bepalen (bv via bloed) of de haaruitval erfelijk dan wel door een bepaald tekort of teveel aan substantie in je lichaam als oorzaak heeft?

Rocco
9 april 2002, 18:44
Bijna al die producten in gezondheidsmagazines helpen niet.

Als je echt last hebt van haaruitval en je hebt zo het vermoeden dat je mannelijke kaalheid hebt,moet je even naar een dermatoloog gaan.Hij zal je dan gegarandeert Fina voorschrijven.

Het kan ook zijn dat je bijvoorbeeld bloedarmoede (TE weinig IJZER mn. ) hebt of TEVEEL of juist TE WEINIG ZINC in je bloed hebt.Maar je kunt niet zo in je bloed zien of je erfelijke kaalheid hebt.Wel als je een DNA test laat uitvoeren.Maar dit zullen ze niet een twee drie voor je doen.

Misschien toch maar eens een dermatoloog raadplegen? (alhoewel ik niet zo direct ben voor pilletjes en zalfjes

je hebt geen andere keus.Als je ECHT wat aan je kaalheid wil doen ( mocht het van mannelijke origine zijn) dan heb je 2 echte keuzes: Slik Finasteride of laat je castreren.Fina dan toch maar he ;)


Groetjes

pkeijzer72
6 februari 2005, 12:02
Ik heb dus wel bioscalin omdat het door een goede drogisterij aangeraden werd, tenminste, bij de vraag op hoe je het veelvuldig uitvallen van haar knt voorkomen en ervoor kunt zorgen dat mijn inhammen wegtrekken, werd er geeneens getwijfeld, maar direct naar bioscalin gegrepen..... Zoals mijn vriendin het vertelde.... ik moet zeggen... ik heb ondanks dat ik geen "bewijs" heb zoals bv. Ugh met zijn mooie fotos. wel resultaat behaald... ik zie al kleine donshaartjes en haalde hier en daar een volledige haar uit mijn hoofd.. echt heel dik, dus ik dacht dat het een verdwaalde sch**m haar was of een snorhaar van een van de katten.....

Bioscalin werkt op het principe dat de hoofdhuid goed doorbloed moet zijn en vrij van talg.. en het moet gevoed worden.. dat zijn veelal ook de belangrijkste dingen d8 ik..... in ieder geval is iedereen vrij om te doen wat hij/zij wil, en als zelfs mijn broer (waarbij ook zijn voorhoofd zijn haar opeet) ziet dat ze langzaam toch wegtrekken, zie ik niet in waarom ik iets anders zou gebruiken.....

Ik ben nu ook met een vitaminekuur begonnen dus kan het alleen nog maar beter worden denk ik...... ik houd jullie op de hoogte i.i.g.

marleenhuis
6 februari 2005, 20:32
word je haar er niet vet van? Van die lotion bedoel ik dan?

pkeijzer72
8 februari 2005, 09:44
ik heb niet de lotion, maar de elixer, die moet je minimaal 2 uur in laten trekken - en voor beter resultaat de hele nacht/dag watdanook... ik doe altijd savonds op mijn inhammen druppellen en inmasseren, en volgende dag 2x uitwassen...

en mijn haar word er dus niet vet van..... gzd..

pkeijzer72
9 februari 2005, 23:05
Wel, ik heb last van trage haaruitval, en dit middel hab ik ontdekt via Gezondheidsmagazine.

Ik gebruik het al een maand of drie maar niet echt met resultaat, alhoewel de bijsluiter vermeldt dat je een 9tal maanden dient te wachten tot er echt resultaat (dit is groei van nieuw haar) is.

Misschien toch maar eens een dermatoloog raadplegen? (alhoewel ik niet zo direct ben voor pilletjes en zalfjes)

Vraag hierbij: kan men bepalen (bv via bloed) of de haaruitval erfelijk dan wel door een bepaald tekort of teveel aan substantie in je lichaam als oorzaak heeft?

fakkertje, ik ben benieuwd hoe vaak en hoe je bioscalin gebruikt.... graag zo specifiek mogelijk, misschien doe ik iets anders waardoor het bij mij beter werkt...... (p.s. ik probeer dus alleen te helpen....niet te zeuren)

groetjes,
pkeijzer72

pizzacat
10 februari 2005, 13:03
Fakkertje heeft dit topic bijna 3 jaar geleden gestart, weinig kans dat hij zal reageren met zn 2 posts :P

pkeijzer72
11 februari 2005, 11:07
niet eens op gelet eigenlijk, pizzapoes......

Ik had gezocht op bioscalin, en gelijk gereageerd.....ik zal idd wat beter op de data gaan letten..... tnx

groetjes
pkeijzer72

Lucky
11 februari 2005, 16:10
De laatste keer dat fakkertje online was, was op 12 April 2002. Dat kan een goed teken zijn, de knul kan inmiddels wel een bos haar hebben.

