PDA

View Full Version : Wat is dat met Museeuw zijn haar?


Keen
15 april 2004, 19:35
Museeuw Gestopt!
De kranten in belgië staan er vol van. Zijn gehele carriëre staat er in
per jaar zijn overwinningen + 1 foto van dat jaar. Tis wel opmerkelijk
hoe hij van Kletskop plots veranderd naar een kerel met een ferme kop haar.
Weet iemand wat hij ermee heeft gedaan en waar hij zou geweest zijn?

Francis
16 april 2004, 18:21
Het is absoluut zeker een haarwerk...
Moet een ramp zijn als je aan topsport doet om een haarwerk te moeten dragen... Is wel vrij mooi bij hem met die wet look...

Philippe
17 april 2004, 21:58
Ik weet dat hij vijf jaar geleden klant was bij haarwerken Smedts in Boom (Belgie),dat zal nu nog wel zo zijn.

Mailman
18 april 2004, 22:32
Het is absoluut zeker een haarwerk...
Moet een ramp zijn als je aan topsport doet om een haarwerk te moeten dragen... Is wel vrij mooi bij hem met die wet look...

Net even wat foto's opgezocht via Google. Maar het ziet er mooi uit.
Het valt mij niet op in ieder geval.

Voor niet top-sporters (zoals ik) vind ik het ook een redelijke ramp ;)

Axel
11 augustus 2004, 12:44
Idd ik schrok er ook van toen ik die foto's zag..Het is in ieder geval wel geslaagd bij hem, z'n vader heeft ook zo'n haarwerk maar daar vindik het minder bij geslaagd.

Peffieke
11 augustus 2004, 14:04
Heeft Museeuw bij haarwerken Smedts geweest ? Amaai, ik ben er ook tien jaar geleden geweest en het was echt bedroevend. Maar ja, voor bekende mensen kunnen ze blijkbaar veel meer dan voor een doodgewone burger.

Tyson
24 februari 2005, 18:07
Ik weet uit goede bron dat Musseeuw niet meer bijs smedts gaat.

BomB
24 februari 2005, 18:30
Nieuw haar voor Museeuw
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GKSCDFRA
Vrouw stapt naar pruikenwinkel, man naar chirurg ............
Sinds bekendheden als Roger De Vlaeminck, :D Johan Museeuw:D , Gerard Joling en zelfs Berlusconi hun kalende kruin lieten bijwerken, lijkt Vlaanderen warm te lopen voor haarinplantingen. De pruik heeft, althans voor mannen, plaats geruimd voor een chirurgische ingreep.

Tegenwoordig kan je zelfs je borsthaar of ander lichaamshaar op je hoofd laten inplanten. Er zijn geen excuses meer om nog met een kale knikker rond te lopen. Een haartransplantatie verloopt niet geheel pijnloos. ,,Maar het is ook geen slagerswerk meer'', aldus Bart Verbeeck van Prohair clinic in Mechelen. Zelf onderging hij een haartransplantatie met de striptechniek die hij als heel pijnlijk omschrijft. ,,Alles gebeurt onder lokale verdoving, maar toch. De striptechniek is de meest ingrijpende methode. De chirurg verwijdert met een scalpel een stuk hoofdhuid met haar achteraan het hoofd. Daar kunnen de meeste mensen wel wat haar missen. De wonde wordt dichtgenaaid en het stuk huid met vetweefsel wordt versneden om er de haarwortels stuk voor stuk uit te halen. Die haarworteltjes worden dan ingeplant op de kale plaatsen. Met een klein mesje worden kleine inkepingen gemaakt waar de worteltjes in moeten.''

Prijskaartje 1.000 euro

Volgens Verbeeck kan het echter gemakkelijker en minder bloederig. ,,De stripmethode is pijnlijk en laat lelijke littekens na. Bovendien zorgt het voor een trekkerig gevoel omdat er een stuk huid weg genomen is. De nieuwe FUE-behandeling is veel efficiënter. De haartjes worden heel kort gesneden en de worteltjes worden eruit gehaald met een soort stylo. We snijden dus geen stuk huid weg. Daarna worden de worteltjes ingeplant waar het nodig is.''