@ pkeijzer72. Ik heb de shampoo en de elixer besteld. We zullen zien of er enig resultaat te behalen valt. Nooit geschoten is altijd mis. Ik hou je op de hoogte.

cabello
11 februari 2005, 17:39
Lucky,

Ik ben wel heel benieuwd hoe bioscalin in jouw schema past. Ik zie dat je ook minox, fluridil en rooscure gebruikt :)

Lucky
11 februari 2005, 19:13
Ja Cabello, die gaan eruit, sowieso minox. Ik heb het goedje sinds september 2004 op de kruin gesmeerd en heb er geen haar bijgekregen terwijl het daar toch juist geschikt voor moest zijn. Het is hoogstens wat gestabiliseerd.

Fluridil stop ik ook ff mee, maar ik hou de ontwikkelingen in de gaten. Rooscure kan ik nog gewoon gebruiken, geen probleem.

Beide hebben me dus niks gebracht wat betreft hergroei en veel groei heb ik niet nodig om de boel weer 'op orde' te krijgen, daarom ben ik nou juist ook zo teleurgesteld. Nu ga ik 't dus met bioscalin proberen en ik heb de dosis fina verdubbeld, slik 't nu 2x per dag. Duim voor me. ;)

cabello
11 februari 2005, 21:04
Ik zal voor je duimen. Ik heb toevallig vandaag juist Minox gehaald, maar wordt niet echt vrolijk van de bijsluiter:

"De haargroeistimulatie wordt waargenomen na circa 4 of meer maanden toepassing en is verschillend van patiënt tot patiënt. Na 4 maanden wordt bij slechts een gering percentage van de patiënten enig effect waargenomen, terwijl bij minstens 2/3 van de patiënten geen effect wordt gezien. Na 12 maanden is er bij ongevoor 1/3 van de patiënten sprake van enige hergroei"

Je hoort dus kennelijk bij die meerderheid waarbij het niet helpt. Ik hoop dat ik dit keer tot de uitzonderingen behoor. Ze zijn tenminste wel eerlijk.

Morientes
11 februari 2005, 22:48
Ik zal voor je duimen. Ik heb toevallig vandaag juist Minox gehaald, maar wordt niet echt vrolijk van de bijsluiter:

"De haargroeistimulatie wordt waargenomen na circa 4 of meer maanden toepassing en is verschillend van patiënt tot patiënt. Na 4 maanden wordt bij slechts een gering percentage van de patiënten enig effect waargenomen, terwijl bij minstens 2/3 van de patiënten geen effect wordt gezien. Na 12 maanden is er bij ongevoor 1/3 van de patiënten sprake van enige hergroei"

Je hoort dus kennelijk bij die meerderheid waarbij het niet helpt. Ik hoop dat ik dit keer tot de uitzonderingen behoor. Ze zijn tenminste wel eerlijk.

ik hoop het ook voor je maar ik vind het idd ook een kleine groep die er blijkbaar baat van heeft

pkeijzer72
12 februari 2005, 12:35
@ Lucky,

Cool dat je het ook gaat proberen, ik heb vanochtend mijn haar weer uitgewassen (heb gistermiddag de elixer aangebracht), en heb daarna weer even diep in de spiegel gekeken, en d8 dat ik de laatste 2 weken voor jan l*l bezig ben geweest, maar toch niet helemaal.... hehehe..... zag hier en daar wat velushaar tussen mijn "stripe" (baan in het midden zeg maar) zitten, en ik heb opgelet hoeveel haren er op dit moment in het putje zaten, en als ik dat vergelijk met de hoeveelheid die er lagen voordat ik begon, is het al MEER dan gehalveerd. Reden voor optimisme aan mijn kant....

Wat ik wel heb gemerkt, is dat de plekken waar je haar als laatste is verdwenen het snelst weer terugkomen (bij mij binnen 1 maand), maar dan begint het met een aantal haren per vierkante cm, en hoe beter de elixer rond die haartje blijft "plakken", des te eerder komen daar de haren terug....

Ik ben heel benieuwd hoe het bij jou gaat, en mocht je vragen hebben over hoe ik het gebruik, stel maar... ik wil nat. dat iedereen resultaat ziet. ik denk ook dat de meeste mensen op dit forum een kleine minderwaardigheidscomplex hebben, of buiten een petje oid dragen om hun probleem te verbergen.... zo ook ik.... ik heb nog naar "before" fotos gezocht, maar kzie duidelijk dat ik zelfs op fotos mijn inhammen probeer te verbergen... alleen point en shoot fotos staan mijn inhammen er per ongeluk op... erg onduidelijk dus....jammer... ik had graag mijn before and after fotos geshowed....

hoe dan ook.. ik wens je veel succes..... en idd.. keep me posted....ill keep you posted...

grtx
pkeijzer72

Haarmannetje
12 februari 2005, 17:44
Ik ben wel erg benieuwd, maar ik kan het mij nauwelijks voorstellen. Dat ze bij die drogisterij meteen naar BIOSCALIN grepen vind ik wel opmerkelijk. Net alsof ze daar al de ultieme cure hebben. Zo van: "oh u heeft last van kaalheid, huppa, dan moet u dit hebben." Nogmaals, ik kan het mij niet voorstellen, maar ik ben uiteraard wel zeer benieuwd :).

randolph
12 februari 2005, 22:11
pkeijzer, kun je als je echt resulaat hebt geboekt een keer foto's maken en plaatsten. Je had toch foto's van oude situatie

pkeijzer72
14 februari 2005, 09:44
Ik snap dat jullie sceptisch zijn... ik ben ook al op zoek geweest naar fotos maar heb geen echt duidelijk before-fotos.... heb al aan mijn ouders en broer gevraagd, maar die moesten ook fff zoeken..... after fotos kan ik wel posten, maar daarbij kan ik dan alleen vertellen dat mijn inhammen HELEMAAL kaal waren..... en jullie willen bewijs..... logisch....

kleine bijkomstigheid... ik zie nu velus (vellus) haartje uit mijn pan schieten...... worden dat ooit nog gewone haren??... dan wordt ik NOG optimistischer....

en wat de drogist betreft... misschien is dat het beste wat zij hebben, en al een of meerdere gelukkige afnemers ervan.... jeweetutniet... zolang ut maar wertk... toch??... bij mij wel i.i.g...

groetjes
pkeijzer72

pizzacat
14 februari 2005, 11:21
dan neem je toch die onduidelijke before foto's. We kunnen dan zelf bepalen of we het bewijs sluitend vinden;)

pkeijzer72
14 februari 2005, 12:28
ok... ik zal proberen ze vanavond op de post te zetten..... moet ook nog fff after fotos maken......

cabello
14 februari 2005, 18:24
Mag ik vragen welke drogist je dit kan halen?

pkeijzer72
15 februari 2005, 00:55
Mag ik vragen welke drogist je dit kan halen?

ja... mag je vragen....

ik heb het gehaald bij de portegies in almere-stad.... kweet dus niet of iedere het heeft..... anders online bestellen.... lucky heeft het online besteld d8 ik.

grtx
pkeijzer72

Lucky
15 februari 2005, 11:37
Klopt, ik heb het online besteld bij www.drogisterij.net (http://www.drogisterij.net)

pkeijzer72
15 februari 2005, 12:46
dan neem je toch die onduidelijke before foto's. We kunnen dan zelf bepalen of we het bewijs sluitend vinden;)

Nou, komen ze dan.... heeft even wat voeten in de aarde gehad, en nogmaals.. op de before fotos zie je dus helemaal niets eigenlijk... klopt ook wel, want de inhammen waren zeg maar totaal kaal, een perfect uitgesneden "M" van de bekende burgerbakker... ik zal later deze week mijn linkerinham even proberen te maken, alle fotos van links zijn onduidelijk, terwijl dat juist de best groeiende inham is bij mij.....daar zie je het duidelijker....

op de tweede serie fotos zie je dat de haargrens aan het uitbreiden is....en er een aantal haren zijn die niet precies weten waar ze naar toe moeten....

op de laatste kun je de oude haargrens goed zien en heb ik recente nieuwe haartjes aangegeven met een mooie (ahum) rooie pijl.

p.s. houd er bij de oude fotos rekening mee dat mijn haar veel langer was omdat ik niet graag naar de kapper ga om duidelijk redenen....

groeten
pkeijzer72

Lucky
15 februari 2005, 17:44
pkeijzer72, ik weet niet of je kalend bent op de kruin, maar een HT zou best wel een goed resultaat op kunnen leveren bij jouw frontaal.

cabello
15 februari 2005, 18:41
Ik wil niet negatief doen hoor (ik heb zelf een vergelijkbaar patroon), maar kan het niet zijn dat die haartjes juist de overgebleven haren zijn die nog gaan uitvallen.

Bij mezelf merk ik vaak namelijk dat wat ik in eerste instantie nieuwe haren lijken, juist haren zijn die opvallen omdat de omringende haren recent zijn uitgevallen. Maar goed dat kun je zelf natuurlijk het beste beoordelen. Ik hoop natuurlijk van harte dat het nieuwe haren zijn. :shiny:

Ik ga denk ik ook eerst maar eens Bioscalin gebruiken, voor ik aan Minox begin.
Kijken of het voor mij ook werkt.

pkeijzer72
16 februari 2005, 09:41
pkeijzer72, ik weet niet of je kalend bent op de kruin, maar een HT zou best wel een goed resultaat op kunnen leveren bij jouw frontaal.

Haartransplant bedoel je?... dat is de uiterste oplossing... ik ben gzd niet kalend op mijn kruin, maar er loopt zeg maar vanaf mijn voorhoofd een v-vorm naar achter waar de haren achter elkaar uitVIELEN... nu niet meer... haaruitval is nu stabiel.... normaal zeg maar.... en haartransplant is zeer kostbaar.... ik weet geen prijzen maar tis duur toch??

pkeijzer72
16 februari 2005, 09:53
Ik wil niet negatief doen hoor (ik heb zelf een vergelijkbaar patroon), maar kan het niet zijn dat die haartjes juist de overgebleven haren zijn die nog gaan uitvallen.