Ook ander lichaamshaar kan op je hoofd worden ingeplant. Borsthaar bijvoorbeeld. ,,Na een bepaalde tijd krijgt dat haar zelfs dezelfde eigenschappen als je hoofdhaar'', aldus Verbeeck.

Geduld is wel een vereiste bij een haartransplantatie. Door het schokeffect vallen de ingeplante haartjes eerst allemaal uit en pas na twee maanden groeien ze geleidelijk aan terug. Na ongeveer een jaar zie je pas het resultaat van de ingreep. Afhankelijk van het haarverlies hangt er een prijskaartje aan vanaf 1.000 euro.

Volgens An Robyns, zaakvoerder van Hairlase, is er veel vraag naar haartransplantaties. ,,En het succes zal alleen maar toenemen. Mannen hechten steeds meer belang aan hun uiterlijk, er is echt een markt voor dit soort ingrepen. We zijn er tien jaar geleden mee begonnen en het aantal cliënten blijft stijgen. We maken ook reclame, met Roger De Vlaeminck bijvoorbeeld. Sinds hij een transplantatie heeft ondergaan, komen steeds meer mensen bij ons aankloppen. De drempel is beduidend lager geworden.''

Pruiken zijn vrouwenzaak

Terwijl haartransplantatie eerder een mannenzaak is - negentig procent van de patiënten zijn mannen - blijken pruiken meer een oplossing voor vrouwen die door chemotherapie of alopecia (een ziekte waardoor al je haar plots uitvalt, red. ) kaal zijn. In het half uur dat ik in de Gentse pruikenwinkel New Hair Shop ben, komen er drie klanten binnen. Onder hen een jong meisje dat aan alopecia lijdt. Zaakvoerster Paula Donckers laat haar plaatsnemen in een apart salon en haalt enkele haarstukken boven. Een kwartier later stapt de jonge cliënte opgetogen buiten.

,,Je ziet het, ik krijg hier klanten van alle leeftijden binnen'', zegt Paula. ,,Hoe ik erop gekomen ben om pruiken te verkopen? Eigenlijk ben ik altijd kapster geweest, tot ik ziek werd. Ik heb kanker gehad en moest chemotherapie volgen. Na mijn genezing voelde ik de drang om mensen te helpen die hetzelfde meemaken. Maar ik krijg hier niet alleen zieke mensen over de vloer. Er zijn ook klanten die gewoon vinden dat hun haar te dun is. Ze laten het kort snijden en zetten een pruik op. Onlangs kwam er een heel mooi meisje binnen. Ze begon vooraan te kalen, zoals een man. Ik heb een haarstukje gemaakt waardoor dat helemaal niet meer opvalt. Ze was zo gelukkig! De mensen die hier komen, zijn heel dankbaar als je hen kan helpen. Vaak moeten ze zelf nog verwerken dat ze hun haar verliezen. Ik probeer mijn klanten dan te helpen door hen gerust te stellen.''

Een degelijke pruik kost al snel 350 euro of meer. ,,Dan zie je bijna :eek: niet dat het een pruik is'', aldus Paula. ,,Bij de goedkopere versies zie je bijvoorbeeld de naden beter en het netje dat de hoofdhuid bedekt, is zwart. Bij de duurdere pruiken is dat vleeskleurig.''

Het onderhoud van een pruik is eenvoudig: gewoon wassen met shampoo en laten drogen, maar dan wel zonder haardroger.



Isabelle HAEMERS11/02/2005

hairry
25 februari 2005, 11:59
Idd ik schrok er ook van toen ik die foto's zag..Het is in ieder geval wel geslaagd bij hem, z'n vader heeft ook zo'n haarwerk maar daar vindik het minder bij geslaagd.


ik vind dat je toch nog heel goed kan zien dat het een haarwerk is.je ziet dat het er gewoon boven op ligt in vergelijking met met het verschil van het haar aan de zij kant.en dat geeft toch iets on natuurlijks aan zo"n volle bos