Bij mezelf merk ik vaak namelijk dat wat ik in eerste instantie nieuwe haren lijken, juist haren zijn die opvallen omdat de omringende haren recent zijn uitgevallen. Maar goed dat kun je zelf natuurlijk het beste beoordelen. Ik hoop natuurlijk van harte dat het nieuwe haren zijn. :shiny:

Ik ga denk ik ook eerst maar eens Bioscalin gebruiken, voor ik aan Minox begin.
Kijken of het voor mij ook werkt.

gelukkig niet.... zoals ik al vertelde zijn die kleine haartjes (het zijn er meer maar dat zie je op de foto niet, tis namelijk moeilijk om daar zelf een foto van te maken), had ik een perfect uitgesneden mcdonalds M..... en het groeit nu langzaam maar zeker (ik gebruik het nu ong 8 weken) naar elkaar toe... de inham van de foto is ook zeker niet zo overtuigend als de andere... daar is het verschil duidelijker..... en als zelfs mijn ouders en broer en vriendin en kids verschil zien, zit het duidelijk niet tussen mijn oren... toch??...tis geen wishfull thinking....

en na een paar weken bioscalin werd mijn haaruitval juist minder, en is nu zo goed als normaal.... ik vind het jammer dat haar zo langzaam groeit, dan zou ik iedere week updatefotos op het forum kunnen zetten....

ik moet er ook bij zeggen dat juist de inham op de foto een paar weken na de linkerinham is begonnen actief te worden.... ik merkte het vooral aan de kleine witte soort wormpjes die tijden het wassen en kammen in mijn haar terecht kwamen, dus dat zal wel talg en dat soort bende zijn geweest, zodat daarna de elixer dieper kan doordringen om de boel nog beter te stimuleren....

ik snap dat iedereen twijfels heeft, had ik ook in het begin toen ik op dit forum van alles had gelezen... de duurste middeltjes en dozen met pillen en het helpt niet... daar werd ik best wel depri van, maar wetende dat bioscalin bij mij wel hielp, ben ik hier en daar gaan rondvragen of men ervaring hiermee had, maar dat had niemand, dus had ik ook geen houvast... ik hoop dat lucky ook goede results krijgt met bioscalin, en dat het weer een beetje hoop schept in onze kalende wereld.....

groetjes
Pkeijzer72

Tiuri
16 februari 2005, 10:05
Maar pkeijzer72, wil je dan beweren dat er vooruitgang te zien zou zijn op je foto's?

Ik vind het erg goed dat je foto's hebt geplaatst hoor, maar ik zie eerder verslechtering bij de foto's rechts tov de foto's links. In ieder geval zeker geen vooruitgang.

Houd er rekening mee dat dunne haartjes aan de haargrens twee dingen kunnen betekenen:
a) Het zijn nieuwe haartjes, herstel van voorheen geminiaturiseerde haren;
b) Het zijn juist voorheen gezonde terminale haren die bezig zijn te miniaturiseren.

Ik heb even gezocht op Google en er is geen ENKELE onafhankelijke informatie over Bioscalin te vinden: geen verklaring van de werking; geen onderzoeken.

Sorry maar ik geloof er geen snars van dat dit product ooit effectief zal zijn tegen AGA. Als je haar je lief is kun je beter zo snel mogelijk overschakelen op iets anders.

PS: thread-titel ietsje aangepast.

pkeijzer72
16 februari 2005, 11:51
grote verschil bij de fotos is dat de oude van voren zijn gemaakt en de nieuwe dus echt van bovenaf.... en met nattig haar... die anderen niet...

ik wist wel dat iedereen erover ging lopen z**ken.... ik heb van tevoren gezegd dat je het niet duidelijk ziet op die ouwe dingen.... maar tis het beste wat ik nu heb en ik zie in ieder geval verschil tussen toen en nu...

als jullie het niet geloven jammer dan en dan is dit de laatste post, en dan zoeken jullie het maar lekker uit!

Tiuri
16 februari 2005, 11:52
... :confused:

sommige mensen hebben blijkbaar nog steeds moeite met de waarheid onder ogen zien.

ik probeerde je alleen maar te helpen hoor, no offence...

pkeijzer72
16 februari 2005, 13:13
ik snap gewoon niet dat mensen het niet gewoon geloven wat ik zeg, ik bedoel, waarom zou ik de boel voor de gek houden??.... daar schiet zowel IK als JULLIE niets mee op.... en trouwens, zoek maar eens op waar ik gepost heb, ik ben hier ook op zoek geweest naar mensen die er ervaringen mee hadden, en ook niemand gevonden wat dat betreft, en DAAROM hier terecht bengekomen, ik had ook op internet gezocht maar nix concreet gevonden, maar ik merk toch gewoon dat het werkt??... wat is daar nou mis mee??..

Het is net of jullie niet WILLEN dat het (bij mij) werkt, of het is een verkropte uiting van jaloezie... ikweethetnie...

regards
pkeijzer72

Tiuri
16 februari 2005, 13:15
okee als je zeker weet dat het werkt is alles ok, maar houd er rekening mee dat het makkelijk is jezelf te bedriegen... het zogenaamde "placebo-effect". pas als mensen het opvalt die niet eens weten dat je iets gebruikt tegen haaruitval, wordt het interessant.

maargoed, ik ben zeker niet jaloers en gun je de hergroei van harte, dus vooral doorgaan dan maar he.

pkeijzer72
16 februari 2005, 13:16
dan neem je toch die onduidelijke before foto's. We kunnen dan zelf bepalen of we het bewijs sluitend vinden;)

en zo zie je maar wat het resultaat is.... ongeloof en/of jaloezie...

ik heb NOOIT beweerd dat het iedereen helpt, bij mij werkt het... dat jullie het niet geloven.. prima... suit yourself

pkeijzer72
16 februari 2005, 13:18
ik heb eerder in de thread al aangegeven dat het me niet verstandig lijkt oude onduidelijke fotos te showen... blijkt wel dat ik het gewoon niet had moeten doen.....

er is nog zoiets als iemand op zijn woord geloven.... dan dat maar... ik zal misschien over een paar maanden weer nieuwe fotos maken... dan zul je ZEKER zien dat ik gelijk heb..

greetz

pizzacat
16 februari 2005, 13:30
monoloogje aan het houden? hehe

Je hebt nu referentie foto's, als het echt goed werk dan moet je over een pakweg half jaar wel verschil zien op de nieuwe foto's. Probeer hoek en belichting en kapsel zoveel mogelijk hetzelfde te houden.
Je moet je wel realiseren dat Haarweb en de vele andere boards een geschiedenis hebben van zogenaamde 'effectieve middelen', daarvan is er bij slechts een paar onomstoten bewezen dat ze werken. Dus een flinke portie scepsis zal er altijd zijn. Het is een mooie kans voor je om je gelijk te bewijzen.

Lucky
16 februari 2005, 14:39
@ pkeijzer72 - Ik heb het goedje ontvangen, de elixer en shampoo, maar er zat een complete ijsklomp in het flesje van de elixer. Dat is de bedoeling ? :confused:

Ik dacht dat het pakketje misschien wel in de kou heeft gelegen en dat de vloeistof bevroren was geraakt. Echter, op het flesje staat wel zoiets dat je het met warm water moet ontdooien, klopt dit ?

pkeijzer72
16 februari 2005, 15:00
@ pkeijzer72 - Ik heb het goedje ontvangen, de elixer en shampoo, maar er zat een complete ijsklomp in het flesje van de elixer. Dat is de bedoeling ? :confused:

Ik dacht dat het pakketje misschien wel in de kou heeft gelegen en dat de vloeistof bevroren was geraakt. Echter, op het flesje staat wel zoiets dat je het met warm water moet ontdooien, klopt dit ?

klopt... vandaar dat je het goed moet schudden en onder de warme kraan moet houden VOOR gebruik..... had ik ook... ik wilde al teruggaan om te zeggen dat ie niet meer goed was, maar euh.... stond zelfs in de gebruiksaanwijzing...hmmm....

Ik hoop trouwens dat het ook bij jou goed werkt, zodat de sceptischi (ofzo) hun mening kunnen bijstellen... ik neem aan dat je het verhaal gevolgd heb??.... als het werkt hoop ik meer bioscalin-volgelingen te krijgen..... wie weet... laten we hopen...

als je vragen hebt over hoe ik het gebruik, maw. ik vond de handleiding niet zaligmakend, hoor ik het wel.....

greetz
pkeijzer72

pizzacat
16 februari 2005, 15:01
het staat zelfs op het flesje. leg t gewoon ff in warm water lijkt me.

pkeijzer72
16 februari 2005, 15:03
monoloogje aan het houden? hehe

Je hebt nu referentie foto's, als het echt goed werk dan moet je over een pakweg half jaar wel verschil zien op de nieuwe foto's. Probeer hoek en belichting en kapsel zoveel mogelijk hetzelfde te houden.
Je moet je wel realiseren dat Haarweb en de vele andere boards een geschiedenis hebben van zogenaamde 'effectieve middelen', daarvan is er bij slechts een paar onomstoten bewezen dat ze werken. Dus een flinke portie scepsis zal er altijd zijn. Het is een mooie kans voor je om je gelijk te bewijzen.

ja...onomstotelijk bewezen.... zal best... maar voor sommigen schijnt het ook niet te helpen.... dus als het onomstotelijk bewezen is maar bij hun niet werkt, zal er wel NIETS zijn dat werkt bij hun behalve HT?!?.... dat is voor mij ook de laatste oplossing... eerst maar proberen met "normale" middeltjes....

btw... ik heb vorige week Q10 aan mijn regime toegevoegd....

pkeijzer72
16 februari 2005, 15:05
het staat zelfs op het flesje. leg t gewoon ff in warm water lijkt me.

@pizzacat..

en jij weet dat ??.... heb je ervaring??.....

pizzacat
16 februari 2005, 15:12
@pizzacat..

en jij weet dat ??.... heb je ervaring??.....


Lucky schrijft nota bene dat het op het flesje staat........................

een gebruiksaanwijzing is niet om te negeren.

pkeijzer72
16 februari 2005, 17:05
zit ik weer niet op te letten.... soms ben ik beetje kippig ook... kmag gelukkig aanstaande zaterdag mn nieuwe bril ophalen... heeft groot voordeel ook zon bril... valt de aandacht op de bril en niet het haar... heehe...
buiten dat het intelligenter lijkt...

greetz
pkeijzer72

den oli
19 februari 2005, 15:16
Wie heeft er nog al positieve ervaring mee? Dat elixir...is dat een gewone lotion?
thx

cabello
19 februari 2005, 18:49
Ik ben er sinds gisteren mee begonnen. Kan er nog niet veel over zeggen. De elixer is een topical die je gewoon een paar uur moet laten inwerken ('s nachts bijvoorbeeld) daarna kun je je haar wassen met de shampoo. Mijn eerste indruk is dat het wel makkelijk is aan te brengen. Er zit een depper bij. Beetje menthol achtig spul.

Tiuri
19 februari 2005, 18:57
wat zou het middel moeten doen? anti-androgeen?

cabello
19 februari 2005, 19:17
Ja het is een middel tegen alopecia. Een groeistimulant. Volgens de bijsluiter verwijdert het middel in de eerste weken de oude restjes hoornstof (keratine). Daarna stimuleert het de in de onderlagen van de hoofdhuid de huidcellen en de bloedsomloop, waardoor haargroei gestimuleerd wordt.

Ik heb besloten dit eerst een paar maanden te proberen ipv Minox, wat toch weer iets zwaarder is. Ik zie het als aanvulling van mijn regime. Ik ben sowieso deze week de strijd begonnen en heb na lang wikken en wegen het volgende regime samengesteld:

- Finasteride (Propecia - 1mg per dag)
- P-5-P (2/3 keer per week)
- Bioscalin Elixer en Shampoo
- Rooscure shampoo

Lang getwijfeld om gelijk met duta te beginnen maar toch maar eerst voor fina gekozen. En wat Bioscalin betreft: je zou hiervan al na enkele weken al de eerste resulaten moeten zien en anders vlliegt het er weer net zo makkelijk uit. Voor mij wordt dit effect wel moeilijk meetbaar, aangezien ik op hetzelfde moment met fina begin. Maar laat me gevoel gewoon spreken.

cabello
19 februari 2005, 19:28
Wel moet ik eerlijk bekennen dat het verhaal mij ietwat commercieel overkomt (ala foligro).

In bijvoorbeeld de bijsluiter van Minox (heb ik laatst ook in deze thread gepost, pagina 1 dacht ik), stond bijvoorbeeld eerlijk vermeld dat er maar zeer weinig mensen baat bij hebben.

Deze nuance mis ik bij Bioscalin duidelijk.

pkeijzer72
19 februari 2005, 22:37
@ cabello

Vind ik in principe ook, maar eigenlijk is de gebr.aanwijzing niets meer dan uitleg wat het doet... ik heb vandaag een nieuwe dosis gehaald omdat ik niet al te zuinig met de elixer doe (7 weken), en heb gelijk maar even gevraagd of ze het vaak verkopen, en de verkoper zei dat het regelmatig verkocht word, dus zullen er wel meer mensen baat bij hebben denk ik...

ik bedoel alleen maar, als hij het bijna niet verkoopt, en ik geen verschil zou hebben gemerkt, zou ik het ook niet weer kopen... logisch toch...

Ik denk ook dat het per persoon anders is....bij de 1 werkt het wel, en de ander misschien niet... dat weet ik niet.... ik kan me herrinneren dat in de HL stond dat het eerste resultaat na 3 tot 6 maanden te zien was, en had me daar ook min of meer op ingesteld... ik was echt verrast dat ik na een week of 4 al verschil zag..... en ook al de talg en hoornstof resten ofzo zag ik al snel in mijn haar terechtkomen..... het zijn eigenlijk een soort kleine witte "wormpjes" die ik regelmatig tegenkwam...... zal wel uit de porien komen ofzo....

hoe dan ook.... ik hoop dat het bij jou ook werkt... de shampoo en elixer waren in het begin mijn enige regime.... ben pas begin feb op de vitamientjes gaan letten....

Theotol
20 februari 2005, 18:46
Gebruik die rommel niet,ik heb het twee jaar gebruikt en er is geen haar bijgekomenhet werd juist minder,evenals het geld in mijn portemonnee.
Zonde van jullie geld. groetjes Theotol:mad:

Lucky
20 februari 2005, 21:11
Zeg Theo, je maakt me nu wel in 1 keer één illusie armer en dat het haar in 2 jaar tijd minder wordt lijkt me niet meer dan logisch. ;)

pkeijzer72
22 februari 2005, 09:42
okee.. dan komen mijn nieuwe haren zeker van sinterklaas..of de kerstman.....

jongens..... ik ben het een beetje zat aan het worden hiero

AnthonieH
22 februari 2005, 14:06
okee.. dan komen mijn nieuwe haren zeker van sinterklaas..of de kerstman.....

jongens..... ik ben het een beetje zat aan het worden hieroAls dit middel voor je werkt, dan werkt het toch? Het maakt dan niet uit hoe sceptisch anderen zijn, dat is dan hun probleem. Al zeggen ze 100 keer dat het niet werkt, jij hebt die nieuwe haren immers!

Wind je er niet teveel over op, stress is slecht voor je haar ;)

pkeijzer72
22 februari 2005, 14:09
Gebruik die rommel niet,ik heb het twee jaar gebruikt en er is geen haar bijgekomenhet werd juist minder,evenals het geld in mijn portemonnee.
Zonde van jullie geld. groetjes Theotol:mad:

je zal wel 1 of andere ziekte hebben dat je kaal wordt... tja... dan kan je het 10 jaar gebruiken zonder dat het werkt!

pkeijzer72
22 februari 2005, 14:10
Zeg Theo, je maakt me nu wel in 1 keer één illusie armer en dat het haar in 2 jaar tijd minder wordt lijkt me niet meer dan logisch. ;)

Lucky... het is heel simpel.... probeer je van ieders 1 flessie en als het niet werkt koop je het niet mee... makkelijk toch

Lucky
22 februari 2005, 16:49
Zeg pkeijzer, ik weet niet wat jouw mankeert, maar tegen ieder die wat sceptisch is ga je tekeer als een dekhengst.

Sterker nog, Theotrol heeft een haarziekte omdat het bij hem niet werktte en tegen mij hoef je ook niet met duimen naar beneden te gaan beginnen, want ik zou niet weten wat ik verkeerd heb gezegd om jouw weer in opperste staat van opwinding te brengen. We hebben alles toch nog wel op een rijtje hé ?

Ja ik weet, ik zal het proberen en dan zien wel, maar het zal jouw een stuk aan de klote roesten wat anderen te zeggen hebben. Ik begrijp niet zo goed waarom je zo dramatisch daar over doet.

pkeijzer72
22 februari 2005, 17:19
Nou, Lucky , ik zal het je uitleggen....

ik heb het idee , dat als je ergens enthousiast over bent, en dat met lotgenoten wil delen, dat je gelijk afgestrafd wordt omdat je ALTIJD ongelijk hebt volgens hun...... ze spuien hun mening en daarmee is het af... zitten ze de hele tijd te zeuren om fotos als bewijs, zeg ik datik geen goeie before fotos heb, halen ze me over om die toch maar erop te zetten. laat ik DUIDELIJK zien wat er aan haar bijgekomen is, lopen ze dat weer af te zeiken en durft er 1 zelfs te beweren dat het waarschijnlijk haar is dat aan het miniaturiseren is.....right!!!.....ik ken mijn eigen haar niet...

hoe dan ook, ik kwam hier om iets te leren en heb hier en daar laten vallen wat bioscaline voor mij al gedaan had... meerniet.... en het ENIGE positieve is dat jij het nu ook gaat proberen.... verder denk ik dat je niet meteen had moeten reageren met "1 illusie armer" , maar in 1ste instantie ook je twijfels bij zo'n uitspraak hebben, en als het bij jou OOK niet werkt, dan pas gaan beginenn met : ik ben 1 illusie armer, want had gehoopt dat het zou werken, en niet bij voorbaat al denken dat het niet werkt...dat dacht ik ook....

daarnaast vind ik het jammer dat er teveel mensen zijn die het niet geprobeerd hebben en het bij voorbaat al afkraken omdat ze er nix over gelezen hebben...... erg triest... komt bij mij over als jalouzie...

hoe dan ook.... ik had het dus wat gezelliger verwacht hiet op her forum, maar dat mag blijkbaar niet.... afzeiken en afgezeikt wordt denk ik dan.... zo ben iknormaal niet, maar ik kan wel mooi mijn frustraties kwijt..... hoop ik alleen niet dat het onder zinloos (verbaal) geweld valt....

lucky.... hope youll be lucky (p.s. sorry van de duim, hierbij een goedmakertje)

Pkeijzer72

pkeijzer72
22 februari 2005, 17:26
HIERBIJ BIED IK IEDEREEN MIJN EXCUSES AAN VOOR MIJN SJAGRIJNIGE GEDRAG....


als jullie het niet geloven, dan niet.... jullie probleem en niet die van mij!!!!

pkeijzer72
28 februari 2005, 11:06
@ Lucky en een ieder die bioscalin gebruikt....


Heeft iemand tot dusver al resultaat geboekt???......


m.vr.gr
pkeijzer72

Lucky
28 februari 2005, 13:29
Ik merk nog weinig, maar ben net bezig.

pkeijzer72
28 februari 2005, 14:00
@lucky


Hoe lang ben je nu bezig??.....misschien dat ik je ergens mee kan helpen als er nog onduidelijkheden zijn ofzo.... kweetutnie... maar goed.... roep maar als je me nodig hebt...

grtx
pkeijzer72

pizzacat
28 februari 2005, 14:47
zichtbare resultaten laten vaak een half jaar op zich wachten.

Lucky
28 februari 2005, 15:22
@ pkeijzer, ben geloof ik zo'n 10-11 dagen bezig. Geen onduidelijkheden, alles verloopt volgens schema. Ik weet wel dat je dit goedje niet overdag moet gebruiken want het het is behoorlijk vettig.

@ pizzacat, http://www.haarweb.nl/forum/images/icons/icon14.gif

;)

Tiuri
28 februari 2005, 15:22
zichtbare resultaten laten vaak een half jaar op zich wachten.minstens. zèlfs met Bioscalin ;) :D

cabello
28 februari 2005, 18:04
Ben ook een weekje bezig. Kan er nog weinig over zeggen. Maar mijn gevoel zegt steeds meer dat het een scam is. Kan ook bitter weinig over dit product vinden op internet. Nog een paar weken aankijken. Volgens de beschrijving moet je tussen dag 10 en 20 de eerste effecten gaan zien (in de vorm van schilfering)
Na ongeveer acht weken moet het wat steviger gaan worden. Haargroei pas na 9 maanden. Als de eerst genoemde effecten niet merkbaar zijn kap ik ermee, want ik vind het wel een gedoe.

pkeijzer72
28 februari 2005, 20:01
Heeft er IEMAND dan een idee hoe het kan waarom het bij mij zo goed aanslaat???..... ik snap er echt werkelijk geen snars meer van.. ik zag na 1 maand al de eerste nieuwe (ja echt nieuwe) haartjes, en die zijn op dit moment van spreken al een centimeter of 2/3.....

en her en der zie ik er af en toe weer 1 verschijnen....

spijtig dat ik de enige ben met dit..... ik wens het natuurlijk iedereen....
Ik kan dit niet verklaren... wellicht iemand wel???.....

groetjes
pkeijzer72

Jaapie
28 februari 2005, 20:06
Ik kan dit niet verklaren... wellicht iemand wel???.....

groetjes
pkeijzer72

GEEN Alopecia Androgenetica.

pkeijzer72
28 februari 2005, 20:11
kep wel de typische inhammen (al heel lang), die naar achteren doorgroeien...... mijn broer heeft hetzelfd, maar hij heeft nw2 terwijl ik 2 jaar jonger ben en op nw3 zit....

een idee wat het wel kan wezen dan???...

ksnap er nu al helemaal geen f*ck meer van

groetjes

AnthonieH
28 februari 2005, 20:30
een idee wat het wel kan wezen dan???...Wat het ook is, ik hoop dan maar dat ik het ook heb, want ik heb die bioscalin (shampoo en haarlotion) uit pure nieuwsgierigheid toch eens besteld.

Ik besef overigens dat het moeilijk zal zijn om te bepalen of het werkzaam is gezien de veelheid aan middelen die ik ondertussen gebruik in mijn offensief.

cabello
28 februari 2005, 20:45
Wat het ook is, ik hoop dan maar dat ik het ook heb, want ik heb die bioscalin (shampoo en haarlotion) uit pure nieuwsgierigheid toch eens besteld.

Maar het is juist de Elixer die het werk doet. De shampoo en lotion zijn slechts ter ondersteuning.

Tiuri
28 februari 2005, 23:27
Heeft er IEMAND dan een idee hoe het kan waarom het bij mij zo goed aanslaat???..... Ik weet dat ik het niet mag zeggen omdat je dan helemaal uit je dak gaat, maar je verbeeldt de nieuwe haargroei slechts. Nieuwe haren in 1 maand tijd is simpelweg onmogelijk (biologisch). In mijn ogen heb jij te maken met het wereldberoemde placebo-effect.

Daarbij is het uitgesloten dat een product als Bioscalin kan werken tegen AGA, ook op de lange termijn.

Laten we onze energie (en geld) ALSJEBLIEFT besteden aan nuttiger zaken dan dit soort overduidelijke kwakzalverij.

pkeijzer72
1 maart 2005, 09:44
Ik vind het dus ZOOOOOOO jammer dat ik geen duidelijke foto's heb.....

daarop zou je namelijk duidelijk kunnen ziien dat er in de twee (2 en niet 1) maanden wel DEGELIJK vooruitgang is... maar goed, aangezien je dat niet wil geloven, prima... als het mij en mijn omgeving het maar opvalt.... ik ben
echt niet dom ofzo, en zo doe je het wel een beetje voorkomen...

ik heb daarom maar besloten hierna niks meer te posten, aangezien de ongeloof van iedereen me alleen maar stress oplevert en daar valt mijn haar van uit (zeggen ze)....

Als ik het goed begrijp is iedereen hier aanwezig om ervoor te zorgen dat ze met zoveel mogelijk middeltjes als resultaat willen dat er niks veranderd, en dat mensen die WEL resultaat boeken de deur gewezen wordt. onzin, je verbeeldt het je, het is velushaar, er staat nix op internet, ik kan niks vinden jeetje zou je niet aan een HT denken (als we daaraan zouden denken zou dit forum thread niet eens bestaan), en ga zo maar door.... ik ben hier alleen maar gekomen om -indien nodig- steun en hulp te bieden, maar dat wordt kennelijk niet gewaardeerd....

m.a.w. mijn eerstvolgende post wordt er 1 met een foto waarop jullie kunnen ZIEN dat het bij mij wel helpt.... en aan al die sceptisci : ga lekker ergens in een hoekje met een kam in de ene hand en een zooi pillen in de andere zitten en verdrink in je lot...

groeten aan iedereen

Haarmannetje
1 maart 2005, 10:01
Pkeijzer, op welk termijn kunnen we de foto's verwachten?

pizzacat
1 maart 2005, 12:51
Dat bepleit ik toch al de hele tijd, je hebt nu goede foto's gemaakt dus over een tijdje moet je met nieuwe foto's het verschil kunnen zien. Ik ben (oprecht) benieuwd.

Hairpilot
24 juni 2013, 01:57
Sorry voor de ongelofelijke kick, maar zag dit product terugkomen op enkele andere fora en kon weinig info vinden.. maar dit werkt toch echt voor geen meter, hé? :P